Digitalne priče i događaji koji su obeležili 2017. godinu

Nema sumnje da je 2017. godina bila jedna od onih koje će se pamtiti. Bilo da govorimo o digitalnom marketingu, razvoju celokupne IT industrije, bitkoinima ili pokušajima za uspešniju digitalizaciju srpskog društva, neminovno je da se svet ubrzano menja, kao i da je sve više informacija koje nas okružuju.

Redakcija Netokracije u Srbiji želi vam srećne novogodišnje i božićne praznike! 🙂

U retrospektivi, nekolicina je događaja koji su obeležili prethodnih 360+ dana i koji su svojom važnošću doprineli jačanju ili promeni društva u kome živimo, ali i industrija u kojima radimo. Spisak koji sledi, pregled je najznačajnijih događaja koji su prema našem mišljenju oblikovali godinu iza nas, ali i jasan podsetnik da nas u 2018. godini očekuju sasvim nove vesti – novi događaji, drugi ljudi i potpuno nove priče.

Marko Mudrinić (urednik i suosnivač)

Frame podigao $16 miliona u novoj rundi finansiranja – među investitorima i Microsoft Ventures

Iako nas i dalje muče pojedine „dečije bolesti“ kada govorimo o tehnološkom preduzetništvu u Srbiji, nema sumnje da je vest o tome kako je američko-srpski Frame osigurao 16 miliona dolara investicije od investitora među kojima se našao i Microsoft Ventures, jedna od najvažnijih vesti za domaći startap ekosistem u 2017. godini. Kompanija nastavlja da širi svoj tim u Srbiji, dok proizvod (servis za vrituelizaciju računara) već uveliko nalazi svoju primenu u poslu, uz podršku velikih imena iz Silicijumske doline.

Otvoreno pismo Marku Zuckerbergu

Nakon godišnjih odmora i bezbrižnog perioda u svetu digitalnog marketinga, krajem oktobra čitavu Srbiju pogodio je „digitalni Tomahavk“ u vidu Explore Feed-a koji je drastično oborio organski doseg Facebook stranica. Preko noći, reach je postao komoditet za koji se gotovo isključivo plaća, a sve to u cilju boljeg korisničkog isksutva – tako nam makar rekoše iz Facebooka. Bez informacija kada će se period testiranja završiti, domaći marketari morali su da se prilagode novonastalim promenama, a da li je Explore Feed samo prolazna stvar, videćemo tek u 2018. godini.

Marko Crnjanski (zamenik urednika)

Crvena Zvezda i Cedevita u esportu: Ima li mesta poznatim klubovima među novom generacijom gejmera?

Poslednja predviđanja pokazuju da bi prihodi od esporta do 2020. godine mogli da iznose čak 1,5 milijardi evra. Sve veća ekspanzija gejming turnira prepoznata je i u regionu, a pored već ustaljenih timova, svoju šansu za slavom traže i klubovi poput Crvene Zvezde i Cedevite koji se postepeno priključuju regionalnoj esport ligi. Sa druge strane, bitno je napomenuti da će esport biti sve popularniji u regionu, okupljujući nove timove pred kojima je jedan potpuno nov izazov – skinuti sa trona KlikTech, šampiona prve Vip Adria Lige u LoL-u. Za to će im se šansa ukazati već naredne sezona koja će biti bogatija za nove igrače, za nove igre, ali i bogatija dobro poznatim regionalnim imenima iz domena sporta.

Srpski UrbiGo uvodi pametne (i povezane) vertikalne bašte u naše domove

UrbiGo tim stoji iza pametnih vertikalnih bašti za uzgoj začinskog bilja koje funkcionišu koristeći posebne senzore koji korisniku šalju potrebne informacije na pametni telefon ili tablet. Prema mom mišljenju, velike stvari čekaju ovaj mladi beogradski tim – pre svega izazov sa kojim se susreće svaki tehnološki preduzetnik, a to je usavršavanje samog proizvoda, kao i potraga za investicijom koja bi im pomogla da brže skaliraju svoj proizvod i plasiraju ga na tržišta Evrope, Skandinavije i Severne Amerike.

Milena Rašić (novinarka)

Da li je srpsko društvo zaista spremno za digitalnu transformaciju?

Potreba za digitalizacijom srpskog društva ove godine bilo je jedno od ključnih pitanja i državnog i privatnog sektora. Proces digitalizacije je, pored ekonomskog rasta i obrazovanja, jedan od stubova na kojima bi, prema ekspozeu sadašnje predsednice Vlade Ane Brnabić, trebalo da počiva rast srpske privrede. Istovremeno, privatni sektor počeo je aktivno da radi na unapređenju IT sektora i njegovoj implementaciji u druge oblasti i to je jedan od razloga nastanka Inicijative digitalna Srbija, koju je osnovalo osam vodećih srpskih tehnoloških kompanija. Rezultate njihovih napora tek očekujemo u periodu koji sledi.

Šta je to Blockchain i kako ga možemo koristiti?

Iako je „svetsku slavu“ stekao kao sistem za bezbednu razmenu najpre bitkoina, pa zatim i ostalih kriptovaluta, izgleda da je ove godine postalo mnogo jasnije da blockchain više nije samo to. Njegova široka potencijalna primena (od ekonomije, preko administracije, do glasanja putem Interneta) polako počinje da se sprovodi u realnosti, a poslednji u nizu primera je primena ove tehnologije u javnoj upravi u Beču.

Marko Tadić (Business Developement)

Šta je GDPR i kako će uticati na industriju ‘online’ oglašavanja?

25. maja 2018. godine čeka nas jedna jako bitna promena. Primena GDPR stupa na snagu i način na koji prikupljamo podatke naših korisnika moraće da postane daleko transparentniji, sa jasnim fokusom na korisnike i njihovu privatnost. Ova regulativa ne pogađa sama advertajzing, već i sve industrije koje se bave prikupljanjem podataka korisnika. Na kompanijama ostaje da svoje poslovanje prilagode novoj regulativi, a ukoliko to ne urade – mogla bi ih dočekati neprijatna novčana kazna.

Top 5 saveta kako da ‘oživite’ vaš Instagram Story i ispričate korisnicima zanimljivu priču

Apsolutni pobednik digitalnog marketinga u godini za nama jeste Instagram Stories. Preko 300 miliona dnevnih korisnika ove aplikacije nam govori da ljudi obozavaju kratak i zanimljiv sadržaj, a brendovima pruza mogućnost da ispričaju svoje kreativne priče. Kopiranje Snapchatove formule izgleda da se veoma isplatilo.


U ime čitave redakcije Netokracije, želimo vam srećne predstojeće praznike u nadi da će vaša priča oblikovati godinu koja je pred nama! 🙂

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Sponzorisano

HTEC: Kako smo iz korena promenili posao klijenta koji posluje globalno već 30 godina?

Da biste kao kompanija zadržali svoje stručnjake neophodno je da znate šta oni misle o vama. Veliki broj zaposlenih znači i isto toliko papira za evaluaciju. Tu na scenu stupa rešenje koje je razvio i implementirao domaći HTEC za kompaniju Great Place to Work.

Internet marketing

Ultimativni spisak konferencija i događaja za digitalne marketare

Konferencije predstavljaju pravu priliku za sticanje novih saznanja i važnih kontakata. Godina samo što je počela i sada je pravo vreme da se upoznate sa događajima u Evropi koji su pristupačni za obići.

Karijere

Kako smo spustili fluktuaciju tehničkog kadra ispod 10 procenata

Dok čitava domaća IT industrija raste, manjak kvalifikovanog kadra i česta fluktuacija zaposlenih ostaju među glavnim problemima sa kojima se menadžment suočava. Kako edukovati novi kadar, a u isto vreme zadržati top talenat u svojim redovima?

Propustili ste

Karijere

Šta vaši (budući) senior programeri zaista žele?

Šta je za programere zanimljiv projekat i kada se odlučuju na promenu radnog mesta?

Društvene mreže

Greška u softveru Instagrama glavni je uzrok naglog pada broja pratilaca

Korisnici Instagrama ovih dana žale se na naglu promenu broja pratilaca. Prema poslednjim informacijama, glavni uzrok problema je 'bug' u softveru ove društvene mreže.

Kultura 2.0

Razum i uticajnost

Nema sumnje da su influenseri tu da ostanu, pa čak i pored svih skandala i glavobolja koje prate saradnju sa njima. Bili veliki ili mali, brendovi su se po oprobanom „kud svi tu i mali Mujo“ sistemu uhvatili u kolo iz kojeg nema lakog izlaska. Retko ko tu zapravo stane da razmisli o tome šta […]

Mobilno

Kako izmeriti zagađenost vazduha u vašem gradu?

Prethodnih dana sve češće se govori zagađenju vazduha u Srbiji. Merne stanice svakodnevno prikupljaju podatke o kvalitetu vazduha, a nivo štetnosti možemo pratiti upravo putem naših pametnih telefona.

Internet marketing

Šta treba da znate ako izdajete stan putem sajta Airbnb?

U Beogradu trenutno ima preko 4.000 aktivnih izdavača na Airbnb-u uz godišnji rast oko 45%. Platforma ima ogroman broj mogućnosti, a ovo su neke od osnovnih koje biste trebali da zapamtite ukoliko izdajete stan putem ovog sajta.

Karijere

Poslovi.infostud.com lansirali Employer Branding Studio kako bi HR potrebe klijenta zadovoljili pod ‘jednim krovom’

Usluge Employer Branding Studija već koriste najveći srpski poslodavci - među njima nisu samo tehnološke kompanije.