Digitalne priče i događaji koji su obeležili 2017. godinu

Digitalne priče i događaji koji su obeležili 2017. godinu

Nema sumnje da je 2017. godina bila jedna od onih koje će se pamtiti. Bilo da govorimo o digitalnom marketingu, razvoju celokupne IT industrije, bitkoinima ili pokušajima za uspešniju digitalizaciju srpskog društva, neminovno je da se svet ubrzano menja, kao i da je sve više informacija koje nas okružuju.

Redakcija Netokracije u Srbiji želi vam srećne novogodišnje i božićne praznike! 🙂

U retrospektivi, nekolicina je događaja koji su obeležili prethodnih 360+ dana i koji su svojom važnošću doprineli jačanju ili promeni društva u kome živimo, ali i industrija u kojima radimo. Spisak koji sledi, pregled je najznačajnijih događaja koji su prema našem mišljenju oblikovali godinu iza nas, ali i jasan podsetnik da nas u 2018. godini očekuju sasvim nove vesti – novi događaji, drugi ljudi i potpuno nove priče.

Marko Mudrinić (urednik i suosnivač)

Frame podigao $16 miliona u novoj rundi finansiranja – među investitorima i Microsoft Ventures

Iako nas i dalje muče pojedine „dečije bolesti“ kada govorimo o tehnološkom preduzetništvu u Srbiji, nema sumnje da je vest o tome kako je američko-srpski Frame osigurao 16 miliona dolara investicije od investitora među kojima se našao i Microsoft Ventures, jedna od najvažnijih vesti za domaći startap ekosistem u 2017. godini. Kompanija nastavlja da širi svoj tim u Srbiji, dok proizvod (servis za vrituelizaciju računara) već uveliko nalazi svoju primenu u poslu, uz podršku velikih imena iz Silicijumske doline.

Otvoreno pismo Marku Zuckerbergu

Nakon godišnjih odmora i bezbrižnog perioda u svetu digitalnog marketinga, krajem oktobra čitavu Srbiju pogodio je „digitalni Tomahavk“ u vidu Explore Feed-a koji je drastično oborio organski doseg Facebook stranica. Preko noći, reach je postao komoditet za koji se gotovo isključivo plaća, a sve to u cilju boljeg korisničkog isksutva – tako nam makar rekoše iz Facebooka. Bez informacija kada će se period testiranja završiti, domaći marketari morali su da se prilagode novonastalim promenama, a da li je Explore Feed samo prolazna stvar, videćemo tek u 2018. godini.

Marko Crnjanski (zamenik urednika)

Crvena Zvezda i Cedevita u esportu: Ima li mesta poznatim klubovima među novom generacijom gejmera?

Poslednja predviđanja pokazuju da bi prihodi od esporta do 2020. godine mogli da iznose čak 1,5 milijardi evra. Sve veća ekspanzija gejming turnira prepoznata je i u regionu, a pored već ustaljenih timova, svoju šansu za slavom traže i klubovi poput Crvene Zvezde i Cedevite koji se postepeno priključuju regionalnoj esport ligi. Sa druge strane, bitno je napomenuti da će esport biti sve popularniji u regionu, okupljujući nove timove pred kojima je jedan potpuno nov izazov – skinuti sa trona KlikTech, šampiona prve Vip Adria Lige u LoL-u. Za to će im se šansa ukazati već naredne sezona koja će biti bogatija za nove igrače, za nove igre, ali i bogatija dobro poznatim regionalnim imenima iz domena sporta.

Srpski UrbiGo uvodi pametne (i povezane) vertikalne bašte u naše domove

UrbiGo tim stoji iza pametnih vertikalnih bašti za uzgoj začinskog bilja koje funkcionišu koristeći posebne senzore koji korisniku šalju potrebne informacije na pametni telefon ili tablet. Prema mom mišljenju, velike stvari čekaju ovaj mladi beogradski tim – pre svega izazov sa kojim se susreće svaki tehnološki preduzetnik, a to je usavršavanje samog proizvoda, kao i potraga za investicijom koja bi im pomogla da brže skaliraju svoj proizvod i plasiraju ga na tržišta Evrope, Skandinavije i Severne Amerike.

Milena Rašić (novinarka)

Da li je srpsko društvo zaista spremno za digitalnu transformaciju?

Potreba za digitalizacijom srpskog društva ove godine bilo je jedno od ključnih pitanja i državnog i privatnog sektora. Proces digitalizacije je, pored ekonomskog rasta i obrazovanja, jedan od stubova na kojima bi, prema ekspozeu sadašnje predsednice Vlade Ane Brnabić, trebalo da počiva rast srpske privrede. Istovremeno, privatni sektor počeo je aktivno da radi na unapređenju IT sektora i njegovoj implementaciji u druge oblasti i to je jedan od razloga nastanka Inicijative digitalna Srbija, koju je osnovalo osam vodećih srpskih tehnoloških kompanija. Rezultate njihovih napora tek očekujemo u periodu koji sledi.

Šta je to Blockchain i kako ga možemo koristiti?

Iako je „svetsku slavu“ stekao kao sistem za bezbednu razmenu najpre bitkoina, pa zatim i ostalih kriptovaluta, izgleda da je ove godine postalo mnogo jasnije da blockchain više nije samo to. Njegova široka potencijalna primena (od ekonomije, preko administracije, do glasanja putem Interneta) polako počinje da se sprovodi u realnosti, a poslednji u nizu primera je primena ove tehnologije u javnoj upravi u Beču.

Marko Tadić (Business Developement)

Šta je GDPR i kako će uticati na industriju ‘online’ oglašavanja?

25. maja 2018. godine čeka nas jedna jako bitna promena. Primena GDPR stupa na snagu i način na koji prikupljamo podatke naših korisnika moraće da postane daleko transparentniji, sa jasnim fokusom na korisnike i njihovu privatnost. Ova regulativa ne pogađa sama advertajzing, već i sve industrije koje se bave prikupljanjem podataka korisnika. Na kompanijama ostaje da svoje poslovanje prilagode novoj regulativi, a ukoliko to ne urade – mogla bi ih dočekati neprijatna novčana kazna.

Top 5 saveta kako da ‘oživite’ vaš Instagram Story i ispričate korisnicima zanimljivu priču

Apsolutni pobednik digitalnog marketinga u godini za nama jeste Instagram Stories. Preko 300 miliona dnevnih korisnika ove aplikacije nam govori da ljudi obozavaju kratak i zanimljiv sadržaj, a brendovima pruza mogućnost da ispričaju svoje kreativne priče. Kopiranje Snapchatove formule izgleda da se veoma isplatilo.


U ime čitave redakcije Netokracije, želimo vam srećne predstojeće praznike u nadi da će vaša priča oblikovati godinu koja je pred nama! 🙂

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Odložen rok za zapošljavanje preduzetnika uz olakšice – novi datum je 60 dana od ukidanja vanrednog stanja

Rok za sticanje statusa kvalifikovanog novozaposlenog lica izmenjen je uredbom Vlade Republike Srbije i sada je će biti moguć 60 dana nakon završetka vanrednog stanja.

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Propustili ste

Intervju

McCann otkriva (skoro) sve što ste želeli da znate o tehnologiji – tokom i posle korone

'WeCann Point of View' je e-book kreiran od strane agencije McCann u okviru kog dele svoja razmišljanja o praćenju i privatnosti, kupovini, dokumentima i parama, ekonomiji deljenja i ekonomiji razdvojenosti, proširenoj realnosti, i drugim trendovima koji su se promenili u toku pandemije. U nastavku za Netokraciju izdvajaju najzanimljivije delove.

Startapi i poslovanje

Kako srpski IT-jevci treba da se brendiraju u inostranstvu – kao jeftina ili kvalitetna radna snaga?

Aktuelna pandemijska kriza (i njene ekonomske posledice), naveli su nas na sledeće pitanje: da li će domaće IT kompanije, agencije, frilenseri i regruteri morati da promene način na koji predstavljaju svoje proizvode, usluge i kadar na međunarodnom tržištu? Dakle, hoćemo li u prvi plat isticati da smo povoljni, da imamo kvalitetan kadar - ili oba?

Kultura 2.0

Kreativni direktori agencija otkrivaju da li je ekonomska kriza ubica kreativnosti – ili ne

Ako se bavite poslom koji počiva na originalnosti i kreativnosti, da li ste u tome u prethodna dva meseca bili uspešni? Ukoliko niste, kreativni direktori marketinških agencija otkrivaju svoje savete.

Novost

Google imenovao svog predstavnika u Srbiji – saopštava SHARE Fondacija

Poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti obratio se kompaniji Google i nakon pregovora sa njihovim pravnim timom, ova kompanija odredila je svog predstavnika u Srbiji u skladu sa domaćim Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti.

Gaming

Apple Arcade dovešće više igrača srpskim gejming studijima – samo ako pametno postave strategiju

Servis Apple Arcade sada je i zvanično dostupan u Srbiji, a benefite bi, osim igrača, mogli da imaju i gejming studiji i developeri - kroz dodatni izvor zarade i veću vidljivost njihovih igara. Otkrivamo na koji način izgleda i šta sve donosi saradnja sa kompanijom Apple.

Tehnologija

Ne, hocudaglasam.com ne prikuplja podatke građana jer to nije ‘lažni’ sajt za glasanje

Vlada Srbije upozorila je da se pojavio lažni sajt za glasanje iz inostranstva i apelovala je na građane da budu oprezni u pogledu toga kome ostavljaju svoje podatke budući da postoji mogućnost njihove zloupotrebe. U ekskluzivnom razgovoru sa tvorcem ovog sajta otkrivamo kako servis pomaže našim građanima u dijaspori, šta on jeste - a šta nije.