Otvoreno pismo Marku Zuckerbergu

Otvoreno pismo Marku Zuckerbergu

Pomaže Bog Marko. Nadam se da te ovo pismo zatiče u dobrom zdravlju i da su Prisila i devojčice u najboljem redu. Uspevaš li da se naspavaš i odmoriš? Kažu da je često s drugim detetom teže nego sa prvim.

Kako posao? Idu li oglasi, bustuju li ljudi? Jesi l’ uspeo da isposluješ sebi neki bonus – ne može se danas više od plate živeti. Porodica zahteva sigurnost.

Stižeš li da loviš, ili samo zeleniš jedete? Brineš me malo, na ovim poslednjim slikama si mnogo ubledeo. Mora da se spava redovno i mora crveno meso.

Izvinjavam ti se unapred što te opterećujem našim problemima, ali moram. Velika se muka i nadvila nad Srbijom. Znaš, mi smo mali narod, al’ smo junaci. Nama ti 1 na 1 ili 3 na 3 malo ko sme na crtu. Ali, kad dodju rakete i avioni, nemamo mi tu šta. Kamenjem se na rakete ne može.

E vidiš, u tome je stvar. Priča se o tome mesecima. Šuška se. Kao onomad pre bombardovanje, al’ niko normalan nije verovao da će se stvarno desiti. Međutim, pre neki dan, otvaram ti ja Fejsbuk, kad ono rakete svuda i svi pričaju samo o njima.

Pada organski rič, ne znam kako ćemo i šta ćemo. Ti bar kao roditelj znaš koliko je bolje kad je sve organski. Mi smo pre 18 godina pesmama branili mostove, veruj mi ne želiš da pesmama branimo rič.

I mene lično si bogami unesrećio. Godinama sam krojio Fejsbuk da mi bude baš pasent i sad ovi tvoji sve ispremeštaše. A taman sam postigao sklad glupih meme stranica, sporta i novorođenčadi rodbine i prijatelja.

Ne znam šta da ti velim, ali ovako ne valja. Toliko smo ljude učili da ne treba da svoje biznise guraju kroz profile, a sad ispade da smo svi bili budale i da je ipak bolje biti Milica Nokti Voždovac ili Dejan Servis Dizne.

Znaš kako kažu, mali biznis – mali problem, veliki biznis – veliki problem. Šta tek reći brendovima koji su uložili hiljade eura u izgradnju baze fanova i agencijama koje sada treba da objasne klijentima da je to sve bilo džabe.

Ili pablišerima koji su godinama kupovali posete sa društvenih mreža na kilo i pravili svoje farme fan stranica ne bi li svakog ubogod nesrećnika koji koristi ovo tvoje sokoćalo naterali da klikne na neki klikbejt link ka njihovim portalima.

Marko, Marko… Ne znam šta da ti kažem. Mnogo su se ovi tvoji raspištoljili.

Razumem, porodica je prioritet, ali ipak, svrati nekad do posla, moraš malo da ih dovedeš u red.

I nemoj te rakete, molim te. Daj nešto na radost – pa da vidiš kako će svima da nam bude bolje.

Ako navraćaš do ovih krajeva, javi se za kafu. I brat da ti kaže – preskoči lov, ako te neko bude zvao. Ovde poziv u lov ima drugačiju konotaciju.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Srpski Constellation lansira AimFox – sveobuhvatno rešenje za automatizaciju komunikacije na LinkedInu

AimFox je cloud-based aplikacija namenjena svima koji žele da se bave networkingom, prodajom, regrutingom ili bilo kojim procesima koji podrazumevaju 'jedan na jedan' komunikaciju sa odabranom ciljnom grupom.

Startapi i poslovanje

Payoneer istraživanje: Globalizacija je šansa za razvoj malih i srednjih preduzeća

Procenat očekivanog rasta prihoda malih i srednjh preduzeća ostvarenog od izvoza u Srbiji iznosi 12% u periodu od 2021. do 2023 - pokazuju rezultati istraživanja koja je sproveo Payoneer.

Startapi i poslovanje

Srpsko-američki MotionOps podigao investiciju od $1,2 miliona – sledi širenje tima u Srbiji i dalji razvoj proizvoda

MotionOps zatvorio je 'pre-seed' rundu od gotovo 1,2 miliona dolara predvođenu VC fondom iz Jute Alpine 100. Nikola Cvetković, jedan od osnivača ovog startapa, otkriva nam više o tome kako tim planira da iskoristi investiciju.

Propustili ste

Društvene mreže

Hoće li Elon Mask zaista uvesti pretplatu za sve korisnike Twittera?

Ono što se dešava sa Twitterom od momenta akvizicije od strane kontraverznog biznismena Elona Maska može se kategorizovati kao potpuna farsa sa čudnim spletom događaja i okolnostima koji su zadesili ovu društvenu mrežu.

Takmičenje

Bosch Startup Harbour poziva startape da zajedno validiraju ideje i skaliraju biznis – prijave traju do 30. septembra

Startup Harbour je globalna inicijativa kompanije Bosch čiji je cilj kreiranje ekosistema kroz saradnju između 'early stage' startapa i različitih Bosch divizija u oblasti informacionih tehnologija i digitalizacije.

Intervju

Amir Moini pomogao je Netflixu da izgradi Employer Brand iz temelja – a sada dolazi na Empple Festival

Treći po redu Empple Festival 5. oktobra ugostiće Amira Moinija, direktora Employer Branding-a kompanije Moloco u Silicijumskoj dolini.

Internet marketing

Weekend Media Festival po 16. put u Rovinju, ovog puta sa fokusom na HR i veštačku inteligenciju

Weekend Media Festival, jedna od najvećih regionalnih konferencija posvećenih digitalnom marketingu, po 16. put će se održati u Rovinju od 21. do 24. septembra, sa potpuno novim i aktuelnim temama iz digitalnog sveta.

Karijere

Olja Vučićević Gaković: Srpski IT bio je prenaduvani balon koji je morao da pukne – i to je izdvojilo kvalitetne kompanije

Olja Vučićević Gaković ima impresivno poslovno iskustvo: od života i rada u Silicijumskoj dolini i saradnje sa kompanijama kao što su Google, Yahoo i IBM, do povratka u Srbiju i vođenja uspešnih IT kompanija. U intervjuu koji sledi, ona je sa nama podelila svoje mišljenje o srpskoj IT industriji - i zašto smatra da je kriza imala pozitivan uticaj na nju.

Kultura 2.0

Trudna Barbi i Ken Sugar Daddy – kako je Mattel forama na svoj račun prešao marketing igru?

Drugi deo svoje kolumne o filmu "Barbie" posvetila sam marketinškim strategijama kompanije Mattel koja je aktivno učestvovala u produkciji i realizaciji filma.