Otvoreno pismo Marku Zuckerbergu

Pomaže Bog Marko. Nadam se da te ovo pismo zatiče u dobrom zdravlju i da su Prisila i devojčice u najboljem redu. Uspevaš li da se naspavaš i odmoriš? Kažu da je često s drugim detetom teže nego sa prvim.

Kako posao? Idu li oglasi, bustuju li ljudi? Jesi l’ uspeo da isposluješ sebi neki bonus – ne može se danas više od plate živeti. Porodica zahteva sigurnost.

Stižeš li da loviš, ili samo zeleniš jedete? Brineš me malo, na ovim poslednjim slikama si mnogo ubledeo. Mora da se spava redovno i mora crveno meso.

Izvinjavam ti se unapred što te opterećujem našim problemima, ali moram. Velika se muka i nadvila nad Srbijom. Znaš, mi smo mali narod, al’ smo junaci. Nama ti 1 na 1 ili 3 na 3 malo ko sme na crtu. Ali, kad dodju rakete i avioni, nemamo mi tu šta. Kamenjem se na rakete ne može.

E vidiš, u tome je stvar. Priča se o tome mesecima. Šuška se. Kao onomad pre bombardovanje, al’ niko normalan nije verovao da će se stvarno desiti. Međutim, pre neki dan, otvaram ti ja Fejsbuk, kad ono rakete svuda i svi pričaju samo o njima.

Pada organski rič, ne znam kako ćemo i šta ćemo. Ti bar kao roditelj znaš koliko je bolje kad je sve organski. Mi smo pre 18 godina pesmama branili mostove, veruj mi ne želiš da pesmama branimo rič.

I mene lično si bogami unesrećio. Godinama sam krojio Fejsbuk da mi bude baš pasent i sad ovi tvoji sve ispremeštaše. A taman sam postigao sklad glupih meme stranica, sporta i novorođenčadi rodbine i prijatelja.

Ne znam šta da ti velim, ali ovako ne valja. Toliko smo ljude učili da ne treba da svoje biznise guraju kroz profile, a sad ispade da smo svi bili budale i da je ipak bolje biti Milica Nokti Voždovac ili Dejan Servis Dizne.

Znaš kako kažu, mali biznis – mali problem, veliki biznis – veliki problem. Šta tek reći brendovima koji su uložili hiljade eura u izgradnju baze fanova i agencijama koje sada treba da objasne klijentima da je to sve bilo džabe.

Ili pablišerima koji su godinama kupovali posete sa društvenih mreža na kilo i pravili svoje farme fan stranica ne bi li svakog ubogod nesrećnika koji koristi ovo tvoje sokoćalo naterali da klikne na neki klikbejt link ka njihovim portalima.

Marko, Marko… Ne znam šta da ti kažem. Mnogo su se ovi tvoji raspištoljili.

Razumem, porodica je prioritet, ali ipak, svrati nekad do posla, moraš malo da ih dovedeš u red.

I nemoj te rakete, molim te. Daj nešto na radost – pa da vidiš kako će svima da nam bude bolje.

Ako navraćaš do ovih krajeva, javi se za kafu. I brat da ti kaže – preskoči lov, ako te neko bude zvao. Ovde poziv u lov ima drugačiju konotaciju.

Ostavi komentar

  1. Stefan

    Stefan

    27. 10. 2017. u 11:06 Odgovori

    Ima smisla da se sadržaj podeli i kategoriše. Facebook je prvenstveno nastao zbog prijatelja i sve se bazira na tome. Kada se nalog napravi, ne stoji obaveštenje da prvo izlajkuješ xy stranica nego da dodaješ ljude. Stranice i grupe su došle kasnije. Da je Cukerberg govno jeste. Na kraju krajeva..nemoj da si salty, sa svim tim si se složio kada si otvarao nalog/stranicu

  2. Vladimir

    Vladimir

    27. 10. 2017. u 11:34 Odgovori

    Pomaže Bog Ivane,
    Nadam se da će te ova poruka zateći u zdravljubi sreći.
    Želim ti poručiti samo da ti je svaka na mestu i da ti se zahvalim što se boriš za sve nas, rekao bih da si i prvi medj jednakima.
    Uzdravlju Vladimir

  3. Sladja

    Sladja

    27. 10. 2017. u 12:53 Odgovori

    Pa naravno da se sve vratilo na facebook profil. Tako je i počelo. Krug se zatvara. Možda i čitav face ide u neke druge dimenzije, uskoro. Sve mora da se vrati na početak. Marko se umorio.
    P.S. Znači, reklamiramo se opet na profilu? O.K. 🙂

  4. Marko Spasić

    Marko Spasić

    27. 10. 2017. u 15:43 Odgovori

    Svaka ka’ u Njeguša! Ipak, međutim, ali, koji god veznik da upotrebim, sve je to zbog love. Naravno da neće da ukine tu novotariju (da je ne nazovem drugačije) jerbo je i osmišljena da bi na kraju svi shvatili da moraju da plate da bi bili viđeni. P.S. Radim u kompaniji koja se baš time bavi i mogu ti reći, nije nimalo prijatno kad objašnjavam klijentima da su džabe krečili, moraće opet da plate.

  5. Vesna Miljković

    Vesna Miljković

    27. 10. 2017. u 17:02 Odgovori

    Jel se sećaš pričaonice na Psihologiji na Bureku, i svih naših brojnih argumenata da je ne zabraniš. Al si nas na sve to obradovao svojom „Moj forum, moja je poslednja reč“. Ostaj zdravo SF, sad ti se vratilo da si sejao, a drugi nije čak ni obrao nego samo pogazio sa istim argumentom.

    Tetka Simi

    • Ivan Minic

      Ivan Minic

      27. 10. 2017. u 18:49 Odgovori

      Pismo je ironicno. Racunam da je to prilicno ocigledno.

      Ja zaista nemam problem sa ovim potezom, ostao on na snazi ili ne.

      Sa druge strane, iza tadasnje odluke stojim i danas i bila je ispravna.

  6. Milorad Simeunovic

    Milorad Simeunovic

    27. 10. 2017. u 17:05 Odgovori

    Imam online biznis. Prosle godine su mi ugasili Stranicu sa 80.000 lajkova. Pokrenuo sam novu Stranicu i jos dve u rezervi. Primarna ima oko 50.000 lajkova. Redovna sam musterija Marka. Mesecno i po 1.000€, ukoliko mi ad za reklamiranje nije blokiran ili privremeno suspendovan. Pisem ja sa njegvim strucnjacima. Borimo se. Nekad mi i vrate ad. Obicno me suspenduju kada menjaju nesto na biznis stranicama.
    Ali kad mi se pojavila raketa, vidim ja da nije dobro 🙂 . Sve moje zakazane objave – interakcija ravna nuli. Sponzorisane su i ok. Jednim delom. I one su u padu.
    Razumem ja njega, da hoce od svih €$€$€ i poneku £ ili ¥. Ali brate, ovaj put nemas bas viziju. Nemas bas opravdanje. Ja imam klijente koji su totalno nepismeni u smislu FB ( nije po smernicama FBa da se pise skraceno ), ljudi koji koriste VELIKA SLOVA i ako nemaju pojma sta znace VELIKA SLOVA u elektronskoj komunikaciji, klijente koji ne znaju ni poruku u inbox da posalju vec pisu komentar ispod sponzorisanog posta sa kompletnom adresom i brojem telefona. E sad ja treba tim ljudima da objasnim da su moje objave “ na raketi „. Da me tamo potraze. Tesko ce biti. Jedva nateras naseg coveka da kupi online. Gde jos da ga ucis “ na raketu „.
    Ozbiljno sam se naostrio da idem na cuveni biznis čet sa njegovim strucnjacima. Da im dam feedback na njihovu raketu.
    Eto i ja da izbacim moju raketu nezadovoljstva. Majku im okupatorsku

  7. Antonije Jakšić

    Antonije Jakšić

    30. 10. 2017. u 19:11 Odgovori

    Ah, ta zla društvena mreža koja (konačno) pokušava da bude – društvena mreža. Uposli moždane vijuge, smisli nov način reklamiranja. Godinama gledam idiote koji se predstavljaju kao marketing stručnjaci za vođenje raznih stranica… Jaka filozofija, napisati status i objaviti po koju sliku, dok FB algoritam besomučno gura stranicu i gde treba i gde ne treba. Da vam vidim sad marketing i znanje, kad ste skrajnuti sa strane… Prvi dobar potez Zukenberga posle mnogo, mnogo godina.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Quantox otvorio kancelariju u Novom Sadu – petu posle Beograda, Niša, Kragujevca i Čačka

Sa ciljem privlačenja lokalnog kadra, sve veći broj domaćih IT kompanija otvara svoje kancelarije širom Srbije nudeći budućim kolegama mogućnost rada iz rodnog grada.

Kolumna

TripAdvisor marketing: Kako da vaš hotel ‘dominira’ na osnovu iskustva posetilaca

U ugostiteljstvu se oduvek znalo da je zadovoljni gost najbolja reklama, kao i da su najbolji gosti oni koji dođu putem preporuke.

Internet marketing

Da li su platforme za influensere samo ‘hype’ koji prolazi – poput WoM servisa?

Sećate se 2014. godine i tada aktuelnih 'word of mouth' platformi (iPyro, Beeshaper i drugi) - alata za spajanje brendova i njihovih vernih korisnika kao najboljih kanala za promociju? Danas, pak, imamo platforme za spajanje influensera i brendova, a mi se pitamo da li će ovi servisi završiti kao i njihovi prethodnici?

Propustili ste

Kultura 2.0

Šta budućnost nosi za marketinške agencije – evoluciju ili revoluciju?

Da, više do korisnika ili kupaca ne možete doći na starinski način. Ne u vreme Netflixa i adblockera. Šta agencije mogu da urade povodom toga? Evo šta kažu predstavnici vodećih agencija u regionu na Weekend Media Festivalu.

Karijere

6 stvari koje NE doprinose razvoju vaše (digitalne) karijere

Kojim god poslom da krećete da se bavite, a pogotvo digitalnim, zapamtite lekcije koje vas mogu zadržati na pravom putu.

E-commerce

Dijaspora.shop startovao sa 40.000 artikala – cilja na vašu rodbinu u inostranstvu da kupuje za vas u Srbiji

Ostavivši sigurne poslove iza sebe, Marko, Srđan i Emil pokrenuli su dijaspora.shop - prvu Internet prodavnicu za naše ljude u inostranstvu koji kupuju robu za porodicu i prijatelje u Srbiji.

Novost

€1.500.000 za NTP Beograd – EU preuzima finansiranje parka

Evropska komesarka za digitalno društvo i ekonomiju Marija Gabrijel, najavila je da će od sledeće godine Evropska unija preuzeti finansiranje Naučno-tehnološkog parka u Beogradu u iznosu od 1,5 miliona evra.

Tehnologija

CERN openlab i Comtrade produžili saradnju za dalji razvoj ‘data security’ rešenja

CERN openlab i Comtrade produžili su saradnju potpisavši trogodišnji sporazum po kom će Comtrade biti zadužen za omogućavanje pristupa rezultatima CERN-ovih istraživanja bilo gde u svetu.

Tehnologija

Beskontaktno plaćanje u Srbiji poraslo za 154% u odnosu na prošlu godinu

Srbija iznad evropskog proseka u broju i vrednosti beskontaktnih transakcija, što dokazuje zrelost tržišta za modernija platna rešenja primerena digitalnom dobu.