Crvena Zvezda i Cedevita u esportu: Ima li mesta poznatim klubovima među novom generacijom gejmera?

Poslednja predviđanja pokazuju da bi prihodi od esporta do 2020. godine mogli da iznose čak 1,5 milijardi evra. Sve veća ekspanzija gejming turnira prepoznata je i u regionu, a pored već ustaljenih timova, svoju šansu za slavom traže i klubovi poput Crvene Zvezde i Cedevite koji se postepeno priključuju regionalnoj esport ligi. Koliki je potencijal esport scene u regionu i šta možemo očekivati od drugih sportskih brendova - otkrivamo u analizi.

Statistike su pokazale da prihodi od esporta još od 2015. godine ubrzano rastu. Prošla godina zaustavila se na 493 miliona dolara sa udelom investicije brendova od 350 miliona dolara. Skorije procene su da će sledeća godina u prihodima dostići čak 696 miliona dolara, dok bi 2020. čitava esport scena mogla da dostigne neverovatnih 1,5 milijardi dolara!

Pomenute brojke i sve bolje prognoze rasta broja gledalaca esport takmičenja (predviđa se da će ih biti preko 300 miliona do 2020. godine), prepoznate su i u regionu, a svoju šansu za vrednim novčanim nagradama i trofejima pokušaće da potraže i poznati sportski brendovi iz regiona kao što su Crvena Zvezda i Cedevita koji već od naredne sezone potencijalno mogle da zajedno učestvuju u novooformljenoj Vip Adria Ligi koja je najavljena još 24. maja tekuće godine u organizaciji Vipneta i ESL-a – a u kojoj se timovi takmiče u okviru igara: League of Legends, Counter Strike: Global Offensive i FIFA 17.

Više od samog takmičenja

Finalna takmičenja ove lige održana su na nedavno završenom Infogamer by Reboot sajmu, dok je nagradni fond za takmičere iznosio čak 20 hiljada evra. O značaju ovog takmičenja govorili su i predstavnici Vipneta koji su na press konferenciji pred sam turnir izneli zanimljive podatke o dosadašnjim esport takmičenjima u oviru ESL lige: zabeleženo je čak 400 sati video sadržaja, odigrano 459 mečeva, a sve to pratilo je do sada 4 miliona gledalaca.

Organizatori Vip Adria Liga navode da region i esport imaju bistavu budućnost, te se nadaju kako je ovo samo početak onoga što tek sledi:

Ukoliko se vratimo nekoliko meseci unazad, Vip Adria Liga bila je samo ideja, a sada je doživela pravi uspeh. Nama je cilj da popularizujemo esport u ovoj ideji. Cela priča ima širi kontekst od samog takmičenja i događaji poput ovog veoma su bitni za gejmersku zajednicu u regionu, te Vipnet želi da stavi stvari tamo gde trebaju da budu – da liga vremenom raste ulaskom ozbiljnih i velikih igrača.

Upravo ti novi igrači mogu biti sportski brendovi iz regiona koji bi travu i parket zamenili mišem i tastaturom. Kako je esport organizacija klan RUR još ranije ekskluzivno prenela, tim Crvena Zvezda je već stupila na esport scenu u septembru ove godine – već duže vreme se u Zvezdi radi na uspostavljanju uslova za buduće esport igrače. Takođe, ovaj beogradski tim već se takmiči u League of Legends, a dogurali su do playoff-a Vip Adria Lige.

Crveno-beli imaju velike ambicije i na ovaj način idu u korak sa mnogim evropskim i svetskim klubovima koji su već stupi na esport scenu, a među kojima su Real Madrid, Ajaks, Šalke, PSV, Sporting iz Lisabona, Santos, ali i određeni timovi iz NBA lige.

Večiti i jadranski derbi – u esportu?

Bitno je napomenuti da je Crvena Zvezda obezbedila mesto u nekoliko domaćih i regionalnih takmičenja, te se radi o delimičnom preuzimanju postojeće ekipe Belgrade Eyes. Da beogradski klub ovaj projekat shvata ozbiljno, govori i podatak da su već pristupili izgradnji specijalnog prostora za trening, a vežbaju uz pomoć nekih već ostvarenih domaćih ekipa.

Finalna takmičenja na Vip Adria Ligi privukla su veliki broj gledalaca esporta tokom Reboot Infogamer sajma u Zagrebu.

Sa željom da saznamo nešto više o ulasku najtrofejnijeg srpskog kluba na esport scenu, odgovore smo potražili od menadžera beogradskog tima Vedrana Vlaovića, koji nam otkriva da su iz Zvezde prepoznali perspektivu esportova – prativši tako trendove na Starom kontinentu poput mnogih ekipa kao sto su Shalke 04, PSG i drugi.

Kako Vedran otkriva, tim je izabrao da se takmiči u igri League of Legends koja, prema njegovim rečima, predstavlja možda najzanimljiviju esport kategoriju, dok se iz Zvezde neće zadržati samo na ovom naslovu. Vlaović komentariše dosadašnji nastup u Vip Adria Ligi, dodajući da je prva sezona najavljena gotovo u identičnom periodu kada se esport tim Crvene Zveze i  osnovao, te je odluka da pokušaju sa kvalifikacijama za ligu bila više nego ispravna:

Zvezda je izašla sa dosta mladim i neiskusnim timom. Nismo imali vremena da komotno sastavljamo roster i dosta smo hrabro ušli u ligu, pojačavši se sa Poljakom Kondzisanom, jedinim iskusnim igračem. Za mlađe igrče učešće u Vip Adria Ligi bilo je od velikog značaja. Mi iz uprave smo prezadovoljni napretkom koji je bio vidljiv iz kola u kolo.

Da li i pomenuta regionalna liga vremenom može poprimiti dimenzije najvećih esport takmičenja u Evropi i svetu? Ostaje da se vidi.

Vedran ističe da je tim za sada fokusiran na kreiranje novog rostera (tima), a već je izvedena saradnja sa nekolicinom veoma talentovanih igrača, dok bi roster trebalo kompletirati do 15. decembra – kada će biti i predstavljen javnosti. Govoreći o ambicijama ovog tima, Vedran kaže da su one kao i uvek velike, te se u budućem periodu cilja top 4 u Vip Adria Ligi, kao i uspešne kvalifikacije za drugu sezonu EBL-a.

I Cedevita ulazi u svet esporta

Ipak, kako stoje stvari sa ostalim klubovima u regionu? Osim beogradskih crveno-belih, svoje učešće u regionalnoj esport ligi najavila je i zagrebačka Cedevita, a mi smo tom prilikom kontaktirali Arsena Šolića, marketing menadžera u KK Cedevita koji je za Netokraciju prokomentarisao ulazak ovog kluba u svet esporta:

Razmatramo ulazak u esport jer vidimo to kao mogućnost širenja brenda i daljeg povezivanja sa potencijalnim fanovima. Sama energija oko esporta je jako pozitivna i želimo da pokažemo kako smo i mi deo toga. Kako uvek ciljamo na vrh u svemu što radimo, tako i u esportu želimo da budemo u vrhu regionalne, evropske pa i svetske scene.

Još uvek analiziramo potencijalna takmičenja i video igre, ali se nećemo držati onoga „košarkaši igraju košarku“ – što je čest slučaj kod sportskih organizacija jer znamo kako esport ima svoje posebnosti i zakonitosti.

Štaviše, sama liga ne bi bila potpuna bez ostalih poznatih sportskih klubova iz bivše Jugoslavije poput Partizana, Dinama, pa i splitskog Hajduka, ali i drugih važnih „igrača“ iz domena regionalnog sporta – koje bi mogli da vidimo na gejming sceni u predstojećem periodu.

„Sa druge strane, nema sumnje da će esport biti sve popularniji u regionu, okupljujući nove timove pred kojima je jedan potpuno nov izazov – skinuti sa trona KlikTech, šampiona prve Vip Adria Lige u LoL-u. Za to će im se šansa ukazati već naredne sezona koja će biti bogatija za nove igrače, za nove igre, ali i bogatija dobro poznatim regionalnim imenima iz domena sporta.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Ekskluzivno

Nordeus otvorio novu zgradu: 6.000 m², restoran, sportski bar i vrtić za spoj najboljeg iz umetnosti i tehnologije

Donosimo vam ekskluzivne fotografije nove zgrade Nordeusa koja već danas otvara vrata za svojih 170 zaposlenih.

Tehnologija

E-prime lansirao električni tricikl na sajmu automobila namenjen poslovnim korisnicima

U ekskluzivnom intervjuu za Netokraciju, direktor i suosnivač kompanije E-prime Milan Manojlović, govori o novim električnim biciklima kompanije, ali i o planiranom širenju poslovanja i izvozu na evropsko tržište.

Startapi i poslovanje

Kako izgleda raditi u IT kompaniji koja razvija svoj proizvod – iz ugla programera?

Domaće developere uglavnom je oblikovala 'outsourcing' industrija, dok je znatno manji broj njih imao priliku i da radi u kompaniji ili startapu koji razvija sopstveni proizvod. Kakva su njihova iskustva?

Propustili ste

Novost

Savladajte osnove programiranja uz prve SmartNinja kurseve u Beogradu!

Program IT obuka koje smo pokrenuli početkom godine, konačno je dostupan za sve zainteresovane polaznike. U nastavku teksta saznajte više o kurikulumu, preduslovima za obuku i načinu plaćanja za prva dva kursa - Web Developement 1 i Python za početnike.

Kultura 2.0

Nemanja Čedomirović: Zaboravite na uspešnu konferenciju ukoliko ne želite da rizikujete

Kada su osnivači konferencije PHP Srbija pripremali prve događaje želeli su da od toga naprave programerski centar i stvore mesto gde i stranci žele da dođu - i u tome su uspeli 37% 😄, kaže jedan od osnivača. Šta posetioce čeka ove godine?

Kultura 2.0

Kako je ‘Game of Thrones’ zauvek promenio našu popularnu kulturu

Nakon pauze od tačno 595 dana imamo priliku da se ponovo susretnemo sa likovima iz knjiga Džordža R.R. Martina i uplovimo u svet Vesterosa gde će armije živih i mrtvih napokon odmeriti snage. Da li će naši životi nakon toga biti isti?

Karijere

BBICC 2019: Razmišljajte o budućnosti poslovanja, ali već danas

Proteklog vikenda održana je završnica studentskog takmičenja BBICC na kojem je 20 timova sa svetskih univerziteta predstavilo svoja rešenja. Zadatke studije slučaja postavile su kompanije Coca Cola, TeleGroup i Saga New Frontier Group.

Startapi i poslovanje

Wolt od danas u Beogradu – pratite dostavu vaše klope putem aplikacije (baš kao Uber)

Wolt, finski startap koji spaja restorane i korisnike koji poručuju hranu za dostavu, od danas počinje sa radom u Beogradu. Glavna prednost aplikacije jeste to što korisnici mogu da prate svoju porudžbinu od trenutka kada kuvar počne sa pripremom, pa sve dok im kurir ne pozvoni na vrata.

Internet marketing

Radionica naprednog Content Marketinga ponovo u Beogradu – ‘early bird’ karte do 15. maja!

Usled velikog interesovanja, pripremili smo još jedno izdanje radionice naprednog 'content marketinga'. Profesionalci, čekamo vas 27. maja u Beogradu!