Crvena Zvezda i Cedevita u esportu: Ima li mesta poznatim klubovima među novom generacijom gejmera?

Poslednja predviđanja pokazuju da bi prihodi od esporta do 2020. godine mogli da iznose čak 1,5 milijardi evra. Sve veća ekspanzija gejming turnira prepoznata je i u regionu, a pored već ustaljenih timova, svoju šansu za slavom traže i klubovi poput Crvene Zvezde i Cedevite koji se postepeno priključuju regionalnoj esport ligi. Koliki je potencijal esport scene u regionu i šta možemo očekivati od drugih sportskih brendova - otkrivamo u analizi.

Statistike su pokazale da prihodi od esporta još od 2015. godine ubrzano rastu. Prošla godina zaustavila se na 493 miliona dolara sa udelom investicije brendova od 350 miliona dolara. Skorije procene su da će sledeća godina u prihodima dostići čak 696 miliona dolara, dok bi 2020. čitava esport scena mogla da dostigne neverovatnih 1,5 milijardi dolara!

Pomenute brojke i sve bolje prognoze rasta broja gledalaca esport takmičenja (predviđa se da će ih biti preko 300 miliona do 2020. godine), prepoznate su i u regionu, a svoju šansu za vrednim novčanim nagradama i trofejima pokušaće da potraže i poznati sportski brendovi iz regiona kao što su Crvena Zvezda i Cedevita koji već od naredne sezone potencijalno mogle da zajedno učestvuju u novooformljenoj Vip Adria Ligi koja je najavljena još 24. maja tekuće godine u organizaciji Vipneta i ESL-a – a u kojoj se timovi takmiče u okviru igara: League of Legends, Counter Strike: Global Offensive i FIFA 17.

Više od samog takmičenja

Finalna takmičenja ove lige održana su na nedavno završenom Infogamer by Reboot sajmu, dok je nagradni fond za takmičere iznosio čak 20 hiljada evra. O značaju ovog takmičenja govorili su i predstavnici Vipneta koji su na press konferenciji pred sam turnir izneli zanimljive podatke o dosadašnjim esport takmičenjima u oviru ESL lige: zabeleženo je čak 400 sati video sadržaja, odigrano 459 mečeva, a sve to pratilo je do sada 4 miliona gledalaca.

Organizatori Vip Adria Liga navode da region i esport imaju bistavu budućnost, te se nadaju kako je ovo samo početak onoga što tek sledi:

Ukoliko se vratimo nekoliko meseci unazad, Vip Adria Liga bila je samo ideja, a sada je doživela pravi uspeh. Nama je cilj da popularizujemo esport u ovoj ideji. Cela priča ima širi kontekst od samog takmičenja i događaji poput ovog veoma su bitni za gejmersku zajednicu u regionu, te Vipnet želi da stavi stvari tamo gde trebaju da budu – da liga vremenom raste ulaskom ozbiljnih i velikih igrača.

Upravo ti novi igrači mogu biti sportski brendovi iz regiona koji bi travu i parket zamenili mišem i tastaturom. Kako je esport organizacija klan RUR još ranije ekskluzivno prenela, tim Crvena Zvezda je već stupila na esport scenu u septembru ove godine – već duže vreme se u Zvezdi radi na uspostavljanju uslova za buduće esport igrače. Takođe, ovaj beogradski tim već se takmiči u League of Legends, a dogurali su do playoff-a Vip Adria Lige.

Crveno-beli imaju velike ambicije i na ovaj način idu u korak sa mnogim evropskim i svetskim klubovima koji su već stupi na esport scenu, a među kojima su Real Madrid, Ajaks, Šalke, PSV, Sporting iz Lisabona, Santos, ali i određeni timovi iz NBA lige.

Večiti i jadranski derbi – u esportu?

Bitno je napomenuti da je Crvena Zvezda obezbedila mesto u nekoliko domaćih i regionalnih takmičenja, te se radi o delimičnom preuzimanju postojeće ekipe Belgrade Eyes. Da beogradski klub ovaj projekat shvata ozbiljno, govori i podatak da su već pristupili izgradnji specijalnog prostora za trening, a vežbaju uz pomoć nekih već ostvarenih domaćih ekipa.

Finalna takmičenja na Vip Adria Ligi privukla su veliki broj gledalaca esporta tokom Reboot Infogamer sajma u Zagrebu.

Sa željom da saznamo nešto više o ulasku najtrofejnijeg srpskog kluba na esport scenu, odgovore smo potražili od menadžera beogradskog tima Vedrana Vlaovića, koji nam otkriva da su iz Zvezde prepoznali perspektivu esportova – prativši tako trendove na Starom kontinentu poput mnogih ekipa kao sto su Shalke 04, PSG i drugi.

Kako Vedran otkriva, tim je izabrao da se takmiči u igri League of Legends koja, prema njegovim rečima, predstavlja možda najzanimljiviju esport kategoriju, dok se iz Zvezde neće zadržati samo na ovom naslovu. Vlaović komentariše dosadašnji nastup u Vip Adria Ligi, dodajući da je prva sezona najavljena gotovo u identičnom periodu kada se esport tim Crvene Zveze i  osnovao, te je odluka da pokušaju sa kvalifikacijama za ligu bila više nego ispravna:

Zvezda je izašla sa dosta mladim i neiskusnim timom. Nismo imali vremena da komotno sastavljamo roster i dosta smo hrabro ušli u ligu, pojačavši se sa Poljakom Kondzisanom, jedinim iskusnim igračem. Za mlađe igrče učešće u Vip Adria Ligi bilo je od velikog značaja. Mi iz uprave smo prezadovoljni napretkom koji je bio vidljiv iz kola u kolo.

Da li i pomenuta regionalna liga vremenom može poprimiti dimenzije najvećih esport takmičenja u Evropi i svetu? Ostaje da se vidi.

Vedran ističe da je tim za sada fokusiran na kreiranje novog rostera (tima), a već je izvedena saradnja sa nekolicinom veoma talentovanih igrača, dok bi roster trebalo kompletirati do 15. decembra – kada će biti i predstavljen javnosti. Govoreći o ambicijama ovog tima, Vedran kaže da su one kao i uvek velike, te se u budućem periodu cilja top 4 u Vip Adria Ligi, kao i uspešne kvalifikacije za drugu sezonu EBL-a.

I Cedevita ulazi u svet esporta

Ipak, kako stoje stvari sa ostalim klubovima u regionu? Osim beogradskih crveno-belih, svoje učešće u regionalnoj esport ligi najavila je i zagrebačka Cedevita, a mi smo tom prilikom kontaktirali Arsena Šolića, marketing menadžera u KK Cedevita koji je za Netokraciju prokomentarisao ulazak ovog kluba u svet esporta:

Razmatramo ulazak u esport jer vidimo to kao mogućnost širenja brenda i daljeg povezivanja sa potencijalnim fanovima. Sama energija oko esporta je jako pozitivna i želimo da pokažemo kako smo i mi deo toga. Kako uvek ciljamo na vrh u svemu što radimo, tako i u esportu želimo da budemo u vrhu regionalne, evropske pa i svetske scene.

Još uvek analiziramo potencijalna takmičenja i video igre, ali se nećemo držati onoga „košarkaši igraju košarku“ – što je čest slučaj kod sportskih organizacija jer znamo kako esport ima svoje posebnosti i zakonitosti.

Štaviše, sama liga ne bi bila potpuna bez ostalih poznatih sportskih klubova iz bivše Jugoslavije poput Partizana, Dinama, pa i splitskog Hajduka, ali i drugih važnih „igrača“ iz domena regionalnog sporta – koje bi mogli da vidimo na gejming sceni u predstojećem periodu.

„Sa druge strane, nema sumnje da će esport biti sve popularniji u regionu, okupljujući nove timove pred kojima je jedan potpuno nov izazov – skinuti sa trona KlikTech, šampiona prve Vip Adria Lige u LoL-u. Za to će im se šansa ukazati već naredne sezona koja će biti bogatija za nove igrače, za nove igre, ali i bogatija dobro poznatim regionalnim imenima iz domena sporta.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Sponzorisano

HTEC: Kako smo iz korena promenili posao klijenta koji posluje globalno već 30 godina?

Da biste kao kompanija zadržali svoje stručnjake neophodno je da znate šta oni misle o vama. Veliki broj zaposlenih znači i isto toliko papira za evaluaciju. Tu na scenu stupa rešenje koje je razvio i implementirao domaći HTEC za kompaniju Great Place to Work.

Internet marketing

Ultimativni spisak konferencija i događaja za digitalne marketare

Konferencije predstavljaju pravu priliku za sticanje novih saznanja i važnih kontakata. Godina samo što je počela i sada je pravo vreme da se upoznate sa događajima u Evropi koji su pristupačni za obići.

Karijere

Kako smo spustili fluktuaciju tehničkog kadra ispod 10 procenata

Dok čitava domaća IT industrija raste, manjak kvalifikovanog kadra i česta fluktuacija zaposlenih ostaju među glavnim problemima sa kojima se menadžment suočava. Kako edukovati novi kadar, a u isto vreme zadržati top talenat u svojim redovima?

Propustili ste

Karijere

Šta vaši (budući) senior programeri zaista žele?

Šta je za programere zanimljiv projekat i kada se odlučuju na promenu radnog mesta?

Društvene mreže

Greška u softveru Instagrama glavni je uzrok naglog pada broja pratilaca

Korisnici Instagrama ovih dana žale se na naglu promenu broja pratilaca. Prema poslednjim informacijama, glavni uzrok problema je 'bug' u softveru ove društvene mreže.

Kultura 2.0

Razum i uticajnost

Nema sumnje da su influenseri tu da ostanu, pa čak i pored svih skandala i glavobolja koje prate saradnju sa njima. Bili veliki ili mali, brendovi su se po oprobanom „kud svi tu i mali Mujo“ sistemu uhvatili u kolo iz kojeg nema lakog izlaska. Retko ko tu zapravo stane da razmisli o tome šta […]

Mobilno

Kako izmeriti zagađenost vazduha u vašem gradu?

Prethodnih dana sve češće se govori zagađenju vazduha u Srbiji. Merne stanice svakodnevno prikupljaju podatke o kvalitetu vazduha, a nivo štetnosti možemo pratiti upravo putem naših pametnih telefona.

Internet marketing

Šta treba da znate ako izdajete stan putem sajta Airbnb?

U Beogradu trenutno ima preko 4.000 aktivnih izdavača na Airbnb-u uz godišnji rast oko 45%. Platforma ima ogroman broj mogućnosti, a ovo su neke od osnovnih koje biste trebali da zapamtite ukoliko izdajete stan putem ovog sajta.

Karijere

Poslovi.infostud.com lansirali Employer Branding Studio kako bi HR potrebe klijenta zadovoljili pod ‘jednim krovom’

Usluge Employer Branding Studija već koriste najveći srpski poslodavci - među njima nisu samo tehnološke kompanije.