Top 5 saveta kako da 'oživite' vaše Instagram priče

Top 5 saveta kako da ‘oživite’ vaš Instagram Story i ispričate korisnicima zanimljivu priču

Iako je Snapchat bio prvi koji je uveo priče i sadržaj koji nestaje, Instagram nije zaostajao - naprotiv, sledio ga je u stopu i neki bi rekli čak i kopirao. Rezultat je Instagram Story koji dnevno koristi više od 250 miliona ljudi, a koji korisnicima pružaju mogućnost kreiranja unikatnog vertikalnog sadržaja u formi fotografija ili videa koji se prikazuju kao slideshow i koji nestaju nakon 24 časa od objave. Instagram priče sve su popularnije i kod oglašivača tj. kompanija i brendova, a mi ti donosimo kratak vodič kako da svoje Instagram Story veštine podigneš na viši nivo.

Za manje od šest meseci kako se pojavio, Instagram Story zabeležio je 150 miliona dnevnih korisnika – Snapchatu 👻 je trebalo čak 6 godina da dostigne taj broj. Instagram priče danas koristi više od 250 miliona korisnika širom sveta budući da su se pretraga profila i mogućnost pregleda dnevnih priča našle u jednoj aplikaciji. Instagram je odavno poznat i kao go-to platforma za digitalne marketare, no sve je više kompanija i brendova koje se oglašavaju upravo putem priča.

Kako ovladati veštinama potrebnim za kreiranje zanimljivog i privlačnog sadržaja na ovom novom kanalu i na koji način ispričati Instagram priču kao pravi profesionalac? Odgovor na ova pitanja potražili smo u agenciji ŽIŠKA sa kojom vam donosimo Top 5 saveta kako da vaše Instagram Story veštine podignete na viši nivo – jer gomila random nabacanog sadržaja neće ispričati dobru priču o vašem brendu!

Jedan video nije priča 📹

@zocannodomini

Svaka priča, pa makar bila i ova instagramerska, mora imati svoj početak, sredinu i kraj. Da ima samo jedan deo ne bi se ni mogla nazvati pričom, zar ne? Stoga je neophodno pažljivo promatranje onoga što želimo da prikažemo uz pomoć ove opcije, a zatim i podela sadržaja na kraće logične celine. Razmisli koliko ćeš delova ukupno imati i složi ih u glavi pre nego što počneš da ih objavljuješ.

Zamisli Story sa Exita ispričan iz ugla jednih tek opranih belih patika, sa vremenskim odrednicama na svakom novom videu/fotografiji. Nije li to mnogo zabavnije od glasnih i mutnih snimaka Dance Arene?

Planiraj, prikupi, postuj, ponovi! ✍🏼

@lego

Legenda digitalnog marketinga kaže da kada naučiš da foliraš spontanost – na konju si! Iako ovaj format deluje manje formalno od Instagram profila jer nije njihov sastavni deo i privremen je, iz ugla brendova on iziskuje veliku dozu planiranja i pripreme.

Sa snimanjem/fotografisanjem bi trebalo početi tek kada je priča skicirana u glavi i ona se ne sme odmah objavljivati. Trik je u tome da se sav materijal prikupi i još jednom pregleda. Razmisli da li video snimci/fotografije logično slede jedni iz drugih, da li su sami po sebi jasni ili je potrebno da se nešto dodatno naglasi.

Instagram je – poput Snapchata – omogućio širok izbor filtera, emotikona i stikera uz pomoć kojih možeš da naglasiš poentu. Tek onda sledi njihovo objavljivanje. Sve delove priče treba objaviti odjednom: svi će je videti onako kako si je u celosti zamislio, plus će ona cela nestati nakon 24 sata. Tako se osiguravaš da neko neće videti poslednja tri kadra bez ikakvog konteksta i zapitati se zašto neko postavlja svoje prljave patike?

Pravilo prve sekunde 🏁

Ključno pitanje pre objavljivanja jeste da li priča uspeva da prenese poruku za sekundu ili manje. Ako je odgovor ne, tvoji pratioci će prosto kliknuti na nešto drugo. Video u kom se tek u osmoj sekundi nešto dešava skoro niko neće želeti da pogleda. Ako, pak, prikažemo samo interesantan deo, pogledaće ga i ovi „ne znam ga, ali ga pratim na Instagramu“.

Stikeri, lokacije i heštegovi 📍

@coleengarca

Jezik emotikona je univerzalni jezik svih korisnika društvenih mreža. Može se reći da nam je razumevanje njihovog značenja gotovo urođeno. Njihova upotreba je tolika da se može tvrditi da je na delu svojevrsna Story estetika. Sa druge strane, postavljanje lokacija i hashtagova na videima i fotografijama ima svoju praktičnu stranu za marketare. Sledeći put naznači lokaciju na svoj Story i prati kako ti broj pregleda raste. Ekipa iz Žiške kaže da je to magija!

Story <3 tekst 💌

@boboly1987

Tekst na Instagram pričama nije greška i može imati višestruku ulogu. Pošto se (osim u posebnim slučajevima) ne možemo osloniti na zvuk, tekst je sredstvo pomoću koga fotografiji ili videu dajemo kontekst i dodatno ih pojašnjavamo. Uz pomoć njega gledaocima možemo usmeriti pažnju na neku bitnu stvar ili detalj, oživeti neživi objekat i sl. Naravno, predugačka rečenica nije preporučljiva. Recept je kratko i sa poentom.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Regruteri nam otkrivaju koje su trenutno najtraženije pozicije u IT-ju

Kako bismo saznali koji kadrovi su trenutno najpotrebniji domaćoj tehnološkoj industriji kontaktirali smo predstavnike agencija FatCat Coders, ManpowerGroup i Omnes Group. U nastavku teksta slede njihova iskustva.

Office Talks Podcast

Poreski raj ili pakao? (gost Milan Trbojević)

Da se odmah razumemo, nema te online peticije koja će naterati državu za pregovarački sto sa frilenserima. Radnici digitalne ekonomije moraju se udružiti i ozbiljno shvatiti ambicije države za naplatom poreza za svaku deviznu doznaku.

Startapi i poslovanje

Poreska uprava poziva građane da prijave svoje inostrane prilive – posebno ističu programere i influensere

Poreska uprava Republike Srbije poziva sva fizička lica koja su propustila da podnesu poreske prijave priliva iz inostranstva, da to samoinicijativno urade kako bi izbegli prekršajnu odgovornost.

Propustili ste

Kultura 2.0

Brendovi treba da poštuju autentičnost svakog influensera – i tu leži ključ kvalitetnijeg sadržaja

Ako ste se barem jednom iznervirali kada ste prelistavajući Instagram Story isti proizvod videli na deset različitih profila - ovo je tekst za vas. Sa predstavnicima agencija i influenserima razgovaramo o ovoj praksi.

Office Talks Podcast

Poreski raj ili pakao? (gost Milan Trbojević)

Da se odmah razumemo, nema te online peticije koja će naterati državu za pregovarački sto sa frilenserima. Radnici digitalne ekonomije moraju se udružiti i ozbiljno shvatiti ambicije države za naplatom poreza za svaku deviznu doznaku.

Startapi i poslovanje

Pobednici OTP Generator konkursa Zanateria i Your Pet World otkrivaju dalje svoje poslovne planove

Pre nešto više od nedelju dana završen je još jedan Generator Gamechanger konkurs, ovaj put u 'online' izdanju. Žiri je i ove godine izabrao najbolje digitalne projekte, a njihove priče vam otkrivamo u nastavku.

Internet marketing

Budućnost digitalnog marketinga se ‘kladi’ na mlade ljude – i zato pazite kako birate praktikante

Da li zaista mladima više nije toliko sexy raditi u marketing agencijama ili situacija nije toliko tragična kakvom je predstavljaju?

Startapi i poslovanje

Kanadski startap Autoklose sa kancelarijama u Beogradu akviziran od strane kompanije VanillaSoft

Autoklose nastaviće svoje poslovanje kao deo kompanije VanillaSoft, jedne od vodećih 'sales engagement' tehnoloških kompanija na svetu.

Startapi i poslovanje

LearnUpon sa kancelarijama u Beogradu osigurao $56 miliona investicije

LearnUpon, kompanija koja u Beogradu zapošljava preko 40 developera, osigurala je manjinsku investiciju od 56 miliona dolara od kompanije za globalni rast Summit Partners.