Top 5 saveta kako da 'oživite' vaše Instagram priče

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

Top 5 saveta kako da ‘oživite’ vaš Instagram Story i ispričate korisnicima zanimljivu priču

Iako je Snapchat bio prvi koji je uveo priče i sadržaj koji nestaje, Instagram nije zaostajao - naprotiv, sledio ga je u stopu i neki bi rekli čak i kopirao. Rezultat je Instagram Story koji dnevno koristi više od 250 miliona ljudi, a koji korisnicima pružaju mogućnost kreiranja unikatnog vertikalnog sadržaja u formi fotografija ili videa koji se prikazuju kao slideshow i koji nestaju nakon 24 časa od objave. Instagram priče sve su popularnije i kod oglašivača tj. kompanija i brendova, a mi ti donosimo kratak vodič kako da svoje Instagram Story veštine podigneš na viši nivo.

Za manje od šest meseci kako se pojavio, Instagram Story zabeležio je 150 miliona dnevnih korisnika – Snapchatu 👻 je trebalo čak 6 godina da dostigne taj broj. Instagram priče danas koristi više od 250 miliona korisnika širom sveta budući da su se pretraga profila i mogućnost pregleda dnevnih priča našle u jednoj aplikaciji. Instagram je odavno poznat i kao go-to platforma za digitalne marketare, no sve je više kompanija i brendova koje se oglašavaju upravo putem priča.

Kako ovladati veštinama potrebnim za kreiranje zanimljivog i privlačnog sadržaja na ovom novom kanalu i na koji način ispričati Instagram priču kao pravi profesionalac? Odgovor na ova pitanja potražili smo u agenciji ŽIŠKA sa kojom vam donosimo Top 5 saveta kako da vaše Instagram Story veštine podignete na viši nivo – jer gomila random nabacanog sadržaja neće ispričati dobru priču o vašem brendu!

Jedan video nije priča 📹

@zocannodomini

Svaka priča, pa makar bila i ova instagramerska, mora imati svoj početak, sredinu i kraj. Da ima samo jedan deo ne bi se ni mogla nazvati pričom, zar ne? Stoga je neophodno pažljivo promatranje onoga što želimo da prikažemo uz pomoć ove opcije, a zatim i podela sadržaja na kraće logične celine. Razmisli koliko ćeš delova ukupno imati i složi ih u glavi pre nego što počneš da ih objavljuješ.

Zamisli Story sa Exita ispričan iz ugla jednih tek opranih belih patika, sa vremenskim odrednicama na svakom novom videu/fotografiji. Nije li to mnogo zabavnije od glasnih i mutnih snimaka Dance Arene?

Planiraj, prikupi, postuj, ponovi! ✍🏼

@lego

Legenda digitalnog marketinga kaže da kada naučiš da foliraš spontanost – na konju si! Iako ovaj format deluje manje formalno od Instagram profila jer nije njihov sastavni deo i privremen je, iz ugla brendova on iziskuje veliku dozu planiranja i pripreme.

Sa snimanjem/fotografisanjem bi trebalo početi tek kada je priča skicirana u glavi i ona se ne sme odmah objavljivati. Trik je u tome da se sav materijal prikupi i još jednom pregleda. Razmisli da li video snimci/fotografije logično slede jedni iz drugih, da li su sami po sebi jasni ili je potrebno da se nešto dodatno naglasi.

Instagram je – poput Snapchata – omogućio širok izbor filtera, emotikona i stikera uz pomoć kojih možeš da naglasiš poentu. Tek onda sledi njihovo objavljivanje. Sve delove priče treba objaviti odjednom: svi će je videti onako kako si je u celosti zamislio, plus će ona cela nestati nakon 24 sata. Tako se osiguravaš da neko neće videti poslednja tri kadra bez ikakvog konteksta i zapitati se zašto neko postavlja svoje prljave patike?

Pravilo prve sekunde 🏁

Ključno pitanje pre objavljivanja jeste da li priča uspeva da prenese poruku za sekundu ili manje. Ako je odgovor ne, tvoji pratioci će prosto kliknuti na nešto drugo. Video u kom se tek u osmoj sekundi nešto dešava skoro niko neće želeti da pogleda. Ako, pak, prikažemo samo interesantan deo, pogledaće ga i ovi “ne znam ga, ali ga pratim na Instagramu”.

Stikeri, lokacije i heštegovi 📍

@coleengarca

Jezik emotikona je univerzalni jezik svih korisnika društvenih mreža. Može se reći da nam je razumevanje njihovog značenja gotovo urođeno. Njihova upotreba je tolika da se može tvrditi da je na delu svojevrsna Story estetika. Sa druge strane, postavljanje lokacija i hashtagova na videima i fotografijama ima svoju praktičnu stranu za marketare. Sledeći put naznači lokaciju na svoj Story i prati kako ti broj pregleda raste. Ekipa iz Žiške kaže da je to magija!

Story <3 tekst 💌

@boboly1987

Tekst na Instagram pričama nije greška i može imati višestruku ulogu. Pošto se (osim u posebnim slučajevima) ne možemo osloniti na zvuk, tekst je sredstvo pomoću koga fotografiji ili videu dajemo kontekst i dodatno ih pojašnjavamo. Uz pomoć njega gledaocima možemo usmeriti pažnju na neku bitnu stvar ili detalj, oživeti neživi objekat i sl. Naravno, predugačka rečenica nije preporučljiva. Recept je kratko i sa poentom.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Vodič

Prve AA video igre i najava Epic Games kampusa: Šta je sve obeležilo srpsku gaming industriju u 2022.

Kao jedna od stabilnijih grana IT ekosistema u Srbiji, gaming je nastavio da beleži svoj rast i razvoj. Predikcije vezane za lokalni 'game dev' su dobre i za 2023. godinu, a mi vam donosimo pregled najznačajnijih momenata iz ove oblasti koji su obeležili prošlu godinu.

Digitalni mediji

Trendovi.co: Šta nam donosi 2023. godina iz oblasti Employer brandinga i društvenih mreža?

Sada već tradicionalno, agencija Pioniri Communications su kroz projekat Trendovi.co objavili predviđanja za ovu godinu kada su u pitanju digitalni marketing, 'event' industrija, tehnologija, PR, 'entertainment' industrija i druge srodne oblasti. Pročitajte šta smo izdvojili za vas.

Startapi i poslovanje

Institut BioSens otvorio novi poziv za akcelerator namenjen IT i poljoprivrednim startapima

Institut BioSens pozvao je inovativne startape iz IT i poljoprivrednog sektora da učestvuju u trećem izdanju akceleratora i na taj način nastavlja dobru praksu pružanja podrške inovativnim preduzetnicima u razvoju ideja koje će doprineti digitalnoj transformaciji poljoprivrede.

Propustili ste

Intervju

Kako je Dalibor pored pozicije Lead Data konsultanta pronašao vreme za porodični hobi i biznis

Još kada smo bili deca, mnogi su nas pitali - "Da li imaš hobi"? Čak i kada odrastemo, postanemo profesionalci, ljubav prema hobiju, ako ga zaista volimo, ostaje zauvek tu sa nama. Ovo je priča o Daliboru Lazareviću koji iako radi kao Lead Data Consultant, pronalazi vreme da proizvodi manje predmete od drveta i plastike.

Tehnologija

Google uskladio poslovanje sa pravilima Evropske unije — šta to znači za korisnike?

Prilagođavanjem pravilima Evropske unije, kompanija Google uvodi telo za zaštitu potrošača, transparentniju prodaju i plaćanje različitim valutama.

Office Talks Podcast

DevRel – Kako se grade dobri odnosi sa programerima?

Gosti 126. epizode Office Talks podkasta bili su Nenad Vitorović (Tenderly) i Lav Leon Hudak (MVP Workshop) koji su nam govorili o značaju dobrih odnosa sa programerima, ali i o kvalitetnoj zajednici i sadržaju usmerenim ka programerima, a koji sve više dolaze do izražaja.

Developer Experience

Shift Miami: Infobipova konferencija posvećena developerima stiže u Ameriku

Ovo je prvi korak ka internacionalizaciji jedne od najvećih evropskih konferencija posvećenih developerima koja se već 10 godina održava u Hrvatskoj.

Startapi i poslovanje

Degordian akvizirao Shopycode – srpsku agenciju za e-commerce razvoj

Internacionalna digital-first agencija Degordian akvizirala je Shopycode, srpsku programersku kompaniju specijalizovanu za e-commerce.

Istraživanje

Predstavljamo rezultate ankete o platama dizajnera digitalnih proizvoda i usluga u Srbiji

Prva anketa ovog tipa sprovedena je na uzorku od oko 700 učesnika. Podaci pokazuju da je 71% dizajnera ušlo na tržište u poslednjih 8 godina, dok je 57% ušlo u poslednjih 6 godina.