Top 5 saveta kako da 'oživite' vaše Instagram priče

Top 5 saveta kako da ‘oživite’ vaš Instagram Story i ispričate korisnicima zanimljivu priču

Iako je Snapchat bio prvi koji je uveo priče i sadržaj koji nestaje, Instagram nije zaostajao - naprotiv, sledio ga je u stopu i neki bi rekli čak i kopirao. Rezultat je Instagram Story koji dnevno koristi više od 250 miliona ljudi, a koji korisnicima pružaju mogućnost kreiranja unikatnog vertikalnog sadržaja u formi fotografija ili videa koji se prikazuju kao slideshow i koji nestaju nakon 24 časa od objave. Instagram priče sve su popularnije i kod oglašivača tj. kompanija i brendova, a mi ti donosimo kratak vodič kako da svoje Instagram Story veštine podigneš na viši nivo.

Za manje od šest meseci kako se pojavio, Instagram Story zabeležio je 150 miliona dnevnih korisnika – Snapchatu 👻 je trebalo čak 6 godina da dostigne taj broj. Instagram priče danas koristi više od 250 miliona korisnika širom sveta budući da su se pretraga profila i mogućnost pregleda dnevnih priča našle u jednoj aplikaciji. Instagram je odavno poznat i kao go-to platforma za digitalne marketare, no sve je više kompanija i brendova koje se oglašavaju upravo putem priča.

Kako ovladati veštinama potrebnim za kreiranje zanimljivog i privlačnog sadržaja na ovom novom kanalu i na koji način ispričati Instagram priču kao pravi profesionalac? Odgovor na ova pitanja potražili smo u agenciji ŽIŠKA sa kojom vam donosimo Top 5 saveta kako da vaše Instagram Story veštine podignete na viši nivo – jer gomila random nabacanog sadržaja neće ispričati dobru priču o vašem brendu!

Jedan video nije priča 📹

@zocannodomini

Svaka priča, pa makar bila i ova instagramerska, mora imati svoj početak, sredinu i kraj. Da ima samo jedan deo ne bi se ni mogla nazvati pričom, zar ne? Stoga je neophodno pažljivo promatranje onoga što želimo da prikažemo uz pomoć ove opcije, a zatim i podela sadržaja na kraće logične celine. Razmisli koliko ćeš delova ukupno imati i složi ih u glavi pre nego što počneš da ih objavljuješ.

Zamisli Story sa Exita ispričan iz ugla jednih tek opranih belih patika, sa vremenskim odrednicama na svakom novom videu/fotografiji. Nije li to mnogo zabavnije od glasnih i mutnih snimaka Dance Arene?

Planiraj, prikupi, postuj, ponovi! ✍🏼

@lego

Legenda digitalnog marketinga kaže da kada naučiš da foliraš spontanost – na konju si! Iako ovaj format deluje manje formalno od Instagram profila jer nije njihov sastavni deo i privremen je, iz ugla brendova on iziskuje veliku dozu planiranja i pripreme.

Sa snimanjem/fotografisanjem bi trebalo početi tek kada je priča skicirana u glavi i ona se ne sme odmah objavljivati. Trik je u tome da se sav materijal prikupi i još jednom pregleda. Razmisli da li video snimci/fotografije logično slede jedni iz drugih, da li su sami po sebi jasni ili je potrebno da se nešto dodatno naglasi.

Instagram je – poput Snapchata – omogućio širok izbor filtera, emotikona i stikera uz pomoć kojih možeš da naglasiš poentu. Tek onda sledi njihovo objavljivanje. Sve delove priče treba objaviti odjednom: svi će je videti onako kako si je u celosti zamislio, plus će ona cela nestati nakon 24 sata. Tako se osiguravaš da neko neće videti poslednja tri kadra bez ikakvog konteksta i zapitati se zašto neko postavlja svoje prljave patike?

Pravilo prve sekunde 🏁

Ključno pitanje pre objavljivanja jeste da li priča uspeva da prenese poruku za sekundu ili manje. Ako je odgovor ne, tvoji pratioci će prosto kliknuti na nešto drugo. Video u kom se tek u osmoj sekundi nešto dešava skoro niko neće želeti da pogleda. Ako, pak, prikažemo samo interesantan deo, pogledaće ga i ovi “ne znam ga, ali ga pratim na Instagramu”.

Stikeri, lokacije i heštegovi 📍

@coleengarca

Jezik emotikona je univerzalni jezik svih korisnika društvenih mreža. Može se reći da nam je razumevanje njihovog značenja gotovo urođeno. Njihova upotreba je tolika da se može tvrditi da je na delu svojevrsna Story estetika. Sa druge strane, postavljanje lokacija i hashtagova na videima i fotografijama ima svoju praktičnu stranu za marketare. Sledeći put naznači lokaciju na svoj Story i prati kako ti broj pregleda raste. Ekipa iz Žiške kaže da je to magija!

Story <3 tekst 💌

@boboly1987

Tekst na Instagram pričama nije greška i može imati višestruku ulogu. Pošto se (osim u posebnim slučajevima) ne možemo osloniti na zvuk, tekst je sredstvo pomoću koga fotografiji ili videu dajemo kontekst i dodatno ih pojašnjavamo. Uz pomoć njega gledaocima možemo usmeriti pažnju na neku bitnu stvar ili detalj, oživeti neživi objekat i sl. Naravno, predugačka rečenica nije preporučljiva. Recept je kratko i sa poentom.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Native Teams: Kako doći do i na šta potrošiti €6,3 miliona investicije?

Kompanija Native Teams, koja je zakonski poslodavac za frilensere, podigla je višemilionsku investiciju od grupe fondova. Evo u šta će uložiti dobijen novac.

Office Talks Podcast

Besplatna pravna dokumenta za sve startape

U 194. epizodi Office Talks podkasta razgovarali smo o 'Open Source Documentation' projektu koji je proizašao iz Tenderly Garaže a koji je namenjen da pomogne startapima kada je reč o pravnim dokumentima.

Karijere

Miloš Čučulović iz Srbije direktor je u švajcarskom MDPI-u sa više od 6.500 zaposlenih širom sveta

U švajcarskoj kompaniji koja je jedan od lidera u naučnom izdavaštvu, razvija najsavremenije alate zasnovane na generativnoj veštačkoj inteligenciji. A kako je izgledao njegov karijerni put? Pročitajte u intervjuu koji je pred vama!

Propustili ste

Sponzorisano

Endava: Program dualnog obrazovanja stvara IT budućnost Srbije

 Ukoliko nastojimo da razvijamo IT industriju i digitalnu ekonomiju u Srbiji, jedan od temelja za to jeste obrazovanje i dolazak novih mladih talentovanih ljudi. Velike IT kompanije, poput Endave, igraju važnu ulogu u procesu izgradnje i edukacije budućih stručnjaka.

Karijere

Učenike u Srbiji više ne zanima IT: Istina ili medijski spin?

'Đaci neće u programere' odjeknulo je u svim medijima nakon završenog prijemnog za srednje škole i gimnazije. Da li je zaista tako i zbog čega ove godine ima manje upisanih đaka na IT smerove u gimnazijama, pročitajte u analizi koja sledi.

Office Talks Podcast

Mily Tech: Startap koji pomaže da vam paketi stižu na vreme

Gost 197. epizode Office Talks podkasta bio je Miloš Zlatković, osnivač i CEO kompanije Mily Technologies. On nam je predstavio razvojni put kompanije — od osnivanja do milionske investicije i planova za budućnost!

Intervju

Mastercard lansirao alat ‘Shopping Muse’ za jednostavnu i personalizovanu kupovinu

Kompanija Mastercard je razvila novi alat 'Shopping Muse' koji je zasnovan na AI tehnologiji a sve u cilju da se napravi veliki korak ka interaktivnijoj i angažovanijoj trgovini u budućnosti. 

Karijere

Kako strani eksperti iz kompanije ABBYY ocenjuju IT tržište rada u Srbiji?

Predviđaju da će Srbija od 'outsourcing' regrutnog centra postati atraktivna tehnološka lokacija na globalnom tržištu, ali je prethodno potrebno preduzeti određene korake ka ostvarivanju tog cilja.

Intervju

Može li veštačka inteligencija pomoći u izgradnji održivih energetskih sistema i poslovanja?

Koliko bi i na koji način integracija AI tehnologije mogla da utiče na unapređenje rešenja u energetskom sektoru, ali i na poslovanje jedne kompanije? Odgovor na ovo pitanje dobili smo u razgovoru sa Jelenom Pejković iz kompanije Schneider Electric.