Top 5 saveta kako da 'oživite' vaše Instagram priče

Top 5 saveta kako da ‘oživite’ vaš Instagram Story i ispričate korisnicima zanimljivu priču

Iako je Snapchat bio prvi koji je uveo priče i sadržaj koji nestaje, Instagram nije zaostajao - naprotiv, sledio ga je u stopu i neki bi rekli čak i kopirao. Rezultat je Instagram Story koji dnevno koristi više od 250 miliona ljudi, a koji korisnicima pružaju mogućnost kreiranja unikatnog vertikalnog sadržaja u formi fotografija ili videa koji se prikazuju kao slideshow i koji nestaju nakon 24 časa od objave. Instagram priče sve su popularnije i kod oglašivača tj. kompanija i brendova, a mi ti donosimo kratak vodič kako da svoje Instagram Story veštine podigneš na viši nivo.

Za manje od šest meseci kako se pojavio, Instagram Story zabeležio je 150 miliona dnevnih korisnika – Snapchatu 👻 je trebalo čak 6 godina da dostigne taj broj. Instagram priče danas koristi više od 250 miliona korisnika širom sveta budući da su se pretraga profila i mogućnost pregleda dnevnih priča našle u jednoj aplikaciji. Instagram je odavno poznat i kao go-to platforma za digitalne marketare, no sve je više kompanija i brendova koje se oglašavaju upravo putem priča.

Kako ovladati veštinama potrebnim za kreiranje zanimljivog i privlačnog sadržaja na ovom novom kanalu i na koji način ispričati Instagram priču kao pravi profesionalac? Odgovor na ova pitanja potražili smo u agenciji ŽIŠKA sa kojom vam donosimo Top 5 saveta kako da vaše Instagram Story veštine podignete na viši nivo – jer gomila random nabacanog sadržaja neće ispričati dobru priču o vašem brendu!

Jedan video nije priča 📹

@zocannodomini

Svaka priča, pa makar bila i ova instagramerska, mora imati svoj početak, sredinu i kraj. Da ima samo jedan deo ne bi se ni mogla nazvati pričom, zar ne? Stoga je neophodno pažljivo promatranje onoga što želimo da prikažemo uz pomoć ove opcije, a zatim i podela sadržaja na kraće logične celine. Razmisli koliko ćeš delova ukupno imati i složi ih u glavi pre nego što počneš da ih objavljuješ.

Zamisli Story sa Exita ispričan iz ugla jednih tek opranih belih patika, sa vremenskim odrednicama na svakom novom videu/fotografiji. Nije li to mnogo zabavnije od glasnih i mutnih snimaka Dance Arene?

Planiraj, prikupi, postuj, ponovi! ✍🏼

@lego

Legenda digitalnog marketinga kaže da kada naučiš da foliraš spontanost – na konju si! Iako ovaj format deluje manje formalno od Instagram profila jer nije njihov sastavni deo i privremen je, iz ugla brendova on iziskuje veliku dozu planiranja i pripreme.

Sa snimanjem/fotografisanjem bi trebalo početi tek kada je priča skicirana u glavi i ona se ne sme odmah objavljivati. Trik je u tome da se sav materijal prikupi i još jednom pregleda. Razmisli da li video snimci/fotografije logično slede jedni iz drugih, da li su sami po sebi jasni ili je potrebno da se nešto dodatno naglasi.

Instagram je – poput Snapchata – omogućio širok izbor filtera, emotikona i stikera uz pomoć kojih možeš da naglasiš poentu. Tek onda sledi njihovo objavljivanje. Sve delove priče treba objaviti odjednom: svi će je videti onako kako si je u celosti zamislio, plus će ona cela nestati nakon 24 sata. Tako se osiguravaš da neko neće videti poslednja tri kadra bez ikakvog konteksta i zapitati se zašto neko postavlja svoje prljave patike?

Pravilo prve sekunde 🏁

Ključno pitanje pre objavljivanja jeste da li priča uspeva da prenese poruku za sekundu ili manje. Ako je odgovor ne, tvoji pratioci će prosto kliknuti na nešto drugo. Video u kom se tek u osmoj sekundi nešto dešava skoro niko neće želeti da pogleda. Ako, pak, prikažemo samo interesantan deo, pogledaće ga i ovi „ne znam ga, ali ga pratim na Instagramu“.

Stikeri, lokacije i heštegovi 📍

@coleengarca

Jezik emotikona je univerzalni jezik svih korisnika društvenih mreža. Može se reći da nam je razumevanje njihovog značenja gotovo urođeno. Njihova upotreba je tolika da se može tvrditi da je na delu svojevrsna Story estetika. Sa druge strane, postavljanje lokacija i hashtagova na videima i fotografijama ima svoju praktičnu stranu za marketare. Sledeći put naznači lokaciju na svoj Story i prati kako ti broj pregleda raste. Ekipa iz Žiške kaže da je to magija!

Story <3 tekst 💌

@boboly1987

Tekst na Instagram pričama nije greška i može imati višestruku ulogu. Pošto se (osim u posebnim slučajevima) ne možemo osloniti na zvuk, tekst je sredstvo pomoću koga fotografiji ili videu dajemo kontekst i dodatno ih pojašnjavamo. Uz pomoć njega gledaocima možemo usmeriti pažnju na neku bitnu stvar ili detalj, oživeti neživi objekat i sl. Naravno, predugačka rečenica nije preporučljiva. Recept je kratko i sa poentom.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Društvene mreže

Da se bijem sa policijom ne umem, al’ da gutam suzavac – to mogu

Utorak veče. Poput 9/11 i kula bliznakinja, prilepljen sam za TV i pratim dešavanja o kojima izveštavaju reporteri N1. Uživo, pod suzavcem. Za svojih 30 godina nagledao sam se protesta, stoga ne bih da romantizujem kako su ovi drugačiji i kako je diktaturi konačno došao kraj. Jedini kraj koji se nazire jeste apsolutna propast demokratije u Republici Srbiji... ako je ikada i bilo.

E-commerce

Gde je nestala besplatna poštarina i da li će AliExpress ikada vratiti ‘Free Shipping’ za Srbiju?

Pisanja medija s početka meseca o tome da AliExpress izbacuje 'free shipping' određenih proizvoda unelo je paniku među mnogima koji kupuju u ovoj online prodavnici. Mi smo analizirali šta je uzrok ovoj promeni i da li uskoro možemo očekivati da se stvari vrate u normalu.

Kultura 2.0

Kako ste danas?

Pre nekoliko godina jedan lanac privatnih zdravstvenih ustanova preplavio je Beograd bilbordima sa ovim pitanjem. I nikome ko je video nije bilo svejedno. 'Struka' se obrušila na kampanju, a suštinski ni tada ni danas nije bilo jasno koji je tačno problem sa tim što je komunicirano.

Propustili ste

Gaming

Kako predstaviti vašu igru publici kada su svi događaji otkazani – je li spas u pitchevima na daljinu?

Svetska zdravstvena kriza sa jedne strane doprinela je popularizaciji video igara, ali je druge strane uskratila šansu mnogim gejming studijima da izlažu svoje projekte pred publikom na konferencijama i događajima koji su u potpunosti otkazani.

Društvene mreže

Da se bijem sa policijom ne umem, al’ da gutam suzavac – to mogu

Utorak veče. Poput 9/11 i kula bliznakinja, prilepljen sam za TV i pratim dešavanja o kojima izveštavaju reporteri N1. Uživo, pod suzavcem. Za svojih 30 godina nagledao sam se protesta, stoga ne bih da romantizujem kako su ovi drugačiji i kako je diktaturi konačno došao kraj. Jedini kraj koji se nazire jeste apsolutna propast demokratije u Republici Srbiji... ako je ikada i bilo.

Tehnologija

Šta nam donose srpski AppStore i Apple Pay? (gost Ivan Jelić)

Moglo bi se reći da je ova godina za korisnike Apple uređaja u Srbiji konačno donela lepe stvari poput srpskog App Store-a, ali i drugih servisa ove kompanije. U novoj epizodi Netokracijinog podcasta govorili smo upravo o tome, ali i šta ova 'tech' kompanija sprema od novina za čitav svet.

Kultura 2.0

Serbian Bookers: Turizam je i dalje u lošem stanju, ali izdavači računaju na domaće turiste

Kako su se domaći digitalni iznajmljivači snašli tokom pandemije i kakva su im očekivanja za naredni period? Istraživanje platforme Serbian-Bookers ima odgovor.

Intervju

Kako je pandemija uticala na globalno tržište digitalnih usluga i koje pouke se mogu izvući

Ceo svet se preko noći promenio izbijanjem COVID-19 pandemije, a ovaj virus uticao je na sve segmente poslovanja, posebno na globalno tržište IT usluga. Ono je moralo da se prilagodi novonastaloj situaciji i zaposlenima u ovom sektoru nametne potpuno novi izazov - izgradnju internih resursa u cilju što boljeg odgovora na krizu.

Kultura 2.0

Da li i dalje čitamo stripove ili će ovaj kulturološki fenomen ostati u senci digitalizacije?

Ako želiš pobediti, ne smeš izgubiti! Da li i vi često citirate omiljene junake iz stripova, poput čuvenog Alana Forda i jesu li stripovi i dalje deo pop-kulture koji rado konzumirate? Oni su, zapravo, kult koji se ne da tako lako izgubiti u zaboravu, a mi smo analizirali da li će ove male, crtane knjižice i dalje nalaziti put do korisnika - čak i u vreme digitalizacije pisanog i crtanog sadržaja.