Top 5 saveta kako da 'oživite' vaše Instagram priče

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

Top 5 saveta kako da ‘oživite’ vaš Instagram Story i ispričate korisnicima zanimljivu priču

Iako je Snapchat bio prvi koji je uveo priče i sadržaj koji nestaje, Instagram nije zaostajao - naprotiv, sledio ga je u stopu i neki bi rekli čak i kopirao. Rezultat je Instagram Story koji dnevno koristi više od 250 miliona ljudi, a koji korisnicima pružaju mogućnost kreiranja unikatnog vertikalnog sadržaja u formi fotografija ili videa koji se prikazuju kao slideshow i koji nestaju nakon 24 časa od objave. Instagram priče sve su popularnije i kod oglašivača tj. kompanija i brendova, a mi ti donosimo kratak vodič kako da svoje Instagram Story veštine podigneš na viši nivo.

Za manje od šest meseci kako se pojavio, Instagram Story zabeležio je 150 miliona dnevnih korisnika – Snapchatu 👻 je trebalo čak 6 godina da dostigne taj broj. Instagram priče danas koristi više od 250 miliona korisnika širom sveta budući da su se pretraga profila i mogućnost pregleda dnevnih priča našle u jednoj aplikaciji. Instagram je odavno poznat i kao go-to platforma za digitalne marketare, no sve je više kompanija i brendova koje se oglašavaju upravo putem priča.

Kako ovladati veštinama potrebnim za kreiranje zanimljivog i privlačnog sadržaja na ovom novom kanalu i na koji način ispričati Instagram priču kao pravi profesionalac? Odgovor na ova pitanja potražili smo u agenciji ŽIŠKA sa kojom vam donosimo Top 5 saveta kako da vaše Instagram Story veštine podignete na viši nivo – jer gomila random nabacanog sadržaja neće ispričati dobru priču o vašem brendu!

Jedan video nije priča 📹

@zocannodomini

Svaka priča, pa makar bila i ova instagramerska, mora imati svoj početak, sredinu i kraj. Da ima samo jedan deo ne bi se ni mogla nazvati pričom, zar ne? Stoga je neophodno pažljivo promatranje onoga što želimo da prikažemo uz pomoć ove opcije, a zatim i podela sadržaja na kraće logične celine. Razmisli koliko ćeš delova ukupno imati i složi ih u glavi pre nego što počneš da ih objavljuješ.

Zamisli Story sa Exita ispričan iz ugla jednih tek opranih belih patika, sa vremenskim odrednicama na svakom novom videu/fotografiji. Nije li to mnogo zabavnije od glasnih i mutnih snimaka Dance Arene?

Planiraj, prikupi, postuj, ponovi! ✍🏼

@lego

Legenda digitalnog marketinga kaže da kada naučiš da foliraš spontanost – na konju si! Iako ovaj format deluje manje formalno od Instagram profila jer nije njihov sastavni deo i privremen je, iz ugla brendova on iziskuje veliku dozu planiranja i pripreme.

Sa snimanjem/fotografisanjem bi trebalo početi tek kada je priča skicirana u glavi i ona se ne sme odmah objavljivati. Trik je u tome da se sav materijal prikupi i još jednom pregleda. Razmisli da li video snimci/fotografije logično slede jedni iz drugih, da li su sami po sebi jasni ili je potrebno da se nešto dodatno naglasi.

Instagram je – poput Snapchata – omogućio širok izbor filtera, emotikona i stikera uz pomoć kojih možeš da naglasiš poentu. Tek onda sledi njihovo objavljivanje. Sve delove priče treba objaviti odjednom: svi će je videti onako kako si je u celosti zamislio, plus će ona cela nestati nakon 24 sata. Tako se osiguravaš da neko neće videti poslednja tri kadra bez ikakvog konteksta i zapitati se zašto neko postavlja svoje prljave patike?

Pravilo prve sekunde 🏁

Ključno pitanje pre objavljivanja jeste da li priča uspeva da prenese poruku za sekundu ili manje. Ako je odgovor ne, tvoji pratioci će prosto kliknuti na nešto drugo. Video u kom se tek u osmoj sekundi nešto dešava skoro niko neće želeti da pogleda. Ako, pak, prikažemo samo interesantan deo, pogledaće ga i ovi “ne znam ga, ali ga pratim na Instagramu”.

Stikeri, lokacije i heštegovi 📍

@coleengarca

Jezik emotikona je univerzalni jezik svih korisnika društvenih mreža. Može se reći da nam je razumevanje njihovog značenja gotovo urođeno. Njihova upotreba je tolika da se može tvrditi da je na delu svojevrsna Story estetika. Sa druge strane, postavljanje lokacija i hashtagova na videima i fotografijama ima svoju praktičnu stranu za marketare. Sledeći put naznači lokaciju na svoj Story i prati kako ti broj pregleda raste. Ekipa iz Žiške kaže da je to magija!

Story <3 tekst 💌

@boboly1987

Tekst na Instagram pričama nije greška i može imati višestruku ulogu. Pošto se (osim u posebnim slučajevima) ne možemo osloniti na zvuk, tekst je sredstvo pomoću koga fotografiji ili videu dajemo kontekst i dodatno ih pojašnjavamo. Uz pomoć njega gledaocima možemo usmeriti pažnju na neku bitnu stvar ili detalj, oživeti neživi objekat i sl. Naravno, predugačka rečenica nije preporučljiva. Recept je kratko i sa poentom.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Društvene mreže

Quiet Quitting: Kako je TikTok trend pokrenuo revoluciju na radnom mestu?

Ukoliko ste aktivni na TikTok-u, sigurno vam nije promakao trend o 'tihom otkazu' koji u proteklom periodu preplavljuje svačiji #fyp na ovoj društvenoj mreži.

Gaming

FDU pokrenuo Game Art katedru ― šta to znači za srpsku gejming industriju?

Fakultet dramskih umetnosti, koji je član superklastera Creative Tech Serbia, ove godine prvi put je upisao studente na novi studijski program: Vizuelni efekti, animacija i gejm art. Sve o novom studijskom programu i mogućnostima koje pruža, pročitajte u našem tekstu.

Sponzorisano

Veljko je više od deset godina Java programer u Mozzartu – otkriva nam izazove IT odeljenja u ‘gambling’ industriji

Ukoliko se baviš programiranjem i tragaš za novim profesionalnim izazovima, kako ti se čini mogućnost da razvijaš vlastiti proizvod i da možeš da vidiš svoj kod u produkciji u rekordno kratkom roku?

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Patrik Kolins: Ako govorimo o izgradnji startap ekosistema, Srbija je na sjajnom putu

Iskusni mentor u radu sa startapima analizirao je srpski ekosistem i dao korisne savete domaćim osnivačima čiji su tehnološki startapi spremni za osvajanje svetskog tržišta.

Kultura 2.0

Može li veštačka inteligencija ubiti kreativnost?

Kada je Jason Allen, inače dizajner video igara, pobedio na Takmičenju likovne umetnosti Državnog sajma Kolorado u kategoriji Digital Arts/Digitally-Manipulated Photography sa delom 'Théâtre D’opéra Spatial', koje je nastalo uz pomoć najpopularnijeg programa veštačke inteligencije Midjourney, povela se polemika o tome šta je umetnost danas, kakva je njena budućnost i da li to ona zapravo 'umire pred našim očima'?

Novost

Brnabić: Izvoz srpske IT industrije preko €2,5 milijardi u 2022. godini

Predsednica Vlade Srbije Ana Brnabić rekla je da će izvoz IT industrije ove godine premašiti 2,5 milijarde evra, od čega će suficit biti preko 1,5 milijarde evra, a da je u proteklih godinu dana svako drugo novo radno mesto bilo u IT sektoru.

Novost

500 Emerging Europe: Novih €70 miliona za lokalne startape sa globalnim ambicijama

Istanbulski ogranak poznatog VC fonda 500 startups saopštio je da se sa novim fondom još više fokusira na države Centralne i Istočne Evrope, među kojima je i Srbija.

Intervju

Stvaranje i edukacija novih talenata moraju biti u fokusu domaćih ‘game dev’ kompanija

Ulazak u 'game dev' svet često može da krene od različitih interesovanja. Svoju priču o tome kako više od jedne decenije radi u IT industriji i sada u gaming sektoru iako se za to nije stručno edukovao, otkriva nam Dušan Jovanović, Studio Production Manager kompanije Ubisoft u Beogradu.

Tehnologija

Search On 22: SEO relevantniji nego ikada pre

U nameri da privuče generaciju Z, Google je na 'Search On 22' događaju predstavio novitete u pretrazi, koji su rezultat dugogodišnjeg razvijanja AI tehnologija.