Srpski UrbiGo uvodi pametne (i povezane) vertikalne bašte u naše domove

Srpski UrbiGo uvodi pametne (i povezane) vertikalne bašte u naše domove

Šta dobijate kada ukrstite tehnologiju i botaniku? Dobijete moderne pametne bašte! Jedan ovakav projekat dolazi nam u vidu srpskog startapa UrbiGo koji je razvio projekat vertikalne bašte za uzgoj začinskog bilja, koja uz pomoć senzora šalje sve neophodne informacije korisniku - putem mobilne aplikacije. O tome kako su započeli rad na ovom ekološkom rešenju, ali i daljim planovima, razgovaramo sa osnivačima.

Ako vam je ikada bilo naporno da održavate baštu na svojoj terasi, te ista bašta sada bi mogla da se preseli na zid vaše kuhinje ili sobe – zahvaljujući beogradskom startapu UrbiGo koji razvija vertikalne pametne bašte za gajenje začinskog bilja. Beogradski tim osvojio je brojne simpatije na različitim startap takmičenjima na kojima su učestvovali, a kruna uspeha svakako je put na Slush konferenciju i Finskoj kada su se našli u finalu lokalnog Slush takmičenja. Ovo je ujedno bio i povod da se sa osnivačima nađemo na kafi i popričamo o proizvodu – od inicijalne ideje, do prototipa.

Na početku razgovora naši sagovornici otkrivaju da je inspiracija za ovaj, za sada early stage projekat, nastala kada je Anja Čarapić (jedan od osnivača), bila na specijalizaciji iz urbane ekologije na Univerzitetu u Helsinkiju. Iz ovog tima posebno navode da im je za razvitak i oblikovanje same ideje značajno pomoglo tromesečno prisustvo na Social Impact Award inkubatoru.

Govoreći o timu, Anja kaže da za sada UrbiGo razvija troje ljudi. Pored nje, svoje zadatke obavljaju još i Aleksandar Varničić i Predrag Gajić, koji se nešto kasnije pridružio timu. „S obzirom na to da smo manji tim, međusobno se upotpunjujemo veštinama – konkretnije, Aleksandar i ja smo zaduženi za biznis deo (biznis model, finansije, marketing itd.), dok je Predrag zadužen za softverski i hardverski deo, pri čemu mu značajno pomaže Aleksandar“, otkriva Anja za Netokraciju.

Softversko rešenje prednost u odnosu na konkurenciju

UrbiGo je, kao što smo i pomenuli, pametna vertikalna bašta koja omogućava korisnicima gajenje začinskih biljaka ili povrća tokom cele godine u sopstvenom stanu, a ono što je najbitnije je da prethodna i dodatna znanja korisnika o botanici nisu potrebna. Kako zapravo funkcioniše UrbiGo?

Zahvaljujući senzorima za vlagu, temperaturu i svetlost koji se nalaze u vertikalnom panelu, korisnik se povezuje sa svojom vertikalnom baštom putem mobilne aplikacije (iOS i Android) preko koje prati napredak svojih biljaka u realnom vremenu i dobija notifikacije kada biljkama treba određena nega.

Mladi tročlani tim priprema prezentaciju svog projekta na Slush takmičenju, te u isto vreme planira i angažovanje industrijskog dizajnera.

Aplikacija ujedno predstavlja i društvenu mrežu za korisnike gde se oni međusobno povezuju, dele iskustva, slike i priče. Svaki korisnik na svom telefonu prati i uticaj koji njegova bašta ima na borbu protiv klimatskih promena preko virtual climate tree funkcionalnosti.

Nastavivši priču, Anja kaže da putem online naručivanja korisnik sam prema svojim potrebama bira dizajn i veličinu svoje UrbiGo bašte, kao i biljke koje želi da gaji. Na kraju, korisniku se dostavlja kompletan paket na kućnu adresu: vertikalni panel sa senzorima, supstrat, biljke i uputstvo za brzu instalaciju.

Na pitanje da li su u potrazi za investicijom, iz ovog tima nam otkrivaju da u ovom trenutku imaju fizički prototip i gotov softver, te da razgovaraju sa investitorima o početnoj investiciji koja bi im omogućila da usavrše proizvod spreman za prodaju na tržištu – dodavši, između ostalog:

Plan je da proizvod i dodatnu opremu prodajemo online dok težimo da principe održivosti integrišemo u sam biznis model. Od konkurencije bismo izdvojili Estonski Click & Grow, a naša prednost za razliku od njih je u softveru i aplikaciji preko koje korisnici komuniciraju sa baštom.

Jedan od prvih koraka ka promovisanju proizvoda koji tek treba da osvoji tržište jeste i prezentacija na web sajtu. Iz UrbiGo tim za Netokraciju posebno ističu važnost njihove nove Internet stranice koja zajedno sa blogom omogućava korisniku da se informiše o proizvodu, kupi isti zajedno sa dodatnom opremom, ali i da razmeni iskustva o svojoj bašti sa drugim korisnicima.

‘Širimo tim – u potrazi smo za industrijskim dizajnerom’

Iako je UrbiGo projekat za sada samo u ranoj fazi razvoja, njegovi osnivači nam otkrivaju da su za nekoliko meseci uspeli da potvrde svoje pretpostavke o daljem razvoju proizvoda zahvaljujući razgovoru sa potencijalnim korisnicima, kao i anketiranjem. Nakon kreiranja grubih verzija prototipa usledila su i prva testiranja, a naši sagovornici pred sam kraj razgovora posebno ističu značaj učestvovanja na takmičenjima, ali i očekivanja pred Slush finale u Helsinkiju:

Učešće na Social Impact Award takmičenju, čiji smo pobednici, pomoglo nam je da usavršimo biznis veštine i organizaciju, a drago nam je da je potencijal našeg proizvoda prepoznat od strane nekoliko međunarodnih programa i konferencija među kojima je SLUSH. Za sada se uveliko pripremamo kako bi na najbolji mogući način naš UrbiGo projekat prezentovali u novembru u Helsinkiju.

Osvrnuvši se na planove za budućnost, ovaj mladi tim nam otkriva da su za sada u najvećoj meri fokusirani na širenje tima, te su u potrazi za industrijskim dizajnerom koji bi delio njihovu viziju i dodatno pomogao na usavršavanju proizvoda za krajnje korisnike, posebno za tržišta Skandinavije i Severne Amerike.

„Mi želimo da proširimo našu viziju i priču o proizvodu, pa verujemo da ćemo dobiti povratnu informaciju od samog tržišta. Nismo isključivi, ako sutradan imamo prilike da poslujemo na kineskom tržištu i to nam je ok, ali za sad nam je cilj da testiramo proizvod na napomenutim tržištima“, zaključila je na kraju Anja.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Regruteri nam otkrivaju koje su trenutno najtraženije pozicije u IT-ju

Kako bismo saznali koji kadrovi su trenutno najpotrebniji domaćoj tehnološkoj industriji kontaktirali smo predstavnike agencija FatCat Coders, ManpowerGroup i Omnes Group. U nastavku teksta slede njihova iskustva.

Startapi i poslovanje

Poreska uprava poziva građane da prijave svoje inostrane prilive – posebno ističu programere i influensere

Poreska uprava Republike Srbije poziva sva fizička lica koja su propustila da podnesu poreske prijave priliva iz inostranstva, da to samoinicijativno urade kako bi izbegli prekršajnu odgovornost.

Kultura 2.0

Stiže nam nova Vlada – koliko će se ona baviti digitalizacijom i IT industrijom u Srbiji?

Mnogo je toga urađeno u protekle četiri godine, mahom zbog kontinuiteta prethodne Vlade sa kojim se one pre nje i ne mogu baš pohvaliti. Analiziramo koje su to stvari koje bi se mogle naći u novom ekspozeu, a koje se tiču digitalizacije i IT industrije u Srbiji.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Pobednici OTP Generator konkursa Zanateria i Your Pet World otkrivaju dalje svoje poslovne planove

Pre nešto više od nedelju dana završen je još jedan Generator Gamechanger konkurs, ovaj put u 'online' izdanju. Žiri je i ove godine izabrao najbolje digitalne projekte, a njihove priče vam otkrivamo u nastavku.

Internet marketing

Budućnost digitalnog marketinga se ‘kladi’ na mlade ljude – i zato pazite kako birate praktikante

Da li zaista mladima više nije toliko sexy raditi u marketing agencijama ili situacija nije toliko tragična kakvom je predstavljaju?

Startapi i poslovanje

Kanadski startap Autoklose sa kancelarijama u Beogradu akviziran od strane kompanije VanillaSoft

Autoklose nastaviće svoje poslovanje kao deo kompanije VanillaSoft, jedne od vodećih 'sales engagement' tehnoloških kompanija na svetu.

Startapi i poslovanje

LearnUpon sa kancelarijama u Beogradu osigurao $56 miliona investicije

LearnUpon, kompanija koja u Beogradu zapošljava preko 40 developera, osigurala je manjinsku investiciju od 56 miliona dolara od kompanije za globalni rast Summit Partners.

Gaming

Gejming studio Miracle Dojo ušao u svet gejmifikacije likova igrom PopStar Adventure – glavni junak je Željko Joksimović

Miracle Dojo, beogradski gejming studio, uspešno je objavio svoju drugu video igru - PopStar Adventure. Ovaj poduhvat realizovan je u saradnji sa producentom i pevačem Željkom Joksimovićem, o čemu smo razgovarali sa osnivačem ovog studija. 

Kultura 2.0

Spotify imenovao Httpool kao ekskluzivnog zastupnika za oglasna rešenja na Balkanu

Ova agencija biće na raspolaganju brendovima iz Srbije, Hrvatske, Slovenije, Severne Makedonije, Crne Gore, Albanije i BiH koji žele da se oglašavaju na platformi Spotify.