Srpski UrbiGo uvodi pametne (i povezane) vertikalne bašte u naše domove

Šta dobijate kada ukrstite tehnologiju i botaniku? Dobijete moderne pametne bašte! Jedan ovakav projekat dolazi nam u vidu srpskog startapa UrbiGo koji je razvio projekat vertikalne bašte za uzgoj začinskog bilja, koja uz pomoć senzora šalje sve neophodne informacije korisniku - putem mobilne aplikacije. O tome kako su započeli rad na ovom ekološkom rešenju, ali i daljim planovima, razgovaramo sa osnivačima.

Ako vam je ikada bilo naporno da održavate baštu na svojoj terasi, te ista bašta sada bi mogla da se preseli na zid vaše kuhinje ili sobe – zahvaljujući beogradskom startapu UrbiGo koji razvija vertikalne pametne bašte za gajenje začinskog bilja. Beogradski tim osvojio je brojne simpatije na različitim startap takmičenjima na kojima su učestvovali, a kruna uspeha svakako je put na Slush konferenciju i Finskoj kada su se našli u finalu lokalnog Slush takmičenja. Ovo je ujedno bio i povod da se sa osnivačima nađemo na kafi i popričamo o proizvodu – od inicijalne ideje, do prototipa.

Na početku razgovora naši sagovornici otkrivaju da je inspiracija za ovaj, za sada early stage projekat, nastala kada je Anja Čarapić (jedan od osnivača), bila na specijalizaciji iz urbane ekologije na Univerzitetu u Helsinkiju. Iz ovog tima posebno navode da im je za razvitak i oblikovanje same ideje značajno pomoglo tromesečno prisustvo na Social Impact Award inkubatoru.

Govoreći o timu, Anja kaže da za sada UrbiGo razvija troje ljudi. Pored nje, svoje zadatke obavljaju još i Aleksandar Varničić i Predrag Gajić, koji se nešto kasnije pridružio timu. „S obzirom na to da smo manji tim, međusobno se upotpunjujemo veštinama – konkretnije, Aleksandar i ja smo zaduženi za biznis deo (biznis model, finansije, marketing itd.), dok je Predrag zadužen za softverski i hardverski deo, pri čemu mu značajno pomaže Aleksandar“, otkriva Anja za Netokraciju.

Softversko rešenje prednost u odnosu na konkurenciju

UrbiGo je, kao što smo i pomenuli, pametna vertikalna bašta koja omogućava korisnicima gajenje začinskih biljaka ili povrća tokom cele godine u sopstvenom stanu, a ono što je najbitnije je da prethodna i dodatna znanja korisnika o botanici nisu potrebna. Kako zapravo funkcioniše UrbiGo?

Zahvaljujući senzorima za vlagu, temperaturu i svetlost koji se nalaze u vertikalnom panelu, korisnik se povezuje sa svojom vertikalnom baštom putem mobilne aplikacije (iOS i Android) preko koje prati napredak svojih biljaka u realnom vremenu i dobija notifikacije kada biljkama treba određena nega.

Mladi tročlani tim priprema prezentaciju svog projekta na Slush takmičenju, te u isto vreme planira i angažovanje industrijskog dizajnera.

Aplikacija ujedno predstavlja i društvenu mrežu za korisnike gde se oni međusobno povezuju, dele iskustva, slike i priče. Svaki korisnik na svom telefonu prati i uticaj koji njegova bašta ima na borbu protiv klimatskih promena preko virtual climate tree funkcionalnosti.

Nastavivši priču, Anja kaže da putem online naručivanja korisnik sam prema svojim potrebama bira dizajn i veličinu svoje UrbiGo bašte, kao i biljke koje želi da gaji. Na kraju, korisniku se dostavlja kompletan paket na kućnu adresu: vertikalni panel sa senzorima, supstrat, biljke i uputstvo za brzu instalaciju.

Na pitanje da li su u potrazi za investicijom, iz ovog tima nam otkrivaju da u ovom trenutku imaju fizički prototip i gotov softver, te da razgovaraju sa investitorima o početnoj investiciji koja bi im omogućila da usavrše proizvod spreman za prodaju na tržištu – dodavši, između ostalog:

Plan je da proizvod i dodatnu opremu prodajemo online dok težimo da principe održivosti integrišemo u sam biznis model. Od konkurencije bismo izdvojili Estonski Click & Grow, a naša prednost za razliku od njih je u softveru i aplikaciji preko koje korisnici komuniciraju sa baštom.

Jedan od prvih koraka ka promovisanju proizvoda koji tek treba da osvoji tržište jeste i prezentacija na web sajtu. Iz UrbiGo tim za Netokraciju posebno ističu važnost njihove nove Internet stranice koja zajedno sa blogom omogućava korisniku da se informiše o proizvodu, kupi isti zajedno sa dodatnom opremom, ali i da razmeni iskustva o svojoj bašti sa drugim korisnicima.

‘Širimo tim – u potrazi smo za industrijskim dizajnerom’

Iako je UrbiGo projekat za sada samo u ranoj fazi razvoja, njegovi osnivači nam otkrivaju da su za nekoliko meseci uspeli da potvrde svoje pretpostavke o daljem razvoju proizvoda zahvaljujući razgovoru sa potencijalnim korisnicima, kao i anketiranjem. Nakon kreiranja grubih verzija prototipa usledila su i prva testiranja, a naši sagovornici pred sam kraj razgovora posebno ističu značaj učestvovanja na takmičenjima, ali i očekivanja pred Slush finale u Helsinkiju:

Učešće na Social Impact Award takmičenju, čiji smo pobednici, pomoglo nam je da usavršimo biznis veštine i organizaciju, a drago nam je da je potencijal našeg proizvoda prepoznat od strane nekoliko međunarodnih programa i konferencija među kojima je SLUSH. Za sada se uveliko pripremamo kako bi na najbolji mogući način naš UrbiGo projekat prezentovali u novembru u Helsinkiju.

Osvrnuvši se na planove za budućnost, ovaj mladi tim nam otkriva da su za sada u najvećoj meri fokusirani na širenje tima, te su u potrazi za industrijskim dizajnerom koji bi delio njihovu viziju i dodatno pomogao na usavršavanju proizvoda za krajnje korisnike, posebno za tržišta Skandinavije i Severne Amerike.

„Mi želimo da proširimo našu viziju i priču o proizvodu, pa verujemo da ćemo dobiti povratnu informaciju od samog tržišta. Nismo isključivi, ako sutradan imamo prilike da poslujemo na kineskom tržištu i to nam je ok, ali za sad nam je cilj da testiramo proizvod na napomenutim tržištima“, zaključila je na kraju Anja.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Netokracija

Kako pronaći svoje mesto u IT industriji (ili se bolje pozicionirati u istoj)?

Netokracijina peta po redu Ladies of New Business konferencija održaće se 4. decembra u ICT Hub-u, a ovo izdanje biće posvećeno devojkama i ženama koje rade u u svetu IT-ja, ili u taj sektor žele da uđu.

Kultura 2.0

Kako žene menjaju IT – uprkos uverenju da je to ‘muška’ oblast?

Kada je Ksenija započela karijeru kao softverski inženjer jedina stvar koja joj je zapala za oko bila je činjenica da su među tridesetak zaposlenih u kompaniji bile samo dve žene jer - biti programer nije ’ženski’ posao. Kakva je situacija danas?

Kolumna

Kako pobediti u borbi za normalniji Internet u Srbiji?

Pre desetak dana jedna devojka odlučila je da sebi oduzme život. Kako je jedan deo njenog i privatnog i profesionalnog života podrazumevao javno eksponiranje, a uzevši u obzir da je bila veoma harizmatična i neobična, sve je to privuklo mnogo više pažnje nego neki drugi slični slučajevi. Pažnje javnosti i pažnje medija.

Propustili ste

Izrada web stranica

.RS domen uveo podršku za dijakritičke znakove i postao deo svetske IDN mreže

Nacionalni .RS domen od juče podržava čak 13 novih jezika uključujući i njihova pisma tj. dijakritike koji čine sastavni deo ovih jezika. Time se .RS domen priključuje velikoj svetskoj IDN mreži u okviru koje je registrovano oko 7,5 miliona IDN domena.

Startapi i poslovanje

Startap Akademija čeka vaše prijave – zatvaraju se za dva dana!

Startap akademija je projekat namenjen unapređivanju srpske startap scene koji je ove godine za učesnike potpuno besplatan, a prijave traju do srede u ponoć.

Startapi i poslovanje

Ogledalo Firme zaposlenima daje mogućnost da ocene svog šefa – potpuno anonimno

Većina zaposlenih retko će javno izneti utiske o svom radnom mestu i time budućim kolegama staviti do znanja šta ih čeka. Ovaj izazov pokušava da reši domaći servis Ogledalo Firme.

Internet marketing

Domaća Taqoo mreža digitalizuje OOH sektor – sa 1,8 miliona jedinstvenih korisnika

Da li je moguće spojiti doseg 'outdoor' kampanje i mogućnosti digitalnog oglašavanja?

Intervju

Pagan Online je nova igra novosadskog Mad Head Gamesa koju izdaje poznati Wargaming

Izvršni direktor Mad Head Games studija iz Novog Sada Nenad Tomić, u razgovoru za Netokraciju otkriva detalje razvoja najnovije Pagan Online igre, kao i nove velike planove za budućnost.

Društvene mreže

Facebook, Twitter i Google konačno pod lupom Evropske komisije

Izbori za Evropski parlament se polako bliže, a samim ti sve je veći strah od širenja lažnih vesti na Internetu. Evropska komisija napravila je važan korak ka suzbijanju istih zahtevajući izveštaje o lažnim vestima od Gugla, Facebooka i Tvitera.