Srpski UrbiGo uvodi pametne (i povezane) vertikalne bašte u naše domove

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

Srpski UrbiGo uvodi pametne (i povezane) vertikalne bašte u naše domove

Šta dobijate kada ukrstite tehnologiju i botaniku? Dobijete moderne pametne bašte! Jedan ovakav projekat dolazi nam u vidu srpskog startapa UrbiGo koji je razvio projekat vertikalne bašte za uzgoj začinskog bilja, koja uz pomoć senzora šalje sve neophodne informacije korisniku - putem mobilne aplikacije. O tome kako su započeli rad na ovom ekološkom rešenju, ali i daljim planovima, razgovaramo sa osnivačima.

Ako vam je ikada bilo naporno da održavate baštu na svojoj terasi, te ista bašta sada bi mogla da se preseli na zid vaše kuhinje ili sobe – zahvaljujući beogradskom startapu UrbiGo koji razvija vertikalne pametne bašte za gajenje začinskog bilja. Beogradski tim osvojio je brojne simpatije na različitim startap takmičenjima na kojima su učestvovali, a kruna uspeha svakako je put na Slush konferenciju i Finskoj kada su se našli u finalu lokalnog Slush takmičenja. Ovo je ujedno bio i povod da se sa osnivačima nađemo na kafi i popričamo o proizvodu – od inicijalne ideje, do prototipa.

Na početku razgovora naši sagovornici otkrivaju da je inspiracija za ovaj, za sada early stage projekat, nastala kada je Anja Čarapić (jedan od osnivača), bila na specijalizaciji iz urbane ekologije na Univerzitetu u Helsinkiju. Iz ovog tima posebno navode da im je za razvitak i oblikovanje same ideje značajno pomoglo tromesečno prisustvo na Social Impact Award inkubatoru.

Govoreći o timu, Anja kaže da za sada UrbiGo razvija troje ljudi. Pored nje, svoje zadatke obavljaju još i Aleksandar Varničić i Predrag Gajić, koji se nešto kasnije pridružio timu. “S obzirom na to da smo manji tim, međusobno se upotpunjujemo veštinama – konkretnije, Aleksandar i ja smo zaduženi za biznis deo (biznis model, finansije, marketing itd.), dok je Predrag zadužen za softverski i hardverski deo, pri čemu mu značajno pomaže Aleksandar”, otkriva Anja za Netokraciju.

Softversko rešenje prednost u odnosu na konkurenciju

UrbiGo je, kao što smo i pomenuli, pametna vertikalna bašta koja omogućava korisnicima gajenje začinskih biljaka ili povrća tokom cele godine u sopstvenom stanu, a ono što je najbitnije je da prethodna i dodatna znanja korisnika o botanici nisu potrebna. Kako zapravo funkcioniše UrbiGo?

Zahvaljujući senzorima za vlagu, temperaturu i svetlost koji se nalaze u vertikalnom panelu, korisnik se povezuje sa svojom vertikalnom baštom putem mobilne aplikacije (iOS i Android) preko koje prati napredak svojih biljaka u realnom vremenu i dobija notifikacije kada biljkama treba određena nega.

Mladi tročlani tim priprema prezentaciju svog projekta na Slush takmičenju, te u isto vreme planira i angažovanje industrijskog dizajnera.

Aplikacija ujedno predstavlja i društvenu mrežu za korisnike gde se oni međusobno povezuju, dele iskustva, slike i priče. Svaki korisnik na svom telefonu prati i uticaj koji njegova bašta ima na borbu protiv klimatskih promena preko virtual climate tree funkcionalnosti.

Nastavivši priču, Anja kaže da putem online naručivanja korisnik sam prema svojim potrebama bira dizajn i veličinu svoje UrbiGo bašte, kao i biljke koje želi da gaji. Na kraju, korisniku se dostavlja kompletan paket na kućnu adresu: vertikalni panel sa senzorima, supstrat, biljke i uputstvo za brzu instalaciju.

Na pitanje da li su u potrazi za investicijom, iz ovog tima nam otkrivaju da u ovom trenutku imaju fizički prototip i gotov softver, te da razgovaraju sa investitorima o početnoj investiciji koja bi im omogućila da usavrše proizvod spreman za prodaju na tržištu – dodavši, između ostalog:

Plan je da proizvod i dodatnu opremu prodajemo online dok težimo da principe održivosti integrišemo u sam biznis model. Od konkurencije bismo izdvojili Estonski Click & Grow, a naša prednost za razliku od njih je u softveru i aplikaciji preko koje korisnici komuniciraju sa baštom.

Jedan od prvih koraka ka promovisanju proizvoda koji tek treba da osvoji tržište jeste i prezentacija na web sajtu. Iz UrbiGo tim za Netokraciju posebno ističu važnost njihove nove Internet stranice koja zajedno sa blogom omogućava korisniku da se informiše o proizvodu, kupi isti zajedno sa dodatnom opremom, ali i da razmeni iskustva o svojoj bašti sa drugim korisnicima.

‘Širimo tim – u potrazi smo za industrijskim dizajnerom’

Iako je UrbiGo projekat za sada samo u ranoj fazi razvoja, njegovi osnivači nam otkrivaju da su za nekoliko meseci uspeli da potvrde svoje pretpostavke o daljem razvoju proizvoda zahvaljujući razgovoru sa potencijalnim korisnicima, kao i anketiranjem. Nakon kreiranja grubih verzija prototipa usledila su i prva testiranja, a naši sagovornici pred sam kraj razgovora posebno ističu značaj učestvovanja na takmičenjima, ali i očekivanja pred Slush finale u Helsinkiju:

Učešće na Social Impact Award takmičenju, čiji smo pobednici, pomoglo nam je da usavršimo biznis veštine i organizaciju, a drago nam je da je potencijal našeg proizvoda prepoznat od strane nekoliko međunarodnih programa i konferencija među kojima je SLUSH. Za sada se uveliko pripremamo kako bi na najbolji mogući način naš UrbiGo projekat prezentovali u novembru u Helsinkiju.

Osvrnuvši se na planove za budućnost, ovaj mladi tim nam otkriva da su za sada u najvećoj meri fokusirani na širenje tima, te su u potrazi za industrijskim dizajnerom koji bi delio njihovu viziju i dodatno pomogao na usavršavanju proizvoda za krajnje korisnike, posebno za tržišta Skandinavije i Severne Amerike.

“Mi želimo da proširimo našu viziju i priču o proizvodu, pa verujemo da ćemo dobiti povratnu informaciju od samog tržišta. Nismo isključivi, ako sutradan imamo prilike da poslujemo na kineskom tržištu i to nam je ok, ali za sad nam je cilj da testiramo proizvod na napomenutim tržištima”, zaključila je na kraju Anja.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Društvene mreže

Quiet Quitting: Kako je TikTok trend pokrenuo revoluciju na radnom mestu?

Ukoliko ste aktivni na TikTok-u, sigurno vam nije promakao trend o 'tihom otkazu' koji u proteklom periodu preplavljuje svačiji #fyp na ovoj društvenoj mreži.

Gaming

FDU pokrenuo Game Art katedru ― šta to znači za srpsku gejming industriju?

Fakultet dramskih umetnosti, koji je član superklastera Creative Tech Serbia, ove godine prvi put je upisao studente na novi studijski program: Vizuelni efekti, animacija i gejm art. Sve o novom studijskom programu i mogućnostima koje pruža, pročitajte u našem tekstu.

Karijere

Veljko je više od deset godina Java programer u Mozzartu – otkriva nam izazove IT odeljenja u ‘gambling’ industriji

Ukoliko se baviš programiranjem i tragaš za novim profesionalnim izazovima, kako ti se čini mogućnost da razvijaš vlastiti proizvod i da možeš da vidiš svoj kod u produkciji u rekordno kratkom roku?

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Patrik Kolins: Ako govorimo o izgradnji startap ekosistema, Srbija je na sjajnom putu

Iskusni mentor u radu sa startapima analizirao je srpski ekosistem i dao korisne savete domaćim osnivačima čiji su tehnološki startapi spremni za osvajanje svetskog tržišta.

Kultura 2.0

Može li veštačka inteligencija ubiti kreativnost?

Kada je Jason Allen, inače dizajner video igara, pobedio na Takmičenju likovne umetnosti Državnog sajma Kolorado u kategoriji Digital Arts/Digitally-Manipulated Photography sa delom 'Théâtre D’opéra Spatial', koje je nastalo uz pomoć najpopularnijeg programa veštačke inteligencije Midjourney, povela se polemika o tome šta je umetnost danas, kakva je njena budućnost i da li to ona zapravo 'umire pred našim očima'?

Tehnologija

Brnabić: Izvoz srpske IT industrije preko €2,5 milijardi u 2022. godini

Predsednica Vlade Srbije Ana Brnabić rekla je da će izvoz IT industrije ove godine premašiti 2,5 milijarde evra, od čega će suficit biti preko 1,5 milijarde evra, a da je u proteklih godinu dana svako drugo novo radno mesto bilo u IT sektoru.

Startapi i poslovanje

500 Emerging Europe: Novih €70 miliona za lokalne startape sa globalnim ambicijama

Istanbulski ogranak poznatog VC fonda 500 startups saopštio je da se sa novim fondom još više fokusira na države Centralne i Istočne Evrope, među kojima je i Srbija.

Sponzorisano

Stvaranje i edukacija novih talenata moraju biti u fokusu domaćih ‘game dev’ kompanija

Ulazak u 'game dev' svet često može da krene od različitih interesovanja. Svoju priču o tome kako više od jedne decenije radi u IT industriji i sada u gaming sektoru iako se za to nije stručno edukovao, otkriva nam Dušan Jovanović, Studio Production Manager kompanije Ubisoft u Beogradu.

Tehnologija

Search On 22: SEO relevantniji nego ikada pre

U nameri da privuče generaciju Z, Google je na 'Search On 22' događaju predstavio novitete u pretrazi, koji su rezultat dugogodišnjeg razvijanja AI tehnologija.