Srpski UrbiGo uvodi pametne (i povezane) vertikalne bašte u naše domove

Srpski UrbiGo uvodi pametne (i povezane) vertikalne bašte u naše domove

Šta dobijate kada ukrstite tehnologiju i botaniku? Dobijete moderne pametne bašte! Jedan ovakav projekat dolazi nam u vidu srpskog startapa UrbiGo koji je razvio projekat vertikalne bašte za uzgoj začinskog bilja, koja uz pomoć senzora šalje sve neophodne informacije korisniku - putem mobilne aplikacije. O tome kako su započeli rad na ovom ekološkom rešenju, ali i daljim planovima, razgovaramo sa osnivačima.

Ako vam je ikada bilo naporno da održavate baštu na svojoj terasi, te ista bašta sada bi mogla da se preseli na zid vaše kuhinje ili sobe – zahvaljujući beogradskom startapu UrbiGo koji razvija vertikalne pametne bašte za gajenje začinskog bilja. Beogradski tim osvojio je brojne simpatije na različitim startap takmičenjima na kojima su učestvovali, a kruna uspeha svakako je put na Slush konferenciju i Finskoj kada su se našli u finalu lokalnog Slush takmičenja. Ovo je ujedno bio i povod da se sa osnivačima nađemo na kafi i popričamo o proizvodu – od inicijalne ideje, do prototipa.

Na početku razgovora naši sagovornici otkrivaju da je inspiracija za ovaj, za sada early stage projekat, nastala kada je Anja Čarapić (jedan od osnivača), bila na specijalizaciji iz urbane ekologije na Univerzitetu u Helsinkiju. Iz ovog tima posebno navode da im je za razvitak i oblikovanje same ideje značajno pomoglo tromesečno prisustvo na Social Impact Award inkubatoru.

Govoreći o timu, Anja kaže da za sada UrbiGo razvija troje ljudi. Pored nje, svoje zadatke obavljaju još i Aleksandar Varničić i Predrag Gajić, koji se nešto kasnije pridružio timu. „S obzirom na to da smo manji tim, međusobno se upotpunjujemo veštinama – konkretnije, Aleksandar i ja smo zaduženi za biznis deo (biznis model, finansije, marketing itd.), dok je Predrag zadužen za softverski i hardverski deo, pri čemu mu značajno pomaže Aleksandar“, otkriva Anja za Netokraciju.

Softversko rešenje prednost u odnosu na konkurenciju

UrbiGo je, kao što smo i pomenuli, pametna vertikalna bašta koja omogućava korisnicima gajenje začinskih biljaka ili povrća tokom cele godine u sopstvenom stanu, a ono što je najbitnije je da prethodna i dodatna znanja korisnika o botanici nisu potrebna. Kako zapravo funkcioniše UrbiGo?

Zahvaljujući senzorima za vlagu, temperaturu i svetlost koji se nalaze u vertikalnom panelu, korisnik se povezuje sa svojom vertikalnom baštom putem mobilne aplikacije (iOS i Android) preko koje prati napredak svojih biljaka u realnom vremenu i dobija notifikacije kada biljkama treba određena nega.

Mladi tročlani tim priprema prezentaciju svog projekta na Slush takmičenju, te u isto vreme planira i angažovanje industrijskog dizajnera.

Aplikacija ujedno predstavlja i društvenu mrežu za korisnike gde se oni međusobno povezuju, dele iskustva, slike i priče. Svaki korisnik na svom telefonu prati i uticaj koji njegova bašta ima na borbu protiv klimatskih promena preko virtual climate tree funkcionalnosti.

Nastavivši priču, Anja kaže da putem online naručivanja korisnik sam prema svojim potrebama bira dizajn i veličinu svoje UrbiGo bašte, kao i biljke koje želi da gaji. Na kraju, korisniku se dostavlja kompletan paket na kućnu adresu: vertikalni panel sa senzorima, supstrat, biljke i uputstvo za brzu instalaciju.

Na pitanje da li su u potrazi za investicijom, iz ovog tima nam otkrivaju da u ovom trenutku imaju fizički prototip i gotov softver, te da razgovaraju sa investitorima o početnoj investiciji koja bi im omogućila da usavrše proizvod spreman za prodaju na tržištu – dodavši, između ostalog:

Plan je da proizvod i dodatnu opremu prodajemo online dok težimo da principe održivosti integrišemo u sam biznis model. Od konkurencije bismo izdvojili Estonski Click & Grow, a naša prednost za razliku od njih je u softveru i aplikaciji preko koje korisnici komuniciraju sa baštom.

Jedan od prvih koraka ka promovisanju proizvoda koji tek treba da osvoji tržište jeste i prezentacija na web sajtu. Iz UrbiGo tim za Netokraciju posebno ističu važnost njihove nove Internet stranice koja zajedno sa blogom omogućava korisniku da se informiše o proizvodu, kupi isti zajedno sa dodatnom opremom, ali i da razmeni iskustva o svojoj bašti sa drugim korisnicima.

‘Širimo tim – u potrazi smo za industrijskim dizajnerom’

Iako je UrbiGo projekat za sada samo u ranoj fazi razvoja, njegovi osnivači nam otkrivaju da su za nekoliko meseci uspeli da potvrde svoje pretpostavke o daljem razvoju proizvoda zahvaljujući razgovoru sa potencijalnim korisnicima, kao i anketiranjem. Nakon kreiranja grubih verzija prototipa usledila su i prva testiranja, a naši sagovornici pred sam kraj razgovora posebno ističu značaj učestvovanja na takmičenjima, ali i očekivanja pred Slush finale u Helsinkiju:

Učešće na Social Impact Award takmičenju, čiji smo pobednici, pomoglo nam je da usavršimo biznis veštine i organizaciju, a drago nam je da je potencijal našeg proizvoda prepoznat od strane nekoliko međunarodnih programa i konferencija među kojima je SLUSH. Za sada se uveliko pripremamo kako bi na najbolji mogući način naš UrbiGo projekat prezentovali u novembru u Helsinkiju.

Osvrnuvši se na planove za budućnost, ovaj mladi tim nam otkriva da su za sada u najvećoj meri fokusirani na širenje tima, te su u potrazi za industrijskim dizajnerom koji bi delio njihovu viziju i dodatno pomogao na usavršavanju proizvoda za krajnje korisnike, posebno za tržišta Skandinavije i Severne Amerike.

„Mi želimo da proširimo našu viziju i priču o proizvodu, pa verujemo da ćemo dobiti povratnu informaciju od samog tržišta. Nismo isključivi, ako sutradan imamo prilike da poslujemo na kineskom tržištu i to nam je ok, ali za sad nam je cilj da testiramo proizvod na napomenutim tržištima“, zaključila je na kraju Anja.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Digitalni mediji

Kako da napravite podcast zbog kojeg nećete morati da prodate bubreg?

Šta morate da znate ukoliko želite da se upustite u avanturu zvanu podcast?

Startapi i poslovanje

Dejan Nikolić (Content Insights): Publika jednom mediju ne sme da bude inventar koji prodaje oglašivačima

U eri kada Facebook, Amazon i Google drže 70% budžeta za digital, kako se mediji mogu izboriti za svoj kolač? Jednostavno - moraju da promene način na koji su do sada poslovali.

Mobilno

Šta za domaće korisnike znači Google-Huawei situacija?

Veliku cenu trgovinskog rata između Sjedinjenih Američkih Država i Kine moraće da plati kompanija Huawei sa kojom Google ovih dana prekida saradnju. Otkrivamo šta to znači za korisnike uređaja ove kineske kompanije.

Propustili ste

Karijere

Čime se bavi IT admin i da li je on zadužen za baš sve tehničke probleme u kompaniji?

IT administratori imaju multifunkcionalne zadatke radeći na održavanju sistema, mrežnih infrastruktura i sajber bezbednosti. Kako u realnim uslovima izgleda baviti se ovom profesijom?

Internet marketing

Nagrade možda nisu merilo uspeha, ali nisu loše ukoliko ste agencija koja želi da bira klijente

Kako Ovation BBDO gleda na nagrade iz prethodnog perioda i da li su one rezultovale povećanjem obima posla? Na pitanja Netokracije odgovara Nikola Parun, Head of PR & Digital u ovoj beogradskoj agenciji.

Startapi i poslovanje

BioSense lansirao PARSEC program poslovne akceleracije – ukupna vrednost fonda €2,5 miliona

Kako bi startapima i drugim malim i srednjim preduzećima omogućili pristup neophodnom kapitalu, znanju, tržištima i tehnologiji, evropski projekat PARSEC nudi biznis akceleraciju za tehnološke proizvode i inovacije iz tri sektora: prehrana, energija i životna sredina.

Startapi i poslovanje

EY na #CXZG: Zašto konsultantske kuće ulaze u oblast korisničkog iskustva?

Korisničko iskustvo postaje veći 'buzzword' od digitalne transformacije - toliki da i konsultantske kuće ulaze u ovu oblast. Više o tome razgovaramo sa predstavnicima EY-a u Hrvatskoj.

Internet marketing

Effie 2019: Ove godine bez zlatnog priznanja, agencija Ovation BBDO osvojila najviše nagrada

Na ceremoniji koja je održana u Ateljeu 212, sinoć su dodeljene četiri srebrne i četiri bronzane Effie nagrade za najefektivnije marketinške kampanje koje su realizovane u Srbiji tokom prošle godine.

Startapi i poslovanje

Damjan Geber: Edukacijom o značaju CX-a u fizičkom prostoru, stvaramo konkurentnije tržište

Dizajn je jedan od ključnih elemenata u procesu kreiranja kvalitetnog korisničkog iskustva u 'offline' prodavnicama ali i kancelarijama kompanija. O značaju arhitekture prostora sa poslovne strane, razgovaramo sa Damjanom Geberom, direktorom agencije Brigada.