Mogu li 'priče od 24 časa' poći Instagramu za rukom?

Mogu li ‘priče od 24 časa’ poći Instagramu za rukom?

Facebook i Snapchat odavno važe za velike konkurente, a zahvaljujući novoj funkciji pod nazivom 'Stories' koju je Instagram najavio sinoć - otvorili smo još jedno poglavlje starog rivalstva. Nije tajna da je Zuckerberg na Snapchat oduvek gledao kao na 'devojku koja je pobegla sa drugim', no Facebook ponovo pokušava da se dodvori mlađim korisnicima - ovoga puta sa Instagram pričama koje nestaju nakon 24 sata. Baš kao što to Snapchat radi. Otvorimo šampanjac i nazdravimo inovativnosti.

snap1

Pre samo tri godine Facebook je ponudio čak tri milijarde dolara za akviziciju Snapchata, međutim osnivač – Evan Špigel – nije ni razmotrio ponudu ovog giganta. Iako Zakerbergu nije bilo milo što je plan o akviziciji propao, iz Facebooka su nastavili u smeru novih alata i servisa koji su vremenom uzimali najbolje od Snapchata. O uspešnosti istih govori i činjenica da nam je trebalo nekoliko minuta da se prisetimo kako su se isti zvali.

I pored niza neuspelih projekata među kojima su najistaknutiji Poke i Slingshot, Facebook je još početkom ove godine odlučio da trku sa Snapchatom učini još zanimljivijom – najavivši kako neće odustati od plana da stvori jakog konkurenta u vidu zasebne aplikacije. O tom-potom, što bi rekli u narodu, no Facebook ima još jednog keca u rukavu.

Instagram priče (Instagram Stories) već od danas postaju dostupne za korisnike širom sveta, gde je primarni cilj kreiranje personalizovane dnevne priče korisnika – uz dodavanje multimedijalnog sadržaja poput fotografija i video snimaka. Ukoliko znate da koristite Snapchat, i Stories će vam doći sasvim prirodno. Ipak, Instagramova kopija otišla je korak dalje te korisnici mogu dodavati i željene tekstove ili crteže jao deo već napravljenih fotografija i video zapisa.

Slušali smo potrebe korisnika – i kopirali Snapchat

Instagram Stories nestaju sa ove društvene mreže nakon svega 24 časa od njihovog objavljivanja, pri čemu se priče korisnika pojavljuju prvi vrhu Instagram feed-a – vaše objave mogu da vide samo oni ljudi ili stranice koje vas prate.

Da su Instagram Stories glavna vest koja je okupirala svetske tehnološke medije, svedoči i TechCrunch u intervjuu sa Kevinom Sistromom, direktorom Instagrama koji ne skriva značaj Snapchata u razvoju digitalno-društvenih trendova, izjavivši kako su Facebook, Twitter, Instagram i Snapchat podjednako doprineli usavršavanju svakog od ovih proizvoda – “pozajmljujući” funkcije jedni od drugih. Good artists copy, great artists steal.

instagram-stories
Snapchat je upravo dobio ozbiljnu konkurenciju – no pitanje da li će se Stories koristiti ostaje da visi u vazduhu.

Kevin se takođe osvrnuo na ključnu činjenicu koja možda i najbolje objašnjava potez Instagrama, dodavši da je pored veće konkurentnosti Snapchatu – Stories zapravo kreiran na osnovu zahteva i ponašanja korisnika. Kada je pak sigurnost u pitanju, Instagram Stories prati ista podešavanja koja su već predodređena u okviru naloga korisnika. Ukoliko je vaš profil zaključan, oni koji vas ne prate neće biti u prilici da vide vaše priče

Korisnici donose finalni sud

Iako svesni činjenice da im Facebook diše za vratom, iz Snapchata su i dalje uvereni u strategiju koja im je donela uspeh i veliku popularnost kod mlađe publike, a koja se uglavnom zansiva na lansiranju novih i zanimljivih opcija. Poslednja od njih jesu i novi Geosticker-i koji su bazirani na lokaciji korisnika, a zadatak ovih malih grafičkih prikaza jeste da vizuelno obogate same snepove.

instagram-stories-2

Čekajući neki budući period kada ćemo više znati o tome da li je Facebook konačno uspeo sa svojom namerom da pomuti račune Snapchatu i tako preuzme veliki deo mlađih korisnika, ostaje nam samo da nagađamo kako će, za sada veoma mlad Instagram Stories biti prihvaćen od strane korisnika. Treba imati i na umu da Snapchat neće lako odustati od ove borbe te da se svakako mogu očekivati nove funkcije i inovacije kao odgovor Facebooku – a konačni sud ko će zapravo pobediti u ovoj, sada već veoma dugoj trci, daće niko drugi nego korisnici i njihovo opredeljenje za korišćenje jedne od ove dve mreže.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Office Talks Podcast

Kako doći do investicije za vaš startap?

Gost 195. epizode Office Talks podkasta bio je Miloš Rakčević koji je sa nama podelio svoj preduzetnički put i iskrene savete za sve koji planiraju da osnuju startap u Web3 ili nekom drugom sektoru IT industrije.

Startapi i poslovanje

Kako je Slobodan pobegao iz Beograda na Rtanj gde spaja IT i poljoprivredu?

U podnožju planine Rtanj, zajedno sa svojom porodicom pobegao je od gradske vreve i stresnog života. Tamo uzgajaju lekovito bilje od kojeg proizvode preparate dostupne na portalu Royal Balm.

Startapi i poslovanje

Srpsko-američki Lupa Technology osigurao investiciju od $1,8 miliona – sledi širenje poslovanja

Lupa Technology je na misiji da značajno unapredi upravljanje podacima u građevinskoj industriji. Ova srpsko-američka platforma, sa sedištem u Njujorku i Beogradu, upravo je zatvorila rundu ulaganja od $1,8 miliona kako bi podstakla svoju ekspanziju.

Propustili ste

Novost

Google Street View automobili ponovo na putevima Srbije

Njihova misija je ažuriranje Google Street View fotografija srpskih gradova, arhitektonskih i prirodnih dobara na Google mapama.

Takmičenje

Predstavljen žiri SoMo Borca: Evo ko će odabrati najbolje digitalne projekte u regionu

Prijave se zatvaraju 25. septembra, a 'early bird' prijave otvorene su do 1. septembra 2024. godine!

Sponzorisano

Endava: Program dualnog obrazovanja stvara IT budućnost Srbije

 Ukoliko nastojimo da razvijamo IT industriju i digitalnu ekonomiju u Srbiji, jedan od temelja za to jeste obrazovanje i dolazak novih mladih talentovanih ljudi. Velike IT kompanije, poput Endave, igraju važnu ulogu u procesu izgradnje i edukacije budućih stručnjaka.

Karijere

Učenike u Srbiji više ne zanima IT: Istina ili medijski spin?

'Đaci neće u programere' odjeknulo je u svim medijima nakon završenog prijemnog za srednje škole i gimnazije. Da li je zaista tako i zbog čega ove godine ima manje upisanih đaka na IT smerove u gimnazijama, pročitajte u analizi koja sledi.

Office Talks Podcast

Mily Tech: Startap koji pomaže da vam paketi stižu na vreme

Gost 197. epizode Office Talks podkasta bio je Miloš Zlatković, osnivač i CEO kompanije Mily Technologies. On nam je predstavio razvojni put kompanije — od osnivanja do milionske investicije i planova za budućnost!

Intervju

Mastercard lansirao alat ‘Shopping Muse’ za jednostavnu i personalizovanu kupovinu

Kompanija Mastercard je razvila novi alat 'Shopping Muse' koji je zasnovan na AI tehnologiji a sve u cilju da se napravi veliki korak ka interaktivnijoj i angažovanijoj trgovini u budućnosti.