Mogu li 'priče od 24 časa' poći Instagramu za rukom?

Mogu li ‘priče od 24 časa’ poći Instagramu za rukom?

Facebook i Snapchat odavno važe za velike konkurente, a zahvaljujući novoj funkciji pod nazivom 'Stories' koju je Instagram najavio sinoć - otvorili smo još jedno poglavlje starog rivalstva. Nije tajna da je Zuckerberg na Snapchat oduvek gledao kao na 'devojku koja je pobegla sa drugim', no Facebook ponovo pokušava da se dodvori mlađim korisnicima - ovoga puta sa Instagram pričama koje nestaju nakon 24 sata. Baš kao što to Snapchat radi. Otvorimo šampanjac i nazdravimo inovativnosti.

snap1

Pre samo tri godine Facebook je ponudio čak tri milijarde dolara za akviziciju Snapchata, međutim osnivač – Evan Špigel – nije ni razmotrio ponudu ovog giganta. Iako Zakerbergu nije bilo milo što je plan o akviziciji propao, iz Facebooka su nastavili u smeru novih alata i servisa koji su vremenom uzimali najbolje od Snapchata. O uspešnosti istih govori i činjenica da nam je trebalo nekoliko minuta da se prisetimo kako su se isti zvali.

I pored niza neuspelih projekata među kojima su najistaknutiji Poke i Slingshot, Facebook je još početkom ove godine odlučio da trku sa Snapchatom učini još zanimljivijom – najavivši kako neće odustati od plana da stvori jakog konkurenta u vidu zasebne aplikacije. O tom-potom, što bi rekli u narodu, no Facebook ima još jednog keca u rukavu.

Instagram priče (Instagram Stories) već od danas postaju dostupne za korisnike širom sveta, gde je primarni cilj kreiranje personalizovane dnevne priče korisnika – uz dodavanje multimedijalnog sadržaja poput fotografija i video snimaka. Ukoliko znate da koristite Snapchat, i Stories će vam doći sasvim prirodno. Ipak, Instagramova kopija otišla je korak dalje te korisnici mogu dodavati i željene tekstove ili crteže jao deo već napravljenih fotografija i video zapisa.

Slušali smo potrebe korisnika – i kopirali Snapchat

Instagram Stories nestaju sa ove društvene mreže nakon svega 24 časa od njihovog objavljivanja, pri čemu se priče korisnika pojavljuju prvi vrhu Instagram feed-a – vaše objave mogu da vide samo oni ljudi ili stranice koje vas prate.

Da su Instagram Stories glavna vest koja je okupirala svetske tehnološke medije, svedoči i TechCrunch u intervjuu sa Kevinom Sistromom, direktorom Instagrama koji ne skriva značaj Snapchata u razvoju digitalno-društvenih trendova, izjavivši kako su Facebook, Twitter, Instagram i Snapchat podjednako doprineli usavršavanju svakog od ovih proizvoda – „pozajmljujući“ funkcije jedni od drugih. Good artists copy, great artists steal.

instagram-stories
Snapchat je upravo dobio ozbiljnu konkurenciju – no pitanje da li će se Stories koristiti ostaje da visi u vazduhu.

Kevin se takođe osvrnuo na ključnu činjenicu koja možda i najbolje objašnjava potez Instagrama, dodavši da je pored veće konkurentnosti Snapchatu – Stories zapravo kreiran na osnovu zahteva i ponašanja korisnika. Kada je pak sigurnost u pitanju, Instagram Stories prati ista podešavanja koja su već predodređena u okviru naloga korisnika. Ukoliko je vaš profil zaključan, oni koji vas ne prate neće biti u prilici da vide vaše priče

Korisnici donose finalni sud

Iako svesni činjenice da im Facebook diše za vratom, iz Snapchata su i dalje uvereni u strategiju koja im je donela uspeh i veliku popularnost kod mlađe publike, a koja se uglavnom zansiva na lansiranju novih i zanimljivih opcija. Poslednja od njih jesu i novi Geosticker-i koji su bazirani na lokaciji korisnika, a zadatak ovih malih grafičkih prikaza jeste da vizuelno obogate same snepove.

instagram-stories-2

Čekajući neki budući period kada ćemo više znati o tome da li je Facebook konačno uspeo sa svojom namerom da pomuti račune Snapchatu i tako preuzme veliki deo mlađih korisnika, ostaje nam samo da nagađamo kako će, za sada veoma mlad Instagram Stories biti prihvaćen od strane korisnika. Treba imati i na umu da Snapchat neće lako odustati od ove borbe te da se svakako mogu očekivati nove funkcije i inovacije kao odgovor Facebooku – a konačni sud ko će zapravo pobediti u ovoj, sada već veoma dugoj trci, daće niko drugi nego korisnici i njihovo opredeljenje za korišćenje jedne od ove dve mreže.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

E-prime povećao proizvodnju električnih bicikala i proširio proizvodni pogon – sledi dalji izvoz u EU

Priču kompanije E-prime pratimo gotovo od samog početka njihovog poslovanja, od pre nešto više od dve godine kada smo prvu put uradili intervju o ovim e-biciklima. U međuvremenu, kompanija je znatno porasla, zaposlila nove ljude, proširila proizvodnju i počela da izvozi svoje proizvode, a to je bio dovoljan razlog da se sa osnivačima opet nađemo na kafi i popričamo o novitetima.

Gaming

Kako je RUR od lokalne ekipe iz igraonice postao uticajni regionalni gejming medij

Već dvadeset godina organizacija RUR bavi se popularizacijom video igara u Srbiji. Njeni osnivači u velikom intervjuu za Netokraciju otkrivaju kako je RUR postao jedna od najvažnijih esports baza u našoj zemlji i šta novo spremaju ljubiteljima gejminga.

Mobilno

Izabrali smo za vas 40 najboljih telefona u ovom trenutku – od €250 do preko €1.000

Da li se i vi često zbunite kada planirate da kupite novi mobilni telefon, posebno sada kada je tržište prezasićeno raznim modelima? Ponuda mobilnih telefona nije nikada bila bogatija za sve ciljne grupe korisnika. Mi smo se potrudili da vam te ponude detaljnije približimo kroz cenovne kategorije najinteresantnijih modela za kupovinu.

Propustili ste

Intervju

Nova zakonska regulativa omogućava lakše dobijanje boravišne vize za strance koji žele da postanu deo srpskog IT sektora

Vlada Srbije početkom godine donela je Uredbu kojom se definišu osnovi boravka stranaca koji se često nazivaju i Startup, Talent i Investor vize, a koja zapravo predstavlja kriterijume za određivanje kategorija stranaca kojima se privremeni boravak u Srbiji može odobriti nezavisno od osnova za odobrenje privremenog boravka. O tome šta to znači za domaći IT sektor, otkrivamo u tekstu koji sledi.

Startapi i poslovanje

Dev Shopper Lazara Stojkovića pomoći će vam da pronađete tim vrhunskih developera

Pandemija korona virusa bila je inicijalna kapisla Lazaru Stojkoviću da u svoj startap portfolio doda još jedan projekat pod nazivom 'Dev Shopper' - servis za brže nalaženje partnerske firme za softverske projekte.

Netokracija

Generacije razdvojene galaksijom

Tokom vikenda IT zajednicu zahvatila je vest da su pojedine kompanije povukle svoju podršku za realizaciju filma o prvom srpskom računaru Galaksija.

Gaming

Državni fakulteti u Beogradu i Kragujevcu dobijaju gejming programe na master studijama

U okviru projekta Master 4.0 studenti master studija nekih od državnih fakulteta uskoro će moći da biraju dva nova programa koji će povezati svet tehnologije i svet umetnosti. Sredstva za realizaciju dobili su beogradski Univerzitet umetnosti u saradnji sa Matematičkim fakultetom i fakulteti Univerziteta u Kragujevcu, koji su nosioci programa.

Kolumna

Digitalizacija obrazovnog sektora je vreme u kome uče i studenti i profesori

Tokom avgusta i septembra celokupan nastavni i nenastavni kadar visokoškolskih ustanova u Srbiji imao je priliku da unapredi svoja znanja i veštine na polju online nastave - uz pomoć kompanije Microsoft i trening centra Semos Education.

Startapi i poslovanje

Novogradnja osvaja Beograd, a City Expert širi marketing tim kako bi odgovorio na potrebe industrije

Sa Igorom Jovićem iz beogradskog City Experta razgovaram o tržištu nekretnina u Srbiji u vreme globalne pandemije, novim projektima poput specijalizovanog oglašavanja za novogradnju, te razlozima zašto ovaj tim intenzivno širi svoj marketing sektor.