Mogu li ‘priče od 24 časa’ poći Instagramu za rukom?

Facebook i Snapchat odavno važe za velike konkurente, a zahvaljujući novoj funkciji pod nazivom 'Stories' koju je Instagram najavio sinoć - otvorili smo još jedno poglavlje starog rivalstva. Nije tajna da je Zuckerberg na Snapchat oduvek gledao kao na 'devojku koja je pobegla sa drugim', no Facebook ponovo pokušava da se dodvori mlađim korisnicima - ovoga puta sa Instagram pričama koje nestaju nakon 24 sata. Baš kao što to Snapchat radi. Otvorimo šampanjac i nazdravimo inovativnosti.

snap1

Pre samo tri godine Facebook je ponudio čak tri milijarde dolara za akviziciju Snapchata, međutim osnivač – Evan Špigel – nije ni razmotrio ponudu ovog giganta. Iako Zakerbergu nije bilo milo što je plan o akviziciji propao, iz Facebooka su nastavili u smeru novih alata i servisa koji su vremenom uzimali najbolje od Snapchata. O uspešnosti istih govori i činjenica da nam je trebalo nekoliko minuta da se prisetimo kako su se isti zvali.

I pored niza neuspelih projekata među kojima su najistaknutiji Poke i Slingshot, Facebook je još početkom ove godine odlučio da trku sa Snapchatom učini još zanimljivijom – najavivši kako neće odustati od plana da stvori jakog konkurenta u vidu zasebne aplikacije. O tom-potom, što bi rekli u narodu, no Facebook ima još jednog keca u rukavu.

Instagram priče (Instagram Stories) već od danas postaju dostupne za korisnike širom sveta, gde je primarni cilj kreiranje personalizovane dnevne priče korisnika – uz dodavanje multimedijalnog sadržaja poput fotografija i video snimaka. Ukoliko znate da koristite Snapchat, i Stories će vam doći sasvim prirodno. Ipak, Instagramova kopija otišla je korak dalje te korisnici mogu dodavati i željene tekstove ili crteže jao deo već napravljenih fotografija i video zapisa.

Slušali smo potrebe korisnika – i kopirali Snapchat

Instagram Stories nestaju sa ove društvene mreže nakon svega 24 časa od njihovog objavljivanja, pri čemu se priče korisnika pojavljuju prvi vrhu Instagram feed-a – vaše objave mogu da vide samo oni ljudi ili stranice koje vas prate.

Da su Instagram Stories glavna vest koja je okupirala svetske tehnološke medije, svedoči i TechCrunch u intervjuu sa Kevinom Sistromom, direktorom Instagrama koji ne skriva značaj Snapchata u razvoju digitalno-društvenih trendova, izjavivši kako su Facebook, Twitter, Instagram i Snapchat podjednako doprineli usavršavanju svakog od ovih proizvoda – „pozajmljujući“ funkcije jedni od drugih. Good artists copy, great artists steal.

instagram-stories
Snapchat je upravo dobio ozbiljnu konkurenciju – no pitanje da li će se Stories koristiti ostaje da visi u vazduhu.

Kevin se takođe osvrnuo na ključnu činjenicu koja možda i najbolje objašnjava potez Instagrama, dodavši da je pored veće konkurentnosti Snapchatu – Stories zapravo kreiran na osnovu zahteva i ponašanja korisnika. Kada je pak sigurnost u pitanju, Instagram Stories prati ista podešavanja koja su već predodređena u okviru naloga korisnika. Ukoliko je vaš profil zaključan, oni koji vas ne prate neće biti u prilici da vide vaše priče

Korisnici donose finalni sud

Iako svesni činjenice da im Facebook diše za vratom, iz Snapchata su i dalje uvereni u strategiju koja im je donela uspeh i veliku popularnost kod mlađe publike, a koja se uglavnom zansiva na lansiranju novih i zanimljivih opcija. Poslednja od njih jesu i novi Geosticker-i koji su bazirani na lokaciji korisnika, a zadatak ovih malih grafičkih prikaza jeste da vizuelno obogate same snepove.

instagram-stories-2

Čekajući neki budući period kada ćemo više znati o tome da li je Facebook konačno uspeo sa svojom namerom da pomuti račune Snapchatu i tako preuzme veliki deo mlađih korisnika, ostaje nam samo da nagađamo kako će, za sada veoma mlad Instagram Stories biti prihvaćen od strane korisnika. Treba imati i na umu da Snapchat neće lako odustati od ove borbe te da se svakako mogu očekivati nove funkcije i inovacije kao odgovor Facebooku – a konačni sud ko će zapravo pobediti u ovoj, sada već veoma dugoj trci, daće niko drugi nego korisnici i njihovo opredeljenje za korišćenje jedne od ove dve mreže.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Netokracija

Kako pronaći svoje mesto u IT industriji (ili se bolje pozicionirati u istoj)?

Netokracijina peta po redu Ladies of New Business konferencija održaće se 4. decembra u ICT Hub-u, a ovo izdanje biće posvećeno devojkama i ženama koje rade u u svetu IT-ja, ili u taj sektor žele da uđu.

Kultura 2.0

Kako žene menjaju IT – uprkos uverenju da je to ‘muška’ oblast?

Kada je Ksenija započela karijeru kao softverski inženjer jedina stvar koja joj je zapala za oko bila je činjenica da su među tridesetak zaposlenih u kompaniji bile samo dve žene jer - biti programer nije ’ženski’ posao. Kakva je situacija danas?

Kolumna

Kako pobediti u borbi za normalniji Internet u Srbiji?

Pre desetak dana jedna devojka odlučila je da sebi oduzme život. Kako je jedan deo njenog i privatnog i profesionalnog života podrazumevao javno eksponiranje, a uzevši u obzir da je bila veoma harizmatična i neobična, sve je to privuklo mnogo više pažnje nego neki drugi slični slučajevi. Pažnje javnosti i pažnje medija.

Propustili ste

Tehnologija

Srbija postala punopravna članica CERN-a – domaćim naučnicima omogućen pristup najnovijoj tehnologiji

Srbija je po drugi put postala članica Evropske organizacije za nuklearna istraživanja CERN. To je odlučeno jednoglasnim usvajanjem rezolucije Saveta ove ogranizacije u Ženevi.

Analiza

Pitali smo niške IT-jevce kako vide razvoj Naučno-tehnološkog parka u ovom gradu

Otvaranje Naučno-tehnološkog parka u Nišu očekuje se 2020. godine. O benefitima za razvoj startap ekosistema na jugu zemlje, razgovaramo sa predstavnicima lokalne zajednice.

Kultura 2.0

Trendovi i događaji koji su obeležili 2018. godinu

Bliži se kraj još jedne izazovne, ali uspešne godine. Trendovi u digitalu i tehnologiji dolaze i odlaze, a Netokracija vam donosi presek događaja koji su prema našem mišljenju obeležili 2018. godinu.

Startapi i poslovanje

METRO i Target pokrenuli globalni akcelerator za maloprodaju – poziv otvoren i srpskim timovima

Trgovinski lanci METRO i Target pokrenuli su novi program akceleracije namenjen startapima koji se bave rešenjima iz oblasti maloprodaje. Poziv za prijavu upućen je i timovima iz Srbije.

Tehnologija

Ideja vs. Ideja: Sa kakvim se izazovima suočavaju timovi koji razvijaju IoT rešenja?

Vip IoT Challenge takmičenje polako ulazi u svoju završnicu. Poznati timovi koji su ušli u uži kurg i koji kroz rad sa mentorima čekaju proglašenje pobednika u januaru. Sa dva finalna tima razgovaramo o njihovim rešejnima i iskustvima sa takmičenja.

Startapi i poslovanje

Tim Energym sa pametnom teretanom pobednik konkursa ‘IMAM REŠENJE za pametniji grad’

Konkurs 'IMAM REŠENJE za pametniji grad' kompanije Belgrade Waterfront sinoć je završen, a nagradu od pet hiljada evra osvojio je pobednički tim Energym Group. Drugo i treće mesto osvojili timovi Smart Light sa projektom Eco Light i tim Smart Solutions, sa projektom Smart Waste Monitoring System.