Mogu li ‘priče od 24 časa’ poći Instagramu za rukom?

Facebook i Snapchat odavno važe za velike konkurente, a zahvaljujući novoj funkciji pod nazivom 'Stories' koju je Instagram najavio sinoć - otvorili smo još jedno poglavlje starog rivalstva. Nije tajna da je Zuckerberg na Snapchat oduvek gledao kao na 'devojku koja je pobegla sa drugim', no Facebook ponovo pokušava da se dodvori mlađim korisnicima - ovoga puta sa Instagram pričama koje nestaju nakon 24 sata. Baš kao što to Snapchat radi. Otvorimo šampanjac i nazdravimo inovativnosti.

snap1

Pre samo tri godine Facebook je ponudio čak tri milijarde dolara za akviziciju Snapchata, međutim osnivač – Evan Špigel – nije ni razmotrio ponudu ovog giganta. Iako Zakerbergu nije bilo milo što je plan o akviziciji propao, iz Facebooka su nastavili u smeru novih alata i servisa koji su vremenom uzimali najbolje od Snapchata. O uspešnosti istih govori i činjenica da nam je trebalo nekoliko minuta da se prisetimo kako su se isti zvali.

I pored niza neuspelih projekata među kojima su najistaknutiji Poke i Slingshot, Facebook je još početkom ove godine odlučio da trku sa Snapchatom učini još zanimljivijom – najavivši kako neće odustati od plana da stvori jakog konkurenta u vidu zasebne aplikacije. O tom-potom, što bi rekli u narodu, no Facebook ima još jednog keca u rukavu.

Instagram priče (Instagram Stories) već od danas postaju dostupne za korisnike širom sveta, gde je primarni cilj kreiranje personalizovane dnevne priče korisnika – uz dodavanje multimedijalnog sadržaja poput fotografija i video snimaka. Ukoliko znate da koristite Snapchat, i Stories će vam doći sasvim prirodno. Ipak, Instagramova kopija otišla je korak dalje te korisnici mogu dodavati i željene tekstove ili crteže jao deo već napravljenih fotografija i video zapisa.

Slušali smo potrebe korisnika – i kopirali Snapchat

Instagram Stories nestaju sa ove društvene mreže nakon svega 24 časa od njihovog objavljivanja, pri čemu se priče korisnika pojavljuju prvi vrhu Instagram feed-a – vaše objave mogu da vide samo oni ljudi ili stranice koje vas prate.

Da su Instagram Stories glavna vest koja je okupirala svetske tehnološke medije, svedoči i TechCrunch u intervjuu sa Kevinom Sistromom, direktorom Instagrama koji ne skriva značaj Snapchata u razvoju digitalno-društvenih trendova, izjavivši kako su Facebook, Twitter, Instagram i Snapchat podjednako doprineli usavršavanju svakog od ovih proizvoda – „pozajmljujući“ funkcije jedni od drugih. Good artists copy, great artists steal.

instagram-stories
Snapchat je upravo dobio ozbiljnu konkurenciju – no pitanje da li će se Stories koristiti ostaje da visi u vazduhu.

Kevin se takođe osvrnuo na ključnu činjenicu koja možda i najbolje objašnjava potez Instagrama, dodavši da je pored veće konkurentnosti Snapchatu – Stories zapravo kreiran na osnovu zahteva i ponašanja korisnika. Kada je pak sigurnost u pitanju, Instagram Stories prati ista podešavanja koja su već predodređena u okviru naloga korisnika. Ukoliko je vaš profil zaključan, oni koji vas ne prate neće biti u prilici da vide vaše priče

Korisnici donose finalni sud

Iako svesni činjenice da im Facebook diše za vratom, iz Snapchata su i dalje uvereni u strategiju koja im je donela uspeh i veliku popularnost kod mlađe publike, a koja se uglavnom zansiva na lansiranju novih i zanimljivih opcija. Poslednja od njih jesu i novi Geosticker-i koji su bazirani na lokaciji korisnika, a zadatak ovih malih grafičkih prikaza jeste da vizuelno obogate same snepove.

instagram-stories-2

Čekajući neki budući period kada ćemo više znati o tome da li je Facebook konačno uspeo sa svojom namerom da pomuti račune Snapchatu i tako preuzme veliki deo mlađih korisnika, ostaje nam samo da nagađamo kako će, za sada veoma mlad Instagram Stories biti prihvaćen od strane korisnika. Treba imati i na umu da Snapchat neće lako odustati od ove borbe te da se svakako mogu očekivati nove funkcije i inovacije kao odgovor Facebooku – a konačni sud ko će zapravo pobediti u ovoj, sada već veoma dugoj trci, daće niko drugi nego korisnici i njihovo opredeljenje za korišćenje jedne od ove dve mreže.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Sponzorisano

HTEC: Kako smo iz korena promenili posao klijenta koji posluje globalno već 30 godina?

Da biste kao kompanija zadržali svoje stručnjake neophodno je da znate šta oni misle o vama. Veliki broj zaposlenih znači i isto toliko papira za evaluaciju. Tu na scenu stupa rešenje koje je razvio i implementirao domaći HTEC za kompaniju Great Place to Work.

Internet marketing

Ultimativni spisak konferencija i događaja za digitalne marketare

Konferencije predstavljaju pravu priliku za sticanje novih saznanja i važnih kontakata. Godina samo što je počela i sada je pravo vreme da se upoznate sa događajima u Evropi koji su pristupačni za obići.

Društvene mreže

800 miliona korisnika kasnije i svet ima TikTok – aplikaciju o kojoj svi pričaju

TikTok ime je aplikacije o kojoj se poslednjih dana priča u marketarskim kuloarima. U tekstu koji predstoji pokušaćemo da vam objasnimo o čemu je reč.

Propustili ste

Kultura 2.0

Kako uspešno rebrendirati kompaniju i izbeći jeftin i kratkoročan PR?

Dizajner Slavimir Stojanović Futro objašnjava zašto je domaćim kompanijama proces rebrendiranja obično jeftin PR, kakvu ulogu konzistentnost ima u tom procesu, ali i kako firme mogu da izbegnu te greške.

Karijere

Šta vaši (budući) senior programeri zaista žele?

Šta je za programere zanimljiv projekat i kada se odlučuju na promenu radnog mesta?

Društvene mreže

Greška u softveru Instagrama glavni je uzrok naglog pada broja pratilaca

Korisnici Instagrama ovih dana žale se na naglu promenu broja pratilaca. Prema poslednjim informacijama, glavni uzrok problema je 'bug' u softveru ove društvene mreže.

Kultura 2.0

Razum i uticajnost

Nema sumnje da su influenseri tu da ostanu, pa čak i pored svih skandala i glavobolja koje prate saradnju sa njima. Bili veliki ili mali, brendovi su se po oprobanom „kud svi tu i mali Mujo“ sistemu uhvatili u kolo iz kojeg nema lakog izlaska. Retko ko tu zapravo stane da razmisli o tome šta […]

Mobilno

Kako izmeriti zagađenost vazduha u vašem gradu?

Prethodnih dana sve češće se govori zagađenju vazduha u Srbiji. Merne stanice svakodnevno prikupljaju podatke o kvalitetu vazduha, a nivo štetnosti možemo pratiti upravo putem naših pametnih telefona.

Internet marketing

Šta treba da znate ako izdajete stan putem sajta Airbnb?

U Beogradu trenutno ima preko 4.000 aktivnih izdavača na Airbnb-u uz godišnji rast oko 45%. Platforma ima ogroman broj mogućnosti, a ovo su neke od osnovnih koje biste trebali da zapamtite ukoliko izdajete stan putem ovog sajta.