Mogu li 'priče od 24 časa' poći Instagramu za rukom?

Mogu li ‘priče od 24 časa’ poći Instagramu za rukom?

Facebook i Snapchat odavno važe za velike konkurente, a zahvaljujući novoj funkciji pod nazivom 'Stories' koju je Instagram najavio sinoć - otvorili smo još jedno poglavlje starog rivalstva. Nije tajna da je Zuckerberg na Snapchat oduvek gledao kao na 'devojku koja je pobegla sa drugim', no Facebook ponovo pokušava da se dodvori mlađim korisnicima - ovoga puta sa Instagram pričama koje nestaju nakon 24 sata. Baš kao što to Snapchat radi. Otvorimo šampanjac i nazdravimo inovativnosti.

snap1

Pre samo tri godine Facebook je ponudio čak tri milijarde dolara za akviziciju Snapchata, međutim osnivač – Evan Špigel – nije ni razmotrio ponudu ovog giganta. Iako Zakerbergu nije bilo milo što je plan o akviziciji propao, iz Facebooka su nastavili u smeru novih alata i servisa koji su vremenom uzimali najbolje od Snapchata. O uspešnosti istih govori i činjenica da nam je trebalo nekoliko minuta da se prisetimo kako su se isti zvali.

I pored niza neuspelih projekata među kojima su najistaknutiji Poke i Slingshot, Facebook je još početkom ove godine odlučio da trku sa Snapchatom učini još zanimljivijom – najavivši kako neće odustati od plana da stvori jakog konkurenta u vidu zasebne aplikacije. O tom-potom, što bi rekli u narodu, no Facebook ima još jednog keca u rukavu.

Instagram priče (Instagram Stories) već od danas postaju dostupne za korisnike širom sveta, gde je primarni cilj kreiranje personalizovane dnevne priče korisnika – uz dodavanje multimedijalnog sadržaja poput fotografija i video snimaka. Ukoliko znate da koristite Snapchat, i Stories će vam doći sasvim prirodno. Ipak, Instagramova kopija otišla je korak dalje te korisnici mogu dodavati i željene tekstove ili crteže jao deo već napravljenih fotografija i video zapisa.

Slušali smo potrebe korisnika – i kopirali Snapchat

Instagram Stories nestaju sa ove društvene mreže nakon svega 24 časa od njihovog objavljivanja, pri čemu se priče korisnika pojavljuju prvi vrhu Instagram feed-a – vaše objave mogu da vide samo oni ljudi ili stranice koje vas prate.

Da su Instagram Stories glavna vest koja je okupirala svetske tehnološke medije, svedoči i TechCrunch u intervjuu sa Kevinom Sistromom, direktorom Instagrama koji ne skriva značaj Snapchata u razvoju digitalno-društvenih trendova, izjavivši kako su Facebook, Twitter, Instagram i Snapchat podjednako doprineli usavršavanju svakog od ovih proizvoda – „pozajmljujući“ funkcije jedni od drugih. Good artists copy, great artists steal.

instagram-stories
Snapchat je upravo dobio ozbiljnu konkurenciju – no pitanje da li će se Stories koristiti ostaje da visi u vazduhu.

Kevin se takođe osvrnuo na ključnu činjenicu koja možda i najbolje objašnjava potez Instagrama, dodavši da je pored veće konkurentnosti Snapchatu – Stories zapravo kreiran na osnovu zahteva i ponašanja korisnika. Kada je pak sigurnost u pitanju, Instagram Stories prati ista podešavanja koja su već predodređena u okviru naloga korisnika. Ukoliko je vaš profil zaključan, oni koji vas ne prate neće biti u prilici da vide vaše priče

Korisnici donose finalni sud

Iako svesni činjenice da im Facebook diše za vratom, iz Snapchata su i dalje uvereni u strategiju koja im je donela uspeh i veliku popularnost kod mlađe publike, a koja se uglavnom zansiva na lansiranju novih i zanimljivih opcija. Poslednja od njih jesu i novi Geosticker-i koji su bazirani na lokaciji korisnika, a zadatak ovih malih grafičkih prikaza jeste da vizuelno obogate same snepove.

instagram-stories-2

Čekajući neki budući period kada ćemo više znati o tome da li je Facebook konačno uspeo sa svojom namerom da pomuti račune Snapchatu i tako preuzme veliki deo mlađih korisnika, ostaje nam samo da nagađamo kako će, za sada veoma mlad Instagram Stories biti prihvaćen od strane korisnika. Treba imati i na umu da Snapchat neće lako odustati od ove borbe te da se svakako mogu očekivati nove funkcije i inovacije kao odgovor Facebooku – a konačni sud ko će zapravo pobediti u ovoj, sada već veoma dugoj trci, daće niko drugi nego korisnici i njihovo opredeljenje za korišćenje jedne od ove dve mreže.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Digitalni mediji

Kako da napravite podcast zbog kojeg nećete morati da prodate bubreg?

Šta morate da znate ukoliko želite da se upustite u avanturu zvanu podcast?

Kultura 2.0

Ko je vaš Mesija na razmućivanje?

Kada ste prvi put shvatili da ste matori? Ja pre nekih 5-6 godina, tada u kasnim dvadesetim.

Internet marketing

UniCredit Bank Srbija gasi Facebook, Messenger i Instagram – sledi ulaganje u sopstvene digitalne kanale?

Način na koji Facebook tretira svoje korisnike bili su dovoljan razlog da UniCredit grupa najavi potpuno povlačenje sa društvenih mreža kompanije iz Menlo Parka.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Dejan Nikolić (Content Insights): Publika jednom mediju ne sme da bude inventar koji prodaje oglašivačima

U eri kada Facebook, Amazon i Google drže 70% budžeta za digital, kako se mediji mogu izboriti za svoj kolač? Jednostavno - moraju da promene način na koji su do sada poslovali.

Mobilno

Šta za domaće korisnike znači Google-Huawei situacija?

Veliku cenu trgovinskog rata između Sjedinjenih Američkih Država i Kine moraće da plati kompanija Huawei sa kojom Google ovih dana prekida saradnju. Otkrivamo šta to znači za korisnike uređaja ove kineske kompanije.

Netokracija

Kako da unapredite korisničko iskustvo svojih klijenata? Saznajte na ‘Customer Experience’ konferenciji!

Bavite se korisničkim iskustvom ili podrškom, marketingom, IT-jem ili vas jednostavno zanima digitalna transformacija? Netokracijina Customer Experience konferencija u Zagrebu je pravo mesto za vas!

Digitalni mediji

Kako da napravite podcast zbog kojeg nećete morati da prodate bubreg?

Šta morate da znate ukoliko želite da se upustite u avanturu zvanu podcast?

Startapi i poslovanje

U kojoj meri sarađuju domaće kompanije i startapi?

Uoči predstojeće Webiz edukacije u Novom Sadu, razgovaramo sa učesnicima panela o saradnji kompanija i startapa. Kako taj odnos izgleda danas i može li se unaprediti?

Mobilno

Societe Generale Srbija i Mastercard lansirali mCard – uslugu plaćanja mobilnim telefonom na POS terminalima

Societe Generale Srbija lansirala je u petak mCard - uslugu koja omogućava beskontaktno plaćanje pametnim telefonom na svim POS terminalima u zemlji i inostranstvu gde se prihvataju Mastercard beskontaktne platne kartice.