Influenseri nekad i sad - priča o ljubavi, prohibiciji i prostituciji

Influenseri nekad i sad – priča o ljubavi, prohibiciji i prostituciji

Sve je krenulo tako nevino. Ljudi počnu da se bave nečim iz ljubavi, u slobodno vreme, ugledajući se na druge. Ljubavi prema tom nečemu ili ljubavi prema pažnji koju dobijaju zbog toga. Nevino i iskreno. Dobro, možda ne baš potpuno iskreno, ali...

Pojedini early adopteri iz agencija i brendova preuzeli su dobre prakse sa globala i pronašli neke sjajne ljude za svoje brendove. Novca je bilo, ne previše, ali taman da se uloženi trud svih strana isplati. I rezultati nisu izostajali.

Danas, nekoliko godina kasnije, gotovo svi brendovi koriste influenser marketing. Stari brendovi sa starim ili novim proizvodima, novi brendovi koji se probijaju na tržištu, brendovi koji ispituju tržište za dolazak ili plasman novih proizvoda. Svi.

Posao influensera je postao celodnevna obaveza, a ljudi koji su nekada svoje slobodno vreme, posle škole, fakulteta ili posla, koristili da kreiraju zanimljiv sadržaj, sada su u mašini 24/7. U hiperprodukciji kvalitet se odavno izgubio. I ne treba kritikovati influensere previše, jer, kako to reče Alfonso Kapone – oni samo snabdevaju potrebu.

Besmisleno bi bilo i očekivati od nekog ko je bio spreman da od svog života napravi gotovo reality program zarad pažnje i para, da odbije taj isti novac za nešto što nije daleko izvan moralnih normi. Zato ih i ne krivim. Leči se uzrok, a ne posledica.

Ti si mi bila u svemu naj

U poslednjih nekoliko meseci veoma često čujem i čitam kako su ljudi prestali da prate nekog od influensera koje su pratili. Kažu – nema više autentičnosti i iskrenosti, sve je sponzorisano, bilo otvoreno ili prikriveno, a ljudi su se odaljili od onoga zbog čega su stekli sledbenike.

Sve je fejk, ili makar Photoshop i Autotune.

Jedino što je bitno je da su vaš proizvod preporučili svi i da su na vašem eventu bili svi i da ste preplavili tih nekoliko sati Instagram. Da vaš telefon nosi masa onih koji nikada ne bi izdvojili novac da ga kupe, da je vaš kozmetički proizvod preporučen svima iako verovatno nije ni raspakovan, da priču vašeg brenda priča osoba kojoj je zanimanje to što je poznata i voli vas najviše na svetu do prve naredne ponude.

Nisu naravno svi takvi, kao što nisu ni sve objave u medijima smeće, niti sav televizijski program. Ipak, ako gledate samo kuda ide masa, verovatno ćete odabrati da se vaša reklama prikazuje uz sadržaj koji nema nikakvu vrednost. Istina, videće ga milioni, a kontekst… on i onako nikome nije bitan.

Razumem i ljude iz agencija – nije njihov novac, a ako ulože dodatni trud plata im neće biti veća. A ni klijent neće biti zadovoljniji, jer klijenti se vrlo retko bave suštinom.

Njima nije bitno što je njihov proizvod omiljeni nekome ko je par dana pre toga isto tako pohvalio konkurenciju, niti im je važno što je novac često jedini razlog zbog koga ti odabrani ljudi pristaju na saradnju, iako nemaju ni ideju kako da proizvod uklope u svoj narativ. Nekada su to radili nespretno, ali su se makar trudili – danas više ne rade ni to.

Uostalom, tu smo gde jesmo kao društvo jer ovde (gotovo) nikome nije stalo da svoj posao radi kako treba. Da radi prave stvari na najbolji mogući način. Da uči i bude bolji i da se svakoga dana trudi.

Nebitno da li je konobar, doktor, taksista, stolar ili marketar.

Zašto je to tako?

Zato što ne postoji posledica, odnosno – to prolazi, a odgovornost ne postoji. Ne samo da ne postoji odgovornost, već je takav model ponašanja nagrađen. Dokle god funkcioniše na taj način, ljudi neće želeti da se promene, a mi ćemo polako, ali sigurno propadati.

Kao što sam i u prošlom tekstu pisao, jedini način borbe sa parazitima je da im se iseče izvor hrane. Možda nije neophodno biti toliko isključiv. Možda je sasvim dovoljno da se stvari rade sa merom i svrhom. Niko neće ostati gladan, a mnogo će više biti sitih i zadovoljnih. I svako će dobiti realniju sliku sopstvene vrednosti.

Samo treba da se ne „poliva“ nego za promenu – dobro odmeri i proceni. Da se pronađu relevantni ljudi, oni koji zaista vole brendove, proizvode i iskustva koja ih prate. Oni kojima će to biti zaista doživljaj, koji će se potruditi i napraviti nešto iskreno i drugačije.

Neke od tih stvari će zaista napraviti razliku, iako možda neće izgledati tako napucano u nekom .ppt-u pre nego što se dese.

Nekada su brend ambasadori bili ljudi koji predstavljaju iste vrednosti koje brend propagira. Ti odnosi su negovani, razvijani, a dešavalo se i da odabrani snose posledice ukoliko svojim ponašanjem naruše ugled.

Znam da očekujem previše, ali Nova godina tome služi.

Ostavi komentar

  1. pst

    pst

    3. 1. 2019. u 17:20 Odgovori

    „ljudi koji zaista vole brendove“
    majko rodjena…
    „Nekada su brend ambasadori bili ljudi koji predstavljaju iste vrednosti koje brend propagira“
    ono sto brendovi propagiraju su stvari kojima smatraju da ce nekog najlakse navuci da potrosi pare kod njih

  2. Aleksandar Petković

    Aleksandar Petković

    4. 1. 2019. u 15:09 Odgovori

    Moral i iskrenost u brendiranim hvalospevima na jednu stranu, ono što je po meni mnogo veći problem su budžeti. Jedno je izvesno, influenseri su postali mediji i samim tim uzimaju dobar deo kolača online medijskih budžeta. Nije problem što ga uzimaju, već što su totalno degradirali tržište produkcije i distribucije brendiranog medijskog sadržaja. Cene puno variraju, a klijenti su zbunjeni zašto bi platili bilo šta skuplje od 300 EUR. Ne umeju da procene, ni kvalitet, ni vrednost koju takav sadržaj donosi njihovim potrošačima, ni važnost kreiranja long-tail sadržaja. Ljudi iz agencija klijentima preporučuju influensere po prioritetima svoje lične agende, klijenti najčešće gledaju odnos broj folovera/reach/cena i kada se na sve to doda iskrenost, autentičnost i serijsko štancovanje brendiranih social media objava, dolazimo do situacije u kojoj smo sada – mala bara, puno krokodila koje turisti gađaju novčićima.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

E-commerce

Mesec dana kasnije i dalje ne znamo gde su naši Aliexpress paketi – ali barem imamo neke odgovore

Enigma zvana AliExpress poštarina za Srbiju, podelila je mišljenja mnogih kupaca, organizacija i svih ostalih koji se za ovu temu zanimaju. Iako je razloga za astronomsko poskupljenje poštarine mnogo, neki odgovornost prebacuju na Poštu, drugi na avio prevoz i kineske trgovce, ali se ipak čini da je istina 'negde tamo'. Mi smo na osnovu svih dosadašnjih podataka pokušali da rešimo misteriju.

Startapi i poslovanje

Najavljene nove mere za pomoć privredi – država plaća 60% minimalca i odlaže plaćanje poreza i doprinosa

Preduzetnici i zaposleni u mikro, malim i srednjim preduzećima u julu i avgustu dobiće dodatnu ekonomsku pomoć države usled krize izazvane epidemijom korona virusa - plaćanje 60% od minimalca u julu i avgustu, odlaganje plaćanja poreza i doprinosa za mesec dana, a najavljen je i novi projekat 'Moja prva plata'.

Office Talks Podcast

Gde su naši AliExpress paketi?

Šestu epizodu Netokracijinog Office Talks podcasta obeležio je razgovor o trenutnim dešavanjima sa astronomskim poskupljenjem poštarine sa sajta AliExpress. Mi smo pokušali da analiziramo šta je tačno dovelo do ovog problema koji je u velikoj meri pogodio sve one koji kupuju sa ove poznate online prodavnice.

Propustili ste

Kultura 2.0

Serbia Business Run nastavlja sa aktivnim tim bildingom u kojem zbližava kolege – ovaj put kroz ‘online’ trku

Peto izdanje Serbia Business Run, serije poslovnih trka i najveći sportsko-kompanijski događaj u Srbiji, održaće se u septembru 2020. godine - ovoga puta 'online'. Kako izgleda trka u ovom potpuno drugačijem formatu, otkriva nam direktor ove organizacije.

Društvene mreže

Ima li oglašavanja van Facebook platformi?

Možda ste primetili kako pojedini brendovi nisu bili prisutni na vašem Instagram i Facebook feedu tokom jula. To me je navelo na razmišljanje, a šta da se sutra probudimo i da Facebook i Instagram ne postoje, šta onda?

Office Talks Podcast

Kako je KK Crvena Zvezda osvojila Evropu najboljom marketing strategijom

Košarkaška Evroliga nije se zasnivala samo na utakmicama u sportskim halama, već i na jednom sasvim drugačijem terenu - u pitanju je digitalni marketing u sportu.

Gaming

Šest godina od Astroids igre i srpski studio Superverse osvaja Steam sa novim naslovom!

Pre šest godina studio Superverse Industries, tada još pod nazivom Industry Entertainment, predstavio je svoju novu igru - Astroids, koja je kasnije postala Superverse, a sa kojom je ovaj game development studio iz Srbije zabeležio uspeh. Mi smo sa osnivačima razgovarali kako je izgledao put od prvog naslova 2002. godine pa sve do jedne uspešne igre na platformi Steam.

E-commerce

Novi vodiči za sigurnu Internet trgovinu pomažu početnicima da kupuju ‘online’

Za potrošače koji još uvek nisu upoznati sa Internet trgovinom, Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija i USAID obezbedili su digitalne vodiče koji nastoje da korisnicima objasne sve prednosti 'online' kupovine i edukuju ih o toj aktivnosti.

Startapi i poslovanje

City Expert uvodi beskontaktno gledanje nekretnina – direktno sa vlasnikom putem video poziva

Kako bi dodatno osigurali bezbednost svojih korisnika i klijenata usled COVID-19 pandemije, agencija City Expert uvela je mogućnost beskontaktnog pregleda nekretnina putem video poziva između zainteresovanih korisnika i vlasnika.