Influenseri nekad i sad - priča o ljubavi, prohibiciji i prostituciji

Influenseri nekad i sad – priča o ljubavi, prohibiciji i prostituciji

Sve je krenulo tako nevino. Ljudi počnu da se bave nečim iz ljubavi, u slobodno vreme, ugledajući se na druge. Ljubavi prema tom nečemu ili ljubavi prema pažnji koju dobijaju zbog toga. Nevino i iskreno. Dobro, možda ne baš potpuno iskreno, ali...

Pojedini early adopteri iz agencija i brendova preuzeli su dobre prakse sa globala i pronašli neke sjajne ljude za svoje brendove. Novca je bilo, ne previše, ali taman da se uloženi trud svih strana isplati. I rezultati nisu izostajali.

Danas, nekoliko godina kasnije, gotovo svi brendovi koriste influenser marketing. Stari brendovi sa starim ili novim proizvodima, novi brendovi koji se probijaju na tržištu, brendovi koji ispituju tržište za dolazak ili plasman novih proizvoda. Svi.

Posao influensera je postao celodnevna obaveza, a ljudi koji su nekada svoje slobodno vreme, posle škole, fakulteta ili posla, koristili da kreiraju zanimljiv sadržaj, sada su u mašini 24/7. U hiperprodukciji kvalitet se odavno izgubio. I ne treba kritikovati influensere previše, jer, kako to reče Alfonso Kapone – oni samo snabdevaju potrebu.

Besmisleno bi bilo i očekivati od nekog ko je bio spreman da od svog života napravi gotovo reality program zarad pažnje i para, da odbije taj isti novac za nešto što nije daleko izvan moralnih normi. Zato ih i ne krivim. Leči se uzrok, a ne posledica.

Ti si mi bila u svemu naj

U poslednjih nekoliko meseci veoma često čujem i čitam kako su ljudi prestali da prate nekog od influensera koje su pratili. Kažu – nema više autentičnosti i iskrenosti, sve je sponzorisano, bilo otvoreno ili prikriveno, a ljudi su se odaljili od onoga zbog čega su stekli sledbenike.

Sve je fejk, ili makar Photoshop i Autotune.

Jedino što je bitno je da su vaš proizvod preporučili svi i da su na vašem eventu bili svi i da ste preplavili tih nekoliko sati Instagram. Da vaš telefon nosi masa onih koji nikada ne bi izdvojili novac da ga kupe, da je vaš kozmetički proizvod preporučen svima iako verovatno nije ni raspakovan, da priču vašeg brenda priča osoba kojoj je zanimanje to što je poznata i voli vas najviše na svetu do prve naredne ponude.

Nisu naravno svi takvi, kao što nisu ni sve objave u medijima smeće, niti sav televizijski program. Ipak, ako gledate samo kuda ide masa, verovatno ćete odabrati da se vaša reklama prikazuje uz sadržaj koji nema nikakvu vrednost. Istina, videće ga milioni, a kontekst… on i onako nikome nije bitan.

Razumem i ljude iz agencija – nije njihov novac, a ako ulože dodatni trud plata im neće biti veća. A ni klijent neće biti zadovoljniji, jer klijenti se vrlo retko bave suštinom.

Njima nije bitno što je njihov proizvod omiljeni nekome ko je par dana pre toga isto tako pohvalio konkurenciju, niti im je važno što je novac često jedini razlog zbog koga ti odabrani ljudi pristaju na saradnju, iako nemaju ni ideju kako da proizvod uklope u svoj narativ. Nekada su to radili nespretno, ali su se makar trudili – danas više ne rade ni to.

Uostalom, tu smo gde jesmo kao društvo jer ovde (gotovo) nikome nije stalo da svoj posao radi kako treba. Da radi prave stvari na najbolji mogući način. Da uči i bude bolji i da se svakoga dana trudi.

Nebitno da li je konobar, doktor, taksista, stolar ili marketar.

Zašto je to tako?

Zato što ne postoji posledica, odnosno – to prolazi, a odgovornost ne postoji. Ne samo da ne postoji odgovornost, već je takav model ponašanja nagrađen. Dokle god funkcioniše na taj način, ljudi neće želeti da se promene, a mi ćemo polako, ali sigurno propadati.

Kao što sam i u prošlom tekstu pisao, jedini način borbe sa parazitima je da im se iseče izvor hrane. Možda nije neophodno biti toliko isključiv. Možda je sasvim dovoljno da se stvari rade sa merom i svrhom. Niko neće ostati gladan, a mnogo će više biti sitih i zadovoljnih. I svako će dobiti realniju sliku sopstvene vrednosti.

Samo treba da se ne “poliva” nego za promenu – dobro odmeri i proceni. Da se pronađu relevantni ljudi, oni koji zaista vole brendove, proizvode i iskustva koja ih prate. Oni kojima će to biti zaista doživljaj, koji će se potruditi i napraviti nešto iskreno i drugačije.

Neke od tih stvari će zaista napraviti razliku, iako možda neće izgledati tako napucano u nekom .ppt-u pre nego što se dese.

Nekada su brend ambasadori bili ljudi koji predstavljaju iste vrednosti koje brend propagira. Ti odnosi su negovani, razvijani, a dešavalo se i da odabrani snose posledice ukoliko svojim ponašanjem naruše ugled.

Znam da očekujem previše, ali Nova godina tome služi.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Srpsko-američki ‘Cosmic Buildings’ podigao investiciju od $1,5 miliona i predstavio svoju održivu kuću u San Francisku

Startap Cosmic Buildings koji je osnovao Saša Jokić, podigao je pre-seed rundu investicije u iznosu od 1,5 miliona dolara koju predvodi domaći fond Fifth Quarter Ventures uz učešće Ciri Ventures, Navitas Capital, Climate Capital i vodećih 'angel' investitora.

Office Talks Podcast

Tech feminizam i Mudrinićev američki san

Nakon kraće pauze, 182. epizoda Office Talks podkasta bila je internog tipa: Mudrinić je s nama podelio utiske sa svoje 'američke turneje', a Anastasija je analizirala položaj žena u srpskoj tech industriji.

Društvene mreže

Twitter punoletstvo: Da li je Mask stavio X na instituciju uticajnih tviteraša?

Na godišnjicu prvog tvita, razmatramo da li će Maskovi eksperimenti zaista napraviti revoluciju, ili je u pitanju 'mnogo vike ni oko čega'?

Propustili ste

Gaming

SGA izveštaj: Video igre kreirane u Srbiji za 2023. godinu prihodovale €175 miliona

Uprkos izazovima koje je donela 2023. godina, gejming industrija Srbije uspela je ne samo da očuva stabilnost, već i da poveća prihode i broj zaposlenih, pokazuje istraživanje Asocijacije industrije video igara Srbije (SGA) koje je u saradnji sa Privrednom komorom Srbije predstavljeno javnosti.

Startapi i poslovanje

Srpski Collabwriting podigao €1,1 milion za AI implementaciju u poslovanje!

Nakon osvojenih €880.000 na prošlogodišnjoj 'How To Web' konferenciji, startap Sandre Iđoški i Ivana Ralića nastavlja da pridobija povrenje investitora.

Web 3.0

Bitcoin Halving je počeo, zašto je on važan za ovu kriptovalutu i njene rudare?

Bitcoin Halving koji se dešava danas je redak događaj u mehanizmu Bitcoina, nakon kog obično uslede značajne promene kada je reč o ovoj kriptovaluti.

Tehnologija

Ko je zapravo lažna dr Emili Roberts o kojoj je izvestilo preko 50 domaćih medija?

Učesnica ovogodišnjeg Dana internet domena i njeno predavanje na temu 'Borba protiv uznemiravanja u deepfake eri' privukla je ogromnu medijsku pažnju i to s dobrim razlogom!

Office Talks Podcast

Biznis podcasti omladinu kvare?

U 186. epizodi podkasta govorili smo o sve većoj ekspanziji zapaljivog sadržaja o izgradnji biznisa, uspehu i brzom obogaćivanju. Sve to smo uporedili i analizirali sa realnim pričama o izgradnji preduzetništva u Srbiji i gde zapravo u ovom slučaju postoje kontradiktornosti.

Startapi i poslovanje

Otvoren konkurs za StarTech grantove do $50.000

Konkurs je deo šireg projekta kompanije Philip Morris, ukupno vrednog osam miliona evra, koji sprovodi NALED uz podršku Vlade Srbije.