Influenseri nekad i sad - priča o ljubavi, prohibiciji i prostituciji

Influenseri nekad i sad – priča o ljubavi, prohibiciji i prostituciji

Sve je krenulo tako nevino. Ljudi počnu da se bave nečim iz ljubavi, u slobodno vreme, ugledajući se na druge. Ljubavi prema tom nečemu ili ljubavi prema pažnji koju dobijaju zbog toga. Nevino i iskreno. Dobro, možda ne baš potpuno iskreno, ali...

Pojedini early adopteri iz agencija i brendova preuzeli su dobre prakse sa globala i pronašli neke sjajne ljude za svoje brendove. Novca je bilo, ne previše, ali taman da se uloženi trud svih strana isplati. I rezultati nisu izostajali.

Danas, nekoliko godina kasnije, gotovo svi brendovi koriste influenser marketing. Stari brendovi sa starim ili novim proizvodima, novi brendovi koji se probijaju na tržištu, brendovi koji ispituju tržište za dolazak ili plasman novih proizvoda. Svi.

Posao influensera je postao celodnevna obaveza, a ljudi koji su nekada svoje slobodno vreme, posle škole, fakulteta ili posla, koristili da kreiraju zanimljiv sadržaj, sada su u mašini 24/7. U hiperprodukciji kvalitet se odavno izgubio. I ne treba kritikovati influensere previše, jer, kako to reče Alfonso Kapone – oni samo snabdevaju potrebu.

Besmisleno bi bilo i očekivati od nekog ko je bio spreman da od svog života napravi gotovo reality program zarad pažnje i para, da odbije taj isti novac za nešto što nije daleko izvan moralnih normi. Zato ih i ne krivim. Leči se uzrok, a ne posledica.

Ti si mi bila u svemu naj

U poslednjih nekoliko meseci veoma često čujem i čitam kako su ljudi prestali da prate nekog od influensera koje su pratili. Kažu – nema više autentičnosti i iskrenosti, sve je sponzorisano, bilo otvoreno ili prikriveno, a ljudi su se odaljili od onoga zbog čega su stekli sledbenike.

Sve je fejk, ili makar Photoshop i Autotune.

Jedino što je bitno je da su vaš proizvod preporučili svi i da su na vašem eventu bili svi i da ste preplavili tih nekoliko sati Instagram. Da vaš telefon nosi masa onih koji nikada ne bi izdvojili novac da ga kupe, da je vaš kozmetički proizvod preporučen svima iako verovatno nije ni raspakovan, da priču vašeg brenda priča osoba kojoj je zanimanje to što je poznata i voli vas najviše na svetu do prve naredne ponude.

Nisu naravno svi takvi, kao što nisu ni sve objave u medijima smeće, niti sav televizijski program. Ipak, ako gledate samo kuda ide masa, verovatno ćete odabrati da se vaša reklama prikazuje uz sadržaj koji nema nikakvu vrednost. Istina, videće ga milioni, a kontekst… on i onako nikome nije bitan.

Razumem i ljude iz agencija – nije njihov novac, a ako ulože dodatni trud plata im neće biti veća. A ni klijent neće biti zadovoljniji, jer klijenti se vrlo retko bave suštinom.

Njima nije bitno što je njihov proizvod omiljeni nekome ko je par dana pre toga isto tako pohvalio konkurenciju, niti im je važno što je novac često jedini razlog zbog koga ti odabrani ljudi pristaju na saradnju, iako nemaju ni ideju kako da proizvod uklope u svoj narativ. Nekada su to radili nespretno, ali su se makar trudili – danas više ne rade ni to.

Uostalom, tu smo gde jesmo kao društvo jer ovde (gotovo) nikome nije stalo da svoj posao radi kako treba. Da radi prave stvari na najbolji mogući način. Da uči i bude bolji i da se svakoga dana trudi.

Nebitno da li je konobar, doktor, taksista, stolar ili marketar.

Zašto je to tako?

Zato što ne postoji posledica, odnosno – to prolazi, a odgovornost ne postoji. Ne samo da ne postoji odgovornost, već je takav model ponašanja nagrađen. Dokle god funkcioniše na taj način, ljudi neće želeti da se promene, a mi ćemo polako, ali sigurno propadati.

Kao što sam i u prošlom tekstu pisao, jedini način borbe sa parazitima je da im se iseče izvor hrane. Možda nije neophodno biti toliko isključiv. Možda je sasvim dovoljno da se stvari rade sa merom i svrhom. Niko neće ostati gladan, a mnogo će više biti sitih i zadovoljnih. I svako će dobiti realniju sliku sopstvene vrednosti.

Samo treba da se ne “poliva” nego za promenu – dobro odmeri i proceni. Da se pronađu relevantni ljudi, oni koji zaista vole brendove, proizvode i iskustva koja ih prate. Oni kojima će to biti zaista doživljaj, koji će se potruditi i napraviti nešto iskreno i drugačije.

Neke od tih stvari će zaista napraviti razliku, iako možda neće izgledati tako napucano u nekom .ppt-u pre nego što se dese.

Nekada su brend ambasadori bili ljudi koji predstavljaju iste vrednosti koje brend propagira. Ti odnosi su negovani, razvijani, a dešavalo se i da odabrani snose posledice ukoliko svojim ponašanjem naruše ugled.

Znam da očekujem previše, ali Nova godina tome služi.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Office Talks Podcast

Kako doći do investicije za vaš startap?

Gost 195. epizode Office Talks podkasta bio je Miloš Rakčević koji je sa nama podelio svoj preduzetnički put i iskrene savete za sve koji planiraju da osnuju startap u Web3 ili nekom drugom sektoru IT industrije.

Startapi i poslovanje

Kako je Slobodan pobegao iz Beograda na Rtanj gde spaja IT i poljoprivredu?

U podnožju planine Rtanj, zajedno sa svojom porodicom pobegao je od gradske vreve i stresnog života. Tamo uzgajaju lekovito bilje od kojeg proizvode preparate dostupne na portalu Royal Balm.

Startapi i poslovanje

Srpsko-američki Lupa Technology osigurao investiciju od $1,8 miliona – sledi širenje poslovanja

Lupa Technology je na misiji da značajno unapredi upravljanje podacima u građevinskoj industriji. Ova srpsko-američka platforma, sa sedištem u Njujorku i Beogradu, upravo je zatvorila rundu ulaganja od $1,8 miliona kako bi podstakla svoju ekspanziju.

Propustili ste

Intervju

Endava: Program dualnog obrazovanja stvara IT budućnost Srbije

 Ukoliko nastojimo da razvijamo IT industriju i digitalnu ekonomiju u Srbiji, jedan od temelja za to jeste obrazovanje i dolazak novih mladih talentovanih ljudi. Velike IT kompanije, poput Endave, igraju važnu ulogu u procesu izgradnje i edukacije budućih stručnjaka.

Karijere

Učenike u Srbiji više ne zanima IT: Istina ili medijski spin?

'Đaci neće u programere' odjeknulo je u svim medijima nakon završenog prijemnog za srednje škole i gimnazije. Da li je zaista tako i zbog čega ove godine ima manje upisanih đaka na IT smerove u gimnazijama, pročitajte u analizi koja sledi.

Office Talks Podcast

Mily Tech: Startap koji pomaže da vam paketi stižu na vreme

Gost 197. epizode Office Talks podkasta bio je Miloš Zlatković, osnivač i CEO kompanije Mily Technologies. On nam je predstavio razvojni put kompanije — od osnivanja do milionske investicije i planova za budućnost!

Intervju

Mastercard lansirao alat ‘Shopping Muse’ za jednostavnu i personalizovanu kupovinu

Kompanija Mastercard je razvila novi alat 'Shopping Muse' koji je zasnovan na AI tehnologiji a sve u cilju da se napravi veliki korak ka interaktivnijoj i angažovanijoj trgovini u budućnosti. 

Sponzorisano

Kako strani eksperti iz kompanije ABBYY ocenjuju IT tržište rada u Srbiji?

Predviđaju da će Srbija od 'outsourcing' regrutnog centra postati atraktivna tehnološka lokacija na globalnom tržištu, ali je prethodno potrebno preduzeti određene korake ka ostvarivanju tog cilja.

Intervju

Može li veštačka inteligencija pomoći u izgradnji održivih energetskih sistema i poslovanja?

Koliko bi i na koji način integracija AI tehnologije mogla da utiče na unapređenje rešenja u energetskom sektoru, ali i na poslovanje jedne kompanije? Odgovor na ovo pitanje dobili smo u razgovoru sa Jelenom Pejković iz kompanije Schneider Electric.