Može li nam Xiaomi ponuditi pristupačne električne automobile?

Može li nam Xiaomi ponuditi pristupačne električne automobile – baš kao i telefone?

Elektrifikacija je, kao što je to nekada davno bio motor na gorivo, potpuno nov i na neki način revolucionarni trend u auto industriji. Da čitava stvar bude još zanimljivija, čitavo tržište električnih automobila moglo bi da bude u potpunosti promenjeno ulaskom nekih sasvim novih igrača.

Veliki automobilski brendovi postepeno se okreću elektro mobilnosti i konstantnom unapređenju automobila na električni pogon. Iako ćemo nesumnjivo i dalje imati one dobre stare motore na benzin i dizel, činjenica je da elektro motori u četvorotočkašima doživljavaju ogromnu ekspanziju na tržištima širom sveta.

I dok se ljudi i dalje postepeno upoznaju sa novim tehnologijama i rešenjima u auto industriji, veliki brendovi uveliko plasiraju novitete svetskoj javnosti, nekada čak toliko brzo da se već sada na tržištu može naći nekoliko električnih modela od samo jednog proizvođača. Lavina laganog prelaska na ekološki održiva vozila krenula je od kompanije Tesla koja je sada jedna od najvrednijih u auto industriji sa prihodom od čak 31,5 milijardi dolara, koliko je procenjeno u decembru prošle godine.

Rast prodaje luksuznih električnih vozila kompanije Elona Muska, naterala je i druge premijum marke iz Evrope i Azije da se uključe u razvoju eko mobilnosti i tržištu ponude naizgled slična, ali u potpunosti drugačija vozila od onih sa konvencionalnim motorima. I kada veliki igrači počnu da se utrkuju za korisnike širom sveta, onda dobijate jedno veoma konkurentno automobilsko tržište sa izuzetno kvalitetnim električnim automobilima.

Veliki brendovi ustoličili su se tako da se već sada može reći da su suvereni vladari udela električnih vozila, a onda, kao preko noći, velike tech kompanije najave da ulaze u auto industriju. Pred nama su, nesumnjivo, izuzetno zanimljive godine.

Velika ulaganja za velike rezultate

Rano je još govoriti da bi dolazak poznatih tehnoloških kompanija mogao da napravi zbrku na pomenutom tržištu, ali hajde da analiziramo šta bi njihov potencijalni dolazak zapravo predstavljao i kako bi mogao da oblikuje tačku gledišta na automobile u budućnosti od strane korisnika širom sveta. Kada bih vam rekao da Apple planira da krene put razvoja električnog vozila, možda biste mislili da se šalim. Ovo ipak nije šala, gigant iz Kalifornije ima ozbiljne namere da se korisnicima predstavi u potpuno drugačijem ruhu.

Međutim, hype ka električnim automobilima kao novoj definiciji današnjeg lifestyle-a je toliko veliki da se svi ka njemu okreću, pa me ne bi čudilo da se i mi iz kancelarije skupimo i napravimo vozilo na električni pogon. Šalu na stranu, kada neko sa distance posmatra trenutni početak transformacije auto industrije, pomisli da je konstrukcija vozila na struju jednostavna. Naravno, to nikako nije slučaj, ali ambicije u svakom slučaju treba imati.

Jedan od dokaza za to je i naš glavni protagonista ovog teksta – kineska kompanija Xiaomi. Mnogi bi rekli, otkud oni ovde, pa oni prave one jeftine a kvalitetne telefone? Jeste, ali kada projektujete budžet kompanije koja je isti taj budžet i zaradila svojom aktivnošću na svetskoj sceni, onda svakako morate da ostavite i prostor za inovaciju. Ali ne bilo kakvu, već onu skupu i naprednu.

Neću vas više držati u neizvesnosti. Ova kompanija planira da u narednih deset godina uloži deset milijardi evra sa ciljem da se, prema rečima čelnih ljudi brenda, razvije kvalitetan električni automobil i isti ponudi globalnom tržištu. Za početak, plan je da se osnuje ogranak i da se u isti uloži oko 1,5 milijardi dolara, što nije odluka koja je pala preko noći, već na koju su iz kompanije dobro promišljali.

Za sada nema predikcija kako bi i na koji način mogao da izgleda automobil iz Xiaomija, ali se nadam da bi u narednim godinama mogli da saznamo kako izgledaju prvi obrisi enterijera i eksterijera.

Iako se sve zasniva samo na nagađanjima u krugovima auto industrije, za sada nije poznato šta bi potencijalno novi igrač mogao da ponudi korisnicima na tržištu, tačnije da li su to budžet modeli ili su u pitanju automobili višeg cenovnog ranga. Šta god da Xiaomi ponudi tržištu, put do finalnog proizvoda neće biti popločan, već izuzetno izazovan i neravan.

Koncept “cena-kvalitet” prolazi u svakoj industriji?

Jedno je kada se uspešno dokažete na polju inovativnih tehnoloških rešenja i hardvera, a nešto sasvim drugo kada objavite planove za razvoj svog prvog automobila. Neki bi možda rekli, pa dobro, pogledaj koliko drugi proizvođači često izbacuju nove modele. Tačno, ali iza toga stoje godine iskustva, rada i ekspertize u domenu jedne, slobodno možemo reći sofisticirane industrije.

A to je ono što, sasvim očekivano i logično, nedostaje kompaniji iz Kine. Međutim niko ne može osporiti njihove ambicije da zakorače u jednu sasvim drugačiju industriju i pokušaju da vremenom u istoj postanu konkurentni, bar u određenom segmentu. Za to će im, gotovo sigurno, trebati kolaboracija sa nekom od iskusnih kompanija iz ovog domena, verovatno sa nekim auto proizvođačem iz Kine, ili iz druge zemlje.

Kineskoj kompaniji je jednostavno potreban neko ko zna kako se prave baterije, elektromotori, kako se nabavljaju delovi za takve stvari, pa i sve ostalo što se tiče proizvodnje jednog četvorotočkaša. Istina, uz pomenuta ulaganja i sama kompanija korišćenjem internih resursa može doći do zacrtanih ciljeva, tačnije automobila za masovnu proizvodnju, ali je to, budimo realni, znatno teži put.

Koji god da Xiaomi put izabere, treba “skinuti kapu” čelnicima kompanije zbog hrabrosti i odlučnosti da postanu deo jedne snažne ali i osetljive industrije koja ume da se menja i transformiše i na najmanje promene. A kada se na takvom terenu pojavi ili bar najavi dolazak novi igrač koji važi za kralja odnosa “cena-kvalitet” (doduše u nekom drugom segmentu), onda vam ne preostaje ništa drugo nego da stavite prst na čelo, ma koliku god tradiciju da imate iza sebe. Vremena se danas rapidno menjaju.

Ukoliko dočekamo da Xiaomi postane deo auto sveta, logično pitanje se već odmah nameće: Hoće li nam ova kompanija ponuditi kvalitetne, a opet pristupačne električne automobile, kao i telefone i kada bi to moglo da bude? Na ovo pitanje za sada niko nema odgovor, a ako ništa drugo, voleo bih da ga što pre saznamo.


Ostavi komentar

  1. Sasa

    Sasa

    22. 6. 2021. u 22:06 Odgovori

    Tesko mi je da zamislim da odem na Aerodrom Beograd i da mi UniRent,Menadzer rent a car,MMS rent a car,Autorentdoo ponude ove automobile.Navikao sam na miris benzina i nafte.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Digitalni mediji

Disney+ je konačno dostupan i kod nas, ali evo šta korisnici u Srbiji ne dobijaju

Od ovog meseca, korisnici iz Srbije i regiona konačno imaju priliku da se pretplate na Disney+ striming platformu, ali uz određena ograničenja.

Startapi i poslovanje

Domaći OTA Sync podigao €250.000 – prva investicija Telekomovog VC fonda

Domaći startap OTA Sync podigao je investiciju u vrednosti od skoro 250.000 evra od strane zajedničkih investitora TS Ventures Fonda, DSI grupe poslovnih anđela i Startup Wise Guys fonda iz Estonije.

Karijere

Bojana Tomić-Brkušanin novi je ‘Chief of Staff’ u web3 kompaniji Polygon

Nakon skoro dve godine provedene u Inicijativi Digitalna Srbija, Bojana Tomić-Brkušanin svoju karijeru nastaviće u oblasti web3 industrije i to na novoj poziciji u kompaniji Polygon čiji je suosnivač Mihailo Bjelić.

Propustili ste

Najava

Solana x Jump Hacker House konferencija o web3 tehnologiji dolazi u Beograd početkom jula

'Solana x Jump Hacker House Beograd', konferencija za softverske inženjere i tehnološke biznise zainteresovane za blockchain i web3 tehnologije biće održana u Beogradu od 02. do 06. jula.

Gaming

Highwater nova je igra srpskog Demagog studija koja ove godine dolazi na konzole i PC

Nakon uspeha video igre 'Golf Club: Wasteland' i najave igre 'The Cub', srpski game dev studio Demagog najavio je svoj novi naslov 'Highwater' koji bi uskoro trebalo da bude dostupan za gejmere širom sveta.

Karijere

Kako započeti karijeru u web3 – saveti programera

Web3 je najbrže rastući ekosistem u Srbiji. Zanimalo nas je kako izgleda karijerni put u ovoj industriji, a to smo otkrili kroz razgovor sa dvojicom web3 programera.

Startapi i poslovanje

Domaći OTA Sync podigao €250.000 – prva investicija Telekomovog VC fonda

Domaći startap OTA Sync podigao je investiciju u vrednosti od skoro 250.000 evra od strane zajedničkih investitora TS Ventures Fonda, DSI grupe poslovnih anđela i Startup Wise Guys fonda iz Estonije.

Tehnologija

Nadomak Barselone zavirili smo u 3 nova električna modela brenda Cupra kojeg vole i auto i tech entuzijasti

U auto industriji Španija nije izgradila ime kakvo je realno mogla da ima. Međutim, nova era traži nove heroje, a ova zemlja na Pirinejima ima važnog igrača koji bi mogao da promeni percepciju države u specifičnom automobilskom svetu.

Novost

Više od $135 miliona investicija za srpske startape u 2021. godini

Prema godišnjem izveštaju Startup Genome, prošla godina bila je najuspešnija ikada za domaći startap ekosistem, a procentualno gledano u njega je uloženo čak 600% više investicija u odnosu na 2020.