Može li nam Xiaomi ponuditi pristupačne električne automobile?

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

Može li nam Xiaomi ponuditi pristupačne električne automobile – baš kao i telefone?

Elektrifikacija je, kao što je to nekada davno bio motor na gorivo, potpuno nov i na neki način revolucionarni trend u auto industriji. Da čitava stvar bude još zanimljivija, čitavo tržište električnih automobila moglo bi da bude u potpunosti promenjeno ulaskom nekih sasvim novih igrača.

Veliki automobilski brendovi postepeno se okreću elektro mobilnosti i konstantnom unapređenju automobila na električni pogon. Iako ćemo nesumnjivo i dalje imati one dobre stare motore na benzin i dizel, činjenica je da elektro motori u četvorotočkašima doživljavaju ogromnu ekspanziju na tržištima širom sveta.

I dok se ljudi i dalje postepeno upoznaju sa novim tehnologijama i rešenjima u auto industriji, veliki brendovi uveliko plasiraju novitete svetskoj javnosti, nekada čak toliko brzo da se već sada na tržištu može naći nekoliko električnih modela od samo jednog proizvođača. Lavina laganog prelaska na ekološki održiva vozila krenula je od kompanije Tesla koja je sada jedna od najvrednijih u auto industriji sa prihodom od čak 31,5 milijardi dolara, koliko je procenjeno u decembru prošle godine.

Rast prodaje luksuznih električnih vozila kompanije Elona Muska, naterala je i druge premijum marke iz Evrope i Azije da se uključe u razvoju eko mobilnosti i tržištu ponude naizgled slična, ali u potpunosti drugačija vozila od onih sa konvencionalnim motorima. I kada veliki igrači počnu da se utrkuju za korisnike širom sveta, onda dobijate jedno veoma konkurentno automobilsko tržište sa izuzetno kvalitetnim električnim automobilima.

Veliki brendovi ustoličili su se tako da se već sada može reći da su suvereni vladari udela električnih vozila, a onda, kao preko noći, velike tech kompanije najave da ulaze u auto industriju. Pred nama su, nesumnjivo, izuzetno zanimljive godine.

Velika ulaganja za velike rezultate

Rano je još govoriti da bi dolazak poznatih tehnoloških kompanija mogao da napravi zbrku na pomenutom tržištu, ali hajde da analiziramo šta bi njihov potencijalni dolazak zapravo predstavljao i kako bi mogao da oblikuje tačku gledišta na automobile u budućnosti od strane korisnika širom sveta. Kada bih vam rekao da Apple planira da krene put razvoja električnog vozila, možda biste mislili da se šalim. Ovo ipak nije šala, gigant iz Kalifornije ima ozbiljne namere da se korisnicima predstavi u potpuno drugačijem ruhu.

Međutim, hype ka električnim automobilima kao novoj definiciji današnjeg lifestyle-a je toliko veliki da se svi ka njemu okreću, pa me ne bi čudilo da se i mi iz kancelarije skupimo i napravimo vozilo na električni pogon. Šalu na stranu, kada neko sa distance posmatra trenutni početak transformacije auto industrije, pomisli da je konstrukcija vozila na struju jednostavna. Naravno, to nikako nije slučaj, ali ambicije u svakom slučaju treba imati.

Jedan od dokaza za to je i naš glavni protagonista ovog teksta – kineska kompanija Xiaomi. Mnogi bi rekli, otkud oni ovde, pa oni prave one jeftine a kvalitetne telefone? Jeste, ali kada projektujete budžet kompanije koja je isti taj budžet i zaradila svojom aktivnošću na svetskoj sceni, onda svakako morate da ostavite i prostor za inovaciju. Ali ne bilo kakvu, već onu skupu i naprednu.

Neću vas više držati u neizvesnosti. Ova kompanija planira da u narednih deset godina uloži deset milijardi evra sa ciljem da se, prema rečima čelnih ljudi brenda, razvije kvalitetan električni automobil i isti ponudi globalnom tržištu. Za početak, plan je da se osnuje ogranak i da se u isti uloži oko 1,5 milijardi dolara, što nije odluka koja je pala preko noći, već na koju su iz kompanije dobro promišljali.

Za sada nema predikcija kako bi i na koji način mogao da izgleda automobil iz Xiaomija, ali se nadam da bi u narednim godinama mogli da saznamo kako izgledaju prvi obrisi enterijera i eksterijera.

Iako se sve zasniva samo na nagađanjima u krugovima auto industrije, za sada nije poznato šta bi potencijalno novi igrač mogao da ponudi korisnicima na tržištu, tačnije da li su to budžet modeli ili su u pitanju automobili višeg cenovnog ranga. Šta god da Xiaomi ponudi tržištu, put do finalnog proizvoda neće biti popločan, već izuzetno izazovan i neravan.

Koncept “cena-kvalitet” prolazi u svakoj industriji?

Jedno je kada se uspešno dokažete na polju inovativnih tehnoloških rešenja i hardvera, a nešto sasvim drugo kada objavite planove za razvoj svog prvog automobila. Neki bi možda rekli, pa dobro, pogledaj koliko drugi proizvođači često izbacuju nove modele. Tačno, ali iza toga stoje godine iskustva, rada i ekspertize u domenu jedne, slobodno možemo reći sofisticirane industrije.

A to je ono što, sasvim očekivano i logično, nedostaje kompaniji iz Kine. Međutim niko ne može osporiti njihove ambicije da zakorače u jednu sasvim drugačiju industriju i pokušaju da vremenom u istoj postanu konkurentni, bar u određenom segmentu. Za to će im, gotovo sigurno, trebati kolaboracija sa nekom od iskusnih kompanija iz ovog domena, verovatno sa nekim auto proizvođačem iz Kine, ili iz druge zemlje.

Kineskoj kompaniji je jednostavno potreban neko ko zna kako se prave baterije, elektromotori, kako se nabavljaju delovi za takve stvari, pa i sve ostalo što se tiče proizvodnje jednog četvorotočkaša. Istina, uz pomenuta ulaganja i sama kompanija korišćenjem internih resursa može doći do zacrtanih ciljeva, tačnije automobila za masovnu proizvodnju, ali je to, budimo realni, znatno teži put.

Koji god da Xiaomi put izabere, treba “skinuti kapu” čelnicima kompanije zbog hrabrosti i odlučnosti da postanu deo jedne snažne ali i osetljive industrije koja ume da se menja i transformiše i na najmanje promene. A kada se na takvom terenu pojavi ili bar najavi dolazak novi igrač koji važi za kralja odnosa “cena-kvalitet” (doduše u nekom drugom segmentu), onda vam ne preostaje ništa drugo nego da stavite prst na čelo, ma koliku god tradiciju da imate iza sebe. Vremena se danas rapidno menjaju.

Ukoliko dočekamo da Xiaomi postane deo auto sveta, logično pitanje se već odmah nameće: Hoće li nam ova kompanija ponuditi kvalitetne, a opet pristupačne električne automobile, kao i telefone i kada bi to moglo da bude? Na ovo pitanje za sada niko nema odgovor, a ako ništa drugo, voleo bih da ga što pre saznamo.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Digitalni mediji

Trendovi.co: Šta nam donosi 2023. godina iz oblasti Employer brandinga i društvenih mreža?

Sada već tradicionalno, agencija Pioniri Communications su kroz projekat Trendovi.co objavili predviđanja za ovu godinu kada su u pitanju digitalni marketing, 'event' industrija, tehnologija, PR, 'entertainment' industrija i druge srodne oblasti. Pročitajte šta smo izdvojili za vas.

Novost

Institut BioSens otvorio novi poziv za akcelerator namenjen IT i poljoprivrednim startapima

Institut BioSens pozvao je inovativne startape iz IT i poljoprivrednog sektora da učestvuju u trećem izdanju akceleratora i na taj način nastavlja dobru praksu pružanja podrške inovativnim preduzetnicima u razvoju ideja koje će doprineti digitalnoj transformaciji poljoprivrede.

Gaming

Wargaming Forge: Novi edukativni program o kreiranju globalnih video igra – uz potencijalno zaposlenje

Industrija razvoja video igara jeste zanimljiva, ali u isto vreme kompleksna stvar. Potencijale talenata koji tu istu industriju grade, prepoznala je kompanija Wargaming koja je pored kancelarija u Beogradu, otvorila i 'Forge' program prakse, sa čijom smo programskom menadžerkom razgovarali.

Propustili ste

Kultura 2.0

Vlada Srbije ulaže €52 miliona u izgradnju novog centra za kreativne industrije

Obeležen početak radova na rekonstrukciji nekadašnje zgrade Ložionice u kreativno-inovativni multifunkcionalni centar.

Startapi i poslovanje

OTP banka otvorila prijave za novi Generator ZERO 2023 konkurs

OTP banka je pokrenula novi ciklus Generator ZERO 2023 konkursa sa ciljem da podrži rešenja koja doprinose smanjenju karbonskog otiska i rastu zelene ekonomije.

Office Talks Podcast

Kako graditi uspešne web3 kompanije i projekte?

U tech zajednici sve više se priča o web3 svetu. Upravo zato, tema 127. epizode Office Talks podkasta bila je o izgradnji i vođenju web3 kompanija. O tome smo pričali sa osnivačima kompanije ShardLabs, koja ima tim i u Beogradu.

Karijere

Serbian Product Community: Objavljena anketa za ljude koji se bave kreiranjem digitalnih proizvoda

Cilj ankete je podizanje transparentnosti plata tako da se zajednički stekne realnija slika o stanju u upravljanju razvojem digitalnih proizvoda u Srbiji.

Tehnologija

Slobodan Marković: Kako javno dostupni NLP modeli za srpski jezik doprinose rastu domaće IT industrije?

Zašto ChatGPT ne zna padeže, a mi još uvek nemamo Siri na srpskom? Kako razvoj ovih alata može pozitivno da utiče na domaću 'tech' zajednicu, objasnio nam je Slobodan Marković, digitalni savetnik u organizaciji UNDP.

Intervju

Kako je Dalibor pored pozicije Lead Data konsultanta pronašao vreme za porodični hobi i biznis

Još kada smo bili deca, mnogi su nas pitali - "Da li imaš hobi"? Čak i kada odrastemo, postanemo profesionalci, ljubav prema hobiju, ako ga zaista volimo, ostaje zauvek tu sa nama. Ovo je priča o Daliboru Lazareviću koji iako radi kao Lead Data Consultant, pronalazi vreme da proizvodi manje predmete od drveta i plastike.