Istraživanje: GDPR smanjio broj 'Ad Trackera' na prostoru Evropske unije

Istraživanje: GDPR smanjio broj ‘Ad Trackera’ na prostoru Evropske unije

Poslednji podaci pokazali su da je GDPR uticao na smanjenje broja 'Ad Trackera' koje koriste sajtovi za praćenje posetilaca na prostoru Evropske unije.

Kako se navodi u istraživanju koje su sproveli anti-tracking pretraživač Cliqz i tracker blokera Ghostery, a koristeći podatke servisa WhoTracks.Me, rasprostranjenost Ad Tracking servisa na nivou Evropske Unije smanjila se otkako je na snagu stupio GDPR.

Naime, istraživanje kojim je obuhvaćeno 2.000 sajtova koje posećuju korisnici na prostoru EU i SAD, pokazalo je da je prosečan broj tracker-a po stranici opao za skoro 4% na prostoru Evropske Unije – u periodu od aprila do jula meseca tekuće godine. Studija ukazuje na činjenicu da je smanjenje procentualno isto na svim tipovima web stranica, sa izuzetkom sajtova za odrasle koji nisu pokazali nijednu promeni i sajtova banaka koje su zapravo povećale broj alata za praćenje.

U SAD broj softvera za praćenje raste

Za to vreme, prosečan broj tracker-a na području Sjedinjenih Američkih Država porastao je za 8%.

Međutim, na prostoru Amerike zabeležen je obrnut reodsled dešavanja. Sajtovi finansijskih institucija jedini su smanjili broj ad tracker-a. Sa druge strane, efekti nove regulative osetni su širom digitalne industrije. Podaci tako kažu da je najveći broj tracking alata uočen na sajtovima izdavača i medijskih kuća. U proseku, ovakvi sajtovi beleže 12,4 tracker-a na sajtu, dok je čitava kategorija u prethodnom periodu iskusila pad od 7,5%.

Istraživanje dalje pokazuje da su manji Ad Tech igrači oni na koje je GDPR najviše i uticao. Startapi i manje kompanije izgubile su od 17% do 31% udela na tržištu u periodu od aprila do jula (pre i posle primene GDPR-a).

Kada su u pitanju veće kompanije, statistika jasno pokazuje da je Facebook na ovoj lestvici prvi sa padom od 6,6%, dok je Google jedini koji se može pohvaliti rastom od 1% kada je u pitanju market share na Ad Tech sceni.

ePrivacy kao sledeća velika promena

Sudeći prema podacima Evropskog odbora za zaštitu podataka, do sada je podneto više od 42.000 žalbi samo četiri meseca otkako je GDPR zvanično počeo da se primenjuje. Samo prošle nedelje supervizor ovog odbora, Đovani Butareli izjavio je za TechCrunch kako se do kraja ove godine mogu očekivati prve akcije sa pravnim posledicama.

Treba podsetiti da se u Evropskom parlamentu već radi na sledećoj značajnoj regulativi pod nazivom ePrivacy koja će obuhvatiti zakon o zaštiti privatnosti. Ova regulativa mogla bi obezbediti mogućnost implementacije pro-privacy alata koji mogu da budu znatno efikasni za krajnje korisnike.

Kompletno istraživanje o uticaju GDPR-a na Ad Tracking alate pročitajte na zvaničnom blogu Cliqz-a.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Šta rade zaposleni dok HR menadžeri spavaju? Kritikuju LGBT zajednicu i leče decu SMS porukama

Koliko ste upoznati sa kulturom ćutanja, skretanja pogleda i sleganja ramena koja je nikad prisutnija u domaćoj IT zajednici?

E-commerce

Deltin ‘Ananas’ unaprediće domaći e-commerce ne investicijom od €100 miliona, već brigom o korisnicima. Može li on to?

Kompanija Delta Holding najavila je da nakon 30 godina poslovanja u različitim oblastima u 2021. godini ulazi u e-commerce. Analiziram kako bi novi biznis mogao da izgleda i na čemu se mora zasnivati kako bi se takmičio sa konkurencijom.

Kultura 2.0

Oporezivanje digitalne imovine u Srbiji: Koje obaveze imaju fizička i pravna lica?

Do decembra 2020. godine poreski propisi nisu izričito prepoznavali digitalnu imovinu i to je vodilo nepovoljnom poreskom tretmanu transakcija koje uključuju digitalnu imovinu, ali i pravnoj nesigurnosti o tome kako se digitalna imovina oporezuje. U tekstu objašnjavamo kako sada stoje stvari po tom pitanju.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Vanja organizuje prvo ‘online’ individualno takmičenje za mlade programere u Srbiji

Vanja Paunović, mladi softverski inženjer koji stoji iza YouTube kanala Džimiks, organizuje prvo 'online' takmičenje u programiranju u Srbiji za srednjoškolce i studente. Tema je proizvoljna, a rok za dostavljanje projekta je 1. maj.

Tehnologija

Cardano je nova blockchain mreža, a njena kriptovaluta je udesetostručila svoju vrednost

U svetu kriptovaluta gotovo svaki dan imamo novine koje oblikuju ovo intenzivno tržište. Jedna od njih jeste i blockchain platforma Cardano čiji je deo i kriptovaluta Ada.

Startapi i poslovanje

Srpski B-Fresh inovativnim sistemom pakovanja nastoji da promeni prehrambenu industriju

Tehnologija bi u budućnosti mogla u potpunosti da promeni poljoprivredu i prehrambenu industriju. Startap B-Fresh iz Srbije koji razvija rešenje za duži rok trajanja hrane upravo to dokazuje, ali pokazuje i da Srbija ima još jedan talentovan tim iz 'agrotech' sektora.

Internet marketing

IAB MIXX Awards 2021: Otvorene prijave – žiri bira nagrade u 15 kategorija!

Glavni cilj dodeljivanja IAB MIXX nagrada je da se prepoznaju i istaknu kvalitet realizacije digitalnih strategija i medijskih kampanja. Radovi se mogu prijaviti najkasnije do 12. aprila 2021. godine u jednoj ili više kategorija, a u skladu sa ciljevima kampanje ili projekta.

Digitalni mediji

Šta je to Patreon i koja je njegova uloga u podršci kreatorima sadržaja na Internetu?

U poslednjih dve, tri godine na domaćoj YouTube sceni sve više se govori o Patreonu - platformi koja nezavisnim video kreatorima pomaže da naprave nove modele zarade i okupe publiku koja će ih novčano nagraditi za kvalitetan sadržaj.

Startapi i poslovanje

Endava akvizirala hrvatsku agenciju Five za 33+ miliona evra

Ova kompanija nakon prošlogodišnje akvizicije Comtrade-a nastavlja sa jačanjem svog prisustva u regionu. Hrvatski Five postaje deo ove internacionalne kompanije, a 'exit' je vredan više od 33 miliona evra - kroz deonice i keš.