Istraživanje: GDPR smanjio broj ‘Ad Trackera’ na prostoru Evropske unije

Poslednji podaci pokazali su da je GDPR uticao na smanjenje broja 'Ad Trackera' koje koriste sajtovi za praćenje posetilaca na prostoru Evropske unije.

Kako se navodi u istraživanju koje su sproveli anti-tracking pretraživač Cliqz i tracker blokera Ghostery, a koristeći podatke servisa WhoTracks.Me, rasprostranjenost Ad Tracking servisa na nivou Evropske Unije smanjila se otkako je na snagu stupio GDPR.

Naime, istraživanje kojim je obuhvaćeno 2.000 sajtova koje posećuju korisnici na prostoru EU i SAD, pokazalo je da je prosečan broj tracker-a po stranici opao za skoro 4% na prostoru Evropske Unije – u periodu od aprila do jula meseca tekuće godine. Studija ukazuje na činjenicu da je smanjenje procentualno isto na svim tipovima web stranica, sa izuzetkom sajtova za odrasle koji nisu pokazali nijednu promeni i sajtova banaka koje su zapravo povećale broj alata za praćenje.

U SAD broj softvera za praćenje raste

Za to vreme, prosečan broj tracker-a na području Sjedinjenih Američkih Država porastao je za 8%.

Međutim, na prostoru Amerike zabeležen je obrnut reodsled dešavanja. Sajtovi finansijskih institucija jedini su smanjili broj ad tracker-a. Sa druge strane, efekti nove regulative osetni su širom digitalne industrije. Podaci tako kažu da je najveći broj tracking alata uočen na sajtovima izdavača i medijskih kuća. U proseku, ovakvi sajtovi beleže 12,4 tracker-a na sajtu, dok je čitava kategorija u prethodnom periodu iskusila pad od 7,5%.

Istraživanje dalje pokazuje da su manji Ad Tech igrači oni na koje je GDPR najviše i uticao. Startapi i manje kompanije izgubile su od 17% do 31% udela na tržištu u periodu od aprila do jula (pre i posle primene GDPR-a).

Kada su u pitanju veće kompanije, statistika jasno pokazuje da je Facebook na ovoj lestvici prvi sa padom od 6,6%, dok je Google jedini koji se može pohvaliti rastom od 1% kada je u pitanju market share na Ad Tech sceni.

ePrivacy kao sledeća velika promena

Sudeći prema podacima Evropskog odbora za zaštitu podataka, do sada je podneto više od 42.000 žalbi samo četiri meseca otkako je GDPR zvanično počeo da se primenjuje. Samo prošle nedelje supervizor ovog odbora, Đovani Butareli izjavio je za TechCrunch kako se do kraja ove godine mogu očekivati prve akcije sa pravnim posledicama.

Treba podsetiti da se u Evropskom parlamentu već radi na sledećoj značajnoj regulativi pod nazivom ePrivacy koja će obuhvatiti zakon o zaštiti privatnosti. Ova regulativa mogla bi obezbediti mogućnost implementacije pro-privacy alata koji mogu da budu znatno efikasni za krajnje korisnike.

Kompletno istraživanje o uticaju GDPR-a na Ad Tracking alate pročitajte na zvaničnom blogu Cliqz-a.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Netokracija

Kako pronaći svoje mesto u IT industriji (ili se bolje pozicionirati u istoj)?

Netokracijina peta po redu Ladies of New Business konferencija održaće se 4. decembra u ICT Hub-u, a ovo izdanje biće posvećeno devojkama i ženama koje rade u u svetu IT-ja, ili u taj sektor žele da uđu.

Kultura 2.0

Kako žene menjaju IT – uprkos uverenju da je to ‘muška’ oblast?

Kada je Ksenija započela karijeru kao softverski inženjer jedina stvar koja joj je zapala za oko bila je činjenica da su među tridesetak zaposlenih u kompaniji bile samo dve žene jer - biti programer nije ’ženski’ posao. Kakva je situacija danas?

Kolumna

Kako pobediti u borbi za normalniji Internet u Srbiji?

Pre desetak dana jedna devojka odlučila je da sebi oduzme život. Kako je jedan deo njenog i privatnog i profesionalnog života podrazumevao javno eksponiranje, a uzevši u obzir da je bila veoma harizmatična i neobična, sve je to privuklo mnogo više pažnje nego neki drugi slični slučajevi. Pažnje javnosti i pažnje medija.

Propustili ste

Izrada web stranica

.RS domen uveo podršku za dijakritičke znakove i postao deo svetske IDN mreže

Nacionalni .RS domen od juče podržava čak 13 novih jezika uključujući i njihova pisma tj. dijakritike koji čine sastavni deo ovih jezika. Time se .RS domen priključuje velikoj svetskoj IDN mreži u okviru koje je registrovano oko 7,5 miliona IDN domena.

Startapi i poslovanje

Startap Akademija čeka vaše prijave – zatvaraju se za dva dana!

Startap akademija je projekat namenjen unapređivanju srpske startap scene koji je ove godine za učesnike potpuno besplatan, a prijave traju do srede u ponoć.

Startapi i poslovanje

Ogledalo Firme zaposlenima daje mogućnost da ocene svog šefa – potpuno anonimno

Većina zaposlenih retko će javno izneti utiske o svom radnom mestu i time budućim kolegama staviti do znanja šta ih čeka. Ovaj izazov pokušava da reši domaći servis Ogledalo Firme.

Internet marketing

Domaća Taqoo mreža digitalizuje OOH sektor – sa 1,8 miliona jedinstvenih korisnika

Da li je moguće spojiti doseg 'outdoor' kampanje i mogućnosti digitalnog oglašavanja?

Intervju

Pagan Online je nova igra novosadskog Mad Head Gamesa koju izdaje poznati Wargaming

Izvršni direktor Mad Head Games studija iz Novog Sada Nenad Tomić, u razgovoru za Netokraciju otkriva detalje razvoja najnovije Pagan Online igre, kao i nove velike planove za budućnost.

Društvene mreže

Facebook, Twitter i Google konačno pod lupom Evropske komisije

Izbori za Evropski parlament se polako bliže, a samim ti sve je veći strah od širenja lažnih vesti na Internetu. Evropska komisija napravila je važan korak ka suzbijanju istih zahtevajući izveštaje o lažnim vestima od Gugla, Facebooka i Tvitera.