Istraživanje: GDPR smanjio broj 'Ad Trackera' na prostoru Evropske unije

Istraživanje: GDPR smanjio broj ‘Ad Trackera’ na prostoru Evropske unije

Poslednji podaci pokazali su da je GDPR uticao na smanjenje broja 'Ad Trackera' koje koriste sajtovi za praćenje posetilaca na prostoru Evropske unije.

Kako se navodi u istraživanju koje su sproveli anti-tracking pretraživač Cliqz i tracker blokera Ghostery, a koristeći podatke servisa WhoTracks.Me, rasprostranjenost Ad Tracking servisa na nivou Evropske Unije smanjila se otkako je na snagu stupio GDPR.

Naime, istraživanje kojim je obuhvaćeno 2.000 sajtova koje posećuju korisnici na prostoru EU i SAD, pokazalo je da je prosečan broj tracker-a po stranici opao za skoro 4% na prostoru Evropske Unije – u periodu od aprila do jula meseca tekuće godine. Studija ukazuje na činjenicu da je smanjenje procentualno isto na svim tipovima web stranica, sa izuzetkom sajtova za odrasle koji nisu pokazali nijednu promeni i sajtova banaka koje su zapravo povećale broj alata za praćenje.

U SAD broj softvera za praćenje raste

Za to vreme, prosečan broj tracker-a na području Sjedinjenih Američkih Država porastao je za 8%.

Međutim, na prostoru Amerike zabeležen je obrnut reodsled dešavanja. Sajtovi finansijskih institucija jedini su smanjili broj ad tracker-a. Sa druge strane, efekti nove regulative osetni su širom digitalne industrije. Podaci tako kažu da je najveći broj tracking alata uočen na sajtovima izdavača i medijskih kuća. U proseku, ovakvi sajtovi beleže 12,4 tracker-a na sajtu, dok je čitava kategorija u prethodnom periodu iskusila pad od 7,5%.

Istraživanje dalje pokazuje da su manji Ad Tech igrači oni na koje je GDPR najviše i uticao. Startapi i manje kompanije izgubile su od 17% do 31% udela na tržištu u periodu od aprila do jula (pre i posle primene GDPR-a).

Kada su u pitanju veće kompanije, statistika jasno pokazuje da je Facebook na ovoj lestvici prvi sa padom od 6,6%, dok je Google jedini koji se može pohvaliti rastom od 1% kada je u pitanju market share na Ad Tech sceni.

ePrivacy kao sledeća velika promena

Sudeći prema podacima Evropskog odbora za zaštitu podataka, do sada je podneto više od 42.000 žalbi samo četiri meseca otkako je GDPR zvanično počeo da se primenjuje. Samo prošle nedelje supervizor ovog odbora, Đovani Butareli izjavio je za TechCrunch kako se do kraja ove godine mogu očekivati prve akcije sa pravnim posledicama.

Treba podsetiti da se u Evropskom parlamentu već radi na sledećoj značajnoj regulativi pod nazivom ePrivacy koja će obuhvatiti zakon o zaštiti privatnosti. Ova regulativa mogla bi obezbediti mogućnost implementacije pro-privacy alata koji mogu da budu znatno efikasni za krajnje korisnike.

Kompletno istraživanje o uticaju GDPR-a na Ad Tracking alate pročitajte na zvaničnom blogu Cliqz-a.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Tehnologija

Neuralink moždani čip: Revolucija u medicini ili senzacionalizam?

Čip pod nazivom 'Telepatija' uspešno je ugrađen u ljudski mozak, saopštila je kompanija Elona Maska. Analizirali smo da li je reč o velikom naučnom dostignuću, ili tek eksperimentu u testnoj fazi.

Startapi i poslovanje

Vega IT ulaže €1.000.000 u osnivanje novog startapa Thrivea

Kao nastavak globalnog širenja poslovanja, kompanija Vega IT najavila je novi poslovni poduhvat. Ovog puta, rade na razvoju inovativnog HR SaaS rešenja pod imenom Thrivea.

Startapi i poslovanje

Anygo je novi servis za deljenje vozila u Beogradu putem aplikacije – čija se mreža širi

Na ulicama glavnog grada pojavili su se mali gradski Hyundai automobili sa natpisom 'Anygo car sharing'. Prestonica je konačno dobila jedan ovakav servis, a mi vam u intervjuu sa osnivačem startapa 'Anygo' otkrivamo kako on funkcioniše i na koji način je nastao.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Novi GapMinder Fond II s kapitalom od €80 miliona targetira i srpske startape!

GapMinder Ventures, VC fond koji je dosad primarno ulagao u tehnološke kompanije iz Rumunije, pokreće GapMinder Fond II, investicioni paket od 80 miliona evra koji će biti alociran i na širem istočnoevropskom regionu, pa tako i Srbiji i Hrvatskoj.

Tehnologija

SEO Spam: Kako su AI generisani advokati pokušali da prevare Netokraciju?

Razvojem veštačke inteligencije cyber kriminalci postaju sve veštiji, a napadi sve maliciozniji. Donosimo vam priču o tome kako smo uspeli da raskrinkamo jedan takav pokušaj ucene.

Office Talks Podcast

Da li će Bitcoin doći do $100.000?

Dolazak Bitcoin ETF-a izazvao je pažnju mnogih u Web3 svetu. Upravo o ovoj temi ali i o stanju na tržištu kriptovaluta, razgovarali smo u novoj epizodi podkasta sa Aleksandrom Matanovićem, direktorom i osnivačem kripto menjačnice ECD.rs.

Mobilno

Uživo praćenje prevoza u Beogradu od danas na Google mapama!

Google je u okviru svoje aplikacije mapa na pametnim telefonima omogućio praćenje javnog prevoza u realnom vremenu za našu prestonicu.

Digitalni mediji

Vladimir Kovač: Iz zajednice se regrutuje radna snaga, zato kompanije treba da budu deo događaja

Zrenjaninski hotel Vojvodina tradicionalno će krajem aprila ugostiti još jednu DigiTalk konferenciju i edukaciju posvećenu e-trgovini. O važnosti održavanja ovakvih događaja za kreativnu, digitalnu i IT zajednicu, razgovaramo sa jednim od osnivača i organizatora konferencije.

Intervju

Bosch inženjerski centar u Srbiji zapošljava IT stručnjake koji razvijaju rešenja za auto industriju

Ubrzani razvoj 'automotive' industrije i okretanje u smeru sve veće integracije digitalnih rešenja, otvorile su jedno sasvim novo poglavlje za tehnološke i IT kompanije. Jedan od lidera u razvoju digitalnih rešenja za auto industriju je i kompanija Bosch, čiji IT sektor u Srbiji zapošljava više od 400 stručnjaka.