Poslednji podaci pokazali su da je GDPR uticao na smanjenje broja 'Ad Trackera' koje koriste sajtovi za praćenje posetilaca na prostoru Evropske unije.
Kako se navodi u istraživanju koje su sproveli anti-tracking pretraživač Cliqz i tracker blokera Ghostery, a koristeći podatke servisa WhoTracks.Me, rasprostranjenost Ad Tracking servisa na nivou Evropske Unije smanjila se otkako je na snagu stupio GDPR.
Naime, istraživanje kojim je obuhvaćeno 2.000 sajtova koje posećuju korisnici na prostoru EU i SAD, pokazalo je da je prosečan broj tracker-a po stranici opao za skoro 4% na prostoru Evropske Unije – u periodu od aprila do jula meseca tekuće godine. Studija ukazuje na činjenicu da je smanjenje procentualno isto na svim tipovima web stranica, sa izuzetkom sajtova za odrasle koji nisu pokazali nijednu promeni i sajtova banaka koje su zapravo povećale broj alata za praćenje.
U SAD broj softvera za praćenje raste
Za to vreme, prosečan broj tracker-a na području Sjedinjenih Američkih Država porastao je za 8%.
Međutim, na prostoru Amerike zabeležen je obrnut reodsled dešavanja. Sajtovi finansijskih institucija jedini su smanjili broj ad tracker-a. Sa druge strane, efekti nove regulative osetni su širom digitalne industrije. Podaci tako kažu da je najveći broj tracking alata uočen na sajtovima izdavača i medijskih kuća. U proseku, ovakvi sajtovi beleže 12,4 tracker-a na sajtu, dok je čitava kategorija u prethodnom periodu iskusila pad od 7,5%.
Istraživanje dalje pokazuje da su manji Ad Tech igrači oni na koje je GDPR najviše i uticao. Startapi i manje kompanije izgubile su od 17% do 31% udela na tržištu u periodu od aprila do jula (pre i posle primene GDPR-a).
Kada su u pitanju veće kompanije, statistika jasno pokazuje da je Facebook na ovoj lestvici prvi sa padom od 6,6%, dok je Google jedini koji se može pohvaliti rastom od 1% kada je u pitanju market share na Ad Tech sceni.
ePrivacy kao sledeća velika promena
Sudeći prema podacima Evropskog odbora za zaštitu podataka, do sada je podneto više od 42.000 žalbi samo četiri meseca otkako je GDPR zvanično počeo da se primenjuje. Samo prošle nedelje supervizor ovog odbora, Đovani Butareli izjavio je za TechCrunch kako se do kraja ove godine mogu očekivati prve akcije sa pravnim posledicama.
Treba podsetiti da se u Evropskom parlamentu već radi na sledećoj značajnoj regulativi pod nazivom ePrivacy koja će obuhvatiti zakon o zaštiti privatnosti. Ova regulativa mogla bi obezbediti mogućnost implementacije pro-privacy alata koji mogu da budu znatno efikasni za krajnje korisnike.
Kompletno istraživanje o uticaju GDPR-a na Ad Tracking alate pročitajte na zvaničnom blogu Cliqz-a.
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!