Istraživanje: GDPR smanjio broj ‘Ad Trackera’ na prostoru Evropske unije

Poslednji podaci pokazali su da je GDPR uticao na smanjenje broja 'Ad Trackera' koje koriste sajtovi za praćenje posetilaca na prostoru Evropske unije.

Kako se navodi u istraživanju koje su sproveli anti-tracking pretraživač Cliqz i tracker blokera Ghostery, a koristeći podatke servisa WhoTracks.Me, rasprostranjenost Ad Tracking servisa na nivou Evropske Unije smanjila se otkako je na snagu stupio GDPR.

Naime, istraživanje kojim je obuhvaćeno 2.000 sajtova koje posećuju korisnici na prostoru EU i SAD, pokazalo je da je prosečan broj tracker-a po stranici opao za skoro 4% na prostoru Evropske Unije – u periodu od aprila do jula meseca tekuće godine. Studija ukazuje na činjenicu da je smanjenje procentualno isto na svim tipovima web stranica, sa izuzetkom sajtova za odrasle koji nisu pokazali nijednu promeni i sajtova banaka koje su zapravo povećale broj alata za praćenje.

U SAD broj softvera za praćenje raste

Za to vreme, prosečan broj tracker-a na području Sjedinjenih Američkih Država porastao je za 8%.

Međutim, na prostoru Amerike zabeležen je obrnut reodsled dešavanja. Sajtovi finansijskih institucija jedini su smanjili broj ad tracker-a. Sa druge strane, efekti nove regulative osetni su širom digitalne industrije. Podaci tako kažu da je najveći broj tracking alata uočen na sajtovima izdavača i medijskih kuća. U proseku, ovakvi sajtovi beleže 12,4 tracker-a na sajtu, dok je čitava kategorija u prethodnom periodu iskusila pad od 7,5%.

Istraživanje dalje pokazuje da su manji Ad Tech igrači oni na koje je GDPR najviše i uticao. Startapi i manje kompanije izgubile su od 17% do 31% udela na tržištu u periodu od aprila do jula (pre i posle primene GDPR-a).

Kada su u pitanju veće kompanije, statistika jasno pokazuje da je Facebook na ovoj lestvici prvi sa padom od 6,6%, dok je Google jedini koji se može pohvaliti rastom od 1% kada je u pitanju market share na Ad Tech sceni.

ePrivacy kao sledeća velika promena

Sudeći prema podacima Evropskog odbora za zaštitu podataka, do sada je podneto više od 42.000 žalbi samo četiri meseca otkako je GDPR zvanično počeo da se primenjuje. Samo prošle nedelje supervizor ovog odbora, Đovani Butareli izjavio je za TechCrunch kako se do kraja ove godine mogu očekivati prve akcije sa pravnim posledicama.

Treba podsetiti da se u Evropskom parlamentu već radi na sledećoj značajnoj regulativi pod nazivom ePrivacy koja će obuhvatiti zakon o zaštiti privatnosti. Ova regulativa mogla bi obezbediti mogućnost implementacije pro-privacy alata koji mogu da budu znatno efikasni za krajnje korisnike.

Kompletno istraživanje o uticaju GDPR-a na Ad Tracking alate pročitajte na zvaničnom blogu Cliqz-a.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Sponzorisano

HTEC: Kako smo iz korena promenili posao klijenta koji posluje globalno već 30 godina?

Da biste kao kompanija zadržali svoje stručnjake neophodno je da znate šta oni misle o vama. Veliki broj zaposlenih znači i isto toliko papira za evaluaciju. Tu na scenu stupa rešenje koje je razvio i implementirao domaći HTEC za kompaniju Great Place to Work.

Internet marketing

Ultimativni spisak konferencija i događaja za digitalne marketare

Konferencije predstavljaju pravu priliku za sticanje novih saznanja i važnih kontakata. Godina samo što je počela i sada je pravo vreme da se upoznate sa događajima u Evropi koji su pristupačni za obići.

Karijere

Kako smo spustili fluktuaciju tehničkog kadra ispod 10 procenata

Dok čitava domaća IT industrija raste, manjak kvalifikovanog kadra i česta fluktuacija zaposlenih ostaju među glavnim problemima sa kojima se menadžment suočava. Kako edukovati novi kadar, a u isto vreme zadržati top talenat u svojim redovima?

Propustili ste

Karijere

Šta vaši (budući) senior programeri zaista žele?

Šta je za programere zanimljiv projekat i kada se odlučuju na promenu radnog mesta?

Društvene mreže

Greška u softveru Instagrama glavni je uzrok naglog pada broja pratilaca

Korisnici Instagrama ovih dana žale se na naglu promenu broja pratilaca. Prema poslednjim informacijama, glavni uzrok problema je 'bug' u softveru ove društvene mreže.

Kultura 2.0

Razum i uticajnost

Nema sumnje da su influenseri tu da ostanu, pa čak i pored svih skandala i glavobolja koje prate saradnju sa njima. Bili veliki ili mali, brendovi su se po oprobanom „kud svi tu i mali Mujo“ sistemu uhvatili u kolo iz kojeg nema lakog izlaska. Retko ko tu zapravo stane da razmisli o tome šta […]

Mobilno

Kako izmeriti zagađenost vazduha u vašem gradu?

Prethodnih dana sve češće se govori zagađenju vazduha u Srbiji. Merne stanice svakodnevno prikupljaju podatke o kvalitetu vazduha, a nivo štetnosti možemo pratiti upravo putem naših pametnih telefona.

Internet marketing

Šta treba da znate ako izdajete stan putem sajta Airbnb?

U Beogradu trenutno ima preko 4.000 aktivnih izdavača na Airbnb-u uz godišnji rast oko 45%. Platforma ima ogroman broj mogućnosti, a ovo su neke od osnovnih koje biste trebali da zapamtite ukoliko izdajete stan putem ovog sajta.

Karijere

Poslovi.infostud.com lansirali Employer Branding Studio kako bi HR potrebe klijenta zadovoljili pod ‘jednim krovom’

Usluge Employer Branding Studija već koriste najveći srpski poslodavci - među njima nisu samo tehnološke kompanije.