Facebook beleži pad broja korisnika, samo 9% njih prati objave brendova

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

Facebook beleži pad broja korisnika, samo 9% njih prati objave brendova

Pioniri communications treću godinu zaredom sproveli su Social Serbia 2019 istraživanje u saradnji sa agencijom Smart Plus Research - sa ciljem da se dobije uvid u broj korisnika društvenih mreža u Srbiji i u njihove stavove prema oglašavanju.

Statistika je još ranije pokazala da je interesovanje za društvene mreže iz godine u godinu sve veće, a promene koje se odnose na njihovo korišćenje su toliko brze da su postale svakodnevne i utiču na komunikaciju kompanija i brendova sa potrošačima. Pomenuto istraživanje je sprovedeno tokom marta ove godine na reprezentativnom uzorku od 1.000 pripadnika online populacije u Srbiji – starosti od 13 do 64 godina.

Sa višegodišnjim uvidom u promene i pomeranja koja su se dogodila u domenu društvenih mreža i upotrebe Interneta, istraživanje je potvrdilo one trendove koji su poslednjih godina stabilni i bez većih promena. Naime, Instagram kao društvena mreža i dalje raste, a primetan je i rast platformi za dopisivanje Viber, WhatsApp i Facebook Messenger. Registrovana je i pojava nekih novih chat aplikcija.

Nasuprot nešto drugačijim tendencijama prethodnih godina, ove godine zabeleženo je i jačanje poverenja u influensere, ali po prvi put i pad korisnika Facebooka u Srbiji od 4%. Istraživanje je ovog puta obuhvatilo i korisnike društvene mreže TikTok, pretežno interesantne mlađoj ciljnoj grupi, njih 3%, ali i identifikovalo rast broja korisnika Snapchata od skoro 29% u odnosu na prošlu godinu – što je svakako zanimljiv podatak s obzirom na to da Facebook već godinama unazad pokušava da mlađu generaciju “ukrade” ovoj društvenoj mreži – kopiranjem pojedinih fukcija.

Instagram raste i kao platforma za dopisivanje

Kada su u pitanju razlozi korišćenja društvenih mreža, istraživanje šalje vrlo jasnu i jaku poruku svim brendovima. Najveći broj ispitanika na Facebooku zanimaju objave njihovih prijatelja, dok samo 9% njih objave brendova i kompanija koje prate. Komentarišući pomenuto istraživanje, Managing & Creative direktor agencije Pioniri, Ivan Živković je tom prilikom istakao:

Korisnici su nam vrlo direktno preneli poruku: Dragi brendovi, nismo tu zbog vas. Brendovi koji to shvate pre ostalih, imaju veće šanse da kreiraju online prisustvo koje će biti relevantno za njihovu publiku na društvenim mrežama.

Ove godine posebna pažnja u istraživanju posvećena je Instagramu, kao najbrže rastućoj društvenoj mreži. Pored očekivanog novog rasta, u odnosu na prošlu godinu, ispitivan je i način konzumacije sadržaja na ovoj mreži. Brojke otkrivaju da 58% ispitanika gleda obične postove, dok 41% 24-časovne priče (Story format). Takođe, zanimljivo je da je po prvi put zabeležena upotreba Instagrama kao platforme za dopisivanje i razmenu poruka i to na visokom nivou.

Nakon prošlogodišnjih rezultata koji su doneli manji pad poverenja u influensere, novi rezultati istraživanja iz 2019. godine, pokazuju da se neznatno vraća i poverenje u “uticajne ljude koje ne poznajemo lično”. Premium verziju istraživanja koje sadrži i poređenje rezultata grupe ispitanika podeljenih u 6 starosnih grupa, sa posebnim akcentom na onu između 13 i 17 godina, kao i dublju analizu podataka – možete pronaći na zvaničnom sajtu agencije Pioniri communications.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Gaming

Prve AA video igre i najava Epic Games kampusa: Šta je sve obeležilo srpsku gaming industriju u 2022.

Kao jedna od stabilnijih grana IT ekosistema u Srbiji, gaming je nastavio da beleži svoj rast i razvoj. Predikcije vezane za lokalni 'game dev' su dobre i za 2023. godinu, a mi vam donosimo pregled najznačajnijih momenata iz ove oblasti koji su obeležili prošlu godinu.

Digitalni mediji

Trendovi.co: Šta nam donosi 2023. godina iz oblasti Employer brandinga i društvenih mreža?

Sada već tradicionalno, agencija Pioniri Communications su kroz projekat Trendovi.co objavili predviđanja za ovu godinu kada su u pitanju digitalni marketing, 'event' industrija, tehnologija, PR, 'entertainment' industrija i druge srodne oblasti. Pročitajte šta smo izdvojili za vas.

Startapi i poslovanje

Institut BioSens otvorio novi poziv za akcelerator namenjen IT i poljoprivrednim startapima

Institut BioSens pozvao je inovativne startape iz IT i poljoprivrednog sektora da učestvuju u trećem izdanju akceleratora i na taj način nastavlja dobru praksu pružanja podrške inovativnim preduzetnicima u razvoju ideja koje će doprineti digitalnoj transformaciji poljoprivrede.

Propustili ste

Intervju

Kako je Dalibor pored pozicije Lead Data konsultanta pronašao vreme za porodični hobi i biznis

Još kada smo bili deca, mnogi su nas pitali - "Da li imaš hobi"? Čak i kada odrastemo, postanemo profesionalci, ljubav prema hobiju, ako ga zaista volimo, ostaje zauvek tu sa nama. Ovo je priča o Daliboru Lazareviću koji iako radi kao Lead Data Consultant, pronalazi vreme da proizvodi manje predmete od drveta i plastike.

Tehnologija

Google uskladio poslovanje sa pravilima Evropske unije — šta to znači za korisnike?

Prilagođavanjem pravilima Evropske unije, kompanija Google uvodi telo za zaštitu potrošača, transparentniju prodaju i plaćanje različitim valutama.

Office Talks Podcast

DevRel – Kako se grade dobri odnosi sa programerima?

Gosti 126. epizode Office Talks podkasta bili su Nenad Vitorović (Tenderly) i Lav Leon Hudak (MVP Workshop) koji su nam govorili o značaju dobrih odnosa sa programerima, ali i o kvalitetnoj zajednici i sadržaju usmerenim ka programerima, a koji sve više dolaze do izražaja.

Developer Experience

Shift Miami: Infobipova konferencija posvećena developerima stiže u Ameriku

Ovo je prvi korak ka internacionalizaciji jedne od najvećih evropskih konferencija posvećenih developerima koja se već 10 godina održava u Hrvatskoj.

Startapi i poslovanje

Degordian akvizirao Shopycode – srpsku agenciju za e-commerce razvoj

Internacionalna digital-first agencija Degordian akvizirala je Shopycode, srpsku programersku kompaniju specijalizovanu za e-commerce.

Istraživanje

Predstavljamo rezultate ankete o platama dizajnera digitalnih proizvoda i usluga u Srbiji

Prva anketa ovog tipa sprovedena je na uzorku od oko 700 učesnika. Podaci pokazuju da je 71% dizajnera ušlo na tržište u poslednjih 8 godina, dok je 57% ušlo u poslednjih 6 godina.