Facebook beleži pad broja korisnika, samo 9% njih prati objave brendova

Facebook beleži pad broja korisnika, samo 9% njih prati objave brendova

Pioniri communications treću godinu zaredom sproveli su Social Serbia 2019 istraživanje u saradnji sa agencijom Smart Plus Research - sa ciljem da se dobije uvid u broj korisnika društvenih mreža u Srbiji i u njihove stavove prema oglašavanju.

Statistika je još ranije pokazala da je interesovanje za društvene mreže iz godine u godinu sve veće, a promene koje se odnose na njihovo korišćenje su toliko brze da su postale svakodnevne i utiču na komunikaciju kompanija i brendova sa potrošačima. Pomenuto istraživanje je sprovedeno tokom marta ove godine na reprezentativnom uzorku od 1.000 pripadnika online populacije u Srbiji – starosti od 13 do 64 godina.

Sa višegodišnjim uvidom u promene i pomeranja koja su se dogodila u domenu društvenih mreža i upotrebe Interneta, istraživanje je potvrdilo one trendove koji su poslednjih godina stabilni i bez većih promena. Naime, Instagram kao društvena mreža i dalje raste, a primetan je i rast platformi za dopisivanje Viber, WhatsApp i Facebook Messenger. Registrovana je i pojava nekih novih chat aplikcija.

Nasuprot nešto drugačijim tendencijama prethodnih godina, ove godine zabeleženo je i jačanje poverenja u influensere, ali po prvi put i pad korisnika Facebooka u Srbiji od 4%. Istraživanje je ovog puta obuhvatilo i korisnike društvene mreže TikTok, pretežno interesantne mlađoj ciljnoj grupi, njih 3%, ali i identifikovalo rast broja korisnika Snapchata od skoro 29% u odnosu na prošlu godinu – što je svakako zanimljiv podatak s obzirom na to da Facebook već godinama unazad pokušava da mlađu generaciju „ukrade“ ovoj društvenoj mreži – kopiranjem pojedinih fukcija.

Instagram raste i kao platforma za dopisivanje

Kada su u pitanju razlozi korišćenja društvenih mreža, istraživanje šalje vrlo jasnu i jaku poruku svim brendovima. Najveći broj ispitanika na Facebooku zanimaju objave njihovih prijatelja, dok samo 9% njih objave brendova i kompanija koje prate. Komentarišući pomenuto istraživanje, Managing & Creative direktor agencije Pioniri, Ivan Živković je tom prilikom istakao:

Korisnici su nam vrlo direktno preneli poruku: Dragi brendovi, nismo tu zbog vas. Brendovi koji to shvate pre ostalih, imaju veće šanse da kreiraju online prisustvo koje će biti relevantno za njihovu publiku na društvenim mrežama.

Ove godine posebna pažnja u istraživanju posvećena je Instagramu, kao najbrže rastućoj društvenoj mreži. Pored očekivanog novog rasta, u odnosu na prošlu godinu, ispitivan je i način konzumacije sadržaja na ovoj mreži. Brojke otkrivaju da 58% ispitanika gleda obične postove, dok 41% 24-časovne priče (Story format). Takođe, zanimljivo je da je po prvi put zabeležena upotreba Instagrama kao platforme za dopisivanje i razmenu poruka i to na visokom nivou.

Nakon prošlogodišnjih rezultata koji su doneli manji pad poverenja u influensere, novi rezultati istraživanja iz 2019. godine, pokazuju da se neznatno vraća i poverenje u „uticajne ljude koje ne poznajemo lično“. Premium verziju istraživanja koje sadrži i poređenje rezultata grupe ispitanika podeljenih u 6 starosnih grupa, sa posebnim akcentom na onu između 13 i 17 godina, kao i dublju analizu podataka – možete pronaći na zvaničnom sajtu agencije Pioniri communications.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

5 razloga zašto paušalci ne veruju izmenama zakona i zašto se javno bune protiv njihovog usvajanja

Svako ko je prisustvovao otvorenim razgovorima povodom donošenja novih zakona o poslovanju i oporezivanju paušalaca ima samo jedan pridev - zapaljivo. Suprostavljene strane diskutovale su o zakonskim predlozima, a šta je to što paušalci ističu kao najveće probleme, pročitajte u nastavku ovog teksta.

Kultura 2.0

Horor priče iz industrije: Plata koja nikada nije stigla

Želite da promenite firmu jer više nema šta da vam ponudi? Ja bih, na vašem mestu, ponovo razmislio - ko zna šta vas čeka u sledećoj.

Startapi i poslovanje

Da li je zbog ‘paušala’ na pomolu novi egzodus programera i digitalnih stručnjaka?

Od svih dilema koje poslednjih mesec dana potresaju domaću IT zajednicu, jedna od najizraženijih i najstrastvenijih glasi - otići ili ostati?

Propustili ste

Internet marketing

Šta je korisnička persona i zašto je presudna za uspeh vašeg digitalnog proizvoda?

Često imam priliku da vidim kako se proizvod oblikuje u odnosu na pretpostavke o tome šta korisnicima treba. U najvećem broju slučajeva pokaže se da su one pogrešne, ali tek kada proizvod izađe na tržište. Ipak, ta situacija se može izbeći.

Startapi i poslovanje

Emitto obećava 10x veći CTR jer sadržaj plasira tamo gde su korisnici – u njihove direktne poruke

Oglašavanje putem društvenih mreža je sve skuplje, e-mail marketing ne donosi iste rezultate kao pre, pa čitava industrija traži alternativne kanale oglašavanja - među kojima su i direktne poruke. O tome zašto je 'dark social' sve popularniji, razgovaramo sa osnivačem startapa Emitto.

Startapi i poslovanje

Tesla Nation: Platforma za networking, poslove i konsultacije bila je logičan korak za Startit

Sinoć su u beogradskom Domu omladine premijerno objavljeni prvi rezultati novog projekta iza kojeg stoji SEE ICT - Tesla Nation. Vukašin Stojkov podelio je sa publikom kako će ova platforma pomoći Srbiji da se rebrendira kao 'go-to' destinacija za tehnološko znanje.

Startapi i poslovanje

Dobra ‘Employer Branding’ strategija je HR sadržaj na marketinški način

Već neko vreme polemiše se o tome kako i na koji način bi odgovornosti i zadaci HR sektora i marketinga trebalo da se preklapaju kada je Employer Branding u pitanju. Čarobne formule nema, ali ima određenih 'caka' kako da obe strane budu zadovoljne.

Kultura 2.0

Stuberi: YouTube uspeh nisu pregledi već odnos prema publici

Ako niste tinejdžer ili svoje slobodno vreme ne provodite istražujući YouTube, verovatno ne znate da domaću scenu na svakih mesec, dva zahvata prava ‘drama’. Sa druge strane, pak, stoji kanal 'Stuberi' koji prati skoro milion ljudi, a koji se ne služe tim trikovima. Oni su za Netokraciju podelili svoju priču.

Startapi i poslovanje

Domaći Teodesk omogućava interno praćenje poslovnih aktivnosti za 1.000 korisnika u Srbiji – od komunikacije do organizacije

I kompanije i mali timovi u digitalnoj industriji gotovo da ne mogu da funkcionišu bez kolaboracionih i menadžerskih aplikacija. U gomili tih softverskih rešenja, beogradski Teodesk u jednoj platformi nudi čitav niz alata koje zadovoljavaju različite poslovne potrebe jedne firme.