Facebook beleži pad broja korisnika, samo 9% njih prati objave brendova

Facebook beleži pad broja korisnika, samo 9% njih prati objave brendova

Pioniri communications treću godinu zaredom sproveli su Social Serbia 2019 istraživanje u saradnji sa agencijom Smart Plus Research - sa ciljem da se dobije uvid u broj korisnika društvenih mreža u Srbiji i u njihove stavove prema oglašavanju.

Statistika je još ranije pokazala da je interesovanje za društvene mreže iz godine u godinu sve veće, a promene koje se odnose na njihovo korišćenje su toliko brze da su postale svakodnevne i utiču na komunikaciju kompanija i brendova sa potrošačima. Pomenuto istraživanje je sprovedeno tokom marta ove godine na reprezentativnom uzorku od 1.000 pripadnika online populacije u Srbiji – starosti od 13 do 64 godina.

Sa višegodišnjim uvidom u promene i pomeranja koja su se dogodila u domenu društvenih mreža i upotrebe Interneta, istraživanje je potvrdilo one trendove koji su poslednjih godina stabilni i bez većih promena. Naime, Instagram kao društvena mreža i dalje raste, a primetan je i rast platformi za dopisivanje Viber, WhatsApp i Facebook Messenger. Registrovana je i pojava nekih novih chat aplikcija.

Nasuprot nešto drugačijim tendencijama prethodnih godina, ove godine zabeleženo je i jačanje poverenja u influensere, ali po prvi put i pad korisnika Facebooka u Srbiji od 4%. Istraživanje je ovog puta obuhvatilo i korisnike društvene mreže TikTok, pretežno interesantne mlađoj ciljnoj grupi, njih 3%, ali i identifikovalo rast broja korisnika Snapchata od skoro 29% u odnosu na prošlu godinu – što je svakako zanimljiv podatak s obzirom na to da Facebook već godinama unazad pokušava da mlađu generaciju “ukrade” ovoj društvenoj mreži – kopiranjem pojedinih fukcija.

Instagram raste i kao platforma za dopisivanje

Kada su u pitanju razlozi korišćenja društvenih mreža, istraživanje šalje vrlo jasnu i jaku poruku svim brendovima. Najveći broj ispitanika na Facebooku zanimaju objave njihovih prijatelja, dok samo 9% njih objave brendova i kompanija koje prate. Komentarišući pomenuto istraživanje, Managing & Creative direktor agencije Pioniri, Ivan Živković je tom prilikom istakao:

Korisnici su nam vrlo direktno preneli poruku: Dragi brendovi, nismo tu zbog vas. Brendovi koji to shvate pre ostalih, imaju veće šanse da kreiraju online prisustvo koje će biti relevantno za njihovu publiku na društvenim mrežama.

Ove godine posebna pažnja u istraživanju posvećena je Instagramu, kao najbrže rastućoj društvenoj mreži. Pored očekivanog novog rasta, u odnosu na prošlu godinu, ispitivan je i način konzumacije sadržaja na ovoj mreži. Brojke otkrivaju da 58% ispitanika gleda obične postove, dok 41% 24-časovne priče (Story format). Takođe, zanimljivo je da je po prvi put zabeležena upotreba Instagrama kao platforme za dopisivanje i razmenu poruka i to na visokom nivou.

Nakon prošlogodišnjih rezultata koji su doneli manji pad poverenja u influensere, novi rezultati istraživanja iz 2019. godine, pokazuju da se neznatno vraća i poverenje u “uticajne ljude koje ne poznajemo lično”. Premium verziju istraživanja koje sadrži i poređenje rezultata grupe ispitanika podeljenih u 6 starosnih grupa, sa posebnim akcentom na onu između 13 i 17 godina, kao i dublju analizu podataka – možete pronaći na zvaničnom sajtu agencije Pioniri communications.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Office Talks Podcast

Život na točkovima (Mladi Nomadi)

Kako izgleda putovanje od Srbije do Maroka i to u kombiju - kući? U 140. epizodi Office Talks podkadta svoju priču o nesvakidašnjoj avanturi sa nama su podelili Marko Banduka i Katarina Ćirković - Mladi Nomadi.

Internet marketing

Umetnica mora jesti kuvano: Pioniri osvojili prestižnu nagradu Grand Prix Balcannes

Agencija Pioniri iz Beograda je na ovogodišnjem Balcannes festivalu osvojila glavnu nagradu Grand Prix Balcannes sa projektom 'Konstrakta x Metalac – Umetnica mora jesti kuvano'.

Intervju

Nemanja Radosavljević: Već nakon treće godine, studenti RAF-a mogu pronaći posao u velikim tehnološkim kompanijama

Za sve one koji još uvek imaju dilemu oko upisa na IT studije, Netokracija nastavlja svoj vodič. Ovog puta donosimo vam razgovor s dr Nemanjom Radosavljevićem, prodekanom za nastavu na Računarskom fakultetu u Beogradu.

Propustili ste

Najava

Prvi Polkadot Day u Srbiji: Istražite Polkadot ‘blockchain’ ekosistem

Ovaj događaj u organizaciji MVP Workshop-a deo je Belgrade Blockchain Week-a i održaće se na Fakultetu organizacionih nauka 5. juna, sa početkom u 11 časova.

Sponzorisano

Deveto IT istraživanje plata i beneficija u Srbiji: Fenix otkriva najnovije trendove

Fenix se poslednjih 13 godina bavi Tech regrutacijom i svake godine za poslodavce iz tehnološkog sektora priprema detaljno istraživanje u okviru kojih sa njima deli informacije o platama, benefitima, bonusima, brzinom napredovanja, dobrovoljnim odlaskom i sl.

Intervju

Domaća kompanija započinje globalno širenje poslovanja – Vega IT otvara kancelarije u Njujorku

U vreme najavljene recesije, kada većina kompanija zamrzava investicije, domaća firma Vega IT ima drugačiju strategiju. Sa CEO-om i novim predsednikom za američko i azijsko-pacifičko tržište razgovaramo o diversifikaciji poslovanja i globalnim potezima koje ova kompanija sprema.

Office Talks Podcast

Gde programeri provode vreme? (Reddit, Twitter, GitHub)

Na kojim to kanalima i mrežama programeri provode slobodno vreme? Da li više koriste Reddit ili Twitter? Odgovor na ova pitanja potražili smo u 144. epizodi Office Talks podkasta.

Intervju

GapApp: Braća iz Srbije osmislila su platformu koja mesece pravnih poslova pretvara u minute!

GapApp je platforma koja omogućava pravnim i 'compliance' timovima da automatizuju i skaliraju svoje usluge, povećavajući produktivnost za čak 75 odsto.

Analiza

Predstavnici industrije otkrivaju nam kako inflacija utiče na rast plata u IT-ju

U jeku ekonomske krize naše sagovornike pitali smo kako se inflacija odrazila na visinu plate u IT-ju.