Facebook beleži pad broja korisnika, samo 9% njih prati objave brendova

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

Facebook beleži pad broja korisnika, samo 9% njih prati objave brendova

Pioniri communications treću godinu zaredom sproveli su Social Serbia 2019 istraživanje u saradnji sa agencijom Smart Plus Research - sa ciljem da se dobije uvid u broj korisnika društvenih mreža u Srbiji i u njihove stavove prema oglašavanju.

Statistika je još ranije pokazala da je interesovanje za društvene mreže iz godine u godinu sve veće, a promene koje se odnose na njihovo korišćenje su toliko brze da su postale svakodnevne i utiču na komunikaciju kompanija i brendova sa potrošačima. Pomenuto istraživanje je sprovedeno tokom marta ove godine na reprezentativnom uzorku od 1.000 pripadnika online populacije u Srbiji – starosti od 13 do 64 godina.

Sa višegodišnjim uvidom u promene i pomeranja koja su se dogodila u domenu društvenih mreža i upotrebe Interneta, istraživanje je potvrdilo one trendove koji su poslednjih godina stabilni i bez većih promena. Naime, Instagram kao društvena mreža i dalje raste, a primetan je i rast platformi za dopisivanje Viber, WhatsApp i Facebook Messenger. Registrovana je i pojava nekih novih chat aplikcija.

Nasuprot nešto drugačijim tendencijama prethodnih godina, ove godine zabeleženo je i jačanje poverenja u influensere, ali po prvi put i pad korisnika Facebooka u Srbiji od 4%. Istraživanje je ovog puta obuhvatilo i korisnike društvene mreže TikTok, pretežno interesantne mlađoj ciljnoj grupi, njih 3%, ali i identifikovalo rast broja korisnika Snapchata od skoro 29% u odnosu na prošlu godinu – što je svakako zanimljiv podatak s obzirom na to da Facebook već godinama unazad pokušava da mlađu generaciju “ukrade” ovoj društvenoj mreži – kopiranjem pojedinih fukcija.

Instagram raste i kao platforma za dopisivanje

Kada su u pitanju razlozi korišćenja društvenih mreža, istraživanje šalje vrlo jasnu i jaku poruku svim brendovima. Najveći broj ispitanika na Facebooku zanimaju objave njihovih prijatelja, dok samo 9% njih objave brendova i kompanija koje prate. Komentarišući pomenuto istraživanje, Managing & Creative direktor agencije Pioniri, Ivan Živković je tom prilikom istakao:

Korisnici su nam vrlo direktno preneli poruku: Dragi brendovi, nismo tu zbog vas. Brendovi koji to shvate pre ostalih, imaju veće šanse da kreiraju online prisustvo koje će biti relevantno za njihovu publiku na društvenim mrežama.

Ove godine posebna pažnja u istraživanju posvećena je Instagramu, kao najbrže rastućoj društvenoj mreži. Pored očekivanog novog rasta, u odnosu na prošlu godinu, ispitivan je i način konzumacije sadržaja na ovoj mreži. Brojke otkrivaju da 58% ispitanika gleda obične postove, dok 41% 24-časovne priče (Story format). Takođe, zanimljivo je da je po prvi put zabeležena upotreba Instagrama kao platforme za dopisivanje i razmenu poruka i to na visokom nivou.

Nakon prošlogodišnjih rezultata koji su doneli manji pad poverenja u influensere, novi rezultati istraživanja iz 2019. godine, pokazuju da se neznatno vraća i poverenje u “uticajne ljude koje ne poznajemo lično”. Premium verziju istraživanja koje sadrži i poređenje rezultata grupe ispitanika podeljenih u 6 starosnih grupa, sa posebnim akcentom na onu između 13 i 17 godina, kao i dublju analizu podataka – možete pronaći na zvaničnom sajtu agencije Pioniri communications.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Društvene mreže

Quiet Quitting: Kako je TikTok trend pokrenuo revoluciju na radnom mestu?

Ukoliko ste aktivni na TikTok-u, sigurno vam nije promakao trend o 'tihom otkazu' koji u proteklom periodu preplavljuje svačiji #fyp na ovoj društvenoj mreži.

Gaming

FDU pokrenuo Game Art katedru ― šta to znači za srpsku gejming industriju?

Fakultet dramskih umetnosti, koji je član superklastera Creative Tech Serbia, ove godine prvi put je upisao studente na novi studijski program: Vizuelni efekti, animacija i gejm art. Sve o novom studijskom programu i mogućnostima koje pruža, pročitajte u našem tekstu.

Sponzorisano

Veljko je više od deset godina Java programer u Mozzartu – otkriva nam izazove IT odeljenja u ‘gambling’ industriji

Ukoliko se baviš programiranjem i tragaš za novim profesionalnim izazovima, kako ti se čini mogućnost da razvijaš vlastiti proizvod i da možeš da vidiš svoj kod u produkciji u rekordno kratkom roku?

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Patrik Kolins: Ako govorimo o izgradnji startap ekosistema, Srbija je na sjajnom putu

Iskusni mentor u radu sa startapima analizirao je srpski ekosistem i dao korisne savete domaćim osnivačima čiji su tehnološki startapi spremni za osvajanje svetskog tržišta.

Kultura 2.0

Može li veštačka inteligencija ubiti kreativnost?

Kada je Jason Allen, inače dizajner video igara, pobedio na Takmičenju likovne umetnosti Državnog sajma Kolorado u kategoriji Digital Arts/Digitally-Manipulated Photography sa delom 'Théâtre D’opéra Spatial', koje je nastalo uz pomoć najpopularnijeg programa veštačke inteligencije Midjourney, povela se polemika o tome šta je umetnost danas, kakva je njena budućnost i da li to ona zapravo 'umire pred našim očima'?

Tehnologija

Brnabić: Izvoz srpske IT industrije preko €2,5 milijardi u 2022. godini

Predsednica Vlade Srbije Ana Brnabić rekla je da će izvoz IT industrije ove godine premašiti 2,5 milijarde evra, od čega će suficit biti preko 1,5 milijarde evra, a da je u proteklih godinu dana svako drugo novo radno mesto bilo u IT sektoru.

Novost

500 Emerging Europe: Novih €70 miliona za lokalne startape sa globalnim ambicijama

Istanbulski ogranak poznatog VC fonda 500 startups saopštio je da se sa novim fondom još više fokusira na države Centralne i Istočne Evrope, među kojima je i Srbija.

Intervju

Stvaranje i edukacija novih talenata moraju biti u fokusu domaćih ‘game dev’ kompanija

Ulazak u 'game dev' svet često može da krene od različitih interesovanja. Svoju priču o tome kako više od jedne decenije radi u IT industriji i sada u gaming sektoru iako se za to nije stručno edukovao, otkriva nam Dušan Jovanović, Studio Production Manager kompanije Ubisoft u Beogradu.

Tehnologija

Search On 22: SEO relevantniji nego ikada pre

U nameri da privuče generaciju Z, Google je na 'Search On 22' događaju predstavio novitete u pretrazi, koji su rezultat dugogodišnjeg razvijanja AI tehnologija.