Facebook beleži pad broja korisnika, samo 9% njih prati objave brendova

Facebook beleži pad broja korisnika, samo 9% njih prati objave brendova

Pioniri communications treću godinu zaredom sproveli su Social Serbia 2019 istraživanje u saradnji sa agencijom Smart Plus Research - sa ciljem da se dobije uvid u broj korisnika društvenih mreža u Srbiji i u njihove stavove prema oglašavanju.

Statistika je još ranije pokazala da je interesovanje za društvene mreže iz godine u godinu sve veće, a promene koje se odnose na njihovo korišćenje su toliko brze da su postale svakodnevne i utiču na komunikaciju kompanija i brendova sa potrošačima. Pomenuto istraživanje je sprovedeno tokom marta ove godine na reprezentativnom uzorku od 1.000 pripadnika online populacije u Srbiji – starosti od 13 do 64 godina.

Sa višegodišnjim uvidom u promene i pomeranja koja su se dogodila u domenu društvenih mreža i upotrebe Interneta, istraživanje je potvrdilo one trendove koji su poslednjih godina stabilni i bez većih promena. Naime, Instagram kao društvena mreža i dalje raste, a primetan je i rast platformi za dopisivanje Viber, WhatsApp i Facebook Messenger. Registrovana je i pojava nekih novih chat aplikcija.

Nasuprot nešto drugačijim tendencijama prethodnih godina, ove godine zabeleženo je i jačanje poverenja u influensere, ali po prvi put i pad korisnika Facebooka u Srbiji od 4%. Istraživanje je ovog puta obuhvatilo i korisnike društvene mreže TikTok, pretežno interesantne mlađoj ciljnoj grupi, njih 3%, ali i identifikovalo rast broja korisnika Snapchata od skoro 29% u odnosu na prošlu godinu – što je svakako zanimljiv podatak s obzirom na to da Facebook već godinama unazad pokušava da mlađu generaciju „ukrade“ ovoj društvenoj mreži – kopiranjem pojedinih fukcija.

Instagram raste i kao platforma za dopisivanje

Kada su u pitanju razlozi korišćenja društvenih mreža, istraživanje šalje vrlo jasnu i jaku poruku svim brendovima. Najveći broj ispitanika na Facebooku zanimaju objave njihovih prijatelja, dok samo 9% njih objave brendova i kompanija koje prate. Komentarišući pomenuto istraživanje, Managing & Creative direktor agencije Pioniri, Ivan Živković je tom prilikom istakao:

Korisnici su nam vrlo direktno preneli poruku: Dragi brendovi, nismo tu zbog vas. Brendovi koji to shvate pre ostalih, imaju veće šanse da kreiraju online prisustvo koje će biti relevantno za njihovu publiku na društvenim mrežama.

Ove godine posebna pažnja u istraživanju posvećena je Instagramu, kao najbrže rastućoj društvenoj mreži. Pored očekivanog novog rasta, u odnosu na prošlu godinu, ispitivan je i način konzumacije sadržaja na ovoj mreži. Brojke otkrivaju da 58% ispitanika gleda obične postove, dok 41% 24-časovne priče (Story format). Takođe, zanimljivo je da je po prvi put zabeležena upotreba Instagrama kao platforme za dopisivanje i razmenu poruka i to na visokom nivou.

Nakon prošlogodišnjih rezultata koji su doneli manji pad poverenja u influensere, novi rezultati istraživanja iz 2019. godine, pokazuju da se neznatno vraća i poverenje u „uticajne ljude koje ne poznajemo lično“. Premium verziju istraživanja koje sadrži i poređenje rezultata grupe ispitanika podeljenih u 6 starosnih grupa, sa posebnim akcentom na onu između 13 i 17 godina, kao i dublju analizu podataka – možete pronaći na zvaničnom sajtu agencije Pioniri communications.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

E-commerce

Gde je nestala besplatna poštarina i da li će AliExpress ikada vratiti ‘Free Shipping’ za Srbiju?

Pisanja medija s početka meseca o tome da AliExpress izbacuje 'free shipping' određenih proizvoda unelo je paniku među mnogima koji kupuju u ovoj online prodavnici. Mi smo analizirali šta je uzrok ovoj promeni i da li uskoro možemo očekivati da se stvari vrate u normalu.

Društvene mreže

Da se bijem sa policijom ne umem, al’ da gutam suzavac – to mogu

Utorak veče. Poput 9/11 i kula bliznakinja, prilepljen sam za TV i pratim dešavanja o kojima izveštavaju reporteri N1. Uživo, pod suzavcem. Za svojih 30 godina nagledao sam se protesta, stoga ne bih da romantizujem kako su ovi drugačiji i kako je diktaturi konačno došao kraj. Jedini kraj koji se nazire jeste apsolutna propast demokratije u Republici Srbiji... ako je ikada i bilo.

Startapi i poslovanje

3Lateral kupio parcelu u Novom Sadu vrednu €7,7 miliona evra – da li je na pomolu izgradnja njihovog kampusa?

3Lateral kupio je plac u Novom Sadu od skoro 6.500 m2, a koji je plaćen više od 7,7 miliona evra. Znači li to da ova kompanija planira gradnju kampusa?

Propustili ste

Društvene mreže

Da se bijem sa policijom ne umem, al’ da gutam suzavac – to mogu

Utorak veče. Poput 9/11 i kula bliznakinja, prilepljen sam za TV i pratim dešavanja o kojima izveštavaju reporteri N1. Uživo, pod suzavcem. Za svojih 30 godina nagledao sam se protesta, stoga ne bih da romantizujem kako su ovi drugačiji i kako je diktaturi konačno došao kraj. Jedini kraj koji se nazire jeste apsolutna propast demokratije u Republici Srbiji... ako je ikada i bilo.

Tehnologija

App Store i Apple Pay su konačno stigli u Srbiju, a WWDC je bio pravi spektakl (gost Ivan Jelić)

Moglo bi se reći da je ova godina za korisnike Apple uređaja u Srbiji konačno donela lepe stvari poput srpskog App Store-a, ali i drugih servisa ove kompanije. U novoj epizodi Netokracijinog podcasta govorili smo upravo o tome, ali i šta ova 'tech' kompanija sprema od novina za čitav svet.

Kultura 2.0

Serbian Bookers: Turizam je i dalje u lošem stanju, ali izdavači računaju na domaće turiste

Kako su se domaći digitalni iznajmljivači snašli tokom pandemije i kakva su im očekivanja za naredni period? Istraživanje platforme Serbian-Bookers ima odgovor.

Intervju

Kako je pandemija uticala na globalno tržište digitalnih usluga i koje pouke se mogu izvući

Ceo svet se preko noći promenio izbijanjem COVID-19 pandemije, a ovaj virus uticao je na sve segmente poslovanja, posebno na globalno tržište IT usluga. Ono je moralo da se prilagodi novonastaloj situaciji i zaposlenima u ovom sektoru nametne potpuno novi izazov - izgradnju internih resursa u cilju što boljeg odgovora na krizu.

Kultura 2.0

Da li i dalje čitamo stripove ili će ovaj kulturološki fenomen ostati u senci digitalizacije?

Ako želiš pobediti, ne smeš izgubiti! Da li i vi često citirate omiljene junake iz stripova, poput čuvenog Alana Forda i jesu li stripovi i dalje deo pop-kulture koji rado konzumirate? Oni su, zapravo, kult koji se ne da tako lako izgubiti u zaboravu, a mi smo analizirali da li će ove male, crtane knjižice i dalje nalaziti put do korisnika - čak i u vreme digitalizacije pisanog i crtanog sadržaja.

Startapi i poslovanje

Kako je beogradski Intelisale porastao za vreme pandemije i prilagodio svoj posao trenutnim potrebama klijenata?

Vratite se koji mesec unazad i zapitajte se - koliko ste svoje poslovanje morali da prilagodite zahtevima klijenata čiji su biznisi bili direktno ili indirektno pogođeni pandemijom COVID-19?