Facebook vs. Snapchat: Poglavlje treće

Facebook vs. Snapchat: Poglavlje treće

Odavno je poznato da se Facebook utrkuje sa Snapcahtom kada je reč o inovativnim i novim funkcijama koje privlače mlađe korisnike, a koje je poznata društvena mreža u prethodnom peridou lansirala u serijama - šireći svoju ponudu u cilju pariranja ovoj mobilnoj aplikaciji. Na red bi uskoro mogla da stigne još jedna značajna promena, a reč je o zasebnoj aplikaciji kamere koja bi delila funckije... znate već sa kim.

facebook-kamera

Da, reč je o Snapchatu kojeg je, moglo bi se slobodno reći, Facebook u dobroj meri kopirao u prethodnom periodu – vešto prikrivajući identitet rivala sa sličnim opcijama drugačijeg vizuelnog prikaza. Kako prenosi The Verge, tim inženjera iz Londona poznate kompanije već radi na samostalnoj aplikaciji kamere koja bi između ostalog trebalo da donese i značajne opcije za prenos videa uživo.

Aplikacija bi tako trebalo da omogući direktan pristup kameri uređaja, što bi omogućilo korisniku da znato brže pravi fotke, snima video ili prenosi isti uživo putem Facebook Livea i zatim kreirani materijal podeli sa prijateljima na ovoj društvenoj mreži. Inače, novi potez kalifornijske kompanije nam jasno pokazuje koliko su iz iste spremni da ulože u mobilni video materijal – za koji između ostalog smatraju da je neizbežan element društvenih mreža u budućnosti.

Sa druge strane, bitno je istaći da su iz Facebooka veoma svesni činjenice da sve veći broj korisnika širom sveta aktivno upotrebljava svoje mobilne telefone, te zahvaljujući tim podacima, iz ovog giganta vide veliku šansu da svojih 1,6 miliona korisnika usmere ka tome da što više dele različiti sadržaj na ovoj mreži – nego što je to danas slučaj.

Rešenje (možda) stiže iz Srbije?

Ukoliko samo uzmemo u obzir da Facebook već godinama pokušava da se okrene samostalnim aplikacijama putem svoje tzv. Creative Lab divizije – nije isključeno da čitav plan krene i u pogrešnom smeru ako se setimo i afere sa Messengerom, čijim se osamostaljivanjem, kompanija više usmerila ka korisnicima mobilnih uređaja.

Kada već govorimo o potencijalnoj Facebook Camera aplikaciji, bitno je napomenuti da je inicijalni prototip i koncept već uradio srpski dizajner Damjan Stanković koji stoji iza, sada već svetski poznatog Rhei sata koji koristi poseban mehanizam sa tečnošću za merenje vremena.

facebook camera
Damjanova vizija nove aplikacije iz Facebooka za iOS operativni sistem, ogleda se u jednostavnosti i maksimalnoj podređenosti korisniku (Izvor: medium.com)

Objasnivši više detalja u svom tekstu na Mediumu, Damjan između ostalog prikazuje kompletan proces stvaranja minimalističkog, ali krajnje funkcionalnog dizajna buduće aplikacije – tačnije na koji način je on zamislio da ona može izgledati u finalnoj verziji. Ostaje nam još samo da vidimo, da li će dizajnerovi nacrti i ideje možda stići i do Facebooka i koliko bi nova aplikacija zapravo mogla da podseća na Damjanovu viziju.

Štaviše, nova egzibicija iz Facebooka možda i nije daleko od uspeha, ukoliko imamo na umu da bi u okviru aplikacije mogla da bude integrisana i Facebook Live opcija – koja dobija sve veću popularnost otkako postepeno postaje dostupna globalno za sve korisnike i stranice na ovoj mreži.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Ko je vaš Mesija na razmućivanje?

Kada ste prvi put shvatili da ste matori? Ja pre nekih 5-6 godina, tada u kasnim dvadesetim.

Internet marketing

UniCredit Bank Srbija gasi Facebook, Messenger i Instagram – sledi ulaganje u sopstvene digitalne kanale?

Način na koji Facebook tretira svoje korisnike bili su dovoljan razlog da UniCredit grupa najavi potpuno povlačenje sa društvenih mreža kompanije iz Menlo Parka.

Digitalni mediji

Valjda niste zaboravili na TikTok jer ova aplikacija upravo menja način na koji konzumiramo digitalni sadržaj

Aplikacija TikTok otklanja iluziju o tome kako je bilo koji korisnik društvenih mreža tu da odlučuje i aktivno bira – to umesto njega u potpunosti radi aplikacija. Znači li to da dolazi novo doba za društvene mreže?

Propustili ste

Internet marketing

Proglašeni dobitnici IAB MIXX 2019. nagrada – Grand Prix otišao u ruke Ovation BBDO

Na devetom po redu Digital Day konferenciji pod sloganom How do you trust, dodeljena su Mixx Awards priznanja za najbolje digitalne kampanje realizovane prethodne godine u Srbiji.

Internet marketing

€36,8 miliona za digitalno oglašavanje u 2018. — srpsko tržište poraslo za 24,8%

I u 2018. godini zadržan je jak dvocifren rast tržišta digitalnog oglašavanja u Srbiji, pokazali su rezultati AdEx istraživanja. U nastavku teksta donosimo vam pregled najbitnijih rezultata.

Internet marketing

Najčešće greške pri izradi ‘content marketing’ strategije

Sasvim je razumno da želite da investirate u kvalitetan sadržaj kako biste unapredili svoj biznis, ali stvari nisu baš tako jednostavne. Evo koje greške marketari najčešće prave pri izradi content marketing strategije.

Tehnologija

Koji izazovi najviše muče QA inženjere?

Glavni zadatak QA inženjera je da bude podrška obezbeđivanju kvaliteta proizvoda. Zvuči lako, zar ne? U praksi, naravno, nije tako.

Startapi i poslovanje

Na čemu članovi vašeg tima rade u ovom trenutku? Softver KANBANSI ima odgovor

Izabrali ste Kanban metodologiju, počeli da je primenjujete i – to nije dalo očekivane rezultate ili iziskuje više truda nego što ste očekivali. Možda je rešenje ipak u softveru?

Internet marketing

Novi Chrome uvodi promene koje će razdrmati oblast digitalnog oglašavanja

Nedavno održana Google I/O konferencija dala nam je bolji uvid u promene koje će uskoro zahvatiti Chrome. Kako će one uticati na korisnike, ali i na oglašivače, pročitajte u nastavku teksta.