Facebook vs. Snapchat: Poglavlje treće

Facebook vs. Snapchat: Poglavlje treće

Odavno je poznato da se Facebook utrkuje sa Snapcahtom kada je reč o inovativnim i novim funkcijama koje privlače mlađe korisnike, a koje je poznata društvena mreža u prethodnom peridou lansirala u serijama - šireći svoju ponudu u cilju pariranja ovoj mobilnoj aplikaciji. Na red bi uskoro mogla da stigne još jedna značajna promena, a reč je o zasebnoj aplikaciji kamere koja bi delila funckije... znate već sa kim.

facebook-kamera

Da, reč je o Snapchatu kojeg je, moglo bi se slobodno reći, Facebook u dobroj meri kopirao u prethodnom periodu – vešto prikrivajući identitet rivala sa sličnim opcijama drugačijeg vizuelnog prikaza. Kako prenosi The Verge, tim inženjera iz Londona poznate kompanije već radi na samostalnoj aplikaciji kamere koja bi između ostalog trebalo da donese i značajne opcije za prenos videa uživo.

Aplikacija bi tako trebalo da omogući direktan pristup kameri uređaja, što bi omogućilo korisniku da znato brže pravi fotke, snima video ili prenosi isti uživo putem Facebook Livea i zatim kreirani materijal podeli sa prijateljima na ovoj društvenoj mreži. Inače, novi potez kalifornijske kompanije nam jasno pokazuje koliko su iz iste spremni da ulože u mobilni video materijal – za koji između ostalog smatraju da je neizbežan element društvenih mreža u budućnosti.

Sa druge strane, bitno je istaći da su iz Facebooka veoma svesni činjenice da sve veći broj korisnika širom sveta aktivno upotrebljava svoje mobilne telefone, te zahvaljujući tim podacima, iz ovog giganta vide veliku šansu da svojih 1,6 miliona korisnika usmere ka tome da što više dele različiti sadržaj na ovoj mreži – nego što je to danas slučaj.

Rešenje (možda) stiže iz Srbije?

Ukoliko samo uzmemo u obzir da Facebook već godinama pokušava da se okrene samostalnim aplikacijama putem svoje tzv. Creative Lab divizije – nije isključeno da čitav plan krene i u pogrešnom smeru ako se setimo i afere sa Messengerom, čijim se osamostaljivanjem, kompanija više usmerila ka korisnicima mobilnih uređaja.

Kada već govorimo o potencijalnoj Facebook Camera aplikaciji, bitno je napomenuti da je inicijalni prototip i koncept već uradio srpski dizajner Damjan Stanković koji stoji iza, sada već svetski poznatog Rhei sata koji koristi poseban mehanizam sa tečnošću za merenje vremena.

facebook camera
Damjanova vizija nove aplikacije iz Facebooka za iOS operativni sistem, ogleda se u jednostavnosti i maksimalnoj podređenosti korisniku (Izvor: medium.com)

Objasnivši više detalja u svom tekstu na Mediumu, Damjan između ostalog prikazuje kompletan proces stvaranja minimalističkog, ali krajnje funkcionalnog dizajna buduće aplikacije – tačnije na koji način je on zamislio da ona može izgledati u finalnoj verziji. Ostaje nam još samo da vidimo, da li će dizajnerovi nacrti i ideje možda stići i do Facebooka i koliko bi nova aplikacija zapravo mogla da podseća na Damjanovu viziju.

Štaviše, nova egzibicija iz Facebooka možda i nije daleko od uspeha, ukoliko imamo na umu da bi u okviru aplikacije mogla da bude integrisana i Facebook Live opcija – koja dobija sve veću popularnost otkako postepeno postaje dostupna globalno za sve korisnike i stranice na ovoj mreži.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

SEO i pretraga

Stiže Netokracijina edukacija o SEO trikovima – promo cene karata do 22. septembra!

Netokracija Srbija nastavlja sa organizacijom edukacija, a na red je došla ona o SEO trikovima. Želite da naučite tehnike koje garantuju uspeh na rezultatima pretraga? Čekamo vas 30. septembra u Beogradu!

Propustili ste

Kultura 2.0

Kuda ide muzički biznis u regionu i Srbiji – otkrivaju nam Rasta, Severina i Relja (Bassivity)

Muzika je odavno postala unosan biznis, a rastu ove industrije doprinose novi trendovi poput tehnologije produkcije pesama i spotova, streaming servisi ali i YouTube. Da li i naš region polako ulazi u moderni svet muzičkog biznisa?

Internet marketing

Zašto Dejv Birs kaže da kreativnost nije bogom dan talenat već stvar koju svako može da nauči?

Ovogodišnji Webiz Networking Night ugostiće nagrađivanog britanskog autora i govornika Dejva Birsa. Sa Dejvom razgovaram o tome kako nekonvencionalne stvari prodati šefu.

Netokracija

Kako do uspešnog Employer Branding ekosistema?

Marketari i HR menadžeri, spremite se – početkom oktobra vraća se Netokracijina Employer Branding konferencija! Kada 3. oktobra završite sa poslom pridružite nam se u ICT Hub-u gde ćemo govoriti o razvoju Employer Branding ekosistema u kompanijama. Čekamo vas!

Internet marketing

Kako su brendovi odigrali marketinšku utakmicu tokom Svetskog prvenstva u Kini?

Sa sportske strane svetsko prvenstvo u košarci želimo da zaboravimo što pre, ali sa marketinške strane priča je drugačija jer su brendovi ovaj put bili veoma aktivni. Ipak, da li su u potpunosti iskoristili 'hype' takmičenja u Kini?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

Karijere

Kako se zaposliti u kompaniji Facebook? Nenad Božidarević deli svoja iskustva

Nakon četiri godine na poziciji front-end inženjera, najpre sa Facebook, a potom i sa Instagram strane, Nenad Božidarević prelazi u Oculus, gde nakon godinu dana postaje menadžer, a za Netokraciju otkriva da li je Menlo Park zaista raj za domaće programere.