Facebook vs. Snapchat: Poglavlje treće

Facebook vs. Snapchat: Poglavlje treće

Odavno je poznato da se Facebook utrkuje sa Snapcahtom kada je reč o inovativnim i novim funkcijama koje privlače mlađe korisnike, a koje je poznata društvena mreža u prethodnom peridou lansirala u serijama - šireći svoju ponudu u cilju pariranja ovoj mobilnoj aplikaciji. Na red bi uskoro mogla da stigne još jedna značajna promena, a reč je o zasebnoj aplikaciji kamere koja bi delila funckije... znate već sa kim.

facebook-kamera

Da, reč je o Snapchatu kojeg je, moglo bi se slobodno reći, Facebook u dobroj meri kopirao u prethodnom periodu – vešto prikrivajući identitet rivala sa sličnim opcijama drugačijeg vizuelnog prikaza. Kako prenosi The Verge, tim inženjera iz Londona poznate kompanije već radi na samostalnoj aplikaciji kamere koja bi između ostalog trebalo da donese i značajne opcije za prenos videa uživo.

Aplikacija bi tako trebalo da omogući direktan pristup kameri uređaja, što bi omogućilo korisniku da znato brže pravi fotke, snima video ili prenosi isti uživo putem Facebook Livea i zatim kreirani materijal podeli sa prijateljima na ovoj društvenoj mreži. Inače, novi potez kalifornijske kompanije nam jasno pokazuje koliko su iz iste spremni da ulože u mobilni video materijal – za koji između ostalog smatraju da je neizbežan element društvenih mreža u budućnosti.

Sa druge strane, bitno je istaći da su iz Facebooka veoma svesni činjenice da sve veći broj korisnika širom sveta aktivno upotrebljava svoje mobilne telefone, te zahvaljujući tim podacima, iz ovog giganta vide veliku šansu da svojih 1,6 miliona korisnika usmere ka tome da što više dele različiti sadržaj na ovoj mreži – nego što je to danas slučaj.

Rešenje (možda) stiže iz Srbije?

Ukoliko samo uzmemo u obzir da Facebook već godinama pokušava da se okrene samostalnim aplikacijama putem svoje tzv. Creative Lab divizije – nije isključeno da čitav plan krene i u pogrešnom smeru ako se setimo i afere sa Messengerom, čijim se osamostaljivanjem, kompanija više usmerila ka korisnicima mobilnih uređaja.

Kada već govorimo o potencijalnoj Facebook Camera aplikaciji, bitno je napomenuti da je inicijalni prototip i koncept već uradio srpski dizajner Damjan Stanković koji stoji iza, sada već svetski poznatog Rhei sata koji koristi poseban mehanizam sa tečnošću za merenje vremena.

facebook camera
Damjanova vizija nove aplikacije iz Facebooka za iOS operativni sistem, ogleda se u jednostavnosti i maksimalnoj podređenosti korisniku (Izvor: medium.com)

Objasnivši više detalja u svom tekstu na Mediumu, Damjan između ostalog prikazuje kompletan proces stvaranja minimalističkog, ali krajnje funkcionalnog dizajna buduće aplikacije – tačnije na koji način je on zamislio da ona može izgledati u finalnoj verziji. Ostaje nam još samo da vidimo, da li će dizajnerovi nacrti i ideje možda stići i do Facebooka i koliko bi nova aplikacija zapravo mogla da podseća na Damjanovu viziju.

Štaviše, nova egzibicija iz Facebooka možda i nije daleko od uspeha, ukoliko imamo na umu da bi u okviru aplikacije mogla da bude integrisana i Facebook Live opcija – koja dobija sve veću popularnost otkako postepeno postaje dostupna globalno za sve korisnike i stranice na ovoj mreži.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

5 razloga zašto paušalci ne veruju izmenama zakona i zašto se javno bune protiv njihovog usvajanja

Svako ko je prisustvovao otvorenim razgovorima povodom donošenja novih zakona o poslovanju i oporezivanju paušalaca ima samo jedan pridev - zapaljivo. Suprostavljene strane diskutovale su o zakonskim predlozima, a šta je to što paušalci ističu kao najveće probleme, pročitajte u nastavku ovog teksta.

Kultura 2.0

Horor priče iz industrije: Plata koja nikada nije stigla

Želite da promenite firmu jer više nema šta da vam ponudi? Ja bih, na vašem mestu, ponovo razmislio - ko zna šta vas čeka u sledećoj.

Startapi i poslovanje

Da li je zbog ‘paušala’ na pomolu novi egzodus programera i digitalnih stručnjaka?

Od svih dilema koje poslednjih mesec dana potresaju domaću IT zajednicu, jedna od najizraženijih i najstrastvenijih glasi - otići ili ostati?

Propustili ste

E-commerce

Guberinić: CarGo stiže u Novi Sad, a za njim i servis za digitalna plaćanja!

Treća po redu OMGcommerce konferencija u organizaciji Netokracije završena je juče, a pored dvadeset predavača koji su govorili o rešenjima i trendovima u oblasti e-trgovine, publika se upoznala i sa novinama koje kompanija CarGo planira da uvede u narednom periodu na tržište Srbije.

Upoznajte poslodavce

Microsoft je najpoželjniji IT poslodavac u Srbiji – slede Nordeus i Ubisoft

Ko su najatraktivniji IT poslodavci u Srbiji? Sajt Poslovi Infostud predstavio je rezultate svog prvog velikog istraživanja poslodavaca te vrste, a kompanija koja je osvojila najviše glasova ispitanika je Microsoft.

Intervju

Preobražaj se ne dešava ako iza njega ne stoje ljudi koji vide svet drugim očima

Duvanska industrija bez dima? Zvuči paradoksalno, ali kompanija Philip Morris International smatra da je to moguće. O njihovoj biznis transformaciji koja će to omogućiti i zaposlenima koji igraju ključnu ulogu, u nastavku teksta razgovaramo sa njihovom HR menadžerkom.

Netokracija

Zakonske osnove za razvoj ‘online’ trgovine u Srbiji su postavljene – web trgovci traže smanjenje sive ekonomije

Treća Netokracijina konferencija posvećena digitalnoj trgovini i budućnosti ove oblasti počela je jutros u prostorijama Naučno-tehnološkog parka. Dvadeset ovogodišnjih predavača publici će predstaviti rešenja i proizvode, govoriće o promenama koje novi zakoni donose za sve digitalne trgovce i podeliti konkretne savete za unapređenje poslovanje web prodavnica.

Internet marketing

Šta je korisnička persona i zašto je presudna za uspeh vašeg digitalnog proizvoda?

Često imam priliku da vidim kako se proizvod oblikuje u odnosu na pretpostavke o tome šta korisnicima treba. U najvećem broju slučajeva pokaže se da su one pogrešne, ali tek kada proizvod izađe na tržište. Ipak, ta situacija se može izbeći.

Startapi i poslovanje

Emitto obećava 10x veći CTR jer sadržaj plasira tamo gde su korisnici – u njihove direktne poruke

Oglašavanje putem društvenih mreža je sve skuplje, e-mail marketing ne donosi iste rezultate kao pre, pa čitava industrija traži alternativne kanale oglašavanja - među kojima su i direktne poruke. O tome zašto je 'dark social' sve popularniji, razgovaramo sa osnivačem startapa Emitto.