800 miliona korisnika kasnije i svet ima TikTok - aplikaciju o kojoj svi pričaju

800 miliona korisnika kasnije i svet ima TikTok – aplikaciju o kojoj svi pričaju

TikTok ime je aplikacije o kojoj se poslednjih dana priča u marketarskim kuloarima. U tekstu koji predstoji pokušaćemo da vam objasnimo o čemu je reč.

Prva asocijacija za spoj kreativnosti i društvenih mreža jeste Instagram, zahvaljujući nizu alata koje je servis vremenom ponudio svojim korisnicima. Pa ipak, možda bi u skorijoj budućnosti sinonim za kreativnost u formi kratkog videa mogla da bude kineska aplikacija TikTok.

Lansirana još 2016. godine za Android i iOS operativne sisteme, popularnost TikTok aplikacije je za kratko vreme porasla, generišući oko 800 miliona aktivnih korisnika. Aplikacija je u avgustu prošle godine pripojena servisu musical.ly radi generisanja još veće zajednice video kreatora.

Po čemu je TikTok iza koje stoji kineska kompanija ByteDance toliko drugačiji da, kao mlada aplikacija na tržištu, već sada može da se pohvali brojem korisnika na nivou mnogo većih servisa? Odgovor na ovo pitanje potencijalno leži u činjenici da je TikTok svojim korisnicima u ruke stavio pre svega alat uz pomoć koga mogu brzo i jednostavno da kreiraju klipove od 15 sekundi i na taj način iskažu svoju kreativnost.

#4 po broju preuzimanja

Kao i kod ostalih aplikacija koje koristimo ili koje smo probali da korisitmo, TikTok sadrži home feed na kojem se nalaze video kreacije korisnika širom sveta, zatim deo za notifikacije, podaci o profilu i discover deo. U ovoj sekciji nalaze se videi selektovani prema trending hashtagovima, koje korisnici prethodno montiraju uz pomoć različitih filtera i podešavanja formata trajanja.

S obzirom na to da sam novi korisnik na ovoj mreži, ono što mi je prvo privuklo pažnju jeste prostor ostavljen korisnicima da bar na nekoliko sekudni postanu glumci, kreatori videa, muzičari ili nešto drugo. TikTok u prvi plan stavlja produkciju kreativnog video sadržaja.

Aplikacija omogućava korisnicima da u svojim video klipovima ubace i preset-ovanu muziku koja se nalazi unutar programa, kao i muziku koju sami mogu pustiti sa zvučnika.

Gledano iz ugla stalnog i aktivnog korisnika, odnosno naše koleginice iz Hrvatske, Lorene Vlahovski, ova aplikacija je pre svega kreativna video platforma pa tek onda društvena mreža:

Do sada sam se više fokusirala da se što više igram s mogućnostima kod snimanja videa, te najviše pratim hashtag #tutorial da vidim kako drugi korisnici snimaju video klipove. Zanimljivo je kako već sad dolazi vreme kad (nakon što sam nedavno završila fakultet produkcije) učim od mlađe ekipe o video trendovima, dok ona pak na ovakav, neposredan način, uči o procesu produkcije videa i šta sve stoji iza jednog snimanja (pa čak i ako samo traje 15 sekundi).

Rezultat svega toga jeste velika korisnička baza koju čini uglavnom mlađa publika, tačnije generacija Z. U prilog ide i podatak da je TikTok četvrta najviše preuzimana aplikacija sa prodavnica za iOS i Android operativne sisteme.

TikTok bi bar na neko vreme mogao da “razbije” dobro poznatu praksu među korisnicima koji se svakodnevno kreću dobro poznatom rutom – Facebook – Instagram – Messenger ili drugačijim redosledom. Ako već govorimo o konkurenciji, jasno je da će TikTok pronaći svoje mesto na tržištu pre svega zato što je usko fokusiran na jedan format i zato što privlači određenu grupu korisnika.

Spremite novce, TikTok je otvoren za biznis

I kada se sve brojke saberu, činjenica je da ova aplikacija sa sobom donosi i veliki marketinški potencijal, te da je još u januaru započelo testiranje reklama u SAD-u i Velikoj Britaniji. Iako još mlada, evidentno je da bi ova mreža vremenom mogla da preraste u još jednu veliku oglašivačku platformu, na koju bi brendovi morali da obrate pažnju.

Otuda se postavlja i pitanje na koji način iskoristiti TikTok u promotivne svrhe? DigiDay je još krajem januara predstavio detaljan media kit koji pokazuje brojke korisnika TikToka u Ujedinjenom Kraljevstvu (3,7 + miliona), Italiji (2,4 + miliona), Francuskoj (4 + miliona), Nemačkoj (4,1 + miliona) i Španiji (2,7 + miliona).

Statistika je pokazala da korisnici provedu u proseku oko 37 minuta na ovoj aplikaciji u svakoj od država, dok se u Nemačkoj na mesečnom nivou pregleda čak 6,5 milijardi video klipova! Kako bi brendovima i drugim oglašivačima omogućili da iskorite ove brojeve i rastuću bazu korisnika, TikTok nudi i posebne reklamne formate, tačnije: Brand takeover, In-feed native video, Hashtag Challenge, Lens 2D, 3D i & AR.

Izuzimajući popularnost koju je veoma brzo stekla, ova aplikacija tek treba da pokaže svoju drugu stranu medalje. Ovo se pre svega odnosti na njen back end, tačnije pozadinu funkcionisanja, stabilnost i pre svega na zaštitu bezbednosti podataka korisnika o kojima se u proteklom periodu sve više govori. Veliki broj korisnika za sada pokazuje da je pred TikTokom svetla budućnost.


Ostavi komentar

    • Marko Crnjanski

      Marko Crnjanski

      6. 2. 2019. u 10:52 Odgovori

      Ćao Marina,

      S obzirom na to da je aplikacija i dalje mlada, za sada nema statističkih podataka o broju korisnika aplikacije iz Srbije.

      Kada ove informacije budu bile dostupne za javnost, svakako ćemo izvestiti.

      Pozdrav!
      MC

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Office Talks Podcast

Matorci vs. Milenijalci – problem generacijskog jaza

Glavna tema 44. epizode Office Talks podcasta bila je diskusija o problemu koji sve vidljiviji generacijski jaz nosi sa sobom. Može li se životno iskustvo naših roditelja primeniti u eri digitalizacije i pandemije?

Karijere

Jovan Jovanović otkriva šta čeka domaće IT-jevce koji žele posao u norveškoj tehnološkoj industriji

Jovan Jovanović, QA inženjer u kompaniji Tidal, u Oslu živi već tri godine i kao aktivan učesnik u tom sektoru veoma je dobro upoznao norvešku tehnološku industriju. O njoj razgovaramo u nastavku teksta.

Startapi i poslovanje

Novosadski Anari AI dobio investiciju od $2.000.000 za proizvodnju AI čipova u cloudu

Ova srpsko-američka kompanija je za dva meseca zatvorila investicionu 'seed' rundu vođenu od strane nemačkog fonda Earlybird VC, koji je po prvi put investirao u jedan srpski startap. U investiciji su učestvovali i fondovi Acequia Capital i Serbian Entrepreneurs kao i Erica Ries, osnivač Lean Startup-a.

Propustili ste

Netokracija

Predstavljamo vam ‘Employer Branding Belgrade’ – online konferenciju koja otkriva nova pravila u IT industriji

Pravila za regrutovanje top talenta u IT-ju su se promenila… I zato organizujemo Employer Branding Belgrade - besplatni online događaj koji će pokušati da odgovori na pitanje šta zaposleni u tehnološkoj industriji danas traže kod svog poslodavca!

E-commerce

Pošta Srbije i eCommerce Asocijacija potpisale Memorandum o razumevanju

Saradnja sa Poštom Srbije u programskim sadržajima eCommerce Asocijacije ključna je za razvoj i unapređenje internet poslovanja u Srbiji - pre svega kroz razmenu iskustva radi edukacije mikro i malih preduzeća.

Kultura 2.0

Kako da ne budete Dositej Obradović u Employer Brandingu?

IT kompanije jesu u fokusu ovog članka, jer je interesovanje za ovu temu u toj industriji najveće. Ali često, Employer Branding jednostavno ne radi ono što bi zaista trebalo.

Office Talks Podcast

Kako prodati vaš proizvod? (gost Ilija Ćosić)

Tema 45. epizode Office Talks podcasta bila je prodaja putem digitalnih kanala tj. kako efikasno prodavati proizvode putem interneta. Naš gost bio je Ilija Ćosić, Head of Sales u startapu Skylead koji se bavi automatizacijom prodajnih procesa. 

Kultura 2.0

Takmičenje FIRST LEGO League dolazi u Srbiju – 23. maja u Prvoj kragujevačkoj gimnaziji

Takmičenje 'FIRST LEGO League' za decu i mlade ima za cilj da učesnicima obezbedi iskustvo u rešavanju stvarnih problema kroz vođeni globalni program robotike.

Karijere

Mihailo Ponjavić imenovan za direktora prodaje Euronews mreže u Srbiji

Nakon skoro tri godine u e-commerce sektoru, Mihailo Ponjavić vraća se u medijski biznis i staje na čelo prodajnog sektora televizijske mreže Euronews u Srbiji koja uskoro kreće sa radom.