TikTok ime je aplikacije o kojoj se poslednjih dana priča u marketarskim kuloarima. U tekstu koji predstoji pokušaćemo da vam objasnimo o čemu je reč.
Prva asocijacija za spoj kreativnosti i društvenih mreža jeste Instagram, zahvaljujući nizu alata koje je servis vremenom ponudio svojim korisnicima. Pa ipak, možda bi u skorijoj budućnosti sinonim za kreativnost u formi kratkog videa mogla da bude kineska aplikacija TikTok.
Lansirana još 2016. godine za Android i iOS operativne sisteme, popularnost TikTok aplikacije je za kratko vreme porasla, generišući oko 800 miliona aktivnih korisnika. Aplikacija je u avgustu prošle godine pripojena servisu musical.ly radi generisanja još veće zajednice video kreatora.
Po čemu je TikTok iza koje stoji kineska kompanija ByteDance toliko drugačiji da, kao mlada aplikacija na tržištu, već sada može da se pohvali brojem korisnika na nivou mnogo većih servisa? Odgovor na ovo pitanje potencijalno leži u činjenici da je TikTok svojim korisnicima u ruke stavio pre svega alat uz pomoć koga mogu brzo i jednostavno da kreiraju klipove od 15 sekundi i na taj način iskažu svoju kreativnost.
#4 po broju preuzimanja
Kao i kod ostalih aplikacija koje koristimo ili koje smo probali da korisitmo, TikTok sadrži home feed na kojem se nalaze video kreacije korisnika širom sveta, zatim deo za notifikacije, podaci o profilu i discover deo. U ovoj sekciji nalaze se videi selektovani prema trending hashtagovima, koje korisnici prethodno montiraju uz pomoć različitih filtera i podešavanja formata trajanja.
S obzirom na to da sam novi korisnik na ovoj mreži, ono što mi je prvo privuklo pažnju jeste prostor ostavljen korisnicima da bar na nekoliko sekudni postanu glumci, kreatori videa, muzičari ili nešto drugo. TikTok u prvi plan stavlja produkciju kreativnog video sadržaja.

Gledano iz ugla stalnog i aktivnog korisnika, odnosno naše koleginice iz Hrvatske, Lorene Vlahovski, ova aplikacija je pre svega kreativna video platforma pa tek onda društvena mreža:
Do sada sam se više fokusirala da se što više igram s mogućnostima kod snimanja videa, te najviše pratim hashtag #tutorial da vidim kako drugi korisnici snimaju video klipove. Zanimljivo je kako već sad dolazi vreme kad (nakon što sam nedavno završila fakultet produkcije) učim od mlađe ekipe o video trendovima, dok ona pak na ovakav, neposredan način, uči o procesu produkcije videa i šta sve stoji iza jednog snimanja (pa čak i ako samo traje 15 sekundi).
Rezultat svega toga jeste velika korisnička baza koju čini uglavnom mlađa publika, tačnije generacija Z. U prilog ide i podatak da je TikTok četvrta najviše preuzimana aplikacija sa prodavnica za iOS i Android operativne sisteme.
TikTok bi bar na neko vreme mogao da “razbije” dobro poznatu praksu među korisnicima koji se svakodnevno kreću dobro poznatom rutom – Facebook – Instagram – Messenger ili drugačijim redosledom. Ako već govorimo o konkurenciji, jasno je da će TikTok pronaći svoje mesto na tržištu pre svega zato što je usko fokusiran na jedan format i zato što privlači određenu grupu korisnika.
Spremite novce, TikTok je otvoren za biznis
I kada se sve brojke saberu, činjenica je da ova aplikacija sa sobom donosi i veliki marketinški potencijal, te da je još u januaru započelo testiranje reklama u SAD-u i Velikoj Britaniji. Iako još mlada, evidentno je da bi ova mreža vremenom mogla da preraste u još jednu veliku oglašivačku platformu, na koju bi brendovi morali da obrate pažnju.
Otuda se postavlja i pitanje na koji način iskoristiti TikTok u promotivne svrhe? DigiDay je još krajem januara predstavio detaljan media kit koji pokazuje brojke korisnika TikToka u Ujedinjenom Kraljevstvu (3,7 + miliona), Italiji (2,4 + miliona), Francuskoj (4 + miliona), Nemačkoj (4,1 + miliona) i Španiji (2,7 + miliona).
Statistika je pokazala da korisnici provedu u proseku oko 37 minuta na ovoj aplikaciji u svakoj od država, dok se u Nemačkoj na mesečnom nivou pregleda čak 6,5 milijardi video klipova! Kako bi brendovima i drugim oglašivačima omogućili da iskorite ove brojeve i rastuću bazu korisnika, TikTok nudi i posebne reklamne formate, tačnije: Brand takeover, In-feed native video, Hashtag Challenge, Lens 2D, 3D i & AR.
Izuzimajući popularnost koju je veoma brzo stekla, ova aplikacija tek treba da pokaže svoju drugu stranu medalje. Ovo se pre svega odnosti na njen back end, tačnije pozadinu funkcionisanja, stabilnost i pre svega na zaštitu bezbednosti podataka korisnika o kojima se u proteklom periodu sve više govori. Veliki broj korisnika za sada pokazuje da je pred TikTokom svetla budućnost.
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!