Zašto su digitalne i beskontaktne transakcije bitnije nego ikada?

Zašto su digitalne i beskontaktne transakcije bitnije nego ikada?

Činjenica da ćemo naredne dane i nedelje provesti u kućnoj izolaciji nikoga nije obradovala, ali srećom većinu poslova možemo da završimo putem Interneta.

Prva nedelja od uvođenja vanrednog stanja zbog COVID-19 virusa polako se bliži kraju. Građani se privikavaju na novu realnost koja od njih zahteva disciplinu i strpljenje, ali i neke nove procese i alate koji su doduše i pre bili tu, ali koji tek sada pokazuju svoju pravu vrednost.

I dok se čitava privreda privikava na remote poslovanja, shvativši da se najveći deo posla može obaviti putem kompjutera, tableta ili pametnog telefona, čini se da takvo mišljenje usvajaju i građani – kako kroz poručivanje hrane i namirnica online, kroz online vežbanje te samoorganizovanje i volontiranje, pa tako i kroz bankarske poslove.

Imajući u vidu upravo ovaj važan aspekt života, a pogotovo u uslovima u kojima je ograničeno kretanje ljudi u zatvorenim prostorima, OTP banka Srbija sastavila je za svoje korisnike jednostavan vodič za upotrebu različitih digitalnih alata koji podižu bezbednost u datim okolnostima, ali i koji osiguravaju nesmetano korišćenje bankarskih servisa. Vodič u celosti prenosimo:

10 saveta kako da postupate bezbednije i odgovornije uz pomoć beskontaktnih i digitalnih servisa

  1. Sve račune je moguće platiti putem m-banking i e-banking aplikacija i bez dolaska u poslovnicu, bez provizije od 20. marta, tokom trajanja vanrednog stanja.
  2. Kupoprodaja deviza takođe je moguća u m-bankingu i e-banking aplikaciji uz povoljniji kurs nego na blagajni.
  3. Korisnici na bankomatima OTP banke mogu da podignu čak i evre. Sa online bankarom korisnici se mogu savetovati mejlom (stanovnistvo@otpsrbija.rs), kao i putem chat opcije u e-banking aplikaciji. Direktna komunikacija sa bankarom moguća je putem telefona 011 3011 555.
  4. Prebacivanje sredstava između računa i proveru stanja moguće je obaviti bez pozivanja bankara i bez dolaska u poslovnicu, direktno u m-banking i e-banking aplikaciji korisnika.
  5. Keš kredit moguće je realizovati potpuno online, kao i dozvoljeni minus, bez odlaska u poslovnicu, već direktno iz e-banking aplikacije.
  6. Presek rata za postojeće kredite i stanje na kreditnoj kartici moguće je proveriti u m-banking ili e-banking aplikaciji.
  7. Online kupovinu na bilo kom web shopu moguće je obaviti bezbedno debitnom ili kreditnom karticom OTP banke, bez fizičke posete prodavnici.
  8. Ukoliko se ipak posećuje prodavnica ili apoteka, kupovina može biti beskontaktna plaćanjem Mastercard ili Visa karticom (ne mora se davati kartica radnicima, kako bi se sprečila slučajna transmisija).
  9. U slučaju zaboravljene platne kartice, za beskontaktno plaćanje moguće je koristiti mCard opciju u m-banking aplikaciji na Android telefonu korisnika.
  10. Beskontaktno je takođe moguće poslati i novac prijateljima ili članovima porodice, putem P2P opcije u m-banking aplikaciji i to bez provizije: korisnici novac šalju direktno sa svog računa, a primalac bira da li će novac preuzeti odmah uplatom na svoj račun ili karticu, ili gotovinskom isplatom sa bankomata OTP banke.

Nadamo se da će vam gorenavedeni saveti pomoći da lakše i bezbednije provedete vaše vreme u izolaciji, a ukoliko se i dalje dvoumite da li je plaćanje karticama zaista najbolja opcija, imajte na umu i to da novac nije baš najčistiji, te da se na površini novčanica uglavnom kriju mikroorganizmi. Mislite o tome naredni put kada odete u prodavnicu, a do tada držite sigurno rastojanje i pratite savete lekara. Srećno!


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Šta rade zaposleni dok HR menadžeri spavaju? Kritikuju LGBT zajednicu i leče decu SMS porukama

Koliko ste upoznati sa kulturom ćutanja, skretanja pogleda i sleganja ramena koja je nikad prisutnija u domaćoj IT zajednici?

E-commerce

Deltin ‘Ananas’ unaprediće domaći e-commerce ne investicijom od €100 miliona, već brigom o korisnicima. Može li on to?

Kompanija Delta Holding najavila je da nakon 30 godina poslovanja u različitim oblastima u 2021. godini ulazi u e-commerce. Analiziram kako bi novi biznis mogao da izgleda i na čemu se mora zasnivati kako bi se takmičio sa konkurencijom.

Kultura 2.0

Oporezivanje digitalne imovine u Srbiji: Koje obaveze imaju fizička i pravna lica?

Do decembra 2020. godine poreski propisi nisu izričito prepoznavali digitalnu imovinu i to je vodilo nepovoljnom poreskom tretmanu transakcija koje uključuju digitalnu imovinu, ali i pravnoj nesigurnosti o tome kako se digitalna imovina oporezuje. U tekstu objašnjavamo kako sada stoje stvari po tom pitanju.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Vanja organizuje prvo ‘online’ individualno takmičenje za mlade programere u Srbiji

Vanja Paunović, mladi softverski inženjer koji stoji iza YouTube kanala Džimiks, organizuje prvo 'online' takmičenje u programiranju u Srbiji za srednjoškolce i studente. Tema je proizvoljna, a rok za dostavljanje projekta je 1. maj.

Tehnologija

Cardano je nova blockchain mreža, a njena kriptovaluta je udesetostručila svoju vrednost

U svetu kriptovaluta gotovo svaki dan imamo novine koje oblikuju ovo intenzivno tržište. Jedna od njih jeste i blockchain platforma Cardano čiji je deo i kriptovaluta Ada.

Startapi i poslovanje

Srpski B-Fresh inovativnim sistemom pakovanja nastoji da promeni prehrambenu industriju

Tehnologija bi u budućnosti mogla u potpunosti da promeni poljoprivredu i prehrambenu industriju. Startap B-Fresh iz Srbije koji razvija rešenje za duži rok trajanja hrane upravo to dokazuje, ali pokazuje i da Srbija ima još jedan talentovan tim iz 'agrotech' sektora.

Internet marketing

IAB MIXX Awards 2021: Otvorene prijave – žiri bira nagrade u 15 kategorija!

Glavni cilj dodeljivanja IAB MIXX nagrada je da se prepoznaju i istaknu kvalitet realizacije digitalnih strategija i medijskih kampanja. Radovi se mogu prijaviti najkasnije do 12. aprila 2021. godine u jednoj ili više kategorija, a u skladu sa ciljevima kampanje ili projekta.

Digitalni mediji

Šta je to Patreon i koja je njegova uloga u podršci kreatorima sadržaja na Internetu?

U poslednjih dve, tri godine na domaćoj YouTube sceni sve više se govori o Patreonu - platformi koja nezavisnim video kreatorima pomaže da naprave nove modele zarade i okupe publiku koja će ih novčano nagraditi za kvalitetan sadržaj.

Startapi i poslovanje

Endava akvizirala hrvatsku agenciju Five za 33+ miliona evra

Ova kompanija nakon prošlogodišnje akvizicije Comtrade-a nastavlja sa jačanjem svog prisustva u regionu. Hrvatski Five postaje deo ove internacionalne kompanije, a 'exit' je vredan više od 33 miliona evra - kroz deonice i keš.