Zašto su digitalne i beskontaktne transakcije bitnije nego ikada?

Zašto su digitalne i beskontaktne transakcije bitnije nego ikada?

Činjenica da ćemo naredne dane i nedelje provesti u kućnoj izolaciji nikoga nije obradovala, ali srećom većinu poslova možemo da završimo putem Interneta.

Prva nedelja od uvođenja vanrednog stanja zbog COVID-19 virusa polako se bliži kraju. Građani se privikavaju na novu realnost koja od njih zahteva disciplinu i strpljenje, ali i neke nove procese i alate koji su doduše i pre bili tu, ali koji tek sada pokazuju svoju pravu vrednost.

I dok se čitava privreda privikava na remote poslovanja, shvativši da se najveći deo posla može obaviti putem kompjutera, tableta ili pametnog telefona, čini se da takvo mišljenje usvajaju i građani – kako kroz poručivanje hrane i namirnica online, kroz online vežbanje te samoorganizovanje i volontiranje, pa tako i kroz bankarske poslove.

Imajući u vidu upravo ovaj važan aspekt života, a pogotovo u uslovima u kojima je ograničeno kretanje ljudi u zatvorenim prostorima, OTP banka Srbija sastavila je za svoje korisnike jednostavan vodič za upotrebu različitih digitalnih alata koji podižu bezbednost u datim okolnostima, ali i koji osiguravaju nesmetano korišćenje bankarskih servisa. Vodič u celosti prenosimo:

10 saveta kako da postupate bezbednije i odgovornije uz pomoć beskontaktnih i digitalnih servisa

  1. Sve račune je moguće platiti putem m-banking i e-banking aplikacija i bez dolaska u poslovnicu, bez provizije od 20. marta, tokom trajanja vanrednog stanja.
  2. Kupoprodaja deviza takođe je moguća u m-bankingu i e-banking aplikaciji uz povoljniji kurs nego na blagajni.
  3. Korisnici na bankomatima OTP banke mogu da podignu čak i evre. Sa online bankarom korisnici se mogu savetovati mejlom (stanovnistvo@otpsrbija.rs), kao i putem chat opcije u e-banking aplikaciji. Direktna komunikacija sa bankarom moguća je putem telefona 011 3011 555.
  4. Prebacivanje sredstava između računa i proveru stanja moguće je obaviti bez pozivanja bankara i bez dolaska u poslovnicu, direktno u m-banking i e-banking aplikaciji korisnika.
  5. Keš kredit moguće je realizovati potpuno online, kao i dozvoljeni minus, bez odlaska u poslovnicu, već direktno iz e-banking aplikacije.
  6. Presek rata za postojeće kredite i stanje na kreditnoj kartici moguće je proveriti u m-banking ili e-banking aplikaciji.
  7. Online kupovinu na bilo kom web shopu moguće je obaviti bezbedno debitnom ili kreditnom karticom OTP banke, bez fizičke posete prodavnici.
  8. Ukoliko se ipak posećuje prodavnica ili apoteka, kupovina može biti beskontaktna plaćanjem Mastercard ili Visa karticom (ne mora se davati kartica radnicima, kako bi se sprečila slučajna transmisija).
  9. U slučaju zaboravljene platne kartice, za beskontaktno plaćanje moguće je koristiti mCard opciju u m-banking aplikaciji na Android telefonu korisnika.
  10. Beskontaktno je takođe moguće poslati i novac prijateljima ili članovima porodice, putem P2P opcije u m-banking aplikaciji i to bez provizije: korisnici novac šalju direktno sa svog računa, a primalac bira da li će novac preuzeti odmah uplatom na svoj račun ili karticu, ili gotovinskom isplatom sa bankomata OTP banke.

Nadamo se da će vam gorenavedeni saveti pomoći da lakše i bezbednije provedete vaše vreme u izolaciji, a ukoliko se i dalje dvoumite da li je plaćanje karticama zaista najbolja opcija, imajte na umu i to da novac nije baš najčistiji, te da se na površini novčanica uglavnom kriju mikroorganizmi. Mislite o tome naredni put kada odete u prodavnicu, a do tada držite sigurno rastojanje i pratite savete lekara. Srećno!


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Karijere

Kada je pravo vreme da uvećate vaš tim – iz ugla kreativne agencije i IT kompanije

Skaliranje - naizgled strana reč koju ako prebacite u kontekst preduzetništva i poslovanja znači mnogo. Ovog puta govorimo o rastu timova u kreativnoj i IT industriji, o tome kako efikasno voditi ovaj proces i kako izbeći izazove na tom putu.

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.

E-commerce

eCommerce Asocijacija otvara vrata svoje Akademije za sve koji žele da pokrenu svoj web shop

eCommerce Asocijacija Srbije pokrenula je eCommerce Akademiju - edukativni projekat u okviru kog će profesionalci iz svih segmenata digitalnog ekosistema sa polaznicima deliti svoja iskustva iz sektora elektronske trgovine.

Intervju

McCann otkriva (skoro) sve što ste želeli da znate o tehnologiji – tokom i posle korone

'WeCann Point of View' je e-book kreiran od strane agencije McCann u okviru kog dele svoja razmišljanja o praćenju i privatnosti, kupovini, dokumentima i parama, ekonomiji deljenja i ekonomiji razdvojenosti, proširenoj realnosti, i drugim trendovima koji su se promenili u toku pandemije. U nastavku za Netokraciju izdvajaju najzanimljivije delove.