Zašto je YouTube Rewind 2018. najomraženiji video - ikada?

Zašto je YouTube Rewind 2018. najomraženiji video – ikada?

Pre nešto manje od mesec dana YouTube je objavio godišnji pregled najpopularnijih klipova, mimova i jutjubera za 2018. godinu - ali taj video postao je za kratko vreme jedan od najomraženijih sa čak 14 miliona dislajkova.

Za nešto manje od mesec dana ovaj klip je zauzeo prvo mesto po broju dislike-ova (14+ miliona), prestigavši video Džastina Bibera “Baby” koji je za deset godina postojanja uspeo da skupi preko devet miliona negativnih reakcija.

Koliko je jak “hejt” prema novom Rewind-u, najbolje ilustruje sledeći podatak: “Baby” je u poslednjih deset dana “izgubio” 300 hiljada dislike-ova, jer su ljudi anulirali svoj dislike, da bi YouTube Rewind što brže postao najdislajkovaniji video klip.

Zašto? Zašto je jedan klip koji treba da sumira 2018. godinu izazvao toliko negativnih reakcija od strane publike, pa i samih YouTube-ra?

U nastavku teksta pozabavićemo se pojedinim razlozima, ali prema mom skromnom mišljenju ključna je jedna činjenica – YouTube se stidi svojih najvećih zvezda jer nisu politički korektne te samim tim i nisu prihvatljive velikim oglašivačima. A sudeći po reakcijama i komentarima, kako ispod klipa, tako i po raznim drugim videima, do istog ovog zaključka došlo je još nekoliko miliona ljudi.

Šta kaže istorija?

Nekada davno u dalekoj Americi iza sedam gora… ovaj godina, rodio se prvi YouTube Rewind. Da budemo precizni 2011. godine je izbačen prvi klip ovog naziva, a sadržao je deset najgledanijih video klipova. Sam video je trajao oko dva minuta i bio je prilično bazično montiran. Već naredne godine YouTube je rešio da umesto klasičnog spiska napravi montažu gde bi predstavio najinteresantnije fenomene i kreatore. Klip je izuzetno dobro prošao i na neki način postavio obrazac za buduća “premotavanja”.

Svake godine nakon toga YouTube Rewind (pravi ga kompanija Portal A u saradnji sa menadžmentom ovog servisa) je postajao sve kompleksniji, sa sve više YouTuber-a, mimova, fora i fazona iz aktuelne godine. Naravno oko svakog Rewind-a se dizala prašina, ko je unutra i ko nije, ali sve od 2017. godine to je bilo u granicama očekivanog.

YouTube Rewind 2017. je napravljen nakon sada već čuvene YouTube “Adpocalypse”, kada je niz velikih oglašivača povukao svoje kampanje sa platforme, tvrdeći da ne žele da se njihove reklame emituju na klipovima sa kontroverznom tematikom. Jedan od razloga za taj potez je bio i gaf Feliks Arvid Ulf Kjelberga (pravo ime PewDiePie) koji je napravio izuzetno neukusnu (neki bi rekli i pro-nacističku) šalu, tako što je na Fiverr-u našao Indijce voljne da plešu uz natpis “Smrt svim Jevrejima” za pet dolara.

Naravno tradicionalni mediji su ove i slične incidente iskoristili da ospu drvlje i kamenje na menadžment Gugla i YouTube-a, dok su velike kompanije ovo iskoristile kao polugu pritiska ne bi li izdejstvovali povoljnije uslove oglašavanja.

Molimo vas da prihvatite sve kolačiće kako biste mogli da vidite ovaj sadržaj

Drugi problem Rewind 2017. videa je SVEEE. U želji da minimizuju očekivane proteste zajednice, YouTube i Portal A su u klip koji traje oko sedam minuta ubacili preko 300 kreatora video sadržaja. Nažalost ovo je više odmoglo nego pomoglo samom klipu, pošto je krajnji proizvod bio prilično haotičan umesto dinamičan.

YouTube Rewind 2018. – šta je pošlo po zlu?

Jedan od smrtnih grehova “Rewind 2018.” je preveliko forsiranje političke korektnosti na platformi koja to nije. Jednostavno ako uporedite popularne klipove iz 2011, 2012, pa i 2013. godine sa trenutnima, videćete da se dosta toga promenilo. YouTube drame su postale izuzetno popularne s obzirom na to da ljudi vole da gledaju rijaliti emisije, a YouTube je možda najveći show te vrste gde na stotine hiljada ljudi svakoga dana otkrivaju svoje najintimnije trenutke strancima koji ih prate, ne bi li generisali preglede i na taj način zaradili novac.

Iako lično smatram da je pohvalno što sada imamo više osoba iz Azije u kulturi, to prosečnog korisnika YouTube-a (62% su muškarci, a najbrojnija demografija je od 18 do 35 godina) preterano ne interesuje. Ubacivanje političkih poruka, koje bi mogle da budu interesantne određenim oglašivačima, krugovima ili rukovodstvu je super ako pravite neki korporativni video klip ali ne i ako pokušavate da predstavite deo džungle, koju mi zovemo YouTube.

Takođe, prošle godine je PewDiePie bio u nemilosti kako medija tako i dela zajednice, ali sada to više nije tako. Naime već nekih tri meseca traje nezvanični “rat” između ovog YouTuber-a i T-Series, velike indijske kompanije koja producira bolivudska ostvarenja. Ako niste znali PewDiePie je trenutno, a i već par godina unazad, osoba sa najviše pratioca na ovom servisu.

5. oktobra, ove godine, PewDiePie je objavio “diss track” ili prozivku (što bi rekli naši stari) na račun T- Series i činjenice da će ga ova kompanija uskoro prestići po broju pratilaca na  platformi. Prema njegovima rečima: “Lično meni nije problem što neću više biti osoba sa najviše pratilaca, ali mislim da je ovo jasan pokazatelj da su YouTube-u mnoga bitnije kompanije nego pojedinačni kreatori“.

Ovaj video je mobilisao neverovatan broj ljudi da pruže podršku PewDiePie-u te je on za nepunih tri meseca skočio za 12 miliona novih pratilaca (sa 66 na 78 miliona), ali ni to nije bilo dovljno da se on nađe u Rewind 2018. videu.

Molimo vas da prihvatite sve kolačiće kako biste mogli da vidite ovaj sadržaj

Pored njega, nema ni braće Logan, ali ni Šejn Doson čiji dokumentarci o YouTube zvezdama obaraju sve rekorde gledanosti, a nigde nije ni pomenuti boks meč između KSI i Paul Logana, koji je bio ekskluzivni prenošen samo na YouTube-u. Ali zato se u klipu nalaze voditelj popularnih američkih emisija, zatim američki glumac Vil Smit i Ninja, koji je najpoznatiji kao Twitch strimer (mada objavljuje svoje klipove na YouTube-u). Da apsurd bude veći čak i osobe koje su učestvovale u klipu su imale potrebu da izbace video na ovu temu (Marques Brownlee, Casey Neistat).

It’s full of MEME

Vrlo brzo nakon što je objavljen Rewind 2018, veliki broj pratilaca je primetio da je Jaiden Animations odao na neki način počast PewDiePie, tako što je ubacio njegovu stolicu i način na koji je on koristi. S obzirom na to da je animacija za potrebe klipa montirana, Jaiden je na svom Twitter nalogu objavio nemontiranu verziju, gde je svakome jasno da je u pitanju omaž PewDiePie-u.

Sledeća “kontorverza” je bila vezana za scenu u šumi gde veliki broj kreatora izvodi Fortnite ples. Kako se scena odigrava u šumi, Internet je zaključio da je to neka vrsta parodije ili podrške (zavisi koga pitate) Paul Loganu i njegovom video klipu iz Japana, gde je snimio mladića koji je sebi oduzeo život u “šumi samoubica”.

A šta YouTube kaže na sve ovo?

Sudeći po saopštenjima za štampu YouTube je usvojio stav “za dobrim konjem i prašine se diže” ili “nema takve stvari kao što je loš publicitet”. Kroz njihova saopštenja za štampu provejava stav da: predstaviti duh YouTube-a u jednom klipu je kao da pokušavate da sabijete munju u flašu, te da oni pažljivo slušaju zamerke kako korisnika tako i kreatora. Prihvatanje svih svojih mana i vrlina i iskrenost su neke od najbitnijih osobina, ako želite da uspete na ovom video servisu. Ako Rewind 2018. posmatramo kao YouTuber-a, onda on em krije svoje mane, a o iskrenosti nema ni govora, pa ni ne čudi takva reakcija gledalaca.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Tehnologija

Neuralink moždani čip: Revolucija u medicini ili senzacionalizam?

Čip pod nazivom 'Telepatija' uspešno je ugrađen u ljudski mozak, saopštila je kompanija Elona Maska. Analizirali smo da li je reč o velikom naučnom dostignuću, ili tek eksperimentu u testnoj fazi.

Startapi i poslovanje

Vega IT ulaže €1.000.000 u osnivanje novog startapa Thrivea

Kao nastavak globalnog širenja poslovanja, kompanija Vega IT najavila je novi poslovni poduhvat. Ovog puta, rade na razvoju inovativnog HR SaaS rešenja pod imenom Thrivea.

Startapi i poslovanje

Anygo je novi servis za deljenje vozila u Beogradu putem aplikacije – čija se mreža širi

Na ulicama glavnog grada pojavili su se mali gradski Hyundai automobili sa natpisom 'Anygo car sharing'. Prestonica je konačno dobila jedan ovakav servis, a mi vam u intervjuu sa osnivačem startapa 'Anygo' otkrivamo kako on funkcioniše i na koji način je nastao.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Novi GapMinder Fond II s kapitalom od €80 miliona targetira i srpske startape!

GapMinder Ventures, VC fond koji je dosad primarno ulagao u tehnološke kompanije iz Rumunije, pokreće GapMinder Fond II, investicioni paket od 80 miliona evra koji će biti alociran i na širem istočnoevropskom regionu, pa tako i Srbiji i Hrvatskoj.

Tehnologija

SEO Spam: Kako su AI generisani advokati pokušali da prevare Netokraciju?

Razvojem veštačke inteligencije cyber kriminalci postaju sve veštiji, a napadi sve maliciozniji. Donosimo vam priču o tome kako smo uspeli da raskrinkamo jedan takav pokušaj ucene.

Office Talks Podcast

Da li će Bitcoin doći do $100.000?

Dolazak Bitcoin ETF-a izazvao je pažnju mnogih u Web3 svetu. Upravo o ovoj temi ali i o stanju na tržištu kriptovaluta, razgovarali smo u novoj epizodi podkasta sa Aleksandrom Matanovićem, direktorom i osnivačem kripto menjačnice ECD.rs.

Mobilno

Uživo praćenje prevoza u Beogradu od danas na Google mapama!

Google je u okviru svoje aplikacije mapa na pametnim telefonima omogućio praćenje javnog prevoza u realnom vremenu za našu prestonicu.

Digitalni mediji

Vladimir Kovač: Iz zajednice se regrutuje radna snaga, zato kompanije treba da budu deo događaja

Zrenjaninski hotel Vojvodina tradicionalno će krajem aprila ugostiti još jednu DigiTalk konferenciju i edukaciju posvećenu e-trgovini. O važnosti održavanja ovakvih događaja za kreativnu, digitalnu i IT zajednicu, razgovaramo sa jednim od osnivača i organizatora konferencije.

Intervju

Bosch inženjerski centar u Srbiji zapošljava IT stručnjake koji razvijaju rešenja za auto industriju

Ubrzani razvoj 'automotive' industrije i okretanje u smeru sve veće integracije digitalnih rešenja, otvorile su jedno sasvim novo poglavlje za tehnološke i IT kompanije. Jedan od lidera u razvoju digitalnih rešenja za auto industriju je i kompanija Bosch, čiji IT sektor u Srbiji zapošljava više od 400 stručnjaka.