Zašto je YouTube Rewind 2018. najomraženiji video - ikada?

Zašto je YouTube Rewind 2018. najomraženiji video – ikada?

Pre nešto manje od mesec dana YouTube je objavio godišnji pregled najpopularnijih klipova, mimova i jutjubera za 2018. godinu - ali taj video postao je za kratko vreme jedan od najomraženijih sa čak 14 miliona dislajkova.

Za nešto manje od mesec dana ovaj klip je zauzeo prvo mesto po broju dislike-ova (14+ miliona), prestigavši video Džastina Bibera „Baby“ koji je za deset godina postojanja uspeo da skupi preko devet miliona negativnih reakcija.

Koliko je jak „hejt“ prema novom Rewind-u, najbolje ilustruje sledeći podatak: „Baby“ je u poslednjih deset dana „izgubio“ 300 hiljada dislike-ova, jer su ljudi anulirali svoj dislike, da bi YouTube Rewind što brže postao najdislajkovaniji video klip.

Zašto? Zašto je jedan klip koji treba da sumira 2018. godinu izazvao toliko negativnih reakcija od strane publike, pa i samih YouTube-ra?

U nastavku teksta pozabavićemo se pojedinim razlozima, ali prema mom skromnom mišljenju ključna je jedna činjenica – YouTube se stidi svojih najvećih zvezda jer nisu politički korektne te samim tim i nisu prihvatljive velikim oglašivačima. A sudeći po reakcijama i komentarima, kako ispod klipa, tako i po raznim drugim videima, do istog ovog zaključka došlo je još nekoliko miliona ljudi.

Šta kaže istorija?

Nekada davno u dalekoj Americi iza sedam gora… ovaj godina, rodio se prvi YouTube Rewind. Da budemo precizni 2011. godine je izbačen prvi klip ovog naziva, a sadržao je deset najgledanijih video klipova. Sam video je trajao oko dva minuta i bio je prilično bazično montiran. Već naredne godine YouTube je rešio da umesto klasičnog spiska napravi montažu gde bi predstavio najinteresantnije fenomene i kreatore. Klip je izuzetno dobro prošao i na neki način postavio obrazac za buduća „premotavanja“.

Svake godine nakon toga YouTube Rewind (pravi ga kompanija Portal A u saradnji sa menadžmentom ovog servisa) je postajao sve kompleksniji, sa sve više YouTuber-a, mimova, fora i fazona iz aktuelne godine. Naravno oko svakog Rewind-a se dizala prašina, ko je unutra i ko nije, ali sve od 2017. godine to je bilo u granicama očekivanog.

YouTube Rewind 2017. je napravljen nakon sada već čuvene YouTube „Adpocalypse“, kada je niz velikih oglašivača povukao svoje kampanje sa platforme, tvrdeći da ne žele da se njihove reklame emituju na klipovima sa kontroverznom tematikom. Jedan od razloga za taj potez je bio i gaf Feliks Arvid Ulf Kjelberga (pravo ime PewDiePie) koji je napravio izuzetno neukusnu (neki bi rekli i pro-nacističku) šalu, tako što je na Fiverr-u našao Indijce voljne da plešu uz natpis „Smrt svim Jevrejima“ za pet dolara.

Naravno tradicionalni mediji su ove i slične incidente iskoristili da ospu drvlje i kamenje na menadžment Gugla i YouTube-a, dok su velike kompanije ovo iskoristile kao polugu pritiska ne bi li izdejstvovali povoljnije uslove oglašavanja.

Drugi problem Rewind 2017. videa je SVEEE. U želji da minimizuju očekivane proteste zajednice, YouTube i Portal A su u klip koji traje oko sedam minuta ubacili preko 300 kreatora video sadržaja. Nažalost ovo je više odmoglo nego pomoglo samom klipu, pošto je krajnji proizvod bio prilično haotičan umesto dinamičan.

YouTube Rewind 2018. – šta je pošlo po zlu?

Jedan od smrtnih grehova „Rewind 2018.“ je preveliko forsiranje političke korektnosti na platformi koja to nije. Jednostavno ako uporedite popularne klipove iz 2011, 2012, pa i 2013. godine sa trenutnima, videćete da se dosta toga promenilo. YouTube drame su postale izuzetno popularne s obzirom na to da ljudi vole da gledaju rijaliti emisije, a YouTube je možda najveći show te vrste gde na stotine hiljada ljudi svakoga dana otkrivaju svoje najintimnije trenutke strancima koji ih prate, ne bi li generisali preglede i na taj način zaradili novac.

Iako lično smatram da je pohvalno što sada imamo više osoba iz Azije u kulturi, to prosečnog korisnika YouTube-a (62% su muškarci, a najbrojnija demografija je od 18 do 35 godina) preterano ne interesuje. Ubacivanje političkih poruka, koje bi mogle da budu interesantne određenim oglašivačima, krugovima ili rukovodstvu je super ako pravite neki korporativni video klip ali ne i ako pokušavate da predstavite deo džungle, koju mi zovemo YouTube.

Takođe, prošle godine je PewDiePie bio u nemilosti kako medija tako i dela zajednice, ali sada to više nije tako. Naime već nekih tri meseca traje nezvanični „rat“ između ovog YouTuber-a i T-Series, velike indijske kompanije koja producira bolivudska ostvarenja. Ako niste znali PewDiePie je trenutno, a i već par godina unazad, osoba sa najviše pratioca na ovom servisu.

5. oktobra, ove godine, PewDiePie je objavio „diss track“ ili prozivku (što bi rekli naši stari) na račun T- Series i činjenice da će ga ova kompanija uskoro prestići po broju pratilaca na  platformi. Prema njegovima rečima: „Lično meni nije problem što neću više biti osoba sa najviše pratilaca, ali mislim da je ovo jasan pokazatelj da su YouTube-u mnoga bitnije kompanije nego pojedinačni kreatori„.

Ovaj video je mobilisao neverovatan broj ljudi da pruže podršku PewDiePie-u te je on za nepunih tri meseca skočio za 12 miliona novih pratilaca (sa 66 na 78 miliona), ali ni to nije bilo dovljno da se on nađe u Rewind 2018. videu.

Pored njega, nema ni braće Logan, ali ni Šejn Doson čiji dokumentarci o YouTube zvezdama obaraju sve rekorde gledanosti, a nigde nije ni pomenuti boks meč između KSI i Paul Logana, koji je bio ekskluzivni prenošen samo na YouTube-u. Ali zato se u klipu nalaze voditelj popularnih američkih emisija, zatim američki glumac Vil Smit i Ninja, koji je najpoznatiji kao Twitch strimer (mada objavljuje svoje klipove na YouTube-u). Da apsurd bude veći čak i osobe koje su učestvovale u klipu su imale potrebu da izbace video na ovu temu (Marques Brownlee, Casey Neistat).

It’s full of MEME

Vrlo brzo nakon što je objavljen Rewind 2018, veliki broj pratilaca je primetio da je Jaiden Animations odao na neki način počast PewDiePie, tako što je ubacio njegovu stolicu i način na koji je on koristi. S obzirom na to da je animacija za potrebe klipa montirana, Jaiden je na svom Twitter nalogu objavio nemontiranu verziju, gde je svakome jasno da je u pitanju omaž PewDiePie-u.

Sledeća „kontorverza“ je bila vezana za scenu u šumi gde veliki broj kreatora izvodi Fortnite ples. Kako se scena odigrava u šumi, Internet je zaključio da je to neka vrsta parodije ili podrške (zavisi koga pitate) Paul Loganu i njegovom video klipu iz Japana, gde je snimio mladića koji je sebi oduzeo život u „šumi samoubica“.

A šta YouTube kaže na sve ovo?

Sudeći po saopštenjima za štampu YouTube je usvojio stav „za dobrim konjem i prašine se diže“ ili „nema takve stvari kao što je loš publicitet“. Kroz njihova saopštenja za štampu provejava stav da: predstaviti duh YouTube-a u jednom klipu je kao da pokušavate da sabijete munju u flašu, te da oni pažljivo slušaju zamerke kako korisnika tako i kreatora. Prihvatanje svih svojih mana i vrlina i iskrenost su neke od najbitnijih osobina, ako želite da uspete na ovom video servisu. Ako Rewind 2018. posmatramo kao YouTuber-a, onda on em krije svoje mane, a o iskrenosti nema ni govora, pa ni ne čudi takva reakcija gledalaca.

Ostavi komentar

  1. Ivan Z

    Ivan Z

    27. 12. 2018. u 19:17 Odgovori

    Kao sto znas, vec godinama traje rat izmedju kreatora i YouTube-a, a zasto – bazicno nemanje sluha i razumevanja sta te je dovelo tu gde jesi. Kreatori se tretiraju kao manje vredni, nema nikakve komunikacije… oduzimaju se zarade, pregledi, mesetari sa subscriberima… nista nije kako treba. YouTube je prvi pravi globalni servis i to je za sada jedina slamka spasa koja ga drzi tu gde jeste (i kompanija pod kojom je). Kad pogledas njihove vide (ne samo Rewind) shvatas koliko ONI ZAPRAVO NE SHAVATJU SVOJU PLATFORMU. Kako lepo kaze stara poslovica „Riba od glave smrdi“, i moje licno misljenje (ne mora da znaci tacno) je, da je najveci prblem CEO Susan Wojcicki, koja veze s vezom i zivotom nema. Samo da malo vise imaju sluha, bili bi 4x jaci! Jer stara poslovica kaze: „Kada si u poziciji da si monopolista, ponasaj se kao da nisi, i bices vecno monopolista“. Oni to ne rade, i pitanje je dana kada ce se nesto promeniti … ili ce doci neka nova platforma ili YouTube da krene da metla (i ako se mene pita, a ne pita se) od vrha!

  2. Barka

    Barka

    25. 1. 2019. u 20:31 Odgovori

    Ovaaajjj, čuo sam za tog PjuDajPaja verujem da čovek uči mlade mnogim pametnim stvarima. Klinac moj igra Fortnajt, ali izgleda da kad si 28 nivo ili tako nešto od toga, uglavnom imaš lepšu garderobu u igrici.. a i kad igraš sam nekako je sumorno dosadno.. lutaš po mapi i onda se možda malo upucavaš kad te stigne krug.. važno je da ima disko kugla i dens.. dosta ima šljokica i šareno je. Ove likove na njihovom videu prvi put vidim osim Vil Smita i možda sam prepoznao Gangnam Stajlo-a ako je on u opšte bio.. Poenta je da (pre)često blejim na Jutjubu i da pojma nemam ko su im ti likovi.. možda veštački napucanih vjuova. E čast izuzetku ovom tipu na kraju u prirodi za njega znam gledao sam njegove klipove, prikazuje praktične trikove i interesantno mu je to. Ovo ostalo sve neka kvazi ekipa ko Baka Prase u suštini svi su ..nešto, ništa.
    U duhu programiranja potrošača jutjub je postao ozbiljan globalistički alat pomoću koga se na brz i lak način priprema mladi potrošač da bude spreman da kupuje šta mu se kaže da mu je potrebno.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

Gaming

Kako objaviti video igru ili aplikaciju na Google Play i AppStore – korak po korak

Imate ideju za video igru na pametnim telefonima, razradili ste biznis plan, krenuli u razvoj, došli do finalne verzije i sledeći korak je plasiranje proizvoda na AppStore i Google Play. U nastavku vam objašnjavamo kako da prevaziđete poslednji izazov i uspešno lansirate svoju igru ili aplikaciju u 'svet'.

SEO i pretraga

Stiže Netokracijina edukacija o SEO trikovima – promo cene karata do 22. septembra!

Netokracija Srbija nastavlja sa organizacijom edukacija, a na red je došla ona o SEO trikovima. Želite da naučite tehnike koje garantuju uspeh na rezultatima pretraga? Čekamo vas 30. septembra u Beogradu!

Propustili ste

Karijere

Kako se zaposliti u kompaniji Facebook? Nenad Božidarević deli svoja iskustva

Nakon četiri godine na poziciji front-end inženjera, najpre sa Facebook, a potom i sa Instagram strane, Nenad Božidarević prelazi u Oculus, gde nakon godinu dana postaje menadžer, a za Netokraciju otkriva da li je Menlo Park zaista raj za domaće programere.

Internet marketing

Kako je PornHub najprljavijim pornićem napravio najčistiju marketinšku kampanju ove godine

Marketari, sledeći put kada se budete žalili na svog klijenta setite se da ima i onih čiji se naziv ili (ne daj bože) delatnost ne mogu promovisati putem društvenih mreža, klasičnih medija i drugih platformi. Pa ipak, oni pronađu način da uzbude javnost. Naravno, pričamo o sajtu PornHub.

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

Startapi i poslovanje

Google bi mogao da akvizira Nutanix – šta to znači za Srbiju?

Poslednjih dana u svetskim medijima kruže glasine kako bi kompanija Alphabet koja stoji iza Google-a mogla akvizirati Nutanix kao deo strategije za dalje unapređenje svoje 'cloud' platforme. Da li će se to odraziti na srpski ogranak ove kompanije?

Mobilno

Da li je Apple i dalje inovativan ili mi to samo ne vidimo?

Teatar nazvan po jednom od najvećih tehnoloških genija pre dva dana bio je svedok još jednog Apple događaja - verovatno i najdosadnijeg do sada.

Tehnologija

Gežeti sa platforme Aliexpress koji vam mogu olakšati život, a pristupačni su svima

Škola je počela, od povratka u amfiteatre fakulteta ima još tri nedelje, te je ovo prava prilika da vam predstavimo vodič sa nekoliko pristupačnih Aliexpress gedžeta sa koji vam mogu olakšati svakodnevicu.