Može li T-Series prestići PewDiePie i postati tako najveći YouTube kanal na svetu?

Može li T-Series prestići PewDiePie i postati tako najveći YouTube kanal na svetu?

Hoće li na najvećem video servisu na svetu nastaviti da vladaju nezavisni kreatori ili ih polako pretiču velike medijske kuće?

Ukoliko vas iole zanima YouTube i dešavanja koja oblikuju ovu zajednicu, skrećemo pažnju na „rat“ između kanala PewDiePie i T-Series. Naime, 2013. godine Felix Arvid Ulf Kjellberg (jasno vam je da smo mu ime kopirali sa Wikipedie) poznatiji kao PewDiePie postao je YouTuber sa najbrojnijim kanalom. Tu titulu drži do dana današnjeg, ali niko ne zna koliko će još dugo biti reigning champ.

Sa te pozicije, preti da ga skine kanal T-Series. U pitanju je producentska kuća iz Indije koja na svom kanalu uglavnom objavljuje video spotove pesama i mjuzikla iz bolivudskih filmova. Dakle, potpuna suprotnost sadržaju koji objavljuje 28-godišnji Šveđanin.

Međutim, ovaj „sukob“ iza sebe krije i jednu zanimljivu poruku koja bi uskoro mogla da definiše YouTube kao takav. Hoće li servisom nastaviti da vladaju nezavisni kreatori ili ih polako pretiču velike medijske kuće?

Hajde da stavimo stvari na papir

U trenutku pisanja ovog teksta, PewDiePie ima 66 miliona pretplatnika (ta brojka se promenila za 100.000 samo u poslednjih nekoliko minuta), dok T-Series beleži 61,5 miliona pretplatnika. Bolivudski kanal raste „brzinom“ od 150.000 pretplatnika dnevno, no očigledno je da se YouTube zajednica aktivirala i da se sada u panici svako pretplaćuje na Felixov kanal kako bi nezavisni kreatori i dalje bili dominantna pojava na najvećem svetskom video servisu.

Ovim tempom, ali i u zavisnosti od zajednice, prognoze kažu da bi T-Series mogao da prestigne PewDiePie kanal u narednih mesec dana. Da li će se i kada to desiti, pitanje je na koje ćemo odgovor dobiti u narednom periodu. Međutim, misterija koja daleko više muči YouTube zajednicu jeste da li rast ovog kanala iz Indije znači skretanje fokusa sa nezavisnih kreatora na velike medijske kompanije – organizacije koje su sve do sada bile izvan dosega YouTube-a, a čiji je sadržaj daleko podložniji monetizaciji.

Nije tajna da je YouTube u sukobu sa kreatorima. Demonetizacija sadržaja i tolerisanje Logana Paula ostavila je mnoge da se pitaju u kom smeru ide ovaj servis i šta se to zaboga dešava? Zašto jedan Casey ne može da zarađuje od sadržaja u kome se pominje masovna pucnjava, a Jimmy Fallon može? Casey, koliko god planterano bio popularan, ipak je lik iza kojeg ne stoji NBC.

YouTube kao da želi da bude the place za nezavisne kreatore, ali isto tako želi i oglašivačke mogućnosti koje dolaze sa sadržajem velikih medijskih kuća. Drugim rečima, sa jednim 🍑 na dve 💺. Mnogo je slučajeva koji se bave ovim problemom, a čak ni sam YouTube nije baš transparentan po pitanju pravca u kom ide i politike koju krajnje selektivno sporvodi. Izbegavanje neprijatnih pitanja i nespremnost na promene možda su i najprimetniji u intervjuu koji je dao Robert Kyncl, direktor poslovanja u YouTube-u.

Kamo dalje rođače? Dok se čak i domaća YouTube scena može pohvaliti sebi svojstvenom dramom (koja više liči na jeftin online rijaliti), činjenica je da „ni preko“ ne cvetaju ruže. Rivalitet između PewDiePie i T-Series kanala možda je i najbolja metafora za ono što se dešava. Internet biznis, koliko god on bio digitalan i napredan, na kraju je samo to – biznis.

Možda su nezavisni kreatori faktor koji je izgradio YouTube u ono što ovaj servis danas predstavlja, ali uticaj velikih kompanija i pristup daleko većim produkcionim kapacitetima oblikovaće YouTube u godinama koje su pred nama. Na kraju krajeva, tu je lova. Premašio T-Series PewDiePie ili ne.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Car:go testira električne trotinete: 999 dinara za poslovne korisnike, uskoro i za ostale članove Udruženja

Električni trotineti najpre će biti na raspolaganju samo kompanijskim Car:Go klijentima i test faza ovog projekta trajaće mesec dana. Nakon toga sledi ekspanzija ove usluge.

Tehnologija

5G mreža nas neće štetno ‘ozračiti’, ali širenje dezinformacija i lažnih vesti sigurno hoće

Fizička pojava kao što je štetno zračenje ne mora nužno uvek da dođe iz nuklearnog reaktora, sunca ili radona, već se javlja u različitim oblicima - u čemu bi, prema pisanju pojedinih medija, svoju ulogu mogla da odigra i 5G mreža.

Ekskluzivno

Francuski Groupe Up kupio manjinski udeo u kompaniji FitPass – u startu ekspanzija na 5 novih tržišta

Domaća kompanija FitPass upravo je ekskluzivno za Netokraciju objavila prodaju udela u kapitalu ovoj francuskoj multinacionalnoj kompaniji i partnerstvo koje je tom prilikom sklopljeno.

Propustili ste

Karijere

Kako se brendirati na LinkedIn-u i obezbediti veći doseg za vaše objave?

Kako funkcioniše LinkedIn algoritam? Kakve objave voli, a koje kažnjava niskim 'reach'-om? Otkrivamo u nastavku.

Startapi i poslovanje

Car:go testira električne trotinete: 999 dinara za poslovne korisnike, uskoro i za ostale članove Udruženja

Električni trotineti najpre će biti na raspolaganju samo kompanijskim Car:Go klijentima i test faza ovog projekta trajaće mesec dana. Nakon toga sledi ekspanzija ove usluge.

Startapi i poslovanje

CESA 2019: Otvorene prijave za startape u Centralnoj i Istočnoj Evropi

Udruženje The Startup Awards po šesti put okuplja startape različitih faza razvoja i delatnosti iz ovog dela Evrope. Nominacije traju do početka avgusta, dok se zainteresovani mogu prijaviti u 16 različitih kategorija.

Gaming

Humanitarni esport turnir Good Game dolazi u Beograd – prijavite vaš tim i igraje protiv drugih IT kompanija

Dom omladine u Beogradu biće domaćin prvog Good Game B2B esport turnira koji će se održati u prestonici sa ciljem povezivanja većih kompanija i prikupljanja sredstava za mlade preduzetnike. Sa idejnim tvorcem takmičenja razgovaramo o nastanku istog i planovima za naredni period.

Ekskluzivno

Francuski Groupe Up kupio manjinski udeo u kompaniji FitPass – u startu ekspanzija na 5 novih tržišta

Domaća kompanija FitPass upravo je ekskluzivno za Netokraciju objavila prodaju udela u kapitalu ovoj francuskoj multinacionalnoj kompaniji i partnerstvo koje je tom prilikom sklopljeno.

Društvene mreže

SHARE Fondacija saopštila: Twitter imenuje predstavnika za Srbiju

Novi Zakon o zaštiti podataka o ličnosti predviđa obavezu gotovo svih velikih IT kompanija da imenuju predstavnike u Srbiji. Prva u nizu koja to čini je Twitter.