Može li T-Series prestići PewDiePie i postati tako najveći YouTube kanal na svetu?

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

Može li T-Series prestići PewDiePie i postati tako najveći YouTube kanal na svetu?

Hoće li na najvećem video servisu na svetu nastaviti da vladaju nezavisni kreatori ili ih polako pretiču velike medijske kuće?

Ukoliko vas iole zanima YouTube i dešavanja koja oblikuju ovu zajednicu, skrećemo pažnju na “rat” između kanala PewDiePie i T-Series. Naime, 2013. godine Felix Arvid Ulf Kjellberg (jasno vam je da smo mu ime kopirali sa Wikipedie) poznatiji kao PewDiePie postao je YouTuber sa najbrojnijim kanalom. Tu titulu drži do dana današnjeg, ali niko ne zna koliko će još dugo biti reigning champ.

Sa te pozicije, preti da ga skine kanal T-Series. U pitanju je producentska kuća iz Indije koja na svom kanalu uglavnom objavljuje video spotove pesama i mjuzikla iz bolivudskih filmova. Dakle, potpuna suprotnost sadržaju koji objavljuje 28-godišnji Šveđanin.

Međutim, ovaj “sukob” iza sebe krije i jednu zanimljivu poruku koja bi uskoro mogla da definiše YouTube kao takav. Hoće li servisom nastaviti da vladaju nezavisni kreatori ili ih polako pretiču velike medijske kuće?

Hajde da stavimo stvari na papir

U trenutku pisanja ovog teksta, PewDiePie ima 66 miliona pretplatnika (ta brojka se promenila za 100.000 samo u poslednjih nekoliko minuta), dok T-Series beleži 61,5 miliona pretplatnika. Bolivudski kanal raste “brzinom” od 150.000 pretplatnika dnevno, no očigledno je da se YouTube zajednica aktivirala i da se sada u panici svako pretplaćuje na Felixov kanal kako bi nezavisni kreatori i dalje bili dominantna pojava na najvećem svetskom video servisu.

Ovim tempom, ali i u zavisnosti od zajednice, prognoze kažu da bi T-Series mogao da prestigne PewDiePie kanal u narednih mesec dana. Da li će se i kada to desiti, pitanje je na koje ćemo odgovor dobiti u narednom periodu. Međutim, misterija koja daleko više muči YouTube zajednicu jeste da li rast ovog kanala iz Indije znači skretanje fokusa sa nezavisnih kreatora na velike medijske kompanije – organizacije koje su sve do sada bile izvan dosega YouTube-a, a čiji je sadržaj daleko podložniji monetizaciji.

Nije tajna da je YouTube u sukobu sa kreatorima. Demonetizacija sadržaja i tolerisanje Logana Paula ostavila je mnoge da se pitaju u kom smeru ide ovaj servis i šta se to zaboga dešava? Zašto jedan Casey ne može da zarađuje od sadržaja u kome se pominje masovna pucnjava, a Jimmy Fallon može? Casey, koliko god planterano bio popularan, ipak je lik iza kojeg ne stoji NBC.

YouTube kao da želi da bude the place za nezavisne kreatore, ali isto tako želi i oglašivačke mogućnosti koje dolaze sa sadržajem velikih medijskih kuća. Drugim rečima, sa jednim 🍑 na dve 💺. Mnogo je slučajeva koji se bave ovim problemom, a čak ni sam YouTube nije baš transparentan po pitanju pravca u kom ide i politike koju krajnje selektivno sporvodi. Izbegavanje neprijatnih pitanja i nespremnost na promene možda su i najprimetniji u intervjuu koji je dao Robert Kyncl, direktor poslovanja u YouTube-u.

Kamo dalje rođače? Dok se čak i domaća YouTube scena može pohvaliti sebi svojstvenom dramom (koja više liči na jeftin online rijaliti), činjenica je da “ni preko” ne cvetaju ruže. Rivalitet između PewDiePie i T-Series kanala možda je i najbolja metafora za ono što se dešava. Internet biznis, koliko god on bio digitalan i napredan, na kraju je samo to – biznis.

Možda su nezavisni kreatori faktor koji je izgradio YouTube u ono što ovaj servis danas predstavlja, ali uticaj velikih kompanija i pristup daleko većim produkcionim kapacitetima oblikovaće YouTube u godinama koje su pred nama. Na kraju krajeva, tu je lova. Premašio T-Series PewDiePie ili ne.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Vodič

Prve AA video igre i najava Epic Games kampusa: Šta je sve obeležilo srpsku gaming industriju u 2022.

Kao jedna od stabilnijih grana IT ekosistema u Srbiji, gaming je nastavio da beleži svoj rast i razvoj. Predikcije vezane za lokalni 'game dev' su dobre i za 2023. godinu, a mi vam donosimo pregled najznačajnijih momenata iz ove oblasti koji su obeležili prošlu godinu.

Digitalni mediji

Trendovi.co: Šta nam donosi 2023. godina iz oblasti Employer brandinga i društvenih mreža?

Sada već tradicionalno, agencija Pioniri Communications su kroz projekat Trendovi.co objavili predviđanja za ovu godinu kada su u pitanju digitalni marketing, 'event' industrija, tehnologija, PR, 'entertainment' industrija i druge srodne oblasti. Pročitajte šta smo izdvojili za vas.

Startapi i poslovanje

Institut BioSens otvorio novi poziv za akcelerator namenjen IT i poljoprivrednim startapima

Institut BioSens pozvao je inovativne startape iz IT i poljoprivrednog sektora da učestvuju u trećem izdanju akceleratora i na taj način nastavlja dobru praksu pružanja podrške inovativnim preduzetnicima u razvoju ideja koje će doprineti digitalnoj transformaciji poljoprivrede.

Propustili ste

Kultura 2.0

Vlada Srbije ulaže €52 miliona u izgradnju novog centra za kreativne industrije

Obeležen početak radova na rekonstrukciji nekadašnje zgrade Ložionice u kreativno-inovativni multifunkcionalni centar.

Startapi i poslovanje

OTP banka otvorila prijave za novi Generator ZERO 2023 konkurs

OTP banka je pokrenula novi ciklus Generator ZERO 2023 konkursa sa ciljem da podrži rešenja koja doprinose smanjenju karbonskog otiska i rastu zelene ekonomije.

Office Talks Podcast

Kako graditi uspešne web3 kompanije i projekte?

U tech zajednici sve više se priča o web3 svetu. Upravo zato, tema 127. epizode Office Talks podkasta bila je o izgradnji i vođenju web3 kompanija. O tome smo pričali sa osnivačima kompanije ShardLabs, koja ima tim i u Beogradu.

Karijere

Serbian Product Community: Objavljena anketa za ljude koji se bave kreiranjem digitalnih proizvoda

Cilj ankete je podizanje transparentnosti plata tako da se zajednički stekne realnija slika o stanju u upravljanju razvojem digitalnih proizvoda u Srbiji.

Tehnologija

Slobodan Marković: Kako javno dostupni NLP modeli za srpski jezik doprinose rastu domaće IT industrije?

Zašto ChatGPT ne zna padeže, a mi još uvek nemamo Siri na srpskom? Kako razvoj ovih alata može pozitivno da utiče na domaću 'tech' zajednicu, objasnio nam je Slobodan Marković, digitalni savetnik u organizaciji UNDP.

Intervju

Kako je Dalibor pored pozicije Lead Data konsultanta pronašao vreme za porodični hobi i biznis

Još kada smo bili deca, mnogi su nas pitali - "Da li imaš hobi"? Čak i kada odrastemo, postanemo profesionalci, ljubav prema hobiju, ako ga zaista volimo, ostaje zauvek tu sa nama. Ovo je priča o Daliboru Lazareviću koji iako radi kao Lead Data Consultant, pronalazi vreme da proizvodi manje predmete od drveta i plastike.