Može li T-Series prestići PewDiePie i postati tako najveći YouTube kanal na svetu?

Može li T-Series prestići PewDiePie i postati tako najveći YouTube kanal na svetu?

Hoće li na najvećem video servisu na svetu nastaviti da vladaju nezavisni kreatori ili ih polako pretiču velike medijske kuće?

Ukoliko vas iole zanima YouTube i dešavanja koja oblikuju ovu zajednicu, skrećemo pažnju na „rat“ između kanala PewDiePie i T-Series. Naime, 2013. godine Felix Arvid Ulf Kjellberg (jasno vam je da smo mu ime kopirali sa Wikipedie) poznatiji kao PewDiePie postao je YouTuber sa najbrojnijim kanalom. Tu titulu drži do dana današnjeg, ali niko ne zna koliko će još dugo biti reigning champ.

Sa te pozicije, preti da ga skine kanal T-Series. U pitanju je producentska kuća iz Indije koja na svom kanalu uglavnom objavljuje video spotove pesama i mjuzikla iz bolivudskih filmova. Dakle, potpuna suprotnost sadržaju koji objavljuje 28-godišnji Šveđanin.

Međutim, ovaj „sukob“ iza sebe krije i jednu zanimljivu poruku koja bi uskoro mogla da definiše YouTube kao takav. Hoće li servisom nastaviti da vladaju nezavisni kreatori ili ih polako pretiču velike medijske kuće?

Hajde da stavimo stvari na papir

U trenutku pisanja ovog teksta, PewDiePie ima 66 miliona pretplatnika (ta brojka se promenila za 100.000 samo u poslednjih nekoliko minuta), dok T-Series beleži 61,5 miliona pretplatnika. Bolivudski kanal raste „brzinom“ od 150.000 pretplatnika dnevno, no očigledno je da se YouTube zajednica aktivirala i da se sada u panici svako pretplaćuje na Felixov kanal kako bi nezavisni kreatori i dalje bili dominantna pojava na najvećem svetskom video servisu.

Ovim tempom, ali i u zavisnosti od zajednice, prognoze kažu da bi T-Series mogao da prestigne PewDiePie kanal u narednih mesec dana. Da li će se i kada to desiti, pitanje je na koje ćemo odgovor dobiti u narednom periodu. Međutim, misterija koja daleko više muči YouTube zajednicu jeste da li rast ovog kanala iz Indije znači skretanje fokusa sa nezavisnih kreatora na velike medijske kompanije – organizacije koje su sve do sada bile izvan dosega YouTube-a, a čiji je sadržaj daleko podložniji monetizaciji.

Nije tajna da je YouTube u sukobu sa kreatorima. Demonetizacija sadržaja i tolerisanje Logana Paula ostavila je mnoge da se pitaju u kom smeru ide ovaj servis i šta se to zaboga dešava? Zašto jedan Casey ne može da zarađuje od sadržaja u kome se pominje masovna pucnjava, a Jimmy Fallon može? Casey, koliko god planterano bio popularan, ipak je lik iza kojeg ne stoji NBC.

YouTube kao da želi da bude the place za nezavisne kreatore, ali isto tako želi i oglašivačke mogućnosti koje dolaze sa sadržajem velikih medijskih kuća. Drugim rečima, sa jednim 🍑 na dve 💺. Mnogo je slučajeva koji se bave ovim problemom, a čak ni sam YouTube nije baš transparentan po pitanju pravca u kom ide i politike koju krajnje selektivno sporvodi. Izbegavanje neprijatnih pitanja i nespremnost na promene možda su i najprimetniji u intervjuu koji je dao Robert Kyncl, direktor poslovanja u YouTube-u.

Kamo dalje rođače? Dok se čak i domaća YouTube scena može pohvaliti sebi svojstvenom dramom (koja više liči na jeftin online rijaliti), činjenica je da „ni preko“ ne cvetaju ruže. Rivalitet između PewDiePie i T-Series kanala možda je i najbolja metafora za ono što se dešava. Internet biznis, koliko god on bio digitalan i napredan, na kraju je samo to – biznis.

Možda su nezavisni kreatori faktor koji je izgradio YouTube u ono što ovaj servis danas predstavlja, ali uticaj velikih kompanija i pristup daleko većim produkcionim kapacitetima oblikovaće YouTube u godinama koje su pred nama. Na kraju krajeva, tu je lova. Premašio T-Series PewDiePie ili ne.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.

E-commerce

eCommerce Asocijacija otvara vrata svoje Akademije za sve koji žele da pokrenu svoj web shop

eCommerce Asocijacija Srbije pokrenula je eCommerce Akademiju - edukativni projekat u okviru kog će profesionalci iz svih segmenata digitalnog ekosistema sa polaznicima deliti svoja iskustva iz sektora elektronske trgovine.

Intervju

McCann otkriva (skoro) sve što ste želeli da znate o tehnologiji – tokom i posle korone

'WeCann Point of View' je e-book kreiran od strane agencije McCann u okviru kog dele svoja razmišljanja o praćenju i privatnosti, kupovini, dokumentima i parama, ekonomiji deljenja i ekonomiji razdvojenosti, proširenoj realnosti, i drugim trendovima koji su se promenili u toku pandemije. U nastavku za Netokraciju izdvajaju najzanimljivije delove.

Startapi i poslovanje

Kako srpski IT-jevci treba da se brendiraju u inostranstvu – kao jeftina ili kvalitetna radna snaga?

Aktuelna pandemijska kriza (i njene ekonomske posledice), naveli su nas na sledeće pitanje: da li će domaće IT kompanije, agencije, frilenseri i regruteri morati da promene način na koji predstavljaju svoje proizvode, usluge i kadar na međunarodnom tržištu? Dakle, hoćemo li u prvi plat isticati da smo povoljni, da imamo kvalitetan kadar - ili oba?