Može li T-Series prestići PewDiePie i postati tako najveći YouTube kanal na svetu?

Hoće li na najvećem video servisu na svetu nastaviti da vladaju nezavisni kreatori ili ih polako pretiču velike medijske kuće?

Ukoliko vas iole zanima YouTube i dešavanja koja oblikuju ovu zajednicu, skrećemo pažnju na „rat“ između kanala PewDiePie i T-Series. Naime, 2013. godine Felix Arvid Ulf Kjellberg (jasno vam je da smo mu ime kopirali sa Wikipedie) poznatiji kao PewDiePie postao je YouTuber sa najbrojnijim kanalom. Tu titulu drži do dana današnjeg, ali niko ne zna koliko će još dugo biti reigning champ.

Sa te pozicije, preti da ga skine kanal T-Series. U pitanju je producentska kuća iz Indije koja na svom kanalu uglavnom objavljuje video spotove pesama i mjuzikla iz bolivudskih filmova. Dakle, potpuna suprotnost sadržaju koji objavljuje 28-godišnji Šveđanin.

Međutim, ovaj „sukob“ iza sebe krije i jednu zanimljivu poruku koja bi uskoro mogla da definiše YouTube kao takav. Hoće li servisom nastaviti da vladaju nezavisni kreatori ili ih polako pretiču velike medijske kuće?

Hajde da stavimo stvari na papir

U trenutku pisanja ovog teksta, PewDiePie ima 66 miliona pretplatnika (ta brojka se promenila za 100.000 samo u poslednjih nekoliko minuta), dok T-Series beleži 61,5 miliona pretplatnika. Bolivudski kanal raste „brzinom“ od 150.000 pretplatnika dnevno, no očigledno je da se YouTube zajednica aktivirala i da se sada u panici svako pretplaćuje na Felixov kanal kako bi nezavisni kreatori i dalje bili dominantna pojava na najvećem svetskom video servisu.

Ovim tempom, ali i u zavisnosti od zajednice, prognoze kažu da bi T-Series mogao da prestigne PewDiePie kanal u narednih mesec dana. Da li će se i kada to desiti, pitanje je na koje ćemo odgovor dobiti u narednom periodu. Međutim, misterija koja daleko više muči YouTube zajednicu jeste da li rast ovog kanala iz Indije znači skretanje fokusa sa nezavisnih kreatora na velike medijske kompanije – organizacije koje su sve do sada bile izvan dosega YouTube-a, a čiji je sadržaj daleko podložniji monetizaciji.

Nije tajna da je YouTube u sukobu sa kreatorima. Demonetizacija sadržaja i tolerisanje Logana Paula ostavila je mnoge da se pitaju u kom smeru ide ovaj servis i šta se to zaboga dešava? Zašto jedan Casey ne može da zarađuje od sadržaja u kome se pominje masovna pucnjava, a Jimmy Fallon može? Casey, koliko god planterano bio popularan, ipak je lik iza kojeg ne stoji NBC.

YouTube kao da želi da bude the place za nezavisne kreatore, ali isto tako želi i oglašivačke mogućnosti koje dolaze sa sadržajem velikih medijskih kuća. Drugim rečima, sa jednim 🍑 na dve 💺. Mnogo je slučajeva koji se bave ovim problemom, a čak ni sam YouTube nije baš transparentan po pitanju pravca u kom ide i politike koju krajnje selektivno sporvodi. Izbegavanje neprijatnih pitanja i nespremnost na promene možda su i najprimetniji u intervjuu koji je dao Robert Kyncl, direktor poslovanja u YouTube-u.

Kamo dalje rođače? Dok se čak i domaća YouTube scena može pohvaliti sebi svojstvenom dramom (koja više liči na jeftin online rijaliti), činjenica je da „ni preko“ ne cvetaju ruže. Rivalitet između PewDiePie i T-Series kanala možda je i najbolja metafora za ono što se dešava. Internet biznis, koliko god on bio digitalan i napredan, na kraju je samo to – biznis.

Možda su nezavisni kreatori faktor koji je izgradio YouTube u ono što ovaj servis danas predstavlja, ali uticaj velikih kompanija i pristup daleko većim produkcionim kapacitetima oblikovaće YouTube u godinama koje su pred nama. Na kraju krajeva, tu je lova. Premašio T-Series PewDiePie ili ne.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Quantox otvorio kancelariju u Novom Sadu – petu posle Beograda, Niša, Kragujevca i Čačka

Sa ciljem privlačenja lokalnog kadra, sve veći broj domaćih IT kompanija otvara svoje kancelarije širom Srbije nudeći budućim kolegama mogućnost rada iz rodnog grada.

Kolumna

TripAdvisor marketing: Kako da vaš hotel ‘dominira’ na osnovu iskustva posetilaca

U ugostiteljstvu se oduvek znalo da je zadovoljni gost najbolja reklama, kao i da su najbolji gosti oni koji dođu putem preporuke.

Internet marketing

Da li su platforme za influensere samo ‘hype’ koji prolazi – poput WoM servisa?

Sećate se 2014. godine i tada aktuelnih 'word of mouth' platformi (iPyro, Beeshaper i drugi) - alata za spajanje brendova i njihovih vernih korisnika kao najboljih kanala za promociju? Danas, pak, imamo platforme za spajanje influensera i brendova, a mi se pitamo da li će ovi servisi završiti kao i njihovi prethodnici?

Propustili ste

Novost

Agencije Pioniri i Ovation BBDO osvojili SoMo Borac nagrade u tri kategorije

Drugog dana Weekend media festivala u Rovinju, proglašeni su pobednici poznate SoMo Borac nagrade za najbolje marketinške kampanje u tekućoj godini. Predstavnici iz Srbije pobedili su u tri kategorije.

Kultura 2.0

Šta budućnost nosi za marketinške agencije – evoluciju ili revoluciju?

Da, više do korisnika ili kupaca ne možete doći na starinski način. Ne u vreme Netflixa i adblockera. Šta agencije mogu da urade povodom toga? Evo šta kažu predstavnici vodećih agencija u regionu na Weekend Media Festivalu.

Karijere

6 stvari koje NE doprinose razvoju vaše (digitalne) karijere

Kojim god poslom da krećete da se bavite, a pogotvo digitalnim, zapamtite lekcije koje vas mogu zadržati na pravom putu.

E-commerce

Dijaspora.shop startovao sa 40.000 artikala – cilja na vašu rodbinu u inostranstvu da kupuje za vas u Srbiji

Ostavivši sigurne poslove iza sebe, Marko, Srđan i Emil pokrenuli su dijaspora.shop - prvu Internet prodavnicu za naše ljude u inostranstvu koji kupuju robu za porodicu i prijatelje u Srbiji.

Novost

€1.500.000 za NTP Beograd – EU preuzima finansiranje parka

Evropska komesarka za digitalno društvo i ekonomiju Marija Gabrijel, najavila je da će od sledeće godine Evropska unija preuzeti finansiranje Naučno-tehnološkog parka u Beogradu u iznosu od 1,5 miliona evra.

Tehnologija

CERN openlab i Comtrade produžili saradnju za dalji razvoj ‘data security’ rešenja

CERN openlab i Comtrade produžili su saradnju potpisavši trogodišnji sporazum po kom će Comtrade biti zadužen za omogućavanje pristupa rezultatima CERN-ovih istraživanja bilo gde u svetu.