Može li T-Series prestići PewDiePie i postati tako najveći YouTube kanal na svetu?

Može li T-Series prestići PewDiePie i postati tako najveći YouTube kanal na svetu?

Hoće li na najvećem video servisu na svetu nastaviti da vladaju nezavisni kreatori ili ih polako pretiču velike medijske kuće?

Ukoliko vas iole zanima YouTube i dešavanja koja oblikuju ovu zajednicu, skrećemo pažnju na „rat“ između kanala PewDiePie i T-Series. Naime, 2013. godine Felix Arvid Ulf Kjellberg (jasno vam je da smo mu ime kopirali sa Wikipedie) poznatiji kao PewDiePie postao je YouTuber sa najbrojnijim kanalom. Tu titulu drži do dana današnjeg, ali niko ne zna koliko će još dugo biti reigning champ.

Sa te pozicije, preti da ga skine kanal T-Series. U pitanju je producentska kuća iz Indije koja na svom kanalu uglavnom objavljuje video spotove pesama i mjuzikla iz bolivudskih filmova. Dakle, potpuna suprotnost sadržaju koji objavljuje 28-godišnji Šveđanin.

Međutim, ovaj „sukob“ iza sebe krije i jednu zanimljivu poruku koja bi uskoro mogla da definiše YouTube kao takav. Hoće li servisom nastaviti da vladaju nezavisni kreatori ili ih polako pretiču velike medijske kuće?

Hajde da stavimo stvari na papir

U trenutku pisanja ovog teksta, PewDiePie ima 66 miliona pretplatnika (ta brojka se promenila za 100.000 samo u poslednjih nekoliko minuta), dok T-Series beleži 61,5 miliona pretplatnika. Bolivudski kanal raste „brzinom“ od 150.000 pretplatnika dnevno, no očigledno je da se YouTube zajednica aktivirala i da se sada u panici svako pretplaćuje na Felixov kanal kako bi nezavisni kreatori i dalje bili dominantna pojava na najvećem svetskom video servisu.

Ovim tempom, ali i u zavisnosti od zajednice, prognoze kažu da bi T-Series mogao da prestigne PewDiePie kanal u narednih mesec dana. Da li će se i kada to desiti, pitanje je na koje ćemo odgovor dobiti u narednom periodu. Međutim, misterija koja daleko više muči YouTube zajednicu jeste da li rast ovog kanala iz Indije znači skretanje fokusa sa nezavisnih kreatora na velike medijske kompanije – organizacije koje su sve do sada bile izvan dosega YouTube-a, a čiji je sadržaj daleko podložniji monetizaciji.

Nije tajna da je YouTube u sukobu sa kreatorima. Demonetizacija sadržaja i tolerisanje Logana Paula ostavila je mnoge da se pitaju u kom smeru ide ovaj servis i šta se to zaboga dešava? Zašto jedan Casey ne može da zarađuje od sadržaja u kome se pominje masovna pucnjava, a Jimmy Fallon može? Casey, koliko god planterano bio popularan, ipak je lik iza kojeg ne stoji NBC.

YouTube kao da želi da bude the place za nezavisne kreatore, ali isto tako želi i oglašivačke mogućnosti koje dolaze sa sadržajem velikih medijskih kuća. Drugim rečima, sa jednim 🍑 na dve 💺. Mnogo je slučajeva koji se bave ovim problemom, a čak ni sam YouTube nije baš transparentan po pitanju pravca u kom ide i politike koju krajnje selektivno sporvodi. Izbegavanje neprijatnih pitanja i nespremnost na promene možda su i najprimetniji u intervjuu koji je dao Robert Kyncl, direktor poslovanja u YouTube-u.

Kamo dalje rođače? Dok se čak i domaća YouTube scena može pohvaliti sebi svojstvenom dramom (koja više liči na jeftin online rijaliti), činjenica je da „ni preko“ ne cvetaju ruže. Rivalitet između PewDiePie i T-Series kanala možda je i najbolja metafora za ono što se dešava. Internet biznis, koliko god on bio digitalan i napredan, na kraju je samo to – biznis.

Možda su nezavisni kreatori faktor koji je izgradio YouTube u ono što ovaj servis danas predstavlja, ali uticaj velikih kompanija i pristup daleko većim produkcionim kapacitetima oblikovaće YouTube u godinama koje su pred nama. Na kraju krajeva, tu je lova. Premašio T-Series PewDiePie ili ne.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Digitalni mediji

Kako da napravite podcast zbog kojeg nećete morati da prodate bubreg?

Šta morate da znate ukoliko želite da se upustite u avanturu zvanu podcast?

Kultura 2.0

Ko je vaš Mesija na razmućivanje?

Kada ste prvi put shvatili da ste matori? Ja pre nekih 5-6 godina, tada u kasnim dvadesetim.

Digitalni mediji

Valjda niste zaboravili na TikTok jer ova aplikacija upravo menja način na koji konzumiramo digitalni sadržaj

Aplikacija TikTok otklanja iluziju o tome kako je bilo koji korisnik društvenih mreža tu da odlučuje i aktivno bira – to umesto njega u potpunosti radi aplikacija. Znači li to da dolazi novo doba za društvene mreže?

Propustili ste

Mobilno

Šta za domaće korisnike znači Google-Huawei situacija?

Veliku cenu trgovinskog rata između Sjedinjenih Američkih Država i Kine moraće da plati kompanija Huawei sa kojom Google ovih dana prekida saradnju. Otkrivamo šta to znači za korisnike uređaja ove kineske kompanije.

Netokracija

Kako da unapredite korisničko iskustvo svojih klijenata? Saznajte na ‘Customer Experience’ konferenciji!

Bavite se korisničkim iskustvom ili podrškom, marketingom, IT-jem ili vas jednostavno zanima digitalna transformacija? Netokracijina Customer Experience konferencija u Zagrebu je pravo mesto za vas!

Digitalni mediji

Kako da napravite podcast zbog kojeg nećete morati da prodate bubreg?

Šta morate da znate ukoliko želite da se upustite u avanturu zvanu podcast?

Startapi i poslovanje

U kojoj meri sarađuju domaće kompanije i startapi?

Uoči predstojeće Webiz edukacije u Novom Sadu, razgovaramo sa učesnicima panela o saradnji kompanija i startapa. Kako taj odnos izgleda danas i može li se unaprediti?

Mobilno

Societe Generale Srbija i Mastercard lansirali mCard – uslugu plaćanja mobilnim telefonom na POS terminalima

Societe Generale Srbija lansirala je u petak mCard - uslugu koja omogućava beskontaktno plaćanje pametnim telefonom na svim POS terminalima u zemlji i inostranstvu gde se prihvataju Mastercard beskontaktne platne kartice.

Startapi i poslovanje

Vukan Simić (FishingBooker): Svaki dan na posao dolazi 80 ljudi koji veruju u ono što stvaramo – to je naš najveći uspeh

Sa Vukanom Simićem razgovarali smo o putu koji je prošao FishingBooker, jedan od najpoznatijih domaćih startapa i servis koji se bavi rezervacijom pecaroških tura svuda u svetu.