Trendovi.rs: Šta nas to čeka u narednih 365 dana?

Trendovi.rs: Šta nas to čeka u narednih 365 dana?

Agencija Pioniri Communications lansirala je treće izdanje vodiča u okviru koga su predstavljene zanimljivosti za 2019. godinu iz oblasti digitalnog marketinga.

Novu listu promena koje bi vrlo lako mogle da postanu ključni trendovi u narednoj godini, agencija Pioniri Communications sumirala je, sada već treću godinu zaredom na sajtu trendovi.rs. Pored standardnih segmenata iz industrije digitalnog oglašavajna, na spisku trendova našli su se i dizajn trendovi, fotografija, muzika, brendovi, ali i navike potrošača – sve ono što će diktirati ovu industriju i naš posao u narednih 365 dana.

Trendovi u digitalnom marketingu

Pobeda STORY formata: Kada se pojavio Story format na Instagramu 2016. godine delovao je samo kao još jedna nova funkcionalnost aplikacije. S obzirom na to da su skoro sve ostale social media platforme dodale ovaj format, a među poslednjima i YouTube ovih dana, postalo je jasno da će Instagram priče imati veliki uticaj u digitalu.

Brendovi napuštaju Facebook: U godini za nama zabeležen je veliki rast Instagrama što je jedan od razloga pada popularnosti Facebook-a, iako isto Istraživanje iz 2018. to nije zabeležilo. Prva tendencija odlaska brendova sa Facebook-a, uglavnom oni koji za osnovnu ciljnu grupu imaju Milenijalse ili Gen Z, ogleda se u tome da se smanjuje količina sadržaja na Facebook-u.

Uticaj GDPR-a: Prvo donet na nivou EU krajem maja 2018, a u 2019. se očekuje da će od avgusta biti deo i našeg zakonodavstva. I bez obzira što će na raspolaganju biti devet meseci za pripremu, već odavno treba biti spreman za ovu uredbu ukoliko govorimo o digitalnim komunikacijama.

Influenser trendovi

Partnerstvo: Jedna od najvećih grešaka koje kompanije prave u saradnji sa influenserima jeste da ih vide kao sredstvo prenosa poruke. Stvaranje partnerstva, kratkoročnog ili dugoročnog, je garancija da će pristup saradnji sa obe strane biti posvećeniji i entuzijastičniji. Zato influenserima treba prići sa strategijom dugoročne saradnje.

Autentičnost: Samo originalni i drugačiji sadržaj privlačiće pažnju pratioca. Povećanjem broja influensera, ovaj trend će se jako teško ispuniti.

Izaći iz sigurne Instagram zone: Iako Instagram polako preuzima dominaciju po pitanju društvenih mreža, zbog čega se i popularnost influensera meri brojem pratioca na Instagramu, treba izaći iz zone komfora i potražiti influensere i na drugim kanalima. To naravno podrazumevai bolje poznavanje publike ali i influensera koji odgovara kanalima na kojima vaša target grupa provodi najviše vremena.

Potrošači u 2019. godini

Brendovi na ispitu: Potrošači su sve informisaniji i neće propuštati priliku da podrobno istraže i preispitaju vaš brend online, kao i konkurentske. Posebno obratite pažnju na kutke Interneta u kojima potrošače vrebaju kratke horor priče o lošem potrošačkom iskustvu.

Digitalno iskustvo = mobilno iskustvo: Većina potrošača digitalni sadržaj doživljava na mobilnim uređajima, što nam daje konkretne smernice o tome kako sadržaj koji delimo treba da bude „upakovan“ tako da ispoštuje ograničenja, ali i iskoristi benefite mobilne tehnologije. Potrošači žele celovit i autentičan doživljaj, a nema boljeg načina da im se približite nego kroz uređaje koji su postali njihova produžena svest.

Velika očekivanja: Velike kompanije koje dolaze na domaće tržište donose ne samo novine u profesionalnom smislu, već i ulaganja u marketing. Očekivanja domaćih potrošača, u skladu sa tim – rastu, ne samo u smislu marketinga i komunikacije sa potrošačima, već i u komercijalnom smislu. Potrošači očekuju da se kompanije više nego ikada bore za njihovu lojalnost.

Trendovi za Web

Chatbot: Sada, uz pomoć razvoja mašinskog učenja, Chatbotovi će biti sve pametniji. Chatbot omogućava posetiocima sajta da postavljaju pitanja bez ljudske interakcije. Neke od najvećih prednosti dobro dizajniranog Chatbot-a su sposobnost memorije šta kupac želi, odnosno pamćenje istorije naručivanja, pružanje trenutnog odgovora i drugo.

Brutalizam: Ovo je trend propraćen ogromnim kursorima, mikro interakcijama i jarkim bojama, obiljem efekata, fotografijama koje se pojavljuju i nestaju. Web brutalizam je odličan podsetnik da i dalje postoji svet mogućnosti, ako smo dovoljno hrabri da se oslobodimo uobičajenog UI dizajna. U smislu sadržaja, brutalizam je ekvivalentan minimalizmu, jer jednostavnost često znači i efikasnost.

Single page: Brzina učitavanja i minimalizam su trendovi koji se ponavljaju iznova i iznova kada se govori o web dizajnu u 2019. godini. Upravo zato su web prezentacije koje sadrže samo jednu stranicu favorit među pretraživačima jer se mogu brzo i lako preuzeti na mobilnim uređajima.

Društvene mreže u 2019.

Slušaj: Ljudi ne dolaze na društvene mreže samo kako bi gledali sadržaj koji stvara brend. Iako su lajkovali stranicu tvog brenda – nisu ti na raspolaganju. I to je jedna od istina koja mora da se prihvati, kako bi se unele promene. Ljudi dolaze na društvene mreže jer žele da se zabave, inspirišu i edukuju. Ako osluškuješ njihove potrebe, u ono malo vremena kada obraćaju pažnju na plaćeni sadržaj, pitaj ih, pričaj sa njima, saznaj šta žele i odmah to pro(pri)meni.

Gde je Z Generacija tu je aktivizam i stav: Ako brend nema svrhu, misiju, ako ne zauzima stranu, ne bira svoje prijatelje i nema stav, neće ni postojati u fokusu Z generacije na društvenim mrežama.

Razvijaj svoje platforme: Facebook i Instagram neće trajati zauvek, a brend ne sme da dozvoli sebi da nešto ne zna, da ne rizikuje ili da ne pokušava da se vozi na dolazećim talasima. Zbog svega toga prvi put moramo biti spremni da društvene mreže ne postoje i da ne budu same sebi svrha. Ono što brend poseduje i razvija, ipak ostaje samo brendu.

Koje vi trendove predviđate u 2019. godini? Napišite nam u komentarima, voleli bismo da čujemo! 🙂

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

5 razloga zašto paušalci ne veruju izmenama zakona i zašto se javno bune protiv njihovog usvajanja

Svako ko je prisustvovao otvorenim razgovorima povodom donošenja novih zakona o poslovanju i oporezivanju paušalaca ima samo jedan pridev - zapaljivo. Suprostavljene strane diskutovale su o zakonskim predlozima, a šta je to što paušalci ističu kao najveće probleme, pročitajte u nastavku ovog teksta.

Kultura 2.0

Horor priče iz industrije: Plata koja nikada nije stigla

Želite da promenite firmu jer više nema šta da vam ponudi? Ja bih, na vašem mestu, ponovo razmislio - ko zna šta vas čeka u sledećoj.

Startapi i poslovanje

Da li je zbog ‘paušala’ na pomolu novi egzodus programera i digitalnih stručnjaka?

Od svih dilema koje poslednjih mesec dana potresaju domaću IT zajednicu, jedna od najizraženijih i najstrastvenijih glasi - otići ili ostati?

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Domaći Teodesk omogućava interno praćenje poslovnih aktivnosti za 1.000 korisnika u Srbiji – od komunikacije do organizacije

I kompanije i mali timovi u digitalnoj industriji gotovo da ne mogu da funkcionišu bez kolaboracionih i menadžerskih aplikacija. U gomili tih softverskih rešenja, beogradski Teodesk u jednoj platformi nudi čitav niz alata koje zadovoljavaju različite poslovne potrebe jedne firme.

Karijere

Devojke, želite praksu u agenciji Namics? Prijavite se za programerski hakaton!

Takmičenje namenjeno svim ženama zainteresovanim za programiranje u organizaciji agencije Namics zakazano je za 14. decembar, a na njega se mogu prijaviti i učesnice koje nemaju profesionalno programersko iskustvo.

Kultura 2.0

Tekst koji treba da pročitate pre odlaska u Kinu

Sve je više ljudi koji me u poslednje vreme pitaju kako da se pripreme za (kratki) put u Kinu. Kapiram da me niko to ne bi pitao da pre dva meseca nisam pomislio da je baš sjajna ideja da odem kao novinar na Svetsko prvenstvo u košarci i provedem tri nedelje u nekoliko kineskih gradova.

Startapi i poslovanje

Najbrže rastuća evropska development agencija dolazi u Srbiju – i u startu zapošljava 20 developera

Q, zagrebačka development i dizajn agencija, na čuvenoj Deloitte Technology Fast 500 EMEA listi zauzela je 20. mesto, što je čini najbrže rastućom development agencijom u Evropi. Uskoro otvaraju i kancelariju u Srbiji, povodom toga razgovaramo sa njihovim osnivačem.

Kultura 2.0

Naš digitalni imunitet je narušen. Ko je kriv za to i kako ga izlečiti?

U okviru ovogodišnjeg Foruma Kreativna Evropa 2019, Desk Kreativna Evropa Srbija u saradnji sa Ministarstvom kulture i informisanja organizovao je panel diskusiju na temu 'Kritičko mišljenje i digitalni imunitet' koja je juče održana u Nordeus Habu.

Startapi i poslovanje

Srpski Hunch postao deo ekskluzivnog ‘ad-tech’ programa koji organizuje Google

Beogradski startap Hunch koji razvija SaaS rešenje za automatizaciju digitalnog oglašavanja, postao je deo programa kompanije Google namenjenog startapima iz oblasti marketinga. O tome šta to znači za njihovo dalje poslovanje, za Netokraciju objašnjava CEO ovog startapa.