Trendovi.rs: Šta nas to čeka u narednih 365 dana?

Trendovi.rs: Šta nas to čeka u narednih 365 dana?

Agencija Pioniri Communications lansirala je treće izdanje vodiča u okviru koga su predstavljene zanimljivosti za 2019. godinu iz oblasti digitalnog marketinga.

Novu listu promena koje bi vrlo lako mogle da postanu ključni trendovi u narednoj godini, agencija Pioniri Communications sumirala je, sada već treću godinu zaredom na sajtu trendovi.rs. Pored standardnih segmenata iz industrije digitalnog oglašavajna, na spisku trendova našli su se i dizajn trendovi, fotografija, muzika, brendovi, ali i navike potrošača – sve ono što će diktirati ovu industriju i naš posao u narednih 365 dana.

Trendovi u digitalnom marketingu

Pobeda STORY formata: Kada se pojavio Story format na Instagramu 2016. godine delovao je samo kao još jedna nova funkcionalnost aplikacije. S obzirom na to da su skoro sve ostale social media platforme dodale ovaj format, a među poslednjima i YouTube ovih dana, postalo je jasno da će Instagram priče imati veliki uticaj u digitalu.

Brendovi napuštaju Facebook: U godini za nama zabeležen je veliki rast Instagrama što je jedan od razloga pada popularnosti Facebook-a, iako isto Istraživanje iz 2018. to nije zabeležilo. Prva tendencija odlaska brendova sa Facebook-a, uglavnom oni koji za osnovnu ciljnu grupu imaju Milenijalse ili Gen Z, ogleda se u tome da se smanjuje količina sadržaja na Facebook-u.

Uticaj GDPR-a: Prvo donet na nivou EU krajem maja 2018, a u 2019. se očekuje da će od avgusta biti deo i našeg zakonodavstva. I bez obzira što će na raspolaganju biti devet meseci za pripremu, već odavno treba biti spreman za ovu uredbu ukoliko govorimo o digitalnim komunikacijama.

Influenser trendovi

Partnerstvo: Jedna od najvećih grešaka koje kompanije prave u saradnji sa influenserima jeste da ih vide kao sredstvo prenosa poruke. Stvaranje partnerstva, kratkoročnog ili dugoročnog, je garancija da će pristup saradnji sa obe strane biti posvećeniji i entuzijastičniji. Zato influenserima treba prići sa strategijom dugoročne saradnje.

Autentičnost: Samo originalni i drugačiji sadržaj privlačiće pažnju pratioca. Povećanjem broja influensera, ovaj trend će se jako teško ispuniti.

Izaći iz sigurne Instagram zone: Iako Instagram polako preuzima dominaciju po pitanju društvenih mreža, zbog čega se i popularnost influensera meri brojem pratioca na Instagramu, treba izaći iz zone komfora i potražiti influensere i na drugim kanalima. To naravno podrazumevai bolje poznavanje publike ali i influensera koji odgovara kanalima na kojima vaša target grupa provodi najviše vremena.

Potrošači u 2019. godini

Brendovi na ispitu: Potrošači su sve informisaniji i neće propuštati priliku da podrobno istraže i preispitaju vaš brend online, kao i konkurentske. Posebno obratite pažnju na kutke Interneta u kojima potrošače vrebaju kratke horor priče o lošem potrošačkom iskustvu.

Digitalno iskustvo = mobilno iskustvo: Većina potrošača digitalni sadržaj doživljava na mobilnim uređajima, što nam daje konkretne smernice o tome kako sadržaj koji delimo treba da bude „upakovan“ tako da ispoštuje ograničenja, ali i iskoristi benefite mobilne tehnologije. Potrošači žele celovit i autentičan doživljaj, a nema boljeg načina da im se približite nego kroz uređaje koji su postali njihova produžena svest.

Velika očekivanja: Velike kompanije koje dolaze na domaće tržište donose ne samo novine u profesionalnom smislu, već i ulaganja u marketing. Očekivanja domaćih potrošača, u skladu sa tim – rastu, ne samo u smislu marketinga i komunikacije sa potrošačima, već i u komercijalnom smislu. Potrošači očekuju da se kompanije više nego ikada bore za njihovu lojalnost.

Trendovi za Web

Chatbot: Sada, uz pomoć razvoja mašinskog učenja, Chatbotovi će biti sve pametniji. Chatbot omogućava posetiocima sajta da postavljaju pitanja bez ljudske interakcije. Neke od najvećih prednosti dobro dizajniranog Chatbot-a su sposobnost memorije šta kupac želi, odnosno pamćenje istorije naručivanja, pružanje trenutnog odgovora i drugo.

Brutalizam: Ovo je trend propraćen ogromnim kursorima, mikro interakcijama i jarkim bojama, obiljem efekata, fotografijama koje se pojavljuju i nestaju. Web brutalizam je odličan podsetnik da i dalje postoji svet mogućnosti, ako smo dovoljno hrabri da se oslobodimo uobičajenog UI dizajna. U smislu sadržaja, brutalizam je ekvivalentan minimalizmu, jer jednostavnost često znači i efikasnost.

Single page: Brzina učitavanja i minimalizam su trendovi koji se ponavljaju iznova i iznova kada se govori o web dizajnu u 2019. godini. Upravo zato su web prezentacije koje sadrže samo jednu stranicu favorit među pretraživačima jer se mogu brzo i lako preuzeti na mobilnim uređajima.

Društvene mreže u 2019.

Slušaj: Ljudi ne dolaze na društvene mreže samo kako bi gledali sadržaj koji stvara brend. Iako su lajkovali stranicu tvog brenda – nisu ti na raspolaganju. I to je jedna od istina koja mora da se prihvati, kako bi se unele promene. Ljudi dolaze na društvene mreže jer žele da se zabave, inspirišu i edukuju. Ako osluškuješ njihove potrebe, u ono malo vremena kada obraćaju pažnju na plaćeni sadržaj, pitaj ih, pričaj sa njima, saznaj šta žele i odmah to pro(pri)meni.

Gde je Z Generacija tu je aktivizam i stav: Ako brend nema svrhu, misiju, ako ne zauzima stranu, ne bira svoje prijatelje i nema stav, neće ni postojati u fokusu Z generacije na društvenim mrežama.

Razvijaj svoje platforme: Facebook i Instagram neće trajati zauvek, a brend ne sme da dozvoli sebi da nešto ne zna, da ne rizikuje ili da ne pokušava da se vozi na dolazećim talasima. Zbog svega toga prvi put moramo biti spremni da društvene mreže ne postoje i da ne budu same sebi svrha. Ono što brend poseduje i razvija, ipak ostaje samo brendu.

Koje vi trendove predviđate u 2019. godini? Napišite nam u komentarima, voleli bismo da čujemo! 🙂

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

SEO i pretraga

Stiže Netokracijina edukacija o SEO trikovima – promo cene karata do 22. septembra!

Netokracija Srbija nastavlja sa organizacijom edukacija, a na red je došla ona o SEO trikovima. Želite da naučite tehnike koje garantuju uspeh na rezultatima pretraga? Čekamo vas 30. septembra u Beogradu!

Propustili ste

Kultura 2.0

Kuda ide muzički biznis u regionu i Srbiji – otkrivaju nam Rasta, Severina i Relja (Bassivity)

Muzika je odavno postala unosan biznis, a rastu ove industrije doprinose novi trendovi poput tehnologije produkcije pesama i spotova, streaming servisi ali i YouTube. Da li i naš region polako ulazi u moderni svet muzičkog biznisa?

Internet marketing

Zašto Dejv Birs kaže da kreativnost nije bogom dan talenat već stvar koju svako može da nauči?

Ovogodišnji Webiz Networking Night ugostiće nagrađivanog britanskog autora i govornika Dejva Birsa. Sa Dejvom razgovaram o tome kako nekonvencionalne stvari prodati šefu.

Netokracija

Kako do uspešnog Employer Branding ekosistema?

Marketari i HR menadžeri, spremite se – početkom oktobra vraća se Netokracijina Employer Branding konferencija! Kada 3. oktobra završite sa poslom pridružite nam se u ICT Hub-u gde ćemo govoriti o razvoju Employer Branding ekosistema u kompanijama. Čekamo vas!

Internet marketing

Kako su brendovi odigrali marketinšku utakmicu tokom Svetskog prvenstva u Kini?

Sa sportske strane svetsko prvenstvo u košarci želimo da zaboravimo što pre, ali sa marketinške strane priča je drugačija jer su brendovi ovaj put bili veoma aktivni. Ipak, da li su u potpunosti iskoristili 'hype' takmičenja u Kini?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

Karijere

Kako se zaposliti u kompaniji Facebook? Nenad Božidarević deli svoja iskustva

Nakon četiri godine na poziciji front-end inženjera, najpre sa Facebook, a potom i sa Instagram strane, Nenad Božidarević prelazi u Oculus, gde nakon godinu dana postaje menadžer, a za Netokraciju otkriva da li je Menlo Park zaista raj za domaće programere.