Tinejdžeri žrtve prikrivenog oglašavanja

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

Tinejdžeri najveće žrtve prikrivenog oglašavanja na društvenim mrežama

Jedna od najpoznatijih pretpostavki danas jeste i ona koja kaže da tinejdžeri i generalno mlade osobe jednostavno 'umeju' sa tehnologijom, budući da su sa njom i rođeni. Ipak, nedavna istraživanja pokazala su da su oni ujedno i najveće žrtve prikrivenog oglašavanja, te da mnogi ne uspevaju da prepoznaju reklame na Internetu čak ni kada su one obeležene.

teens

Britanski Ofcom, kao nezavisno telo zaduženo za prismotru telekoma u toj zemlji, objavio je istraživanje koje kaže da čak dve trećine ispitanih tinejdžera, starosne dobi od 12 do 15 godina, nije uspelo da prepozna Google Ads reklame tokom pretrage. Situacija je još alarmantnija u grupi od 8 do 11 godina gde je manje od jedne petine ispitanika prepoznalo oglašavanje na “početnoj stranici Interneta”.

Direktor istraživanja Ofcoma, James Thickett, napisao je u analizi da Internet danas pruža mnogo mogućnosti za spoznavanje sveta iz različitih uglova, ali da krstarenje “digitalnim vodama” ipak zahteva veštine i znanje koje digital natives ne poseduju u velikom broju.

Istraživanje koje je sprovedeno početkom godine, sadržalo se od skrinšota upita za reč “trainers” (patike), dok su tinejdžeri pred sobom imali ponuđeno tri odgovora: a) Ads, b) relevantni rezultati i c) najpopularniji rezultati. Uprkos činjenici da su sponzorisani rezultati bili obeleženi narandžastim okvirom, 31% ispitanika od 12 do 15 godina prepoznalo je reklame, dok je ta brojka svega 16% kada govorimo o grupi od 8 do 11 godina. Štaviše, 46% ispitanih tinejdžera nije moglo da odgovori na pitanje finansira li se Google od reklama.

Brendovi ispisuju čekove YouTube zvezdama

Stvari postaju još interesantnije kada govorimo o YouTube-u i drugim servisima poput Instagrama i Twittera. Gore pomenuto istraživanje pokazalo je prvi put ove godine i da mlade osobe danas preferiraju YouTube od tradicionalnog TV-a, ali čak 53% njih nije bilo svesno činjenice da su njihovi idoli (vlogeri) plaćeni za promociju određenog sadržaja – bez jasne naznake da se radi o sponzorisanom sadržaju.

Sponzorisan sadržaj nije zaobišao ni domaće Jutjubere od kojih danas mnogi reklamiraju brendove.
Sponzorisan sadržaj nije zaobišao ni domaće Jutjubere od kojih danas mnogi reklamiraju različite brendove iz sveta mode, gejminga i tehnike.

Američki FTC posebno je kritikovao Google još pre zbog YouTube Kids aplikacije koja je namenjena isključivo mališanima, a koja ne razdvaja zanimljiv sadržaj (crtaće) od reklama – samim tim i veći engagement među ovom ciljnom grupom. Slične kritike upućene su i Instagramu te Twitteru, kao društvenim mrežama koje ne ulažu dovoljno napora kako bi razdvojile običan od plaćenog sadržaja.

Činjenica je da tinejdžeri danas prate svoje idole isključivo online, te veruju onome što kažu ili javno podrže. Ipak, velika većina takvih postova nije označena kao sponzorisana, a mlade osobe nesvesno postaju žrtve prikrivenog oglašavanja na različitim servisima, društvenim mrežama, a pre svega mobilnim aplikacijama kao prostoru koji za njih predstavlja “početnu stranicu” Interneta.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Dejan Milošević: Istraživanje i rad na sebi sastavni su deo karijere svakog uspešnog developera

Prethodnih 20 godina Dejan Milošević radi u IT industriji, gde je imao priliku da se susretne sa različitim programskim jezicima i stručnim pozicijama. Sada je član kompanije HTEC, a on nam je otkrio kako je izgledala njegova karijera na 'tech' sceni i šta tačno podrazumeva pozicija Tech Excellence Specialist na kojoj trenutno radi.

Gaming

Gejming u 2022. godini: PC, konzole ili mobilni telefoni – pitanje je sad?

Gejming je iz godine u godinu sve popularniji deo pop kulture širom sveta. Izrada video igara novijih generacija dostigla je jedan sasvim novi nivo, pa se danas više nego ikada pre postavlja pitanja da li su primat u ovom svetu uzeli PC mašine ili gejming konzole.

Karijere

Kako je Miljan od pozicije praktikanta došao do posla softver inženjera u Microsoft razvojnom centru

Microsoft i ove godine organizuje plaćenu studentsku praksu u svom razvojnom centru, a svi zainteresovani studenti mogu da se prijave do 7. avgusta.

Propustili ste

Gaming

Playstudios sa fondom od $10 miliona i osnivanjem novog blockchain tima ulazi u web3

Kompanija Playstudios, kreator revolucionarne platforme lojalnosti 'playAWARDS' i brojnih nagrađivanih mobilnih igara, juče je najavila pokretanje novog blokchain departmana pod nazivom 'playBLOCKS'.

Karijere

HelloWorld i ove godine ispituje ‘Puls srpske IT zajednice’: IT-jevci, popunite anketu i podržite istraživanje

Sajt za zapošljavanje IT kadrova HelloWorld.rs i međunarodna istraživačka agencija MASMI trenutno sprovode istraživanje o iskustvima na poslu u IT sektoru.

Novost

Solana blockchain je najnovija žrtva hakerskog napada – šta ovo znači za budućnost crypto tržišta?

Čelnici kompanije navode da su nepoznati napadači do sada opljačkali oko 8.000 crypto novčanika, a da korisnici broje štetu od 8 miliona dolara.

Office Talks Podcast

$60 miliona investicije za razvoj web3 alata

Gosti 104. epizode Netokracijinog Office Talks podcasta bili su Miljan Tekić (COO) i Nebojša Urošević (suosnivač) iz kompanije Tenderly. Sa njima smo imali priliku da razgovaramo o trenutnom razvoju kompanije, širenju tima i investiciji, uz osvrt na sadašnju situaciju u globalnoj web3 industriji.

Internet marketing

Google odlaže ukidanje ‘third party’ kolačića do 2024. godine – šta to znači za oglašivače?

Kako se domaće kompanije i marketinške agencije prilagođavaju najavljenim promenama i da li će biti spremne kada do njih dođe?

Karijere

Kako je Miljan od pozicije praktikanta došao do posla softver inženjera u Microsoft razvojnom centru

Microsoft i ove godine organizuje plaćenu studentsku praksu u svom razvojnom centru, a svi zainteresovani studenti mogu da se prijave do 7. avgusta.