Realme 5 Pro: Da li biste kupili telefon brenda za koji nikad ranije niste čuli?

Da li biste kupili telefon brenda za koji nikad ranije niste čuli?

Ako me pitate koji je telefon trenutno najbolji na tržištu, ne bih mogao da vam dam pravi odgovor. Zapravo, najbolji telefon je onaj koji najviše odgovara zahtevima pojedinačnog korisnika.

Današnja industrija mobilnih telefona toliko se unificirala da razlike u kvalitetu uređaja (i ceni) postaju sve manje, a samo se pojedini modeli izdvajaju u premium sektoru, gde će i ostati dugi niz godina. Sve se, dakle, svodi na nijanse i šminkanje uređaja i što bolji marketing.

Danas, kada živimo u društvu u kom je dominantno izražen potrošački mentalitet, to vrlo lako možemo preslikati i na tržište pametnih telefona, a kako svaki korisnik danas menja svoj telefon u proseku za nešto više od tri godine, jasno je da će ova industrija nastaviti da raste.

Ta velika globalna potreba za novim i modernim, a opet pristupačnim mobilnim telefonima, širom je otvorila vrata nekada mladim kompanijama iz Kine koje danas dominiraju tržištem, kao što su Huawei, Honor i Xiaomi.

Ali, tu nije stavljena tačka, bar kada je reč o telefonima koji dolaze sa Istoka. Svoju reč sada ima kompanija osnovana tek 2018. godine, a koja već sada pretenduje da bude ozbiljan igrač u odabranom društvu – Realme.

Preko velike nepoznanice, do telefona u rukama

Kinezi su, jednostavno, shvatili koju formulu treba da koriste kako bi napravili veliki rast na tržištu mobilnih telefona, plasirajući tako svoje kompanije, ne samo kao veoma kompetentne, već i kao brendove koji beleže sve veći broj prodatih uređaja.

Pored već pomenutih marki, društvu iz ove zemlje pridružila se i navedena mlada firma koja je svoj globalni poslovni put nakon ulaznih i početnih modela, nastavila sa modernijim verzijama telefona, među kojima se na vrhu posebno izdvaja X50 Pro telefon.

Jedan od razloga zašto potenciram Kinu i njeno učešće u moru jake konkurencije, jeste taj što su kompanije iz ove zemlje pravi pokazatelj kako se industrija pametnih telefona vremenom transformisala i kako je gotovo preko noći izmenjena ulaskom nekada potpuno nepoznatih igrača koji danas imaju snažan uticaj u ovoj zajednici.

Realme se zaista potrudio da u ovaj telefon, iako ne pripada samom vrhu, ugradi kvalitetan LCD ekran koji ima 409 piksela po inču, što ga čini veoma oštrim.

No, vratimo se na Realme. Moram da priznam da se trudim da što više pratim dešavanja iz smartphone sveta, ali mi jednostavno promaknu informacije (uz mnogo drugih podataka), pa mi je tako ubrzana ekspanzija Realme brenda na tržištu ostala na marginama. I možda bi to tako i ostalo da se nisam i sam našao na poslovnom doručku koji je ova kompanija organizovala za medije, sa ciljem predstavljanja novih modela.

Jedan od njh, tačnije Realme 5 Pro došao je i u moje ruke na mesec dana testiranja, što je bila i više nego odlična prlika da nadoknadim propušteno znanje kada je reč o ovom brendu o kom, ponavljam, ranije nisam znao gotovo ništa.

Sve se, na kraju, svodi na potrebe kupca

Nisam ni imao ideju da u ovom trenutku idem u smeru klasične recenzije jer, istini za volju, postoje sajtovi koji se detaljno bave time. Međutim, imao sam potrebu da napišem koji red imajući u vidu da je ovaj telefon kod mene već mesec dana i da sam ga u tom periodu poprilično koristio. U ovom slučaju, opet bih se vratio na sam početak teksta, kao i da nam je razvoj pomenute industrije omogućio ogroman broj modela telefona i da svaki od njih zadovoljava potrebe korisnika koji na taj način i biraju telefon za sebe.

Realme 5 Pro je uređaj u cenovnom rangu od 300 evra, što automatski govori da je ovo telefon projektovan za korisnike koji ne zahtevaju previše od uređaja, a opet bi voleli da imaju neke od trendova koji imaju znatno skuplji modeli (unapređene kamere, brži procesori, kvalitetna izrada i slično).

Istina, ovaj model nije flagship i to se vidi po nešto starijoj generaciji Snapdragon procesora koji ga pokreće, odsustva kućišta koje je otporno na vodu (IP 68 ili 67) i slično. Ipak, ovaj telefon se sjajno snalazi kada je kamera u pitanju, ima sjajnu podršku veštačke inteligencije i mašinskog učenja (što Kinezi sjajno rade) koji nadomeštaju nedostatak hardvera poslednje generacije.

I čak kada pojedine fotografije uporedim sa premium brendom, slobodno mogu reći da je Realme dostojan rival, uz možda manje prikazanih detalja, ali opet svetle i oštre fotografije koje zavise od uslova fotografisanja – na šta utiče i AI koja prepoznaje okolinu i na osnovu toga menja izgled same fotke.

I pored toga što nije u samom vrhu ponude tržišta, ovaj telefon bez previše problema obavlja sve zadate operacije bez štucanja a opet sa cenom koja bi mogla da bude primamljiva srednje zahtevnim korisnicima, ako bi mogli tako da ih klasifikujemo.

Kinezi nisu pogrešili ni kod ostalih komponenti, ekran je izrađen u LCD tehnologiji, sa 409 piksela po inču i rezoluciji od 1080 x 2340 piksela, što na kraju ovaj panel čini veoma solidnim. Uz to, u pakovanju telefona stiže i brzi punjač koji bateriju od 4035mAh napuni za nešto više od sat vremena, a koja puna ume da traje i do dva dana.

Mnoge kompanije veliku nadu polažu u kamere, a naš protagonisa dolazi sa glavnim senzorom od 48 megapiksela, dok uz to ima i ultrawide i macro objektive.

Budget verzije telefona kao najbolja karta velikih brendova?

Moguće da danas nije lako sesti i razmisliti koji telefon kupiti, koje su zapravo to karakteristike koje su određenom kupcu zaista potrebne. Zatim, koja će cena tog uređaja biti i slično. Jedno je, pak, sigurno: što se više bude ulagalo u razvoj tehnologije, najsnažnije firme imaće pol poziciju da ih iskoriste, ali će isto tako taj razvoj možda godinu-dve stariju, a opet odlučnu tehnologiju staviti u ruke slabije platežnih korisnika iz manje razvijenih zemalja.

U tom smislu, Kinezi i njihove kompanije imaju ogroman prostor za napredak ali i za zaradu jer će potreba za modernim telefonima globalno porasti, biće sve više ljudi iz raznih zemalja koji će zastarelu mobile tehnologiju početi da menja za novu. Samo jedan od razloga je i veća ekspanzija 4G tehnologije na druge kontinente.

U tom procesu širenja, i potraženje koja će biti neminovna, svoju veliku ulogu mogu da odigraju upravo budget verzije telefona – u šta se, bar za sada, uzdaju u kompaniji Realme.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Gaming

Preko 10 miliona ljudi preuzelo je igru srpsko-švedskog studija Sozap – a za domaći tim to je samo početak

Armed Heist je 'mobile' igra studija Sozap i verovatno je najviše preuzimana igra bilo kog domaćeg studija južno od Beograda. Sa predstavnicima niškog ogranka ove gejming kompanije razgovaramo o pomenutoj igri i planovima za budućnost.

Netokracija

Popunite anketu o stanju plata u srpskoj IT i digitalnoj industriji nakon COVID-19

Učestvovanje u anketi je anonimno, zahteva svega nekoliko minuta i biće moguće dok ne prikupimo relevantnu količinu materijala.

Karijere

Kada je pravo vreme da uvećate vaš tim – iz ugla kreativne agencije i IT kompanije

Skaliranje - naizgled strana reč koju ako prebacite u kontekst preduzetništva i poslovanja znači mnogo. Ovog puta govorimo o rastu timova u kreativnoj i IT industriji, o tome kako efikasno voditi ovaj proces i kako izbeći izazove na tom putu.

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.