Programmatic: Normalna stvar u svetu - 'budućnost' u regionu

Programmatic: Normalna stvar u svetu – ‘budućnost’ u regionu

Digitalna revolucija ne menja samo tradicionalne oblike oglašavanja, već i 'svoju decu'. Naime, budućnost online marketinga sve se više oslanja na naprednu tehnologiju i veštačku inteligenciju koje zamenjuju marketing stručnjake, a vodeći trend je upravo programmatic advertajzing. Više o tome na Weekend Media Festivalu u Rovinju govorio je Simon Struna, specijalista za programatski ekosistem iz kompanije iPROM.

Weekend Media Festival
Simon Struna, specijalista za programski ekosastav kompanije iPROM.

Programmatic oglašavanje u stvari predstavlja automatizaciju zakupa oglasnog prostora, što dovodi do boljih rezultata i eliminisanja do sada neizbežne stavke – čoveka. Naime, osnova programmatic-a jeste upravo činjenica da prodaju oglasa (koja se do sada odvijala između ljudi) obavlja softver i to na osnovu velikih podataka. To omogućava lakše targetiranje ciljne grupe ka kojoj bi trebalo usmeriti poruku, te je i sam oglas bolje optimizovan.

Pravi korisnik, pravo vreme, pravi uređaj

Ključ je, kako kaže Simon Struna, dosegnuti do svakog korisnika ponaosob tako što ga tretiramo kao osobu i dajemo mu ono što im je potrebno. Ne bi li to učinile, kompanije moraju mnogo bolje upoznati svoje korisnike i koristiti podatke o njima, poput 15 najvećih američkih advertajzera koji se upuštaju u ovu oblast.

Sve je krenulo od P&G-a, koji su pioniri u ovoj oblasti. Oni su prvi uvideli koliki značaj ima povezanost marketara, korisnika, uređaja – njihov međusobni odnos i komunikacija, i iskoristili činjenicu da je programmatic jednako pogodan i za pametne telefone i za desktop računare.

Kraj marketinga kakvog poznajemo?

Sve ovo dovelo je do dileme koja je u struci aktuelnija nego ikad – da li će programmatic u potpunosti zameniti ljude, odnosno marketing stručnjake? Strunin odgovor je definitivno ne:

Agencije i ljudi definitivno neće biti isključeni, ali moraju usvojiti nove načine poslovanja. Pametna tehnologija i veštačka inteligencija verovatno neće biti novi kreativci, ali će raditi manuelni deo.

Ovu kombinaciju mašte i tehnologije trebalo bi spojiti na način na koji su to uradile kompanije Nike i Coca Cola, stvarajući Nike On Demand i Coca Cola Shazam – personalizovane upotrebe aplikacija. Ovi primeri su samo deo trenda prema kome je u prošloj godini više bilo programatskog zakupa prostora nego onog koji stiže međuljudskom interakcijom. „To već sada znači da je budućnost stigla“, zaključuje Struna.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

SEO i pretraga

Stiže Netokracijina edukacija o SEO trikovima – promo cene karata do 22. septembra!

Netokracija Srbija nastavlja sa organizacijom edukacija, a na red je došla ona o SEO trikovima. Želite da naučite tehnike koje garantuju uspeh na rezultatima pretraga? Čekamo vas 30. septembra u Beogradu!

Propustili ste

Kultura 2.0

Kuda ide muzički biznis u regionu i Srbiji – otkrivaju nam Rasta, Severina i Relja (Bassivity)

Muzika je odavno postala unosan biznis, a rastu ove industrije doprinose novi trendovi poput tehnologije produkcije pesama i spotova, streaming servisi ali i YouTube. Da li i naš region polako ulazi u moderni svet muzičkog biznisa?

Internet marketing

Zašto Dejv Birs kaže da kreativnost nije bogom dan talenat već stvar koju svako može da nauči?

Ovogodišnji Webiz Networking Night ugostiće nagrađivanog britanskog autora i govornika Dejva Birsa. Sa Dejvom razgovaram o tome kako nekonvencionalne stvari prodati šefu.

Netokracija

Kako do uspešnog Employer Branding ekosistema?

Marketari i HR menadžeri, spremite se – početkom oktobra vraća se Netokracijina Employer Branding konferencija! Kada 3. oktobra završite sa poslom pridružite nam se u ICT Hub-u gde ćemo govoriti o razvoju Employer Branding ekosistema u kompanijama. Čekamo vas!

Internet marketing

Kako su brendovi odigrali marketinšku utakmicu tokom Svetskog prvenstva u Kini?

Sa sportske strane svetsko prvenstvo u košarci želimo da zaboravimo što pre, ali sa marketinške strane priča je drugačija jer su brendovi ovaj put bili veoma aktivni. Ipak, da li su u potpunosti iskoristili 'hype' takmičenja u Kini?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

Karijere

Kako se zaposliti u kompaniji Facebook? Nenad Božidarević deli svoja iskustva

Nakon četiri godine na poziciji front-end inženjera, najpre sa Facebook, a potom i sa Instagram strane, Nenad Božidarević prelazi u Oculus, gde nakon godinu dana postaje menadžer, a za Netokraciju otkriva da li je Menlo Park zaista raj za domaće programere.