Programmatic: Normalna stvar u svetu - 'budućnost' u regionu

Programmatic: Normalna stvar u svetu – ‘budućnost’ u regionu

Digitalna revolucija ne menja samo tradicionalne oblike oglašavanja, već i 'svoju decu'. Naime, budućnost online marketinga sve se više oslanja na naprednu tehnologiju i veštačku inteligenciju koje zamenjuju marketing stručnjake, a vodeći trend je upravo programmatic advertajzing. Više o tome na Weekend Media Festivalu u Rovinju govorio je Simon Struna, specijalista za programatski ekosistem iz kompanije iPROM.

Weekend Media Festival
Simon Struna, specijalista za programski ekosastav kompanije iPROM.

Programmatic oglašavanje u stvari predstavlja automatizaciju zakupa oglasnog prostora, što dovodi do boljih rezultata i eliminisanja do sada neizbežne stavke – čoveka. Naime, osnova programmatic-a jeste upravo činjenica da prodaju oglasa (koja se do sada odvijala između ljudi) obavlja softver i to na osnovu velikih podataka. To omogućava lakše targetiranje ciljne grupe ka kojoj bi trebalo usmeriti poruku, te je i sam oglas bolje optimizovan.

Pravi korisnik, pravo vreme, pravi uređaj

Ključ je, kako kaže Simon Struna, dosegnuti do svakog korisnika ponaosob tako što ga tretiramo kao osobu i dajemo mu ono što im je potrebno. Ne bi li to učinile, kompanije moraju mnogo bolje upoznati svoje korisnike i koristiti podatke o njima, poput 15 najvećih američkih advertajzera koji se upuštaju u ovu oblast.

Sve je krenulo od P&G-a, koji su pioniri u ovoj oblasti. Oni su prvi uvideli koliki značaj ima povezanost marketara, korisnika, uređaja – njihov međusobni odnos i komunikacija, i iskoristili činjenicu da je programmatic jednako pogodan i za pametne telefone i za desktop računare.

Kraj marketinga kakvog poznajemo?

Sve ovo dovelo je do dileme koja je u struci aktuelnija nego ikad – da li će programmatic u potpunosti zameniti ljude, odnosno marketing stručnjake? Strunin odgovor je definitivno ne:

Agencije i ljudi definitivno neće biti isključeni, ali moraju usvojiti nove načine poslovanja. Pametna tehnologija i veštačka inteligencija verovatno neće biti novi kreativci, ali će raditi manuelni deo.

Ovu kombinaciju mašte i tehnologije trebalo bi spojiti na način na koji su to uradile kompanije Nike i Coca Cola, stvarajući Nike On Demand i Coca Cola Shazam – personalizovane upotrebe aplikacija. Ovi primeri su samo deo trenda prema kome je u prošloj godini više bilo programatskog zakupa prostora nego onog koji stiže međuljudskom interakcijom. „To već sada znači da je budućnost stigla“, zaključuje Struna.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Predstavljamo rezultate istraživanja: Koliko srpske IT-jevce košta sedenje za računarom?

Rezultati naše online ankete u kojoj je učestvovalo ravno 700 profesionalaca koji rade u srpskom IT sektoru potvrđuju da dugo sedenje za računarom i savremen stil života ostavljaju posledice po zdravlje. Fokus ankete bio je na ispitivanju uticaja na koštano-mišićni sistem i prikupljanju informacija o najzastupljenijim načinima lečenja, prosečnim troškovima koje lečenje iziskuje, kao i o prevenciji u vidu fizičke aktivnosti.

E-commerce

Zanateria je nova ‘online’ robna kuća iz Srbije koja okuplja preko 180 zanatlija, malih proizvođača i njihovih unikatnih proizvoda

Domaća scena izrade zanatskih proizvoda je u ekspanziji, pa je sve više manjih proizvođača koji traže svoje mesto na 'online' i 'offline' tržištu. U tome im može pomoći Zanateria - nova Internet robna kuća, čiji su osnivači za Netokraciju podelili svoju poslovnu priču.

Kultura 2.0

Lako je isključiti Slack i mail, ali kako se gase misli o poslu?

Ako ovaj tekst čitate posle radnog vremena, koliko puta ste pogledali na mail, pomislili na svoj posao ili zadatak koji morate da završite sutra? Ni statistika, a bogami ni praksa vam ne idu u prilog, pa ste verovatno to učinili barem jednom, a u nastavku ćete otkrićete kako (i zašto) bi to trebalo smanjiti na minimum.

Propustili ste

Kultura 2.0

Teško je zaobići Netflix u Srbiji kada su TV okupirali rijaliti i politika

'Streaming' servisa je sve više, pa se zato pitam da li će se tradicionalna televizija svesti na sportske prenose, politiku i rijaliti programe ili će i dalje imati šta da ponudi?

Kultura 2.0

Uputstvo za primenu Testa samostalnosti konačno je objavljeno

Uputstvo za tumačenje kriterijuma Testa samostalnosti pomoći će paušalnim preduzetnicima i poreskim inspektorima da pravilno protumače devet kriterijuma koji određuju da li su ovi preduzetnici u svom poslovanju nezavisni u odnosu na svog nalogodavca ili ne.

Tehnologija

Plaćanje QR kodovima uveliko dolazi u Srbiju – koje prednosti donosi i šta treba da znamo o tome?

Uskoro bi u prodavnicama širom zemlje trebao da bude integrisan sistem instant plaćanja, odnosno instrukcija - NBS IPS QR kod. Mi smo analizirali šta to znači za korisnike i trgovce i koje benefite donosi.

Kultura 2.0

Lako je isključiti Slack i mail, ali kako se gase misli o poslu?

Ako ovaj tekst čitate posle radnog vremena, koliko puta ste pogledali na mail, pomislili na svoj posao ili zadatak koji morate da završite sutra? Ni statistika, a bogami ni praksa vam ne idu u prilog, pa ste verovatno to učinili barem jednom, a u nastavku ćete otkrićete kako (i zašto) bi to trebalo smanjiti na minimum.

Mobilno

Da li ste i dalje spremni da za telefon platite 1.000 evra – kada sličan možete naći za duplo manje novca?

Pre nekoliko meseci, svoj telefon star pet godina, zamenio sam novim, prošlogodišnjim modelom. I dok sam tražio adekvatnu zamenu, prvi put sam se zapitao ima li uopšte razlike između današnjih 'flagship' uređaja i da li nas velike kompanije danas više privlače primamljivim reklamama nego inovacijama koje su nam zaista potrebne.

Kultura 2.0

4 poslovne lekcije koje sam naučio iz druge sezone Narcos Mexico

Oni su trgovci narkoticima, nemaju visoko obrazovanje i fensi MBA programe u svojim CV-jevima. Prodaju 'bijelo' za život, odrasli su na ulicama, nemaju stvarni dodir sa poslovnim svijetom i njegovim trendovim. Ili to samo tako izgleda?