Šta digitalna industrija misli o programmaticu?

Šta digitalna industrija misli o programmaticu – i gde je tu Srbija?

Skoro svi digitalci polako prihvataju programatski zakup prostora i na taj način izgrađuju dalji potencijal za kreiranje dodatne vrednosti. Tako je istraživanje koje je sprovela organizacije IAB Europe pokazalo da samo 13% oglašivača, 8% izdavača i 7% medijskih agencija tvrde da ne koriste 'programmatic' tehnologiju, čime ova studija ukazuje na to da gotovo svi u industriji već uveliko rade na usvajanju i prilagođavanju nekom obliku ovog tipa oglašavanja.

petko

Kako kažu iz IAB Serbia, učesnici u istraživanju su naveli smanjenje medijskog rasipanja, velike troškove i efikasnost prodaje kao najvažnija poboljšanja koje donosi pomenuti sistem. Ovo istraživanje takođe stavlja u prvi plan veće prepoznavanje benefita programatskog oglašavanja od strane čitave industrije, onako kako vreme prolazi i kako tehnološki provajderi programmatic-a poboljšavaju kvalitet svog rešenja i usluge.

Takođe, istraživanje je pokazalo da se uz programmatic ostvaruju ciljevi kao što su skaliranje mobilnih kampanja i ostvarivanje efektivnijeg dosega sa marketinškim porukama. Sa druge strane, ono što je veoma bitno napomenuti jeste da preko 90% ispitanika navodi da će povećati investiciju u ovu vrstu oglašavanja u narednih godinu dana.

U Srbiji ‘programmatic’ nedovoljno zastupljen

Kako bi nešto više saznali o pomenutom istraživanju, kao i o tome na šta bi sve trebalo da se fokusiraju agencije, oglašivači i izdavači kada je reč o ovom tipu oglašavanja, upitali smo Aleksandra Petkovića, izvršnog direktora IAB Serbia, koji je tom prilikom istakao:

Programmatic advertajzing je tu da ostane i to je tehnološki trend koji se polako prenosi i u offline advertajzing. Razvijena tržišta se kroz planirane investicije već sada u velikoj meri oslanjaju na ovaj tip oglašavanja, dok tržišta koja zaostaju polako ali sigurno hvataju korak. Među njima je i Srbija, u kojoj je programatsko oglašavanje zastupljeno u maloj meri, što se videlo i kroz poslednje AdEx istraživanje.

Da bi programmatic koristili kao strateški alat, oglašivači, izdavači i agencije bi pored svojih ciljeva morali više da razmišljaju o samim Internet korisnicima i njihovim navikama korišćenja digitalnih medija. Odluku na koji način krenuti u celu priču moraju da zasnuju na analizi i istraživanju o tome koji operativni programmatic modeli postoje i koji se najbolje uklapaju u njihov model poslovanja.

Petković takođe dodaje da celokupan proces ima veze sa količinom i načinom prikupljanja podataka, kao i sa samom strategijom korišćenja tih podataka kroz programatsko oglašavanja. Pored toga, kompanije moraju da prate i prilagode putovanje korisnika (customer journey) odnosno da nađu način kako da u svoje programatske strategije inkorporiraju povratne informacije koje prikupe od svojih korisnika.

programatik
Statistika obuhvata agencije, izdavače i oglašivače (Izvor: iab.rs)

„IAB Serbia je tu da pomogne, odnosno da kroz edukaciju i druge inicijative pruži mogućnost svojim članovima, ali i svim drugim zainteresovanim stranama da na odgovarajući način sagledaju čitav ekosistem i da donesu što bolje poslovne odluke. Upravo je ovo istraživanje jedna od tih inicijativa“, zaključio je Aleksandar.

Nedostatak kadrova kao glavni problem

Ipak, najveći problem koji postoji u ovom procesu jeste nedostatak odgovarajućih kadrova i veština zaposlenih koji se bave programmatic advertajzingom, što je nešto na čemu će IAB Serbia dosta raditi u narednom periodu, navodi se na sajtu. Bitno je i napomenuti da oglašivači uglavnom započinju svoje programmatic operacije sa jednim, nezavisnim specijalistom, zatim se prebacuju kod trading agencija ili DSP-eva, da bi na kraju svoje linije progresa radili sa jednom većom agencijom ili kroz multi strategije.

Sa druge strane, izdavači razvijaju svoje specifične strategije tako što uglavnom počinju sa hibridnim modelima, zatim se u velikoj meri oslanjaju na SSP-eve i na kraju razviju svoju in-house ekspertizu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

E-prime povećao proizvodnju električnih bicikala i proširio proizvodni pogon – sledi dalji izvoz u EU

Priču kompanije E-prime pratimo gotovo od samog početka njihovog poslovanja, od pre nešto više od dve godine kada smo prvu put uradili intervju o ovim e-biciklima. U međuvremenu, kompanija je znatno porasla, zaposlila nove ljude, proširila proizvodnju i počela da izvozi svoje proizvode, a to je bio dovoljan razlog da se sa osnivačima opet nađemo na kafi i popričamo o novitetima.

Gaming

Kako je RUR od lokalne ekipe iz igraonice postao uticajni regionalni gejming medij

Već dvadeset godina organizacija RUR bavi se popularizacijom video igara u Srbiji. Njeni osnivači u velikom intervjuu za Netokraciju otkrivaju kako je RUR postao jedna od najvažnijih esports baza u našoj zemlji i šta novo spremaju ljubiteljima gejminga.

Nesortirano

Otvoren poziv za ‘online’ prekvalifikaciju za IT – prijave traju do 30. septembra

Projekat prekvalifikacije organizuju Kancelarija za informacione tehnologije i elektronsku upravu u saradnji sa Programom Ujedinjenih nacija za razvoj (UNDP), a otvoren je za zaposlena lica širom Srbije.

Propustili ste

Kolumna

Digitalizacija obrazovnog sektora je vreme u kome uče i studenti i profesori

Tokom avgusta i septembra celokupan nastavni i nenastavni kadar visokoškolskih ustanova u Srbiji imao je priliku da unapredi svoja znanja i veštine na polju online nastave - uz pomoć kompanije Microsoft i trening centra Semos Education.

Startapi i poslovanje

Novogradnja osvaja Beograd, a City Expert širi marketing tim kako bi odgovorio na potrebe industrije

Sa Igorom Jovićem iz beogradskog City Experta razgovaram o tržištu nekretnina u Srbiji u vreme globalne pandemije, novim projektima poput specijalizovanog oglašavanja za novogradnju, te razlozima zašto ovaj tim intenzivno širi svoj marketing sektor.

Novost

‘Freelance hours rate’ anketa: Frilenseri treba više da cene svoj rad

Ova anketa nastala je kao rezultat diskusije na drušvenim mrežama u vezi angažovanja frilensera po veoma niskim cenama, a nastoji da detaljnije približi stanje kada je reč o zaradi na tržištu slobodnog rada. Organizator ankete je srpski IT preduzetnik koji je želeo da ostane anoniman.

Office Talks Podcast

Kako napraviti uspešan biznis od trčanja? (gost Veroljub Zmijanac)

Sa osnivačem sajta trcanje.rs, Belgrade running klub i organizacije Serbia Business Run razgovaramo o tome kako je ušao u svet trčanja i zašto su svi njegovi poduhvati na preseku tehnologije, sporta i preduzetništva.

Startapi i poslovanje

Lokalnim biznisima Visa nudi besplatnu edukaciju, marketinšku podršku i održavanje web prodavnice

Početkom jula kompanija Visa je lansirala kampanju #PodržimoLokalno sa namerom da malim i srednjim porodičnim i lokalnim biznisima pomogne u neizvesnim vremenima. Sa Vladimirom Đorđevićem, generalnim direktorom kompanije Visa za jugoistočnu Evropu, detaljnije razgovaramo o nastavku i proširenju ove inicijative.

Društvene mreže

Zašto Facebook preti obustavom poslovanja u Evropi i šta to znači za digitalne biznise?

Tehnološka kompanija iz Menlo Parka zapretila je da će zaustaviti i povući svoje poslovanje u Evropi ukoliko se ne povuče odluka regulatorne komisije o zabrani transfera podataka korisnika sa Starog kontinenta ka SAD-u.