Trendovi.rs: Agencija Pioniri otkriva šta očekuje industriju u 2020. godini

Trendovi.rs: Šta očekuje industriju u 2020. godini?

Sada već tradicionalno agencija Pioniri Communications na sajtu Trendovi.rs napravila je presek trendova za 2020. godinu u okviru koga je ponovo okupila eksperte iz različitih industrija kao što su tehnologija, advertajzing, društvene mreže i druge. Šta nas, po njihovom mišljenju, očekuje u narednoj godini?

Četvrtu godinu zaredom na sajtu Trendovi.rs zainteresovani se mogu informisati šta nas to čeka u narednoj godini, ovaj put za preko 20 oblasti. Pored tradicionalnih trendova za digitalni i influenser marketinga, web i PR, na spisku su se našli i oni za dizajn, fotografiju, muzičku industriju, medije, branding, PR, agencije, kreiranje sadržaja i druge – ukratko, sve ono što će diktirati ovu industriju i naš posao u narednih 365 dana.

U nastavku pročitajte presek trendova iz oblasti koje je izdvojila redakcija Netokracije.

Trendovi u digitalnom marketingu

Digital u 2020. dostiže rekordnu cenu: Cene i budžeti u digitalu rastu – toliko da će, po mišljenju Ivana Živkovića, direktora agencije Pioniri, možda i premašiti cene usluga tradicionalnog oglašavanja. Pored toga, agencije će morati dobrano da se potrude (čitaj: plate) kako bi smanjile fluktuaciju kadra i zadržale one najbolje u svojim redovima.

Doviđenja lajkovi: Digitalni marketing kakav znamo odlazi u istoriju jer njegova do sad najbitnija metrika, odn. lajkovi, više neće biti deo naših postova niti će se poistovećivati sa prodajnim uspehom brenda. Dakle, 2020. godine sve više ćemo juriti reach i konverzije.

Digitalne agencije nisu više samo digitalneKlijenti će se u toku naredne godine sve više okretati digitalnim agencijama, ne samo onim tradicionalnim – što znači i dalje jačanje i rast primarno digitalnih agencija i transformaciju u full-service kreativne agencije.

Društvene mreže u 2020. godini

Mladi odlaze na nove društvene mreže: Facebook odavno nije kul, Instagram je i dalje ok, ali ono što naredne godine očekujemo, kako piše Bojan Šapatović, Head of Creative u pomenutoj agenciji, jeste da neke druge mreže dobiju značajniji primat. Te „trendovske jurnjava za novim“, ne donesu uvek rezultate, ali će neka od njih kad tad uroditi plodom.

Priznajte da ne možete biti svuda: Ako ste brend 2020. za vas donosi bolnu istinu: ne možete istovremeno biti na svim društvenim mrežama jer nije isplativo ni vremenski ni novčano. Dakle, pronađi kombinaciju mreža koje tvom brendu donose najviše uspeha i posveti se njima.

Podcast manija: Ne snimate podcast? Nemoguće! Ovaj format je, na svoj način, postao buzzword, a  kako navode iz Pionira, na nama je da u narednoj godini shvatimo da podcast nema smisla praviti zbog rezultata, već zbog samog sebe.

Web trendovi za narednu godinu

Personalizovano korisničko iskustvo i minimalizam: Narednu godinu po mišljenju Dunje Marković i Aleksandra Stefanovića, developera iz Pionira, obeležiče dve stvari: više akcenta će biti na samom sadržaju, manje na vizuelnim efektima (što je sjajna stvar za rangiranje), a posebna pažnja posvećivaće se i kreiranju personalizovanog UI-ja za posetioce sajta.

Cybersecurity: Bezbednosti na Internetu posvećivaće se sve više pažnje, i to ne samo u domenu novčanih transakcija. Cyber kriminal, navode oni, nastavlja da traži propuste u sigurnosnim sistemima, što znači da moramo pronaći još efikasnije načine da zaštitimo podatke naših korisnika.

Instant aplikacije: Očekuje se da će u 2020. doći do porasta broja instant aplikacija – onih koje poseduju funkcije aplikacije, ali rade poput web stranice, koje ne morate preuzimati, koje su manje od uobičajenih aplikacija, a istovremeno nude bolji UI i bolju stopu konverzije.

Trendovi u retail-u

Influenser marketing: Ulaganja u ovaj tip marketinga se povećavaju, fokus će se stavljati na dugoročne saradnje, a ne na angažovanje uticajnih za jednu objavu, piše Maja Marković, Head of Digital Marketing Department u kompaniji Mercator-S za Trendove.rs. To će, pak, dovesti do stvaranja autentičnog i originalnog sadržaja.

Korišćenje podataka: Kupci očekuju da ih tretiramo kao osobe od krvi i mesa – „da ih znamo, da ih zapamtimo, da razumemo njihove trenutne potrebe i da naslutimo buduće potrebe“, a 57% potrošača spremno je da pruži lične podatke sve dok se te informacije koriste u njihovu korist i na odgovoran način. Na nama je da ih iskoristimo.

Posebno iskustvo kupovine za generaciju Z: Ovi mladi preferiraju kul shopping iskustvo, npr. različite pop-up prodavnice ili integracija online i tradicionalne kupovine. Brendovi koji to uvrste kao deo svoje ponude imaće sve više uspeha – barem sa ovom geeneracijom.

Gejming trendovi za 2020.

Mobilni gejming: Hardverski snažni telefoni gotovo da predstavljalju prave konzole u našim rukama, a otuda nikada nije bilo više naprednih igara koje možemo pronaći i besplatno preuzeti na prodavnicama (čak je i Call of Duty stigao na mobile), piše Vojislav Perić (YouTuber i Streamer). Stvar koja je već počela da se vrti jeste i 5G gejming i to je nešto što bismo mogli da vidimo u 2020.

Nove konzole: Dolazeća godina doneće i velike novine po pitanju gejmerskih konzola, kada će javnost i detaljno upoznati sa petom generacijom Sony Playstation-a, dok će nedavnopredstavljeni Xbox X sledeće godine doći zvanično na tržište. Za ove uređaje se već uveliko spremaju i video igre koje će grafički biti najnaprednije do sada.

Pisanju ovog teksta doprineo je i kolega Marko Crnjanski.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Mobilno

Google i u Beogradu omogućio pregled javnog gradskog prevoza!

Google Maps od danas su konačno omogućile korisnicima u Beogradu da na svojim pametnim telefonima dobiju uvid u kretanje gradskog prevoza, cene karte i druge bitne informacije o GSP-u.

Kultura 2.0

Mogu li dva prijatelja iz IT-ja pozicionirati Srbiju na mapi evropskih biciklista – kroz projekat Serbia Upside Down?

Dvojica kolega i prijatelja koji rade u IT industriji svoju ljubav prema biciklizmu i putovanjima spojili su u projekat pod nazivom 'Serbia Upside Down'. Njihova ideja je da se kroz velike biciklističke ture u Srbiji naša zemlja približi njihovim kolegama IT-jevcima iz Zapadne Evrope kao vredno turističko mesto. O čemu se tu zapravo radi?

Startapi i poslovanje

Godina u kojoj smo uništili srpski IT

Da, pričam o izmenama zakonskih regulativa vezanih za porez na dohodak građana. Po ko zna koji put imamo šansu da uradimo nešto veliko i sami uprskamo, kao reprezentacija u fudbalu.

Propustili ste

Kultura 2.0

Privatnost na Internetu je nemoguća ali pazite gde i kako ostavljate svoj digitalni ‘otisak’

Kembridž analitika naučila nas je šta može da se desi ako se lični podaci zloupotrebljavaju. Zato na nivou društva moramo naučiti kako mediji i marketing utiču na nas - a naša namera u Laboratoriji za digitalnu sociometriju je upravo to.

Kultura 2.0

Programeri, da li vam je zaista bitno da vam poslodavac obezbedi priliku za edukaciju – ili to možete i sami?

O tome da li su interni treninzi i budžeti za samousavršavanje 'nice to have' ili stvar bez koje se danas ne može, razgovaramo u nastavku teksta.

Startapi i poslovanje

Godina u kojoj smo uništili srpski IT

Da, pričam o izmenama zakonskih regulativa vezanih za porez na dohodak građana. Po ko zna koji put imamo šansu da uradimo nešto veliko i sami uprskamo, kao reprezentacija u fudbalu.

Startapi i poslovanje

CarGo predstavio biznis klasu i nova električna vozila, najavljen i sledeći krug investicija u flotu

Aleksandar Vučić, predsednik Udruženja građana CarGo, predstavio je danas najnoviju biznis klasu koju čini 100 vozila, među kojima se nalazi i električni Jaguari I-Pace. Cilj je, kaže, podići kvalitet usluge ovog servisa uz poštovanje strogih ekoloških normi.

Kultura 2.0

Mogu li dva prijatelja iz IT-ja pozicionirati Srbiju na mapi evropskih biciklista – kroz projekat Serbia Upside Down?

Dvojica kolega i prijatelja koji rade u IT industriji svoju ljubav prema biciklizmu i putovanjima spojili su u projekat pod nazivom 'Serbia Upside Down'. Njihova ideja je da se kroz velike biciklističke ture u Srbiji naša zemlja približi njihovim kolegama IT-jevcima iz Zapadne Evrope kao vredno turističko mesto. O čemu se tu zapravo radi?

Mobilno

Google i u Beogradu omogućio pregled javnog gradskog prevoza!

Google Maps od danas su konačno omogućile korisnicima u Beogradu da na svojim pametnim telefonima dobiju uvid u kretanje gradskog prevoza, cene karte i druge bitne informacije o GSP-u.