Trendovi.rs: Agencija Pioniri otkriva šta očekuje industriju u 2020. godini

Trendovi.rs: Šta očekuje industriju u 2020. godini?

Sada već tradicionalno agencija Pioniri Communications na sajtu Trendovi.rs napravila je presek trendova za 2020. godinu u okviru koga je ponovo okupila eksperte iz različitih industrija kao što su tehnologija, advertajzing, društvene mreže i druge. Šta nas, po njihovom mišljenju, očekuje u narednoj godini?

Četvrtu godinu zaredom na sajtu Trendovi.rs zainteresovani se mogu informisati šta nas to čeka u narednoj godini, ovaj put za preko 20 oblasti. Pored tradicionalnih trendova za digitalni i influenser marketinga, web i PR, na spisku su se našli i oni za dizajn, fotografiju, muzičku industriju, medije, branding, PR, agencije, kreiranje sadržaja i druge – ukratko, sve ono što će diktirati ovu industriju i naš posao u narednih 365 dana.

U nastavku pročitajte presek trendova iz oblasti koje je izdvojila redakcija Netokracije.

Trendovi u digitalnom marketingu

Digital u 2020. dostiže rekordnu cenu: Cene i budžeti u digitalu rastu – toliko da će, po mišljenju Ivana Živkovića, direktora agencije Pioniri, možda i premašiti cene usluga tradicionalnog oglašavanja. Pored toga, agencije će morati dobrano da se potrude (čitaj: plate) kako bi smanjile fluktuaciju kadra i zadržale one najbolje u svojim redovima.

Doviđenja lajkovi: Digitalni marketing kakav znamo odlazi u istoriju jer njegova do sad najbitnija metrika, odn. lajkovi, više neće biti deo naših postova niti će se poistovećivati sa prodajnim uspehom brenda. Dakle, 2020. godine sve više ćemo juriti reach i konverzije.

Digitalne agencije nisu više samo digitalneKlijenti će se u toku naredne godine sve više okretati digitalnim agencijama, ne samo onim tradicionalnim – što znači i dalje jačanje i rast primarno digitalnih agencija i transformaciju u full-service kreativne agencije.

Društvene mreže u 2020. godini

Mladi odlaze na nove društvene mreže: Facebook odavno nije kul, Instagram je i dalje ok, ali ono što naredne godine očekujemo, kako piše Bojan Šapatović, Head of Creative u pomenutoj agenciji, jeste da neke druge mreže dobiju značajniji primat. Te „trendovske jurnjava za novim“, ne donesu uvek rezultate, ali će neka od njih kad tad uroditi plodom.

Priznajte da ne možete biti svuda: Ako ste brend 2020. za vas donosi bolnu istinu: ne možete istovremeno biti na svim društvenim mrežama jer nije isplativo ni vremenski ni novčano. Dakle, pronađi kombinaciju mreža koje tvom brendu donose najviše uspeha i posveti se njima.

Podcast manija: Ne snimate podcast? Nemoguće! Ovaj format je, na svoj način, postao buzzword, a  kako navode iz Pionira, na nama je da u narednoj godini shvatimo da podcast nema smisla praviti zbog rezultata, već zbog samog sebe.

Web trendovi za narednu godinu

Personalizovano korisničko iskustvo i minimalizam: Narednu godinu po mišljenju Dunje Marković i Aleksandra Stefanovića, developera iz Pionira, obeležiče dve stvari: više akcenta će biti na samom sadržaju, manje na vizuelnim efektima (što je sjajna stvar za rangiranje), a posebna pažnja posvećivaće se i kreiranju personalizovanog UI-ja za posetioce sajta.

Cybersecurity: Bezbednosti na Internetu posvećivaće se sve više pažnje, i to ne samo u domenu novčanih transakcija. Cyber kriminal, navode oni, nastavlja da traži propuste u sigurnosnim sistemima, što znači da moramo pronaći još efikasnije načine da zaštitimo podatke naših korisnika.

Instant aplikacije: Očekuje se da će u 2020. doći do porasta broja instant aplikacija – onih koje poseduju funkcije aplikacije, ali rade poput web stranice, koje ne morate preuzimati, koje su manje od uobičajenih aplikacija, a istovremeno nude bolji UI i bolju stopu konverzije.

Trendovi u retail-u

Influenser marketing: Ulaganja u ovaj tip marketinga se povećavaju, fokus će se stavljati na dugoročne saradnje, a ne na angažovanje uticajnih za jednu objavu, piše Maja Marković, Head of Digital Marketing Department u kompaniji Mercator-S za Trendove.rs. To će, pak, dovesti do stvaranja autentičnog i originalnog sadržaja.

Korišćenje podataka: Kupci očekuju da ih tretiramo kao osobe od krvi i mesa – „da ih znamo, da ih zapamtimo, da razumemo njihove trenutne potrebe i da naslutimo buduće potrebe“, a 57% potrošača spremno je da pruži lične podatke sve dok se te informacije koriste u njihovu korist i na odgovoran način. Na nama je da ih iskoristimo.

Posebno iskustvo kupovine za generaciju Z: Ovi mladi preferiraju kul shopping iskustvo, npr. različite pop-up prodavnice ili integracija online i tradicionalne kupovine. Brendovi koji to uvrste kao deo svoje ponude imaće sve više uspeha – barem sa ovom geeneracijom.

Gejming trendovi za 2020.

Mobilni gejming: Hardverski snažni telefoni gotovo da predstavljalju prave konzole u našim rukama, a otuda nikada nije bilo više naprednih igara koje možemo pronaći i besplatno preuzeti na prodavnicama (čak je i Call of Duty stigao na mobile), piše Vojislav Perić (YouTuber i Streamer). Stvar koja je već počela da se vrti jeste i 5G gejming i to je nešto što bismo mogli da vidimo u 2020.

Nove konzole: Dolazeća godina doneće i velike novine po pitanju gejmerskih konzola, kada će javnost i detaljno upoznati sa petom generacijom Sony Playstation-a, dok će nedavnopredstavljeni Xbox X sledeće godine doći zvanično na tržište. Za ove uređaje se već uveliko spremaju i video igre koje će grafički biti najnaprednije do sada.

Pisanju ovog teksta doprineo je i kolega Marko Crnjanski.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Predstavljamo rezultate istraživanja: Koliko srpske IT-jevce košta sedenje za računarom?

Rezultati naše online ankete u kojoj je učestvovalo ravno 700 profesionalaca koji rade u srpskom IT sektoru potvrđuju da dugo sedenje za računarom i savremen stil života ostavljaju posledice po zdravlje. Fokus ankete bio je na ispitivanju uticaja na koštano-mišićni sistem i prikupljanju informacija o najzastupljenijim načinima lečenja, prosečnim troškovima koje lečenje iziskuje, kao i o prevenciji u vidu fizičke aktivnosti.

Kultura 2.0

Da li je vaša AliExpress porudžbina bezbedna od korona virusa?

Sve oči svetske javnosti okrenute su ka Kini koja se, u ovom trenutku, bori sa širenjem smrtonosnog korona virusa. I dok čekamo da saznamo da li postoji rešenje za ovaj ozbiljan globalni zdravstveni problem, zapitali smo se - da li virus koji je par hiljada kilometara daleko može da se prenese i robom sa AliExpress-a?

E-commerce

Zanateria je nova ‘online’ robna kuća iz Srbije koja okuplja preko 180 zanatlija, malih proizvođača i njihovih unikatnih proizvoda

Domaća scena izrade zanatskih proizvoda je u ekspanziji, pa je sve više manjih proizvođača koji traže svoje mesto na 'online' i 'offline' tržištu. U tome im može pomoći Zanateria - nova Internet robna kuća, čiji su osnivači za Netokraciju podelili svoju poslovnu priču.

Propustili ste

Kultura 2.0

Uputstvo za primenu Testa samostalnosti konačno je objavljeno

Uputstvo za tumačenje kriterijuma Testa samostalnosti pomoći će paušalnim preduzetnicima i poreskim inspektorima da pravilno protumače devet kriterijuma koji određuju da li su ovi preduzetnici u svom poslovanju nezavisni u odnosu na svog nalogodavca ili ne.

Tehnologija

Plaćanje QR kodovima uveliko dolazi u Srbiju – koje prednosti donosi i šta treba da znamo o tome?

Uskoro bi u prodavnicama širom zemlje trebao da bude integrisan sistem instant plaćanja, odnosno instrukcija - NBS IPS QR kod. Mi smo analizirali šta to znači za korisnike i trgovce i koje benefite donosi.

Kultura 2.0

Lako je isključiti Slack i mail, ali kako se gase misli o poslu?

Ako ovaj tekst čitate posle radnog vremena, koliko puta ste pogledali na mail, pomislili na svoj posao ili zadatak koji morate da završite sutra? Ni statistika, a bogami ni praksa vam ne idu u prilog, pa ste verovatno to učinili barem jednom, a u nastavku ćete otkrićete kako (i zašto) bi to trebalo smanjiti na minimum.

Mobilno

Da li ste i dalje spremni da za telefon platite 1.000 evra – kada sličan možete naći za duplo manje novca?

Pre nekoliko meseci, svoj telefon star pet godina, zamenio sam novim, prošlogodišnjim modelom. I dok sam tražio adekvatnu zamenu, prvi put sam se zapitao ima li uopšte razlike između današnjih 'flagship' uređaja i da li nas velike kompanije danas više privlače primamljivim reklamama nego inovacijama koje su nam zaista potrebne.

Kultura 2.0

4 poslovne lekcije koje sam naučio iz druge sezone Narcos Mexico

Oni su trgovci narkoticima, nemaju visoko obrazovanje i fensi MBA programe u svojim CV-jevima. Prodaju 'bijelo' za život, odrasli su na ulicama, nemaju stvarni dodir sa poslovnim svijetom i njegovim trendovim. Ili to samo tako izgleda?

Startapi i poslovanje

Nakon 10 godina u advertajzingu odlučili su da pokrenu restoran u Beogradu – zašto?

Tehnologija i hrana danas su nerazdvojni - kao meso i kiseli kupus. U priči koja sledi, otkrivamo kako je jedna beogradska agencija završila u food-tech vodama i upoznajemo vas sa novim konceptom restorana koji preti da u potpunosti promeni ovu industriju.