Trendovi.rs: Agencija Pioniri otkriva šta očekuje industriju u 2020. godini

Trendovi.rs: Šta očekuje industriju u 2020. godini?

Sada već tradicionalno agencija Pioniri Communications na sajtu Trendovi.rs napravila je presek trendova za 2020. godinu u okviru koga je ponovo okupila eksperte iz različitih industrija kao što su tehnologija, advertajzing, društvene mreže i druge. Šta nas, po njihovom mišljenju, očekuje u narednoj godini?

Četvrtu godinu zaredom na sajtu Trendovi.rs zainteresovani se mogu informisati šta nas to čeka u narednoj godini, ovaj put za preko 20 oblasti. Pored tradicionalnih trendova za digitalni i influenser marketinga, web i PR, na spisku su se našli i oni za dizajn, fotografiju, muzičku industriju, medije, branding, PR, agencije, kreiranje sadržaja i druge – ukratko, sve ono što će diktirati ovu industriju i naš posao u narednih 365 dana.

U nastavku pročitajte presek trendova iz oblasti koje je izdvojila redakcija Netokracije.

Trendovi u digitalnom marketingu

Digital u 2020. dostiže rekordnu cenu: Cene i budžeti u digitalu rastu – toliko da će, po mišljenju Ivana Živkovića, direktora agencije Pioniri, možda i premašiti cene usluga tradicionalnog oglašavanja. Pored toga, agencije će morati dobrano da se potrude (čitaj: plate) kako bi smanjile fluktuaciju kadra i zadržale one najbolje u svojim redovima.

Doviđenja lajkovi: Digitalni marketing kakav znamo odlazi u istoriju jer njegova do sad najbitnija metrika, odn. lajkovi, više neće biti deo naših postova niti će se poistovećivati sa prodajnim uspehom brenda. Dakle, 2020. godine sve više ćemo juriti reach i konverzije.

Digitalne agencije nisu više samo digitalneKlijenti će se u toku naredne godine sve više okretati digitalnim agencijama, ne samo onim tradicionalnim – što znači i dalje jačanje i rast primarno digitalnih agencija i transformaciju u full-service kreativne agencije.

Društvene mreže u 2020. godini

Mladi odlaze na nove društvene mreže: Facebook odavno nije kul, Instagram je i dalje ok, ali ono što naredne godine očekujemo, kako piše Bojan Šapatović, Head of Creative u pomenutoj agenciji, jeste da neke druge mreže dobiju značajniji primat. Te „trendovske jurnjava za novim“, ne donesu uvek rezultate, ali će neka od njih kad tad uroditi plodom.

Priznajte da ne možete biti svuda: Ako ste brend 2020. za vas donosi bolnu istinu: ne možete istovremeno biti na svim društvenim mrežama jer nije isplativo ni vremenski ni novčano. Dakle, pronađi kombinaciju mreža koje tvom brendu donose najviše uspeha i posveti se njima.

Podcast manija: Ne snimate podcast? Nemoguće! Ovaj format je, na svoj način, postao buzzword, a  kako navode iz Pionira, na nama je da u narednoj godini shvatimo da podcast nema smisla praviti zbog rezultata, već zbog samog sebe.

Web trendovi za narednu godinu

Personalizovano korisničko iskustvo i minimalizam: Narednu godinu po mišljenju Dunje Marković i Aleksandra Stefanovića, developera iz Pionira, obeležiče dve stvari: više akcenta će biti na samom sadržaju, manje na vizuelnim efektima (što je sjajna stvar za rangiranje), a posebna pažnja posvećivaće se i kreiranju personalizovanog UI-ja za posetioce sajta.

Cybersecurity: Bezbednosti na Internetu posvećivaće se sve više pažnje, i to ne samo u domenu novčanih transakcija. Cyber kriminal, navode oni, nastavlja da traži propuste u sigurnosnim sistemima, što znači da moramo pronaći još efikasnije načine da zaštitimo podatke naših korisnika.

Instant aplikacije: Očekuje se da će u 2020. doći do porasta broja instant aplikacija – onih koje poseduju funkcije aplikacije, ali rade poput web stranice, koje ne morate preuzimati, koje su manje od uobičajenih aplikacija, a istovremeno nude bolji UI i bolju stopu konverzije.

Trendovi u retail-u

Influenser marketing: Ulaganja u ovaj tip marketinga se povećavaju, fokus će se stavljati na dugoročne saradnje, a ne na angažovanje uticajnih za jednu objavu, piše Maja Marković, Head of Digital Marketing Department u kompaniji Mercator-S za Trendove.rs. To će, pak, dovesti do stvaranja autentičnog i originalnog sadržaja.

Korišćenje podataka: Kupci očekuju da ih tretiramo kao osobe od krvi i mesa – „da ih znamo, da ih zapamtimo, da razumemo njihove trenutne potrebe i da naslutimo buduće potrebe“, a 57% potrošača spremno je da pruži lične podatke sve dok se te informacije koriste u njihovu korist i na odgovoran način. Na nama je da ih iskoristimo.

Posebno iskustvo kupovine za generaciju Z: Ovi mladi preferiraju kul shopping iskustvo, npr. različite pop-up prodavnice ili integracija online i tradicionalne kupovine. Brendovi koji to uvrste kao deo svoje ponude imaće sve više uspeha – barem sa ovom geeneracijom.

Gejming trendovi za 2020.

Mobilni gejming: Hardverski snažni telefoni gotovo da predstavljalju prave konzole u našim rukama, a otuda nikada nije bilo više naprednih igara koje možemo pronaći i besplatno preuzeti na prodavnicama (čak je i Call of Duty stigao na mobile), piše Vojislav Perić (YouTuber i Streamer). Stvar koja je već počela da se vrti jeste i 5G gejming i to je nešto što bismo mogli da vidimo u 2020.

Nove konzole: Dolazeća godina doneće i velike novine po pitanju gejmerskih konzola, kada će javnost i detaljno upoznati sa petom generacijom Sony Playstation-a, dok će nedavnopredstavljeni Xbox X sledeće godine doći zvanično na tržište. Za ove uređaje se već uveliko spremaju i video igre koje će grafički biti najnaprednije do sada.

Pisanju ovog teksta doprineo je i kolega Marko Crnjanski.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

E-prime povećao proizvodnju električnih bicikala i proširio proizvodni pogon – sledi dalji izvoz u EU

Priču kompanije E-prime pratimo gotovo od samog početka njihovog poslovanja, od pre nešto više od dve godine kada smo prvu put uradili intervju o ovim e-biciklima. U međuvremenu, kompanija je znatno porasla, zaposlila nove ljude, proširila proizvodnju i počela da izvozi svoje proizvode, a to je bio dovoljan razlog da se sa osnivačima opet nađemo na kafi i popričamo o novitetima.

Gaming

Kako je RUR od lokalne ekipe iz igraonice postao uticajni regionalni gejming medij

Već dvadeset godina organizacija RUR bavi se popularizacijom video igara u Srbiji. Njeni osnivači u velikom intervjuu za Netokraciju otkrivaju kako je RUR postao jedna od najvažnijih esports baza u našoj zemlji i šta novo spremaju ljubiteljima gejminga.

Mobilno

Izabrali smo za vas 40 najboljih telefona u ovom trenutku – od €250 do preko €1.000

Da li se i vi često zbunite kada planirate da kupite novi mobilni telefon, posebno sada kada je tržište prezasićeno raznim modelima? Ponuda mobilnih telefona nije nikada bila bogatija za sve ciljne grupe korisnika. Mi smo se potrudili da vam te ponude detaljnije približimo kroz cenovne kategorije najinteresantnijih modela za kupovinu.

Propustili ste

Kolumna

Digitalizacija obrazovnog sektora je vreme u kome uče i studenti i profesori

Tokom avgusta i septembra celokupan nastavni i nenastavni kadar visokoškolskih ustanova u Srbiji imao je priliku da unapredi svoja znanja i veštine na polju online nastave - uz pomoć kompanije Microsoft i trening centra Semos Education.

Startapi i poslovanje

Novogradnja osvaja Beograd, a City Expert širi marketing tim kako bi odgovorio na potrebe industrije

Sa Igorom Jovićem iz beogradskog City Experta razgovaram o tržištu nekretnina u Srbiji u vreme globalne pandemije, novim projektima poput specijalizovanog oglašavanja za novogradnju, te razlozima zašto ovaj tim intenzivno širi svoj marketing sektor.

Novost

‘Freelance hours rate’ anketa: Frilenseri treba više da cene svoj rad

Ova anketa nastala je kao rezultat diskusije na drušvenim mrežama u vezi angažovanja frilensera po veoma niskim cenama, a nastoji da detaljnije približi stanje kada je reč o zaradi na tržištu slobodnog rada. Organizator ankete je srpski IT preduzetnik koji je želeo da ostane anoniman.

Office Talks Podcast

Kako napraviti uspešan biznis od trčanja? (gost Veroljub Zmijanac)

Sa osnivačem sajta trcanje.rs, Belgrade running klub i organizacije Serbia Business Run razgovaramo o tome kako je ušao u svet trčanja i zašto su svi njegovi poduhvati na preseku tehnologije, sporta i preduzetništva.

Startapi i poslovanje

Lokalnim biznisima Visa nudi besplatnu edukaciju, marketinšku podršku i održavanje web prodavnice

Početkom jula kompanija Visa je lansirala kampanju #PodržimoLokalno sa namerom da malim i srednjim porodičnim i lokalnim biznisima pomogne u neizvesnim vremenima. Sa Vladimirom Đorđevićem, generalnim direktorom kompanije Visa za jugoistočnu Evropu, detaljnije razgovaramo o nastavku i proširenju ove inicijative.

Društvene mreže

Zašto Facebook preti obustavom poslovanja u Evropi i šta to znači za digitalne biznise?

Tehnološka kompanija iz Menlo Parka zapretila je da će zaustaviti i povući svoje poslovanje u Evropi ukoliko se ne povuče odluka regulatorne komisije o zabrani transfera podataka korisnika sa Starog kontinenta ka SAD-u.