Trendovi.rs: Agencija Pioniri otkriva šta očekuje industriju u 2020. godini

Trendovi.rs: Šta očekuje industriju u 2020. godini?

Sada već tradicionalno agencija Pioniri Communications na sajtu Trendovi.rs napravila je presek trendova za 2020. godinu u okviru koga je ponovo okupila eksperte iz različitih industrija kao što su tehnologija, advertajzing, društvene mreže i druge. Šta nas, po njihovom mišljenju, očekuje u narednoj godini?

Četvrtu godinu zaredom na sajtu Trendovi.rs zainteresovani se mogu informisati šta nas to čeka u narednoj godini, ovaj put za preko 20 oblasti. Pored tradicionalnih trendova za digitalni i influenser marketinga, web i PR, na spisku su se našli i oni za dizajn, fotografiju, muzičku industriju, medije, branding, PR, agencije, kreiranje sadržaja i druge – ukratko, sve ono što će diktirati ovu industriju i naš posao u narednih 365 dana.

U nastavku pročitajte presek trendova iz oblasti koje je izdvojila redakcija Netokracije.

Trendovi u digitalnom marketingu

Digital u 2020. dostiže rekordnu cenu: Cene i budžeti u digitalu rastu – toliko da će, po mišljenju Ivana Živkovića, direktora agencije Pioniri, možda i premašiti cene usluga tradicionalnog oglašavanja. Pored toga, agencije će morati dobrano da se potrude (čitaj: plate) kako bi smanjile fluktuaciju kadra i zadržale one najbolje u svojim redovima.

Doviđenja lajkovi: Digitalni marketing kakav znamo odlazi u istoriju jer njegova do sad najbitnija metrika, odn. lajkovi, više neće biti deo naših postova niti će se poistovećivati sa prodajnim uspehom brenda. Dakle, 2020. godine sve više ćemo juriti reach i konverzije.

Digitalne agencije nisu više samo digitalneKlijenti će se u toku naredne godine sve više okretati digitalnim agencijama, ne samo onim tradicionalnim – što znači i dalje jačanje i rast primarno digitalnih agencija i transformaciju u full-service kreativne agencije.

Društvene mreže u 2020. godini

Mladi odlaze na nove društvene mreže: Facebook odavno nije kul, Instagram je i dalje ok, ali ono što naredne godine očekujemo, kako piše Bojan Šapatović, Head of Creative u pomenutoj agenciji, jeste da neke druge mreže dobiju značajniji primat. Te „trendovske jurnjava za novim“, ne donesu uvek rezultate, ali će neka od njih kad tad uroditi plodom.

Priznajte da ne možete biti svuda: Ako ste brend 2020. za vas donosi bolnu istinu: ne možete istovremeno biti na svim društvenim mrežama jer nije isplativo ni vremenski ni novčano. Dakle, pronađi kombinaciju mreža koje tvom brendu donose najviše uspeha i posveti se njima.

Podcast manija: Ne snimate podcast? Nemoguće! Ovaj format je, na svoj način, postao buzzword, a  kako navode iz Pionira, na nama je da u narednoj godini shvatimo da podcast nema smisla praviti zbog rezultata, već zbog samog sebe.

Web trendovi za narednu godinu

Personalizovano korisničko iskustvo i minimalizam: Narednu godinu po mišljenju Dunje Marković i Aleksandra Stefanovića, developera iz Pionira, obeležiče dve stvari: više akcenta će biti na samom sadržaju, manje na vizuelnim efektima (što je sjajna stvar za rangiranje), a posebna pažnja posvećivaće se i kreiranju personalizovanog UI-ja za posetioce sajta.

Cybersecurity: Bezbednosti na Internetu posvećivaće se sve više pažnje, i to ne samo u domenu novčanih transakcija. Cyber kriminal, navode oni, nastavlja da traži propuste u sigurnosnim sistemima, što znači da moramo pronaći još efikasnije načine da zaštitimo podatke naših korisnika.

Instant aplikacije: Očekuje se da će u 2020. doći do porasta broja instant aplikacija – onih koje poseduju funkcije aplikacije, ali rade poput web stranice, koje ne morate preuzimati, koje su manje od uobičajenih aplikacija, a istovremeno nude bolji UI i bolju stopu konverzije.

Trendovi u retail-u

Influenser marketing: Ulaganja u ovaj tip marketinga se povećavaju, fokus će se stavljati na dugoročne saradnje, a ne na angažovanje uticajnih za jednu objavu, piše Maja Marković, Head of Digital Marketing Department u kompaniji Mercator-S za Trendove.rs. To će, pak, dovesti do stvaranja autentičnog i originalnog sadržaja.

Korišćenje podataka: Kupci očekuju da ih tretiramo kao osobe od krvi i mesa – „da ih znamo, da ih zapamtimo, da razumemo njihove trenutne potrebe i da naslutimo buduće potrebe“, a 57% potrošača spremno je da pruži lične podatke sve dok se te informacije koriste u njihovu korist i na odgovoran način. Na nama je da ih iskoristimo.

Posebno iskustvo kupovine za generaciju Z: Ovi mladi preferiraju kul shopping iskustvo, npr. različite pop-up prodavnice ili integracija online i tradicionalne kupovine. Brendovi koji to uvrste kao deo svoje ponude imaće sve više uspeha – barem sa ovom geeneracijom.

Gejming trendovi za 2020.

Mobilni gejming: Hardverski snažni telefoni gotovo da predstavljalju prave konzole u našim rukama, a otuda nikada nije bilo više naprednih igara koje možemo pronaći i besplatno preuzeti na prodavnicama (čak je i Call of Duty stigao na mobile), piše Vojislav Perić (YouTuber i Streamer). Stvar koja je već počela da se vrti jeste i 5G gejming i to je nešto što bismo mogli da vidimo u 2020.

Nove konzole: Dolazeća godina doneće i velike novine po pitanju gejmerskih konzola, kada će javnost i detaljno upoznati sa petom generacijom Sony Playstation-a, dok će nedavnopredstavljeni Xbox X sledeće godine doći zvanično na tržište. Za ove uređaje se već uveliko spremaju i video igre koje će grafički biti najnaprednije do sada.

Pisanju ovog teksta doprineo je i kolega Marko Crnjanski.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.

E-commerce

eCommerce Asocijacija otvara vrata svoje Akademije za sve koji žele da pokrenu svoj web shop

eCommerce Asocijacija Srbije pokrenula je eCommerce Akademiju - edukativni projekat u okviru kog će profesionalci iz svih segmenata digitalnog ekosistema sa polaznicima deliti svoja iskustva iz sektora elektronske trgovine.

Intervju

McCann otkriva (skoro) sve što ste želeli da znate o tehnologiji – tokom i posle korone

'WeCann Point of View' je e-book kreiran od strane agencije McCann u okviru kog dele svoja razmišljanja o praćenju i privatnosti, kupovini, dokumentima i parama, ekonomiji deljenja i ekonomiji razdvojenosti, proširenoj realnosti, i drugim trendovima koji su se promenili u toku pandemije. U nastavku za Netokraciju izdvajaju najzanimljivije delove.

Startapi i poslovanje

Kako srpski IT-jevci treba da se brendiraju u inostranstvu – kao jeftina ili kvalitetna radna snaga?

Aktuelna pandemijska kriza (i njene ekonomske posledice), naveli su nas na sledeće pitanje: da li će domaće IT kompanije, agencije, frilenseri i regruteri morati da promene način na koji predstavljaju svoje proizvode, usluge i kadar na međunarodnom tržištu? Dakle, hoćemo li u prvi plat isticati da smo povoljni, da imamo kvalitetan kadar - ili oba?