Iz Barselone stiže jasna poruka: 5G i savitljivi telefoni trend su za 2019. godinu

Iz Barselone stiže jasna poruka: 5G i savitljivi telefoni trend su za 2019. godinu

Još jedan svetski mobilni kongres u Barseloni bliži se kraju. U moru telefona i gedžeta mi vam izdvajamo tehnologije koje će oblikovati budućnost mobilne industrije u svetu.

Jedan od najpoznatijih kongresa posvećen naprednim tehnološkim rešenjima i mobilnoj telefoniji koji se tradicionalno održava u Barseloni, završava se danas.

Osim mnogobronih startapa i kompanija koje promovišu trendove poput veštačke inteligencije, pametne povezanosti, IoT-a i drugih tehnologija, prethodna četiri dana publika je imala priliku da se upozna i sa najnovijim rešenjima i dostignućima kompanija. Predstavnici tih kompanija pokazali su na koji način bi mogla da izgleda budućnost kada je reč o mobilnim uređajima koje koristimo ali i tehnologije koja nas okružuje.

5G prenos podataka ulazi na velika vrata

Možda i najviše reči na ovogodišnjem kongresu bilo je o novoj generaciji mobilnih prenosa podataka koja bi trebalo da obezbedi znatno veće brzine od prethodne 4G generacije. Da su spremni da podrže ovu tehnologiju, u Barseloni su pokazale kompanije LG, Huawei, Samsung, Xiaomi i ZTE, ali i proizvođač čipova Qualcomm koji bi trebao da obezbedi podršku za rad 5G konekcije na uređajima.

Tekuća godina mogla bi da bude prekretnica ka usvajanju 5G prenosa podataka. U prilog tome govori i podatak da bi najveći mobilni operateri u SAD-u u 2019. godini trebalo da korisnicima ponude novu generaciju mobilnog Interneta, dok se usvajanje iste ubrzo očekuje i u Evropi i ostalim delovima sveta.

Savitljivi ekrani su budućnost?

Iako na prvu loptu revolucionaran, ovo je trend koji je podelio mišljenja svetske javnosti. Velike kompanije poput Samsunga i Huaweia hrabro su napravile prvi korak predstaviviši svoje nove telefone sa savitljivim ekranom koji u isto vreme treba da predstavljaju i tablet. Da li će i koliko ova tehnologija biti usvojena od strane korisnika pitanje je, ali je sigurno da su kompanije pokazale prototip modela koji bi mogli da ovu tehnologiju predstave kao osnov za naredna ispitivanja i razvoj.

Sigurno je ipak da sa svojom cenom od skoro 2.000 dolara ovi modeli prevazilaze današnju percepciju premijum segmenta. Štaviše, ovakvi telefoni povlače i niz dodatnih pitanja, među kojima su isplativost izrade njihovih kućišta, kreiranje operativnih sistema koji bi bili kompatibilni sa savitljivim ekranima i drugo. Ipak, MWC je pokazao nešto o čemu se dugo pričalo, a sada sledi onaj najduži proces – a to je implementacija ove nove tehnologije i njeno prihvatanje.

Šta dalje možemo očekivati?

U moru novih gedžeta ali i dolazeće tehnologije koji su predstavljen u Barseloni, treba izdvojiti još i usavršene VR kacige koje će virtualni svet podići na viši nivo. Pored toga, treba se osvrnuti i na sve intenzivniju upotrebu tehnoloških rešenja koji oblikuju automobilsku industiju. Iako MWC traje još danas, neminovno je da će ovaj događaj obeležiti dolazak 5G telefona i spremnost velikih svetskih operatera da uvedu novu generaciju mobilnog prenosa podataka na tržište.

A koje će sve prednosti ista korisnicima doneti, imaćemo i samo priliku da se uverimo krajem ove i možda početkom naredne godine kada 5G i zvanično dođe na teritoriju Evrope.

Šta je za vas ostavilo najveći utisak na MWC-u i šta biste rado voleli da vidite na sledećem kongresu? Pišite nam u komentarima. 

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Office Talks Podcast

Matorci vs. Milenijalci – problem generacijskog jaza

Glavna tema 44. epizode Office Talks podcasta bila je diskusija o problemu koji sve vidljiviji generacijski jaz nosi sa sobom. Može li se životno iskustvo naših roditelja primeniti u eri digitalizacije i pandemije?

Karijere

Jovan Jovanović otkriva šta čeka domaće IT-jevce koji žele posao u norveškoj tehnološkoj industriji

Jovan Jovanović, QA inženjer u kompaniji Tidal, u Oslu živi već tri godine i kao aktivan učesnik u tom sektoru veoma je dobro upoznao norvešku tehnološku industriju. O njoj razgovaramo u nastavku teksta.

Startapi i poslovanje

Novosadski Anari AI dobio investiciju od $2.000.000 za proizvodnju AI čipova u cloudu

Ova srpsko-američka kompanija je za dva meseca zatvorila investicionu 'seed' rundu vođenu od strane nemačkog fonda Earlybird VC, koji je po prvi put investirao u jedan srpski startap. U investiciji su učestvovali i fondovi Acequia Capital i Serbian Entrepreneurs kao i Erica Ries, osnivač Lean Startup-a.

Propustili ste

Netokracija

Predstavljamo vam ‘Employer Branding Belgrade’ – online konferenciju koja otkriva nova pravila u IT industriji

Pravila za regrutovanje top talenta u IT-ju su se promenila… I zato organizujemo Employer Branding Belgrade - besplatni online događaj koji će pokušati da odgovori na pitanje šta zaposleni u tehnološkoj industriji danas traže kod svog poslodavca!

E-commerce

Pošta Srbije i eCommerce Asocijacija potpisale Memorandum o razumevanju

Saradnja sa Poštom Srbije u programskim sadržajima eCommerce Asocijacije ključna je za razvoj i unapređenje internet poslovanja u Srbiji - pre svega kroz razmenu iskustva radi edukacije mikro i malih preduzeća.

Kultura 2.0

Kako da ne budete Dositej Obradović u Employer Brandingu?

IT kompanije jesu u fokusu ovog članka, jer je interesovanje za ovu temu u toj industriji najveće. Ali često, Employer Branding jednostavno ne radi ono što bi zaista trebalo.

Office Talks Podcast

Kako prodati vaš proizvod? (gost Ilija Ćosić)

Tema 45. epizode Office Talks podcasta bila je prodaja putem digitalnih kanala tj. kako efikasno prodavati proizvode putem interneta. Naš gost bio je Ilija Ćosić, Head of Sales u startapu Skylead koji se bavi automatizacijom prodajnih procesa. 

Kultura 2.0

Takmičenje FIRST LEGO League dolazi u Srbiju – 23. maja u Prvoj kragujevačkoj gimnaziji

Takmičenje 'FIRST LEGO League' za decu i mlade ima za cilj da učesnicima obezbedi iskustvo u rešavanju stvarnih problema kroz vođeni globalni program robotike.

Karijere

Mihailo Ponjavić imenovan za direktora prodaje Euronews mreže u Srbiji

Nakon skoro tri godine u e-commerce sektoru, Mihailo Ponjavić vraća se u medijski biznis i staje na čelo prodajnog sektora televizijske mreže Euronews u Srbiji koja uskoro kreće sa radom.