Iz Barselone stiže jasna poruka: 5G i savitljivi telefoni trend su za 2019. godinu

Iz Barselone stiže jasna poruka: 5G i savitljivi telefoni trend su za 2019. godinu

Još jedan svetski mobilni kongres u Barseloni bliži se kraju. U moru telefona i gedžeta mi vam izdvajamo tehnologije koje će oblikovati budućnost mobilne industrije u svetu.

Jedan od najpoznatijih kongresa posvećen naprednim tehnološkim rešenjima i mobilnoj telefoniji koji se tradicionalno održava u Barseloni, završava se danas.

Osim mnogobronih startapa i kompanija koje promovišu trendove poput veštačke inteligencije, pametne povezanosti, IoT-a i drugih tehnologija, prethodna četiri dana publika je imala priliku da se upozna i sa najnovijim rešenjima i dostignućima kompanija. Predstavnici tih kompanija pokazali su na koji način bi mogla da izgleda budućnost kada je reč o mobilnim uređajima koje koristimo ali i tehnologije koja nas okružuje.

5G prenos podataka ulazi na velika vrata

Možda i najviše reči na ovogodišnjem kongresu bilo je o novoj generaciji mobilnih prenosa podataka koja bi trebalo da obezbedi znatno veće brzine od prethodne 4G generacije. Da su spremni da podrže ovu tehnologiju, u Barseloni su pokazale kompanije LG, Huawei, Samsung, Xiaomi i ZTE, ali i proizvođač čipova Qualcomm koji bi trebao da obezbedi podršku za rad 5G konekcije na uređajima.

Tekuća godina mogla bi da bude prekretnica ka usvajanju 5G prenosa podataka. U prilog tome govori i podatak da bi najveći mobilni operateri u SAD-u u 2019. godini trebalo da korisnicima ponude novu generaciju mobilnog Interneta, dok se usvajanje iste ubrzo očekuje i u Evropi i ostalim delovima sveta.

Savitljivi ekrani su budućnost?

Iako na prvu loptu revolucionaran, ovo je trend koji je podelio mišljenja svetske javnosti. Velike kompanije poput Samsunga i Huaweia hrabro su napravile prvi korak predstaviviši svoje nove telefone sa savitljivim ekranom koji u isto vreme treba da predstavljaju i tablet. Da li će i koliko ova tehnologija biti usvojena od strane korisnika pitanje je, ali je sigurno da su kompanije pokazale prototip modela koji bi mogli da ovu tehnologiju predstave kao osnov za naredna ispitivanja i razvoj.

Sigurno je ipak da sa svojom cenom od skoro 2.000 dolara ovi modeli prevazilaze današnju percepciju premijum segmenta. Štaviše, ovakvi telefoni povlače i niz dodatnih pitanja, među kojima su isplativost izrade njihovih kućišta, kreiranje operativnih sistema koji bi bili kompatibilni sa savitljivim ekranima i drugo. Ipak, MWC je pokazao nešto o čemu se dugo pričalo, a sada sledi onaj najduži proces – a to je implementacija ove nove tehnologije i njeno prihvatanje.

Šta dalje možemo očekivati?

U moru novih gedžeta ali i dolazeće tehnologije koji su predstavljen u Barseloni, treba izdvojiti još i usavršene VR kacige koje će virtualni svet podići na viši nivo. Pored toga, treba se osvrnuti i na sve intenzivniju upotrebu tehnoloških rešenja koji oblikuju automobilsku industiju. Iako MWC traje još danas, neminovno je da će ovaj događaj obeležiti dolazak 5G telefona i spremnost velikih svetskih operatera da uvedu novu generaciju mobilnog prenosa podataka na tržište.

A koje će sve prednosti ista korisnicima doneti, imaćemo i samo priliku da se uverimo krajem ove i možda početkom naredne godine kada 5G i zvanično dođe na teritoriju Evrope.

Šta je za vas ostavilo najveći utisak na MWC-u i šta biste rado voleli da vidite na sledećem kongresu? Pišite nam u komentarima. 

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Car:go testira električne trotinete: 999 dinara za poslovne korisnike, uskoro i za ostale članove Udruženja

Električni trotineti najpre će biti na raspolaganju samo kompanijskim Car:Go klijentima i test faza ovog projekta trajaće mesec dana. Nakon toga sledi ekspanzija ove usluge.

Tehnologija

5G mreža nas neće štetno ‘ozračiti’, ali širenje dezinformacija i lažnih vesti sigurno hoće

Fizička pojava kao što je štetno zračenje ne mora nužno uvek da dođe iz nuklearnog reaktora, sunca ili radona, već se javlja u različitim oblicima - u čemu bi, prema pisanju pojedinih medija, svoju ulogu mogla da odigra i 5G mreža.

Ekskluzivno

Francuski Groupe Up kupio manjinski udeo u kompaniji FitPass – u startu ekspanzija na 5 novih tržišta

Domaća kompanija FitPass upravo je ekskluzivno za Netokraciju objavila prodaju udela u kapitalu ovoj francuskoj multinacionalnoj kompaniji i partnerstvo koje je tom prilikom sklopljeno.

Propustili ste

Karijere

Kako se brendirati na LinkedIn-u i obezbediti veći doseg za vaše objave?

Kako funkcioniše LinkedIn algoritam? Kakve objave voli, a koje kažnjava niskim 'reach'-om? Otkrivamo u nastavku.

Startapi i poslovanje

Car:go testira električne trotinete: 999 dinara za poslovne korisnike, uskoro i za ostale članove Udruženja

Električni trotineti najpre će biti na raspolaganju samo kompanijskim Car:Go klijentima i test faza ovog projekta trajaće mesec dana. Nakon toga sledi ekspanzija ove usluge.

Startapi i poslovanje

CESA 2019: Otvorene prijave za startape u Centralnoj i Istočnoj Evropi

Udruženje The Startup Awards po šesti put okuplja startape različitih faza razvoja i delatnosti iz ovog dela Evrope. Nominacije traju do početka avgusta, dok se zainteresovani mogu prijaviti u 16 različitih kategorija.

Gaming

Humanitarni esport turnir Good Game dolazi u Beograd – prijavite vaš tim i igraje protiv drugih IT kompanija

Dom omladine u Beogradu biće domaćin prvog Good Game B2B esport turnira koji će se održati u prestonici sa ciljem povezivanja većih kompanija i prikupljanja sredstava za mlade preduzetnike. Sa idejnim tvorcem takmičenja razgovaramo o nastanku istog i planovima za naredni period.

Ekskluzivno

Francuski Groupe Up kupio manjinski udeo u kompaniji FitPass – u startu ekspanzija na 5 novih tržišta

Domaća kompanija FitPass upravo je ekskluzivno za Netokraciju objavila prodaju udela u kapitalu ovoj francuskoj multinacionalnoj kompaniji i partnerstvo koje je tom prilikom sklopljeno.

Društvene mreže

SHARE Fondacija saopštila: Twitter imenuje predstavnika za Srbiju

Novi Zakon o zaštiti podataka o ličnosti predviđa obavezu gotovo svih velikih IT kompanija da imenuju predstavnike u Srbiji. Prva u nizu koja to čini je Twitter.