Iz Barselone stiže jasna poruka: 5G i savitljivi telefoni trend su za 2019. godinu

Iz Barselone stiže jasna poruka: 5G i savitljivi telefoni trend su za 2019. godinu

Još jedan svetski mobilni kongres u Barseloni bliži se kraju. U moru telefona i gedžeta mi vam izdvajamo tehnologije koje će oblikovati budućnost mobilne industrije u svetu.

Jedan od najpoznatijih kongresa posvećen naprednim tehnološkim rešenjima i mobilnoj telefoniji koji se tradicionalno održava u Barseloni, završava se danas.

Osim mnogobronih startapa i kompanija koje promovišu trendove poput veštačke inteligencije, pametne povezanosti, IoT-a i drugih tehnologija, prethodna četiri dana publika je imala priliku da se upozna i sa najnovijim rešenjima i dostignućima kompanija. Predstavnici tih kompanija pokazali su na koji način bi mogla da izgleda budućnost kada je reč o mobilnim uređajima koje koristimo ali i tehnologije koja nas okružuje.

5G prenos podataka ulazi na velika vrata

Možda i najviše reči na ovogodišnjem kongresu bilo je o novoj generaciji mobilnih prenosa podataka koja bi trebalo da obezbedi znatno veće brzine od prethodne 4G generacije. Da su spremni da podrže ovu tehnologiju, u Barseloni su pokazale kompanije LG, Huawei, Samsung, Xiaomi i ZTE, ali i proizvođač čipova Qualcomm koji bi trebao da obezbedi podršku za rad 5G konekcije na uređajima.

Tekuća godina mogla bi da bude prekretnica ka usvajanju 5G prenosa podataka. U prilog tome govori i podatak da bi najveći mobilni operateri u SAD-u u 2019. godini trebalo da korisnicima ponude novu generaciju mobilnog Interneta, dok se usvajanje iste ubrzo očekuje i u Evropi i ostalim delovima sveta.

Savitljivi ekrani su budućnost?

Iako na prvu loptu revolucionaran, ovo je trend koji je podelio mišljenja svetske javnosti. Velike kompanije poput Samsunga i Huaweia hrabro su napravile prvi korak predstaviviši svoje nove telefone sa savitljivim ekranom koji u isto vreme treba da predstavljaju i tablet. Da li će i koliko ova tehnologija biti usvojena od strane korisnika pitanje je, ali je sigurno da su kompanije pokazale prototip modela koji bi mogli da ovu tehnologiju predstave kao osnov za naredna ispitivanja i razvoj.

Sigurno je ipak da sa svojom cenom od skoro 2.000 dolara ovi modeli prevazilaze današnju percepciju premijum segmenta. Štaviše, ovakvi telefoni povlače i niz dodatnih pitanja, među kojima su isplativost izrade njihovih kućišta, kreiranje operativnih sistema koji bi bili kompatibilni sa savitljivim ekranima i drugo. Ipak, MWC je pokazao nešto o čemu se dugo pričalo, a sada sledi onaj najduži proces – a to je implementacija ove nove tehnologije i njeno prihvatanje.

Šta dalje možemo očekivati?

U moru novih gedžeta ali i dolazeće tehnologije koji su predstavljen u Barseloni, treba izdvojiti još i usavršene VR kacige koje će virtualni svet podići na viši nivo. Pored toga, treba se osvrnuti i na sve intenzivniju upotrebu tehnoloških rešenja koji oblikuju automobilsku industiju. Iako MWC traje još danas, neminovno je da će ovaj događaj obeležiti dolazak 5G telefona i spremnost velikih svetskih operatera da uvedu novu generaciju mobilnog prenosa podataka na tržište.

A koje će sve prednosti ista korisnicima doneti, imaćemo i samo priliku da se uverimo krajem ove i možda početkom naredne godine kada 5G i zvanično dođe na teritoriju Evrope.

Šta je za vas ostavilo najveći utisak na MWC-u i šta biste rado voleli da vidite na sledećem kongresu? Pišite nam u komentarima. 

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

5 razloga zašto paušalci ne veruju izmenama zakona i zašto se javno bune protiv njihovog usvajanja

Svako ko je prisustvovao otvorenim razgovorima povodom donošenja novih zakona o poslovanju i oporezivanju paušalaca ima samo jedan pridev - zapaljivo. Suprostavljene strane diskutovale su o zakonskim predlozima, a šta je to što paušalci ističu kao najveće probleme, pročitajte u nastavku ovog teksta.

Kultura 2.0

Horor priče iz industrije: Plata koja nikada nije stigla

Želite da promenite firmu jer više nema šta da vam ponudi? Ja bih, na vašem mestu, ponovo razmislio - ko zna šta vas čeka u sledećoj.

Startapi i poslovanje

Da li je zbog ‘paušala’ na pomolu novi egzodus programera i digitalnih stručnjaka?

Od svih dilema koje poslednjih mesec dana potresaju domaću IT zajednicu, jedna od najizraženijih i najstrastvenijih glasi - otići ili ostati?

Propustili ste

Karijere

Devojke, želite praksu u agenciji Namics? Prijavite se za programerski hakaton!

Takmičenje namenjeno svim ženama zainteresovanim za programiranje u organizaciji agencije Namics zakazano je za 14. decembar, a na njega se mogu prijaviti i učesnice koje nemaju profesionalno programersko iskustvo.

Kultura 2.0

Tekst koji treba da pročitate pre odlaska u Kinu

Sve je više ljudi koji me u poslednje vreme pitaju kako da se pripreme za (kratki) put u Kinu. Kapiram da me niko to ne bi pitao da pre dva meseca nisam pomislio da je baš sjajna ideja da odem kao novinar na Svetsko prvenstvo u košarci i provedem tri nedelje u nekoliko kineskih gradova.

Startapi i poslovanje

Najbrže rastuća evropska development agencija dolazi u Srbiju – i u startu zapošljava 20 developera

Q, zagrebačka development i dizajn agencija, na čuvenoj Deloitte Technology Fast 500 EMEA listi zauzela je 20. mesto, što je čini najbrže rastućom development agencijom u Evropi. Uskoro otvaraju i kancelariju u Srbiji, povodom toga razgovaramo sa njihovim osnivačem.

Kultura 2.0

Naš digitalni imunitet je narušen. Ko je kriv za to i kako ga izlečiti?

U okviru ovogodišnjeg Foruma Kreativna Evropa 2019, Desk Kreativna Evropa Srbija u saradnji sa Ministarstvom kulture i informisanja organizovao je panel diskusiju na temu 'Kritičko mišljenje i digitalni imunitet' koja je juče održana u Nordeus Habu.

Startapi i poslovanje

Srpski Hunch postao deo ekskluzivnog ‘ad-tech’ programa koji organizuje Google

Beogradski startap Hunch koji razvija SaaS rešenje za automatizaciju digitalnog oglašavanja, postao je deo programa kompanije Google namenjenog startapima iz oblasti marketinga. O tome šta to znači za njihovo dalje poslovanje, za Netokraciju objašnjava CEO ovog startapa.

Intervju

Šta je DevOps i zašto je poslednjih godina toliki ‘buzzword’?

Za reč DevOps čuli su čak i oni koji nemaju skoro nikakvih dodira sa IT industrijom - toliko je popularna. O tome šta ona zapravo podrazumeva u nastavku teksta objašnjava nam Oven Vuds, jedan od govornika na ovogodišnjoj konferenciji posvećenoj ovom konceptu.