Iz Barselone stiže jasna poruka: 5G i savitljivi telefoni trend su za 2019. godinu

Iz Barselone stiže jasna poruka: 5G i savitljivi telefoni trend su za 2019. godinu

Još jedan svetski mobilni kongres u Barseloni bliži se kraju. U moru telefona i gedžeta mi vam izdvajamo tehnologije koje će oblikovati budućnost mobilne industrije u svetu.

Jedan od najpoznatijih kongresa posvećen naprednim tehnološkim rešenjima i mobilnoj telefoniji koji se tradicionalno održava u Barseloni, završava se danas.

Osim mnogobronih startapa i kompanija koje promovišu trendove poput veštačke inteligencije, pametne povezanosti, IoT-a i drugih tehnologija, prethodna četiri dana publika je imala priliku da se upozna i sa najnovijim rešenjima i dostignućima kompanija. Predstavnici tih kompanija pokazali su na koji način bi mogla da izgleda budućnost kada je reč o mobilnim uređajima koje koristimo ali i tehnologije koja nas okružuje.

5G prenos podataka ulazi na velika vrata

Možda i najviše reči na ovogodišnjem kongresu bilo je o novoj generaciji mobilnih prenosa podataka koja bi trebalo da obezbedi znatno veće brzine od prethodne 4G generacije. Da su spremni da podrže ovu tehnologiju, u Barseloni su pokazale kompanije LG, Huawei, Samsung, Xiaomi i ZTE, ali i proizvođač čipova Qualcomm koji bi trebao da obezbedi podršku za rad 5G konekcije na uređajima.

Tekuća godina mogla bi da bude prekretnica ka usvajanju 5G prenosa podataka. U prilog tome govori i podatak da bi najveći mobilni operateri u SAD-u u 2019. godini trebalo da korisnicima ponude novu generaciju mobilnog Interneta, dok se usvajanje iste ubrzo očekuje i u Evropi i ostalim delovima sveta.

Savitljivi ekrani su budućnost?

Iako na prvu loptu revolucionaran, ovo je trend koji je podelio mišljenja svetske javnosti. Velike kompanije poput Samsunga i Huaweia hrabro su napravile prvi korak predstaviviši svoje nove telefone sa savitljivim ekranom koji u isto vreme treba da predstavljaju i tablet. Da li će i koliko ova tehnologija biti usvojena od strane korisnika pitanje je, ali je sigurno da su kompanije pokazale prototip modela koji bi mogli da ovu tehnologiju predstave kao osnov za naredna ispitivanja i razvoj.

Sigurno je ipak da sa svojom cenom od skoro 2.000 dolara ovi modeli prevazilaze današnju percepciju premijum segmenta. Štaviše, ovakvi telefoni povlače i niz dodatnih pitanja, među kojima su isplativost izrade njihovih kućišta, kreiranje operativnih sistema koji bi bili kompatibilni sa savitljivim ekranima i drugo. Ipak, MWC je pokazao nešto o čemu se dugo pričalo, a sada sledi onaj najduži proces – a to je implementacija ove nove tehnologije i njeno prihvatanje.

Šta dalje možemo očekivati?

U moru novih gedžeta ali i dolazeće tehnologije koji su predstavljen u Barseloni, treba izdvojiti još i usavršene VR kacige koje će virtualni svet podići na viši nivo. Pored toga, treba se osvrnuti i na sve intenzivniju upotrebu tehnoloških rešenja koji oblikuju automobilsku industiju. Iako MWC traje još danas, neminovno je da će ovaj događaj obeležiti dolazak 5G telefona i spremnost velikih svetskih operatera da uvedu novu generaciju mobilnog prenosa podataka na tržište.

A koje će sve prednosti ista korisnicima doneti, imaćemo i samo priliku da se uverimo krajem ove i možda početkom naredne godine kada 5G i zvanično dođe na teritoriju Evrope.

Šta je za vas ostavilo najveći utisak na MWC-u i šta biste rado voleli da vidite na sledećem kongresu? Pišite nam u komentarima. 

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

E-prime povećao proizvodnju električnih bicikala i proširio proizvodni pogon – sledi dalji izvoz u EU

Priču kompanije E-prime pratimo gotovo od samog početka njihovog poslovanja, od pre nešto više od dve godine kada smo prvu put uradili intervju o ovim e-biciklima. U međuvremenu, kompanija je znatno porasla, zaposlila nove ljude, proširila proizvodnju i počela da izvozi svoje proizvode, a to je bio dovoljan razlog da se sa osnivačima opet nađemo na kafi i popričamo o novitetima.

Gaming

Kako je RUR od lokalne ekipe iz igraonice postao uticajni regionalni gejming medij

Već dvadeset godina organizacija RUR bavi se popularizacijom video igara u Srbiji. Njeni osnivači u velikom intervjuu za Netokraciju otkrivaju kako je RUR postao jedna od najvažnijih esports baza u našoj zemlji i šta novo spremaju ljubiteljima gejminga.

Nesortirano

Otvoren poziv za ‘online’ prekvalifikaciju za IT – prijave traju do 30. septembra

Projekat prekvalifikacije organizuju Kancelarija za informacione tehnologije i elektronsku upravu u saradnji sa Programom Ujedinjenih nacija za razvoj (UNDP), a otvoren je za zaposlena lica širom Srbije.

Propustili ste

Kolumna

Digitalizacija obrazovnog sektora je vreme u kome uče i studenti i profesori

Tokom avgusta i septembra celokupan nastavni i nenastavni kadar visokoškolskih ustanova u Srbiji imao je priliku da unapredi svoja znanja i veštine na polju online nastave - uz pomoć kompanije Microsoft i trening centra Semos Education.

Startapi i poslovanje

Novogradnja osvaja Beograd, a City Expert širi marketing tim kako bi odgovorio na potrebe industrije

Sa Igorom Jovićem iz beogradskog City Experta razgovaram o tržištu nekretnina u Srbiji u vreme globalne pandemije, novim projektima poput specijalizovanog oglašavanja za novogradnju, te razlozima zašto ovaj tim intenzivno širi svoj marketing sektor.

Novost

‘Freelance hours rate’ anketa: Frilenseri treba više da cene svoj rad

Ova anketa nastala je kao rezultat diskusije na drušvenim mrežama u vezi angažovanja frilensera po veoma niskim cenama, a nastoji da detaljnije približi stanje kada je reč o zaradi na tržištu slobodnog rada. Organizator ankete je srpski IT preduzetnik koji je želeo da ostane anoniman.

Office Talks Podcast

Kako napraviti uspešan biznis od trčanja? (gost Veroljub Zmijanac)

Sa osnivačem sajta trcanje.rs, Belgrade running klub i organizacije Serbia Business Run razgovaramo o tome kako je ušao u svet trčanja i zašto su svi njegovi poduhvati na preseku tehnologije, sporta i preduzetništva.

Startapi i poslovanje

Lokalnim biznisima Visa nudi besplatnu edukaciju, marketinšku podršku i održavanje web prodavnice

Početkom jula kompanija Visa je lansirala kampanju #PodržimoLokalno sa namerom da malim i srednjim porodičnim i lokalnim biznisima pomogne u neizvesnim vremenima. Sa Vladimirom Đorđevićem, generalnim direktorom kompanije Visa za jugoistočnu Evropu, detaljnije razgovaramo o nastavku i proširenju ove inicijative.

Društvene mreže

Zašto Facebook preti obustavom poslovanja u Evropi i šta to znači za digitalne biznise?

Tehnološka kompanija iz Menlo Parka zapretila je da će zaustaviti i povući svoje poslovanje u Evropi ukoliko se ne povuče odluka regulatorne komisije o zabrani transfera podataka korisnika sa Starog kontinenta ka SAD-u.