Kome trebaju savitljivi telefoni kada nam baterije i dalje traju jedan dan?

Kome trebaju savitljivi telefoni kada nam baterije i dalje traju jedan dan?

O savitljivim ekranima slušamo već nekoliko godina unazad, a gotovo i da nismo mogli da zamislimo kako bi telefon u ovoj formi mogao da izgleda i koja bi mu bila namena - sve do pre nekoliko dana.

Trenutak da se uverimo da su i savitljivi ekrani deo umeća inženjera Samsunga, desio se pre pet dana kada je ova južnokorejska kompanija predstavila svoj prvi telefon sa ekranom na preklapanje pod nazivom Galaxy Fold. Ako po strani ostavimo impresivne veštine inženjera, kao i ne tako mali budžet koji je potreban za realizaciju jednog ovakvo projekta, ostaje nam da se zapitamo – kome zapravo ovakav telefon treba?

Da bismo pokušali da razumemo ovaj potez, ne bi bilo loše da se na kratko podsetimo evolucije ekrana na mobilnim uređajima. Ne nameravam da krenem od čuvenih Nokia koje su nam služile da „ubijemo“ vreme na časovima istorije, već od prvih ozbiljnijih pametnih telefona sa touch displejima.

Na početku, ekrani na dodir predstavljali su revoluciju koja je sama po sebi najavljivala toliko prostora za napredak, tako da danas danas imamo nešto poput edge to edge displeja, izacivanja fizičkog dugmeta, pa čak i savitljivih ekrana. Potreba korisnika se kroz vreme menjala, te su pametni telefoni postajali već, zaustavljajući se na infinity ekranima – što je tržište prihvatilo na izuzetno pozitivan način.

Uzmimo samo za primer istoriju iPhone-a, pa čak i Samsungove S serije kao dva najveća rivala na tržištu u prethodnih nekoliko godina. Danas gotovo i da ne bimo mogli da kažemo da su Galaxy S i iPhone 3 napravljeni u istom veku kao i njihova najmlađa braća.

Samsung nije jedini, prate ga Oppo i Huawei

Veći ekrani na telefonima imaju svoje prednosti i mane – u zavisnosti od korisnika do korisnika. Međutim, čini se da Samsung sada već provereni dizajn na tržištu stavlja na ispit razvijanjem nove forme telefona na preklapanje.

Istina je da su proizvođači pametnih telefona potrošače vremenom navikli na „brže, bolje i veće“, razvijajući napredne uređaje bez kojih danas gotovo i da ne možemo da zamislimo dan. Ipak dugo najavljivani, savitljivi ekrani koji telefon transformišu u tablet, došli su prebrzo. Postavlja se pitanje da li je ovo samo „merkanje“ tržišta i provociranje potrošača od strane Samsunga i njegovih komšija iz Kine ili ozbiljna namera da se na ovom polju napravi serijska proizvodnja i ozbiljan profit?

Smatram da je ovo ništa drugo no dodatni teret na leđima Samsunga koji dolazi sa eksperimentom pod nazivom Galaxy Fold, ali i potencijalni rizik za giganta jer teško da bi korisnici mogli da se odvoje od već dobro ustaljene i proverene forme pametnih telefona kakve danas poznajemo. Sa druge strane, Galaxy Fold je zapravo nezgrapan uređaj koji čine dva povezana uređaja, uz cenu od čak 1.980 dolara, čiji preklop funkcioniše uz pomoć sistema zupčanika, koji su projektovani da izdrže 100.000 otvaranja bez kvara.

Trend za 2019. godinu koji se verovatno neće zadržati

Jedna od glavnih funkcija telefona sa ekranom na preklop je brza transformacija u tablet, a složićemo se da se pojavom velikih edge to edge ekrana, potreba za tabletima postepeno iščezla. Istina, pitanje je ko će biti spreman da izdvoji pomenutu svotu novca za uređaj koji se još nije ni dokazao na tržištu i čija je idržljivost (ako uzmemo u obzir svakodnevno korišćenje) u velikoj meri upitna.

I kompanija Oppo je predstavila nacrt koncepta svog pametnog telefona na preklop koji bi svoju premijeru trebalo da ima u drugoj polovini 2019. godine.

Putem južnokorejske kompanije i savitljivih ekrana, krenuli su Huawei koji je juče zvanično predstavio model Mate X (cena oko 2.000 dolara) i kompanija Oppo iz koje su takođe najavili da idu u ovom smeru. Strategija ovih kompanija sa integracijom savitljivih ekrana može da se ogleda samo u jednom smeru – a to je pokazivanje razvojnog dostignuća i snage, više nego racionalni poslovni potez ili odluka koja bi mogla da utiče na povećaje broja korisnika.

Jasno je da neko želi da bude inovator i pionir na tržištu tehnoloških rešenja, ali zašto se upravo to znanje ne usmeri na dodatno poboljašnje onih stvari koje i danas predstavljaju mane modernim telefonima. Ne kažem da savitljivi ekrani nisu inovacija i da će se u narednom periodu još više usavršavati, ali se samo plašim da kompanije ne gledaju u pravom smeru, jer kao što sam i napomenuo – tabletfon nije nešto što bi prosečni korisnici brzo prihvatili, a pitanje je da li bi ga uopšte i vremenom usvojili.

Otuda i pitanje koja je ciljna grupa kompanijama Samsung, Huawei i Oppo sa ovim inovacijama? Bogati tech entuzijasti, biznismeni sa Vol Strita ili neko treći? Na kraju dana, postavlja se pitanje da li je ovo samo još jedan potrošen patent i budžet ili su kompanije iz Azije najavile budućnost kada je reč o načinu upotrebe mobilnih telefona?

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Digitalni mediji

Kako da napravite podcast zbog kojeg nećete morati da prodate bubreg?

Šta morate da znate ukoliko želite da se upustite u avanturu zvanu podcast?

Kultura 2.0

Ko je vaš Mesija na razmućivanje?

Kada ste prvi put shvatili da ste matori? Ja pre nekih 5-6 godina, tada u kasnim dvadesetim.

Internet marketing

UniCredit Bank Srbija gasi Facebook, Messenger i Instagram – sledi ulaganje u sopstvene digitalne kanale?

Način na koji Facebook tretira svoje korisnike bili su dovoljan razlog da UniCredit grupa najavi potpuno povlačenje sa društvenih mreža kompanije iz Menlo Parka.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Dejan Nikolić (Content Insights): Publika jednom mediju ne sme da bude inventar koji prodaje oglašivačima

U eri kada Facebook, Amazon i Google drže 70% budžeta za digital, kako se mediji mogu izboriti za svoj kolač? Jednostavno - moraju da promene način na koji su do sada poslovali.

Mobilno

Šta za domaće korisnike znači Google-Huawei situacija?

Veliku cenu trgovinskog rata između Sjedinjenih Američkih Država i Kine moraće da plati kompanija Huawei sa kojom Google ovih dana prekida saradnju. Otkrivamo šta to znači za korisnike uređaja ove kineske kompanije.

Netokracija

Kako da unapredite korisničko iskustvo svojih klijenata? Saznajte na ‘Customer Experience’ konferenciji!

Bavite se korisničkim iskustvom ili podrškom, marketingom, IT-jem ili vas jednostavno zanima digitalna transformacija? Netokracijina Customer Experience konferencija u Zagrebu je pravo mesto za vas!

Digitalni mediji

Kako da napravite podcast zbog kojeg nećete morati da prodate bubreg?

Šta morate da znate ukoliko želite da se upustite u avanturu zvanu podcast?

Startapi i poslovanje

U kojoj meri sarađuju domaće kompanije i startapi?

Uoči predstojeće Webiz edukacije u Novom Sadu, razgovaramo sa učesnicima panela o saradnji kompanija i startapa. Kako taj odnos izgleda danas i može li se unaprediti?

Mobilno

Societe Generale Srbija i Mastercard lansirali mCard – uslugu plaćanja mobilnim telefonom na POS terminalima

Societe Generale Srbija lansirala je u petak mCard - uslugu koja omogućava beskontaktno plaćanje pametnim telefonom na svim POS terminalima u zemlji i inostranstvu gde se prihvataju Mastercard beskontaktne platne kartice.