Kome trebaju savitljivi telefoni kada nam baterije i dalje traju jedan dan?

Kome trebaju savitljivi telefoni kada nam baterije i dalje traju jedan dan?

O savitljivim ekranima slušamo već nekoliko godina unazad, a gotovo i da nismo mogli da zamislimo kako bi telefon u ovoj formi mogao da izgleda i koja bi mu bila namena - sve do pre nekoliko dana.

Trenutak da se uverimo da su i savitljivi ekrani deo umeća inženjera Samsunga, desio se pre pet dana kada je ova južnokorejska kompanija predstavila svoj prvi telefon sa ekranom na preklapanje pod nazivom Galaxy Fold. Ako po strani ostavimo impresivne veštine inženjera, kao i ne tako mali budžet koji je potreban za realizaciju jednog ovakvo projekta, ostaje nam da se zapitamo – kome zapravo ovakav telefon treba?

Da bismo pokušali da razumemo ovaj potez, ne bi bilo loše da se na kratko podsetimo evolucije ekrana na mobilnim uređajima. Ne nameravam da krenem od čuvenih Nokia koje su nam služile da „ubijemo“ vreme na časovima istorije, već od prvih ozbiljnijih pametnih telefona sa touch displejima.

Na početku, ekrani na dodir predstavljali su revoluciju koja je sama po sebi najavljivala toliko prostora za napredak, tako da danas danas imamo nešto poput edge to edge displeja, izacivanja fizičkog dugmeta, pa čak i savitljivih ekrana. Potreba korisnika se kroz vreme menjala, te su pametni telefoni postajali već, zaustavljajući se na infinity ekranima – što je tržište prihvatilo na izuzetno pozitivan način.

Uzmimo samo za primer istoriju iPhone-a, pa čak i Samsungove S serije kao dva najveća rivala na tržištu u prethodnih nekoliko godina. Danas gotovo i da ne bimo mogli da kažemo da su Galaxy S i iPhone 3 napravljeni u istom veku kao i njihova najmlađa braća.

Samsung nije jedini, prate ga Oppo i Huawei

Veći ekrani na telefonima imaju svoje prednosti i mane – u zavisnosti od korisnika do korisnika. Međutim, čini se da Samsung sada već provereni dizajn na tržištu stavlja na ispit razvijanjem nove forme telefona na preklapanje.

Istina je da su proizvođači pametnih telefona potrošače vremenom navikli na „brže, bolje i veće“, razvijajući napredne uređaje bez kojih danas gotovo i da ne možemo da zamislimo dan. Ipak dugo najavljivani, savitljivi ekrani koji telefon transformišu u tablet, došli su prebrzo. Postavlja se pitanje da li je ovo samo „merkanje“ tržišta i provociranje potrošača od strane Samsunga i njegovih komšija iz Kine ili ozbiljna namera da se na ovom polju napravi serijska proizvodnja i ozbiljan profit?

Smatram da je ovo ništa drugo no dodatni teret na leđima Samsunga koji dolazi sa eksperimentom pod nazivom Galaxy Fold, ali i potencijalni rizik za giganta jer teško da bi korisnici mogli da se odvoje od već dobro ustaljene i proverene forme pametnih telefona kakve danas poznajemo. Sa druge strane, Galaxy Fold je zapravo nezgrapan uređaj koji čine dva povezana uređaja, uz cenu od čak 1.980 dolara, čiji preklop funkcioniše uz pomoć sistema zupčanika, koji su projektovani da izdrže 100.000 otvaranja bez kvara.

Trend za 2019. godinu koji se verovatno neće zadržati

Jedna od glavnih funkcija telefona sa ekranom na preklop je brza transformacija u tablet, a složićemo se da se pojavom velikih edge to edge ekrana, potreba za tabletima postepeno iščezla. Istina, pitanje je ko će biti spreman da izdvoji pomenutu svotu novca za uređaj koji se još nije ni dokazao na tržištu i čija je idržljivost (ako uzmemo u obzir svakodnevno korišćenje) u velikoj meri upitna.

I kompanija Oppo je predstavila nacrt koncepta svog pametnog telefona na preklop koji bi svoju premijeru trebalo da ima u drugoj polovini 2019. godine.

Putem južnokorejske kompanije i savitljivih ekrana, krenuli su Huawei koji je juče zvanično predstavio model Mate X (cena oko 2.000 dolara) i kompanija Oppo iz koje su takođe najavili da idu u ovom smeru. Strategija ovih kompanija sa integracijom savitljivih ekrana može da se ogleda samo u jednom smeru – a to je pokazivanje razvojnog dostignuća i snage, više nego racionalni poslovni potez ili odluka koja bi mogla da utiče na povećaje broja korisnika.

Jasno je da neko želi da bude inovator i pionir na tržištu tehnoloških rešenja, ali zašto se upravo to znanje ne usmeri na dodatno poboljašnje onih stvari koje i danas predstavljaju mane modernim telefonima. Ne kažem da savitljivi ekrani nisu inovacija i da će se u narednom periodu još više usavršavati, ali se samo plašim da kompanije ne gledaju u pravom smeru, jer kao što sam i napomenuo – tabletfon nije nešto što bi prosečni korisnici brzo prihvatili, a pitanje je da li bi ga uopšte i vremenom usvojili.

Otuda i pitanje koja je ciljna grupa kompanijama Samsung, Huawei i Oppo sa ovim inovacijama? Bogati tech entuzijasti, biznismeni sa Vol Strita ili neko treći? Na kraju dana, postavlja se pitanje da li je ovo samo još jedan potrošen patent i budžet ili su kompanije iz Azije najavile budućnost kada je reč o načinu upotrebe mobilnih telefona?

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Kako Digitalna zajednica vidi efekte zakonskih izmena paušala – i šta predlaže kao rešenje?

Sa Aleksandrom Lugonjom, predsednikom Upravnog odbora Digitalne zajednice, razgovaramo o potencijalnim negativnim efektima koje će izmene paušalnog preduzetništva ostaviti na domaću IT industriju, njihovim saniranjem i budućim planovima ove organizacije.

Mobilno

Potvrđeno: App Store stiže u Srbiju početkom aprila!

Momenat koji smo toliko dugo čekali konačno je tu. Obrativši se iOS developerima, Apple je potvrdio dolazak App Store prodavnice za 20 novih zemalja među kojima je (konačno) i Srbija.

Startapi i poslovanje

Tumačenje Testa samostalnosti: Ko ga primenjuje, kada i nad kim?

U srpskoj IT zajednici se intenzivno vodi diskusija u vezi načina primene Testa samostalnosti, a u okviru koje su se javile brojne nedoumice. Ovaj tekst razrešava neke od njih.

Propustili ste

Novost

ICT Hub pokrenuo novu online eHUB platformu za deljenje poslovnih znanja i iskustva

U cilju prilagođavanja novonastalim okolnostima, ICT Hub je lansirao online platformu za razmenu znanja o inovacijama, dizajnu poslovnih modela i transformaciji poslovanja - pod nazivom eHUB.

Startapi i poslovanje

5 milijardi evra vredan ekonomski paket upravo je predstavljen

Vlada Srbije upravo je predstavila niz ekonomskih mera u cilju očuvanja privrede zbog pandemije korona virusa.

Tehnologija

Kako naručiti hranu putem Interneta – vodič za vaše roditelje, bake i deke

Naručivanje hrane putem Interneta nikada nije bilo lakše, ali se naši roditelji i stariji ukućani verovatno do sada nisu susreli sa tim procesom. Ne brinite, imamo rešenje.

Mobilno

Da li biste kupili telefon brenda za koji nikad ranije niste čuli?

Ako me pitate koji je telefon trenutno najbolji na tržištu, ne bih mogao da vam dam pravi odgovor. Zapravo, najbolji telefon je onaj koji najviše odgovara zahtevima pojedinačnog korisnika.

Kultura 2.0

Do kraja aprila đaci će programiranje učiti u virtuelnim učionicama

Inicijativa "Digitalna Srbija" i Fondacija Petlja do kraja aprila omogućiće prve funkcionalnosti virtuelne učionice za nastavnike i učenike na časovima informatike i računarstva, dok će tokom naredne školske godine postepeno biti uvođeni i drugi predmeti.

Internet marketing

$340 miliona pomoći u Google reklamama za mala i srednja preduzeća širom sveta

Kompanija Google (Alphabet) u zvaničnom blog postu najavila je niz mera koje će ovaj gigant preduzeti ne bi li doprineo borbi protiv korona virusa i ekonomskih posledica koje će pandemija ostaviti za sobom.