Kome trebaju savitljivi telefoni kada nam baterije i dalje traju jedan dan?

Kome trebaju savitljivi telefoni kada nam baterije i dalje traju jedan dan?

O savitljivim ekranima slušamo već nekoliko godina unazad, a gotovo i da nismo mogli da zamislimo kako bi telefon u ovoj formi mogao da izgleda i koja bi mu bila namena - sve do pre nekoliko dana.

Trenutak da se uverimo da su i savitljivi ekrani deo umeća inženjera Samsunga, desio se pre pet dana kada je ova južnokorejska kompanija predstavila svoj prvi telefon sa ekranom na preklapanje pod nazivom Galaxy Fold. Ako po strani ostavimo impresivne veštine inženjera, kao i ne tako mali budžet koji je potreban za realizaciju jednog ovakvo projekta, ostaje nam da se zapitamo – kome zapravo ovakav telefon treba?

Da bismo pokušali da razumemo ovaj potez, ne bi bilo loše da se na kratko podsetimo evolucije ekrana na mobilnim uređajima. Ne nameravam da krenem od čuvenih Nokia koje su nam služile da „ubijemo“ vreme na časovima istorije, već od prvih ozbiljnijih pametnih telefona sa touch displejima.

Na početku, ekrani na dodir predstavljali su revoluciju koja je sama po sebi najavljivala toliko prostora za napredak, tako da danas danas imamo nešto poput edge to edge displeja, izacivanja fizičkog dugmeta, pa čak i savitljivih ekrana. Potreba korisnika se kroz vreme menjala, te su pametni telefoni postajali već, zaustavljajući se na infinity ekranima – što je tržište prihvatilo na izuzetno pozitivan način.

Uzmimo samo za primer istoriju iPhone-a, pa čak i Samsungove S serije kao dva najveća rivala na tržištu u prethodnih nekoliko godina. Danas gotovo i da ne bimo mogli da kažemo da su Galaxy S i iPhone 3 napravljeni u istom veku kao i njihova najmlađa braća.

Samsung nije jedini, prate ga Oppo i Huawei

Veći ekrani na telefonima imaju svoje prednosti i mane – u zavisnosti od korisnika do korisnika. Međutim, čini se da Samsung sada već provereni dizajn na tržištu stavlja na ispit razvijanjem nove forme telefona na preklapanje.

Istina je da su proizvođači pametnih telefona potrošače vremenom navikli na „brže, bolje i veće“, razvijajući napredne uređaje bez kojih danas gotovo i da ne možemo da zamislimo dan. Ipak dugo najavljivani, savitljivi ekrani koji telefon transformišu u tablet, došli su prebrzo. Postavlja se pitanje da li je ovo samo „merkanje“ tržišta i provociranje potrošača od strane Samsunga i njegovih komšija iz Kine ili ozbiljna namera da se na ovom polju napravi serijska proizvodnja i ozbiljan profit?

Smatram da je ovo ništa drugo no dodatni teret na leđima Samsunga koji dolazi sa eksperimentom pod nazivom Galaxy Fold, ali i potencijalni rizik za giganta jer teško da bi korisnici mogli da se odvoje od već dobro ustaljene i proverene forme pametnih telefona kakve danas poznajemo. Sa druge strane, Galaxy Fold je zapravo nezgrapan uređaj koji čine dva povezana uređaja, uz cenu od čak 1.980 dolara, čiji preklop funkcioniše uz pomoć sistema zupčanika, koji su projektovani da izdrže 100.000 otvaranja bez kvara.

Trend za 2019. godinu koji se verovatno neće zadržati

Jedna od glavnih funkcija telefona sa ekranom na preklop je brza transformacija u tablet, a složićemo se da se pojavom velikih edge to edge ekrana, potreba za tabletima postepeno iščezla. Istina, pitanje je ko će biti spreman da izdvoji pomenutu svotu novca za uređaj koji se još nije ni dokazao na tržištu i čija je idržljivost (ako uzmemo u obzir svakodnevno korišćenje) u velikoj meri upitna.

I kompanija Oppo je predstavila nacrt koncepta svog pametnog telefona na preklop koji bi svoju premijeru trebalo da ima u drugoj polovini 2019. godine.

Putem južnokorejske kompanije i savitljivih ekrana, krenuli su Huawei koji je juče zvanično predstavio model Mate X (cena oko 2.000 dolara) i kompanija Oppo iz koje su takođe najavili da idu u ovom smeru. Strategija ovih kompanija sa integracijom savitljivih ekrana može da se ogleda samo u jednom smeru – a to je pokazivanje razvojnog dostignuća i snage, više nego racionalni poslovni potez ili odluka koja bi mogla da utiče na povećaje broja korisnika.

Jasno je da neko želi da bude inovator i pionir na tržištu tehnoloških rešenja, ali zašto se upravo to znanje ne usmeri na dodatno poboljašnje onih stvari koje i danas predstavljaju mane modernim telefonima. Ne kažem da savitljivi ekrani nisu inovacija i da će se u narednom periodu još više usavršavati, ali se samo plašim da kompanije ne gledaju u pravom smeru, jer kao što sam i napomenuo – tabletfon nije nešto što bi prosečni korisnici brzo prihvatili, a pitanje je da li bi ga uopšte i vremenom usvojili.

Otuda i pitanje koja je ciljna grupa kompanijama Samsung, Huawei i Oppo sa ovim inovacijama? Bogati tech entuzijasti, biznismeni sa Vol Strita ili neko treći? Na kraju dana, postavlja se pitanje da li je ovo samo još jedan potrošen patent i budžet ili su kompanije iz Azije najavile budućnost kada je reč o načinu upotrebe mobilnih telefona?

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Društvene mreže

Da se bijem sa policijom ne umem, al’ da gutam suzavac – to mogu

Utorak veče. Poput 9/11 i kula bliznakinja, prilepljen sam za TV i pratim dešavanja o kojima izveštavaju reporteri N1. Uživo, pod suzavcem. Za svojih 30 godina nagledao sam se protesta, stoga ne bih da romantizujem kako su ovi drugačiji i kako je diktaturi konačno došao kraj. Jedini kraj koji se nazire jeste apsolutna propast demokratije u Republici Srbiji... ako je ikada i bilo.

E-commerce

Gde je nestala besplatna poštarina i da li će AliExpress ikada vratiti ‘Free Shipping’ za Srbiju?

Pisanja medija s početka meseca o tome da AliExpress izbacuje 'free shipping' određenih proizvoda unelo je paniku među mnogima koji kupuju u ovoj online prodavnici. Mi smo analizirali šta je uzrok ovoj promeni i da li uskoro možemo očekivati da se stvari vrate u normalu.

Kultura 2.0

Kako ste danas?

Pre nekoliko godina jedan lanac privatnih zdravstvenih ustanova preplavio je Beograd bilbordima sa ovim pitanjem. I nikome ko je video nije bilo svejedno. 'Struka' se obrušila na kampanju, a suštinski ni tada ni danas nije bilo jasno koji je tačno problem sa tim što je komunicirano.

Propustili ste

Gaming

Kako predstaviti vašu igru publici kada su svi događaji otkazani – je li spas u pitchevima na daljinu?

Svetska zdravstvena kriza sa jedne strane doprinela je popularizaciji video igara, ali je druge strane uskratila šansu mnogim gejming studijima da izlažu svoje projekte pred publikom na konferencijama i događajima koji su u potpunosti otkazani.

Društvene mreže

Da se bijem sa policijom ne umem, al’ da gutam suzavac – to mogu

Utorak veče. Poput 9/11 i kula bliznakinja, prilepljen sam za TV i pratim dešavanja o kojima izveštavaju reporteri N1. Uživo, pod suzavcem. Za svojih 30 godina nagledao sam se protesta, stoga ne bih da romantizujem kako su ovi drugačiji i kako je diktaturi konačno došao kraj. Jedini kraj koji se nazire jeste apsolutna propast demokratije u Republici Srbiji... ako je ikada i bilo.

Tehnologija

Šta nam donose srpski AppStore i Apple Pay? (gost Ivan Jelić)

Moglo bi se reći da je ova godina za korisnike Apple uređaja u Srbiji konačno donela lepe stvari poput srpskog App Store-a, ali i drugih servisa ove kompanije. U novoj epizodi Netokracijinog podcasta govorili smo upravo o tome, ali i šta ova 'tech' kompanija sprema od novina za čitav svet.

Kultura 2.0

Serbian Bookers: Turizam je i dalje u lošem stanju, ali izdavači računaju na domaće turiste

Kako su se domaći digitalni iznajmljivači snašli tokom pandemije i kakva su im očekivanja za naredni period? Istraživanje platforme Serbian-Bookers ima odgovor.

Intervju

Kako je pandemija uticala na globalno tržište digitalnih usluga i koje pouke se mogu izvući

Ceo svet se preko noći promenio izbijanjem COVID-19 pandemije, a ovaj virus uticao je na sve segmente poslovanja, posebno na globalno tržište IT usluga. Ono je moralo da se prilagodi novonastaloj situaciji i zaposlenima u ovom sektoru nametne potpuno novi izazov - izgradnju internih resursa u cilju što boljeg odgovora na krizu.

Kultura 2.0

Da li i dalje čitamo stripove ili će ovaj kulturološki fenomen ostati u senci digitalizacije?

Ako želiš pobediti, ne smeš izgubiti! Da li i vi često citirate omiljene junake iz stripova, poput čuvenog Alana Forda i jesu li stripovi i dalje deo pop-kulture koji rado konzumirate? Oni su, zapravo, kult koji se ne da tako lako izgubiti u zaboravu, a mi smo analizirali da li će ove male, crtane knjižice i dalje nalaziti put do korisnika - čak i u vreme digitalizacije pisanog i crtanog sadržaja.