Kome trebaju savitljivi telefoni kada nam baterije i dalje traju jedan dan?

Kome trebaju savitljivi telefoni kada nam baterije i dalje traju jedan dan?

O savitljivim ekranima slušamo već nekoliko godina unazad, a gotovo i da nismo mogli da zamislimo kako bi telefon u ovoj formi mogao da izgleda i koja bi mu bila namena - sve do pre nekoliko dana.

Trenutak da se uverimo da su i savitljivi ekrani deo umeća inženjera Samsunga, desio se pre pet dana kada je ova južnokorejska kompanija predstavila svoj prvi telefon sa ekranom na preklapanje pod nazivom Galaxy Fold. Ako po strani ostavimo impresivne veštine inženjera, kao i ne tako mali budžet koji je potreban za realizaciju jednog ovakvo projekta, ostaje nam da se zapitamo – kome zapravo ovakav telefon treba?

Da bismo pokušali da razumemo ovaj potez, ne bi bilo loše da se na kratko podsetimo evolucije ekrana na mobilnim uređajima. Ne nameravam da krenem od čuvenih Nokia koje su nam služile da „ubijemo“ vreme na časovima istorije, već od prvih ozbiljnijih pametnih telefona sa touch displejima.

Na početku, ekrani na dodir predstavljali su revoluciju koja je sama po sebi najavljivala toliko prostora za napredak, tako da danas danas imamo nešto poput edge to edge displeja, izacivanja fizičkog dugmeta, pa čak i savitljivih ekrana. Potreba korisnika se kroz vreme menjala, te su pametni telefoni postajali već, zaustavljajući se na infinity ekranima – što je tržište prihvatilo na izuzetno pozitivan način.

Uzmimo samo za primer istoriju iPhone-a, pa čak i Samsungove S serije kao dva najveća rivala na tržištu u prethodnih nekoliko godina. Danas gotovo i da ne bimo mogli da kažemo da su Galaxy S i iPhone 3 napravljeni u istom veku kao i njihova najmlađa braća.

Samsung nije jedini, prate ga Oppo i Huawei

Veći ekrani na telefonima imaju svoje prednosti i mane – u zavisnosti od korisnika do korisnika. Međutim, čini se da Samsung sada već provereni dizajn na tržištu stavlja na ispit razvijanjem nove forme telefona na preklapanje.

Istina je da su proizvođači pametnih telefona potrošače vremenom navikli na „brže, bolje i veće“, razvijajući napredne uređaje bez kojih danas gotovo i da ne možemo da zamislimo dan. Ipak dugo najavljivani, savitljivi ekrani koji telefon transformišu u tablet, došli su prebrzo. Postavlja se pitanje da li je ovo samo „merkanje“ tržišta i provociranje potrošača od strane Samsunga i njegovih komšija iz Kine ili ozbiljna namera da se na ovom polju napravi serijska proizvodnja i ozbiljan profit?

Smatram da je ovo ništa drugo no dodatni teret na leđima Samsunga koji dolazi sa eksperimentom pod nazivom Galaxy Fold, ali i potencijalni rizik za giganta jer teško da bi korisnici mogli da se odvoje od već dobro ustaljene i proverene forme pametnih telefona kakve danas poznajemo. Sa druge strane, Galaxy Fold je zapravo nezgrapan uređaj koji čine dva povezana uređaja, uz cenu od čak 1.980 dolara, čiji preklop funkcioniše uz pomoć sistema zupčanika, koji su projektovani da izdrže 100.000 otvaranja bez kvara.

Trend za 2019. godinu koji se verovatno neće zadržati

Jedna od glavnih funkcija telefona sa ekranom na preklop je brza transformacija u tablet, a složićemo se da se pojavom velikih edge to edge ekrana, potreba za tabletima postepeno iščezla. Istina, pitanje je ko će biti spreman da izdvoji pomenutu svotu novca za uređaj koji se još nije ni dokazao na tržištu i čija je idržljivost (ako uzmemo u obzir svakodnevno korišćenje) u velikoj meri upitna.

I kompanija Oppo je predstavila nacrt koncepta svog pametnog telefona na preklop koji bi svoju premijeru trebalo da ima u drugoj polovini 2019. godine.

Putem južnokorejske kompanije i savitljivih ekrana, krenuli su Huawei koji je juče zvanično predstavio model Mate X (cena oko 2.000 dolara) i kompanija Oppo iz koje su takođe najavili da idu u ovom smeru. Strategija ovih kompanija sa integracijom savitljivih ekrana može da se ogleda samo u jednom smeru – a to je pokazivanje razvojnog dostignuća i snage, više nego racionalni poslovni potez ili odluka koja bi mogla da utiče na povećaje broja korisnika.

Jasno je da neko želi da bude inovator i pionir na tržištu tehnoloških rešenja, ali zašto se upravo to znanje ne usmeri na dodatno poboljašnje onih stvari koje i danas predstavljaju mane modernim telefonima. Ne kažem da savitljivi ekrani nisu inovacija i da će se u narednom periodu još više usavršavati, ali se samo plašim da kompanije ne gledaju u pravom smeru, jer kao što sam i napomenuo – tabletfon nije nešto što bi prosečni korisnici brzo prihvatili, a pitanje je da li bi ga uopšte i vremenom usvojili.

Otuda i pitanje koja je ciljna grupa kompanijama Samsung, Huawei i Oppo sa ovim inovacijama? Bogati tech entuzijasti, biznismeni sa Vol Strita ili neko treći? Na kraju dana, postavlja se pitanje da li je ovo samo još jedan potrošen patent i budžet ili su kompanije iz Azije najavile budućnost kada je reč o načinu upotrebe mobilnih telefona?

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

5 razloga zašto paušalci ne veruju izmenama zakona i zašto se javno bune protiv njihovog usvajanja

Svako ko je prisustvovao otvorenim razgovorima povodom donošenja novih zakona o poslovanju i oporezivanju paušalaca ima samo jedan pridev - zapaljivo. Suprostavljene strane diskutovale su o zakonskim predlozima, a šta je to što paušalci ističu kao najveće probleme, pročitajte u nastavku ovog teksta.

Kultura 2.0

Horor priče iz industrije: Plata koja nikada nije stigla

Želite da promenite firmu jer više nema šta da vam ponudi? Ja bih, na vašem mestu, ponovo razmislio - ko zna šta vas čeka u sledećoj.

Startapi i poslovanje

Da li je zbog ‘paušala’ na pomolu novi egzodus programera i digitalnih stručnjaka?

Od svih dilema koje poslednjih mesec dana potresaju domaću IT zajednicu, jedna od najizraženijih i najstrastvenijih glasi - otići ili ostati?

Propustili ste

Karijere

Devojke, želite praksu u agenciji Namics? Prijavite se za programerski hakaton!

Takmičenje namenjeno svim ženama zainteresovanim za programiranje u organizaciji agencije Namics zakazano je za 14. decembar, a na njega se mogu prijaviti i učesnice koje nemaju profesionalno programersko iskustvo.

Kultura 2.0

Tekst koji treba da pročitate pre odlaska u Kinu

Sve je više ljudi koji me u poslednje vreme pitaju kako da se pripreme za (kratki) put u Kinu. Kapiram da me niko to ne bi pitao da pre dva meseca nisam pomislio da je baš sjajna ideja da odem kao novinar na Svetsko prvenstvo u košarci i provedem tri nedelje u nekoliko kineskih gradova.

Startapi i poslovanje

Najbrže rastuća evropska development agencija dolazi u Srbiju – i u startu zapošljava 20 developera

Q, zagrebačka development i dizajn agencija, na čuvenoj Deloitte Technology Fast 500 EMEA listi zauzela je 20. mesto, što je čini najbrže rastućom development agencijom u Evropi. Uskoro otvaraju i kancelariju u Srbiji, povodom toga razgovaramo sa njihovim osnivačem.

Kultura 2.0

Naš digitalni imunitet je narušen. Ko je kriv za to i kako ga izlečiti?

U okviru ovogodišnjeg Foruma Kreativna Evropa 2019, Desk Kreativna Evropa Srbija u saradnji sa Ministarstvom kulture i informisanja organizovao je panel diskusiju na temu 'Kritičko mišljenje i digitalni imunitet' koja je juče održana u Nordeus Habu.

Startapi i poslovanje

Srpski Hunch postao deo ekskluzivnog ‘ad-tech’ programa koji organizuje Google

Beogradski startap Hunch koji razvija SaaS rešenje za automatizaciju digitalnog oglašavanja, postao je deo programa kompanije Google namenjenog startapima iz oblasti marketinga. O tome šta to znači za njihovo dalje poslovanje, za Netokraciju objašnjava CEO ovog startapa.

Intervju

Šta je DevOps i zašto je poslednjih godina toliki ‘buzzword’?

Za reč DevOps čuli su čak i oni koji nemaju skoro nikakvih dodira sa IT industrijom - toliko je popularna. O tome šta ona zapravo podrazumeva u nastavku teksta objašnjava nam Oven Vuds, jedan od govornika na ovogodišnjoj konferenciji posvećenoj ovom konceptu.