Kome trebaju savitljivi telefoni kada nam baterije i dalje traju jedan dan?

O savitljivim ekranima slušamo već nekoliko godina unazad, a gotovo i da nismo mogli da zamislimo kako bi telefon u ovoj formi mogao da izgleda i koja bi mu bila namena - sve do pre nekoliko dana.

Trenutak da se uverimo da su i savitljivi ekrani deo umeća inženjera Samsunga, desio se pre pet dana kada je ova južnokorejska kompanija predstavila svoj prvi telefon sa ekranom na preklapanje pod nazivom Galaxy Fold. Ako po strani ostavimo impresivne veštine inženjera, kao i ne tako mali budžet koji je potreban za realizaciju jednog ovakvo projekta, ostaje nam da se zapitamo – kome zapravo ovakav telefon treba?

Da bismo pokušali da razumemo ovaj potez, ne bi bilo loše da se na kratko podsetimo evolucije ekrana na mobilnim uređajima. Ne nameravam da krenem od čuvenih Nokia koje su nam služile da „ubijemo“ vreme na časovima istorije, već od prvih ozbiljnijih pametnih telefona sa touch displejima.

Na početku, ekrani na dodir predstavljali su revoluciju koja je sama po sebi najavljivala toliko prostora za napredak, tako da danas danas imamo nešto poput edge to edge displeja, izacivanja fizičkog dugmeta, pa čak i savitljivih ekrana. Potreba korisnika se kroz vreme menjala, te su pametni telefoni postajali već, zaustavljajući se na infinity ekranima – što je tržište prihvatilo na izuzetno pozitivan način.

Uzmimo samo za primer istoriju iPhone-a, pa čak i Samsungove S serije kao dva najveća rivala na tržištu u prethodnih nekoliko godina. Danas gotovo i da ne bimo mogli da kažemo da su Galaxy S i iPhone 3 napravljeni u istom veku kao i njihova najmlađa braća.

Samsung nije jedini, prate ga Oppo i Huawei

Veći ekrani na telefonima imaju svoje prednosti i mane – u zavisnosti od korisnika do korisnika. Međutim, čini se da Samsung sada već provereni dizajn na tržištu stavlja na ispit razvijanjem nove forme telefona na preklapanje.

Istina je da su proizvođači pametnih telefona potrošače vremenom navikli na „brže, bolje i veće“, razvijajući napredne uređaje bez kojih danas gotovo i da ne možemo da zamislimo dan. Ipak dugo najavljivani, savitljivi ekrani koji telefon transformišu u tablet, došli su prebrzo. Postavlja se pitanje da li je ovo samo „merkanje“ tržišta i provociranje potrošača od strane Samsunga i njegovih komšija iz Kine ili ozbiljna namera da se na ovom polju napravi serijska proizvodnja i ozbiljan profit?

Smatram da je ovo ništa drugo no dodatni teret na leđima Samsunga koji dolazi sa eksperimentom pod nazivom Galaxy Fold, ali i potencijalni rizik za giganta jer teško da bi korisnici mogli da se odvoje od već dobro ustaljene i proverene forme pametnih telefona kakve danas poznajemo. Sa druge strane, Galaxy Fold je zapravo nezgrapan uređaj koji čine dva povezana uređaja, uz cenu od čak 1.980 dolara, čiji preklop funkcioniše uz pomoć sistema zupčanika, koji su projektovani da izdrže 100.000 otvaranja bez kvara.

Trend za 2019. godinu koji se verovatno neće zadržati

Jedna od glavnih funkcija telefona sa ekranom na preklop je brza transformacija u tablet, a složićemo se da se pojavom velikih edge to edge ekrana, potreba za tabletima postepeno iščezla. Istina, pitanje je ko će biti spreman da izdvoji pomenutu svotu novca za uređaj koji se još nije ni dokazao na tržištu i čija je idržljivost (ako uzmemo u obzir svakodnevno korišćenje) u velikoj meri upitna.

I kompanija Oppo je predstavila nacrt koncepta svog pametnog telefona na preklop koji bi svoju premijeru trebalo da ima u drugoj polovini 2019. godine.

Putem južnokorejske kompanije i savitljivih ekrana, krenuli su Huawei koji je juče zvanično predstavio model Mate X (cena oko 2.000 dolara) i kompanija Oppo iz koje su takođe najavili da idu u ovom smeru. Strategija ovih kompanija sa integracijom savitljivih ekrana može da se ogleda samo u jednom smeru – a to je pokazivanje razvojnog dostignuća i snage, više nego racionalni poslovni potez ili odluka koja bi mogla da utiče na povećaje broja korisnika.

Jasno je da neko želi da bude inovator i pionir na tržištu tehnoloških rešenja, ali zašto se upravo to znanje ne usmeri na dodatno poboljašnje onih stvari koje i danas predstavljaju mane modernim telefonima. Ne kažem da savitljivi ekrani nisu inovacija i da će se u narednom periodu još više usavršavati, ali se samo plašim da kompanije ne gledaju u pravom smeru, jer kao što sam i napomenuo – tabletfon nije nešto što bi prosečni korisnici brzo prihvatili, a pitanje je da li bi ga uopšte i vremenom usvojili.

Otuda i pitanje koja je ciljna grupa kompanijama Samsung, Huawei i Oppo sa ovim inovacijama? Bogati tech entuzijasti, biznismeni sa Vol Strita ili neko treći? Na kraju dana, postavlja se pitanje da li je ovo samo još jedan potrošen patent i budžet ili su kompanije iz Azije najavile budućnost kada je reč o načinu upotrebe mobilnih telefona?

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Analiza

Koje opcije za razvoj karijere imaju senior programeri?

Nekadašnje nepisano pravilo glasilo je: ako želiš više novca i privilegija, ideš u IT menadžment. Istražujemo kakve opcije seniori danas imaju na raspolaganju.

Startapi i poslovanje

Mogu li protesti zadržati Car:Go – prvu IT kompaniju koja je izašla na ulice?

Saga zvana Car:Go i dalje traje. Novi protesti protiv ministarke Mihajlović i blokiranje ulica najavljeni su za petak. Pitamo se - da li je ovo pravi potez?

Startapi i poslovanje

Beogradski B2Bee automatizuje veleprodajni sektor – uz napredno SaaS rešenje

Sa osnivačima startapa B2Bee razgovaramo o rešenju za automatizaciju i organizaciju veleprodaje, širenju na druga tržišta i kako su za kratko vreme došli do 16 značajnih klijenata.

Propustili ste

Gaming

Nacionalne lige su važan korak ka daljem razvoju esporta u regionu

Početkom godine najavljena je saradnja između turnirske platforme Challengermode i regionalnog organizatora takmičenja Fortune Esports koja za cilj ima rast amaterske esport scene u regionu - pre svega kroz sistem Nacionalnih Esport Liga.

Startapi i poslovanje

Startapi, prijavite se za inovacione vaučere u vrednosti do 800.000 dinara

Fond za inovacionu delatnost objavio je javni poziv za dodelu inovacionih vaučera mikro, malim i srednjim preduzećima ne bi li uz pomoć akademskog sektora poboljšali svoje proizvode i usluge.

Tehnologija

Nemamo Epl, ali imamo ‘Epl istoka’: Šta korisnicima donosi otvaranje Xiaomi prodavnice u Srbiji?

U vremenu kada premijum telefoni koštaju kao laptop računari i kada tech brendovi svoje proizvode cene često van domašaja budžeta prosečnog kupca, pojavio se Xiaomi sa dostupnijim proizvodima. Ovaj brend danas otvara zvaničnu prodavnicu u Srbiji.

Karijere

Boris Krstović: Kako voditi karijeru kao preduzetnik?

Preduzetnički 'mindset' sreće se kod onih koji vode sopstveni biznis, ali i kod ljudi koji su odlučili da karijeru razvijaju u okviru kompanija. Martovsko izdanje Ladies of New Business konferencije posvećeno je upravo svima koji neguju preduzetnički duh!

Tehnologija

Da li je ‘narrowband’ zaista budućnost digitalizacije srpskog društva? Posetili smo Vip IoT Challenge kako bismo saznali

Timovi Kuc-Kuc, YAST i Malci zauzeli su prva tri mesta na takmičenju Vip IoT Challenge. Cilj je bio napraviti IoT rešenje za određeni problem u društvu korišćenjem narrowband tehnologije.

Sponzorisano

Šta naši digitalci nose u rancu i na koju bi opremu potrošili 600.000 dinara?

Koje to stvari mladi digitalci i digitalni nomadi nose sa sobom? Bez koje opreme ne mogu ni da zamisle svoj radni dan?