Beskontaktno plaćanje u Srbiji poraslo za 154% u odnosu na prošlu godinu

Beskontaktno plaćanje u Srbiji poraslo za 154% u odnosu na prošlu godinu

Srbija iznad evropskog proseka u broju i vrednosti beskontaktnih transakcija, što dokazuje zrelost tržišta za modernija platna rešenja primerena digitalnom dobu.

Novo Mastercard istraživanje pokazuje da je u roku od godinu dana korišćenje beskontaktnih plaćanja u Evropi poraslo za 97% u proseku. Sudeći prema podacima iz avgusta broj beskontaktnih transakcija u Evropi, u odnosu na početak godine, porastao je za 45% u proseku, dok su srpski potrošači plaćali prislanjanjem kartice u većoj meri – te je rast broja beskontakntih plaćanja iznosi 57%.

U isto vreme, vrednost beskontaktnih transakcija u Srbiji se povećao za 31%, što je takođe iznad evropskog proseka od 21%. Ove brojke su samo dokazale da su potrošači u Srbiji u proteklom periodu usvojili sve prednosi koje nudi beskontaktno plaćanje.

Korisnici u Srbiji su spremni da krenu ka modernoj budućnosti plaćanja

Na više od 15 ključnih evropskih tržišta – uključujući Dansku, Hrvatsku, Grčku, Mađarsku, Holandiju, Poljsku i Rusiju – udeo beskontaktnih plaćanja u fizičkim prodavnicama je već premašio 50%. Zanimljivo je da su sistemi javnog prevoza u Evropi glavne oblasti koje podstiču dalji rast broja beskontaktnih transakcija jer omogućavaju brže plaćanje i veću sigurnost.

Čak i u ovom segmentu, Srbija prati evropska tržišta s obzirom na to da su Mastercard beskontaktna plaćanja uvedena u javni prevoz u prestonici početkom ove godine, a korišćenje ove platne opcije među stanovnicima i posetiocima Beograda beleži stalni rast.

Novo istraživanje kompanije i pomenutu statistiku, prokomentarisala je i  Jelena Ristić, direktor za tržišta Srbije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine, koja je između ostalog dodala:

Tokom deset godina postojanja na tržištu, korišćenje beskontaktnih plaćanja se povećalo za ogromnih 154% u poređenju sa prošlom godinom tako da nesumnjivo možemo reći da su korisnici kartica u Srbiji spremni da krenu dalje ka modernoj budućnosti digitalnih plaćanja, a zajednički je zadatak institucionalnog i javnog sektora da omoguće taj razvoj.

Mnoge zemlje u Evropi prihvataju bezgotovinsku ekonomiju

Sa druge strane, predsednik kompanije Mastercard za Evropu, Havijer Perez, izjavio je da je Stari kontinent lider u beskontaktnim plaćanjima i ono što je zajedničko svim zemljama, bez obzira na stopu razvoja ekonomije i privrede, jeste da potrošači prihvataju modernu beskontaktnu tehnologiju.

Najnoviji podaci pokazuju da se širom Evrope drastično menjaju potrošačke navike u smeru beskontaktnih tehnologija, pa neke zemlje kao što je Poljska gde je udeo ove vrste transakcija već preko 80% služe da utabaju stazu ostalim tržištima. Mnoge evropske zemlje prihvataju bezgotovinsku ekonomiju i njihovi građani ubrzano menjaju gotovinska plaćanja za pomenutu tehnologiju. Kompanija Mastercard podržava ovaj trend zbog čega je postavila prihvat beskontaktnih plaćanja kao standard na svim trgovačkim lokacijama širom Evrope do 2020. godine.

Jasno je da Evropa predvodi beskontaktnu revoluciju jer potrošači tragaju za brzim i praktičnim platnim metodama u koje veruju. Pored jednostavnosti i praktičnosti, potrošači takođe traže i dodatne vrednosti kao što su sigurnost i zaštita njihovih plaćanja.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

E-prime povećao proizvodnju električnih bicikala i proširio proizvodni pogon – sledi dalji izvoz u EU

Priču kompanije E-prime pratimo gotovo od samog početka njihovog poslovanja, od pre nešto više od dve godine kada smo prvu put uradili intervju o ovim e-biciklima. U međuvremenu, kompanija je znatno porasla, zaposlila nove ljude, proširila proizvodnju i počela da izvozi svoje proizvode, a to je bio dovoljan razlog da se sa osnivačima opet nađemo na kafi i popričamo o novitetima.

Gaming

Kako je RUR od lokalne ekipe iz igraonice postao uticajni regionalni gejming medij

Već dvadeset godina organizacija RUR bavi se popularizacijom video igara u Srbiji. Njeni osnivači u velikom intervjuu za Netokraciju otkrivaju kako je RUR postao jedna od najvažnijih esports baza u našoj zemlji i šta novo spremaju ljubiteljima gejminga.

Mobilno

Izabrali smo za vas 40 najboljih telefona u ovom trenutku – od €250 do preko €1.000

Da li se i vi često zbunite kada planirate da kupite novi mobilni telefon, posebno sada kada je tržište prezasićeno raznim modelima? Ponuda mobilnih telefona nije nikada bila bogatija za sve ciljne grupe korisnika. Mi smo se potrudili da vam te ponude detaljnije približimo kroz cenovne kategorije najinteresantnijih modela za kupovinu.

Propustili ste

Intervju

Nova zakonska regulativa omogućava lakše dobijanje boravišne vize za strance koji žele da postanu deo srpskog IT sektora

Vlada Srbije početkom godine donela je Uredbu kojom se definišu osnovi boravka stranaca koji se često nazivaju i Startup, Talent i Investor vize, a koja zapravo predstavlja kriterijume za određivanje kategorija stranaca kojima se privremeni boravak u Srbiji može odobriti nezavisno od osnova za odobrenje privremenog boravka. O tome šta to znači za domaći IT sektor, otkrivamo u tekstu koji sledi.

Startapi i poslovanje

Dev Shopper Lazara Stojkovića pomoći će vam da pronađete tim vrhunskih developera

Pandemija korona virusa bila je inicijalna kapisla Lazaru Stojkoviću da u svoj startap portfolio doda još jedan projekat pod nazivom 'Dev Shopper' - servis za brže nalaženje partnerske firme za softverske projekte.

Netokracija

Generacije razdvojene galaksijom

Tokom vikenda IT zajednicu zahvatila je vest da su pojedine kompanije povukle svoju podršku za realizaciju filma o prvom srpskom računaru Galaksija.

Gaming

Državni fakulteti u Beogradu i Kragujevcu dobijaju gejming programe na master studijama

U okviru projekta Master 4.0 studenti master studija nekih od državnih fakulteta uskoro će moći da biraju dva nova programa koji će povezati svet tehnologije i svet umetnosti. Sredstva za realizaciju dobili su beogradski Univerzitet umetnosti u saradnji sa Matematičkim fakultetom i fakulteti Univerziteta u Kragujevcu, koji su nosioci programa.

Kolumna

Digitalizacija obrazovnog sektora je vreme u kome uče i studenti i profesori

Tokom avgusta i septembra celokupan nastavni i nenastavni kadar visokoškolskih ustanova u Srbiji imao je priliku da unapredi svoja znanja i veštine na polju online nastave - uz pomoć kompanije Microsoft i trening centra Semos Education.

Startapi i poslovanje

Novogradnja osvaja Beograd, a City Expert širi marketing tim kako bi odgovorio na potrebe industrije

Sa Igorom Jovićem iz beogradskog City Experta razgovaram o tržištu nekretnina u Srbiji u vreme globalne pandemije, novim projektima poput specijalizovanog oglašavanja za novogradnju, te razlozima zašto ovaj tim intenzivno širi svoj marketing sektor.