Beskontaktno plaćanje u Srbiji poraslo za 154% u odnosu na prošlu godinu

Beskontaktno plaćanje u Srbiji poraslo za 154% u odnosu na prošlu godinu

Srbija iznad evropskog proseka u broju i vrednosti beskontaktnih transakcija, što dokazuje zrelost tržišta za modernija platna rešenja primerena digitalnom dobu.

Novo Mastercard istraživanje pokazuje da je u roku od godinu dana korišćenje beskontaktnih plaćanja u Evropi poraslo za 97% u proseku. Sudeći prema podacima iz avgusta broj beskontaktnih transakcija u Evropi, u odnosu na početak godine, porastao je za 45% u proseku, dok su srpski potrošači plaćali prislanjanjem kartice u većoj meri – te je rast broja beskontakntih plaćanja iznosi 57%.

U isto vreme, vrednost beskontaktnih transakcija u Srbiji se povećao za 31%, što je takođe iznad evropskog proseka od 21%. Ove brojke su samo dokazale da su potrošači u Srbiji u proteklom periodu usvojili sve prednosi koje nudi beskontaktno plaćanje.

Korisnici u Srbiji su spremni da krenu ka modernoj budućnosti plaćanja

Na više od 15 ključnih evropskih tržišta – uključujući Dansku, Hrvatsku, Grčku, Mađarsku, Holandiju, Poljsku i Rusiju – udeo beskontaktnih plaćanja u fizičkim prodavnicama je već premašio 50%. Zanimljivo je da su sistemi javnog prevoza u Evropi glavne oblasti koje podstiču dalji rast broja beskontaktnih transakcija jer omogućavaju brže plaćanje i veću sigurnost.

Čak i u ovom segmentu, Srbija prati evropska tržišta s obzirom na to da su Mastercard beskontaktna plaćanja uvedena u javni prevoz u prestonici početkom ove godine, a korišćenje ove platne opcije među stanovnicima i posetiocima Beograda beleži stalni rast.

Novo istraživanje kompanije i pomenutu statistiku, prokomentarisala je i  Jelena Ristić, direktor za tržišta Srbije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine, koja je između ostalog dodala:

Tokom deset godina postojanja na tržištu, korišćenje beskontaktnih plaćanja se povećalo za ogromnih 154% u poređenju sa prošlom godinom tako da nesumnjivo možemo reći da su korisnici kartica u Srbiji spremni da krenu dalje ka modernoj budućnosti digitalnih plaćanja, a zajednički je zadatak institucionalnog i javnog sektora da omoguće taj razvoj.

Mnoge zemlje u Evropi prihvataju bezgotovinsku ekonomiju

Sa druge strane, predsednik kompanije Mastercard za Evropu, Havijer Perez, izjavio je da je Stari kontinent lider u beskontaktnim plaćanjima i ono što je zajedničko svim zemljama, bez obzira na stopu razvoja ekonomije i privrede, jeste da potrošači prihvataju modernu beskontaktnu tehnologiju.

Najnoviji podaci pokazuju da se širom Evrope drastično menjaju potrošačke navike u smeru beskontaktnih tehnologija, pa neke zemlje kao što je Poljska gde je udeo ove vrste transakcija već preko 80% služe da utabaju stazu ostalim tržištima. Mnoge evropske zemlje prihvataju bezgotovinsku ekonomiju i njihovi građani ubrzano menjaju gotovinska plaćanja za pomenutu tehnologiju. Kompanija Mastercard podržava ovaj trend zbog čega je postavila prihvat beskontaktnih plaćanja kao standard na svim trgovačkim lokacijama širom Evrope do 2020. godine.

Jasno je da Evropa predvodi beskontaktnu revoluciju jer potrošači tragaju za brzim i praktičnim platnim metodama u koje veruju. Pored jednostavnosti i praktičnosti, potrošači takođe traže i dodatne vrednosti kao što su sigurnost i zaštita njihovih plaćanja.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Društvene mreže

Da se bijem sa policijom ne umem, al’ da gutam suzavac – to mogu

Utorak veče. Poput 9/11 i kula bliznakinja, prilepljen sam za TV i pratim dešavanja o kojima izveštavaju reporteri N1. Uživo, pod suzavcem. Za svojih 30 godina nagledao sam se protesta, stoga ne bih da romantizujem kako su ovi drugačiji i kako je diktaturi konačno došao kraj. Jedini kraj koji se nazire jeste apsolutna propast demokratije u Republici Srbiji... ako je ikada i bilo.

E-commerce

Gde je nestala besplatna poštarina i da li će AliExpress ikada vratiti ‘Free Shipping’ za Srbiju?

Pisanja medija s početka meseca o tome da AliExpress izbacuje 'free shipping' određenih proizvoda unelo je paniku među mnogima koji kupuju u ovoj online prodavnici. Mi smo analizirali šta je uzrok ovoj promeni i da li uskoro možemo očekivati da se stvari vrate u normalu.

Kultura 2.0

Kako ste danas?

Pre nekoliko godina jedan lanac privatnih zdravstvenih ustanova preplavio je Beograd bilbordima sa ovim pitanjem. I nikome ko je video nije bilo svejedno. 'Struka' se obrušila na kampanju, a suštinski ni tada ni danas nije bilo jasno koji je tačno problem sa tim što je komunicirano.

Propustili ste

Office Talks Podcast

Zašto ne gotivimo Baku Praseta i Marka Zuckerberga? (gost Goran Jankuloski)

Ova godina se može opisati samo jednom rečju - turbulentno. Osim pandemije i drugih nedaća, svedoci smo i različitih dešavanja na društvenim mrežama, počev od kontraverznih stavova Trampa na Tviteru pa preko novih promena na Facebooku i odnosa sa brendovima.

Kultura 2.0

Kako su dve marketinške agencije i Pozorište Puž napravili dečiju Viber predstavu koju je pratilo 20.000 ljudi

Kada se udruže volja, kreativnost i znanje, postoji rešenje za sve, a to nam pokazuje primer agencija Saatchi and Saatchi, Leo Burnett, kao i Pozorišta Puž i Vibera. Njihovi timovi su usred pandemije odlučili da obraduju mališane i organizuju predstavu - ni manje ni više nego baš na Viberu.

Tehnologija

Spotify je zvanično stigao u Srbiju – pretplata kreće od 580 dinara

Spotify, jedna od najpoznatijih platformi za 'streaming' muzike, dostupan je na tržištu Srbije od srede 15. jula. Šta dolazak ovog servisa znači za domaće korisnike i da li bi isti mogao da ostane u senci veoma prisutnog Deezera?

Startapi i poslovanje

Duško Vesin (Alchemy): Budućnost startapa najviše zavisi od partnera i investitora – ne od proizvoda

Jedan od osnivača startapa Alchemy i nekadašnjeg dryTools, Duško Vesin, otkriva za Netokraciju kako je tekla njihova poslovna priča i na osnovu tog iskustva deli savete za sve buduće preduzetnike.

Startapi i poslovanje

Korisnici žele da sa bankama rade na daljinu, a rešenje nudi domaći Blinking

Video 'onboarding' korisnika, tačnije sistem video identifikacije na daljinu, polako postaje 'mainstream' širom sveta. Domaći Blinking razvio je takvo rešenje, a u nastavku teksta razgovaramo o tome kako ono može da nam skrati čekanje u redovima.

Gaming

Kako predstaviti vašu igru publici kada su svi događaji otkazani – je li spas u pitchevima na daljinu?

Svetska zdravstvena kriza sa jedne strane doprinela je popularizaciji video igara, ali je druge strane uskratila šansu mnogim gejming studijima da izlažu svoje projekte pred publikom na konferencijama i događajima koji su u potpunosti otkazani.