Beskontaktno plaćanje u Srbiji poraslo za 154% u odnosu na prošlu godinu

Beskontaktno plaćanje u Srbiji poraslo za 154% u odnosu na prošlu godinu

Srbija iznad evropskog proseka u broju i vrednosti beskontaktnih transakcija, što dokazuje zrelost tržišta za modernija platna rešenja primerena digitalnom dobu.

Novo Mastercard istraživanje pokazuje da je u roku od godinu dana korišćenje beskontaktnih plaćanja u Evropi poraslo za 97% u proseku. Sudeći prema podacima iz avgusta broj beskontaktnih transakcija u Evropi, u odnosu na početak godine, porastao je za 45% u proseku, dok su srpski potrošači plaćali prislanjanjem kartice u većoj meri – te je rast broja beskontakntih plaćanja iznosi 57%.

U isto vreme, vrednost beskontaktnih transakcija u Srbiji se povećao za 31%, što je takođe iznad evropskog proseka od 21%. Ove brojke su samo dokazale da su potrošači u Srbiji u proteklom periodu usvojili sve prednosi koje nudi beskontaktno plaćanje.

Korisnici u Srbiji su spremni da krenu ka modernoj budućnosti plaćanja

Na više od 15 ključnih evropskih tržišta – uključujući Dansku, Hrvatsku, Grčku, Mađarsku, Holandiju, Poljsku i Rusiju – udeo beskontaktnih plaćanja u fizičkim prodavnicama je već premašio 50%. Zanimljivo je da su sistemi javnog prevoza u Evropi glavne oblasti koje podstiču dalji rast broja beskontaktnih transakcija jer omogućavaju brže plaćanje i veću sigurnost.

Čak i u ovom segmentu, Srbija prati evropska tržišta s obzirom na to da su Mastercard beskontaktna plaćanja uvedena u javni prevoz u prestonici početkom ove godine, a korišćenje ove platne opcije među stanovnicima i posetiocima Beograda beleži stalni rast.

Novo istraživanje kompanije i pomenutu statistiku, prokomentarisala je i  Jelena Ristić, direktor za tržišta Srbije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine, koja je između ostalog dodala:

Tokom deset godina postojanja na tržištu, korišćenje beskontaktnih plaćanja se povećalo za ogromnih 154% u poređenju sa prošlom godinom tako da nesumnjivo možemo reći da su korisnici kartica u Srbiji spremni da krenu dalje ka modernoj budućnosti digitalnih plaćanja, a zajednički je zadatak institucionalnog i javnog sektora da omoguće taj razvoj.

Mnoge zemlje u Evropi prihvataju bezgotovinsku ekonomiju

Sa druge strane, predsednik kompanije Mastercard za Evropu, Havijer Perez, izjavio je da je Stari kontinent lider u beskontaktnim plaćanjima i ono što je zajedničko svim zemljama, bez obzira na stopu razvoja ekonomije i privrede, jeste da potrošači prihvataju modernu beskontaktnu tehnologiju.

Najnoviji podaci pokazuju da se širom Evrope drastično menjaju potrošačke navike u smeru beskontaktnih tehnologija, pa neke zemlje kao što je Poljska gde je udeo ove vrste transakcija već preko 80% služe da utabaju stazu ostalim tržištima. Mnoge evropske zemlje prihvataju bezgotovinsku ekonomiju i njihovi građani ubrzano menjaju gotovinska plaćanja za pomenutu tehnologiju. Kompanija Mastercard podržava ovaj trend zbog čega je postavila prihvat beskontaktnih plaćanja kao standard na svim trgovačkim lokacijama širom Evrope do 2020. godine.

Jasno je da Evropa predvodi beskontaktnu revoluciju jer potrošači tragaju za brzim i praktičnim platnim metodama u koje veruju. Pored jednostavnosti i praktičnosti, potrošači takođe traže i dodatne vrednosti kao što su sigurnost i zaštita njihovih plaćanja.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Mobilno

Google i u Beogradu omogućio pregled javnog gradskog prevoza!

Google Maps od danas su konačno omogućile korisnicima u Beogradu da na svojim pametnim telefonima dobiju uvid u kretanje gradskog prevoza, cene karte i druge bitne informacije o GSP-u.

Kultura 2.0

Mogu li dva prijatelja iz IT-ja pozicionirati Srbiju na mapi evropskih biciklista – kroz projekat Serbia Upside Down?

Dvojica kolega i prijatelja koji rade u IT industriji svoju ljubav prema biciklizmu i putovanjima spojili su u projekat pod nazivom 'Serbia Upside Down'. Njihova ideja je da se kroz velike biciklističke ture u Srbiji naša zemlja približi njihovim kolegama IT-jevcima iz Zapadne Evrope kao vredno turističko mesto. O čemu se tu zapravo radi?

Startapi i poslovanje

Godina u kojoj smo uništili srpski IT

Da, pričam o izmenama zakonskih regulativa vezanih za porez na dohodak građana. Po ko zna koji put imamo šansu da uradimo nešto veliko i sami uprskamo, kao reprezentacija u fudbalu.

Propustili ste

Kultura 2.0

Privatnost na Internetu je nemoguća ali pazite gde i kako ostavljate svoj digitalni ‘otisak’

Kembridž analitika naučila nas je šta može da se desi ako se lični podaci zloupotrebljavaju. Zato na nivou društva moramo naučiti kako mediji i marketing utiču na nas - a naša namera u Laboratoriji za digitalnu sociometriju je upravo to.

Kultura 2.0

Programeri, da li vam je zaista bitno da vam poslodavac obezbedi priliku za edukaciju – ili to možete i sami?

O tome da li su interni treninzi i budžeti za samousavršavanje 'nice to have' ili stvar bez koje se danas ne može, razgovaramo u nastavku teksta.

Startapi i poslovanje

Godina u kojoj smo uništili srpski IT

Da, pričam o izmenama zakonskih regulativa vezanih za porez na dohodak građana. Po ko zna koji put imamo šansu da uradimo nešto veliko i sami uprskamo, kao reprezentacija u fudbalu.

Startapi i poslovanje

CarGo predstavio biznis klasu i nova električna vozila, najavljen i sledeći krug investicija u flotu

Aleksandar Vučić, predsednik Udruženja građana CarGo, predstavio je danas najnoviju biznis klasu koju čini 100 vozila, među kojima se nalazi i električni Jaguari I-Pace. Cilj je, kaže, podići kvalitet usluge ovog servisa uz poštovanje strogih ekoloških normi.

Kultura 2.0

Mogu li dva prijatelja iz IT-ja pozicionirati Srbiju na mapi evropskih biciklista – kroz projekat Serbia Upside Down?

Dvojica kolega i prijatelja koji rade u IT industriji svoju ljubav prema biciklizmu i putovanjima spojili su u projekat pod nazivom 'Serbia Upside Down'. Njihova ideja je da se kroz velike biciklističke ture u Srbiji naša zemlja približi njihovim kolegama IT-jevcima iz Zapadne Evrope kao vredno turističko mesto. O čemu se tu zapravo radi?

Mobilno

Google i u Beogradu omogućio pregled javnog gradskog prevoza!

Google Maps od danas su konačno omogućile korisnicima u Beogradu da na svojim pametnim telefonima dobiju uvid u kretanje gradskog prevoza, cene karte i druge bitne informacije o GSP-u.