Šta nam donosi kupovina GSP karata platnim karticama?

Beograd kao Singapur: Šta nam donosi kupovina GSP karata platnim karticama?

U jeku procesa digitalizacije koji je zahvatio ne samo Srbiju, već i čitav svet, često se zaboravlja da je njena osnovna funkcija to da naš svakodnevni život učini lakšim. Digitalna infrastruktura tako ulazi i u oblasti poput gradskog prevoza, sve to ne bi li ga što više 'opametila'. Da bismo saznali gde se na tom putu nalazi Srbija, da li je ti svetski trendovi zaobilaze ili ne i kako bi se oni ovde mogli primeniti kontaktirali smo kompaniju Mastercard.

Industrijska revolucija sa sobom nije donela samo tehničke preduslove za kvalitetniji i sigurniji život. Ogroman broj ljudi napustio je ruralna područja u potrazi za poslom i došao u gradove u kojima je i ostao. Usled toga, danas ne čudi činjenica da više od polovine svetske populacije živi u gradovima, dok se čak četiri milijarde ljudi gotovo svakodnevno suočava sa jednim od najvećih problema velikih svetskih metropola – kako se što efikasnije prebaciti sa tačke A do tačke B?

Eksperti u oblasti saobraćaja, ekologije, ekonomije i drugih oblasti gotovo da su saglasni da rešenje leži u unapređenju javnog gradskog prevoza. Međutim, njegova optimizacija niti je lak, niti jednostavan proces, budući da bi istovremeno trebalo sinhronizovati naizgled nespojive strane: kreirati sistem koji je dovoljno jednostavan za upotrebu, a istovremeno ga bazirati na tehnologiji koja je već uveliko dostupna.

Uz to, potrebno je voditi brigu o zaštiti životne sredine koja se verovatno najbolje ogleda u naporima gradova širom sveta da limitiraju broj automobila u samom centru, kao i da povećaju upotrebu javnog prevoza – ali i njegov kvalitet. Jedan od preduslova koji se nameće u ovom procesu jeste i jednostavnost kupovine karte za prevoz tj. beskontaktno plaćanje koje se može obaviti i posredstvom platnih kartica tj. rešenja koje su kartirači razvili.

Jedan veliki plus za rastuću industriju turizma

O tome koliko je gorepomenuti problem bitan, svedoči i činjenica da je saobraćajna infrastruktura postala jedan od bitnih faktora prilikom odabira sledeće destinacije za odmor. Turiste više nije dovoljno animirati klasičnim atrakcijama, organizovanim turama, već im ponuditi mogućnost da sami istražuju grad i njegove skrivene kutke – mesta poznata samo lokalcima.

I tu na scenu ponovo stupa elegantno rešenje u vidu cashless plaćanja javnog prevoza koje već posedujemo i koristimo prilikom svake kupovine. Mastercard beskontaktno plaćanje u javnom prevozu primenilo je čak 80 gradova širom sveta – metropola koje su odlučile da odu korak dalje u odnosu na destinacije koje i dalje potenciraju tradicionalne i često veoma komplikovane metode kupovine karata za vožnju javnim prevozom. Stečena prednost, pak, ne završava se samo u domenu saobraćaja.

Građani Singapura među prvima su prihvatili mogućnost kupovine karte u javnom gradskom prevozu koristeći Mastercard platnu karticu. TODAY

Tome u prilog govori i činjenica da je svetska ekološka organizacija C40 Climate Leadership Group navela upravo unapređenje javnog gradskog prevoza kao jedan od svojih prioriteta, a sve u cilju smanjenja potrošnje fosilnih goriva i zagađenja vazduha. Dakle, unapređenjem korisničkog iskustva na nivou javnog prevoza, gradovi koji se na ovaj potez odlučuju ubijaju dve muve jednim udarcem – i ekološku i turističku.

U tome su, između ostalog, uspeli i Čikago i Singapur, koji beskontaktnu naplatu u javnom prevozu primenjuju od 2016. godine i time olakšavaju kretanje ljudi koji trenutno u njima borave, a opredeljuju se za gradski prevoz.

Kupovina GSP karte platnim karticama uskoro i u Beogradu

Međutim, uprkos činjenici da su prioritet svih destinacija koje pretenduju da budu svetske metropole upravo turisti, čini se da od ovog načina kupovine karata zapravo najviše benefita imaju oni koji su tu stalno – stanovnici tih gradova (jer činjenica je da je konstantno trčanje do trafike ili automata, kao i stalna potreba za dopunom, poprilično mukotrpan i bespotreban proces).

Stoga, olakšati život građana u oblasti koja je neophodna i rutinska, a na koju se potencijalno može utrošiti vreme, poenta je novih načina plaćanja i savremenih tehnologija, kako kažu iz kompanije Mastercard.

Štaviše, do kraja godine isto rešenje biće primenjeno u Beogradu – kako saznajemo, 21.12. tekuće godine. Kako sve to zapravo funkcioniše? Na putnicima će biti samo da svoju Mastercard karticu (koja može biti izdata bilo gde u svetu) jednostavno prislone uz BusPlus validator, sačekaju zeleno svetlo i zvučni signal aparata kao potvrdu za uspešnu validaciju, i time završe kupovinu svoje karte za prevoz. Bez čekanja na trafici, bez prisećanja da li su kartu dopunili ili ne.

Izgled novog BusPlus validatora sa integrisanim beskontaktnim plaćanjem za Mastercard platne kartice. sremcica.org.rs

Još jedan od benefita ovog beskontaktnog vida plaćanja, ogleda se u tome što korisnik ne mora da kuca PIN kod tokom kupovine, jer je iznos transakcije daleko manji od 1.500 dinara. Dakle, čitav sistem kupovine karata funkciniše baš kao da ste kartu očitali sa vaše BusPlus kartice. Pored toga, novac građana dodatno je osiguran činjenicom da ukoliko se Mastercard platna kartica prisloni na validator više puta i dalje se naplaćuje samo cena pojedinačne karte.

Puštanjem u rad novog sistema, srpska prestonica tako će postati deo internacionalne mreže gradova koje povezuje ovaj moderan način plaćanja usluga javnog gradskog prevoza. Kako se očekuje, od nove usluge profitiraće i javni i privati sektor, a koliko tačno – saznaćemo već u narednom periodu.

Ostavi komentar

  1. BizNet

    BizNet

    20. 11. 2017. u 20:12 Odgovori

    Treba omogućiti plaćanja i drugim platnim karticama, ne samo MasterCard. MTS korisnici odavno imaju mogućnost bezkontaktnog plaćanja putem svog telefona, kroz aplikaciju.

  2. Milan

    Milan

    20. 11. 2017. u 21:07 Odgovori

    Kako ce kontrola proveravati kupljenu kartu? Da li cemo i njima davati MasterCard, pa ako nismo kupili kartu, mogu odmah da naplate i kaznu? 🙂
    Salim se, ali ipak se pitam, kako je izvedena kontrola karata u ovim gradovima gde je vec implementirana ova vrsta naplate javnog prevoza?

  3. Mix Max

    Mix Max

    21. 11. 2017. u 02:12 Odgovori

    Šta nam donosi kupovina GSP karata platnim karticama? Koja je cena karte koja se kupuje Mastercardom u autobusu prislanjanjem na validator? Da li je to 150 din (aktuelna cena karte ako je kupujete u autobusu kod sofera) ili je 89 din kao kada se kupuje na trafici? Da li je vremenska ili za jednokratnu voznju?

  4. Andrija V

    Andrija V

    9. 12. 2017. u 13:38 Odgovori

    Da li ce ostati mogucnost kupovine posebne kartice za dopunjavanje kao do sad, ili mesecne?

    Pre par nedelja, automat mi je u zeleznickoj stanici Vukov spomenik skinuo 300 i neki dinar za jednu voznju, pa sam malo skeptican.
    Ne, nije bio namesten na zonu 16, niti za 8 -20 putnika 🙂

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Šta rade zaposleni dok HR menadžeri spavaju? Kritikuju LGBT zajednicu i leče decu SMS porukama

Koliko ste upoznati sa kulturom ćutanja, skretanja pogleda i sleganja ramena koja je nikad prisutnija u domaćoj IT zajednici?

E-commerce

Deltin ‘Ananas’ unaprediće domaći e-commerce ne investicijom od €100 miliona, već brigom o korisnicima. Može li on to?

Kompanija Delta Holding najavila je da nakon 30 godina poslovanja u različitim oblastima u 2021. godini ulazi u e-commerce. Analiziram kako bi novi biznis mogao da izgleda i na čemu se mora zasnivati kako bi se takmičio sa konkurencijom.

Kultura 2.0

Sirenin krug poverenja: Zašto founderi toliko često biraju nepotizam?

Nepotizam je neiskren način da se ljudima veruje. Pogotovo u poslu.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Srpski startap B-Fresh sa inovativnim sistemom pakovanja želi da promeni prehrambenu industriju

Tehnologija bi u budućnosti mogla u potpunosti da promeni poljoprivredu i prehrambenu industriju. Startap B-Fresh iz Srbije koji razvija rešenje za duži rok trajanja hrane upravo to dokazuje, ali pokazuje i da Srbija ima još jedan talentovan tim iz 'agrotech' sektora.

Internet marketing

IAB MIXX Awards 2021: Otvorene prijave – žiri bira nagrade u 15 kategorija!

Glavni cilj dodeljivanja IAB MIXX nagrada je da se prepoznaju i istaknu kvalitet realizacije digitalnih strategija i medijskih kampanja. Radovi se mogu prijaviti najkasnije do 12. aprila 2021. godine u jednoj ili više kategorija, a u skladu sa ciljevima kampanje ili projekta.

Digitalni mediji

Šta je to Patreon i koja je njegova uloga u podršci kreatorima sadržaja na Internetu?

U poslednjih dve, tri godine na domaćoj YouTube sceni sve više se govori o Patreonu - platformi koja nezavisnim video kreatorima pomaže da naprave nove modele zarade i okupe publiku koja će ih novčano nagraditi za kvalitetan sadržaj.

Startapi i poslovanje

Endava akvizirala hrvatsku agenciju Five za 33+ miliona evra

Ova kompanija nakon prošlogodišnje akvizicije Comtrade-a nastavlja sa jačanjem svog prisustva u regionu. Hrvatski Five postaje deo ove internacionalne kompanije, a 'exit' je vredan više od 33 miliona evra - kroz deonice i keš.

Office Talks Podcast

Prevara od 70 miliona dolara – ko je kriv?

U 36. epizodi Netokracijinog Office Talks podcasta ugostili smo novinara BIRN-a, Aleksandra Đorđevića, sa kojim smo razgovarali o Internet prevarama. Reč je o nepostojećim sajtovima za kupovinu kriptovaluta i berzama, te call centrima koji su nedavno dospeli u žižu javnosti.

Kultura 2.0

Oporezivanje digitalne imovine u Srbiji: Koje obaveze imaju fizička i pravna lica?

Do decembra 2020. godine poreski propisi nisu izričito prepoznavali digitalnu imovinu i to je vodilo nepovoljnom poreskom tretmanu transakcija koje uključuju digitalnu imovinu, ali i pravnoj nesigurnosti o tome kako se digitalna imovina oporezuje. U tekstu objašnjavamo kako sada stoje stvari po tom pitanju.