Šta nam donosi kupovina GSP karata platnim karticama?

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

Beograd kao Singapur: Šta nam donosi kupovina GSP karata platnim karticama?

U jeku procesa digitalizacije koji je zahvatio ne samo Srbiju, već i čitav svet, često se zaboravlja da je njena osnovna funkcija to da naš svakodnevni život učini lakšim. Digitalna infrastruktura tako ulazi i u oblasti poput gradskog prevoza, sve to ne bi li ga što više 'opametila'. Da bismo saznali gde se na tom putu nalazi Srbija, da li je ti svetski trendovi zaobilaze ili ne i kako bi se oni ovde mogli primeniti kontaktirali smo kompaniju Mastercard.

Industrijska revolucija sa sobom nije donela samo tehničke preduslove za kvalitetniji i sigurniji život. Ogroman broj ljudi napustio je ruralna područja u potrazi za poslom i došao u gradove u kojima je i ostao. Usled toga, danas ne čudi činjenica da više od polovine svetske populacije živi u gradovima, dok se čak četiri milijarde ljudi gotovo svakodnevno suočava sa jednim od najvećih problema velikih svetskih metropola – kako se što efikasnije prebaciti sa tačke A do tačke B?

Eksperti u oblasti saobraćaja, ekologije, ekonomije i drugih oblasti gotovo da su saglasni da rešenje leži u unapređenju javnog gradskog prevoza. Međutim, njegova optimizacija niti je lak, niti jednostavan proces, budući da bi istovremeno trebalo sinhronizovati naizgled nespojive strane: kreirati sistem koji je dovoljno jednostavan za upotrebu, a istovremeno ga bazirati na tehnologiji koja je već uveliko dostupna.

Uz to, potrebno je voditi brigu o zaštiti životne sredine koja se verovatno najbolje ogleda u naporima gradova širom sveta da limitiraju broj automobila u samom centru, kao i da povećaju upotrebu javnog prevoza – ali i njegov kvalitet. Jedan od preduslova koji se nameće u ovom procesu jeste i jednostavnost kupovine karte za prevoz tj. beskontaktno plaćanje koje se može obaviti i posredstvom platnih kartica tj. rešenja koje su kartirači razvili.

Jedan veliki plus za rastuću industriju turizma

O tome koliko je gorepomenuti problem bitan, svedoči i činjenica da je saobraćajna infrastruktura postala jedan od bitnih faktora prilikom odabira sledeće destinacije za odmor. Turiste više nije dovoljno animirati klasičnim atrakcijama, organizovanim turama, već im ponuditi mogućnost da sami istražuju grad i njegove skrivene kutke – mesta poznata samo lokalcima.

I tu na scenu ponovo stupa elegantno rešenje u vidu cashless plaćanja javnog prevoza koje već posedujemo i koristimo prilikom svake kupovine. Mastercard beskontaktno plaćanje u javnom prevozu primenilo je čak 80 gradova širom sveta – metropola koje su odlučile da odu korak dalje u odnosu na destinacije koje i dalje potenciraju tradicionalne i često veoma komplikovane metode kupovine karata za vožnju javnim prevozom. Stečena prednost, pak, ne završava se samo u domenu saobraćaja.

Građani Singapura među prvima su prihvatili mogućnost kupovine karte u javnom gradskom prevozu koristeći Mastercard platnu karticu. TODAY

Tome u prilog govori i činjenica da je svetska ekološka organizacija C40 Climate Leadership Group navela upravo unapređenje javnog gradskog prevoza kao jedan od svojih prioriteta, a sve u cilju smanjenja potrošnje fosilnih goriva i zagađenja vazduha. Dakle, unapređenjem korisničkog iskustva na nivou javnog prevoza, gradovi koji se na ovaj potez odlučuju ubijaju dve muve jednim udarcem – i ekološku i turističku.

U tome su, između ostalog, uspeli i Čikago i Singapur, koji beskontaktnu naplatu u javnom prevozu primenjuju od 2016. godine i time olakšavaju kretanje ljudi koji trenutno u njima borave, a opredeljuju se za gradski prevoz.

Kupovina GSP karte platnim karticama uskoro i u Beogradu

Međutim, uprkos činjenici da su prioritet svih destinacija koje pretenduju da budu svetske metropole upravo turisti, čini se da od ovog načina kupovine karata zapravo najviše benefita imaju oni koji su tu stalno – stanovnici tih gradova (jer činjenica je da je konstantno trčanje do trafike ili automata, kao i stalna potreba za dopunom, poprilično mukotrpan i bespotreban proces).

Stoga, olakšati život građana u oblasti koja je neophodna i rutinska, a na koju se potencijalno može utrošiti vreme, poenta je novih načina plaćanja i savremenih tehnologija, kako kažu iz kompanije Mastercard.

Štaviše, do kraja godine isto rešenje biće primenjeno u Beogradu – kako saznajemo, 21.12. tekuće godine. Kako sve to zapravo funkcioniše? Na putnicima će biti samo da svoju Mastercard karticu (koja može biti izdata bilo gde u svetu) jednostavno prislone uz BusPlus validator, sačekaju zeleno svetlo i zvučni signal aparata kao potvrdu za uspešnu validaciju, i time završe kupovinu svoje karte za prevoz. Bez čekanja na trafici, bez prisećanja da li su kartu dopunili ili ne.

Izgled novog BusPlus validatora sa integrisanim beskontaktnim plaćanjem za Mastercard platne kartice. sremcica.org.rs

Još jedan od benefita ovog beskontaktnog vida plaćanja, ogleda se u tome što korisnik ne mora da kuca PIN kod tokom kupovine, jer je iznos transakcije daleko manji od 1.500 dinara. Dakle, čitav sistem kupovine karata funkciniše baš kao da ste kartu očitali sa vaše BusPlus kartice. Pored toga, novac građana dodatno je osiguran činjenicom da ukoliko se Mastercard platna kartica prisloni na validator više puta i dalje se naplaćuje samo cena pojedinačne karte.

Puštanjem u rad novog sistema, srpska prestonica tako će postati deo internacionalne mreže gradova koje povezuje ovaj moderan način plaćanja usluga javnog gradskog prevoza. Kako se očekuje, od nove usluge profitiraće i javni i privati sektor, a koliko tačno – saznaćemo već u narednom periodu.

Ostavi komentar

  1. BizNet

    BizNet

    20. 11. 2017. u 20:12 Odgovori

    Treba omogućiti plaćanja i drugim platnim karticama, ne samo MasterCard. MTS korisnici odavno imaju mogućnost bezkontaktnog plaćanja putem svog telefona, kroz aplikaciju.

  2. Milan

    Milan

    20. 11. 2017. u 21:07 Odgovori

    Kako ce kontrola proveravati kupljenu kartu? Da li cemo i njima davati MasterCard, pa ako nismo kupili kartu, mogu odmah da naplate i kaznu? 🙂
    Salim se, ali ipak se pitam, kako je izvedena kontrola karata u ovim gradovima gde je vec implementirana ova vrsta naplate javnog prevoza?

  3. Mix Max

    Mix Max

    21. 11. 2017. u 02:12 Odgovori

    Šta nam donosi kupovina GSP karata platnim karticama? Koja je cena karte koja se kupuje Mastercardom u autobusu prislanjanjem na validator? Da li je to 150 din (aktuelna cena karte ako je kupujete u autobusu kod sofera) ili je 89 din kao kada se kupuje na trafici? Da li je vremenska ili za jednokratnu voznju?

  4. Andrija V

    Andrija V

    9. 12. 2017. u 13:38 Odgovori

    Da li ce ostati mogucnost kupovine posebne kartice za dopunjavanje kao do sad, ili mesecne?

    Pre par nedelja, automat mi je u zeleznickoj stanici Vukov spomenik skinuo 300 i neki dinar za jednu voznju, pa sam malo skeptican.
    Ne, nije bio namesten na zonu 16, niti za 8 -20 putnika 🙂

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Dejan Milošević: Istraživanje i rad na sebi sastavni su deo karijere svakog uspešnog developera

Prethodnih 20 godina Dejan Milošević radi u IT industriji, gde je imao priliku da se susretne sa različitim programskim jezicima i stručnim pozicijama. Sada je član kompanije HTEC, a on nam je otkrio kako je izgledala njegova karijera na 'tech' sceni i šta tačno podrazumeva pozicija Tech Excellence Specialist na kojoj trenutno radi.

Gaming

Gejming u 2022. godini: PC, konzole ili mobilni telefoni – pitanje je sad?

Gejming je iz godine u godinu sve popularniji deo pop kulture širom sveta. Izrada video igara novijih generacija dostigla je jedan sasvim novi nivo, pa se danas više nego ikada pre postavlja pitanja da li su primat u ovom svetu uzeli PC mašine ili gejming konzole.

Karijere

Kako je Miljan od pozicije praktikanta došao do posla softver inženjera u Microsoft razvojnom centru

Microsoft i ove godine organizuje plaćenu studentsku praksu u svom razvojnom centru, a svi zainteresovani studenti mogu da se prijave do 7. avgusta.

Propustili ste

Gaming

Playstudios sa fondom od $10 miliona i osnivanjem novog blockchain tima ulazi u web3

Kompanija Playstudios, kreator revolucionarne platforme lojalnosti 'playAWARDS' i brojnih nagrađivanih mobilnih igara, juče je najavila pokretanje novog blokchain departmana pod nazivom 'playBLOCKS'.

Karijere

HelloWorld i ove godine ispituje ‘Puls srpske IT zajednice’: IT-jevci, popunite anketu i podržite istraživanje

Sajt za zapošljavanje IT kadrova HelloWorld.rs i međunarodna istraživačka agencija MASMI trenutno sprovode istraživanje o iskustvima na poslu u IT sektoru.

Novost

Solana blockchain je najnovija žrtva hakerskog napada – šta ovo znači za budućnost crypto tržišta?

Čelnici kompanije navode da su nepoznati napadači do sada opljačkali oko 8.000 crypto novčanika, a da korisnici broje štetu od 8 miliona dolara.

Office Talks Podcast

$60 miliona investicije za razvoj web3 alata

Gosti 104. epizode Netokracijinog Office Talks podcasta bili su Miljan Tekić (COO) i Nebojša Urošević (suosnivač) iz kompanije Tenderly. Sa njima smo imali priliku da razgovaramo o trenutnom razvoju kompanije, širenju tima i investiciji, uz osvrt na sadašnju situaciju u globalnoj web3 industriji.

Internet marketing

Google odlaže ukidanje ‘third party’ kolačića do 2024. godine – šta to znači za oglašivače?

Kako se domaće kompanije i marketinške agencije prilagođavaju najavljenim promenama i da li će biti spremne kada do njih dođe?

Karijere

Kako je Miljan od pozicije praktikanta došao do posla softver inženjera u Microsoft razvojnom centru

Microsoft i ove godine organizuje plaćenu studentsku praksu u svom razvojnom centru, a svi zainteresovani studenti mogu da se prijave do 7. avgusta.