Šta nam donosi kupovina GSP karata platnim karticama?

Beograd kao Singapur: Šta nam donosi kupovina GSP karata platnim karticama?

U jeku procesa digitalizacije koji je zahvatio ne samo Srbiju, već i čitav svet, često se zaboravlja da je njena osnovna funkcija to da naš svakodnevni život učini lakšim. Digitalna infrastruktura tako ulazi i u oblasti poput gradskog prevoza, sve to ne bi li ga što više 'opametila'. Da bismo saznali gde se na tom putu nalazi Srbija, da li je ti svetski trendovi zaobilaze ili ne i kako bi se oni ovde mogli primeniti kontaktirali smo kompaniju Mastercard.

Industrijska revolucija sa sobom nije donela samo tehničke preduslove za kvalitetniji i sigurniji život. Ogroman broj ljudi napustio je ruralna područja u potrazi za poslom i došao u gradove u kojima je i ostao. Usled toga, danas ne čudi činjenica da više od polovine svetske populacije živi u gradovima, dok se čak četiri milijarde ljudi gotovo svakodnevno suočava sa jednim od najvećih problema velikih svetskih metropola – kako se što efikasnije prebaciti sa tačke A do tačke B?

Eksperti u oblasti saobraćaja, ekologije, ekonomije i drugih oblasti gotovo da su saglasni da rešenje leži u unapređenju javnog gradskog prevoza. Međutim, njegova optimizacija niti je lak, niti jednostavan proces, budući da bi istovremeno trebalo sinhronizovati naizgled nespojive strane: kreirati sistem koji je dovoljno jednostavan za upotrebu, a istovremeno ga bazirati na tehnologiji koja je već uveliko dostupna.

Uz to, potrebno je voditi brigu o zaštiti životne sredine koja se verovatno najbolje ogleda u naporima gradova širom sveta da limitiraju broj automobila u samom centru, kao i da povećaju upotrebu javnog prevoza – ali i njegov kvalitet. Jedan od preduslova koji se nameće u ovom procesu jeste i jednostavnost kupovine karte za prevoz tj. beskontaktno plaćanje koje se može obaviti i posredstvom platnih kartica tj. rešenja koje su kartirači razvili.

Jedan veliki plus za rastuću industriju turizma

O tome koliko je gorepomenuti problem bitan, svedoči i činjenica da je saobraćajna infrastruktura postala jedan od bitnih faktora prilikom odabira sledeće destinacije za odmor. Turiste više nije dovoljno animirati klasičnim atrakcijama, organizovanim turama, već im ponuditi mogućnost da sami istražuju grad i njegove skrivene kutke – mesta poznata samo lokalcima.

I tu na scenu ponovo stupa elegantno rešenje u vidu cashless plaćanja javnog prevoza koje već posedujemo i koristimo prilikom svake kupovine. Mastercard beskontaktno plaćanje u javnom prevozu primenilo je čak 80 gradova širom sveta – metropola koje su odlučile da odu korak dalje u odnosu na destinacije koje i dalje potenciraju tradicionalne i često veoma komplikovane metode kupovine karata za vožnju javnim prevozom. Stečena prednost, pak, ne završava se samo u domenu saobraćaja.

TODAY
Građani Singapura među prvima su prihvatili mogućnost kupovine karte u javnom gradskom prevozu koristeći Mastercard platnu karticu.

Tome u prilog govori i činjenica da je svetska ekološka organizacija C40 Climate Leadership Group navela upravo unapređenje javnog gradskog prevoza kao jedan od svojih prioriteta, a sve u cilju smanjenja potrošnje fosilnih goriva i zagađenja vazduha. Dakle, unapređenjem korisničkog iskustva na nivou javnog prevoza, gradovi koji se na ovaj potez odlučuju ubijaju dve muve jednim udarcem – i ekološku i turističku.

U tome su, između ostalog, uspeli i Čikago i Singapur, koji beskontaktnu naplatu u javnom prevozu primenjuju od 2016. godine i time olakšavaju kretanje ljudi koji trenutno u njima borave, a opredeljuju se za gradski prevoz.

Kupovina GSP karte platnim karticama uskoro i u Beogradu

Međutim, uprkos činjenici da su prioritet svih destinacija koje pretenduju da budu svetske metropole upravo turisti, čini se da od ovog načina kupovine karata zapravo najviše benefita imaju oni koji su tu stalno – stanovnici tih gradova (jer činjenica je da je konstantno trčanje do trafike ili automata, kao i stalna potreba za dopunom, poprilično mukotrpan i bespotreban proces).

Stoga, olakšati život građana u oblasti koja je neophodna i rutinska, a na koju se potencijalno može utrošiti vreme, poenta je novih načina plaćanja i savremenih tehnologija, kako kažu iz kompanije Mastercard.

Štaviše, do kraja godine isto rešenje biće primenjeno u Beogradu – kako saznajemo, 21.12. tekuće godine. Kako sve to zapravo funkcioniše? Na putnicima će biti samo da svoju Mastercard karticu (koja može biti izdata bilo gde u svetu) jednostavno prislone uz BusPlus validator, sačekaju zeleno svetlo i zvučni signal aparata kao potvrdu za uspešnu validaciju, i time završe kupovinu svoje karte za prevoz. Bez čekanja na trafici, bez prisećanja da li su kartu dopunili ili ne.

sremcica.org.rs
Izgled novog BusPlus validatora sa integrisanim beskontaktnim plaćanjem za Mastercard platne kartice.

Još jedan od benefita ovog beskontaktnog vida plaćanja, ogleda se u tome što korisnik ne mora da kuca PIN kod tokom kupovine, jer je iznos transakcije daleko manji od 1.500 dinara. Dakle, čitav sistem kupovine karata funkciniše baš kao da ste kartu očitali sa vaše BusPlus kartice. Pored toga, novac građana dodatno je osiguran činjenicom da ukoliko se Mastercard platna kartica prisloni na validator više puta i dalje se naplaćuje samo cena pojedinačne karte.

Puštanjem u rad novog sistema, srpska prestonica tako će postati deo internacionalne mreže gradova koje povezuje ovaj moderan način plaćanja usluga javnog gradskog prevoza. Kako se očekuje, od nove usluge profitiraće i javni i privati sektor, a koliko tačno – saznaćemo već u narednom periodu.

Ostavi komentar

  1. BizNet

    BizNet

    20. 11. 2017. u 20:12 Odgovori

    Treba omogućiti plaćanja i drugim platnim karticama, ne samo MasterCard. MTS korisnici odavno imaju mogućnost bezkontaktnog plaćanja putem svog telefona, kroz aplikaciju.

  2. Milan

    Milan

    20. 11. 2017. u 21:07 Odgovori

    Kako ce kontrola proveravati kupljenu kartu? Da li cemo i njima davati MasterCard, pa ako nismo kupili kartu, mogu odmah da naplate i kaznu? 🙂
    Salim se, ali ipak se pitam, kako je izvedena kontrola karata u ovim gradovima gde je vec implementirana ova vrsta naplate javnog prevoza?

  3. Mix Max

    Mix Max

    21. 11. 2017. u 02:12 Odgovori

    Šta nam donosi kupovina GSP karata platnim karticama? Koja je cena karte koja se kupuje Mastercardom u autobusu prislanjanjem na validator? Da li je to 150 din (aktuelna cena karte ako je kupujete u autobusu kod sofera) ili je 89 din kao kada se kupuje na trafici? Da li je vremenska ili za jednokratnu voznju?

  4. Andrija V

    Andrija V

    9. 12. 2017. u 13:38 Odgovori

    Da li ce ostati mogucnost kupovine posebne kartice za dopunjavanje kao do sad, ili mesecne?

    Pre par nedelja, automat mi je u zeleznickoj stanici Vukov spomenik skinuo 300 i neki dinar za jednu voznju, pa sam malo skeptican.
    Ne, nije bio namesten na zonu 16, niti za 8 -20 putnika 🙂

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

5 razloga zašto paušalci ne veruju izmenama zakona i zašto se javno bune protiv njihovog usvajanja

Svako ko je prisustvovao otvorenim razgovorima povodom donošenja novih zakona o poslovanju i oporezivanju paušalaca ima samo jedan pridev - zapaljivo. Suprostavljene strane diskutovale su o zakonskim predlozima, a šta je to što paušalci ističu kao najveće probleme, pročitajte u nastavku ovog teksta.

Kultura 2.0

Horor priče iz industrije: Plata koja nikada nije stigla

Želite da promenite firmu jer više nema šta da vam ponudi? Ja bih, na vašem mestu, ponovo razmislio - ko zna šta vas čeka u sledećoj.

Startapi i poslovanje

Da li je zbog ‘paušala’ na pomolu novi egzodus programera i digitalnih stručnjaka?

Od svih dilema koje poslednjih mesec dana potresaju domaću IT zajednicu, jedna od najizraženijih i najstrastvenijih glasi - otići ili ostati?

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Tesla Nation: Platforma za networking, poslove i konsultacije bila je logičan korak za Startit

Sinoć su u beogradskom Domu omladine premijerno objavljeni prvi rezultati novog projekta iza kojeg stoji SEE ICT - Tesla Nation. Vukašin Stojkov podelio je sa publikom kako će ova platforma pomoći Srbiji da se rebrendira kao 'go-to' destinacija za tehnološko znanje.

Startapi i poslovanje

Dobra ‘Employer Branding’ strategija je HR sadržaj na marketinški način

Već neko vreme polemiše se o tome kako i na koji način bi odgovornosti i zadaci HR sektora i marketinga trebalo da se preklapaju kada je Employer Branding u pitanju. Čarobne formule nema, ali ima određenih 'caka' kako da obe strane budu zadovoljne.

Kultura 2.0

Stuberi: YouTube uspeh nisu pregledi već odnos prema publici

Ako niste tinejdžer ili svoje slobodno vreme ne provodite istražujući YouTube, verovatno ne znate da domaću scenu na svakih mesec, dva zahvata prava ‘drama’. Sa druge strane, pak, stoji kanal 'Stuberi' koji prati skoro milion ljudi, a koji se ne služe tim trikovima. Oni su za Netokraciju podelili svoju priču.

Startapi i poslovanje

Domaći Teodesk omogućava interno praćenje poslovnih aktivnosti za 1.000 korisnika u Srbiji – od komunikacije do organizacije

I kompanije i mali timovi u digitalnoj industriji gotovo da ne mogu da funkcionišu bez kolaboracionih i menadžerskih aplikacija. U gomili tih softverskih rešenja, beogradski Teodesk u jednoj platformi nudi čitav niz alata koje zadovoljavaju različite poslovne potrebe jedne firme.

Karijere

Devojke, želite praksu u agenciji Namics? Prijavite se za programerski hakaton!

Takmičenje namenjeno svim ženama zainteresovanim za programiranje u organizaciji agencije Namics zakazano je za 14. decembar, a na njega se mogu prijaviti i učesnice koje nemaju profesionalno programersko iskustvo.

Kultura 2.0

Tekst koji treba da pročitate pre odlaska u Kinu

Sve je više ljudi koji me u poslednje vreme pitaju kako da se pripreme za (kratki) put u Kinu. Kapiram da me niko to ne bi pitao da pre dva meseca nisam pomislio da je baš sjajna ideja da odem kao novinar na Svetsko prvenstvo u košarci i provedem tri nedelje u nekoliko kineskih gradova.