Šta nam donosi kupovina GSP karata platnim karticama?

Beograd kao Singapur: Šta nam donosi kupovina GSP karata platnim karticama?

U jeku procesa digitalizacije koji je zahvatio ne samo Srbiju, već i čitav svet, često se zaboravlja da je njena osnovna funkcija to da naš svakodnevni život učini lakšim. Digitalna infrastruktura tako ulazi i u oblasti poput gradskog prevoza, sve to ne bi li ga što više 'opametila'. Da bismo saznali gde se na tom putu nalazi Srbija, da li je ti svetski trendovi zaobilaze ili ne i kako bi se oni ovde mogli primeniti kontaktirali smo kompaniju Mastercard.

Industrijska revolucija sa sobom nije donela samo tehničke preduslove za kvalitetniji i sigurniji život. Ogroman broj ljudi napustio je ruralna područja u potrazi za poslom i došao u gradove u kojima je i ostao. Usled toga, danas ne čudi činjenica da više od polovine svetske populacije živi u gradovima, dok se čak četiri milijarde ljudi gotovo svakodnevno suočava sa jednim od najvećih problema velikih svetskih metropola – kako se što efikasnije prebaciti sa tačke A do tačke B?

Eksperti u oblasti saobraćaja, ekologije, ekonomije i drugih oblasti gotovo da su saglasni da rešenje leži u unapređenju javnog gradskog prevoza. Međutim, njegova optimizacija niti je lak, niti jednostavan proces, budući da bi istovremeno trebalo sinhronizovati naizgled nespojive strane: kreirati sistem koji je dovoljno jednostavan za upotrebu, a istovremeno ga bazirati na tehnologiji koja je već uveliko dostupna.

Uz to, potrebno je voditi brigu o zaštiti životne sredine koja se verovatno najbolje ogleda u naporima gradova širom sveta da limitiraju broj automobila u samom centru, kao i da povećaju upotrebu javnog prevoza – ali i njegov kvalitet. Jedan od preduslova koji se nameće u ovom procesu jeste i jednostavnost kupovine karte za prevoz tj. beskontaktno plaćanje koje se može obaviti i posredstvom platnih kartica tj. rešenja koje su kartirači razvili.

Jedan veliki plus za rastuću industriju turizma

O tome koliko je gorepomenuti problem bitan, svedoči i činjenica da je saobraćajna infrastruktura postala jedan od bitnih faktora prilikom odabira sledeće destinacije za odmor. Turiste više nije dovoljno animirati klasičnim atrakcijama, organizovanim turama, već im ponuditi mogućnost da sami istražuju grad i njegove skrivene kutke – mesta poznata samo lokalcima.

I tu na scenu ponovo stupa elegantno rešenje u vidu cashless plaćanja javnog prevoza koje već posedujemo i koristimo prilikom svake kupovine. Mastercard beskontaktno plaćanje u javnom prevozu primenilo je čak 80 gradova širom sveta – metropola koje su odlučile da odu korak dalje u odnosu na destinacije koje i dalje potenciraju tradicionalne i često veoma komplikovane metode kupovine karata za vožnju javnim prevozom. Stečena prednost, pak, ne završava se samo u domenu saobraćaja.

TODAY
Građani Singapura među prvima su prihvatili mogućnost kupovine karte u javnom gradskom prevozu koristeći Mastercard platnu karticu.

Tome u prilog govori i činjenica da je svetska ekološka organizacija C40 Climate Leadership Group navela upravo unapređenje javnog gradskog prevoza kao jedan od svojih prioriteta, a sve u cilju smanjenja potrošnje fosilnih goriva i zagađenja vazduha. Dakle, unapređenjem korisničkog iskustva na nivou javnog prevoza, gradovi koji se na ovaj potez odlučuju ubijaju dve muve jednim udarcem – i ekološku i turističku.

U tome su, između ostalog, uspeli i Čikago i Singapur, koji beskontaktnu naplatu u javnom prevozu primenjuju od 2016. godine i time olakšavaju kretanje ljudi koji trenutno u njima borave, a opredeljuju se za gradski prevoz.

Kupovina GSP karte platnim karticama uskoro i u Beogradu

Međutim, uprkos činjenici da su prioritet svih destinacija koje pretenduju da budu svetske metropole upravo turisti, čini se da od ovog načina kupovine karata zapravo najviše benefita imaju oni koji su tu stalno – stanovnici tih gradova (jer činjenica je da je konstantno trčanje do trafike ili automata, kao i stalna potreba za dopunom, poprilično mukotrpan i bespotreban proces).

Stoga, olakšati život građana u oblasti koja je neophodna i rutinska, a na koju se potencijalno može utrošiti vreme, poenta je novih načina plaćanja i savremenih tehnologija, kako kažu iz kompanije Mastercard.

Štaviše, do kraja godine isto rešenje biće primenjeno u Beogradu – kako saznajemo, 21.12. tekuće godine. Kako sve to zapravo funkcioniše? Na putnicima će biti samo da svoju Mastercard karticu (koja može biti izdata bilo gde u svetu) jednostavno prislone uz BusPlus validator, sačekaju zeleno svetlo i zvučni signal aparata kao potvrdu za uspešnu validaciju, i time završe kupovinu svoje karte za prevoz. Bez čekanja na trafici, bez prisećanja da li su kartu dopunili ili ne.

sremcica.org.rs
Izgled novog BusPlus validatora sa integrisanim beskontaktnim plaćanjem za Mastercard platne kartice.

Još jedan od benefita ovog beskontaktnog vida plaćanja, ogleda se u tome što korisnik ne mora da kuca PIN kod tokom kupovine, jer je iznos transakcije daleko manji od 1.500 dinara. Dakle, čitav sistem kupovine karata funkciniše baš kao da ste kartu očitali sa vaše BusPlus kartice. Pored toga, novac građana dodatno je osiguran činjenicom da ukoliko se Mastercard platna kartica prisloni na validator više puta i dalje se naplaćuje samo cena pojedinačne karte.

Puštanjem u rad novog sistema, srpska prestonica tako će postati deo internacionalne mreže gradova koje povezuje ovaj moderan način plaćanja usluga javnog gradskog prevoza. Kako se očekuje, od nove usluge profitiraće i javni i privati sektor, a koliko tačno – saznaćemo već u narednom periodu.

Ostavi komentar

  1. BizNet

    BizNet

    20. 11. 2017. u 20:12 Odgovori

    Treba omogućiti plaćanja i drugim platnim karticama, ne samo MasterCard. MTS korisnici odavno imaju mogućnost bezkontaktnog plaćanja putem svog telefona, kroz aplikaciju.

  2. Milan

    Milan

    20. 11. 2017. u 21:07 Odgovori

    Kako ce kontrola proveravati kupljenu kartu? Da li cemo i njima davati MasterCard, pa ako nismo kupili kartu, mogu odmah da naplate i kaznu? 🙂
    Salim se, ali ipak se pitam, kako je izvedena kontrola karata u ovim gradovima gde je vec implementirana ova vrsta naplate javnog prevoza?

  3. Mix Max

    Mix Max

    21. 11. 2017. u 02:12 Odgovori

    Šta nam donosi kupovina GSP karata platnim karticama? Koja je cena karte koja se kupuje Mastercardom u autobusu prislanjanjem na validator? Da li je to 150 din (aktuelna cena karte ako je kupujete u autobusu kod sofera) ili je 89 din kao kada se kupuje na trafici? Da li je vremenska ili za jednokratnu voznju?

  4. Andrija V

    Andrija V

    9. 12. 2017. u 13:38 Odgovori

    Da li ce ostati mogucnost kupovine posebne kartice za dopunjavanje kao do sad, ili mesecne?

    Pre par nedelja, automat mi je u zeleznickoj stanici Vukov spomenik skinuo 300 i neki dinar za jednu voznju, pa sam malo skeptican.
    Ne, nije bio namesten na zonu 16, niti za 8 -20 putnika 🙂

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Odložen rok za zapošljavanje preduzetnika uz olakšice – novi datum je 60 dana od ukidanja vanrednog stanja

Rok za sticanje statusa kvalifikovanog novozaposlenog lica izmenjen je uredbom Vlade Republike Srbije i sada je će biti moguć 60 dana nakon završetka vanrednog stanja.

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Kako srpski IT-jevci treba da se brendiraju u inostranstvu – kao jeftina ili kvalitetna radna snaga?

Aktuelna pandemijska kriza (i njene ekonomske posledice), naveli su nas na sledeće pitanje: da li će domaće IT kompanije, agencije, frilenseri i regruteri morati da promene način na koji predstavljaju svoje proizvode, usluge i kadar na međunarodnom tržištu? Dakle, hoćemo li u prvi plat isticati da smo povoljni, da imamo kvalitetan kadar - ili oba?

Kultura 2.0

Kreativni direktori agencija otkrivaju da li je ekonomska kriza ubica kreativnosti – ili ne

Ako se bavite poslom koji počiva na originalnosti i kreativnosti, da li ste u tome u prethodna dva meseca bili uspešni? Ukoliko niste, kreativni direktori marketinških agencija otkrivaju svoje savete.

Novost

Google imenovao svog predstavnika u Srbiji – saopštava SHARE Fondacija

Poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti obratio se kompaniji Google i nakon pregovora sa njihovim pravnim timom, ova kompanija odredila je svog predstavnika u Srbiji u skladu sa domaćim Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti.

Gaming

Apple Arcade dovešće više igrača srpskim gejming studijima – samo ako pametno postave strategiju

Servis Apple Arcade sada je i zvanično dostupan u Srbiji, a benefite bi, osim igrača, mogli da imaju i gejming studiji i developeri - kroz dodatni izvor zarade i veću vidljivost njihovih igara. Otkrivamo na koji način izgleda i šta sve donosi saradnja sa kompanijom Apple.

Tehnologija

Ne, hocudaglasam.com ne prikuplja podatke građana jer to nije ‘lažni’ sajt za glasanje

Vlada Srbije upozorila je da se pojavio lažni sajt za glasanje iz inostranstva i apelovala je na građane da budu oprezni u pogledu toga kome ostavljaju svoje podatke budući da postoji mogućnost njihove zloupotrebe. U ekskluzivnom razgovoru sa tvorcem ovog sajta otkrivamo kako servis pomaže našim građanima u dijaspori, šta on jeste - a šta nije.

Startapi i poslovanje

Oslanjajući se na poznanstva i preporuke, Recrooit želi da promeni način na koji zapošljavamo stručne kandidate

Recrooit je nova domaća platforma za regrutovanje kandidata koja ima za cilj da olakša celokupan proces zapošljavanja i postane glavni saveznik poslodavaca i regrutera prilikom zapošljavanja IT kvalifikovanih kadrova - oslanjajući se na zajednicu i preporuke iskusnih profesionalaca u svim industrijama.