Kako da planirate vašu ICO promociju i pored Facebook, Google i Twitter zabrane reklamiranja

Kako da planirate vašu ICO promociju i pored Facebook, Google i Twitter zabrane reklamiranja

Nedavno me je nekoliko klijenata zamolilo da im pomognem oko ICO projekata, pre svega na nivou online kampanja. S obzirom da mi je u fokusu rad sa tech kompanijama ovo je delovalo kao logična nadgradnja pa sam za mesec dana naučila mnogo o kripto svetu i blokčejn tehnologiji. Malo je reći da sam postala apsolutni fan blokčejn revolucije!

Na početku istraživanja, iznendadila sam se koliko je ICO, kao oblik prikupljanja investicija dobra opcija! Sama činjenica da vaš projekat za samo par nedelja može skupiti desetine ili stotine miliona dolara je zapanjujuća! Baš zbog toga mi je na mahove čitav koncept mirisao na Internet prevaru, ali se ispostavilo da je suština jako prosta – aktivnost nije nelegalna mada nije svuda ni regulisana, stoga taj momenat ostavlja prostor za manipulacije i obmane.

Kako je moj fokus u okviru ICO projekta marketing, skorašnje zabrane u svetu onlajn reklamiranja kriptovaluta primorale su me da revidiram strategiju. Najbitnije pitanje je bilo – koliko menjati prvobitni plan da se prilagodim zabranama reklamiranja na Facebook-u, Twitter-u i Google-u i koje su mi druge opcije?

Zbog čega su Facebook i Twitter zabranili reklamiranje kriptovaluta i blokčejna?

U nastojanju da zaštiti korisnike od prevara i obmana, Facebook je 30. januara promenio svoje Uslove kako bi zabranio oglašavanje binarnim opcijama, inicijalnim ponudama novčića i kriptovalutama. 27. marta ove godine,Twitter je uradio isto. Još jedan gigant za digitalno oglašavanje, Google, krenuo je stopama Facebooka i najavio da će njihova zabrana stupiti na snagu u junu 2018.

Razlog ove zabrane leži u osnovnoj ljudskoj emociji – strahu, posebno strahu od nepoznatog i neregulisanog pored straha za svoje dalje poslovanje. Kao što je direktor održivog oglašavanja u Googleu, Scott Spencer rekao CNBC-u, „videli smo dovoljno potencijala za prevaru korisnika da bismo to označili kao oblast kojoj pristupamo sa posebnom pažnjom.“ Tako su kriptovalute i blokčejn završile na listi nedozvoljenih opcija za oglašavanje zajedno sa suplementima, oružjem, drogom…

Iako meni sve ovo više liči na klasičnu cenzuru, ne mogu reći da su potezi internet giganata potpuno neočekivani. Veliki broj prevara u vezi sa kriptovalutama počeo je da cveta zahvaljujući nedostatku regulativnih mehanizama. Dok se ti sistemi ne uspostave, kompanije kao što Facebook, aktom zabrane kupuju vreme.

Koliko je ozbiljna šteta koju će ova zabrana oglašavanja naneti ICO svetu?

Ako uzmemo u obzir koliko je veliki udeo na tržištu digitalnog oglašavanja koji imaju samo Facebook i Google – ukupno 56,8% na tržištu SAD u 2018, možemo zaključiti da je zabrana oglašavanja mogla imati neki uticaij na blokčejn zajednicu i poslebno na ICO.

Zašto?

ICO se zasniva na logici crowdfunding-a, ili da budemo precizniji crowd equity funding-a – svako ko živi u državi koja nije zabranila ICO investicije može kriptovalutama kupiti mali deo ICO-a. To znači da ICO mora da koristi kanale masovnog oglašavanje sa preciznim targetiranjem kako bi povećao vidljivost među pravom publikom.

Trenutno ICO tržište u velikoj meri liči na „švajcarski sir“, jer se iz dana u dan pojavljuju zemlje koje zabranjuju ovakve aktivnosti dok ih druge zemlje intenzivno regulišu. To znači da je princip targetiranog oglašavanja, po kojima funkcionišu Facebook, Google i Twitter, ekstremno koristan jer je moguće brzo reagovati na promene – dovoljno je pauzirati kampanju ili u nju ne uključitavi zemlju koja ne dozvoljava ICO investicije.

8 najboljih opcija za promociju ICO kampanje van Facebook i Google oglašavanja

Ukoliko ste u sred planiranja ICO kampanje i potpuno ste legitimni, imate dobar proizvod, ne očajavajte jer postoji mnogo opcija za promovisanje van Facebook, Twitter i Google triopola. Pa čak iako je zabranjeno oglašavanje, neke druge opcije koje ne podrazumevaju klasišno oglašavanje mogu i da lje legitimno da se koriste. Evo par alternativa koje treba intenzivirati:

  1. Različit sadržaj će dobiti na vrednosti – blogovanje na mrežama kao što je Medium, pisanje na servisu Quora ili vašem ličnom ICO sajtu važnije je nego ikad. Ključ je u demonstracijia legitimnosti i transparentnosti. Informisanje javnosti i deljenje što više informacija o vašim idejama i kompaniji je veoma značajno. Ovim aktivnostima bi se trebalo redovno baviti svi ključni članovi tima i savetnici. Izgradite bazu i pokažite vaša lica i imena javnosti.
  2. PR na specijalizovanim kanalima i u medijima – postarajte se da uključite sve medije koji se bave kriptovalutama i ICO-om u svoje PR aktivnosti. Kada god ostvarite važan cilj, pošaljite saopštenje za javnost. Ne preterujte i trudite se da budete interesantni. Jedina stvar je u tome što ogromna većina medija naplaćuje objavu članaka, što i nije PR u pravom smislu te reči.
  3. Učestvovanje na događajima – ubacite se u masu i stvarajte kontakte, širom sveta – učinite svoju priču, svoju ideju i projekat legitimnim, ostvarite ličnu komunikaciju sa svojom publikom i potencijalnim investitorima. Pažljivo birajte među brojnim događajima koji se održavaju tokom godine i učestvujte na onom koji će vam doneti najveću vidljivost.
  4. Bounty program – ovaj deo aktivnosti se nikako ne treba ignorisati. Za one koji još ne znaju, Bounty program je program nagrađivanja ranih promotera na društvenim mrežama. ICO-ovi obično odrede procenat svojih kriptovaluta koji će pokloniti ljudima koji informacije o ICO-u dele na društvenim mrežama u tačno definisanom obliku i na tačno definisan način. Najčešće se koriste BTC forumi i Facebook grupe kako bi se pronašli i aktivirali promoteri za Bounty program.
  5. Oglašavanje na Bingu – dok pišemo ovaj tekst, oglašavanje kriptovaluta i ICO-a na Bingu i Yahoo pretraživačima je i dalje dozvoljeno. Njihov zajednički udeo u tržištu je 12% prema poslednjim podacima, što može biti vredno razmatranja.
  6. YouTube sadržaj i saradnja sa influenserima – čudno zvuči, ali je ovo i dalje nedovoljno iskorišćena opcija. Istražite ko su najveći influenseri u svetu kriptovaluta na određenoj teritoriji i pokušajte da ih angažujete kao svoje ambasadore. Ukoliko ste legitimni i imate dobru ideju, nema razloga da ne prihvate ponudu u zamenu za neki token ili kriptovalutu.
  7. Alternativne mreže za oglašavanje – možete izaberati mrežu za oglašavanje kao što je BitMedia za PPC ili A-ads. Da je zabrana oglašavanja koju komentarišemo uvedena pre par godina to bi nanelo ogromnu štetu kriptozajednici. Međutim, u poslednje dve godine, zajednice koje se okupljaju oko kriptovaluta i blokčejna, osnovale su veliki broj specifičnih onlajn medija, uključujući i specijalizovane mreže za oglašavanje koje umanjuju efekte Facebook-a i Google-a. Uglavnom su mreže u povoju ali se svakako obračaju specifičnoj i vama bitnoj ciljnoj grupi. Poslednja, ali istovremeno najinteresantnija opcija je…
  8. StartEngine ICO tržište – StartEngine je vodeća equity crowdfunding platforma iz Los Anđelesa, koja povezuje investiture kao i startapove na nov način. U januaru 2018, StartEngine lansirao je prvo regulisano ICO tržište jer su njihove politike saglasne sa SEC regulativama u SAD. Imaju bazu od 140 hiljada investitora i veliku pravnu i profesionalnu podršku. Definitivno, platforma koja može biti i jedini izvor za glavne promotivne ICO aktivnosti.

Precizno targetiraje je super i svi volimo Facebook zbog toga. Da su se ove zabrane desile 2016. svi bismo ronili suze, sada već može da nam bude svejedno.

Zajednica koja se okuplja oko kriptovaluta izgradila je specijalizovane kanale komunikacije tokom prethodnik par godina, umanjujući time uticaj Internet giganata. Ova zajednica je specifična, toliko fokusirana i toliko intenzivna da jednostavno zahteva posebne medije, posebne kanale za oglašavanje, posebne događaje i posebno tržište…

Zaključak je da ne bi trebalo da ostane prostora za bilo kakvu zabrinutost u okviru legitimnih ICO-ova. Pravi uticaj zabrana na Facebook-u, Google-u i Twitter-u imaće samo na prevarante širom sveta i to je odlična stvar! Kako se tržište bude regulisalo, sigurna sam da će pružaoci usluga oglašavanja na Internetu naći prihvatljivo rešenje koje isključuje kompletnu zabranu oglašavanja kakvu imamo danas. U međuvremenu, opcije kao što je StartEgine, dokazuju da je u procesu razvoja jako dobro osmišljen modalitet koji stimuliše individuali crowdfunding umesto VC crowdfunding-a.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Godina u kojoj smo uništili srpski IT

Da, pričam o izmenama zakonskih regulativa vezanih za porez na dohodak građana. Po ko zna koji put imamo šansu da uradimo nešto veliko i sami uprskamo, kao reprezentacija u fudbalu.

Mobilno

Google i u Beogradu omogućio pregled javnog gradskog prevoza!

Google Maps od danas su konačno omogućile korisnicima u Beogradu da na svojim pametnim telefonima dobiju uvid u kretanje gradskog prevoza, cene karte i druge bitne informacije o GSP-u.

Kultura 2.0

Mogu li dva prijatelja iz IT-ja pozicionirati Srbiju na mapi evropskih biciklista – kroz projekat Serbia Upside Down?

Dvojica kolega i prijatelja koji rade u IT industriji svoju ljubav prema biciklizmu i putovanjima spojili su u projekat pod nazivom 'Serbia Upside Down'. Njihova ideja je da se kroz velike biciklističke ture u Srbiji naša zemlja približi njihovim kolegama IT-jevcima iz Zapadne Evrope kao vredno turističko mesto. O čemu se tu zapravo radi?

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Startap Shyft zahvaljujući development timu u Srbiji podigao investiciju od $15 miliona

Kalifornijski startap Shyft podigao je Serija A investiciju u iznosu od 15 miliona dolara što je, gledano sa lokalnog stanovišta, posebno važno jer se njegov kompletan development tim nalazi upravo u Srbiji.

Kultura 2.0

Razumete podatke koji objašnjavaju zašto ljudi odlaze iz Srbije? Prijavite se na konkurs čiji je nagradni fond 40.000 dolara

UNDP i UNFPA su pripremili nagradni fond od 40.000 dolara za timove koji predlože inovativna rešenja koja doprinose razumevanju izazova koje donosi depopulacija.

Startapi i poslovanje

Kako je srpski Agremo od troje ljudi postao kompanija koja digitalizuje poljoprivredu za 2.000 korisnika širom sveta

Imati efikasnu poljoprivredu danas znači imati 'tech' rešenja koja pomažu agronomima da uz pomoć detaljnih analiza preciznije obrađuju i održavaju svoje parcele. Jedno od tih savremenih rešenja dolazi iz kompanije Agremo, o čijem smo poslovanju razgovarali sa osnivačem.

Kultura 2.0

Da li je moguće sprečiti izgaranje na poslu – pitali smo HR-a, psihologa i direktora

Uhvatite li sebe da se osećate umorno, iscrpljeno, nemotivisano, ne spavate dovoljno, opada vam imunitet i sve to samo kada pomislite na posao koji vas čeka? U tekstu koji sledi pokušavamo da odgovorimo na pitanje kako da u 2020. godini ne dozvolite da do toga dođe.

Kultura 2.0

Privatnost na Internetu je nemoguća ali pazite gde i kako ostavljate svoj digitalni ‘otisak’

Kembridž analitika naučila nas je šta može da se desi ako se lični podaci zloupotrebljavaju. Zato na nivou društva moramo naučiti kako mediji i marketing utiču na nas - a naša namera u Laboratoriji za digitalnu sociometriju je upravo to.

Kultura 2.0

Programeri, da li vam je zaista bitno da vam poslodavac obezbedi priliku za edukaciju – ili to možete i sami?

O tome da li su interni treninzi i budžeti za samousavršavanje 'nice to have' ili stvar bez koje se danas ne može, razgovaramo u nastavku teksta.