Hyperloop, vizija Elona Muska za brzi zemljani transport, mogao bi postati operativan za tri godine

Hyperloop, vizija Elona Muska za brzi zemljani transport, mogao bi postati operativan za tri godine

Kompanija Hyperloop Transportation Technologies predstavila je kompletiranu kapsulu u Španiji. Prvi veliki test održaće se u Tuluzu.

Još od vizije Elona Muska kada se svet prvi put upoznao sa savremenim transportnim sistemom, konačno se približavamo i zvaničnom datumu kada bismo Hyperloop mogli da vidimo u svojoj prvoj zvaničnoj vožnji. Podsećamo, ovaj sistem je zamišljen da prevozi putnike i robu pomoću elektro-magnetnog pogona, dok se samo vozilo kreće u tunelu u kome vlada potpuni vakum.

Direktor HTT-a, Dirk Alborn, istakao je za CNBC da se nada kako bi Hyperloop u svom punom profilu koji uključuje i adekvatnu infrastrukturu, mogao da zaživi za najkasnije tri godine. Ipak, za potpuno usvajanje ovog sistema savremenog transporta u čitavom svetu, biće potrebno sigurno između pet i deset godina.

Ambiciozno, ako nas pitate.

Prvi veliki zadatak koji stoji pred kompanijom Hyperloop Transportation Technologies odnosi se i na usaglašavanje svih regulatornih i bezbednosnih tačaka na osnovu zakona koji važe u zemljama u kojima bi Hyperloop bio operativan. Ovo je veoma bitno, pogotovo kada govorimo iz ugla sigurnosti budućih putnika, ali i kompanija koje bi prevozile robu – obzirom na to da bi Hyperloop na zemlji mogao da dostiže brzine od preko 1.000 km/h.

Pred kompanijom Hyperloop Transportation Technologies stoji niz različitih testiranja kapsule u realnim uslovima kretanja kroz cevi u kojima vlada vakum – a koje se polako pripremaju u razvojnom centru u Francuskoj.

Kada su brojke u pitanju, čitava kapsula dugačka je 32 metra i teži pet tona, te je projektovana tako da primi između 28 i 40 putnika. Sledeći korak koji očekuje HTT, jesu detaljna testiranja kapsule u istraživačkom i razvojnom centru kompanije u Tuluzu kako bi inženjeri uvideli eventualne propuste i usavršili započet posao.

Nekoliko je igrača koji se nadmeću za pobedničko Hyperloop rešenje

Zanimljivo da je HTT svoju kapsulu razvijao u saradnji sa kompanijom Airtificial koja je nastala spajanjem španskih kompanija Karbures i Inipsa koje proizvode delove za kompanije u avio industriji, uključujući gigante Airbus i Boeing. Ova kapsula izrađena je od materijala pod nazivom vibranium, baziranom na laganim ugljeničnim vlaknima i ugrađenim senzorima.

Inače, Hyperloop Transportation Technologies je jedna od nekoliko kompanija koje se takmiče da Muskovu viziju učine realnom. Na ovom putu stoje im i najveći konkurenti – Virgin Hyperloop One koji su svoj prvi prototip ovog prevoznog sredstva predstavili u februaru ove godine u Dubaiju.

Ako se vratimo u 2016. godinu, setićemo se da je Hyperloop One već imao velika testiranja svoje kapsule u Las Vegasu, dok je još tada najavljeno da bi mogao da stigne na prostor Ujedinjenih Arapskih Emirata, na relaciji Dubai – Abu Dabi, ali do toga još nije došlo.

Bez obzira ko pobedi u ovoj trci za budućnost saobraćaja na zemlji, nema sumnje da bismo u narednim godinama mogli da budemo svedoci revolucionarnog transporta koji bi u velikoj meri promenio sliku i shvatanje prevoza ljudi i robe, na koje smo se do sada navikli.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Digitalni mediji

Kako da napravite podcast zbog kojeg nećete morati da prodate bubreg?

Šta morate da znate ukoliko želite da se upustite u avanturu zvanu podcast?

Kultura 2.0

Ko je vaš Mesija na razmućivanje?

Kada ste prvi put shvatili da ste matori? Ja pre nekih 5-6 godina, tada u kasnim dvadesetim.

Internet marketing

UniCredit Bank Srbija gasi Facebook, Messenger i Instagram – sledi ulaganje u sopstvene digitalne kanale?

Način na koji Facebook tretira svoje korisnike bili su dovoljan razlog da UniCredit grupa najavi potpuno povlačenje sa društvenih mreža kompanije iz Menlo Parka.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Dejan Nikolić (Content Insights): Publika jednom mediju ne sme da bude inventar koji prodaje oglašivačima

U eri kada Facebook, Amazon i Google drže 70% budžeta za digital, kako se mediji mogu izboriti za svoj kolač? Jednostavno - moraju da promene način na koji su do sada poslovali.

Mobilno

Šta za domaće korisnike znači Google-Huawei situacija?

Veliku cenu trgovinskog rata između Sjedinjenih Američkih Država i Kine moraće da plati kompanija Huawei sa kojom Google ovih dana prekida saradnju. Otkrivamo šta to znači za korisnike uređaja ove kineske kompanije.

Netokracija

Kako da unapredite korisničko iskustvo svojih klijenata? Saznajte na ‘Customer Experience’ konferenciji!

Bavite se korisničkim iskustvom ili podrškom, marketingom, IT-jem ili vas jednostavno zanima digitalna transformacija? Netokracijina Customer Experience konferencija u Zagrebu je pravo mesto za vas!

Digitalni mediji

Kako da napravite podcast zbog kojeg nećete morati da prodate bubreg?

Šta morate da znate ukoliko želite da se upustite u avanturu zvanu podcast?

Startapi i poslovanje

U kojoj meri sarađuju domaće kompanije i startapi?

Uoči predstojeće Webiz edukacije u Novom Sadu, razgovaramo sa učesnicima panela o saradnji kompanija i startapa. Kako taj odnos izgleda danas i može li se unaprediti?

Mobilno

Societe Generale Srbija i Mastercard lansirali mCard – uslugu plaćanja mobilnim telefonom na POS terminalima

Societe Generale Srbija lansirala je u petak mCard - uslugu koja omogućava beskontaktno plaćanje pametnim telefonom na svim POS terminalima u zemlji i inostranstvu gde se prihvataju Mastercard beskontaktne platne kartice.