Hyperloop, vizija Elona Muska za brzi zemljani transport, mogao bi postati operativan za tri godine

Kompanija Hyperloop Transportation Technologies predstavila je kompletiranu kapsulu u Španiji. Prvi veliki test održaće se u Tuluzu.

Još od vizije Elona Muska kada se svet prvi put upoznao sa savremenim transportnim sistemom, konačno se približavamo i zvaničnom datumu kada bismo Hyperloop mogli da vidimo u svojoj prvoj zvaničnoj vožnji. Podsećamo, ovaj sistem je zamišljen da prevozi putnike i robu pomoću elektro-magnetnog pogona, dok se samo vozilo kreće u tunelu u kome vlada potpuni vakum.

Direktor HTT-a, Dirk Alborn, istakao je za CNBC da se nada kako bi Hyperloop u svom punom profilu koji uključuje i adekvatnu infrastrukturu, mogao da zaživi za najkasnije tri godine. Ipak, za potpuno usvajanje ovog sistema savremenog transporta u čitavom svetu, biće potrebno sigurno između pet i deset godina.

Ambiciozno, ako nas pitate.

Prvi veliki zadatak koji stoji pred kompanijom Hyperloop Transportation Technologies odnosi se i na usaglašavanje svih regulatornih i bezbednosnih tačaka na osnovu zakona koji važe u zemljama u kojima bi Hyperloop bio operativan. Ovo je veoma bitno, pogotovo kada govorimo iz ugla sigurnosti budućih putnika, ali i kompanija koje bi prevozile robu – obzirom na to da bi Hyperloop na zemlji mogao da dostiže brzine od preko 1.000 km/h.

Pred kompanijom Hyperloop Transportation Technologies stoji niz različitih testiranja kapsule u realnim uslovima kretanja kroz cevi u kojima vlada vakum – a koje se polako pripremaju u razvojnom centru u Francuskoj.

Kada su brojke u pitanju, čitava kapsula dugačka je 32 metra i teži pet tona, te je projektovana tako da primi između 28 i 40 putnika. Sledeći korak koji očekuje HTT, jesu detaljna testiranja kapsule u istraživačkom i razvojnom centru kompanije u Tuluzu kako bi inženjeri uvideli eventualne propuste i usavršili započet posao.

Nekoliko je igrača koji se nadmeću za pobedničko Hyperloop rešenje

Zanimljivo da je HTT svoju kapsulu razvijao u saradnji sa kompanijom Airtificial koja je nastala spajanjem španskih kompanija Karbures i Inipsa koje proizvode delove za kompanije u avio industriji, uključujući gigante Airbus i Boeing. Ova kapsula izrađena je od materijala pod nazivom vibranium, baziranom na laganim ugljeničnim vlaknima i ugrađenim senzorima.

Inače, Hyperloop Transportation Technologies je jedna od nekoliko kompanija koje se takmiče da Muskovu viziju učine realnom. Na ovom putu stoje im i najveći konkurenti – Virgin Hyperloop One koji su svoj prvi prototip ovog prevoznog sredstva predstavili u februaru ove godine u Dubaiju.

Ako se vratimo u 2016. godinu, setićemo se da je Hyperloop One već imao velika testiranja svoje kapsule u Las Vegasu, dok je još tada najavljeno da bi mogao da stigne na prostor Ujedinjenih Arapskih Emirata, na relaciji Dubai – Abu Dabi, ali do toga još nije došlo.

Bez obzira ko pobedi u ovoj trci za budućnost saobraćaja na zemlji, nema sumnje da bismo u narednim godinama mogli da budemo svedoci revolucionarnog transporta koji bi u velikoj meri promenio sliku i shvatanje prevoza ljudi i robe, na koje smo se do sada navikli.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Sponzorisano

HTEC: Kako smo iz korena promenili posao klijenta koji posluje globalno već 30 godina?

Da biste kao kompanija zadržali svoje stručnjake neophodno je da znate šta oni misle o vama. Veliki broj zaposlenih znači i isto toliko papira za evaluaciju. Tu na scenu stupa rešenje koje je razvio i implementirao domaći HTEC za kompaniju Great Place to Work.

Internet marketing

Ultimativni spisak konferencija i događaja za digitalne marketare

Konferencije predstavljaju pravu priliku za sticanje novih saznanja i važnih kontakata. Godina samo što je počela i sada je pravo vreme da se upoznate sa događajima u Evropi koji su pristupačni za obići.

Društvene mreže

800 miliona korisnika kasnije i svet ima TikTok – aplikaciju o kojoj svi pričaju

TikTok ime je aplikacije o kojoj se poslednjih dana priča u marketarskim kuloarima. U tekstu koji predstoji pokušaćemo da vam objasnimo o čemu je reč.

Propustili ste

Kultura 2.0

Kako uspešno rebrendirati kompaniju i izbeći jeftin i kratkoročan PR?

Dizajner Slavimir Stojanović Futro objašnjava zašto je domaćim kompanijama proces rebrendiranja obično jeftin PR, kakvu ulogu konzistentnost ima u tom procesu, ali i kako firme mogu da izbegnu te greške.

Karijere

Šta vaši (budući) senior programeri zaista žele?

Šta je za programere zanimljiv projekat i kada se odlučuju na promenu radnog mesta?

Društvene mreže

Greška u softveru Instagrama glavni je uzrok naglog pada broja pratilaca

Korisnici Instagrama ovih dana žale se na naglu promenu broja pratilaca. Prema poslednjim informacijama, glavni uzrok problema je 'bug' u softveru ove društvene mreže.

Kultura 2.0

Razum i uticajnost

Nema sumnje da su influenseri tu da ostanu, pa čak i pored svih skandala i glavobolja koje prate saradnju sa njima. Bili veliki ili mali, brendovi su se po oprobanom „kud svi tu i mali Mujo“ sistemu uhvatili u kolo iz kojeg nema lakog izlaska. Retko ko tu zapravo stane da razmisli o tome šta […]

Mobilno

Kako izmeriti zagađenost vazduha u vašem gradu?

Prethodnih dana sve češće se govori zagađenju vazduha u Srbiji. Merne stanice svakodnevno prikupljaju podatke o kvalitetu vazduha, a nivo štetnosti možemo pratiti upravo putem naših pametnih telefona.

Internet marketing

Šta treba da znate ako izdajete stan putem sajta Airbnb?

U Beogradu trenutno ima preko 4.000 aktivnih izdavača na Airbnb-u uz godišnji rast oko 45%. Platforma ima ogroman broj mogućnosti, a ovo su neke od osnovnih koje biste trebali da zapamtite ukoliko izdajete stan putem ovog sajta.