
Hyperloop, vizija Elona Muska za brzi zemljani transport, mogao bi postati operativan za tri godine
Kompanija Hyperloop Transportation Technologies predstavila je kompletiranu kapsulu u Španiji. Prvi veliki test održaće se u Tuluzu.
Još od vizije Elona Muska kada se svet prvi put upoznao sa savremenim transportnim sistemom, konačno se približavamo i zvaničnom datumu kada bismo Hyperloop mogli da vidimo u svojoj prvoj zvaničnoj vožnji. Podsećamo, ovaj sistem je zamišljen da prevozi putnike i robu pomoću elektro-magnetnog pogona, dok se samo vozilo kreće u tunelu u kome vlada potpuni vakum.
Direktor HTT-a, Dirk Alborn, istakao je za CNBC da se nada kako bi Hyperloop u svom punom profilu koji uključuje i adekvatnu infrastrukturu, mogao da zaživi za najkasnije tri godine. Ipak, za potpuno usvajanje ovog sistema savremenog transporta u čitavom svetu, biće potrebno sigurno između pet i deset godina.
Ambiciozno, ako nas pitate.
Prvi veliki zadatak koji stoji pred kompanijom Hyperloop Transportation Technologies odnosi se i na usaglašavanje svih regulatornih i bezbednosnih tačaka na osnovu zakona koji važe u zemljama u kojima bi Hyperloop bio operativan. Ovo je veoma bitno, pogotovo kada govorimo iz ugla sigurnosti budućih putnika, ali i kompanija koje bi prevozile robu – obzirom na to da bi Hyperloop na zemlji mogao da dostiže brzine od preko 1.000 km/h.

Kada su brojke u pitanju, čitava kapsula dugačka je 32 metra i teži pet tona, te je projektovana tako da primi između 28 i 40 putnika. Sledeći korak koji očekuje HTT, jesu detaljna testiranja kapsule u istraživačkom i razvojnom centru kompanije u Tuluzu kako bi inženjeri uvideli eventualne propuste i usavršili započet posao.
Nekoliko je igrača koji se nadmeću za pobedničko Hyperloop rešenje
Zanimljivo da je HTT svoju kapsulu razvijao u saradnji sa kompanijom Airtificial koja je nastala spajanjem španskih kompanija Karbures i Inipsa koje proizvode delove za kompanije u avio industriji, uključujući gigante Airbus i Boeing. Ova kapsula izrađena je od materijala pod nazivom vibranium, baziranom na laganim ugljeničnim vlaknima i ugrađenim senzorima.
Inače, Hyperloop Transportation Technologies je jedna od nekoliko kompanija koje se takmiče da Muskovu viziju učine realnom. Na ovom putu stoje im i najveći konkurenti – Virgin Hyperloop One koji su svoj prvi prototip ovog prevoznog sredstva predstavili u februaru ove godine u Dubaiju.
Ako se vratimo u 2016. godinu, setićemo se da je Hyperloop One već imao velika testiranja svoje kapsule u Las Vegasu, dok je još tada najavljeno da bi mogao da stigne na prostor Ujedinjenih Arapskih Emirata, na relaciji Dubai – Abu Dabi, ali do toga još nije došlo.
Bez obzira ko pobedi u ovoj trci za budućnost saobraćaja na zemlji, nema sumnje da bismo u narednim godinama mogli da budemo svedoci revolucionarnog transporta koji bi u velikoj meri promenio sliku i shvatanje prevoza ljudi i robe, na koje smo se do sada navikli.