
Stefan Trienen iz Gugla: 69% putnika očekuje informacije prilagođene upravo njima na vašem sajtu
Zahvaljujući veštačkoj inteligenciji i naprednim servisima iz Gugla, korisničko iskustvo podignuto je na značajno viši i kvalitetniji nivo - posebno kada govorimo o planiranju putovanja.
Na jedanaestom Weekend media festivalu publika je imala priliku da posluša korisno predavanje Stefana Trienena koji dolazi iz odseka kompanije Gugl u Nemačkoj. Predavanjem na temu “Marketing in the age of Assistence from a Travel perspective”, ovaj stručnjak je predstavio kako iz Gugla gledaju na eru personalizacije i automatizacije digitalnih servisa.
Nije tajna da je industrija putovanja jedna od pionira kada je reč o primeni savremenih tech rešenja koji se zasnivaju na predviđanju zahteva korisnika, što u velikoj meri ostavlja mnogo prostora za napredak i dalje usavršavanje.
Dominacija IoT rešenja i veštačke inteligencije tek stiže
“Gordon Mur, jedan od osnivača kompanije Intel, rekao je da će se na svakih osam meseci pojačavati snaga računara i komponenata. To je sada možda i češće nego što mislimo, dok isto važi i za druge industrije“, rekao je Stefan, dodavši sledeće:
Digitalna revolucija je došla do mnogih industrija. Uzmite samo za primer mobilne telefone. Već 2013. godine, gotovo svi ili većina ljudi su posedovali pametne ili obične telefone. Ekspanzija tih uređaja menjala nas je kao korisnike, naše živote, svakodnevnicu i navike – a zahvaljujući kojima smo i prihvatili različita tech rešenja i servise.
Prema njegovim rečima, očekivanja korisnika i kupaca su najveća do sada i ima dosta prostora da raste u budućnosti. Štaviše, moderni korisnik ima tri važne karakteristike, a to su znatiželjnost, zahtevi i nestrpljenje. “Korisnici danas hoće da budu tretirani individualno i da konzumiraju sadržaj koji je personalizovan a to im treba omogućiti”.
Tome u prilog najbolje govori podatak da 69% putnika očekuje prilagođene informacije bazirane na osnovu njihovih ličnih interesovanja ili prošlih aktivnosti na sajtu ili aplikaciji. Trienen između ostalog dodaje:
Korisnik danas očekuje da stvari budu rešene što pre, te je brzina veoma važna. Ukoliko ne može da rezerviše hotel odmah, traže se druga rešenja koja su pouzdanija i brža. Ono što ja očekujem u ovom procesu jeste dominacija IoT rešenja i veštačke inteligencije koji će biti glavni deo inteligentnih digitalnih asistenata i servisa.

Neke industrije nisu spremne za moderne korisnike
Kako je kompanija iz Mountain View-a jedna od vodećih u implementaciji tehnoloških rešenja, Stefan je bio iskren sa publikom u Rovinju, rekavši da je misija Gugla da bude mesto od poverenja – gde putnici dolaze do relevantnih informacija kako bi doneli brže i kvalitetnije odluke.
Upravo iz tih razloga, kompanija je razvila takozvani Google Travel Vertical Search koji generiše sve relevantne informacije o hotelu (ili drugom smeštajnom objektu) sa desne strane pretrage, poput fotografija, web sajta, cenama i opcije za rezervaciju smeštaja. Prema Tainenovim rečima, deset plavih linkova više nije dovoljno, jer ljudi jednostavno hoće sve važne informacije odmah na početku.
Sve ovo je rezultovalo da Gugl, kroz web ili aplikaciju u potpunosti ispuni osnovna četiri koraka putnika: istraživanje, planiranje, odluku i rezervaciju.
Na samom kraju predavanja, Stefan jasno napominje da neke industrije i dalje nisu spremne za moderne i napredne korisnike, pa to i dalje predstavlja problem. “Ono što ja očekujem u narednom periodu kada je reč o promenama jeste ekspanzija glasovne pretrage i implementacija što boljeg personalizovanog iskustva, jer ako korisnicima pružimo vrednost, oni će se uvek vraćati”, zaključio je na kraju Trienen.
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!