Genshin impact je nova igra koja obara sve rekorde i ima preko 20 miliona igrača

Genshin Impact je nova igra koja obara sve rekorde i okuplja preko 20 miliona igrača širom sveta

Industrija video igara ne prestaje da nas iznenađuje. Nakon toliko hitova sa kojima smo se upoznali u prethodnom periodu dolazi još jedan - Genshin Impact iz Kine.

Koncept ove igre prvi put je predstavljen 2017. godine, a poenta je sledeća: igrači kontrolišu mlade čarobne ratnike koji putuju kroz postapokaliptični svet i nailaze na različite prepreke. Dakle, Genshin Impact je open-world akciona avantura koja inspiraciju crpi iz anima i bajki, tako da igra ima za cilj da privuče gejmere svih starosnih grupa.

Međutim, ono što je zaista veoma zanimljivo u vezi nje jesu brojke i činjenica da je u veoma kratkom periodu ovaj naslov zaradio oko dva miliona dolara samo putem iOS platformi kroz in-app purchase opciju, jer je sama igra u potpunosti besplatna za preuzimanje.

Pored toga, na popularnoj game streaming platformi Twitch, Genshin Impact je na svojoj premijeri zabeležio preko 100.000 gledanja. Ono što je oduševilo mnoge game kritičare jeste i sam biznis model ove video igre koja je, kao što smo i rekli, besplatna u samom startu i nudi in – app opciju kupovine, iako one nisu krucijalne da bi igrač olako pobedio i napredovao u samoj igri.

Ipak, i ovog puta imamo podeljene reakcije gejmerske zajednice kada je reč o Genshin Impact-u jer prema mnogima ona neodoljivo podseća na hit naslov sa Nintendove Switch konzole – The Legends of Zelda. Ipak, sada se čini da su Kinezi, tačnije studio iz Šangaja miHoYo, uradili sjajan posao, što dokazuje preko 20 miliona igrača.

Kina kao novi ozbiljan igrač u game dev industriji

No, vratimo se na pretplatničke opcije u samoj igri. Genshin Impact je tako projektovana igra u kojoj nije potrebno potrošiti puno novca (na unapređenje oružja i omiljenih karaktera) kako bi korisnici uživali u ovoj igri. Čak i bez in-app purchase opcija ili određenih pretplata, igra je podešena tako da ćete imati odlično korisničko iskustvo sa ili bez mikrotransakcija.

Danas s dominacijom besplatnih igara u popularnim žanrovima poput Battle Royale naslova (Fortnite, Apek Legends), igrači se sve više navikavaju na mikrotransakcije za kostime i skinove oružja. Otuda je realno očekivati da vremenom i Genshin Impact obogati svoje in-app purchase opcije. Upravo o fenomenu free to play igara i hajpa koji sve veći broj naslova izaziva, razgovarali smo sa Mihajlom Jovanovićem Džarilom iz Fortune esports.

Iz godine u godinu imamo situaciju da određeni naslov u gejming industriji izazove ogromnu pažnju, bez obzira kom žanru pripada. Međutim, prema rečima našeg sagovornika, takav hype je uvek prolazan i mnogo je lakše podići prašinu nego ući u istoriju. Štaviše, Mihajlo kaže da evergreen naslovi su ili revolucionarne igre koje su donele nešto do tada neviđeno, ili igre koje su takva remek-dela da su oni koji su ih igrali ostali emocionalno vezani za njih.

Čini se da su free to play igre doživele ekspanziju u čitavom svetu. Međutim, postavlja se pitanje koliko dugo taj isti model može da opstaje i da je u istom ključan segment kupovine unutar aplikacije kao momenat koji privlači korisnike kako bi brže napredovali u igri? Mihajlo nam objašnjava:

Mislim da je već sada jasno da je free to play tu da ostane. Bez sumnje svakoj igri je neophodan neki vid monetizacije tako da je jedan od ključeva uspeha free to play igre da reši taj zadatak. Vidimo da je trenutni trend kombinacija video reklama i in-app purchase, ali svaka igra mora naći model i meru koja joj odgovara. Čini se takođe da su kadrovi koji se bave ovom oblašću sve traženiji.

Genshin Impact, kao i mnoge druge igre koje su izazvale hype, ima svoju mobile verziju. Otuda nas je zanimalo koja su Mihajlova predviđanja kada je reč o mobile gejmingu i njegovoj popularnosti ako ga poredimo sa konzolama i PC gejmingom. On ističe da će ova vrsta gejminga samo rasti i sigurno da će mnogo veći broj ljudi igrati nešto na telefonu nego na PC ili konzoli.

Ipak, kako Mihajlo navodi, bitno je naglasiti da mobile ispunjava drugačiju potrebu, zabave u pokretu ili zabave za skraćivanje vremena, u odnosu na PC i konzole koji su rezervisani za ozbiljnije i aktivnije igranje:

Mislim da je jako nezahvalno prognozirati koji će žanrovi biti aktuelni u budućnosti, ali je sigurno da najjače emocije izazivaju igre koje uspešno ukomponuju fantastične priče i dobar gameplay. Naravno, trenutni uspesi igara kao što su Fall Guys i Among Us pokazuju i da je nekad samo dovoljno da igra bude neverovatno zabavna.

Za sam kraj, dotakli smo se i toga da li se Kina u narednim godinama može više probiti na game dev tržištu ili će najveći udeo i dalje imati zemlje iz Evrope i SAD-a. “Iskustvo je pokazalo da je pametno kladiti se na Kinu. Vrlo moguće da će situacija biti slična kao u  automobilskoj industriji – još dogledno vreme kola sa Zapada će imati jači kvalitet i brend, ali kola iz Kine brzo napreduju i okupiraju najniže segmente svetskog tržišta”, zaključio je Mihajlo.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Da li ženski pristup pravi uspešne biznise?

Filozof Soren Kierkegaard kaže da se život može razumeti samo iz retrospektive, ali da se mora živeti unapred. Kažu i da preduzetnici imaju odlične instinkte za snalaženje, ali da ih pitate da objasne kako su nešto znali, možete da očekujete odgovor koji je u suštini glasi - nemoj da me pitaš gluposti, ne znam.

Office Talks Podcast

Šta je ‘destination’ marketing i kako kreirati strategiju koja privlači turiste?

Turizam jedne države danas i te kako zavisi od digitalnog oglašavanja. O tome šta predstavlja termin 'destinacionog marketinga' i kako Srbija i Crna Gora mogu da sebe bolje brendiraju kao turističke destinacije, govorimo u 93. epizodi Office Talks Podcasta.

Startapi i poslovanje

Srpski Eat Me App rešava problem viška hrane koja se baca – čuvajući našu okolinu

Otpad od hrane je treći najveći emiter gasova staklene bašte na svetu. Globalno, 30% ili 1,8 milijardi tona sve proizvedene hrane na globalnom nivou se pokvari zbog loše planiranje resursa duž linije lanca snabdevanja. Srpski startap Eat Me App sa svojom aplikacijom nastoji da stane na put ovom problemu i globalnom društvu ponudi jedno od rešenja za ovaj veliki problem.

Propustili ste

Karijere

Relax Gaming otvorio studio u Novom Sadu uz aktivno širenje tima

Rast iGaming industrije primetan je i na domaćem tržištu. Nakon četiri godine poslovanja u Srbiji, kompanija Relax Gaming otvorila je novi studio i najavila aktivno širenje tima.

Intervju

Vladimir Lelićanin: Pokrenuli smo 3327 kao mesto gde će domaći developeri slobodno raditi na web 3.0 projektima

Direktor razvojnog centra pri kompaniji MVP Workshop otkriva u razgovoru za Netokraciju kako je nastao 3327, kako se razvijaju inovativni web 3.0 projekti u Srbiji, ali i šta je potrebno kako bi se izgradila još jača web 3.0 zajednica na ovim prostorima.

Startapi i poslovanje

Da li ženski pristup pravi uspešne biznise?

Filozof Soren Kierkegaard kaže da se život može razumeti samo iz retrospektive, ali da se mora živeti unapred. Kažu i da preduzetnici imaju odlične instinkte za snalaženje, ali da ih pitate da objasne kako su nešto znali, možete da očekujete odgovor koji je u suštini glasi - nemoj da me pitaš gluposti, ne znam.

Office Talks Podcast

Gradovi budućnosti grade se iz Srbije (Nortal)

Gost 94. epizode Office Talks podcasta bio je Dragan Gajić, globalni CTO estonske kompanije Nortal koja i u Srbiji poseduje razvojni centar - isti onaj iz kojeg se upravo kreiraju rešenja za gradove budućnosti.

Startapi i poslovanje

Lansiran Founder Institute Serbia akcelerator program

Domaći i regionalni ekosistem neprestano se razvija poslednjih godina i sve je više startap timova koji nude rešenja za brojne lokalne, ali i globalne probleme.

Društvene mreže

Instagram uvodi ‘Show NFT’ opciju kroz Polygon blockchain Mihaila Bjelića

Šef Instagrama Adam Moseri najavio je da će popularna društvena mreža ove nedelje početi da testira NFT sa odabranim kreatorima u Sjedinjenim Američkim Državama.