
Genshin Impact je nova igra koja obara sve rekorde i okuplja preko 20 miliona igrača širom sveta
Industrija video igara ne prestaje da nas iznenađuje. Nakon toliko hitova sa kojima smo se upoznali u prethodnom periodu dolazi još jedan - Genshin Impact iz Kine.
Koncept ove igre prvi put je predstavljen 2017. godine, a poenta je sledeća: igrači kontrolišu mlade čarobne ratnike koji putuju kroz postapokaliptični svet i nailaze na različite prepreke. Dakle, Genshin Impact je open-world akciona avantura koja inspiraciju crpi iz anima i bajki, tako da igra ima za cilj da privuče gejmere svih starosnih grupa.
Međutim, ono što je zaista veoma zanimljivo u vezi nje jesu brojke i činjenica da je u veoma kratkom periodu ovaj naslov zaradio oko dva miliona dolara samo putem iOS platformi kroz in-app purchase opciju, jer je sama igra u potpunosti besplatna za preuzimanje.
Pored toga, na popularnoj game streaming platformi Twitch, Genshin Impact je na svojoj premijeri zabeležio preko 100.000 gledanja. Ono što je oduševilo mnoge game kritičare jeste i sam biznis model ove video igre koja je, kao što smo i rekli, besplatna u samom startu i nudi in – app opciju kupovine, iako one nisu krucijalne da bi igrač olako pobedio i napredovao u samoj igri.
Ipak, i ovog puta imamo podeljene reakcije gejmerske zajednice kada je reč o Genshin Impact-u jer prema mnogima ona neodoljivo podseća na hit naslov sa Nintendove Switch konzole – The Legends of Zelda. Ipak, sada se čini da su Kinezi, tačnije studio iz Šangaja miHoYo, uradili sjajan posao, što dokazuje preko 20 miliona igrača.
Kina kao novi ozbiljan igrač u game dev industriji
No, vratimo se na pretplatničke opcije u samoj igri. Genshin Impact je tako projektovana igra u kojoj nije potrebno potrošiti puno novca (na unapređenje oružja i omiljenih karaktera) kako bi korisnici uživali u ovoj igri. Čak i bez in-app purchase opcija ili određenih pretplata, igra je podešena tako da ćete imati odlično korisničko iskustvo sa ili bez mikrotransakcija.
Danas s dominacijom besplatnih igara u popularnim žanrovima poput Battle Royale naslova (Fortnite, Apek Legends), igrači se sve više navikavaju na mikrotransakcije za kostime i skinove oružja. Otuda je realno očekivati da vremenom i Genshin Impact obogati svoje in-app purchase opcije. Upravo o fenomenu free to play igara i hajpa koji sve veći broj naslova izaziva, razgovarali smo sa Mihajlom Jovanovićem Džarilom iz Fortune esports.
Iz godine u godinu imamo situaciju da određeni naslov u gejming industriji izazove ogromnu pažnju, bez obzira kom žanru pripada. Međutim, prema rečima našeg sagovornika, takav hype je uvek prolazan i mnogo je lakše podići prašinu nego ući u istoriju. Štaviše, Mihajlo kaže da evergreen naslovi su ili revolucionarne igre koje su donele nešto do tada neviđeno, ili igre koje su takva remek-dela da su oni koji su ih igrali ostali emocionalno vezani za njih.
Čini se da su free to play igre doživele ekspanziju u čitavom svetu. Međutim, postavlja se pitanje koliko dugo taj isti model može da opstaje i da je u istom ključan segment kupovine unutar aplikacije kao momenat koji privlači korisnike kako bi brže napredovali u igri? Mihajlo nam objašnjava:
Mislim da je već sada jasno da je free to play tu da ostane. Bez sumnje svakoj igri je neophodan neki vid monetizacije tako da je jedan od ključeva uspeha free to play igre da reši taj zadatak. Vidimo da je trenutni trend kombinacija video reklama i in-app purchase, ali svaka igra mora naći model i meru koja joj odgovara. Čini se takođe da su kadrovi koji se bave ovom oblašću sve traženiji.
Genshin Impact, kao i mnoge druge igre koje su izazvale hype, ima svoju mobile verziju. Otuda nas je zanimalo koja su Mihajlova predviđanja kada je reč o mobile gejmingu i njegovoj popularnosti ako ga poredimo sa konzolama i PC gejmingom. On ističe da će ova vrsta gejminga samo rasti i sigurno da će mnogo veći broj ljudi igrati nešto na telefonu nego na PC ili konzoli.
Ipak, kako Mihajlo navodi, bitno je naglasiti da mobile ispunjava drugačiju potrebu, zabave u pokretu ili zabave za skraćivanje vremena, u odnosu na PC i konzole koji su rezervisani za ozbiljnije i aktivnije igranje:
Mislim da je jako nezahvalno prognozirati koji će žanrovi biti aktuelni u budućnosti, ali je sigurno da najjače emocije izazivaju igre koje uspešno ukomponuju fantastične priče i dobar gameplay. Naravno, trenutni uspesi igara kao što su Fall Guys i Among Us pokazuju i da je nekad samo dovoljno da igra bude neverovatno zabavna.
Za sam kraj, dotakli smo se i toga da li se Kina u narednim godinama može više probiti na game dev tržištu ili će najveći udeo i dalje imati zemlje iz Evrope i SAD-a. “Iskustvo je pokazalo da je pametno kladiti se na Kinu. Vrlo moguće da će situacija biti slična kao u automobilskoj industriji – još dogledno vreme kola sa Zapada će imati jači kvalitet i brend, ali kola iz Kine brzo napreduju i okupiraju najniže segmente svetskog tržišta”, zaključio je Mihajlo.
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!