Facebook, Twitter i Google konačno pod lupom Evropske komisije

Facebook, Twitter i Google konačno pod lupom Evropske komisije

Izbori za Evropski parlament se polako bliže, a samim ti sve je veći strah od širenja lažnih vesti na Internetu. Evropska komisija napravila je važan korak ka suzbijanju istih zahtevajući izveštaje o lažnim vestima od Gugla, Facebooka i Tvitera.

Kako se navodi, neimenovani zvaničnici su istakli da će izveštaji biti u vezi sa „ruskom kampanjom dezinformisanja“ koja je inače pravila pometnju na prethodnim predsedničkim izborima u Sjedinjenim Američkim Državama. Ovaj poziv deo je akcionog plana Evropske komisije vezanog za suzbijanje lažnih vesti koji je predstavljen u sredu.

Facebook ali i druge društvene platforme biće pozvani da podnose izveštaje od januara do maja, rekao je jedan od zvaničnika. Na ovaj način, Evropska komisija planira da objavi te izveštaje kako bi podigla svest evropskih glasača o tome kako inostrani akteri pokušavaju da utiču na njihov glas, piše RTS.

Upravo o tome smo pisali još početkom prošle godine za vreme predsedničkih izbora u Francuskoj, kada je uticaj lažnih vesti na društvenim mrežama u velikoj meri uticao na formiranje stavova javnog mnjenja. Jedan od najvećih problema je zapravo taj da lažne vesti nisu jasno uočljive prosečnim korisnicima, vizuelno deluju kao i regularne vesti, te je i profesionalnim novinarima teško da prepoznaju validnost i istinitost plasirane informacije.

Dezinformacije mogu doneti mnogo veće probleme nego što mislimo

Pomenuti plan Evropske komisije ima za cilj da istakne Rusiju kao zemlju koja je u više navrata napravila takav prestup koristeći sistematske kampanje dezinformisanja velikog obima. U izveštajima pomenutih kompanija, biće i podataka o tome kako oni obeležavaju političke oglase kao i koliko lažnih naloga i „bot“ naloga oni identifikuju i ugase.

Između ostalog, među kompanijama od kojih će biti zahtevan mesečni izveštaj trenutno se nalazi i „Mozila“. Ostaje ipak da se vidi da li će i druge kompanije biti obuhvaćene pomenutom istragom Evropske komisije koja ne želi ništa da prepusti slučaju kada su u pitanju dezinformacije.

Da li će ovi izveštaji uopšte pomoći pri suzbijanju širenja fake news sadržaja za sada se ne može nikako tvrditi, ali svakako treba pozdraviti poteze iz EU koja je očigledno rešena da stane na put ozbiljnom problemu. Širenje lažnog sadržaja može napraviti velike probleme stvarajući domino efekte u procesu donošenja važnih državnih i društvenih odluka, kao što su parlamentarni, predsednički ili izbori u velikim organizacijama.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Car:go testira električne trotinete: 999 dinara za poslovne korisnike, uskoro i za ostale članove Udruženja

Električni trotineti najpre će biti na raspolaganju samo kompanijskim Car:Go klijentima i test faza ovog projekta trajaće mesec dana. Nakon toga sledi ekspanzija ove usluge.

Tehnologija

5G mreža nas neće štetno ‘ozračiti’, ali širenje dezinformacija i lažnih vesti sigurno hoće

Fizička pojava kao što je štetno zračenje ne mora nužno uvek da dođe iz nuklearnog reaktora, sunca ili radona, već se javlja u različitim oblicima - u čemu bi, prema pisanju pojedinih medija, svoju ulogu mogla da odigra i 5G mreža.

Ekskluzivno

Francuski Groupe Up kupio manjinski udeo u kompaniji FitPass – u startu ekspanzija na 5 novih tržišta

Domaća kompanija FitPass upravo je ekskluzivno za Netokraciju objavila prodaju udela u kapitalu ovoj francuskoj multinacionalnoj kompaniji i partnerstvo koje je tom prilikom sklopljeno.

Propustili ste

Karijere

Kako se brendirati na LinkedIn-u i obezbediti veći doseg za vaše objave?

Kako funkcioniše LinkedIn algoritam? Kakve objave voli, a koje kažnjava niskim 'reach'-om? Otkrivamo u nastavku.

Startapi i poslovanje

Car:go testira električne trotinete: 999 dinara za poslovne korisnike, uskoro i za ostale članove Udruženja

Električni trotineti najpre će biti na raspolaganju samo kompanijskim Car:Go klijentima i test faza ovog projekta trajaće mesec dana. Nakon toga sledi ekspanzija ove usluge.

Startapi i poslovanje

CESA 2019: Otvorene prijave za startape u Centralnoj i Istočnoj Evropi

Udruženje The Startup Awards po šesti put okuplja startape različitih faza razvoja i delatnosti iz ovog dela Evrope. Nominacije traju do početka avgusta, dok se zainteresovani mogu prijaviti u 16 različitih kategorija.

Gaming

Humanitarni esport turnir Good Game dolazi u Beograd – prijavite vaš tim i igraje protiv drugih IT kompanija

Dom omladine u Beogradu biće domaćin prvog Good Game B2B esport turnira koji će se održati u prestonici sa ciljem povezivanja većih kompanija i prikupljanja sredstava za mlade preduzetnike. Sa idejnim tvorcem takmičenja razgovaramo o nastanku istog i planovima za naredni period.

Ekskluzivno

Francuski Groupe Up kupio manjinski udeo u kompaniji FitPass – u startu ekspanzija na 5 novih tržišta

Domaća kompanija FitPass upravo je ekskluzivno za Netokraciju objavila prodaju udela u kapitalu ovoj francuskoj multinacionalnoj kompaniji i partnerstvo koje je tom prilikom sklopljeno.

Društvene mreže

SHARE Fondacija saopštila: Twitter imenuje predstavnika za Srbiju

Novi Zakon o zaštiti podataka o ličnosti predviđa obavezu gotovo svih velikih IT kompanija da imenuju predstavnike u Srbiji. Prva u nizu koja to čini je Twitter.