Facebook, Twitter i Google konačno pod lupom Evropske komisije

Facebook, Twitter i Google konačno pod lupom Evropske komisije

Izbori za Evropski parlament se polako bliže, a samim ti sve je veći strah od širenja lažnih vesti na Internetu. Evropska komisija napravila je važan korak ka suzbijanju istih zahtevajući izveštaje o lažnim vestima od Gugla, Facebooka i Tvitera.

Kako se navodi, neimenovani zvaničnici su istakli da će izveštaji biti u vezi sa “ruskom kampanjom dezinformisanja” koja je inače pravila pometnju na prethodnim predsedničkim izborima u Sjedinjenim Američkim Državama. Ovaj poziv deo je akcionog plana Evropske komisije vezanog za suzbijanje lažnih vesti koji je predstavljen u sredu.

Facebook ali i druge društvene platforme biće pozvani da podnose izveštaje od januara do maja, rekao je jedan od zvaničnika. Na ovaj način, Evropska komisija planira da objavi te izveštaje kako bi podigla svest evropskih glasača o tome kako inostrani akteri pokušavaju da utiču na njihov glas, piše RTS.

Upravo o tome smo pisali još početkom prošle godine za vreme predsedničkih izbora u Francuskoj, kada je uticaj lažnih vesti na društvenim mrežama u velikoj meri uticao na formiranje stavova javnog mnjenja. Jedan od najvećih problema je zapravo taj da lažne vesti nisu jasno uočljive prosečnim korisnicima, vizuelno deluju kao i regularne vesti, te je i profesionalnim novinarima teško da prepoznaju validnost i istinitost plasirane informacije.

Dezinformacije mogu doneti mnogo veće probleme nego što mislimo

Pomenuti plan Evropske komisije ima za cilj da istakne Rusiju kao zemlju koja je u više navrata napravila takav prestup koristeći sistematske kampanje dezinformisanja velikog obima. U izveštajima pomenutih kompanija, biće i podataka o tome kako oni obeležavaju političke oglase kao i koliko lažnih naloga i “bot” naloga oni identifikuju i ugase.

Između ostalog, među kompanijama od kojih će biti zahtevan mesečni izveštaj trenutno se nalazi i “Mozila”. Ostaje ipak da se vidi da li će i druge kompanije biti obuhvaćene pomenutom istragom Evropske komisije koja ne želi ništa da prepusti slučaju kada su u pitanju dezinformacije.

Da li će ovi izveštaji uopšte pomoći pri suzbijanju širenja fake news sadržaja za sada se ne može nikako tvrditi, ali svakako treba pozdraviti poteze iz EU koja je očigledno rešena da stane na put ozbiljnom problemu. Širenje lažnog sadržaja može napraviti velike probleme stvarajući domino efekte u procesu donošenja važnih državnih i društvenih odluka, kao što su parlamentarni, predsednički ili izbori u velikim organizacijama.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Office Talks Podcast

Matorci vs. Milenijalci – problem generacijskog jaza

Glavna tema 44. epizode Office Talks podcasta bila je diskusija o problemu koji sve vidljiviji generacijski jaz nosi sa sobom. Može li se životno iskustvo naših roditelja primeniti u eri digitalizacije i pandemije?

Karijere

Jovan Jovanović otkriva šta čeka domaće IT-jevce koji žele posao u norveškoj tehnološkoj industriji

Jovan Jovanović, QA inženjer u kompaniji Tidal, u Oslu živi već tri godine i kao aktivan učesnik u tom sektoru veoma je dobro upoznao norvešku tehnološku industriju. O njoj razgovaramo u nastavku teksta.

Startapi i poslovanje

Novosadski Anari AI dobio investiciju od $2.000.000 za proizvodnju AI čipova u cloudu

Ova srpsko-američka kompanija je za dva meseca zatvorila investicionu 'seed' rundu vođenu od strane nemačkog fonda Earlybird VC, koji je po prvi put investirao u jedan srpski startap. U investiciji su učestvovali i fondovi Acequia Capital i Serbian Entrepreneurs kao i Erica Ries, osnivač Lean Startup-a.

Propustili ste

Netokracija

Predstavljamo vam ‘Employer Branding Belgrade’ – online konferenciju koja otkriva nova pravila u IT industriji

Pravila za regrutovanje top talenta u IT-ju su se promenila… I zato organizujemo Employer Branding Belgrade - besplatni online događaj koji će pokušati da odgovori na pitanje šta zaposleni u tehnološkoj industriji danas traže kod svog poslodavca!

E-commerce

Pošta Srbije i eCommerce Asocijacija potpisale Memorandum o razumevanju

Saradnja sa Poštom Srbije u programskim sadržajima eCommerce Asocijacije ključna je za razvoj i unapređenje internet poslovanja u Srbiji - pre svega kroz razmenu iskustva radi edukacije mikro i malih preduzeća.

Kultura 2.0

Kako da ne budete Dositej Obradović u Employer Brandingu?

IT kompanije jesu u fokusu ovog članka, jer je interesovanje za ovu temu u toj industriji najveće. Ali često, Employer Branding jednostavno ne radi ono što bi zaista trebalo.

Office Talks Podcast

Kako prodati vaš proizvod? (gost Ilija Ćosić)

Tema 45. epizode Office Talks podcasta bila je prodaja putem digitalnih kanala tj. kako efikasno prodavati proizvode putem interneta. Naš gost bio je Ilija Ćosić, Head of Sales u startapu Skylead koji se bavi automatizacijom prodajnih procesa. 

Kultura 2.0

Takmičenje FIRST LEGO League dolazi u Srbiju – 23. maja u Prvoj kragujevačkoj gimnaziji

Takmičenje 'FIRST LEGO League' za decu i mlade ima za cilj da učesnicima obezbedi iskustvo u rešavanju stvarnih problema kroz vođeni globalni program robotike.

Karijere

Mihailo Ponjavić imenovan za direktora prodaje Euronews mreže u Srbiji

Nakon skoro tri godine u e-commerce sektoru, Mihailo Ponjavić vraća se u medijski biznis i staje na čelo prodajnog sektora televizijske mreže Euronews u Srbiji koja uskoro kreće sa radom.