Facebook, Twitter i Google konačno pod lupom Evropske komisije

Facebook, Twitter i Google konačno pod lupom Evropske komisije

Izbori za Evropski parlament se polako bliže, a samim ti sve je veći strah od širenja lažnih vesti na Internetu. Evropska komisija napravila je važan korak ka suzbijanju istih zahtevajući izveštaje o lažnim vestima od Gugla, Facebooka i Tvitera.

Kako se navodi, neimenovani zvaničnici su istakli da će izveštaji biti u vezi sa „ruskom kampanjom dezinformisanja“ koja je inače pravila pometnju na prethodnim predsedničkim izborima u Sjedinjenim Američkim Državama. Ovaj poziv deo je akcionog plana Evropske komisije vezanog za suzbijanje lažnih vesti koji je predstavljen u sredu.

Facebook ali i druge društvene platforme biće pozvani da podnose izveštaje od januara do maja, rekao je jedan od zvaničnika. Na ovaj način, Evropska komisija planira da objavi te izveštaje kako bi podigla svest evropskih glasača o tome kako inostrani akteri pokušavaju da utiču na njihov glas, piše RTS.

Upravo o tome smo pisali još početkom prošle godine za vreme predsedničkih izbora u Francuskoj, kada je uticaj lažnih vesti na društvenim mrežama u velikoj meri uticao na formiranje stavova javnog mnjenja. Jedan od najvećih problema je zapravo taj da lažne vesti nisu jasno uočljive prosečnim korisnicima, vizuelno deluju kao i regularne vesti, te je i profesionalnim novinarima teško da prepoznaju validnost i istinitost plasirane informacije.

Dezinformacije mogu doneti mnogo veće probleme nego što mislimo

Pomenuti plan Evropske komisije ima za cilj da istakne Rusiju kao zemlju koja je u više navrata napravila takav prestup koristeći sistematske kampanje dezinformisanja velikog obima. U izveštajima pomenutih kompanija, biće i podataka o tome kako oni obeležavaju političke oglase kao i koliko lažnih naloga i „bot“ naloga oni identifikuju i ugase.

Između ostalog, među kompanijama od kojih će biti zahtevan mesečni izveštaj trenutno se nalazi i „Mozila“. Ostaje ipak da se vidi da li će i druge kompanije biti obuhvaćene pomenutom istragom Evropske komisije koja ne želi ništa da prepusti slučaju kada su u pitanju dezinformacije.

Da li će ovi izveštaji uopšte pomoći pri suzbijanju širenja fake news sadržaja za sada se ne može nikako tvrditi, ali svakako treba pozdraviti poteze iz EU koja je očigledno rešena da stane na put ozbiljnom problemu. Širenje lažnog sadržaja može napraviti velike probleme stvarajući domino efekte u procesu donošenja važnih državnih i društvenih odluka, kao što su parlamentarni, predsednički ili izbori u velikim organizacijama.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Regruteri nam otkrivaju koje su trenutno najtraženije pozicije u IT-ju

Kako bismo saznali koji kadrovi su trenutno najpotrebniji domaćoj tehnološkoj industriji kontaktirali smo predstavnike agencija FatCat Coders, ManpowerGroup i Omnes Group. U nastavku teksta slede njihova iskustva.

Startapi i poslovanje

Poreska uprava poziva građane da prijave svoje inostrane prilive – posebno ističu programere i influensere

Poreska uprava Republike Srbije poziva sva fizička lica koja su propustila da podnesu poreske prijave priliva iz inostranstva, da to samoinicijativno urade kako bi izbegli prekršajnu odgovornost.

Startapi i poslovanje

Uhapšena dvojica državljana Hrvatske u slučaju ‘privredni registar’ – bespravno prisvojili €50.000

Uhapšenima za ovu prevaru određen je pritvor od 48 sati, dok se za trećim licem i dalje traga.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

LearnUpon sa kancelarijama u Beogradu osigurao $56 miliona investicije

LearnUpon, kompanija koja u Beogradu zapošljava preko 40 developera, osigurala je manjinsku investiciju od 56 miliona dolara od kompanije za globalni rast Summit Partners.

Gaming

Gejming studio Miracle Dojo ušao u svet gejmifikacije likova igrom PopStar Adventure – glavni junak je Željko Joksimović

Miracle Dojo, beogradski gejming studio, uspešno je objavio svoju drugu video igru - PopStar Adventure. Ovaj poduhvat realizovan je u saradnji sa producentom i pevačem Željkom Joksimovićem, o čemu smo razgovarali sa osnivačem ovog studija. 

Kultura 2.0

Spotify imenovao Httpool kao ekskluzivnog zastupnika za oglasna rešenja na Balkanu

Ova agencija biće na raspolaganju brendovima iz Srbije, Hrvatske, Slovenije, Severne Makedonije, Crne Gore, Albanije i BiH koji žele da se oglašavaju na platformi Spotify.

Kultura 2.0

Stiže nam nova Vlada – koliko će se ona baviti digitalizacijom i IT industrijom u Srbiji?

Mnogo je toga urađeno u protekle četiri godine, mahom zbog kontinuiteta prethodne Vlade sa kojim se one pre nje i ne mogu baš pohvaliti. Analiziramo koje su to stvari koje bi se mogle naći u novom ekspozeu, a koje se tiču digitalizacije i IT industrije u Srbiji.

Kultura 2.0

Zbog globalne pandemije zavoleli smo kuvanje, a Klopica.rs olakšava nam sam proces dostavljanjem svežih namirnica

Klopica.rs predstavlja servis za dostavu svežih, domaćih namirnica za pripremu 'restoranskih' recepata. U nastavku teksta otkrivamo kako ovaj servis zapravo funkcioniše i kome je namenjen.

Kultura 2.0

Zašto ništa nije originalno – i zašto je to sasvim ok?

Tekst pred vama predstavlja ilustraciju dinamike tima agencije Flexis, koja se zasniva na jednostavnoj istini: mi odgovore nalazimo u miksu ideja, stavova i različitih perspektiva 'account' i dizajn tima, svesni da jedni bez drugih ne možemo. A i ne želimo.