Facebook, Twitter i Google konačno pod lupom Evropske komisije

Facebook, Twitter i Google konačno pod lupom Evropske komisije

Izbori za Evropski parlament se polako bliže, a samim ti sve je veći strah od širenja lažnih vesti na Internetu. Evropska komisija napravila je važan korak ka suzbijanju istih zahtevajući izveštaje o lažnim vestima od Gugla, Facebooka i Tvitera.

Kako se navodi, neimenovani zvaničnici su istakli da će izveštaji biti u vezi sa „ruskom kampanjom dezinformisanja“ koja je inače pravila pometnju na prethodnim predsedničkim izborima u Sjedinjenim Američkim Državama. Ovaj poziv deo je akcionog plana Evropske komisije vezanog za suzbijanje lažnih vesti koji je predstavljen u sredu.

Facebook ali i druge društvene platforme biće pozvani da podnose izveštaje od januara do maja, rekao je jedan od zvaničnika. Na ovaj način, Evropska komisija planira da objavi te izveštaje kako bi podigla svest evropskih glasača o tome kako inostrani akteri pokušavaju da utiču na njihov glas, piše RTS.

Upravo o tome smo pisali još početkom prošle godine za vreme predsedničkih izbora u Francuskoj, kada je uticaj lažnih vesti na društvenim mrežama u velikoj meri uticao na formiranje stavova javnog mnjenja. Jedan od najvećih problema je zapravo taj da lažne vesti nisu jasno uočljive prosečnim korisnicima, vizuelno deluju kao i regularne vesti, te je i profesionalnim novinarima teško da prepoznaju validnost i istinitost plasirane informacije.

Dezinformacije mogu doneti mnogo veće probleme nego što mislimo

Pomenuti plan Evropske komisije ima za cilj da istakne Rusiju kao zemlju koja je u više navrata napravila takav prestup koristeći sistematske kampanje dezinformisanja velikog obima. U izveštajima pomenutih kompanija, biće i podataka o tome kako oni obeležavaju političke oglase kao i koliko lažnih naloga i „bot“ naloga oni identifikuju i ugase.

Između ostalog, među kompanijama od kojih će biti zahtevan mesečni izveštaj trenutno se nalazi i „Mozila“. Ostaje ipak da se vidi da li će i druge kompanije biti obuhvaćene pomenutom istragom Evropske komisije koja ne želi ništa da prepusti slučaju kada su u pitanju dezinformacije.

Da li će ovi izveštaji uopšte pomoći pri suzbijanju širenja fake news sadržaja za sada se ne može nikako tvrditi, ali svakako treba pozdraviti poteze iz EU koja je očigledno rešena da stane na put ozbiljnom problemu. Širenje lažnog sadržaja može napraviti velike probleme stvarajući domino efekte u procesu donošenja važnih državnih i društvenih odluka, kao što su parlamentarni, predsednički ili izbori u velikim organizacijama.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Digitalni mediji

Kako da napravite podcast zbog kojeg nećete morati da prodate bubreg?

Šta morate da znate ukoliko želite da se upustite u avanturu zvanu podcast?

Kultura 2.0

Ko je vaš Mesija na razmućivanje?

Kada ste prvi put shvatili da ste matori? Ja pre nekih 5-6 godina, tada u kasnim dvadesetim.

Digitalni mediji

Valjda niste zaboravili na TikTok jer ova aplikacija upravo menja način na koji konzumiramo digitalni sadržaj

Aplikacija TikTok otklanja iluziju o tome kako je bilo koji korisnik društvenih mreža tu da odlučuje i aktivno bira – to umesto njega u potpunosti radi aplikacija. Znači li to da dolazi novo doba za društvene mreže?

Propustili ste

Mobilno

Šta za domaće korisnike znači Google-Huawei situacija?

Veliku cenu trgovinskog rata između Sjedinjenih Američkih Država i Kine moraće da plati kompanija Huawei sa kojom Google ovih dana prekida saradnju. Otkrivamo šta to znači za korisnike uređaja ove kineske kompanije.

Netokracija

Kako da unapredite korisničko iskustvo svojih klijenata? Saznajte na ‘Customer Experience’ konferenciji!

Bavite se korisničkim iskustvom ili podrškom, marketingom, IT-jem ili vas jednostavno zanima digitalna transformacija? Netokracijina Customer Experience konferencija u Zagrebu je pravo mesto za vas!

Digitalni mediji

Kako da napravite podcast zbog kojeg nećete morati da prodate bubreg?

Šta morate da znate ukoliko želite da se upustite u avanturu zvanu podcast?

Startapi i poslovanje

U kojoj meri sarađuju domaće kompanije i startapi?

Uoči predstojeće Webiz edukacije u Novom Sadu, razgovaramo sa učesnicima panela o saradnji kompanija i startapa. Kako taj odnos izgleda danas i može li se unaprediti?

Mobilno

Societe Generale Srbija i Mastercard lansirali mCard – uslugu plaćanja mobilnim telefonom na POS terminalima

Societe Generale Srbija lansirala je u petak mCard - uslugu koja omogućava beskontaktno plaćanje pametnim telefonom na svim POS terminalima u zemlji i inostranstvu gde se prihvataju Mastercard beskontaktne platne kartice.

Startapi i poslovanje

Vukan Simić (FishingBooker): Svaki dan na posao dolazi 80 ljudi koji veruju u ono što stvaramo – to je naš najveći uspeh

Sa Vukanom Simićem razgovarali smo o putu koji je prošao FishingBooker, jedan od najpoznatijih domaćih startapa i servis koji se bavi rezervacijom pecaroških tura svuda u svetu.