Facebook, Twitter i Google konačno pod lupom Evropske komisije

Izbori za Evropski parlament se polako bliže, a samim ti sve je veći strah od širenja lažnih vesti na Internetu. Evropska komisija napravila je važan korak ka suzbijanju istih zahtevajući izveštaje o lažnim vestima od Gugla, Facebooka i Tvitera.

Kako se navodi, neimenovani zvaničnici su istakli da će izveštaji biti u vezi sa „ruskom kampanjom dezinformisanja“ koja je inače pravila pometnju na prethodnim predsedničkim izborima u Sjedinjenim Američkim Državama. Ovaj poziv deo je akcionog plana Evropske komisije vezanog za suzbijanje lažnih vesti koji je predstavljen u sredu.

Facebook ali i druge društvene platforme biće pozvani da podnose izveštaje od januara do maja, rekao je jedan od zvaničnika. Na ovaj način, Evropska komisija planira da objavi te izveštaje kako bi podigla svest evropskih glasača o tome kako inostrani akteri pokušavaju da utiču na njihov glas, piše RTS.

Upravo o tome smo pisali još početkom prošle godine za vreme predsedničkih izbora u Francuskoj, kada je uticaj lažnih vesti na društvenim mrežama u velikoj meri uticao na formiranje stavova javnog mnjenja. Jedan od najvećih problema je zapravo taj da lažne vesti nisu jasno uočljive prosečnim korisnicima, vizuelno deluju kao i regularne vesti, te je i profesionalnim novinarima teško da prepoznaju validnost i istinitost plasirane informacije.

Dezinformacije mogu doneti mnogo veće probleme nego što mislimo

Pomenuti plan Evropske komisije ima za cilj da istakne Rusiju kao zemlju koja je u više navrata napravila takav prestup koristeći sistematske kampanje dezinformisanja velikog obima. U izveštajima pomenutih kompanija, biće i podataka o tome kako oni obeležavaju političke oglase kao i koliko lažnih naloga i „bot“ naloga oni identifikuju i ugase.

Između ostalog, među kompanijama od kojih će biti zahtevan mesečni izveštaj trenutno se nalazi i „Mozila“. Ostaje ipak da se vidi da li će i druge kompanije biti obuhvaćene pomenutom istragom Evropske komisije koja ne želi ništa da prepusti slučaju kada su u pitanju dezinformacije.

Da li će ovi izveštaji uopšte pomoći pri suzbijanju širenja fake news sadržaja za sada se ne može nikako tvrditi, ali svakako treba pozdraviti poteze iz EU koja je očigledno rešena da stane na put ozbiljnom problemu. Širenje lažnog sadržaja može napraviti velike probleme stvarajući domino efekte u procesu donošenja važnih državnih i društvenih odluka, kao što su parlamentarni, predsednički ili izbori u velikim organizacijama.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

SEO i pretraga

Kako izvršiti migraciju jednog od najvećih oglasnika u Srbiji – iz SEO ugla

Sajt nekretnine.rs mesečno poseti i do 590.000 korisnika. Njegove posetioce nedavno je dočekao novi izled sajta, a evo kako je tekao proces migracije.

Internet marketing

Influenseri nekad i sad – priča o ljubavi, prohibiciji i prostituciji

Sve je krenulo tako nevino. Ljudi počnu da se bave nečim iz ljubavi, u slobodno vreme, ugledajući se na druge. Ljubavi prema tom nečemu ili ljubavi prema pažnji koju dobijaju zbog toga. Nevino i iskreno. Dobro, možda ne baš potpuno iskreno, ali...

Digitalni mediji

Zašto je YouTube Rewind 2018. najomraženiji video – ikada?

Pre nešto manje od mesec dana YouTube je objavio godišnji pregled najpopularnijih klipova, mimova i jutjubera za 2018. godinu - ali taj video postao je za kratko vreme jedan od najomraženijih sa čak 14 miliona dislajkova.

Propustili ste

Karijere

Kako smo spustili fluktuaciju tehničkog kadra ispod 10%

Dok čitava domaća IT industrija raste, manjak kvalifikovanog kadra i česta fluktuacija zaposlenih ostaju među glavnim problemima sa kojima se menadžment suočava. Kako edukovati novi kadar, a u isto vreme zadržati top talenat u svojim redovima?

Tehnologija

Srbija postaje deo ruskog tehnološkog projekta ‘Tačka ključanja’ – o čemu je zapravo reč?

Beograd bi mogao da bude prvi inostrani grad u kojem će biti sproveden ruski projekat 'Tačka ključanja' koji podrazumeva multidisciplinarno povezivanje, rad i razmenu ideja iz oblasti nauke, inžejnerstva, obrazovanja i digitalnih tehnologija.

Gaming

Mihajlo Jovanović-Džaril: Nema daljeg razvoja regionalnog esporta dok se timovi ne izgrade u prepoznatljive brendove

Četvrta sezona popularne regionalne esport lige EBL u organizaciji Fortune esports startuje 28. januara. U razgovoru sa direktorom ove organizacije otkrivamo više detalja o predstojećoj sezoni i koje su to promene na esport sceni Balkana.

Startapi i poslovanje

Zašto srpske kompanije ne izlažu na CES-u?

Consumer Electronics Show (CES), najveći sajam potrošačke elektronike u Las Vegasu, završen je prošle nedelje - opet bez nastupa srpskih kompanija. U razgovoru sa preduzetnicima analiziramo razloge ovog trenda.

Intervju

Četiri pitanja o digitalnoj transformaciji malih i srednjih preduzeća

Mogu li se male i srednje kompanije nositi sa promenama koje sa sobom nosi digitalizacija poslovanja?

SEO i pretraga

Kako izvršiti migraciju jednog od najvećih oglasnika u Srbiji – iz SEO ugla

Sajt nekretnine.rs mesečno poseti i do 590.000 korisnika. Njegove posetioce nedavno je dočekao novi izled sajta, a evo kako je tekao proces migracije.