Facebook: na 126 miliona Amerikanaca uticale lažne vesti ruskih obaveštajaca - Netokracija.rs

Facebook: na 126 miliona Amerikanaca uticale lažne vesti ruskih obaveštajaca

Za sada još uvek neosnovane tvrdnje da je Rusija imala uticaj na izbor Donalda Trampa za predsednika postaju sve glasnije, a pretpostavka da je uticaj društvenih mreža pomogao u realizaciji tog scenarija čini se sve realnijom. Tome u prilog govori i izveštaj kompanije Facebook za predstojeće svedočenje pred Pravosudnim odborom američkog Senata po kome je oko 80 hiljada postova sa političkim porukama iz ruskih izvora direktno stiglo do 29 miliona Amerikanaca.

Obaveštajni komitet američkog Senata pokrenuo je istragu u kojoj se ispituje navodna povezanost Trampovog izbornog štaba sa Rusijom, te se u tu svrhu očekuje i predstojeće svedočenje čelnih ljudi iz kompanije Facebook, zbog čega je i kreiran kontraverzni izveštaj.

Od Cukerbergovog stava da je „sama ideja da su lažne vesti na Facebook-u uticale na izbore u SAD totalno suluda“ do predstojećeg svedočenja razlika je samo godinu dana, ali informacije koje su u tom periodu procurele u javnost otkrivaju da se vrlo verovatno pravila igre prilikom izbora nisu poštovala.

Naime, prema uvidu u pripremljeno pisano svedočenje koji je imala agencija Rojters, u periodu od juna 2015. do avgusta 2017. kreirano je oko 120 Facebook stranica koje su objavljivale lažne vesti u cilju uplitanja u američke predsedničke izbore širenjem dezinformacija. Neistiniti sadržaji imali su uticaj na 126 miliona Amerikanaca, a njihovo poreklo direktno se može pratiti do ruskih obaveštajaca.

Facebook nije jedini igrač

Kako nagađanja traju godinu dana i sve više nagrizaju ugled ove društvene mreže, jedan od koraka koji je preduzet bile su i najavljene mere protiv lažnih vesti, koje se sprovode od avgusta. Njima se sadržaj koji je okarakterisan kao sumnjiv šalje na proveru nezavisnoj trećoj strani, a ukoliko se sadržaj klasifikuje kao lažan, ta stranica se ukida.

Međutim, još uvek nedokazani uticaj ruskih obaveštajnih službi nije se zadržao isključivo na uticaj posredstvom Facebook-a. Predstavnici Twittera i Gugla takođe će svedočiti pred nadležnim organom, a u javnost su izašli podaci da je Gugl otkrio 4.700 dolara vredne oglase povezane sa ruskim izvorima, kao i 18 YouTube kanala za koje se prepostavlja da su deo ruske manipulativne strategije.

Iz Twitter-a takođe dolaze informacije da je pronađeno 2.752 naloga koji vode do ruskih obaveštajaca, a sva tri aktera najavila sa da će preduzeti korake ne bi li se političko oglašavanje bolje regulisalo i da bi se smanjio uticaj manipulacija. Osumnjičene strane, odnosno Rusija i Tramp, sve negiraju.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

5G mreža nas neće štetno ‘ozračiti’, ali širenje dezinformacija i lažnih vesti sigurno hoće

Fizička pojava kao što je štetno zračenje ne mora nužno uvek da dođe iz nuklearnog reaktora, sunca ili radona, već se javlja u različitim oblicima - u čemu bi, prema pisanju pojedinih medija, svoju ulogu mogla da odigra i 5G mreža.

Ekskluzivno

Francuski Groupe Up kupio manjinski udeo u kompaniji FitPass – u startu ekspanzija na 5 novih tržišta

Domaća kompanija FitPass upravo je ekskluzivno za Netokraciju objavila prodaju udela u kapitalu ovoj francuskoj multinacionalnoj kompaniji i partnerstvo koje je tom prilikom sklopljeno.

Mobilno

Marko Obradović Edge: 5 saveta za bolju fotografiju mobilnim telefonom

Kako do najbolje fotografije sa vašeg odmora - uz pomoć pametnog telefona? Nagrađivani fotograf Marko Obradović Edge otkriva nam svojih 5 saveta.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Car:go testira električne trotinete: 999 dinara za poslovne korisnike, uskoro i za ostale članove Udruženja

Električni trotineti najpre će biti na raspolaganju samo kompanijskim Car:Go klijentima i test faza ovog projekta trajaće mesec dana. Nakon toga sledi ekspanzija ove usluge.

Startapi i poslovanje

CESA 2019: Otvorene prijave za startape u Centralnoj i Istočnoj Evropi

Udruženje The Startup Awards po šesti put okuplja startape različitih faza razvoja i delatnosti iz ovog dela Evrope. Nominacije traju do početka avgusta, dok se zainteresovani mogu prijaviti u 16 različitih kategorija.

Gaming

Humanitarni esport turnir Good Game dolazi u Beograd – prijavite vaš tim i igraje protiv drugih IT kompanija

Dom omladine u Beogradu biće domaćin prvog Good Game B2B esport turnira koji će se održati u prestonici sa ciljem povezivanja većih kompanija i prikupljanja sredstava za mlade preduzetnike. Sa idejnim tvorcem takmičenja razgovaramo o nastanku istog i planovima za naredni period.

Ekskluzivno

Francuski Groupe Up kupio manjinski udeo u kompaniji FitPass – u startu ekspanzija na 5 novih tržišta

Domaća kompanija FitPass upravo je ekskluzivno za Netokraciju objavila prodaju udela u kapitalu ovoj francuskoj multinacionalnoj kompaniji i partnerstvo koje je tom prilikom sklopljeno.

Društvene mreže

SHARE Fondacija saopštila: Twitter imenuje predstavnika za Srbiju

Novi Zakon o zaštiti podataka o ličnosti predviđa obavezu gotovo svih velikih IT kompanija da imenuju predstavnike u Srbiji. Prva u nizu koja to čini je Twitter.

Tehnologija

Želja nam je da kartice koristimo u lokalnim marketima i na pijacama – pokazalo je Masterindex 2019. istraživanje

Najnoviji rezultati MasterIndex istraživanja pokazali su da 8 od 10 korisnika kartica u Srbiji poseduje debitnu karticu, dok 40% korisnika poseduje kreditnu, a čak jedna petina obe kartice.