Facebook: na 126 miliona Amerikanaca uticale lažne vesti ruskih obaveštajaca - Netokracija.rs

Facebook: na 126 miliona Amerikanaca uticale lažne vesti ruskih obaveštajaca

Za sada još uvek neosnovane tvrdnje da je Rusija imala uticaj na izbor Donalda Trampa za predsednika postaju sve glasnije, a pretpostavka da je uticaj društvenih mreža pomogao u realizaciji tog scenarija čini se sve realnijom. Tome u prilog govori i izveštaj kompanije Facebook za predstojeće svedočenje pred Pravosudnim odborom američkog Senata po kome je oko 80 hiljada postova sa političkim porukama iz ruskih izvora direktno stiglo do 29 miliona Amerikanaca.

Obaveštajni komitet američkog Senata pokrenuo je istragu u kojoj se ispituje navodna povezanost Trampovog izbornog štaba sa Rusijom, te se u tu svrhu očekuje i predstojeće svedočenje čelnih ljudi iz kompanije Facebook, zbog čega je i kreiran kontraverzni izveštaj.

Od Cukerbergovog stava da je „sama ideja da su lažne vesti na Facebook-u uticale na izbore u SAD totalno suluda“ do predstojećeg svedočenja razlika je samo godinu dana, ali informacije koje su u tom periodu procurele u javnost otkrivaju da se vrlo verovatno pravila igre prilikom izbora nisu poštovala.

Naime, prema uvidu u pripremljeno pisano svedočenje koji je imala agencija Rojters, u periodu od juna 2015. do avgusta 2017. kreirano je oko 120 Facebook stranica koje su objavljivale lažne vesti u cilju uplitanja u američke predsedničke izbore širenjem dezinformacija. Neistiniti sadržaji imali su uticaj na 126 miliona Amerikanaca, a njihovo poreklo direktno se može pratiti do ruskih obaveštajaca.

Facebook nije jedini igrač

Kako nagađanja traju godinu dana i sve više nagrizaju ugled ove društvene mreže, jedan od koraka koji je preduzet bile su i najavljene mere protiv lažnih vesti, koje se sprovode od avgusta. Njima se sadržaj koji je okarakterisan kao sumnjiv šalje na proveru nezavisnoj trećoj strani, a ukoliko se sadržaj klasifikuje kao lažan, ta stranica se ukida.

Međutim, još uvek nedokazani uticaj ruskih obaveštajnih službi nije se zadržao isključivo na uticaj posredstvom Facebook-a. Predstavnici Twittera i Gugla takođe će svedočiti pred nadležnim organom, a u javnost su izašli podaci da je Gugl otkrio 4.700 dolara vredne oglase povezane sa ruskim izvorima, kao i 18 YouTube kanala za koje se prepostavlja da su deo ruske manipulativne strategije.

Iz Twitter-a takođe dolaze informacije da je pronađeno 2.752 naloga koji vode do ruskih obaveštajaca, a sva tri aktera najavila sa da će preduzeti korake ne bi li se političko oglašavanje bolje regulisalo i da bi se smanjio uticaj manipulacija. Osumnjičene strane, odnosno Rusija i Tramp, sve negiraju.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

Gaming

Kako objaviti video igru ili aplikaciju na Google Play i AppStore – korak po korak

Imate ideju za video igru na pametnim telefonima, razradili ste biznis plan, krenuli u razvoj, došli do finalne verzije i sledeći korak je plasiranje proizvoda na AppStore i Google Play. U nastavku vam objašnjavamo kako da prevaziđete poslednji izazov i uspešno lansirate svoju igru ili aplikaciju u 'svet'.

SEO i pretraga

Stiže Netokracijina edukacija o SEO trikovima – promo cene karata do 22. septembra!

Netokracija Srbija nastavlja sa organizacijom edukacija, a na red je došla ona o SEO trikovima. Želite da naučite tehnike koje garantuju uspeh na rezultatima pretraga? Čekamo vas 30. septembra u Beogradu!

Propustili ste

Karijere

Kako se zaposliti u kompaniji Facebook? Nenad Božidarević deli svoja iskustva

Nakon četiri godine na poziciji front-end inženjera, najpre sa Facebook, a potom i sa Instagram strane, Nenad Božidarević prelazi u Oculus, gde nakon godinu dana postaje menadžer, a za Netokraciju otkriva da li je Menlo Park zaista raj za domaće programere.

Internet marketing

Kako je PornHub najprljavijim pornićem napravio najčistiju marketinšku kampanju ove godine

Marketari, sledeći put kada se budete žalili na svog klijenta setite se da ima i onih čiji se naziv ili (ne daj bože) delatnost ne mogu promovisati putem društvenih mreža, klasičnih medija i drugih platformi. Pa ipak, oni pronađu način da uzbude javnost. Naravno, pričamo o sajtu PornHub.

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

Startapi i poslovanje

Google bi mogao da akvizira Nutanix – šta to znači za Srbiju?

Poslednjih dana u svetskim medijima kruže glasine kako bi kompanija Alphabet koja stoji iza Google-a mogla akvizirati Nutanix kao deo strategije za dalje unapređenje svoje 'cloud' platforme. Da li će se to odraziti na srpski ogranak ove kompanije?

Mobilno

Da li je Apple i dalje inovativan ili mi to samo ne vidimo?

Teatar nazvan po jednom od najvećih tehnoloških genija pre dva dana bio je svedok još jednog Apple događaja - verovatno i najdosadnijeg do sada.

Tehnologija

Gežeti sa platforme Aliexpress koji vam mogu olakšati život, a pristupačni su svima

Škola je počela, od povratka u amfiteatre fakulteta ima još tri nedelje, te je ovo prava prilika da vam predstavimo vodič sa nekoliko pristupačnih Aliexpress gedžeta sa koji vam mogu olakšati svakodnevicu.