5 automobila renomiranih auto kuća koji su gorivo zamenili strujom

5 automobila renomiranih auto kuća koji su gorivo zamenili strujom

Najpoznatiji i najveći auto brendovi sve više se okreću elektro pogonu. Mercedes i Audi predstavili su na salonu u Parizu svoje prve potpuno električne automobile, dok svoj odgovor tržištu i spremaju i BMW, Jaguar i Porsche.

Hodnicima poznatih auto kompanijama sve češće odjekuju reči „elektro pogon“. Nakon skandala poznatijeg po imenu dizelgejt koji je poslovanje VW grupe okrenuo za 180 stepeni, ali i rešenosti Evropske unije da emisiju Co2 svede na minimum – izrodila sve potreba za mainstream električnim automobilima.

Dizel motori polako ali sigurno odlaze u istoriju, a pored benzinskih jedinica veliki deo tržišta novih automobila zauzeće vozila na električni pogon – u najskorijoj budućnosti. Nameru industrije prvi su potrvrdili renomirani proizvođači, premium brendovi koji vode glavnu reč po pitanju elektrifikacije automobila.

Koji su to proizvođači i šta su spremili kao odgovor na Teslu i druge kompanije u nastajanju? Pogledajte naš spisak napoželjnijih električnih vozila koja polako osvajaju drumove, ali i koji će se uskoro naći u prodajnim salonima:

Audi E-tron

Audi Press

Kompanija iz Ingolštada hrabro je krenula u ovu trku, predstavivši sredinom septembra u San Francisku svoj prvi električni SUV model pod nazivom E-tron. Ova odluka kompanije lako se može pripisati nastojanju Audija da odgovori svojoj matičnoj kompaniji (VW grupi) koja nastoji da elektrifikuje kompletnu liniju modela do 2030. godine.

E-tron najavljen je za sredinu sledeće godine uz očekivanu cenu od oko 70.000 evra, dok bi ta cifra uz dodatne opcije poput bogatije opreme, mogla da bude i daleko veća. Što se tiče pogonske jedinice, automobil će pokretati dva elektro-motora ukupne snage od 350KS – što je dovoljno da ovaj veliki auto dostigne 100 km/h za oko 6 sekundi.

Za sada ipak nisu poznate brojke o autonomiji, tačnije koliko E-tron može da pređe kilometara sa jednim punjenjem baterije. Inače, ovaj Audijev model pun je high tech rešenja poput digitalne kontrolne table sa velikim ekranima. Možda i najnaprednija upotreba tehnologije u ovom automobili jesu opcione kamere koje služe umesto retrovizora, a koje generišu sliku putem OLED ekrana na vratima. Kako je najavljeno, ova opcija biće dostupna isključivo evropskim korisnicima.

Mercedes EQC

Mercedes Media

Trokraka zvezda iz Štutgarta gotovo svojim je rešenjima gotovo uvek postavljala standarde u auto industriji. To je slučaj i sada kada odlučno prate transformaciju ove industrije, premijerno lansiravši u Parizu svoj elektro model po imenu EQC. Nemački proizvođač jasno je stavio do znanja u kom smeru bi mogao da se kreće u budućnosti – što je nagovešteno 2016. godine kada je kompanija i najavila svoj EQ brend.

Mercedes je znatno promenio dizajnersko rešenje u kabini koja je sada svedeno i odlikuje minimalizmom, te kokpitom dominira veliki ekran u visokoj rezoluciji. Iz Mercedesa su naglasili da je prednji elektro motor ovog automobila optimizovan za stabilnost i ekonomičnu vožnju, dok je zadnji namenjen za veću snagu.

Ukupno, ove dve jedinice isporučuju 409KS, a zahvaljujući ovoj snazi – EQC prema fabričkim podacima ubrzava od 0 do 100 km/h za oko 5 sekundi. Iz Mercedesa najavljuju da bi automobil samo sa jednim punjenjem baterije mogao da pređe 430 kilometara, ali ostaje da se vidi hoće li to biti slučaj i u praksi.

Jaguar I-Pace

Jaguar Newsroom

Trend električnih SUV vozila prati i britanski Jaguar sa svojim prvim elektro modelom I-Pace. Nakon dve godine testiranja koncepta ovog modela, kompanija je početkom marta meseca 2018. godine i zvanično lansirala I-Pace na tržište. Kao i kod svojih konkurenata, ovaj auto odlikuje luksuzna kabina sa ekranima i visokim kvalitetom završne obrade.

Ovaj auto, koji je zamišljen da bude jedan od glavnih rivala Teslinom modelu X, poseduje jedan elektro-motor do 394KS i za razliku od Mercedesa i Audija, ubrzava do stotke za respektabilnih 4,5 sekundi. Autonomija uz kombinovanu vožnju sa jednim punjenjem baterije iznosi 380 kilometara, ali se očekuje da Jaguar, kao i drugi proizvođači dodatno usavrše ovaj segment koji će doneti veću izdržljivost baterije.

Porsche Taycan

Porsche PR

Još prošle godine, Porsche je najavio svoj prvi potpuno električni auto koji bi trebao da predstavlja zamenu za čuveni model Panamera. Ovaj potez legendarne kompanije iza koje stoje poznati sportski modeli je logičan, s obzirom na to da je Porsche kao deo VW grupe bio pogođen skandalom zbog softvera koji je lažirao realne emisije štetnih gasova.

Podsetimo, Porsche je u junu ove godine postao vlasnik udela od 10% u hrvatskoj kompaniji Rimac Automobili, sa kojom će zajedno razvijati tehnologiju za električne automobile budućnosti.

Taycan bi trebao da stigne na tržište 2019. godine, a u duhu duge sportske tradicije kompanije, krasiće ga i izuzetne performanse. Naime, Taycan će budućim kupcima biti dostupan sa elektro motorom od 590KS, uz pomoć kojih će za svega 3,5 sekundi stizati do 100km/h, parirajući tako Modelu S iz Tesla Motorsa.

Najavljeno je da bi baterije ovog automobila mogle da budu izrađene od strane kompanije Hitachi, koje će omogućiti autonomiju od čak 530 kilometara i brzo punjenje iste do 80% za svega 15 minuta. Ukoliko ste primetili, svaka čast – Taycan je jedini na ovoj listi koji nije SUV. Drugi proizvođači, čini se, drže se „recepta“ koji radi u poslednje vreme.

BMW IX3

BMW Media

Bavarski proizvođač se već uveliko isprobao u svetu elektro automobila sa modelom i3 i hibridom i8. Međutim, BMW sada planira da ode korak dalje, najavivši model IX3 – naravno u SUV segmentu. Koncept ovog automobila predstavljen je na sajmu u Pekingu u aprilu tekuće godine, te je realno očekivati da bi na drumove širom sveta i Evrope mogao da stigne za dve godine – tačnije 2020. godine.

Za sada nema previše tehničkih specifikacija ovog modela, jedino što se zna jeste da bi IX3 mogao da izgleda kao dobro poznavi X5 terenac (ne, nije greška, proverili smo), te da će za njegovo kretanje biti zadužen elektro motor od 270KS, uz autonomiju od 400 kilometara pre sledećeg punjena baterije.

2018. godina, dakle, samo je nagoveštaj nadolazećeg trenda električnih automobila od strane poznatih brendova, pre svega iz Evrope. Ono što u ovom trenutku predstavlja ujedno i najveći problem za širu namenu ovih vozila jeste infrastruktura tj. manjak iste: manjak brzih punjača, čak i u razvijenim delovima sveta. Prema svemu sudeći i ovo je stvar koja će se menjati, a sve u cilju opšteg omasovljenja električnih vozila koja su toliko dugo bila trn u oku proizvođačima.

Ostavi komentar

  1. Milan

    Milan

    4. 10. 2018. u 21:00 Odgovori

    Da li će vlada Srbije na neki način stimulisati električna vozila? Recimo oslobađanje od carine i PDV za prvih 10.000 vozila. Zamislite vazduh u većim gradovima bez otrova koji ispuštaju danasnji automobili?

    • Marko Crnjanski

      Marko Crnjanski

      8. 10. 2018. u 10:36 Odgovori

      Ćao Bojane,

      Složićemo se svakako da je Tesla lider u auto industriji kada je reč o automobilima na električni pogon 🙂

      Ovaj članak je ipak bio posvećen tradicionalnim i renomiranim kompanijama koje su dugo gradile svoj brend.

      Pozdrav,
      MC

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Ko je vaš Mesija na razmućivanje?

Kada ste prvi put shvatili da ste matori? Ja pre nekih 5-6 godina, tada u kasnim dvadesetim.

Internet marketing

UniCredit Bank Srbija gasi Facebook, Messenger i Instagram – sledi ulaganje u sopstvene digitalne kanale?

Način na koji Facebook tretira svoje korisnike bili su dovoljan razlog da UniCredit grupa najavi potpuno povlačenje sa društvenih mreža kompanije iz Menlo Parka.

Digitalni mediji

Valjda niste zaboravili na TikTok jer ova aplikacija upravo menja način na koji konzumiramo digitalni sadržaj

Aplikacija TikTok otklanja iluziju o tome kako je bilo koji korisnik društvenih mreža tu da odlučuje i aktivno bira – to umesto njega u potpunosti radi aplikacija. Znači li to da dolazi novo doba za društvene mreže?

Propustili ste

Startapi i poslovanje

U kojoj meri sarađuju domaće kompanije i startapi?

Uoči predstojeće Webiz edukacije u Novom Sadu, razgovaramo sa učesnicima panela o saradnji kompanija i startapa. Kako taj odnos izgleda danas i može li se unaprediti?

Mobilno

Societe Generale Srbija i Mastercard lansirali mCard – uslugu plaćanja mobilnim telefonom na POS terminalima

Societe Generale Srbija lansirala je u petak mCard - uslugu koja omogućava beskontaktno plaćanje pametnim telefonom na svim POS terminalima u zemlji i inostranstvu gde se prihvataju Mastercard beskontaktne platne kartice.

Startapi i poslovanje

Vukan Simić (FishingBooker): Svaki dan na posao dolazi 80 ljudi koji veruju u ono što stvaramo – to je naš najveći uspeh

Sa Vukanom Simićem razgovarali smo o putu koji je prošao FishingBooker, jedan od najpoznatijih domaćih startapa i servis koji se bavi rezervacijom pecaroških tura svuda u svetu.

Internet marketing

Proglašeni dobitnici IAB MIXX 2019. nagrada – Grand Prix otišao u ruke Ovation BBDO

Na devetom po redu Digital Day konferenciji pod sloganom How do you trust, dodeljena su Mixx Awards priznanja za najbolje digitalne kampanje realizovane prethodne godine u Srbiji.

Internet marketing

€36,8 miliona za digitalno oglašavanje u 2018. — srpsko tržište poraslo za 24,8%

I u 2018. godini zadržan je jak dvocifren rast tržišta digitalnog oglašavanja u Srbiji, pokazali su rezultati AdEx istraživanja. U nastavku teksta donosimo vam pregled najbitnijih rezultata.

Internet marketing

Najčešće greške pri izradi ‘content marketing’ strategije

Sasvim je razumno da želite da investirate u kvalitetan sadržaj kako biste unapredili svoj biznis, ali stvari nisu baš tako jednostavne. Evo koje greške marketari najčešće prave pri izradi content marketing strategije.