5 automobila renomiranih auto kuća koji su gorivo zamenili strujom

5 automobila renomiranih auto kuća koji su gorivo zamenili strujom

Najpoznatiji i najveći auto brendovi sve više se okreću elektro pogonu. Mercedes i Audi predstavili su na salonu u Parizu svoje prve potpuno električne automobile, dok svoj odgovor tržištu i spremaju i BMW, Jaguar i Porsche.

Hodnicima poznatih auto kompanijama sve češće odjekuju reči “elektro pogon”. Nakon skandala poznatijeg po imenu dizelgejt koji je poslovanje VW grupe okrenuo za 180 stepeni, ali i rešenosti Evropske unije da emisiju Co2 svede na minimum – izrodila sve potreba za mainstream električnim automobilima.

Dizel motori polako ali sigurno odlaze u istoriju, a pored benzinskih jedinica veliki deo tržišta novih automobila zauzeće vozila na električni pogon – u najskorijoj budućnosti. Nameru industrije prvi su potrvrdili renomirani proizvođači, premium brendovi koji vode glavnu reč po pitanju elektrifikacije automobila.

Koji su to proizvođači i šta su spremili kao odgovor na Teslu i druge kompanije u nastajanju? Pogledajte naš spisak napoželjnijih električnih vozila koja polako osvajaju drumove, ali i koji će se uskoro naći u prodajnim salonima:

Audi E-tron

Audi Press

Kompanija iz Ingolštada hrabro je krenula u ovu trku, predstavivši sredinom septembra u San Francisku svoj prvi električni SUV model pod nazivom E-tron. Ova odluka kompanije lako se može pripisati nastojanju Audija da odgovori svojoj matičnoj kompaniji (VW grupi) koja nastoji da elektrifikuje kompletnu liniju modela do 2030. godine.

E-tron najavljen je za sredinu sledeće godine uz očekivanu cenu od oko 70.000 evra, dok bi ta cifra uz dodatne opcije poput bogatije opreme, mogla da bude i daleko veća. Što se tiče pogonske jedinice, automobil će pokretati dva elektro-motora ukupne snage od 350KS – što je dovoljno da ovaj veliki auto dostigne 100 km/h za oko 6 sekundi.

Za sada ipak nisu poznate brojke o autonomiji, tačnije koliko E-tron može da pređe kilometara sa jednim punjenjem baterije. Inače, ovaj Audijev model pun je high tech rešenja poput digitalne kontrolne table sa velikim ekranima. Možda i najnaprednija upotreba tehnologije u ovom automobili jesu opcione kamere koje služe umesto retrovizora, a koje generišu sliku putem OLED ekrana na vratima. Kako je najavljeno, ova opcija biće dostupna isključivo evropskim korisnicima.

Mercedes EQC

Mercedes Media

Trokraka zvezda iz Štutgarta gotovo svojim je rešenjima gotovo uvek postavljala standarde u auto industriji. To je slučaj i sada kada odlučno prate transformaciju ove industrije, premijerno lansiravši u Parizu svoj elektro model po imenu EQC. Nemački proizvođač jasno je stavio do znanja u kom smeru bi mogao da se kreće u budućnosti – što je nagovešteno 2016. godine kada je kompanija i najavila svoj EQ brend.

Mercedes je znatno promenio dizajnersko rešenje u kabini koja je sada svedeno i odlikuje minimalizmom, te kokpitom dominira veliki ekran u visokoj rezoluciji. Iz Mercedesa su naglasili da je prednji elektro motor ovog automobila optimizovan za stabilnost i ekonomičnu vožnju, dok je zadnji namenjen za veću snagu.

Ukupno, ove dve jedinice isporučuju 409KS, a zahvaljujući ovoj snazi – EQC prema fabričkim podacima ubrzava od 0 do 100 km/h za oko 5 sekundi. Iz Mercedesa najavljuju da bi automobil samo sa jednim punjenjem baterije mogao da pređe 430 kilometara, ali ostaje da se vidi hoće li to biti slučaj i u praksi.

Jaguar I-Pace

Jaguar Newsroom

Trend električnih SUV vozila prati i britanski Jaguar sa svojim prvim elektro modelom I-Pace. Nakon dve godine testiranja koncepta ovog modela, kompanija je početkom marta meseca 2018. godine i zvanično lansirala I-Pace na tržište. Kao i kod svojih konkurenata, ovaj auto odlikuje luksuzna kabina sa ekranima i visokim kvalitetom završne obrade.

Ovaj auto, koji je zamišljen da bude jedan od glavnih rivala Teslinom modelu X, poseduje jedan elektro-motor do 394KS i za razliku od Mercedesa i Audija, ubrzava do stotke za respektabilnih 4,5 sekundi. Autonomija uz kombinovanu vožnju sa jednim punjenjem baterije iznosi 380 kilometara, ali se očekuje da Jaguar, kao i drugi proizvođači dodatno usavrše ovaj segment koji će doneti veću izdržljivost baterije.

Porsche Taycan

Porsche PR

Još prošle godine, Porsche je najavio svoj prvi potpuno električni auto koji bi trebao da predstavlja zamenu za čuveni model Panamera. Ovaj potez legendarne kompanije iza koje stoje poznati sportski modeli je logičan, s obzirom na to da je Porsche kao deo VW grupe bio pogođen skandalom zbog softvera koji je lažirao realne emisije štetnih gasova.

Podsetimo, Porsche je u junu ove godine postao vlasnik udela od 10% u hrvatskoj kompaniji Rimac Automobili, sa kojom će zajedno razvijati tehnologiju za električne automobile budućnosti.

Taycan bi trebao da stigne na tržište 2019. godine, a u duhu duge sportske tradicije kompanije, krasiće ga i izuzetne performanse. Naime, Taycan će budućim kupcima biti dostupan sa elektro motorom od 590KS, uz pomoć kojih će za svega 3,5 sekundi stizati do 100km/h, parirajući tako Modelu S iz Tesla Motorsa.

Najavljeno je da bi baterije ovog automobila mogle da budu izrađene od strane kompanije Hitachi, koje će omogućiti autonomiju od čak 530 kilometara i brzo punjenje iste do 80% za svega 15 minuta. Ukoliko ste primetili, svaka čast – Taycan je jedini na ovoj listi koji nije SUV. Drugi proizvođači, čini se, drže se “recepta” koji radi u poslednje vreme.

BMW IX3

BMW Media

Bavarski proizvođač se već uveliko isprobao u svetu elektro automobila sa modelom i3 i hibridom i8. Međutim, BMW sada planira da ode korak dalje, najavivši model IX3 – naravno u SUV segmentu. Koncept ovog automobila predstavljen je na sajmu u Pekingu u aprilu tekuće godine, te je realno očekivati da bi na drumove širom sveta i Evrope mogao da stigne za dve godine – tačnije 2020. godine.

Za sada nema previše tehničkih specifikacija ovog modela, jedino što se zna jeste da bi IX3 mogao da izgleda kao dobro poznavi X5 terenac (ne, nije greška, proverili smo), te da će za njegovo kretanje biti zadužen elektro motor od 270KS, uz autonomiju od 400 kilometara pre sledećeg punjena baterije.

2018. godina, dakle, samo je nagoveštaj nadolazećeg trenda električnih automobila od strane poznatih brendova, pre svega iz Evrope. Ono što u ovom trenutku predstavlja ujedno i najveći problem za širu namenu ovih vozila jeste infrastruktura tj. manjak iste: manjak brzih punjača, čak i u razvijenim delovima sveta. Prema svemu sudeći i ovo je stvar koja će se menjati, a sve u cilju opšteg omasovljenja električnih vozila koja su toliko dugo bila trn u oku proizvođačima.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Kolumna

Po čemu srpski Zakon o digitalnoj imovini podseća na Azarov transfer iz Čelsija u Real?

Advokati Ilija Rilaković i dr Minja Đokić u zajedničkoj kolumni razjasnili su (ne)mogućnost plaćanja usluga stranih kompanija kripto valutom!

Sponzorisano

Kompanija Proximus u Srbiji zapošljava IT stručnjake i gradi inženjering timove

Proximus je došao na tržište Srbije još 2017. godine kada je preko svoje kompanije BICS postao vlasnik Telesigna. Ovom akvizicijom, Proximus počinje da zapošljava prve Market Development specijaliste, čime mladi talenti stiču mogućnost brzog učenja i razvoja u internacionalnom okruženju.

Office Talks Podcast

LinkedIn za šahiste broji 10.000 korisnika

Gošća 188. epizode Office Talks podkasta bila je Lena Miladinović, osnivačica OutpostChess platforme namenjene umrežavanju svih ljubitelja šaha — kako profesionalaca, tako i entuzijasta.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

DSI investirao u Veli — kripto platformu za finansijske savetnike

Najnovija investicija DSI mreže poslovnih anđela otišla je startapu Veli, iza kojeg stoje Stevan Radonjanin i Marko Selaković. Ova platforma omogućava profesionalcima da investiraju u kriptovalute za svoje klijente i upravljaju njihovim portfeljima.

Office Talks Podcast

Trickest: Etičko hakovanje i ofanzivni cybersecurity

U 190. epizodi Office Talks podkasta razgovarali smo sa Nenadom Zarićem i Mihailom Tomićem, osnivačima startapa Trickest, koji su nam govorili o njegovom nastanku, cybersecurity industriji i etičkom hakovanju.

Startapi i poslovanje

Američki Autodesk akvizirao je novosadski Wonder Dynamics!

Wonder Dynamics akviziran je od strane američkog giganta za 3D animaciju, koji je ovaj potez objavio u jučerašnjem saopštenju na svom zvaničnom sajtu.

Internet marketing

AdEx 2023: Na digitalno oglašavanje u Srbiji potrošeno je €106,6 miliona

U sklopu Digital Day konferencije koju organizuje IABSerbia tradicionalno su predstavljeni rezultati AdEx istraživanja za 2023. godinu.

Sponzorisano

NextSilicon razvija moćni čip za mnoge industrije i zapošljava nove IT stručnjake u Srbiji

Današnji svet počiva na hardverskim i softverskim sistemima i sigurno je da će budućnost modernog društva nastaviti da se bazira na sofisticiranim čipovima koji će pokretati globalnu industriju. Jedno od takvih rešenja razvija se i u Srbiji, tačnije u kompaniji NextSilicon.

Novost

Druga ETH Belgrade konferencija: Srbija ponovo centar okupljanja Web3 zajednice

Nakon velikog uspeha prve konferencije održane 2023. godine, druga po redu konferencija ETH Belgrade će se održati od 3. do 5. juna 2024.