Novogradnja osvaja Beograd, a City Expert širi marketing tim kako bi odgovorio na potrebe industrije

Novogradnja osvaja Beograd, a City Expert širi marketing tim kako bi odgovorio na potrebe industrije

Sa Igorom Jovićem iz beogradskog City Experta razgovaram o tržištu nekretnina u Srbiji u vreme globalne pandemije, novim projektima poput specijalizovanog oglašavanja za novogradnju, te razlozima zašto ovaj tim intenzivno širi svoj marketing sektor.

Beogradski CityExpert pratimo još od 2016. godine kada je kompanija osigurala 700.000 evra investicije od fonda South Central Ventures i kada je ovaj, tada mladi tim, ušao na velika vrata srpske startap scene obezbedivši finansiranje za širenje svog biznisa koji je pre skoro pola decenije nastojao da disruptuje iliti promeni na bolje tržište koje je i u eri Interneta bilo na samim marginama digitala.

Danas, sa sigurnošću, možemo da tvrdimo da tržište izdavanja i kupovine nekretnina izgleda daleko bolje, transparentnije i interaktivnije, a osim što je 2017. godine svoje poslovanje proširio i na Novi Sad, te obezbedio dodatnih 800.000 evra investicije, City Expert je od prošle godine i zvanično prisutan na tržištu Evropske unije – u Ljubljani i to pod brendom Zwelo.si.

Uprkos svemu – digital raste

Metodično građeći firmu i pripremajući se za dalje širenje, došli smo i do 2020. godine te globalne pandemije koja je unela opravdane strahove u tržište nekretnina, ali s druge strane i doprinela izuzetnom rastu digitalnih servisa – među kojima su i oni specijalizovani za nekretnine. Igor Jović, CEO i osnivač kompanije City Expert, ističe u razgovoru za Netokraciju da su u prvoj polovini 2020. godine postigli rast od čak 50% u odnosu na isti period prošle godine, dok rast od 70% u julu i avgustu pokazuje da će i drugi deo godine biti odličan. Jović kaže:

Ovaj uspeh je utoliko veći jer je po zvaničnom izveštaju tržište nekretnina bilo u padu u prvoj polovini godine, a za vreme vanrednog stanja je potpuno stalo. Što se tiče cena nekretnina, one su stabilne bez značajnijih oscilacija i očekujemo da će se to održati do kraja godine.

Istina je da je sama pandemija ubrzala proces digitalizacije, što je imalo vrlo pozitivan uticaj i na naše poslovanje. Negativan uticaj je imala u segmentu ekspanzije na nova tržišta, te smo morali da pauziramo otvaranje hrvatskog tržišta koje je bilo planirano za Q2 ove godine. Trenutna odluka jeste da ćemo sačekati kraj godine i onda proceniti da li je i kada adekvatno vreme za ulazak na novo tržište.

Novogradnja menja panoramu Beograda, investitori prepoznali snagu digitalnih kanala

Međutim, povod za naš razgovor ovoga puta bile su neke od novina koje City Expert uvodi u svoje redove, te razvoj i rast jednog potpuno novog segmenta u okviru njihove kompanije. U pitanju je deo koji se bavi marketingom i dodatnim uslugama za novogradnju i komplekse koji ovih dana možemo videti širom Beograda.

Nije tajna da prestonica ubrzano menja izgled svoje panorame, ali i da investitori ulažu više resursa u oglašavanje i prodaju zbog konkurentnosti tržišta – otuda i vidljiviji brending novih kompleksa koji pored toga što im imena sadrže reči kapije, vrtovi i slično, nastoje da prodaju i stil života – a ne nužno četiri gola zida.

gradnja.rs
Proglašenje globalne pandemije nije usporilo sektor novogradnje u Srbiji, a pogotovo u Beogradu gde je potražnja za nekretninama i dalje izuzetno visoka.

Generalno posmatrajući, tržište nekretnina u Srbiji (a posebno u prestonici) dostiglo je jedan viši nivo. Čak i u doba pandemije novogradnja nije stala, a svi ti kvadrati zahtevaju drugačiji i moderniji pristup kada je u pitanju prodaja. Igor za Netokraciju otkriva:

Rastuća ponuda novogradnje dovela je i do sve veće konkurencije. Pre par godina je važilo mišljenje da se stanovi prodaju sami, dok je danas situacija značajno drugačija. Kako kupci sada imaju veliki izbor, projekti se moraju istaći, po kvalitetu, ceni, ali i prodajnim pristupom. Brending projekta je danas neophodan kako kupac ne bi video samo zidove, već stil života.

Iskoristivši jedinstvenu poziciju na tržištu, Igor otkriva u razgovoru da je City Expert ove godine predstavio novu uslugu za investitore u novogradnji – proizvod koji kombinuje prodajne, marketinške i produkcijske resurse ovog beogradskog tima:

Investitori, kao i kupci, danas zahtevaju više: bolji prikaz nekretnine i inovativne načine prodaje. Na tržištu koje je praktično zasićeno novogradnjom, pravi je izazov dopreti do ciljne grupe. Digitalni marketing i naše poznavanje tržišta nam pomažu da svakom investitoru ponudimo odgovarajući paket usluga.

Pored standardnih usluga izdavanja i prodaje uz maksimalnu pravnu sigurnost, nove usluge su oglašavanje i izrada 3D modela (rendera) stanova. Posebno smo ponosni na „virtuelne šetnje“ tj. video vizuelizaciju stana u izgradnji. Koliko znamo, prvi smo koji to rade kod nas.

Upitavši Igora da li zahvaljujući ubrzanoj digitalizaciji možemo da računamo i na veći push ka digitalnim kanalima od strane investitora, on dodaje da je tim u ovom segmentu za svega nekoliko meseci video veliku stopu rasta u broju novih klijenata, pri čemu se trenutno ne vide znaci usporavanja. „Beogradu nedostaju stanovi, tako da možemo reći da će se trend rastućih ulaganja nastaviti sigurno narednih godina“, ističe on.

City Expert aktivno širi marketing tim – otvorena pozicija za Marketing menadžera

Rast poslovanja sa sobom je doneo i nove izazove – kadrovske prirode. Igor je u razgovoru za Netokraciju potvrdio informaciju da kompanija aktivno radi na proširenju marketing sektora u Beogradu, pri čemu City Expert već uveliko traži novog marketing menadžera. Zanimalo nas je kako je marketing tim organizovan u ovom trenutku, ali i šta se očekuje od pozicije koju trenutno traže?

„Restrukturiranje marketing sektora je prilično veliki poduhvat u koji smo se upustili pre nekoliko meseci“, dodaje Jović i kaže da su uz podršku stručnih savetnika napravili strategiju razvoja sektora koji će moći da odgovori na sve izraženije potrebe kompanije i sve većeg broja klijenata:

Kroz pozicije u marketing timu ćemo pokriti sve segmente, od izrade sadržaja, oglašavanja, analitike, vođenja projekta do produkcije, praktično ćemo stvoriti mini marketing agenciju u okviru City Experta kako bismo svakom investitoru pružili punu podršku i rezultat koji očekuje. Od pozicije marketing menadžera, ukratko, očekujemo da razume potrebe biznisa i da ih ispuni kroz organizaciju tima i vođenje projekata.

Na pitanje da li će veliki deo posla biti usmeren i na rad sa novim stambenim kompleksima i njihovom oglašavanju u okviru City Expert servisa, Igor kaže da će to svakako činiti značajan deo, ali naglašava da kompanija već sada razvija i ima u planu da otpočne sa razvojem novih projekata, aplikacija i servisa, te da upravo iz tog razloga i prave novu strukturu sektora u kojima će različiti timovi moći da se fokusiraju na pojedinačne projekte.

U narednom periodu City Expert proširiće svoj marketing tim kako bi se dodatno ojačali produkcioni i oglašivački kapaciteti, ali i mogućnosti za vođenje internih projekata namenjenih širenju na nova tržišta i razvoju sektora poput oglašavanja novogradnje.

Govoreći o daljim planovima za City Expert, Jović ističe da je kratkoročno plan da se oformi tim stručnjaka koji će se uigrati i osposobiti da ispuni sve potrebe kompanije i klijenata. Po pitanju dugoročnih ciljeva, ideja je da tim postane najbolja domaća marketing agencija u oblasti nekretnina i da bude predvodnik uvođenja inovacija na tržištu nekretnina u regionu: On dodaje:

Trenutne potrebe ćemo ispuniti kroz postavljanje tima, a dalji razvoj će zavisiti od novih potreba koje će doneti širenje agencije, zahtevi klijenata i razvoj tržišta. Kada budemo postavili jak prvi tim, imaćemo čvrstu bazu za dalji rast i uvođenje novih pozicija. Otvoreno pozivam sve zainteresovane kandidate da se prijave za prvu poziciju koju smo otvorili, obećavamo vam dinamično okruženje – idealno za one koji traže izazov i priliku da rade sa sjajnom ekipom ljudi.

Za kraj, zanimalo me je i kako Igor lično vidi industriju nekretnina u narednom periodu. Da li će doći do usporavanja izgradnje i prodaje, da li ćemo videti pad cena ili će se i naredne godine održati relativno stabilne cene – kako po pitanju izdavanja, tako i prodaje?

Jović ističe da tržište nekretnina, pored toga što zadovoljava osnovnu ljudsku potrebu (krov nad glavom), takođe čini i kičmu ekonomske stabilnosti. „Danas je zaista nemoguće prognozirati u kom pravcu će se kretati tržište, kao ni globalna ekonomija, te bi bilo kakvo viđenje bila čista spekulacija“, dodaje on i naglašava da su dve stvari gotovo sigurne – države će prvo intervenisati na polju tržišta nekretnina kako bi oporavile ekonomiju i još važnije od toga, City Expert sa svojim digitalnim poslovanjem će samo nastaviti da raste.

„Vreme nam ide u korist“, naglašava naš sagovornik uz opasku da je s obzirom na ekonomsku krizu, digitalni marketing već danas neizostavan segment prodaje.


Zanima te karijera u City Expertu? Ova beogradska ekipa trenutno traži Marketing Menadžera! Pogledaj koji su kriterijumi za prijavu u oglasu za posao i apliciraj do 4. oktobra ako vidiš sebe u industriji nekretnina i dinamičnom radnom okruženju!

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Regruteri nam otkrivaju koje su trenutno najtraženije pozicije u IT-ju

Kako bismo saznali koji kadrovi su trenutno najpotrebniji domaćoj tehnološkoj industriji kontaktirali smo predstavnike agencija FatCat Coders, ManpowerGroup i Omnes Group. U nastavku teksta slede njihova iskustva.

Startapi i poslovanje

Poreska uprava poziva građane da prijave svoje inostrane prilive – posebno ističu programere i influensere

Poreska uprava Republike Srbije poziva sva fizička lica koja su propustila da podnesu poreske prijave priliva iz inostranstva, da to samoinicijativno urade kako bi izbegli prekršajnu odgovornost.

Kultura 2.0

Stiže nam nova Vlada – koliko će se ona baviti digitalizacijom i IT industrijom u Srbiji?

Mnogo je toga urađeno u protekle četiri godine, mahom zbog kontinuiteta prethodne Vlade sa kojim se one pre nje i ne mogu baš pohvaliti. Analiziramo koje su to stvari koje bi se mogle naći u novom ekspozeu, a koje se tiču digitalizacije i IT industrije u Srbiji.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Pobednici OTP Generator konkursa Zanateria i Your Pet World otkrivaju dalje svoje poslovne planove

Pre nešto više od nedelju dana završen je još jedan Generator Gamechanger konkurs, ovaj put u 'online' izdanju. Žiri je i ove godine izabrao najbolje digitalne projekte, a njihove priče vam otkrivamo u nastavku.

Internet marketing

Budućnost digitalnog marketinga se ‘kladi’ na mlade ljude – i zato pazite kako birate praktikante

Da li zaista mladima više nije toliko sexy raditi u marketing agencijama ili situacija nije toliko tragična kakvom je predstavljaju?

Startapi i poslovanje

Kanadski startap Autoklose sa kancelarijama u Beogradu akviziran od strane kompanije VanillaSoft

Autoklose nastaviće svoje poslovanje kao deo kompanije VanillaSoft, jedne od vodećih 'sales engagement' tehnoloških kompanija na svetu.

Startapi i poslovanje

LearnUpon sa kancelarijama u Beogradu osigurao $56 miliona investicije

LearnUpon, kompanija koja u Beogradu zapošljava preko 40 developera, osigurala je manjinsku investiciju od 56 miliona dolara od kompanije za globalni rast Summit Partners.

Gaming

Gejming studio Miracle Dojo ušao u svet gejmifikacije likova igrom PopStar Adventure – glavni junak je Željko Joksimović

Miracle Dojo, beogradski gejming studio, uspešno je objavio svoju drugu video igru - PopStar Adventure. Ovaj poduhvat realizovan je u saradnji sa producentom i pevačem Željkom Joksimovićem, o čemu smo razgovarali sa osnivačem ovog studija. 

Kultura 2.0

Spotify imenovao Httpool kao ekskluzivnog zastupnika za oglasna rešenja na Balkanu

Ova agencija biće na raspolaganju brendovima iz Srbije, Hrvatske, Slovenije, Severne Makedonije, Crne Gore, Albanije i BiH koji žele da se oglašavaju na platformi Spotify.