CityExpert osigurao novih €800.000 investicije - stanove do sada pretraživalo 3,5 miliona korisnika

CityExpert osigurao novih €800.000 investicije – stanove do sada pretraživalo 3,5 miliona korisnika

U razgovoru sa direktorom CityExpert-a, Igorom Jovićem, otkrivamo detalje iza nove investicije i unapređenog servisa koji automatizuje proces razgledanja nekretnina.

Sa startapom iz Beograda inicijalno smo se upoznali 2016. godine kada je osigurana prva investicija od fonda SC Ventures u iznosu od 700.000 evra. Danas, dve godine kasnije, iz kompanije otkrivaju za Netokraciju da je investicija proširena za dodatnih 800.000 evra od strane istog investitora, što ukupnu vrednost investicije podiže na 1,5 miliona evra.

Nova runda finansiranja biće u najvećoj meri iskorišćena na ekspanziju poslovanja – kako u regionu, tako i u drugim delovima Evrope. U pitanju je plan koji CityExpert sledi od 2017. godine kada je Netokracija i saznala da kompanija planira proširenje na tržište EU.

Call centar i interni tim za podršku zamenili su agente na terenu

“U poslednjih četiri meseca dogodile su se zaista velike promene u našem poslovanju. Od samog starta smo imali želju da digitalizujemo tržište nekretnina i to smo započeli sa transparentnim medijskim prikazima koje smo predstavili još 2015. godine, dok je sada čitava usluga na daleko višem nivou”, započinje razgovor Igor Jović, direktor i osnivač CityExpert-a.

Sa novim sajtom došle su i nove funkcionalnosti, a korisnicima je znatno olakšan proces verifikacije, pregleda i pretraživanja nekretnina, poput opcije kao što je sačuvana pretraga prema kriterijumima. Kako Igor ističe, do pre samo nedelju dana ovaj servis imao je manuelnu verifikaciju (kompletan proces zahtevao je dosta ljudskih resursa), a sada je taj korak automatizovan:

Sve to sada radi naš softver. Kada se ljudi registruju, sistem od njih traži da se verifikuju uz pomoć kamere na telefonu ili kompjutera. Softver pročita i validira podatke ličnog dokumenta, skraćujući vreme odobrenja. Čitav proces je bezbedan budući da smo kompletnu bazu i zbirku podataka prijavili kod poverenika. Važno nam je da naši korisnici imaju poverenje u CityExpert.

Samo nedavno, CityExpert tim prešao je u nove kancelarije odakle razvijaju i upravljaju najvećom digitalnom agencijom za nekretnine na prostoru Balkana.

Na ovaj način, automatizovan je veliki deo posla, naglašava Jović. U narednom periodu sledi i finalni korak digitalizacije usluga – zakazivanje i razgledanje nekretnine za koju je korisnik zainteresovan. Naš sagovornik dodaje da u ovom procesu umesto agenta, obavezu preuzima City Expert call centar i interni tim za podršku. Odatle se vrše svi dogovori između korisnika i vlasnika nekretnine, ne zaviseći od kapaciteta ljudi na terenu, radnog vremena ili slično.

Na pitanje Netokracije da li uklanjanje agenata sa terena znači i mogućnost za eventualno zaobilaženje CityExpert-a od strane vlasnika, Igor kaže da se tim sa takvim slučajevima do sada nije susretao, jer vlasnik plaća za vidljivost nekretnine na sajtu i znatno manju proviziju, te mu nije u interesu da se bavi prevarom koja nije u skladu s poslovanjem ove kompanije.

Nastavljajući razgovor, Jović kaže da je tim u poslednje vreme vredno radio na optimizaciji procesa. To podrazumeva smanjenje fokusa sa agenata na terenu, ali i unapređenje pregleda samih nekretnina:

To je bila poslednja stvar koja nas je vezivala za tradicionalni svet nekretnina. Sada CityExpert možemo nazvati online agencijom za nekretnine, jer ne postoji ljudski faktor u našem radu. Više nismo vezani izlaskom na teren i time smo rešili dosta problema vezanih za kapacitete a sa kojima smo se u prethodnom periodu suočavali. Kao što sam i napomenuo, ovu obavezu sada su preuzeli naš call centar i tim za podršku.

Otvoreno govoreći, naš sagovornik otkriva da je kompanija sa digitalizacijom servisa i izbacivanjem agenata dosta rizikovala, jer se postavljalo i pitanje koliko je samo tržište spremno na ove promene i koliko su korisnici dovoljno digitalno pismeni da se kompletan proces u potpunosti prebaci na njih.

Tim u Beogradu i Novom Sadu mogao bi uskoro da dobije i kolege u nekom od gradova iz regiona i drugih delova Evrope.

“Shvatili smo brzo da se rizik sa promenama isplatio, a korisnici su nas nagradili sa dodatnim poverenjem što je rezultovalo rastu poslovanja, bez obzira na to što se po pravilu svaka novina teže prihvata”, dodaje Igor, napominjući da će agenti i dalje biti važan “šraf” koji koordinira između advokatske kancelarije, kupca i prodavca. 

Štaviše, novi način rada doveo je do toga da je servis jeftiniji nego ranije. “Mi smo od samog starta bili besplatni za kupce i zakupce što nas je već u tom trenutku činilo upola jeftinijim nego što je to slučaj kod tržišne konkurencije”, ističe Jović, dodajući da su zahvaljujući automatizaciji procesa sada u proseku čak 70% jeftiniji od konkurenata.

Za kraj, Igor otkriva za Netokraciju da CityExpert u fokusu ima pre svega kompletiranje novih procesa, dok se tim tehnički i strukturno priprema za proširenje na nova tržišta – već u prvom ili drugom kvartalu 2019. godine. “U pitanju su veći gradovi u Evropi, a ono što je takođe plan u prvoj polovini sledeće godine jeste i širenje na veće gradove u regionu“, dodaje on, zaključujući da se servis u narednom periodu neće širiti na druge gradove u Srbiji.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Srpsko-američki MotionOps podigao investiciju od $1,2 miliona – sledi širenje tima u Srbiji i dalji razvoj proizvoda

MotionOps zatvorio je 'pre-seed' rundu od gotovo 1,2 miliona dolara predvođenu VC fondom iz Jute Alpine 100. Nikola Cvetković, jedan od osnivača ovog startapa, otkriva nam više o tome kako tim planira da iskoristi investiciju.

Analiza

Rast po svaku cenu više nije ono što startape vodi do investicije – i tu je prilika za srpske timove

Po pitanju investiranja u startape na globalnom nivou, prošla decenija lako bi mogla dobiti titulu zlatne decenije. Problem je bio samo jedan: ti startapi u velikoj većini nisu stavljali naglasak na profitablinost i zdrav rast i, uprkos gubicima koji su se brojali u stotinama miliona, ipak su dostizali valuacije od nekoliko milijardi. Sada su se pravila igre promenila - što može ići u prilog domaćim startapima.

Sponzorisano

Degordian pokreće novi podbrend: Builtt! Fokusiraće se na ecommerce, web i product projekte

Degordian dobija novi specijalizovani spin-off brand koji deluje u 3 vertikale. Upoznajte 'Builtt' koji se bavi izradom web stranica, digitalnih proizvoda i ecommerce rešenja.

Propustili ste

Novost

Outpost Chess, srpski LinkedIn za šahiste, podigao prvu ‘angel’ investiciju vrednu €85.000

Outpost Chess je potpisao ugovor za prvu 'anđeosku investiciju' u visini od 85.000 evra i očekuje da će kompletirati celu pre-seed rundu do kraja ove godine.

Startapi i poslovanje

Rad od kuće kao iz kanca: Remote Santa platforma jača timski duh na daljinu – i vredno nagrađuje trud

Startap iz Srbije rešava najveći problem rada od kuće - usamljenost! Kako Remote Santa platforma podstiče timski duh na daljinu, čitajte u intervjuu sa suosnivačicom, Jovanom Đeković.

Kultura 2.0

Web pristupačnost čini internet boljim mestom za sve – a posebno za osobe sa invaliditetom

Internet je alat putem kog možemo pronaći gotovo sve što želimo da saznamo, zar ne? Nažalost, to nije slučaj za osobe koje imaju određene invaliditete. Upravo zato je pristupačnost interneta (web accessibillity) sve aktuelnija tema.

Društvene mreže

Hoće li Elon Mask zaista uvesti pretplatu za sve korisnike Twittera?

Ono što se dešava sa Twitterom od momenta akvizicije od strane kontraverznog biznismena Elona Maska može se kategorizovati kao potpuna farsa sa čudnim spletom događaja i okolnostima koji su zadesili ovu društvenu mrežu.

Takmičenje

Bosch Startup Harbour poziva startape da zajedno validiraju ideje i skaliraju biznis – prijave traju do 30. septembra

Startup Harbour je globalna inicijativa kompanije Bosch čiji je cilj kreiranje ekosistema kroz saradnju između 'early stage' startapa i različitih Bosch divizija u oblasti informacionih tehnologija i digitalizacije.

Intervju

Amir Moini pomogao je Netflixu da izgradi Employer Brand iz temelja – a sada dolazi na Empple Festival

Treći po redu Empple Festival 5. oktobra ugostiće Amira Moinija, direktora Employer Branding-a kompanije Moloco u Silicijumskoj dolini.