CityExpert osigurao novih €800.000 investicije – stanove do sada pretraživalo 3,5 miliona korisnika

U razgovoru sa direktorom CityExpert-a, Igorom Jovićem, otkrivamo detalje iza nove investicije i unapređenog servisa koji automatizuje proces razgledanja nekretnina.

Sa startapom iz Beograda inicijalno smo se upoznali 2016. godine kada je osigurana prva investicija od fonda SC Ventures u iznosu od 700.000 evra. Danas, dve godine kasnije, iz kompanije otkrivaju za Netokraciju da je investicija proširena za dodatnih 800.000 evra od strane istog investitora, što ukupnu vrednost investicije podiže na 1,5 miliona evra.

Nova runda finansiranja biće u najvećoj meri iskorišćena na ekspanziju poslovanja – kako u regionu, tako i u drugim delovima Evrope. U pitanju je plan koji CityExpert sledi od 2017. godine kada je Netokracija i saznala da kompanija planira proširenje na tržište EU.

Call centar i interni tim za podršku zamenili su agente na terenu

„U poslednjih četiri meseca dogodile su se zaista velike promene u našem poslovanju. Od samog starta smo imali želju da digitalizujemo tržište nekretnina i to smo započeli sa transparentnim medijskim prikazima koje smo predstavili još 2015. godine, dok je sada čitava usluga na daleko višem nivou“, započinje razgovor Igor Jović, direktor i osnivač CityExpert-a.

Sa novim sajtom došle su i nove funkcionalnosti, a korisnicima je znatno olakšan proces verifikacije, pregleda i pretraživanja nekretnina, poput opcije kao što je sačuvana pretraga prema kriterijumima. Kako Igor ističe, do pre samo nedelju dana ovaj servis imao je manuelnu verifikaciju (kompletan proces zahtevao je dosta ljudskih resursa), a sada je taj korak automatizovan:

Sve to sada radi naš softver. Kada se ljudi registruju, sistem od njih traži da se verifikuju uz pomoć kamere na telefonu ili kompjutera. Softver pročita i validira podatke ličnog dokumenta, skraćujući vreme odobrenja. Čitav proces je bezbedan budući da smo kompletnu bazu i zbirku podataka prijavili kod poverenika. Važno nam je da naši korisnici imaju poverenje u CityExpert.

Samo nedavno, CityExpert tim prešao je u nove kancelarije odakle razvijaju i upravljaju najvećom digitalnom agencijom za nekretnine na prostoru Balkana.

Na ovaj način, automatizovan je veliki deo posla, naglašava Jović. U narednom periodu sledi i finalni korak digitalizacije usluga – zakazivanje i razgledanje nekretnine za koju je korisnik zainteresovan. Naš sagovornik dodaje da u ovom procesu umesto agenta, obavezu preuzima City Expert call centar i interni tim za podršku. Odatle se vrše svi dogovori između korisnika i vlasnika nekretnine, ne zaviseći od kapaciteta ljudi na terenu, radnog vremena ili slično.

Na pitanje Netokracije da li uklanjanje agenata sa terena znači i mogućnost za eventualno zaobilaženje CityExpert-a od strane vlasnika, Igor kaže da se tim sa takvim slučajevima do sada nije susretao, jer vlasnik plaća za vidljivost nekretnine na sajtu i znatno manju proviziju, te mu nije u interesu da se bavi prevarom koja nije u skladu s poslovanjem ove kompanije.

Nastavljajući razgovor, Jović kaže da je tim u poslednje vreme vredno radio na optimizaciji procesa. To podrazumeva smanjenje fokusa sa agenata na terenu, ali i unapređenje pregleda samih nekretnina:

To je bila poslednja stvar koja nas je vezivala za tradicionalni svet nekretnina. Sada CityExpert možemo nazvati online agencijom za nekretnine, jer ne postoji ljudski faktor u našem radu. Više nismo vezani izlaskom na teren i time smo rešili dosta problema vezanih za kapacitete a sa kojima smo se u prethodnom periodu suočavali. Kao što sam i napomenuo, ovu obavezu sada su preuzeli naš call centar i tim za podršku.

Otvoreno govoreći, naš sagovornik otkriva da je kompanija sa digitalizacijom servisa i izbacivanjem agenata dosta rizikovala, jer se postavljalo i pitanje koliko je samo tržište spremno na ove promene i koliko su korisnici dovoljno digitalno pismeni da se kompletan proces u potpunosti prebaci na njih.

Tim u Beogradu i Novom Sadu mogao bi uskoro da dobije i kolege u nekom od gradova iz regiona i drugih delova Evrope.

„Shvatili smo brzo da se rizik sa promenama isplatio, a korisnici su nas nagradili sa dodatnim poverenjem što je rezultovalo rastu poslovanja, bez obzira na to što se po pravilu svaka novina teže prihvata“, dodaje Igor, napominjući da će agenti i dalje biti važan „šraf“ koji koordinira između advokatske kancelarije, kupca i prodavca. 

Štaviše, novi način rada doveo je do toga da je servis jeftiniji nego ranije. „Mi smo od samog starta bili besplatni za kupce i zakupce što nas je već u tom trenutku činilo upola jeftinijim nego što je to slučaj kod tržišne konkurencije“, ističe Jović, dodajući da su zahvaljujući automatizaciji procesa sada u proseku čak 70% jeftiniji od konkurenata.

Za kraj, Igor otkriva za Netokraciju da CityExpert u fokusu ima pre svega kompletiranje novih procesa, dok se tim tehnički i strukturno priprema za proširenje na nova tržišta – već u prvom ili drugom kvartalu 2019. godine. „U pitanju su veći gradovi u Evropi, a ono što je takođe plan u prvoj polovini sledeće godine jeste i širenje na veće gradove u regionu„, dodaje on, zaključujući da se servis u narednom periodu neće širiti na druge gradove u Srbiji.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Istina o Full-Stack programerima – da li oni postoje ili ne?

Domaća IT zajednica ima podeljenja mišljenja - postoje li Full-Stack programeri ili ne? Ako postoje koji su to programski jezici kojim vladaju i zašto nemamo standardizaciju ove pozicije?

E-commerce

Upoznajte prve predavače koji 22. novembra otkrivaju ‘zanat’ digitalne trgovine!

Do drugog izdanja Netokracijine OMGcommerce konferencije deli nas nešto manje od mesec dana - upoznajte se sa delom predavača na ovogodišnjem događaju i obezbedite svoje mesto na vreme!

Startapi i poslovanje

Skupština usvojila Zakon o prevozu putnika i time stopirala rad CAR:GO aplikacije

Skupština Srbije usvojila je izmene Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju čime država efektivno staje na put daljem radu digitalnih servisa za prevoz putnika.

Propustili ste

Intervju

Novosadski Smart Watering automatizuje navodnjavanje za male i velike poljoprivrednike

I Srbija lagano kreće u primenu naprednih tehnoloških rešenja u poljoprivredi, a veliku zaslugu za njihovu širu primenu i razvoj imaju domaće kompanije. Jedna od njih je i Smart Watering koja stoji iza sistema za pametno navodnjavanje.

Netokracija

Kako pronaći svoje mesto u IT industriji (ili se bolje pozicionirati u istoj)?

Netokracijina peta po redu Ladies of New Business konferencija održaće se 4. decembra u ICT Hub-u, a ovo izdanje biće posvećeno devojkama i ženama koje rade u u svetu IT-ja, ili u taj sektor žele da uđu.

Kolumna

Kako pobediti u borbi za normalniji Internet u Srbiji?

Pre desetak dana jedna devojka odlučila je da sebi oduzme život. Kako je jedan deo njenog i privatnog i profesionalnog života podrazumevao javno eksponiranje, a uzevši u obzir da je bila veoma harizmatična i neobična, sve je to privuklo mnogo više pažnje nego neki drugi slični slučajevi. Pažnje javnosti i pažnje medija.

Startapi i poslovanje

ConveyIQ sa kancelarijama u Beogradu osigurao $5,5 miliona – rundu predvodio SC Ventures

Američka kompanija koja se bavi razvojem softvera za komunikaciju sa kandidatima i automatizaciju zapošljavanja za velike kompanije osigurala je investiciju u iznosu od 5,5 miliona dolara. ConveyIQ ima kancelarije u Beogradu, dok će investicija biti iskorišćena i za proširenje lokalnog tima.

Kultura 2.0

Pitali smo srpske digitalce kako je bilo na Web Summitu u Lisabonu

Nedavno je zatvorena jedna od najvećih 'tech' konferencija na svetu koja se poslednjih nekoliko godina održava u Lisabonu. I dok je odbrojavanje do sledećeg događaja već počelo, mi smo porazgovarali sa stručnjacima o njihovom utisku sa samita u Portugalu i koja su sve značajna iskustva i znanja prikupili.

Društvene mreže

Obriši poslato – Messenger uvodi mogućnost brisanja poruka za sve

Facebook Messenger postao je bogatiji za 'Unsend' funkciju - uz pomoć koje korisnici od sada mogu da selektuju i uklone već poslate poruke.