Četvrti #AllWebMK opravdao visoka očekivanja

Četvrti #AllWebMK opravdao visoka očekivanja

Četvrtu godinu u nizu, Darko Buldioski sa prijateljima i kolegama organizuje AllWeb.mk i svake godine je sve bolji u tome. Zahvaljujući takvim ljudima, uprkos svemu ostalom, naša digitalna tržišta napreduju i, makar na trenutke, podsećaju na ona razvijena na koja se ugledamo.

allweb_izvestaj

Ovogodišnja konferencija održana je u novom, većem prostoru kongresnog centra hotela Aleksandar Palace u Skoplju. Generalni utisak je da je ovo izdanje konferencije u svakom smislu bilo level up. Oko 250 učesnika imalo je prilike da u celodnevnom programu upozna desetak pažljivo biranih predavača i odsluša „Clash of Clans“ panel između Makedonskih medijskih agencija.

Ako ste na AllWeb došli da naučite nešto – imali ste šta i od koga. Ukoliko je motivacija bila da nekog upoznate, takođe, organizatori su i o tome mislili. Ako je bio cilj da razumete digitalni landscape Makedonije, i njen položaj u odnosu na region i svet, takođe.

Vreme je za buđenje

Moj zadatak je bio da ljude razbudim. I u bukvalnom i u prenesenom značenju. Naime, bio sam prvi na sceni, i pričao sam o preduzetništvu i motivaciji kroz praktične primere iz realnog života koje smo prethodnih meseci obradili na portalu MojaFirma. Iako je u prvom trenutku reakcija publike bila blaga, u pauzama mi je prišao veliki broj ljudi i dugo smo pričali o primerima koje sam pomenuo, kao i njihovim idejama za male biznise koje bi želeli da pokrenu. Ako makar jedan od njih pokuša, vredelo je.

Nakon mene, na binu je stigao Pawel Kolenda iz IAB Poland, koga smo imali prilike da slušamo ove godine na Digital Day-u. Pawel je predstavio „Digital Scope“ istraživanje za tržište Makedonije, koja je po prvi put ove godine bila deo ovoga. Trud i dobre ideje uz posvećen tim i poštovanje istinskih fanova daju zaista izuzetne rezulate.

Ružica Vrdoljak iz Agencije 404 iz Hrvatske pokazala nam je kako su vodili komunikaciju putem društvenih mreža za talent show The Voice, a čiji je lokalni hashtag bio global trending tema na Twitteru.

Dave Briss je genijalnom prezentacijom pokušao da objasni da digital nije nekakav izdvojeni deo marketinga i da je budućnost u jednom jedinstvenom pristupu koji se preliva i koristi sve dostupne kanale radi najvećeg i najboljeg efekta. Veliki motivator i fantastičan govornik je sa publikom podelio brojne interesantne projekte na kojima radi.

Tatjana Zabasu iz South Central Ventures je predstavila nekoliko startapa u koje su investirali i podelila sa prisutnima šta su karakteristike kompanija koje privlače pažnju investitora.

Nikola Jovanović iz Lampshade Media nam je govorio o distribuciji muzičkih materijala i stanju zaštite autorskih prava u regionu. Za krizu su, izvesno, zaduženi karteli koji kontrolišu muzičku scenu, ali ipak ima nade, i moguće je stvoriti sebi dobar život od muzike.

Miroslav Varga i Ivan Rečević su, svako iz svog ugla, kao sertifikovani Google treneri predstavili šta nam konkretno može doneti analitika i kako vreme koje uložimo u istraživanje može mnogostruko uvećati rezultate oglašavanja. Da bi vas ljudi našli, morate znati šta traže. Gotovo svo znanje koje su podelili potpuno je besplatno dostupno svakome, i može omogućiti neverovatne rezultate.

Vladimir Vanja Vulić je sa nama podelio priču o tome kako su razni biznisi globalno zahvaljujući drugačijem pristupu rešavanja problema i izazova postali uspešniji. Kako problemi i okolnosti, iako ih ne možemo ignorisati i ne možemo baš uvek pobediti, nekada mogu ipak raditi u našu korist.

Posle Vanje na sceni je bio vatreni panel u kome su učestvovale vodeće tradicionalne agencije iz Makedonije. Lični utisak, ako smem – kao i u ostatku regiona, i u Makedoniji jedan od ključnih razloga za spor razvoj tržišta su upravo agencije koje ne ulažu dovoljno truda u edukaciju klijenata. Lenjost se u našoj industriji ne može tolerisati, a naročito verovanje da smo u svetu koji se menja brže nego ikad, nedodirljivi.

Od hobija do plaćenih računa

Publiku je umirio Maximilian Münch. Ovaj mladi Instagramer iz Nemačke je svoju strast i ljubav prema fotografiji pretvorio u posao koji ga čini srećnim. Danas ga prati 117 hiljada ljudi, a brojni brendovi mu plaćaju da upozna svet i podeli ga sa svojim pratiocima.

Martin Stoev iz firme Mobius Ads je predstavio analizu efekata prvog ozbiljnijeg programmatic experimenta u Makedoniji i dao još jedan detaljan pregled tržišta oglašavanja.

Paul Papadimitriou je bio zadužen da zatvori program konferencije. U veoma energičnom predavanju podelio je sa nama kako nastaju inovacije i šta je potrebno da promenimo u svom načinu razmišljanja.

Sve materijale sa AllWeb.mk uskoro očekujemo na zvaničnom Youtube kanalu, a mi vam svakako preporučujemo da ih pregledate i sledeće godine u ovo vreme krenete put Skoplja.

Diskretni heroji se razumeju bez obzira na to odakle su. Hvala Darko, Slavice, Natalija, Mite i ostali na fantastičnih nekoliko dana. Vidimo se i dogodine, u gradu hiljadu „zlatnih“ spomenika, na Vardaru.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Ko je vaš Mesija na razmućivanje?

Kada ste prvi put shvatili da ste matori? Ja pre nekih 5-6 godina, tada u kasnim dvadesetim.

Internet marketing

UniCredit Bank Srbija gasi Facebook, Messenger i Instagram – sledi ulaganje u sopstvene digitalne kanale?

Način na koji Facebook tretira svoje korisnike bili su dovoljan razlog da UniCredit grupa najavi potpuno povlačenje sa društvenih mreža kompanije iz Menlo Parka.

Digitalni mediji

Valjda niste zaboravili na TikTok jer ova aplikacija upravo menja način na koji konzumiramo digitalni sadržaj

Aplikacija TikTok otklanja iluziju o tome kako je bilo koji korisnik društvenih mreža tu da odlučuje i aktivno bira – to umesto njega u potpunosti radi aplikacija. Znači li to da dolazi novo doba za društvene mreže?

Propustili ste

Startapi i poslovanje

U kojoj meri sarađuju domaće kompanije i startapi?

Uoči predstojeće Webiz edukacije u Novom Sadu, razgovaramo sa učesnicima panela o saradnji kompanija i startapa. Kako taj odnos izgleda danas i može li se unaprediti?

Mobilno

Societe Generale Srbija i Mastercard lansirali mCard – uslugu plaćanja mobilnim telefonom na POS terminalima

Societe Generale Srbija lansirala je u petak mCard - uslugu koja omogućava beskontaktno plaćanje pametnim telefonom na svim POS terminalima u zemlji i inostranstvu gde se prihvataju Mastercard beskontaktne platne kartice.

Startapi i poslovanje

Vukan Simić (FishingBooker): Svaki dan na posao dolazi 80 ljudi koji veruju u ono što stvaramo – to je naš najveći uspeh

Sa Vukanom Simićem razgovarali smo o putu koji je prošao FishingBooker, jedan od najpoznatijih domaćih startapa i servis koji se bavi rezervacijom pecaroških tura svuda u svetu.

Internet marketing

Proglašeni dobitnici IAB MIXX 2019. nagrada – Grand Prix otišao u ruke Ovation BBDO

Na devetom po redu Digital Day konferenciji pod sloganom How do you trust, dodeljena su Mixx Awards priznanja za najbolje digitalne kampanje realizovane prethodne godine u Srbiji.

Internet marketing

€36,8 miliona za digitalno oglašavanje u 2018. — srpsko tržište poraslo za 24,8%

I u 2018. godini zadržan je jak dvocifren rast tržišta digitalnog oglašavanja u Srbiji, pokazali su rezultati AdEx istraživanja. U nastavku teksta donosimo vam pregled najbitnijih rezultata.

Internet marketing

Najčešće greške pri izradi ‘content marketing’ strategije

Sasvim je razumno da želite da investirate u kvalitetan sadržaj kako biste unapredili svoj biznis, ali stvari nisu baš tako jednostavne. Evo koje greške marketari najčešće prave pri izradi content marketing strategije.