Četvrti #AllWebMK opravdao visoka očekivanja

Četvrtu godinu u nizu, Darko Buldioski sa prijateljima i kolegama organizuje AllWeb.mk i svake godine je sve bolji u tome. Zahvaljujući takvim ljudima, uprkos svemu ostalom, naša digitalna tržišta napreduju i, makar na trenutke, podsećaju na ona razvijena na koja se ugledamo.

allweb_izvestaj

Ovogodišnja konferencija održana je u novom, većem prostoru kongresnog centra hotela Aleksandar Palace u Skoplju. Generalni utisak je da je ovo izdanje konferencije u svakom smislu bilo level up. Oko 250 učesnika imalo je prilike da u celodnevnom programu upozna desetak pažljivo biranih predavača i odsluša „Clash of Clans“ panel između Makedonskih medijskih agencija.

Ako ste na AllWeb došli da naučite nešto – imali ste šta i od koga. Ukoliko je motivacija bila da nekog upoznate, takođe, organizatori su i o tome mislili. Ako je bio cilj da razumete digitalni landscape Makedonije, i njen položaj u odnosu na region i svet, takođe.

Vreme je za buđenje

Moj zadatak je bio da ljude razbudim. I u bukvalnom i u prenesenom značenju. Naime, bio sam prvi na sceni, i pričao sam o preduzetništvu i motivaciji kroz praktične primere iz realnog života koje smo prethodnih meseci obradili na portalu MojaFirma. Iako je u prvom trenutku reakcija publike bila blaga, u pauzama mi je prišao veliki broj ljudi i dugo smo pričali o primerima koje sam pomenuo, kao i njihovim idejama za male biznise koje bi želeli da pokrenu. Ako makar jedan od njih pokuša, vredelo je.

Nakon mene, na binu je stigao Pawel Kolenda iz IAB Poland, koga smo imali prilike da slušamo ove godine na Digital Day-u. Pawel je predstavio „Digital Scope“ istraživanje za tržište Makedonije, koja je po prvi put ove godine bila deo ovoga. Trud i dobre ideje uz posvećen tim i poštovanje istinskih fanova daju zaista izuzetne rezulate.

Ružica Vrdoljak iz Agencije 404 iz Hrvatske pokazala nam je kako su vodili komunikaciju putem društvenih mreža za talent show The Voice, a čiji je lokalni hashtag bio global trending tema na Twitteru.

Dave Briss je genijalnom prezentacijom pokušao da objasni da digital nije nekakav izdvojeni deo marketinga i da je budućnost u jednom jedinstvenom pristupu koji se preliva i koristi sve dostupne kanale radi najvećeg i najboljeg efekta. Veliki motivator i fantastičan govornik je sa publikom podelio brojne interesantne projekte na kojima radi.

Tatjana Zabasu iz South Central Ventures je predstavila nekoliko startapa u koje su investirali i podelila sa prisutnima šta su karakteristike kompanija koje privlače pažnju investitora.

Nikola Jovanović iz Lampshade Media nam je govorio o distribuciji muzičkih materijala i stanju zaštite autorskih prava u regionu. Za krizu su, izvesno, zaduženi karteli koji kontrolišu muzičku scenu, ali ipak ima nade, i moguće je stvoriti sebi dobar život od muzike.

Miroslav Varga i Ivan Rečević su, svako iz svog ugla, kao sertifikovani Google treneri predstavili šta nam konkretno može doneti analitika i kako vreme koje uložimo u istraživanje može mnogostruko uvećati rezultate oglašavanja. Da bi vas ljudi našli, morate znati šta traže. Gotovo svo znanje koje su podelili potpuno je besplatno dostupno svakome, i može omogućiti neverovatne rezultate.

Vladimir Vanja Vulić je sa nama podelio priču o tome kako su razni biznisi globalno zahvaljujući drugačijem pristupu rešavanja problema i izazova postali uspešniji. Kako problemi i okolnosti, iako ih ne možemo ignorisati i ne možemo baš uvek pobediti, nekada mogu ipak raditi u našu korist.

Posle Vanje na sceni je bio vatreni panel u kome su učestvovale vodeće tradicionalne agencije iz Makedonije. Lični utisak, ako smem – kao i u ostatku regiona, i u Makedoniji jedan od ključnih razloga za spor razvoj tržišta su upravo agencije koje ne ulažu dovoljno truda u edukaciju klijenata. Lenjost se u našoj industriji ne može tolerisati, a naročito verovanje da smo u svetu koji se menja brže nego ikad, nedodirljivi.

Od hobija do plaćenih računa

Publiku je umirio Maximilian Münch. Ovaj mladi Instagramer iz Nemačke je svoju strast i ljubav prema fotografiji pretvorio u posao koji ga čini srećnim. Danas ga prati 117 hiljada ljudi, a brojni brendovi mu plaćaju da upozna svet i podeli ga sa svojim pratiocima.

Martin Stoev iz firme Mobius Ads je predstavio analizu efekata prvog ozbiljnijeg programmatic experimenta u Makedoniji i dao još jedan detaljan pregled tržišta oglašavanja.

Paul Papadimitriou je bio zadužen da zatvori program konferencije. U veoma energičnom predavanju podelio je sa nama kako nastaju inovacije i šta je potrebno da promenimo u svom načinu razmišljanja.

Sve materijale sa AllWeb.mk uskoro očekujemo na zvaničnom Youtube kanalu, a mi vam svakako preporučujemo da ih pregledate i sledeće godine u ovo vreme krenete put Skoplja.

Diskretni heroji se razumeju bez obzira na to odakle su. Hvala Darko, Slavice, Natalija, Mite i ostali na fantastičnih nekoliko dana. Vidimo se i dogodine, u gradu hiljadu „zlatnih“ spomenika, na Vardaru.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Netokracija

Kako pronaći svoje mesto u IT industriji (ili se bolje pozicionirati u istoj)?

Netokracijina peta po redu Ladies of New Business konferencija održaće se 4. decembra u ICT Hub-u, a ovo izdanje biće posvećeno devojkama i ženama koje rade u u svetu IT-ja, ili u taj sektor žele da uđu.

Kultura 2.0

Kako žene menjaju IT – uprkos uverenju da je to ‘muška’ oblast?

Kada je Ksenija započela karijeru kao softverski inženjer jedina stvar koja joj je zapala za oko bila je činjenica da su među tridesetak zaposlenih u kompaniji bile samo dve žene jer - biti programer nije ’ženski’ posao. Kakva je situacija danas?

Kolumna

Kako pobediti u borbi za normalniji Internet u Srbiji?

Pre desetak dana jedna devojka odlučila je da sebi oduzme život. Kako je jedan deo njenog i privatnog i profesionalnog života podrazumevao javno eksponiranje, a uzevši u obzir da je bila veoma harizmatična i neobična, sve je to privuklo mnogo više pažnje nego neki drugi slični slučajevi. Pažnje javnosti i pažnje medija.

Propustili ste

Tehnologija

Srbija postala punopravna članica CERN-a – domaćim naučnicima omogućen pristup najnovijoj tehnologiji

Srbija je po drugi put postala članica Evropske organizacije za nuklearna istraživanja CERN. To je odlučeno jednoglasnim usvajanjem rezolucije Saveta ove ogranizacije u Ženevi.

Analiza

Pitali smo niške IT-jevce kako vide razvoj Naučno-tehnološkog parka u ovom gradu

Otvaranje Naučno-tehnološkog parka u Nišu očekuje se 2020. godine. O benefitima za razvoj startap ekosistema na jugu zemlje, razgovaramo sa predstavnicima lokalne zajednice.

Kultura 2.0

Trendovi i događaji koji su obeležili 2018. godinu

Bliži se kraj još jedne izazovne, ali uspešne godine. Trendovi u digitalu i tehnologiji dolaze i odlaze, a Netokracija vam donosi presek događaja koji su prema našem mišljenju obeležili 2018. godinu.

Startapi i poslovanje

METRO i Target pokrenuli globalni akcelerator za maloprodaju – poziv otvoren i srpskim timovima

Trgovinski lanci METRO i Target pokrenuli su novi program akceleracije namenjen startapima koji se bave rešenjima iz oblasti maloprodaje. Poziv za prijavu upućen je i timovima iz Srbije.

Tehnologija

Ideja vs. Ideja: Sa kakvim se izazovima suočavaju timovi koji razvijaju IoT rešenja?

Vip IoT Challenge takmičenje polako ulazi u svoju završnicu. Poznati timovi koji su ušli u uži kurg i koji kroz rad sa mentorima čekaju proglašenje pobednika u januaru. Sa dva finalna tima razgovaramo o njihovim rešejnima i iskustvima sa takmičenja.

Startapi i poslovanje

Tim Energym sa pametnom teretanom pobednik konkursa ‘IMAM REŠENJE za pametniji grad’

Konkurs 'IMAM REŠENJE za pametniji grad' kompanije Belgrade Waterfront sinoć je završen, a nagradu od pet hiljada evra osvojio je pobednički tim Energym Group. Drugo i treće mesto osvojili timovi Smart Light sa projektom Eco Light i tim Smart Solutions, sa projektom Smart Waste Monitoring System.