Četvrti #AllWebMK opravdao visoka očekivanja

Četvrti #AllWebMK opravdao visoka očekivanja

Četvrtu godinu u nizu, Darko Buldioski sa prijateljima i kolegama organizuje AllWeb.mk i svake godine je sve bolji u tome. Zahvaljujući takvim ljudima, uprkos svemu ostalom, naša digitalna tržišta napreduju i, makar na trenutke, podsećaju na ona razvijena na koja se ugledamo.

allweb_izvestaj

Ovogodišnja konferencija održana je u novom, većem prostoru kongresnog centra hotela Aleksandar Palace u Skoplju. Generalni utisak je da je ovo izdanje konferencije u svakom smislu bilo level up. Oko 250 učesnika imalo je prilike da u celodnevnom programu upozna desetak pažljivo biranih predavača i odsluša „Clash of Clans“ panel između Makedonskih medijskih agencija.

Ako ste na AllWeb došli da naučite nešto – imali ste šta i od koga. Ukoliko je motivacija bila da nekog upoznate, takođe, organizatori su i o tome mislili. Ako je bio cilj da razumete digitalni landscape Makedonije, i njen položaj u odnosu na region i svet, takođe.

Vreme je za buđenje

Moj zadatak je bio da ljude razbudim. I u bukvalnom i u prenesenom značenju. Naime, bio sam prvi na sceni, i pričao sam o preduzetništvu i motivaciji kroz praktične primere iz realnog života koje smo prethodnih meseci obradili na portalu MojaFirma. Iako je u prvom trenutku reakcija publike bila blaga, u pauzama mi je prišao veliki broj ljudi i dugo smo pričali o primerima koje sam pomenuo, kao i njihovim idejama za male biznise koje bi želeli da pokrenu. Ako makar jedan od njih pokuša, vredelo je.

Nakon mene, na binu je stigao Pawel Kolenda iz IAB Poland, koga smo imali prilike da slušamo ove godine na Digital Day-u. Pawel je predstavio „Digital Scope“ istraživanje za tržište Makedonije, koja je po prvi put ove godine bila deo ovoga. Trud i dobre ideje uz posvećen tim i poštovanje istinskih fanova daju zaista izuzetne rezulate.

Ružica Vrdoljak iz Agencije 404 iz Hrvatske pokazala nam je kako su vodili komunikaciju putem društvenih mreža za talent show The Voice, a čiji je lokalni hashtag bio global trending tema na Twitteru.

Dave Briss je genijalnom prezentacijom pokušao da objasni da digital nije nekakav izdvojeni deo marketinga i da je budućnost u jednom jedinstvenom pristupu koji se preliva i koristi sve dostupne kanale radi najvećeg i najboljeg efekta. Veliki motivator i fantastičan govornik je sa publikom podelio brojne interesantne projekte na kojima radi.

Tatjana Zabasu iz South Central Ventures je predstavila nekoliko startapa u koje su investirali i podelila sa prisutnima šta su karakteristike kompanija koje privlače pažnju investitora.

Nikola Jovanović iz Lampshade Media nam je govorio o distribuciji muzičkih materijala i stanju zaštite autorskih prava u regionu. Za krizu su, izvesno, zaduženi karteli koji kontrolišu muzičku scenu, ali ipak ima nade, i moguće je stvoriti sebi dobar život od muzike.

Miroslav Varga i Ivan Rečević su, svako iz svog ugla, kao sertifikovani Google treneri predstavili šta nam konkretno može doneti analitika i kako vreme koje uložimo u istraživanje može mnogostruko uvećati rezultate oglašavanja. Da bi vas ljudi našli, morate znati šta traže. Gotovo svo znanje koje su podelili potpuno je besplatno dostupno svakome, i može omogućiti neverovatne rezultate.

Vladimir Vanja Vulić je sa nama podelio priču o tome kako su razni biznisi globalno zahvaljujući drugačijem pristupu rešavanja problema i izazova postali uspešniji. Kako problemi i okolnosti, iako ih ne možemo ignorisati i ne možemo baš uvek pobediti, nekada mogu ipak raditi u našu korist.

Posle Vanje na sceni je bio vatreni panel u kome su učestvovale vodeće tradicionalne agencije iz Makedonije. Lični utisak, ako smem – kao i u ostatku regiona, i u Makedoniji jedan od ključnih razloga za spor razvoj tržišta su upravo agencije koje ne ulažu dovoljno truda u edukaciju klijenata. Lenjost se u našoj industriji ne može tolerisati, a naročito verovanje da smo u svetu koji se menja brže nego ikad, nedodirljivi.

Od hobija do plaćenih računa

Publiku je umirio Maximilian Münch. Ovaj mladi Instagramer iz Nemačke je svoju strast i ljubav prema fotografiji pretvorio u posao koji ga čini srećnim. Danas ga prati 117 hiljada ljudi, a brojni brendovi mu plaćaju da upozna svet i podeli ga sa svojim pratiocima.

Martin Stoev iz firme Mobius Ads je predstavio analizu efekata prvog ozbiljnijeg programmatic experimenta u Makedoniji i dao još jedan detaljan pregled tržišta oglašavanja.

Paul Papadimitriou je bio zadužen da zatvori program konferencije. U veoma energičnom predavanju podelio je sa nama kako nastaju inovacije i šta je potrebno da promenimo u svom načinu razmišljanja.

Sve materijale sa AllWeb.mk uskoro očekujemo na zvaničnom Youtube kanalu, a mi vam svakako preporučujemo da ih pregledate i sledeće godine u ovo vreme krenete put Skoplja.

Diskretni heroji se razumeju bez obzira na to odakle su. Hvala Darko, Slavice, Natalija, Mite i ostali na fantastičnih nekoliko dana. Vidimo se i dogodine, u gradu hiljadu „zlatnih“ spomenika, na Vardaru.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

Gaming

Kako objaviti video igru ili aplikaciju na Google Play i AppStore – korak po korak

Imate ideju za video igru na pametnim telefonima, razradili ste biznis plan, krenuli u razvoj, došli do finalne verzije i sledeći korak je plasiranje proizvoda na AppStore i Google Play. U nastavku vam objašnjavamo kako da prevaziđete poslednji izazov i uspešno lansirate svoju igru ili aplikaciju u 'svet'.

SEO i pretraga

Stiže Netokracijina edukacija o SEO trikovima – promo cene karata do 22. septembra!

Netokracija Srbija nastavlja sa organizacijom edukacija, a na red je došla ona o SEO trikovima. Želite da naučite tehnike koje garantuju uspeh na rezultatima pretraga? Čekamo vas 30. septembra u Beogradu!

Propustili ste

Karijere

Kako se zaposliti u kompaniji Facebook? Nenad Božidarević deli svoja iskustva

Nakon četiri godine na poziciji front-end inženjera, najpre sa Facebook, a potom i sa Instagram strane, Nenad Božidarević prelazi u Oculus, gde nakon godinu dana postaje menadžer, a za Netokraciju otkriva da li je Menlo Park zaista raj za domaće programere.

Internet marketing

Kako je PornHub najprljavijim pornićem napravio najčistiju marketinšku kampanju ove godine

Marketari, sledeći put kada se budete žalili na svog klijenta setite se da ima i onih čiji se naziv ili (ne daj bože) delatnost ne mogu promovisati putem društvenih mreža, klasičnih medija i drugih platformi. Pa ipak, oni pronađu način da uzbude javnost. Naravno, pričamo o sajtu PornHub.

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

Startapi i poslovanje

Google bi mogao da akvizira Nutanix – šta to znači za Srbiju?

Poslednjih dana u svetskim medijima kruže glasine kako bi kompanija Alphabet koja stoji iza Google-a mogla akvizirati Nutanix kao deo strategije za dalje unapređenje svoje 'cloud' platforme. Da li će se to odraziti na srpski ogranak ove kompanije?

Mobilno

Da li je Apple i dalje inovativan ili mi to samo ne vidimo?

Teatar nazvan po jednom od najvećih tehnoloških genija pre dva dana bio je svedok još jednog Apple događaja - verovatno i najdosadnijeg do sada.

Tehnologija

Gežeti sa platforme Aliexpress koji vam mogu olakšati život, a pristupačni su svima

Škola je počela, od povratka u amfiteatre fakulteta ima još tri nedelje, te je ovo prava prilika da vam predstavimo vodič sa nekoliko pristupačnih Aliexpress gedžeta sa koji vam mogu olakšati svakodnevicu.