Četvrti #AllWebMK opravdao visoka očekivanja

Četvrti #AllWebMK opravdao visoka očekivanja

Četvrtu godinu u nizu, Darko Buldioski sa prijateljima i kolegama organizuje AllWeb.mk i svake godine je sve bolji u tome. Zahvaljujući takvim ljudima, uprkos svemu ostalom, naša digitalna tržišta napreduju i, makar na trenutke, podsećaju na ona razvijena na koja se ugledamo.

allweb_izvestaj

Ovogodišnja konferencija održana je u novom, većem prostoru kongresnog centra hotela Aleksandar Palace u Skoplju. Generalni utisak je da je ovo izdanje konferencije u svakom smislu bilo level up. Oko 250 učesnika imalo je prilike da u celodnevnom programu upozna desetak pažljivo biranih predavača i odsluša “Clash of Clans” panel između Makedonskih medijskih agencija.

Ako ste na AllWeb došli da naučite nešto – imali ste šta i od koga. Ukoliko je motivacija bila da nekog upoznate, takođe, organizatori su i o tome mislili. Ako je bio cilj da razumete digitalni landscape Makedonije, i njen položaj u odnosu na region i svet, takođe.

Vreme je za buđenje

Moj zadatak je bio da ljude razbudim. I u bukvalnom i u prenesenom značenju. Naime, bio sam prvi na sceni, i pričao sam o preduzetništvu i motivaciji kroz praktične primere iz realnog života koje smo prethodnih meseci obradili na portalu MojaFirma. Iako je u prvom trenutku reakcija publike bila blaga, u pauzama mi je prišao veliki broj ljudi i dugo smo pričali o primerima koje sam pomenuo, kao i njihovim idejama za male biznise koje bi želeli da pokrenu. Ako makar jedan od njih pokuša, vredelo je.

Molimo vas da prihvatite sve kolačiće kako biste mogli da vidite ovaj sadržaj

Nakon mene, na binu je stigao Pawel Kolenda iz IAB Poland, koga smo imali prilike da slušamo ove godine na Digital Day-u. Pawel je predstavio “Digital Scope” istraživanje za tržište Makedonije, koja je po prvi put ove godine bila deo ovoga. Trud i dobre ideje uz posvećen tim i poštovanje istinskih fanova daju zaista izuzetne rezulate.

Ružica Vrdoljak iz Agencije 404 iz Hrvatske pokazala nam je kako su vodili komunikaciju putem društvenih mreža za talent show The Voice, a čiji je lokalni hashtag bio global trending tema na Twitteru.

Dave Briss je genijalnom prezentacijom pokušao da objasni da digital nije nekakav izdvojeni deo marketinga i da je budućnost u jednom jedinstvenom pristupu koji se preliva i koristi sve dostupne kanale radi najvećeg i najboljeg efekta. Veliki motivator i fantastičan govornik je sa publikom podelio brojne interesantne projekte na kojima radi.

Molimo vas da prihvatite sve kolačiće kako biste mogli da vidite ovaj sadržaj

Tatjana Zabasu iz South Central Ventures je predstavila nekoliko startapa u koje su investirali i podelila sa prisutnima šta su karakteristike kompanija koje privlače pažnju investitora.

Nikola Jovanović iz Lampshade Media nam je govorio o distribuciji muzičkih materijala i stanju zaštite autorskih prava u regionu. Za krizu su, izvesno, zaduženi karteli koji kontrolišu muzičku scenu, ali ipak ima nade, i moguće je stvoriti sebi dobar život od muzike.

Miroslav Varga i Ivan Rečević su, svako iz svog ugla, kao sertifikovani Google treneri predstavili šta nam konkretno može doneti analitika i kako vreme koje uložimo u istraživanje može mnogostruko uvećati rezultate oglašavanja. Da bi vas ljudi našli, morate znati šta traže. Gotovo svo znanje koje su podelili potpuno je besplatno dostupno svakome, i može omogućiti neverovatne rezultate.

Molimo vas da prihvatite sve kolačiće kako biste mogli da vidite ovaj sadržaj

Vladimir Vanja Vulić je sa nama podelio priču o tome kako su razni biznisi globalno zahvaljujući drugačijem pristupu rešavanja problema i izazova postali uspešniji. Kako problemi i okolnosti, iako ih ne možemo ignorisati i ne možemo baš uvek pobediti, nekada mogu ipak raditi u našu korist.

Molimo vas da prihvatite sve kolačiće kako biste mogli da vidite ovaj sadržaj

Posle Vanje na sceni je bio vatreni panel u kome su učestvovale vodeće tradicionalne agencije iz Makedonije. Lični utisak, ako smem – kao i u ostatku regiona, i u Makedoniji jedan od ključnih razloga za spor razvoj tržišta su upravo agencije koje ne ulažu dovoljno truda u edukaciju klijenata. Lenjost se u našoj industriji ne može tolerisati, a naročito verovanje da smo u svetu koji se menja brže nego ikad, nedodirljivi.

Od hobija do plaćenih računa

Publiku je umirio Maximilian Münch. Ovaj mladi Instagramer iz Nemačke je svoju strast i ljubav prema fotografiji pretvorio u posao koji ga čini srećnim. Danas ga prati 117 hiljada ljudi, a brojni brendovi mu plaćaju da upozna svet i podeli ga sa svojim pratiocima.

Martin Stoev iz firme Mobius Ads je predstavio analizu efekata prvog ozbiljnijeg programmatic experimenta u Makedoniji i dao još jedan detaljan pregled tržišta oglašavanja.

Paul Papadimitriou je bio zadužen da zatvori program konferencije. U veoma energičnom predavanju podelio je sa nama kako nastaju inovacije i šta je potrebno da promenimo u svom načinu razmišljanja.

Molimo vas da prihvatite sve kolačiće kako biste mogli da vidite ovaj sadržaj

Sve materijale sa AllWeb.mk uskoro očekujemo na zvaničnom Youtube kanalu, a mi vam svakako preporučujemo da ih pregledate i sledeće godine u ovo vreme krenete put Skoplja.

Diskretni heroji se razumeju bez obzira na to odakle su. Hvala Darko, Slavice, Natalija, Mite i ostali na fantastičnih nekoliko dana. Vidimo se i dogodine, u gradu hiljadu “zlatnih” spomenika, na Vardaru.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Startap Stomatopoda iz Srbije transformiše restorane u SAD — uz pomoć AI softvera!

Njihovo 'flagship' rešenje jeste SaaS proizvod aTavloa koji uz pomoć veštačke inteligencije analizira korisničko iskustvo čime omogućava ugostiteljima da budu uslužniji i efikasniji. U tekstu koji sledi, saznajte kako!

Intervju

Neubase olakšava online otvaranje firme u SAD-u za nerezidente uz prilagođene cene

Kompanija Neubase bavi se osnivanjem LLC preduzeća u SAD-u za nerezidente, sa posebnim fokusom na preduzetnike sa Balkana. Mi smo imali priliku da u velikom intervjuu razgovaramo sa osnivačima ove kompanije.

Office Talks Podcast

Da li je novi Hladni rat u toku?

Šta se dešava u odnosu SAD-a i Kine i da li se Rusija meša u izbore u Americi? Samo su neka od pitanja na koja smo dali odgovor u 187. epizodi Office Talks podkasta!

Propustili ste

Internet marketing

AdEx 2023: Na digitalno oglašavanje u Srbiji potrošeno je €106,6 miliona

U sklopu Digital Day konferencije koju organizuje IABSerbia tradicionalno su predstavljeni rezultati AdEx istraživanja za 2023. godinu.

Intervju

NextSilicon razvija moćni čip za mnoge industrije i zapošljava nove IT stručnjake u Srbiji

Današnji svet počiva na hardverskim i softverskim sistemima i sigurno je da će budućnost modernog društva nastaviti da se bazira na sofisticiranim čipovima koji će pokretati globalnu industriju. Jedno od takvih rešenja razvija se i u Srbiji, tačnije u kompaniji NextSilicon.

Novost

Druga ETH Belgrade konferencija: Srbija ponovo centar okupljanja Web3 zajednice

Nakon velikog uspeha prve konferencije održane 2023. godine, druga po redu konferencija ETH Belgrade će se održati od 3. do 5. juna 2024.

Ekskluzivno

TS Ventures uložio u Reputeo i Mindsmiths — vodeće regionalne AI startape

Srpski investicioni fond Telekom Ventures podržao je domaći Reputeo i hrvatski Mindsmiths, prepoznavši njihov potencijal za globalni rast na polju veštačke inteligencije.

Najava

Empple Festival ove godine odgovara na najvažnija pitanja employer brandinga

Četvrti po redu Empple Festival, koji okuplja stručnjake iz employer branding-a, TA-a, internih komunikacija i HR-a održaće se 3. i 4. oktobra u Madlenianumu.

Office Talks Podcast

Randevu.tech: Put od ETF-a do Berlina sa CEO-om Aleksandrom Orlićem

Gost 189. epizode Office Talks podkasta bio je Aleksandar Orlić, CEO i jedan od suosnivača startapa Randevu.tech. Sa njim razgovaramo o njegovoj karijeri u IT industriji ali i o tome koji proizvod tačno razvija pomenuti startap i za koje tržište.