Četvrti #AllWebMK opravdao visoka očekivanja

Četvrti #AllWebMK opravdao visoka očekivanja

Četvrtu godinu u nizu, Darko Buldioski sa prijateljima i kolegama organizuje AllWeb.mk i svake godine je sve bolji u tome. Zahvaljujući takvim ljudima, uprkos svemu ostalom, naša digitalna tržišta napreduju i, makar na trenutke, podsećaju na ona razvijena na koja se ugledamo.

allweb_izvestaj

Ovogodišnja konferencija održana je u novom, većem prostoru kongresnog centra hotela Aleksandar Palace u Skoplju. Generalni utisak je da je ovo izdanje konferencije u svakom smislu bilo level up. Oko 250 učesnika imalo je prilike da u celodnevnom programu upozna desetak pažljivo biranih predavača i odsluša “Clash of Clans” panel između Makedonskih medijskih agencija.

Ako ste na AllWeb došli da naučite nešto – imali ste šta i od koga. Ukoliko je motivacija bila da nekog upoznate, takođe, organizatori su i o tome mislili. Ako je bio cilj da razumete digitalni landscape Makedonije, i njen položaj u odnosu na region i svet, takođe.

Vreme je za buđenje

Moj zadatak je bio da ljude razbudim. I u bukvalnom i u prenesenom značenju. Naime, bio sam prvi na sceni, i pričao sam o preduzetništvu i motivaciji kroz praktične primere iz realnog života koje smo prethodnih meseci obradili na portalu MojaFirma. Iako je u prvom trenutku reakcija publike bila blaga, u pauzama mi je prišao veliki broj ljudi i dugo smo pričali o primerima koje sam pomenuo, kao i njihovim idejama za male biznise koje bi želeli da pokrenu. Ako makar jedan od njih pokuša, vredelo je.

Nakon mene, na binu je stigao Pawel Kolenda iz IAB Poland, koga smo imali prilike da slušamo ove godine na Digital Day-u. Pawel je predstavio “Digital Scope” istraživanje za tržište Makedonije, koja je po prvi put ove godine bila deo ovoga. Trud i dobre ideje uz posvećen tim i poštovanje istinskih fanova daju zaista izuzetne rezulate.

Ružica Vrdoljak iz Agencije 404 iz Hrvatske pokazala nam je kako su vodili komunikaciju putem društvenih mreža za talent show The Voice, a čiji je lokalni hashtag bio global trending tema na Twitteru.

Dave Briss je genijalnom prezentacijom pokušao da objasni da digital nije nekakav izdvojeni deo marketinga i da je budućnost u jednom jedinstvenom pristupu koji se preliva i koristi sve dostupne kanale radi najvećeg i najboljeg efekta. Veliki motivator i fantastičan govornik je sa publikom podelio brojne interesantne projekte na kojima radi.

Tatjana Zabasu iz South Central Ventures je predstavila nekoliko startapa u koje su investirali i podelila sa prisutnima šta su karakteristike kompanija koje privlače pažnju investitora.

Nikola Jovanović iz Lampshade Media nam je govorio o distribuciji muzičkih materijala i stanju zaštite autorskih prava u regionu. Za krizu su, izvesno, zaduženi karteli koji kontrolišu muzičku scenu, ali ipak ima nade, i moguće je stvoriti sebi dobar život od muzike.

Miroslav Varga i Ivan Rečević su, svako iz svog ugla, kao sertifikovani Google treneri predstavili šta nam konkretno može doneti analitika i kako vreme koje uložimo u istraživanje može mnogostruko uvećati rezultate oglašavanja. Da bi vas ljudi našli, morate znati šta traže. Gotovo svo znanje koje su podelili potpuno je besplatno dostupno svakome, i može omogućiti neverovatne rezultate.

Vladimir Vanja Vulić je sa nama podelio priču o tome kako su razni biznisi globalno zahvaljujući drugačijem pristupu rešavanja problema i izazova postali uspešniji. Kako problemi i okolnosti, iako ih ne možemo ignorisati i ne možemo baš uvek pobediti, nekada mogu ipak raditi u našu korist.

Posle Vanje na sceni je bio vatreni panel u kome su učestvovale vodeće tradicionalne agencije iz Makedonije. Lični utisak, ako smem – kao i u ostatku regiona, i u Makedoniji jedan od ključnih razloga za spor razvoj tržišta su upravo agencije koje ne ulažu dovoljno truda u edukaciju klijenata. Lenjost se u našoj industriji ne može tolerisati, a naročito verovanje da smo u svetu koji se menja brže nego ikad, nedodirljivi.

Od hobija do plaćenih računa

Publiku je umirio Maximilian Münch. Ovaj mladi Instagramer iz Nemačke je svoju strast i ljubav prema fotografiji pretvorio u posao koji ga čini srećnim. Danas ga prati 117 hiljada ljudi, a brojni brendovi mu plaćaju da upozna svet i podeli ga sa svojim pratiocima.

Martin Stoev iz firme Mobius Ads je predstavio analizu efekata prvog ozbiljnijeg programmatic experimenta u Makedoniji i dao još jedan detaljan pregled tržišta oglašavanja.

Paul Papadimitriou je bio zadužen da zatvori program konferencije. U veoma energičnom predavanju podelio je sa nama kako nastaju inovacije i šta je potrebno da promenimo u svom načinu razmišljanja.

Sve materijale sa AllWeb.mk uskoro očekujemo na zvaničnom Youtube kanalu, a mi vam svakako preporučujemo da ih pregledate i sledeće godine u ovo vreme krenete put Skoplja.

Diskretni heroji se razumeju bez obzira na to odakle su. Hvala Darko, Slavice, Natalija, Mite i ostali na fantastičnih nekoliko dana. Vidimo se i dogodine, u gradu hiljadu “zlatnih” spomenika, na Vardaru.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Da li ženski pristup pravi uspešne biznise?

Filozof Soren Kierkegaard kaže da se život može razumeti samo iz retrospektive, ali da se mora živeti unapred. Kažu i da preduzetnici imaju odlične instinkte za snalaženje, ali da ih pitate da objasne kako su nešto znali, možete da očekujete odgovor koji je u suštini glasi - nemoj da me pitaš gluposti, ne znam.

Office Talks Podcast

Šta je ‘destination’ marketing i kako kreirati strategiju koja privlači turiste?

Turizam jedne države danas i te kako zavisi od digitalnog oglašavanja. O tome šta predstavlja termin 'destinacionog marketinga' i kako Srbija i Crna Gora mogu da sebe bolje brendiraju kao turističke destinacije, govorimo u 93. epizodi Office Talks Podcasta.

Startapi i poslovanje

Srpski Eat Me App rešava problem viška hrane koja se baca – čuvajući našu okolinu

Otpad od hrane je treći najveći emiter gasova staklene bašte na svetu. Globalno, 30% ili 1,8 milijardi tona sve proizvedene hrane na globalnom nivou se pokvari zbog loše planiranje resursa duž linije lanca snabdevanja. Srpski startap Eat Me App sa svojom aplikacijom nastoji da stane na put ovom problemu i globalnom društvu ponudi jedno od rešenja za ovaj veliki problem.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

B-Fresh: Nakon pobede na Generator ZERO konkursu, krećemo sa aktivnom prodajom!

Domaći startap ekosistem možda ne obiluje sa previše uspešnih agrotech rešenja. Ipak, Generator Zero konkurs OTP banke predstavio nam je talentovane timove iz oblasti ekologije i poljoprivrede. Pobedu na ovom takmičenju odneo je tim B-Fresh sa proizvodom za produženje roka trajanja voća i povrća.

Gaming

Novo poglavlje Tetrisa piše se u Beogradu i Tel Avivu – razvijaće ga Playstudios

Kompanija Playstudios kupila je krajem prošle godine prava za razvoj Tetris franšize na mobilnim platformama. Dalji razvoj ovog legendarnog naslova poveren je timu Playstudios Europe iz Beograda na kome će zajedno raditi sa kolegama iz Playstudios Israel u Tel Avivu.

Office Talks Podcast

Zašto Elon Musk kupuje Twitter?

Twitter - hoće li ostati kakvog ga znamo ili sa akvizicijom Elona Muska dolazi neka nova era? O kupovini ove društvene mreže razgovaramo u 95. epizodi Office Talks podcasta.

Startapi i poslovanje

Londonski Qudo sa osnivačem iz Srbije uzeo investiciju od $3,5 miliona – razmišlja se o razvojnom centru u Beogradu

Questionardo, firma koja razvija platformu Qudo za agilno ispitivanje potrošača i preciznu digitalnu aktivaciju vođenu podacima, nedavno je dobila i investiciju od 3,5 miliona dolara. Jedan od osnivača ovog startapa dolazi iz Srbije i sa njim razgovaramo o daljem poslovanju i razvoju proizvoda.

Karijere

Relax Gaming otvorio studio u Novom Sadu uz aktivno širenje tima

Rast iGaming industrije primetan je i na domaćem tržištu. Nakon četiri godine poslovanja u Srbiji, kompanija Relax Gaming otvorila je novi studio i najavila aktivno širenje tima.

Intervju

Vladimir Lelićanin: Pokrenuli smo 3327 kao mesto gde će domaći developeri slobodno raditi na web 3.0 projektima

Direktor razvojnog centra pri kompaniji MVP Workshop otkriva u razgovoru za Netokraciju kako je nastao 3327, kako se razvijaju inovativni web 3.0 projekti u Srbiji, ali i šta je potrebno kako bi se izgradila još jača web 3.0 zajednica na ovim prostorima.