Šta treba da znate ako izdajete stan putem sajta Airbnb?

U Beogradu trenutno ima preko 4.000 aktivnih izdavača na Airbnb-u uz godišnji rast oko 45%. Platforma ima ogroman broj mogućnosti, a ovo su neke od osnovnih koje biste trebali da zapamtite ukoliko izdajete stan putem ovog sajta.

Ako želite da posredstvom platforme Airbnb oglasite svoj smještaj, najpre morate da provjerite da li imate sve što je potrebno da biste bili uspješan domaćin.

Ovaj sajt je specifičan jer se fokus stavlja na to da gosti dobiju lokalni doživljaj mjesta, da se osjećaju kao kod kuće i da imaju sve potrebno za opušten boravak. Iz tog razloga je bitno da definišete kakav ćete domaćin biti: hoćete li biti tu za svoje goste ili ćete im samo predati ključeve. Osobe koje su tu za svoje goste i reponzivne su na zahtjeve dobijaju povlašćeniji položaj koji se ogleda u boljim recenzijama, a samim tim i u boljem rangiranju na samom sajtu.

Airbnb će vam pomoći tako što ste osigurani u slučaju štete (ali ne u slučaju svake vrste štete, zato se prethodno dobro raspitajte ako imate neke skupocjenosti u stanu). Takođe, u slučaju da gost ne dođe, novac će vam svakako biti isplaćen, ako ste tako naznačili u svojim pravilima izdavanja, a uvijek možete i da odradite refundaciju sredstava gostu.

Transakcije preko Airbnb-a vrše se isključivo putem platne kartice tako što Airbnb naplati noćenje od gosta, skine svoju proviziju i vama ispostavi neto sumu na račun koji ste podesili. Ali, takođe i štiti svoje goste, jer vama novac neće biti isplaćen dok se gost ne smjesti u apartman. Tako se smanjuje mogućnost da domaćini zaborave na gosta, da lažne slike postave na sajtu i očekuju zaradu od toga i slično.

Kako se boriti protiv overbooking-a?

Nakon što ste se kao izdavač upoznali sa svojim pravima i obavezama, sledi pravljenje listinga. Za ovaj korak potrebno je da imate fotografije apartmana u što boljoj rezoluciji, poželjno fotografisano od strane profesionalog fotografa.

Smještaj treba da bude opremljen svim osnovnim stvarima za život – kao kada biste htjeli da se preselite i u tom trenutku dobro razmislite šta vam treba da biste komforno funkcionisali. Moj savjet je da fotografije budu svijetle, širokih kadrova i da pokazuju opremljenost smještaja. Posle fotografija, spremite dobar opis smještaja, lokalnih atrakcija, kraja u kojem je smještaj i najbitnije – formirajte cijene.

Airbnb preferira instant opciju rezervisanja, tako da gosti mogu automatski da rezervišu vaš smještaj, bez prethodne provjere da li je slobodan. Ovo je problem za one koji se oglašavaju na više sajtova jer lako može da dođe do duple rezervacije u slučaju da vam kalendar nije ažuriran ili ako slučajno stignu rezervacije sa dva sajta za iste datume, dok vi niste budni ili niste pri uređaju da ažurirate kalendar.

Ikonica ‘munje’ (⚡) pored listinga pokazaće vam da je taj domaćin omogućio Instant book opciju.

U tom slučaju preporučujem upotrebu channel manager sistema koji će za vas kontrolisati sve kalendare i pobrinuti se da svuda imate instant rezervisanje bez mogućnosti duplih rezervacija.

Ako nemate ažuriran kalendar, znajte da Airbnb ima strogu polisu prema otkazivanju rezervacija, tako vas otkazivanje može izaći do 100$ troška ako posegnete za tom opcijom! Zato je jako bitno da imate ažuran kalendar i da brinete o svojim rezervacijama, tu je channel manager vaš najbolji partner.

Naplata provizije na Airbnb-ju

Ovaj sajt nudi dvije opcije za naplatu provizije:

  1. Opcija za kojom skoro svi idu, u kojoj Airbnb od domaćina uzima 3% provizije, a od gosta uzima i do 20% provizije (service fee). Kada gost gleda cijenu, u ovoj opciji mu se ne prikazuje taj dodatni service fee, ali kada dođe do poslednjeg koraka za rezervisanje, prikaže mu se i ta opcija. Po našem iskustvu, ta provizija prema gostu zna da bude i veća od 20%.
  2. Opcija za kojom ide manji broj domaćina, u kojoj postoji samo jedna provizija kao i na ostalim rezervacionim sajtovima. Ta provizija je fiksno 14% i od gosta se ne uzima ništa naknadno, već je sve uključeno u vašu cijenu.

Da bi gost napravio rezervaciju mora da ima dovoljno sredstava na računu jer kada rezervišete željeni smeštaj Airbnb automatski naplaćuje sredstva. Zavisno od polise koju ste podesili, u slučaju da gost otkaže, vi imate pravo na određeni procenat sredstava, a u slučaju nedolaska i na cjelokupnu sumu.

U slučaju kada gost dođe nakon 24 sata od check-in-a na vaš račun Airbnb uplaćuje novac koji ostane nakon što skinu svoju proviziju. Na koji račun uplaćuju? I za to postoje dvije opcije:

  1. U prvoj opciji možete da podesite svoj devizni račun za devizne prilive iz inostranstva. Ovu opciju ja lično ne preporučujem jer banke često uzimaju fiksne provizije po transakciji. Tako na rezervaciju od 40€, banka može da uzme 15€ proviziju i to se nikako ne isplati. U slučaju da se odlučite ipak za ovu opciju, morate da imate IBAN i SWIFT uputstvo za plaćanje. Te podatke unosite u podešavanje plaćanja. Kada Airbnb uplati novac, taj novac ide međubanci u inostranstvu, koja skida svoju proviziju za obradu transakcije i ispostavlja novac na devizni račun u vašoj banci.
  2. Za ovu opciju se ne odlučuju često izdavaoci, ali je možda povoljnija o prve opcije – isplata na Payoneer platni račun i Mastercard karticu. Sredstva za korisnike iz Srbije isplaćuju se u dolarima, a ovo je platna institucija koja je locirana u inostranstvu. Kada popunite sve podatke biće vam otvoren besplatni međunarodni račun u Payoneer-u, a kroz 15 dana dobijate na vašu adresu i Mastercard karticu koju možete da koristite za podizanje tih sredstava ili za plaćanje u prodavnicama, na internetu… Provizija pri podizanju sredstava je oko 2% plus kurs ako banke imaju neku dodatnu naplatu, jer u Srbiji samo možete da podignete dinare. U svakom slučaju, više vam se isplati ili da odjednom dižete više novca ili da je koristite pretežno za plaćanje ili kada putujete. Plus može da bude i korisna kao štedni račun 🙂

Dobra recenzija zlata vredi

Kada imate neka pitanja za Airbnb to zna da bude poprilično škakljiv jer oni još uvijek nemaju call centar za Balkan, te često morate da zovete direktno u San Francisko, što zna da košta ili da se putem poruka dopisujete sa njihovim junior agentima koji su prvi na liniji podrške korisnicima i gostima. Sajt jeste odličan, ali ako imate puno apartmana, zna da zaboli glava ako dođe nekog problema, ali tako je manje više i sa ostalim rezervacionim kanalima.

I, na kraju, zamolite vašeg gosta da ostavi iskrenu, ali i dobru recenziju tako da budući gosti mogu da vide šta da očekuju. Dobre recenzije će vam pomoći da se bolje plasirate na rang listi, što vodi i većem broju rezervacija, a to dalje vodi i većim prihodima i većem izboru gostiju.

Posle određenog vremena, ako ste uspeli da dočekate minimum 10 putovanja ili 3 duga ostanka, a procenat brzine odgovora na poruke vam je iznad 90%, dok vam je rejting iznad 4.8, a niste imali otkazivanja gostiju, dobijate mogućnost da postanete Superhost. Ova titula na Airbnb-u nosi prednosti dobijanja većeg broja rezervacija, uživate ugled među ostalim domaćinima i među gostima na sajtu.

Pored toga što gost ostavlja recenziju vama i vi morate da ostavite za gosta, jer kad jedna strana napravi recenziju, druga strana ne može da je vidi dok i sama ne ostavi povratnu informaciju. Ovaj sistem ocjenjivanja je odličan jer možete da vidite i kakvi su vam gosti rezervisali smještaj i da li su pravili probleme nekim prošli domaćinima.

I zato – pobrinite se za svoje goste, sredite smještaj, instalirate channel manager i bićete spremni da osjetite sve prednosti koje Airbnb nudi!

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Sponzorisano

HTEC: Kako smo iz korena promenili posao klijenta koji posluje globalno već 30 godina?

Da biste kao kompanija zadržali svoje stručnjake neophodno je da znate šta oni misle o vama. Veliki broj zaposlenih znači i isto toliko papira za evaluaciju. Tu na scenu stupa rešenje koje je razvio i implementirao domaći HTEC za kompaniju Great Place to Work.

Internet marketing

Ultimativni spisak konferencija i događaja za digitalne marketare

Konferencije predstavljaju pravu priliku za sticanje novih saznanja i važnih kontakata. Godina samo što je počela i sada je pravo vreme da se upoznate sa događajima u Evropi koji su pristupačni za obići.

Karijere

Kako smo spustili fluktuaciju tehničkog kadra ispod 10 procenata

Dok čitava domaća IT industrija raste, manjak kvalifikovanog kadra i česta fluktuacija zaposlenih ostaju među glavnim problemima sa kojima se menadžment suočava. Kako edukovati novi kadar, a u isto vreme zadržati top talenat u svojim redovima?

Propustili ste

Karijere

Šta vaši (budući) senior programeri zaista žele?

Šta je za programere zanimljiv projekat i kada se odlučuju na promenu radnog mesta?

Društvene mreže

Greška u softveru Instagrama glavni je uzrok naglog pada broja pratilaca

Korisnici Instagrama ovih dana žale se na naglu promenu broja pratilaca. Prema poslednjim informacijama, glavni uzrok problema je 'bug' u softveru ove društvene mreže.

Kultura 2.0

Razum i uticajnost

Nema sumnje da su influenseri tu da ostanu, pa čak i pored svih skandala i glavobolja koje prate saradnju sa njima. Bili veliki ili mali, brendovi su se po oprobanom „kud svi tu i mali Mujo“ sistemu uhvatili u kolo iz kojeg nema lakog izlaska. Retko ko tu zapravo stane da razmisli o tome šta […]

Mobilno

Kako izmeriti zagađenost vazduha u vašem gradu?

Prethodnih dana sve češće se govori zagađenju vazduha u Srbiji. Merne stanice svakodnevno prikupljaju podatke o kvalitetu vazduha, a nivo štetnosti možemo pratiti upravo putem naših pametnih telefona.

Karijere

Poslovi.infostud.com lansirali Employer Branding Studio kako bi HR potrebe klijenta zadovoljili pod ‘jednim krovom’

Usluge Employer Branding Studija već koriste najveći srpski poslodavci - među njima nisu samo tehnološke kompanije.

Intervju

Tehnologijom protiv komunalnog otpada – u gradu od 2 miliona ljudi

Gradska čistoća Beograd već neko vreme koristi Internet of Things rešenje kako bi optimizovala svoj rad.