Šta treba da znate ako izdajete stan putem sajta Airbnb?

Šta treba da znate ako izdajete stan putem sajta Airbnb?

U Beogradu trenutno ima preko 4.000 aktivnih izdavača na Airbnb-u uz godišnji rast oko 45%. Platforma ima ogroman broj mogućnosti, a ovo su neke od osnovnih koje biste trebali da zapamtite ukoliko izdajete stan putem ovog sajta.

Ako želite da posredstvom platforme Airbnb oglasite svoj smještaj, najpre morate da provjerite da li imate sve što je potrebno da biste bili uspješan domaćin.

Ovaj sajt je specifičan jer se fokus stavlja na to da gosti dobiju lokalni doživljaj mjesta, da se osjećaju kao kod kuće i da imaju sve potrebno za opušten boravak. Iz tog razloga je bitno da definišete kakav ćete domaćin biti: hoćete li biti tu za svoje goste ili ćete im samo predati ključeve. Osobe koje su tu za svoje goste i reponzivne su na zahtjeve dobijaju povlašćeniji položaj koji se ogleda u boljim recenzijama, a samim tim i u boljem rangiranju na samom sajtu.

Airbnb će vam pomoći tako što ste osigurani u slučaju štete (ali ne u slučaju svake vrste štete, zato se prethodno dobro raspitajte ako imate neke skupocjenosti u stanu). Takođe, u slučaju da gost ne dođe, novac će vam svakako biti isplaćen, ako ste tako naznačili u svojim pravilima izdavanja, a uvijek možete i da odradite refundaciju sredstava gostu.

Transakcije preko Airbnb-a vrše se isključivo putem platne kartice tako što Airbnb naplati noćenje od gosta, skine svoju proviziju i vama ispostavi neto sumu na račun koji ste podesili. Ali, takođe i štiti svoje goste, jer vama novac neće biti isplaćen dok se gost ne smjesti u apartman. Tako se smanjuje mogućnost da domaćini zaborave na gosta, da lažne slike postave na sajtu i očekuju zaradu od toga i slično.

Kako se boriti protiv overbooking-a?

Nakon što ste se kao izdavač upoznali sa svojim pravima i obavezama, sledi pravljenje listinga. Za ovaj korak potrebno je da imate fotografije apartmana u što boljoj rezoluciji, poželjno fotografisano od strane profesionalog fotografa.

Smještaj treba da bude opremljen svim osnovnim stvarima za život – kao kada biste htjeli da se preselite i u tom trenutku dobro razmislite šta vam treba da biste komforno funkcionisali. Moj savjet je da fotografije budu svijetle, širokih kadrova i da pokazuju opremljenost smještaja. Posle fotografija, spremite dobar opis smještaja, lokalnih atrakcija, kraja u kojem je smještaj i najbitnije – formirajte cijene.

Airbnb preferira instant opciju rezervisanja, tako da gosti mogu automatski da rezervišu vaš smještaj, bez prethodne provjere da li je slobodan. Ovo je problem za one koji se oglašavaju na više sajtova jer lako može da dođe do duple rezervacije u slučaju da vam kalendar nije ažuriran ili ako slučajno stignu rezervacije sa dva sajta za iste datume, dok vi niste budni ili niste pri uređaju da ažurirate kalendar.

Ikonica ‘munje’ (⚡) pored listinga pokazaće vam da je taj domaćin omogućio Instant book opciju.

U tom slučaju preporučujem upotrebu channel manager sistema koji će za vas kontrolisati sve kalendare i pobrinuti se da svuda imate instant rezervisanje bez mogućnosti duplih rezervacija.

Ako nemate ažuriran kalendar, znajte da Airbnb ima strogu polisu prema otkazivanju rezervacija, tako vas otkazivanje može izaći do 100$ troška ako posegnete za tom opcijom! Zato je jako bitno da imate ažuran kalendar i da brinete o svojim rezervacijama, tu je channel manager vaš najbolji partner.

Naplata provizije na Airbnb-ju

Ovaj sajt nudi dvije opcije za naplatu provizije:

  1. Opcija za kojom skoro svi idu, u kojoj Airbnb od domaćina uzima 3% provizije, a od gosta uzima i do 20% provizije (service fee). Kada gost gleda cijenu, u ovoj opciji mu se ne prikazuje taj dodatni service fee, ali kada dođe do poslednjeg koraka za rezervisanje, prikaže mu se i ta opcija. Po našem iskustvu, ta provizija prema gostu zna da bude i veća od 20%.
  2. Opcija za kojom ide manji broj domaćina, u kojoj postoji samo jedna provizija kao i na ostalim rezervacionim sajtovima. Ta provizija je fiksno 14% i od gosta se ne uzima ništa naknadno, već je sve uključeno u vašu cijenu.

Da bi gost napravio rezervaciju mora da ima dovoljno sredstava na računu jer kada rezervišete željeni smeštaj Airbnb automatski naplaćuje sredstva. Zavisno od polise koju ste podesili, u slučaju da gost otkaže, vi imate pravo na određeni procenat sredstava, a u slučaju nedolaska i na cjelokupnu sumu.

U slučaju kada gost dođe nakon 24 sata od check-in-a na vaš račun Airbnb uplaćuje novac koji ostane nakon što skinu svoju proviziju. Na koji račun uplaćuju? I za to postoje dvije opcije:

  1. U prvoj opciji možete da podesite svoj devizni račun za devizne prilive iz inostranstva. Ovu opciju ja lično ne preporučujem jer banke često uzimaju fiksne provizije po transakciji. Tako na rezervaciju od 40€, banka može da uzme 15€ proviziju i to se nikako ne isplati. U slučaju da se odlučite ipak za ovu opciju, morate da imate IBAN i SWIFT uputstvo za plaćanje. Te podatke unosite u podešavanje plaćanja. Kada Airbnb uplati novac, taj novac ide međubanci u inostranstvu, koja skida svoju proviziju za obradu transakcije i ispostavlja novac na devizni račun u vašoj banci.
  2. Za ovu opciju se ne odlučuju često izdavaoci, ali je možda povoljnija o prve opcije – isplata na Payoneer platni račun i Mastercard karticu. Sredstva za korisnike iz Srbije isplaćuju se u dolarima, a ovo je platna institucija koja je locirana u inostranstvu. Kada popunite sve podatke biće vam otvoren besplatni međunarodni račun u Payoneer-u, a kroz 15 dana dobijate na vašu adresu i Mastercard karticu koju možete da koristite za podizanje tih sredstava ili za plaćanje u prodavnicama, na internetu… Provizija pri podizanju sredstava je oko 2% plus kurs ako banke imaju neku dodatnu naplatu, jer u Srbiji samo možete da podignete dinare. U svakom slučaju, više vam se isplati ili da odjednom dižete više novca ili da je koristite pretežno za plaćanje ili kada putujete. Plus može da bude i korisna kao štedni račun 🙂

Dobra recenzija zlata vredi

Kada imate neka pitanja za Airbnb to zna da bude poprilično škakljiv jer oni još uvijek nemaju call centar za Balkan, te često morate da zovete direktno u San Francisko, što zna da košta ili da se putem poruka dopisujete sa njihovim junior agentima koji su prvi na liniji podrške korisnicima i gostima. Sajt jeste odličan, ali ako imate puno apartmana, zna da zaboli glava ako dođe nekog problema, ali tako je manje više i sa ostalim rezervacionim kanalima.

I, na kraju, zamolite vašeg gosta da ostavi iskrenu, ali i dobru recenziju tako da budući gosti mogu da vide šta da očekuju. Dobre recenzije će vam pomoći da se bolje plasirate na rang listi, što vodi i većem broju rezervacija, a to dalje vodi i većim prihodima i većem izboru gostiju.

Posle određenog vremena, ako ste uspeli da dočekate minimum 10 putovanja ili 3 duga ostanka, a procenat brzine odgovora na poruke vam je iznad 90%, dok vam je rejting iznad 4.8, a niste imali otkazivanja gostiju, dobijate mogućnost da postanete Superhost. Ova titula na Airbnb-u nosi prednosti dobijanja većeg broja rezervacija, uživate ugled među ostalim domaćinima i među gostima na sajtu.

Pored toga što gost ostavlja recenziju vama i vi morate da ostavite za gosta, jer kad jedna strana napravi recenziju, druga strana ne može da je vidi dok i sama ne ostavi povratnu informaciju. Ovaj sistem ocjenjivanja je odličan jer možete da vidite i kakvi su vam gosti rezervisali smještaj i da li su pravili probleme nekim prošli domaćinima.

I zato – pobrinite se za svoje goste, sredite smještaj, instalirate channel manager i bićete spremni da osjetite sve prednosti koje Airbnb nudi!

Ostavi komentar

  1. Krsto

    Krsto

    24. 6. 2019. u 13:24 Odgovori

    Od prošle godine koristim Aorbnb za izdavanje apartmana.Sve funkcioniše odlično.
    Sada sam povećao kapacitete pa me zanima kako sve objediniti, kako prikazati sve moje aprtmane u jednom postu.Tražio sam tu opciju ali ne mogu da se snađem.Da li ovakva opcija uošte postoji ili svaki apartman mora pojedinačno da se objavi?
    Pozdrav

    • Dani

      Dani

      6. 8. 2019. u 15:07 Odgovori

      Dobar dan, da li biste mogli da me uputite na neke korake kako se počinje baviti time? Na neki sajt, instituciju, proceduru, da bi se moglo razmišljati o bavljenju tom vrstom delatnosti. Hvala unapred.

  2. Djordje

    Djordje

    24. 6. 2019. u 13:51 Odgovori

    Apartmani svi mogu da se vode na jednom profilu, ali u pretrazi gostu izlaze pojedinačno.
    Postoji opcija da potencijalni gost sve apartmane vidi na jednom mjestu, a to je tako što putem Airbnb-a pristupi vašem profilu gdje su prikazane informacije o vama, o vašem poslovanju i sumarno prikazani svi listinzi koje vodite.

  3. Dani

    Dani

    6. 8. 2019. u 15:05 Odgovori

    Dobar dan. Prijatelj me zamolio da se detaljno informišem o tome kako kod nas fukcioniše izdavanje stanova preko Airbnb-a. On bi iznajmio stanove, pa se onda bavio time. Da li imate neki putokaz, naravno ne da mi sad potanko sve objasnite (nisam baš ni utopista ni nekulturna pa da to tražim od nekoga), nego da me uputite gde da se pouzdano informišem.
    ja ne znam ništa o tome odnosno da li bi morala da se otvori firma za tu vrstu delatnosti, kako se plaćaju razne dažbine. ako neko ima volje da mi pomogne, biću mu vrlo zahvalna.

    • Đorđe Jevtić

      Đorđe Jevtić

      16. 1. 2020. u 17:14 Odgovori

      Pozdrav Radiša,

      Sve dodatne informacije o radu sajtova možete da potražite u člancima na našem sajtu ili u forumima korisnika tih sajtova. A ako imate neke nedoumice oko prodaje ili oko naših softvera, slobodno nas pozovite. 🙂

  4. Vedran

    Vedran

    16. 1. 2020. u 12:30 Odgovori

    Postovanje Djordje.
    Iz Vaseg teksta vidim da ste rodjeni i odrasli u Tivtu.Mogu samo da kazem da mi je veoma drago zbog toga jer sam i ja rodjen i odrastao u Tivtu.Sada zivim u Nisu.
    Moje obracanje,vama je vezano za apartman koji ja i supruga posedujemo na Zlatiboru.U pitanju je Apartman Vuksanovic.Apartman se izdaje preko Booking coma,ali je postavljen i na sajtu Airbnb ali do sada nismo imali goste preko tog sajta.Da li mozete da mi date neke savete vezano za taj sajt.Pre nekoliko dana mi je na moj broj telefona stigla poruka od potencijalnog gosta iz inostranstva koji se interesovao za odredjene slobodne datume,u potpisu je stajalo airbnb.Ali kada sam ja pokusavao da posaljem odgovor na taj isti broj poruka nije uspela da se posalje ni posle nekoliko
    pokusaja.A u porukama i obavestenjima na samom profilu objekta nema nikakva poruka ni obavestenje da se bilo ko interesovao za smestaj.Da li mozete da mi objasnite zasto se to desava?
    Unapred hvala na odgovoru.
    Veliki pozdrav za sugradjanina iz rodnog grada.

    • Đorđe Jevtić

      Đorđe Jevtić

      16. 1. 2020. u 17:11 Odgovori

      Pozdrav Vedrane,

      Zlatibor inače ima nisku tražnju stranih gostiju i jako veliku konkurenciju. Moj je predlog da aktivirate što veći broj akcija i na Bookingu i na Airbnb-u, da se posvetite malo opisima, ako nemate profesionalno odrađene fotografije to takođe treba da odradite.

      Moguće da ste imali neku spam poruku na Airbnb-u, koju su njihovi administratori uklonili pa se zato ne vidi. To su automatski sms-ovi, ne možete sa njima da se dopisujete preko poruka, samo preko Airbnb inboxa.

      Svakako, sve probleme koje imate sa navedenim sajtovima treba da iskomunicirate sa njihovom podrškom. Oni će to najbolje znati da objasne.

      Svako dobro

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Godina u kojoj smo uništili srpski IT

Da, pričam o izmenama zakonskih regulativa vezanih za porez na dohodak građana. Po ko zna koji put imamo šansu da uradimo nešto veliko i sami uprskamo, kao reprezentacija u fudbalu.

Mobilno

Google i u Beogradu omogućio pregled javnog gradskog prevoza!

Google Maps od danas su konačno omogućile korisnicima u Beogradu da na svojim pametnim telefonima dobiju uvid u kretanje gradskog prevoza, cene karte i druge bitne informacije o GSP-u.

Kultura 2.0

Mogu li dva prijatelja iz IT-ja pozicionirati Srbiju na mapi evropskih biciklista – kroz projekat Serbia Upside Down?

Dvojica kolega i prijatelja koji rade u IT industriji svoju ljubav prema biciklizmu i putovanjima spojili su u projekat pod nazivom 'Serbia Upside Down'. Njihova ideja je da se kroz velike biciklističke ture u Srbiji naša zemlja približi njihovim kolegama IT-jevcima iz Zapadne Evrope kao vredno turističko mesto. O čemu se tu zapravo radi?

Propustili ste

Ekskluzivno

Ako želimo dalji rast srpskog startap ekosistema, potrebna nam je podrška institucija – pokazuje Startap skener

Srpski startap ekosistem, iako je i dalje po veličini, resursima i iskustvu mali i nalazi se tek u prvoj fazi razvoja, jedan je od najbrže rastućih u odnosu na ekosisteme koji se nalaze u istoj fazi - zaključak je istraživanja Startap skener. Šta moramo promeniti kako bismo održali taj rast?

Startapi i poslovanje

Startap Shyft zahvaljujući development timu u Srbiji podigao investiciju od $15 miliona

Kalifornijski startap Shyft podigao je Serija A investiciju u iznosu od 15 miliona dolara što je, gledano sa lokalnog stanovišta, posebno važno jer se njegov kompletan development tim nalazi upravo u Srbiji.

Kultura 2.0

Razumete podatke koji objašnjavaju zašto ljudi odlaze iz Srbije? Prijavite se na konkurs čiji je nagradni fond 40.000 dolara

UNDP i UNFPA su pripremili nagradni fond od 40.000 dolara za timove koji predlože inovativna rešenja koja doprinose razumevanju izazova koje donosi depopulacija.

Startapi i poslovanje

Kako je srpski Agremo od troje ljudi postao kompanija koja digitalizuje poljoprivredu za 2.000 korisnika širom sveta

Imati efikasnu poljoprivredu danas znači imati 'tech' rešenja koja pomažu agronomima da uz pomoć detaljnih analiza preciznije obrađuju i održavaju svoje parcele. Jedno od tih savremenih rešenja dolazi iz kompanije Agremo, o čijem smo poslovanju razgovarali sa osnivačem.

Kultura 2.0

Da li je moguće sprečiti izgaranje na poslu – pitali smo HR-a, psihologa i direktora

Uhvatite li sebe da se osećate umorno, iscrpljeno, nemotivisano, ne spavate dovoljno, opada vam imunitet i sve to samo kada pomislite na posao koji vas čeka? U tekstu koji sledi pokušavamo da odgovorimo na pitanje kako da u 2020. godini ne dozvolite da do toga dođe.

Kultura 2.0

Privatnost na Internetu je nemoguća ali pazite gde i kako ostavljate svoj digitalni ‘otisak’

Kembridž analitika naučila nas je šta može da se desi ako se lični podaci zloupotrebljavaju. Zato na nivou društva moramo naučiti kako mediji i marketing utiču na nas - a naša namera u Laboratoriji za digitalnu sociometriju je upravo to.