Devojke, prijavite se za hakaton u Beogradu - nagrada praksa u Namicsu

Devojke, prijavite se za hakaton u Beogradu – nagrada praksa u Namicsu

U cilju podsticanja žena da se bave programiranjem, švajcarska softverska agencija Namics organizuje hakaton koji je namenjen svim ženama zainteresovanim za softversko inženjerstvo. Glavni događaj za sve učenice sa teritorije Republike Srbije zakazan je za 29. septembar u Beogradu.

Ove godine takmičenje će se održati pod sloganom „Code. Hackathon. Female. Namics.“ Prošlogodišnje istraživanje Republičkog zavoda za statistiku pod nazivom „Žene i muškarci u Republici Srbiji“ pokazalo je da više žena završava i upisuje fakultete, da su češći korisnici Interneta i računara i da su, ukupno posmatrano, kompjuterski pismenije od muškarac, ali uprkos tome ima manje žena programera. Miljana Đukanović, HR menadžer u kompaniji Namics ističe da je velika razlika između obrazovanja koje žene steknu tokom godina i poslovnih prilika koje dobijaju:

Odnos muškaraca i žena u timovima prestao je da bude slepa trka za statistikom, a dokazano je da mešoviti timovi imaju bolju komunikaciju i da su produktivniji. Osim toga, brojne analize su ukazale da broj žena na visokim pozicijama pozitivno utiče na finansijske rezultate kompanija, ali i da sa brojem žena rastu posvećenost i kvalitet rada. Zbog toga želimo da podstaknemo žene da se prijave za takozvane muške pozicije, ali i muškarce da ih podrže u tome.

Prijave otvorene do 9. septembra u ponoć

Predstojeće takmičenje koncipirano je tako da će učesnice biti podeljene u timove od po tri člana. Svaka ekipa sarađivaće sa mentorima iz pomenute švajcarske kompanije, a koji će takmičarkama pomagati u radu. Pravila nalažu da će timovi imati 10 sati da razviju prototip softverskog rešenja, a tokom rada moći će da koriste Internet i programski jezik po svojoj želji.

Takođe, učesnice će zadatak saznati dan pred početak takmičenja, a najbolje rešenje će biti odabrano na osnovu dva kriterijuma: primenjivosti i originalnosti. Rešenje bi trebalo da bude primenjivo u stvarnom okruženju i da bude autentično u odnosu na postojeće ideje. Po završetku hakatona, sva rešenja ostaće u vlasništvu timova.

Iz organizacije napominju da su prijave već otvorene, a rok za registraciju je  9. septembar u ponoć. Jedini uslov za učešće je da takmičarke ponesu svoj laptop, a takmičarke koje su razvile najbolje rešenje po izboru stručnog žirija kao nagradu dobiće praksu u Namicsu. Sve dodatne informacije o hakatonu, možete pronaći na zvaničnom sajtu ove kompanije.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Gaming

Preko 10 miliona ljudi preuzelo je igru srpsko-švedskog studija Sozap – a za domaći tim to je samo početak

Armed Heist je 'mobile' igra studija Sozap i verovatno je najviše preuzimana igra bilo kog domaćeg studija južno od Beograda. Sa predstavnicima niškog ogranka ove gejming kompanije razgovaramo o pomenutoj igri i planovima za budućnost.

Netokracija

Popunite anketu o stanju plata u srpskoj IT i digitalnoj industriji nakon COVID-19

Učestvovanje u anketi je anonimno, zahteva svega nekoliko minuta i biće moguće dok ne prikupimo relevantnu količinu materijala.

Karijere

Kada je pravo vreme da uvećate vaš tim – iz ugla kreativne agencije i IT kompanije

Skaliranje - naizgled strana reč koju ako prebacite u kontekst preduzetništva i poslovanja znači mnogo. Ovog puta govorimo o rastu timova u kreativnoj i IT industriji, o tome kako efikasno voditi ovaj proces i kako izbeći izazove na tom putu.

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.