Advertajzing platforma VIDA u Srbiji omogućava personalizovane TV reklame

Segmentirane TV reklame upravo su postale realnost uz novu ‘advertising’ platformu po imenu VIDA

Kako se televizija približava digitalnim kanalima po pitanju oglašavanja i da li je konačno došlo vreme za personalizovane reklame čiji sadržaj bolje odgovara interesovanjima gledalaca?

Krajem prošle godine na Weekend Media Festivalu u Rovinju upoznali smo se sa novom generacijom TV oglašavanja. U pitanju je moderno TV oglašavanje koje različitim gledaocima servira različite reklame – u istom reklamnom bloku. Drugim rečima, ukoliko imate manje od 30 godina i žensko ste, neće vam se prikazivati reklame za proširene vene i mušku potenciju.

“Sveti gral” TV oglašavanja nedavno je zaživeo u vidu potpuno nove platforme po imenu VIDA (Video Dynamic Advertising) koju je razvila kompanija United Media, a koja je krenula sa radom u junu ove godine. Ova mreža trenutno pokriva 11 kanala ove medijske kuće, nudeći oglašivačima preciznije oglašavanje na najdominantnijem mediju, ujedno ga otvarajući i za one oglašivače koji prethodno nisu imali finansijskih mogućnosti za TV reklame.

Šta je zapravo addressable TV advertising i kako funkcioniše nova platforma koja kombinuje snagu TV oglašavanja sa mogućnostima preciznog targetiranja koje danas imamo zahvaljujući digitalnim analtima, otkrivaju nam Marija Matić (Head of VIDA) i Irena Bukarica (Technology Developement Manager / VIDA). Sa našim sagovornicama razgovaramo o važnosti jedne ovakve inovacije za tržište Balkana, te saznajemo koji su dalji planovi kompanije United Media za razvoj nove oglašivačke mreže.

Kako izgleda oglašavanje na VIDA platformi?

Prema definiciji, addressable advertising predstavlja mogućnost da različita domaćinstva vide različite reklame dok gledaju isti TV program. Zahvaljujući ovom vidu oglašavanja, televiziju danas u neku ruku možemo posmatrati na jedan nov tj. digitalan način.

“Prednosti i snagu televizije poput masovnog dosega i poziciju glavnog komunikacijskog kanala koju i dalje drži, pogotovo u ovom regionu, ojačali smo karakteristikama digitalnog medija”, započinje razgovor Marija, koja za Netokraciju kaže da oglašivači pre svega dobijaju mogućnost preciznijeg usmeravanja reklama, povećanu merljivost koja se ogleda u tome da znaju da li je reklama zaista odgledana na svakom uređaju na platformi, kao i mogućnost da se obrate modernoj generaciji TV publike koja televizijski sadržaj gleda na nov način – putem kompjutera, mobilnih telefon i tableta na EON platformi.

Na pitanje Netokracije otkud ideja za jednom ovakvom uslugom, Marija kaže da su United Grupa i United Media među najvećim inovatorima u oblasti tehnologije i medija u ovom delu Evrope, a VIDA zapravo spaja ova dva polja – približavajući televiziju digitalnim kanalima:

Na projektu smo intenzivno radili godinu dana i, s obzirom na kompleksnost, ovo je izuzetno kratak period u kojem smo uspešno lansirali VIDA platformu, počevši od najsloženije faze – zamene reklamnih blokova u programu uživo.

Na projektu su učestvovale sve članice United Grupe, a United Cloud je zaista imao jednu od ključnih uloga jer je bio nosilac dela projekta koji se tiče tehnološkog razvoja i razvoja inovacije. S obzirom na to da je United Cloud razvio i EON platformu, VIDA projekat se sasvim prirodno nadovezao na sav prethodni rad.

Interesujući se više za tehnologiju koja pokreće jednu ovakvu platformu, zanimalo nas je i na osnovu kojih parametara VIDA određuje profil korisnika, da li se oni vezuju za uređaj ili za korisnički nalog i kako se zamena reklamnih blokova primenjuje kada imamo više ukućana koji gledaju različit sadržaj?

Odgovor na ova pitanja pružila nam je Irena Bukarica koja je zadužena za tehnički deo VIDA platforme i koja pre svega kaže da se televizijski program gleda preko IP tehnologije, što čini da sistem koji pruža uslugu u svakom trenutku zna kada je određeni kanal aktivan na nekom uređaju, na osnovu čega je u mogućnosti da traži paterne i uočava domaćinstva koja češće gledaju određene programe.

Pored toga, VIDA podatke o gledaocima generiše i onda kada gledaoci sami odrede svoje izbore gledanja na EON-u tj. ograniče pristup određenim kanalima koje smatraju nepoželjnim. Posebno bitan faktor jeste i činjenica da VIDA po prvi put omogućava oglašivačima da se na TV-u oglašavaju na osnovu lokacije, što prosto rečeno znači da se reklama za novi shopping mall u Kragujevcu ne mora prikazivati gledaocima iz Beograda ili Novog Sada:

Bitan parametar usmeravanja jeste da se ono vrši i prema trajnoj lokaciji domaćinstva. Sve ovo čini da možemo da dobijemo preciznije targetiranje oglašavanja ka uređajima koji su aktivni na VIDA platformi.

S obzirom na to da je nova mreža za adressable advertising tek nedavno krenula sa radom, zanimalo nas je i koji su to kanali u startu podržali zamenu reklama za vreme reklamnog bloka, kao i da li su prvi klijenti već isprobali mogućnosti koje ovaj servis pruža. Bukarica za Netokraciju ističe da VIDA trenutno podržava 11 kanala koji su u vlasništvu kompanije United Media:

Kanali koji su uključeni u prvu fazu našeg projekta obuhvataju različite žanrove kao što su sportski, dečji, muzički, filmski i zabavni. Nova S, Sport klubovi, Cinemania i IDJ samo su neki od kanala na kojima će biti omogućeno oglašavanje.

Međutim, plan nije da se stane na kanalima koji su u vlasništvu ove medijske grupe. Naša sagovornica otkriva da je u narednim fazama planirano da se tehnologija učini dostupnom i drugim televizijama kako bi postala univerzalna platforma za oglašavanje. To znači da će tehnologiju koju nudi VIDA u perspektivi moći da koriste i druge mreže.

Zamena reklama u programu uživo, bez prethodne informacije kada reklamni blok počinje

Govoreći o različitim tehnološkim aspektima koji su sastavni deo VIDA oglašivačke mreže, kroz razgovor se nametnula i tema koliko je zapravo bilo izazovno implementirati zamenu reklama u reklamnom bloku za koji se unapred ne zna dužina trajanja, a sve to u programu koji ide uživo. Irena ukazuje na to da je pre svega bilo izuzetno bitno odabrati pravu tehnologiju s obzirom na to da je sličan proizvod retkost čak i u razvijenim delovima Evrope.

“Koristeći najnovije tehnologije, servere i platformu koja realizuje ovaj kompleksan proces u realnom vremenu, a u saradnji sa kompanijom Freewheel, kreirali smo platformu koja nam omogućava da se odgovarajući reklamni blok servira korisniku, oslanjajući se na EON platformu i njegovu infrastrukturu”, naglašava Bukarica i otkriva:

Iza serviranog adresabilnog bloka stoji čitav niz tehničkih stavki. Nakon što nam klijent prosledi svoju reklamu, koja mora biti u odgovarajućem propisanom formatu, mi je obrađujemo i postavljamo na platformu koristeći Ad Origin Operator. Prilikom postavljanja reklama, platforma zahteva korišćenje Ingest Pipeline-a koji obezbeđuje United Cloud. Prilikom ovog procesa ingestovana reklama prolazi kroz proces transkodinga i postavlja se na platformu, gde se dalje odvijaju konkretna podešavanja.

Ona naglašava da postavljena reklama može imati definisano mesto u bloku, broj pojavljivanja u toku dana, ali i da je reklama isto tako podešena prema interesovanjima korisnika, kao i prema roku prikazivanja. Opisujući proces, ona kaže:

Neophodno je u realnom vremenu prepoznati i obeležiti svaki reklamni blok. Za svakog korisnika se mora spremiti zamenski blok u izuzetno kratkom vremenskom periodu (1-2 sekunde), kako bi reklame bile spremne za puštanje od onog trenutka kada korisnik odgleda ulazni bamper.

Pošto se radi o našim serverima i našim kanalima, dobijamo informaciju o početku bloka, dužini bloka i uz sve to postoji međunarodni standard kojim se obeležava svaki reklamni događaj i šalje informacija do našeg servera i mi postajemo svesni svakog uređaja koji se nalazi u tom trenutku na tom kanalu. U samom prenosu se zamenjuju reklame i ceo ovaj proces je za samog korisnika neprimetan.

Nadovezujući se na Irenu, Marija ističe:

Inovacija VIDA platforme se ogleda i u tome što smo, prvi put u svetskim okvirima, kreirali tehnologiju za zamenu reklamnih blokova u progamu koji ide uživo, a da početak reklamnog bloka nije unapred poznat. Ovo je izuzetan korak u ovom polju s obzirom da se sve platforme koje se bave addressbale advertising-om uvek ograničavaju na unapred poznat raspored reklamnih blokova.

Nova platforma zaživela u Srbiji, sledi širenje na Sloveniju, a potom i na region

Iako impresivna, tehnologija je samo jedan deo koji definiše VIDA platformu. Drugi, možda čak i bitniji, jeste poslovni potencijal koji u eri sve tesnijih budžeta predstavlja pravu inovaciju – pre svega za one brendove koji do sada nisu imali finansijskih mogućnosti da se oglašavaju putem TV reklama već su birali manje masovne i usmerenije kanale, poput digitalnih. U razgovoru za Netokraciju, Marija je prokomentarisala šta jedna ovakva stvar znači za mala i srednja preduzeća:

Prednost usmerenog oglašavanja je jedna od glavih karakteristika VIDA platforme. To znači da neka manja preduzeća ili uslužne radnje mogu da definišu publiku kojoj se obraćaju kroz granularno oglašavanje npr. u jednoj geografskoj oblasti čime se pruža mogućnost da se obrate svojim klijentima upravo u reklamnim blokovima koji se emituju na kanalima United Medie.

Pa ipak, nove mogućnosti za sada su ostale dostupne isključivo kompanijama i brendovima koji ciljaju na tržište Srbije, s obzirom na to da je upravo naša zemlja prva u kojoj je VIDA lansirana. Kako saznajemo, posle Srbije na redu je Slovenija, a planovi kompanije United Media jasno ukazuju na dalji razvoj i uključivanje novih (regionalnih) tržišta već od naredne godine.

Za kraj, zanimalo nas je i koji su kratkoročni, a koji dugoročni ciljevi za razvoj VIDA platforme, obzirom da je u pitanju usluga koja je tek nedavno zaživela. Naša sagovornica kaže da je cilj za 2020. godinu svakako bio otvaranje same platforme za klijente, te da je taj zadatak uspešno obavljen:

U ovom trenutku nam je i dalje fokus da upoznajemo tržište sa inovacijom i sa mogućnošću i prilikama koje pruža addressable advertising za oglašivače.

Matić zaključuje izjavom su naredni koraci već definisani s obzirom na to da će ova platforma nastaviti da se razvija, kako kroz uključivanje novih televizijskih kanala, novih tržišta, tako i kroz razvoj novih modula poput TSV – odloženog gledanja ili VOD kataloga odnosno video on demand sadržaja. “Ovo su, naravno, samo neki od budućih koraka, a naši planovi su izuzetno ambiciozni i sigurna sam da će ceo tim koji radi uspeti da uradi još značajnih stvari koje će nas dodatno pozicionirati kao lidera među svetskim platformama u ovoj vrsti oglašavanja”, dodaje Marija.

Više informacija o VIDA platformi za adressable advertising pronađite na zvaničnom sajtu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Nenad Milanović (COING): Domaće IT kompanije moraju se boriti za prava LGBTQ+ populacije

Direktor kompanije COING za Netokraciju objašnjava zašto IT kompanije treba da se bore protiv diskriminacije LGBTQ+ populacije u Srbiji i diskriminišu diskriminatore.

Kultura 2.0

Usvojen Zakon o digitalnoj imovini! Šta dalje?

Nakon javno održane rasprave, Narodna skupština je usvojila Zakon o digitalnoj imovini, čime se Srbija svrstala u krug retkih država koje su zakonski regulisale oblast digitalne imovine. U nastavku otkrivamo šta nam to Zakon donosi u odnosu na Nacrt i šta možemo očekivati u budućnosti.

Gaming

Svetski poznati CS:GO timovi iz Beograda igraju na turniru vrednom milion dolara

Neki od najboljih svetskih timova u globalno popularnoj igri Counter Strike: Global Offensive upravo se nalaze u Beogradu gde igraju mečeve Blast Pro Series Finala - turnira od milion dolara.

Propustili ste

Kultura 2.0

Kako da nam internet iskustvo bude bolje (i mnogo bezbednije) u 2021. godini?

Ako razmišljate o tome da li (i kako) da promenite svoje internet navike po pitanju privatnosti i bezbednosti - ovo je tekst za vas.

Gaming

Svetski poznati CS:GO timovi iz Beograda igraju na turniru vrednom milion dolara

Neki od najboljih svetskih timova u globalno popularnoj igri Counter Strike: Global Offensive upravo se nalaze u Beogradu gde igraju mečeve Blast Pro Series Finala - turnira od milion dolara.

Startapi i poslovanje

Beogradski Konstrukt akviziran od strane HTEC-a uz najavljene nove akvizicije širom regiona

Kompanija HTEC akvizirala je Konstrukt u cilju pojačanja produktnog i brend dizajna za svoje klijente.

Internet marketing

Oglašavanje na Snapchatu nije bauk i treba ga iskoristiti pre konkurencije

Koji tip kompanija u Srbiji bi trebalo da razmisli o tome da se priključi Snapchatu i da se oglašava na toj društvenoj mreži?

Office Talks Podcast

Profesionalni razvoj programera (upoznajte Symphony)

Tridesetu epizodu Office Talks podcasta obeležio je razgovor sa predstavnicima kompanije Symphony. Sa njima smo pričali o istoriji kompanije, procesu regrutovanja, kulturi rada i izazovima sa kojima su se susretali za vreme pandemije.

Kultura 2.0

Žene imaju jednaku sposobnost ‘preživljavanja’ na online platformama, ali slabije ulaze u ovu oblast

Predstavljamo vam rezultate specijalnog izdanja Gigmetar istraživanja koje pokazuje kako su se gig radnice adaptirale na nove uslove rada koje je donela pandemija.