Personalizovano oglašavanje na TV kanalima stiže u Srbiju

Personalizovano oglašavanje na TV kanalima uskoro dostupno u regionu putem platforme VIDA

Personalizovane reklame dok gledate domaći TV program? Većina u neverici podiže obrve, ali se učesnici panela o budućnosti TV advertajzinga na dvanaestom Weekend Media Festivalu ne bi saglasili sa njima.

O addressable TV advertajzingu, odnosno jedinstvenim reklamama za televizijske gledaoce, priča se nekoliko godina unazad. I dok taj oblik oglašavanja, sasvim očekivano, još uvek nije razvijen kod nas, svetska tržišta poput onog u SAD ili Velikoj Britaniji rastu i razvijaju se sve brže, toliko da su procene da ovaj oblik oglašavanja na globalnom nivou ima promet od oko 5,5 milijardi evra.

Mi se, pak, na nivou tržišta uglavnom i dalje pitamo šta je to zapravo?

Addressable advertising, najjednostavnije objašnjeno, je situacija kada vi i ja uživo gledamo isti program tokom kog ja vidim jednu reklamu, a vi drugu, objašnjavaju učesnici diskusije Future of TV advertising going digital. Stay tuned, Vida is coming! na dvanaestom Weekend Media Festivalu. A to, premijerno objašnjavaju oni, više nije novost za domaće tržište jer je United Media na panelu predstavila svoju platformu za ovaj tip oglašavanja po nazivu VIDA (Video Dynamic Advertising).

Na ovim prostorima TV je i dalje dominantan kanal – i to treba iskoristiti

Pomenuto američko tržište vredno je pola od ukupnog svetskog prometa (nešto više od 2.5 milijardi), ali najbrže rastuće tržište je Velika Britanija, otkriva Mika Tasić (Tiilio, suosnivač i CTO). „Ipak, nisam očekivao da ovaj tip oglašavanja tako rano dođe u region“, dodaje on referirajući na platformu VIDA.

Osnova za razvoj tog projekta, objašnjava Marija Matić, predstavnica kompanije United Media koja je vodila ovaj projekat, bila je EON platforma preko koje će ići distribucija oglasa, a VIDA će biti dostupna na svim uređajima putem kojih pratimo tv program, pojašnjava ona dodajući:

Video možemo da gledamo gde i kad želimo, a posle digitalizacije, pogotovo u našem području, TV ostaje i dalje najrelevantniji kanal i verujem da će video oglašavanje biti najbitnije oglašavanje u budućnosti. Zato se tome moramo prilagoditi i vršiti targetiranje po geografiji, lokaciji i slično i putem ovog kanala.

Targetiranje će se, dodaje ona, u prvoj fazi vršiti samo na kanalima iz portfolia kompanije United Media kao što su IDj, Cinemania, Sport klub i Nova S, ali to je dovoljno da za početak zadovolji potrebu oglašivača koji do sada nisu mogli sebi da priušte oglašavanje putem malih ekrana, ocenjuje Ivana Uspenski, Head of Communication Ecosystems u kompaniji Proximity Worldwide.

‘VIDA može da zameni reklame programu koji se emituje uživo – bez da je njihovo trajanje unapred određeno’

Na pitanje kako misli da će domaći oglašivači reagovati na predstavljenu platformu, Marija i njen kolega Aleksa Radonjić ističu da očekuju veliko interesovanje oglašivača, ako je suditi po reakcijama inostranih kolega koje su imale priliku da se upoznaju sa platformom.

Ono što ih je posebno iznenadilo, dodaje Sergej Berišaj, Izvršni tehnički direktor kompanije United Cloud, jeste da je finalni rezultat proizvod koji može da zameni reklame u live programu, bez da je njihovo trajanje unapred određeno, što je revolucionarna stvar, ocenjuje on.

Taj pristup personalizovanom TV oglašavanju i takav pristup korisniku je ono što je potrebno, a addressable advertising je samo jedan korak bliže integraciji tehnologije i advertajzinga, zaključuje Mika.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Kako Digitalna zajednica vidi efekte zakonskih izmena paušala – i šta predlaže kao rešenje?

Sa Aleksandrom Lugonjom, predsednikom Upravnog odbora Digitalne zajednice, razgovaramo o potencijalnim negativnim efektima koje će izmene paušalnog preduzetništva ostaviti na domaću IT industriju, njihovim saniranjem i budućim planovima ove organizacije.

Mobilno

Potvrđeno: App Store stiže u Srbiju početkom aprila!

Momenat koji smo toliko dugo čekali konačno je tu. Obrativši se iOS developerima, Apple je potvrdio dolazak App Store prodavnice za 20 novih zemalja među kojima je (konačno) i Srbija.

Startapi i poslovanje

Tumačenje Testa samostalnosti: Ko ga primenjuje, kada i nad kim?

U srpskoj IT zajednici se intenzivno vodi diskusija u vezi načina primene Testa samostalnosti, a u okviru koje su se javile brojne nedoumice. Ovaj tekst razrešava neke od njih.

Propustili ste

Kultura 2.0

Na portalu eZdravlje možete uraditi test samoprocene na COVID-19

Test samoprocene na virus COVID-19 počeo je da radi i u Srbiji.

Novost

ICT Hub pokrenuo novu online eHUB platformu za deljenje poslovnih znanja i iskustva

U cilju prilagođavanja novonastalim okolnostima, ICT Hub je lansirao online platformu za razmenu znanja o inovacijama, dizajnu poslovnih modela i transformaciji poslovanja - pod nazivom eHUB.

Startapi i poslovanje

5 milijardi evra vredan ekonomski paket upravo je predstavljen

Vlada Srbije upravo je predstavila niz ekonomskih mera u cilju očuvanja privrede zbog pandemije korona virusa.

Tehnologija

Kako naručiti hranu putem Interneta – vodič za vaše roditelje, bake i deke

Naručivanje hrane putem Interneta nikada nije bilo lakše, ali se naši roditelji i stariji ukućani verovatno do sada nisu susreli sa tim procesom. Ne brinite, imamo rešenje.

Mobilno

Da li biste kupili telefon brenda za koji nikad ranije niste čuli?

Ako me pitate koji je telefon trenutno najbolji na tržištu, ne bih mogao da vam dam pravi odgovor. Zapravo, najbolji telefon je onaj koji najviše odgovara zahtevima pojedinačnog korisnika.

Kultura 2.0

Do kraja aprila đaci će programiranje učiti u virtuelnim učionicama

Inicijativa "Digitalna Srbija" i Fondacija Petlja do kraja aprila omogućiće prve funkcionalnosti virtuelne učionice za nastavnike i učenike na časovima informatike i računarstva, dok će tokom naredne školske godine postepeno biti uvođeni i drugi predmeti.