Personalizovano oglašavanje na TV kanalima stiže u Srbiju

Personalizovano oglašavanje na TV kanalima uskoro dostupno u regionu putem platforme VIDA

Personalizovane reklame dok gledate domaći TV program? Većina u neverici podiže obrve, ali se učesnici panela o budućnosti TV advertajzinga na dvanaestom Weekend Media Festivalu ne bi saglasili sa njima.

O addressable TV advertajzingu, odnosno jedinstvenim reklamama za televizijske gledaoce, priča se nekoliko godina unazad. I dok taj oblik oglašavanja, sasvim očekivano, još uvek nije razvijen kod nas, svetska tržišta poput onog u SAD ili Velikoj Britaniji rastu i razvijaju se sve brže, toliko da su procene da ovaj oblik oglašavanja na globalnom nivou ima promet od oko 5,5 milijardi evra.

Mi se, pak, na nivou tržišta uglavnom i dalje pitamo šta je to zapravo?

Addressable advertising, najjednostavnije objašnjeno, je situacija kada vi i ja uživo gledamo isti program tokom kog ja vidim jednu reklamu, a vi drugu, objašnjavaju učesnici diskusije Future of TV advertising going digital. Stay tuned, Vida is coming! na dvanaestom Weekend Media Festivalu. A to, premijerno objašnjavaju oni, više nije novost za domaće tržište jer je United Media na panelu predstavila svoju platformu za ovaj tip oglašavanja po nazivu VIDA (Video Dynamic Advertising).

Na ovim prostorima TV je i dalje dominantan kanal – i to treba iskoristiti

Pomenuto američko tržište vredno je pola od ukupnog svetskog prometa (nešto više od 2.5 milijardi), ali najbrže rastuće tržište je Velika Britanija, otkriva Mika Tasić (Tiilio, suosnivač i CTO). “Ipak, nisam očekivao da ovaj tip oglašavanja tako rano dođe u region”, dodaje on referirajući na platformu VIDA.

Osnova za razvoj tog projekta, objašnjava Marija Matić, predstavnica kompanije United Media koja je vodila ovaj projekat, bila je EON platforma preko koje će ići distribucija oglasa, a VIDA će biti dostupna na svim uređajima putem kojih pratimo tv program, pojašnjava ona dodajući:

Video možemo da gledamo gde i kad želimo, a posle digitalizacije, pogotovo u našem području, TV ostaje i dalje najrelevantniji kanal i verujem da će video oglašavanje biti najbitnije oglašavanje u budućnosti. Zato se tome moramo prilagoditi i vršiti targetiranje po geografiji, lokaciji i slično i putem ovog kanala.

Targetiranje će se, dodaje ona, u prvoj fazi vršiti samo na kanalima iz portfolia kompanije United Media kao što su IDj, Cinemania, Sport klub i Nova S, ali to je dovoljno da za početak zadovolji potrebu oglašivača koji do sada nisu mogli sebi da priušte oglašavanje putem malih ekrana, ocenjuje Ivana Uspenski, Head of Communication Ecosystems u kompaniji Proximity Worldwide.

‘VIDA može da zameni reklame programu koji se emituje uživo – bez da je njihovo trajanje unapred određeno’

Na pitanje kako misli da će domaći oglašivači reagovati na predstavljenu platformu, Marija i njen kolega Aleksa Radonjić ističu da očekuju veliko interesovanje oglašivača, ako je suditi po reakcijama inostranih kolega koje su imale priliku da se upoznaju sa platformom.

Ono što ih je posebno iznenadilo, dodaje Sergej Berišaj, Izvršni tehnički direktor kompanije United Cloud, jeste da je finalni rezultat proizvod koji može da zameni reklame u live programu, bez da je njihovo trajanje unapred određeno, što je revolucionarna stvar, ocenjuje on.

Taj pristup personalizovanom TV oglašavanju i takav pristup korisniku je ono što je potrebno, a addressable advertising je samo jedan korak bliže integraciji tehnologije i advertajzinga, zaključuje Mika.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Da li ženski pristup pravi uspešne biznise?

Filozof Soren Kierkegaard kaže da se život može razumeti samo iz retrospektive, ali da se mora živeti unapred. Kažu i da preduzetnici imaju odlične instinkte za snalaženje, ali da ih pitate da objasne kako su nešto znali, možete da očekujete odgovor koji je u suštini glasi - nemoj da me pitaš gluposti, ne znam.

Office Talks Podcast

Šta je ‘destination’ marketing i kako kreirati strategiju koja privlači turiste?

Turizam jedne države danas i te kako zavisi od digitalnog oglašavanja. O tome šta predstavlja termin 'destinacionog marketinga' i kako Srbija i Crna Gora mogu da sebe bolje brendiraju kao turističke destinacije, govorimo u 93. epizodi Office Talks Podcasta.

Startapi i poslovanje

Srpski Eat Me App rešava problem viška hrane koja se baca – čuvajući našu okolinu

Otpad od hrane je treći najveći emiter gasova staklene bašte na svetu. Globalno, 30% ili 1,8 milijardi tona sve proizvedene hrane na globalnom nivou se pokvari zbog loše planiranje resursa duž linije lanca snabdevanja. Srpski startap Eat Me App sa svojom aplikacijom nastoji da stane na put ovom problemu i globalnom društvu ponudi jedno od rešenja za ovaj veliki problem.

Propustili ste

Karijere

Relax Gaming otvorio studio u Novom Sadu uz aktivno širenje tima

Rast iGaming industrije primetan je i na domaćem tržištu. Nakon četiri godine poslovanja u Srbiji, kompanija Relax Gaming otvorila je novi studio i najavila aktivno širenje tima.

Intervju

Vladimir Lelićanin: Pokrenuli smo 3327 kao mesto gde će domaći developeri slobodno raditi na web 3.0 projektima

Direktor razvojnog centra pri kompaniji MVP Workshop otkriva u razgovoru za Netokraciju kako je nastao 3327, kako se razvijaju inovativni web 3.0 projekti u Srbiji, ali i šta je potrebno kako bi se izgradila još jača web 3.0 zajednica na ovim prostorima.

Startapi i poslovanje

Da li ženski pristup pravi uspešne biznise?

Filozof Soren Kierkegaard kaže da se život može razumeti samo iz retrospektive, ali da se mora živeti unapred. Kažu i da preduzetnici imaju odlične instinkte za snalaženje, ali da ih pitate da objasne kako su nešto znali, možete da očekujete odgovor koji je u suštini glasi - nemoj da me pitaš gluposti, ne znam.

Office Talks Podcast

Gradovi budućnosti grade se iz Srbije (Nortal)

Gost 94. epizode Office Talks podcasta bio je Dragan Gajić, globalni CTO estonske kompanije Nortal koja i u Srbiji poseduje razvojni centar - isti onaj iz kojeg se upravo kreiraju rešenja za gradove budućnosti.

Startapi i poslovanje

Lansiran Founder Institute Serbia akcelerator program

Domaći i regionalni ekosistem neprestano se razvija poslednjih godina i sve je više startap timova koji nude rešenja za brojne lokalne, ali i globalne probleme.

Društvene mreže

Instagram uvodi ‘Show NFT’ opciju kroz Polygon blockchain Mihaila Bjelića

Šef Instagrama Adam Moseri najavio je da će popularna društvena mreža ove nedelje početi da testira NFT sa odabranim kreatorima u Sjedinjenim Američkim Državama.