Personalizovano oglašavanje na TV kanalima stiže u Srbiju

Personalizovano oglašavanje na TV kanalima uskoro dostupno u regionu putem platforme VIDA

Personalizovane reklame dok gledate domaći TV program? Većina u neverici podiže obrve, ali se učesnici panela o budućnosti TV advertajzinga na dvanaestom Weekend Media Festivalu ne bi saglasili sa njima.

O addressable TV advertajzingu, odnosno jedinstvenim reklamama za televizijske gledaoce, priča se nekoliko godina unazad. I dok taj oblik oglašavanja, sasvim očekivano, još uvek nije razvijen kod nas, svetska tržišta poput onog u SAD ili Velikoj Britaniji rastu i razvijaju se sve brže, toliko da su procene da ovaj oblik oglašavanja na globalnom nivou ima promet od oko 5,5 milijardi evra.

Mi se, pak, na nivou tržišta uglavnom i dalje pitamo šta je to zapravo?

Addressable advertising, najjednostavnije objašnjeno, je situacija kada vi i ja uživo gledamo isti program tokom kog ja vidim jednu reklamu, a vi drugu, objašnjavaju učesnici diskusije Future of TV advertising going digital. Stay tuned, Vida is coming! na dvanaestom Weekend Media Festivalu. A to, premijerno objašnjavaju oni, više nije novost za domaće tržište jer je United Media na panelu predstavila svoju platformu za ovaj tip oglašavanja po nazivu VIDA (Video Dynamic Advertising).

Na ovim prostorima TV je i dalje dominantan kanal – i to treba iskoristiti

Pomenuto američko tržište vredno je pola od ukupnog svetskog prometa (nešto više od 2.5 milijardi), ali najbrže rastuće tržište je Velika Britanija, otkriva Mika Tasić (Tiilio, suosnivač i CTO). „Ipak, nisam očekivao da ovaj tip oglašavanja tako rano dođe u region“, dodaje on referirajući na platformu VIDA.

Osnova za razvoj tog projekta, objašnjava Marija Matić, predstavnica kompanije United Media koja je vodila ovaj projekat, bila je EON platforma preko koje će ići distribucija oglasa, a VIDA će biti dostupna na svim uređajima putem kojih pratimo tv program, pojašnjava ona dodajući:

Video možemo da gledamo gde i kad želimo, a posle digitalizacije, pogotovo u našem području, TV ostaje i dalje najrelevantniji kanal i verujem da će video oglašavanje biti najbitnije oglašavanje u budućnosti. Zato se tome moramo prilagoditi i vršiti targetiranje po geografiji, lokaciji i slično i putem ovog kanala.

Targetiranje će se, dodaje ona, u prvoj fazi vršiti samo na kanalima iz portfolia kompanije United Media kao što su IDj, Cinemania, Sport klub i Nova S, ali to je dovoljno da za početak zadovolji potrebu oglašivača koji do sada nisu mogli sebi da priušte oglašavanje putem malih ekrana, ocenjuje Ivana Uspenski, Head of Communication Ecosystems u kompaniji Proximity Worldwide.

‘VIDA može da zameni reklame programu koji se emituje uživo – bez da je njihovo trajanje unapred određeno’

Na pitanje kako misli da će domaći oglašivači reagovati na predstavljenu platformu, Marija i njen kolega Aleksa Radonjić ističu da očekuju veliko interesovanje oglašivača, ako je suditi po reakcijama inostranih kolega koje su imale priliku da se upoznaju sa platformom.

Ono što ih je posebno iznenadilo, dodaje Sergej Berišaj, Izvršni tehnički direktor kompanije United Cloud, jeste da je finalni rezultat proizvod koji može da zameni reklame u live programu, bez da je njihovo trajanje unapred određeno, što je revolucionarna stvar, ocenjuje on.

Taj pristup personalizovanom TV oglašavanju i takav pristup korisniku je ono što je potrebno, a addressable advertising je samo jedan korak bliže integraciji tehnologije i advertajzinga, zaključuje Mika.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Vlada najavila kraj angažovanju paušalaca na puno radno vreme – kompanijama koje ih zaposle slede olakšice od 70%

Angažovanje preduzetnika za poslove koji bi suštinski trebalo da spadaju u domen klasičnog radnog odnosa predmet je upravo predstavljenih izmena Zakona o porezu na dohodak građana i Zakona o doprinosima za obavezno socijalno osiguranje. Izmene stupaju na snagu 1. januara 2020. godine.

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

Internet marketing

Za srpske agencije jedan SoMo Borac – McCann osvojio nagradu u kategoriji Digitalni Mix

Dobitnici nagrade SoMo Borac za najbolje marketinške kampanje proglašeni su tokom drugog dana Weekend Media Festivala. Predstavnici iz Srbije pobedili su samo u kategoriji Digital Mix, gde su pobedu odneli Drive i McCann Beograd, dok su finalisti u drugim kategorijama bili i Communis i Fullhouse Ogilvy.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Osnovano udruženje ‘Novi Taksi’ čiju će aplikaciju napraviti kompanija CarGo – nazire li se rešenje spora?

Kompanija CarGo Technologies i predsednik novoformiranog udruženja 'Novi taksi' potpisali su danas memorandum kojim se ova tehnološka kompanija obavezala da će napraviti aplikaciju za novu taksi firmu u Srbiji.

Tehnologija

Kosta Andrić: Vreme novih poslovnih modela za domaće kompanije nije nešto što se čeka – već je tu

Koji su to alternativni biznis modeli koji će kompanije koje posluju na domaćem tržištu učiniti relevantnim u budućnosti? Da li su one uopšte spremne na taj korak? Odgovore nam daje Kosta Andrić, Managing Partner organizacije ICT Hub, koja i ove godine 22. oktobra organizuje Corporate Innovation Conference.

E-commerce

Aplikacija 60seconds omogućava vam da kupujete u omiljenim prodavnicama – po cenama koje sami odredite

Ako bismo vam rekli da određeni proizvod možete kupiti 'online' po ceni koju sami dogovorite sa brendom mislili biste da vas lažemo, zar ne? Ipak, aplikacija 60seconds nudi upravo tu mogućnost, a o čemu se zapravo radi i kako ona funkcioniše, razgovarali smo sa suosnivačem ovog servisa.

Kolumna

Digitalna transformacija banaka nije samo kreiranje aplikacije – to je promena načina razmišljanja

Kada se u jednoj rečenici nađu reči digitalizacija i banka, prva asocijacija je, naravno, Internet bankarstvo. I Internet zaista jeste možda i najznačajniji deo infrastrukture digitalizacije. Da li u tim uslovima tradicionalno bankarstvo uopšte može da opstane?

Netokracija

OMGcommerce ponovo u Beogradu: 20. novembra odgovaramo na pitanja koja najviše muče domaće e-trgovce

Treću godinu zaredom Netokracija Srbija organizuje OMGcommerce Beograd. Ove godine bavimo se novom regulativom koja bi trebalo da unapredi poslovanje web trgovaca u Srbiji, ali i novim digitalnim proizvodima koji aktivno oblikuju našu digitalnu ekonomiju.

Startapi i poslovanje

Fond za inovacionu delatnost dodeljuje bespovratno €380.000 – prijavite svoje inovativne projekte

Fond za inovacionu delatnost raspisao je danas javni poziv za dodelu bespovratnih sredstava u ukupnom iznosu od 380.000 evra za razvoj inovativnih proizvoda, usluga i tehnologija kroz Program ranog razvoja i Program saradnje nauke i privrede.