Personalizovano oglašavanje na TV kanalima stiže u Srbiju

Personalizovano oglašavanje na TV kanalima uskoro dostupno u regionu putem platforme VIDA

Personalizovane reklame dok gledate domaći TV program? Većina u neverici podiže obrve, ali se učesnici panela o budućnosti TV advertajzinga na dvanaestom Weekend Media Festivalu ne bi saglasili sa njima.

O addressable TV advertajzingu, odnosno jedinstvenim reklamama za televizijske gledaoce, priča se nekoliko godina unazad. I dok taj oblik oglašavanja, sasvim očekivano, još uvek nije razvijen kod nas, svetska tržišta poput onog u SAD ili Velikoj Britaniji rastu i razvijaju se sve brže, toliko da su procene da ovaj oblik oglašavanja na globalnom nivou ima promet od oko 5,5 milijardi evra.

Mi se, pak, na nivou tržišta uglavnom i dalje pitamo šta je to zapravo?

Addressable advertising, najjednostavnije objašnjeno, je situacija kada vi i ja uživo gledamo isti program tokom kog ja vidim jednu reklamu, a vi drugu, objašnjavaju učesnici diskusije Future of TV advertising going digital. Stay tuned, Vida is coming! na dvanaestom Weekend Media Festivalu. A to, premijerno objašnjavaju oni, više nije novost za domaće tržište jer je United Media na panelu predstavila svoju platformu za ovaj tip oglašavanja po nazivu VIDA (Video Dynamic Advertising).

Na ovim prostorima TV je i dalje dominantan kanal – i to treba iskoristiti

Pomenuto američko tržište vredno je pola od ukupnog svetskog prometa (nešto više od 2.5 milijardi), ali najbrže rastuće tržište je Velika Britanija, otkriva Mika Tasić (Tiilio, suosnivač i CTO). „Ipak, nisam očekivao da ovaj tip oglašavanja tako rano dođe u region“, dodaje on referirajući na platformu VIDA.

Osnova za razvoj tog projekta, objašnjava Marija Matić, predstavnica kompanije United Media koja je vodila ovaj projekat, bila je EON platforma preko koje će ići distribucija oglasa, a VIDA će biti dostupna na svim uređajima putem kojih pratimo tv program, pojašnjava ona dodajući:

Video možemo da gledamo gde i kad želimo, a posle digitalizacije, pogotovo u našem području, TV ostaje i dalje najrelevantniji kanal i verujem da će video oglašavanje biti najbitnije oglašavanje u budućnosti. Zato se tome moramo prilagoditi i vršiti targetiranje po geografiji, lokaciji i slično i putem ovog kanala.

Targetiranje će se, dodaje ona, u prvoj fazi vršiti samo na kanalima iz portfolia kompanije United Media kao što su IDj, Cinemania, Sport klub i Nova S, ali to je dovoljno da za početak zadovolji potrebu oglašivača koji do sada nisu mogli sebi da priušte oglašavanje putem malih ekrana, ocenjuje Ivana Uspenski, Head of Communication Ecosystems u kompaniji Proximity Worldwide.

‘VIDA može da zameni reklame programu koji se emituje uživo – bez da je njihovo trajanje unapred određeno’

Na pitanje kako misli da će domaći oglašivači reagovati na predstavljenu platformu, Marija i njen kolega Aleksa Radonjić ističu da očekuju veliko interesovanje oglašivača, ako je suditi po reakcijama inostranih kolega koje su imale priliku da se upoznaju sa platformom.

Ono što ih je posebno iznenadilo, dodaje Sergej Berišaj, Izvršni tehnički direktor kompanije United Cloud, jeste da je finalni rezultat proizvod koji može da zameni reklame u live programu, bez da je njihovo trajanje unapred određeno, što je revolucionarna stvar, ocenjuje on.

Taj pristup personalizovanom TV oglašavanju i takav pristup korisniku je ono što je potrebno, a addressable advertising je samo jedan korak bliže integraciji tehnologije i advertajzinga, zaključuje Mika.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Office Talks Podcast

Poreski raj ili pakao? (gost Milan Trbojević)

Da se odmah razumemo, nema te online peticije koja će naterati državu za pregovarački sto sa frilenserima. Radnici digitalne ekonomije moraju se udružiti i ozbiljno shvatiti ambicije države za naplatom poreza za svaku deviznu doznaku.

Karijere

Regruteri nam otkrivaju koje su trenutno najtraženije pozicije u IT-ju

Kako bismo saznali koji kadrovi su trenutno najpotrebniji domaćoj tehnološkoj industriji kontaktirali smo predstavnike agencija FatCat Coders, ManpowerGroup i Omnes Group. U nastavku teksta slede njihova iskustva.

Startapi i poslovanje

Poreska uprava poziva građane da prijave svoje inostrane prilive – posebno ističu programere i influensere

Poreska uprava Republike Srbije poziva sva fizička lica koja su propustila da podnesu poreske prijave priliva iz inostranstva, da to samoinicijativno urade kako bi izbegli prekršajnu odgovornost.

Propustili ste

Karijere

CENTAR predstavio svoj predlog za rešavanje poreskog pitanja frilensera – Branka Anđelković otkriva detalje

Suosnivačica Centra za istraživanje javnih politika analizira aktuelnu situaciju i predstavlja predlog rešenja koji bi zadovoljio obe strane - i frilensere i državu.

Društvene mreže

Anđeli Milošević Instagram je ugasio biznis nalog. Zašto?

Da li poslovni i privatni profili na Instagramu mogu da budu ugroženi zbog 'third party' aplikacija za merenje metrika? Otkrivamo na realnom primeru naše sagovornice čiji je poslovni profil izbrisan usled povezivanja sa pomenutim aplikacijama.

Office Talks Podcast

Odsustvo društvene odgovornosti (gost Nikola Parun)

19. epizodu Office Talks podcasta obeležio je razgovor sa Nikolom Parunom, politikologom i marketing stručnjakom u agenciji Ovation BBDO sa kojiim smo se dotakli teme društvene odgovornosti i aktivizma kompanija i organizacija u izazovnim vremenima.

Startapi i poslovanje

Predstavljen ekspoze nove Vlade: Najavljena ulaganja u dalji razvoj tehnološkog sektora u Srbiji

Ana Brnabić, mandatarka za novi sastav Vlade Republike Srbije, predstavila je pred Narodnom Skupštinom svoj ekspoze tj, plan rada buduće Vlade. Sledi dalja digitalizacija privrede, obrazovanja i uprave.

Intervju

Što je pametnija tehnologija, pametniji su i napadači – i zato vodite računa o vašoj ‘cyber’ bezbednosti

U poslednje vreme sve više se govori o sajber bezbednosti, a ove godine smo bili i svedoci ozbiljnih 'phishing' napada na domaće institucije. Kako stati na put ovim napadima u cilju zaštite i stabilnosti poslovanja? 

Gaming

Čime se bavi Game Level dizajner i šta je potrebno za uspeh u gaming industriji?

Nastanak jedne video igre je složen proces u kom učestvuje više različitih profesionalaca - od programera do dizajnera. Otuda smo se odlučili da detaljnije uđemo u svet nastanka igara predstavljanjem različitih aktera koji u tom procesu učestvuju. Ovaj put otkrivamo čime se bavi Game Level dizajner.