Personalizovano oglašavanje na TV kanalima stiže u Srbiju

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

Personalizovano oglašavanje na TV kanalima uskoro dostupno u regionu putem platforme VIDA

Personalizovane reklame dok gledate domaći TV program? Većina u neverici podiže obrve, ali se učesnici panela o budućnosti TV advertajzinga na dvanaestom Weekend Media Festivalu ne bi saglasili sa njima.

O addressable TV advertajzingu, odnosno jedinstvenim reklamama za televizijske gledaoce, priča se nekoliko godina unazad. I dok taj oblik oglašavanja, sasvim očekivano, još uvek nije razvijen kod nas, svetska tržišta poput onog u SAD ili Velikoj Britaniji rastu i razvijaju se sve brže, toliko da su procene da ovaj oblik oglašavanja na globalnom nivou ima promet od oko 5,5 milijardi evra.

Mi se, pak, na nivou tržišta uglavnom i dalje pitamo šta je to zapravo?

Addressable advertising, najjednostavnije objašnjeno, je situacija kada vi i ja uživo gledamo isti program tokom kog ja vidim jednu reklamu, a vi drugu, objašnjavaju učesnici diskusije Future of TV advertising going digital. Stay tuned, Vida is coming! na dvanaestom Weekend Media Festivalu. A to, premijerno objašnjavaju oni, više nije novost za domaće tržište jer je United Media na panelu predstavila svoju platformu za ovaj tip oglašavanja po nazivu VIDA (Video Dynamic Advertising).

Na ovim prostorima TV je i dalje dominantan kanal – i to treba iskoristiti

Pomenuto američko tržište vredno je pola od ukupnog svetskog prometa (nešto više od 2.5 milijardi), ali najbrže rastuće tržište je Velika Britanija, otkriva Mika Tasić (Tiilio, suosnivač i CTO). “Ipak, nisam očekivao da ovaj tip oglašavanja tako rano dođe u region”, dodaje on referirajući na platformu VIDA.

Osnova za razvoj tog projekta, objašnjava Marija Matić, predstavnica kompanije United Media koja je vodila ovaj projekat, bila je EON platforma preko koje će ići distribucija oglasa, a VIDA će biti dostupna na svim uređajima putem kojih pratimo tv program, pojašnjava ona dodajući:

Video možemo da gledamo gde i kad želimo, a posle digitalizacije, pogotovo u našem području, TV ostaje i dalje najrelevantniji kanal i verujem da će video oglašavanje biti najbitnije oglašavanje u budućnosti. Zato se tome moramo prilagoditi i vršiti targetiranje po geografiji, lokaciji i slično i putem ovog kanala.

Targetiranje će se, dodaje ona, u prvoj fazi vršiti samo na kanalima iz portfolia kompanije United Media kao što su IDj, Cinemania, Sport klub i Nova S, ali to je dovoljno da za početak zadovolji potrebu oglašivača koji do sada nisu mogli sebi da priušte oglašavanje putem malih ekrana, ocenjuje Ivana Uspenski, Head of Communication Ecosystems u kompaniji Proximity Worldwide.

‘VIDA može da zameni reklame programu koji se emituje uživo – bez da je njihovo trajanje unapred određeno’

Na pitanje kako misli da će domaći oglašivači reagovati na predstavljenu platformu, Marija i njen kolega Aleksa Radonjić ističu da očekuju veliko interesovanje oglašivača, ako je suditi po reakcijama inostranih kolega koje su imale priliku da se upoznaju sa platformom.

Ono što ih je posebno iznenadilo, dodaje Sergej Berišaj, Izvršni tehnički direktor kompanije United Cloud, jeste da je finalni rezultat proizvod koji može da zameni reklame u live programu, bez da je njihovo trajanje unapred određeno, što je revolucionarna stvar, ocenjuje on.

Taj pristup personalizovanom TV oglašavanju i takav pristup korisniku je ono što je potrebno, a addressable advertising je samo jedan korak bliže integraciji tehnologije i advertajzinga, zaključuje Mika.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Gaming

Prve AA video igre i najava Epic Games kampusa: Šta je sve obeležilo srpsku gaming industriju u 2022.

Kao jedna od stabilnijih grana IT ekosistema u Srbiji, gaming je nastavio da beleži svoj rast i razvoj. Predikcije vezane za lokalni 'game dev' su dobre i za 2023. godinu, a mi vam donosimo pregled najznačajnijih momenata iz ove oblasti koji su obeležili prošlu godinu.

Digitalni mediji

Trendovi.co: Šta nam donosi 2023. godina iz oblasti Employer brandinga i društvenih mreža?

Sada već tradicionalno, agencija Pioniri Communications su kroz projekat Trendovi.co objavili predviđanja za ovu godinu kada su u pitanju digitalni marketing, 'event' industrija, tehnologija, PR, 'entertainment' industrija i druge srodne oblasti. Pročitajte šta smo izdvojili za vas.

Novost

Institut BioSens otvorio novi poziv za akcelerator namenjen IT i poljoprivrednim startapima

Institut BioSens pozvao je inovativne startape iz IT i poljoprivrednog sektora da učestvuju u trećem izdanju akceleratora i na taj način nastavlja dobru praksu pružanja podrške inovativnim preduzetnicima u razvoju ideja koje će doprineti digitalnoj transformaciji poljoprivrede.

Propustili ste

Kultura 2.0

Vlada Srbije ulaže €52 miliona u izgradnju novog centra za kreativne industrije

Obeležen početak radova na rekonstrukciji nekadašnje zgrade Ložionice u kreativno-inovativni multifunkcionalni centar.

Startapi i poslovanje

OTP banka otvorila prijave za novi Generator ZERO 2023 konkurs

OTP banka je pokrenula novi ciklus Generator ZERO 2023 konkursa sa ciljem da podrži rešenja koja doprinose smanjenju karbonskog otiska i rastu zelene ekonomije.

Office Talks Podcast

Kako graditi uspešne web3 kompanije i projekte?

U tech zajednici sve više se priča o web3 svetu. Upravo zato, tema 127. epizode Office Talks podkasta bila je o izgradnji i vođenju web3 kompanija. O tome smo pričali sa osnivačima kompanije ShardLabs, koja ima tim i u Beogradu.

Novost

Serbian Product Community: Objavljena anketa za ljude koji se bave kreiranjem digitalnih proizvoda

Cilj ankete je podizanje transparentnosti plata tako da se zajednički stekne realnija slika o stanju u upravljanju razvojem digitalnih proizvoda u Srbiji.

Tehnologija

Slobodan Marković: Kako javno dostupni NLP modeli za srpski jezik doprinose rastu domaće IT industrije?

Zašto ChatGPT ne zna padeže, a mi još uvek nemamo Siri na srpskom? Kako razvoj ovih alata može pozitivno da utiče na domaću 'tech' zajednicu, objasnio nam je Slobodan Marković, digitalni savetnik u organizaciji UNDP.

Intervju

Kako je Dalibor pored pozicije Lead Data konsultanta pronašao vreme za porodični hobi i biznis

Još kada smo bili deca, mnogi su nas pitali - "Da li imaš hobi"? Čak i kada odrastemo, postanemo profesionalci, ljubav prema hobiju, ako ga zaista volimo, ostaje zauvek tu sa nama. Ovo je priča o Daliboru Lazareviću koji iako radi kao Lead Data Consultant, pronalazi vreme da proizvodi manje predmete od drveta i plastike.