Ima li oglašavanja van Facebook platformi?

Ima li oglašavanja van Facebook platformi?

Možda ste primetili kako pojedini brendovi nisu bili prisutni na vašem Instagram i Facebook feedu tokom jula. To me je navelo na razmišljanje, a šta da se sutra probudimo i da Facebook i Instagram ne postoje, šta onda?

Coca Cola, adidas, SAP, Unilever, P&G, Patagonia, Puma, Reebok su samo neki od brendova koji su odlučili da stopiraju objavljivanje sadržaja i oglašavanje na ovim platformama tokom jula.

Razlog tome je vrlo jasna poruka svih ovih kompanija osnivaču najmnogoljudnije platforme na svetu da konačno nešto uradi po pitanju sadržaja koji promoviše nasilje. Više o ovoj temi možete poslušati u okviru jedne od Office Talks epizoda gde su Marko, Marko i Goran detaljnije pričali o tome.

Probao sam da od ekipe koja radi za globalne brendove koji su se priključili #StopHateForProfit pokretu dobijem quote, ali su mi rekli da ne daju zvanične izjave na tu temu. Jasno mi je zbog čega, ali opet, ako su već odlučili da odu u stealth mode na mesec dana, bilo bi super da nam objasne razloge malo detaljnije, a ne da upućuju na globalni vebsajt sa medijskim saopštenjima. Kako god.

To me je navelo na razmišljanje, a šta da se sutra probudimo i da Facebook i Instagram ne postoje, šta onda? Gde tražiti korisnike kako bismo im iskomunicirali kako imamo baš onaj proizvod ili uslugu koju nisu ni znali da su im potrebni?

Bavite se marketingom, a niste čuli za Traffic Junky? Nemoguće?!

I pre #StopHateForProfit kampanje, neke kompanije su svojom voljom pokušavale da pronađu Blue Ocean advertajzinga i budu prisutne tu gde se nalaze njihovi potrošači, ali ne i previše konkurencije. A verujem da će ovo sve više biti trend u budućnosti kada shvate da su mogli čitavih mesec dana bez Facebook i Instagram oglašavanja.

Postavlja se pitanje da kada velika većina korisnika koristi platforme u vlasništvu kompanija kao što su Alphabet, Facebook, Microsoft i Apple, šta onda, kuda dalje? To infinity and beyond, rekao bi nam Buzz Lightyear ako bismo ga pitali.

Traffic Junky se nameće kao jedna od alternativa. Bavite se marketingom, a niste čuli za ovu platformu? Možda bi trebalo, jer je u pitanju platforma za oglašavanje na sajtovima sa sadržajem za odrasle.

Prva kompanija sa ovog tržišta koja se oprobala na ovoj platformi je Mozzart. Ne bih da ulazim kako se ova vest pročula, ali u krugovima ljudi koji se bave digitalnim marketingom je ovo naišlo na veliko odobravanje. Razgovarao sam sa Dejanom Kosanovićem, direktorom marketinga, na ovu temu kako su došli na ovu ideju.

Ideja oko reklamiranja na PornHub-u je stara dve godine i uglavnom je bila tema koja nije napuštala okvire sastanaka. Osmislimo zanimljive slogane, nadovezujemo se na predloge jednih drugih, lepo se ismejemo i ostane na tome.

Onda smo početkom ove godine pomislili – što mi ne bismo probali, jer se ipak baš niko ne oglašava tamo. Započeli smo oglašavanje sa večitim derbijem krajem februara. Sa prvim rešenjem krenuli smo bojažljivo sa standardnom kreativom, koje nije bilo prilagođeno PornHub-u. Međutim, nakon dobrih rezultata i vidljvosti, doneli smo odluku da krenemo dalje u kampanje, ovoga puta sa kreativom prilagođenoj platformi, što bi marketari rekli – out of the box.

Tako smo, na primer, kreirali posebne benefite i akcije upravo za Pornhub – ponosno izdvajamo kampanju Preuzmi 69 spinova, gde smo na taj način precizno saznali perfomans ovakvih kampanja, iako je najviše u fokusu bila vidljviost i prepoznatljivost brenda, tamo gde brendova nema.

Nakon odličnih rezultata kampanje, primenili smo plan komunikacije i na ostale zemlje gde poslujemo i shvatili smo da smo doneli pravu odluku (Kenija, Hrvatska, Rumunija, Bosna i Hercegovina).

Da li je oglašavanje na ovoj platformi novi trend?

Da se ne plaši da bude tamo gde i njegovi korisnici, kao i da koristi alternativne platforme za oglašavanje pokazao je još jedan brend nedavno. U pitanju je Orion telekom, čiju kampanju je detaljno opisala i Una u tekstu gde čak i detaljno objašnjava kako da kreirate kampanju na Traffic Junky platformi.

To me je navelo da kontaktiram Olju Nešić Jovičić kako bih saznao šta ih je navelo da se oprobaju na donedavno tabu platformi za oglašavanje.

Naš novi proizvod, optički Internet bez ugovorne obaveze, prosto je vapio za novim i neočekivanim načinom promocije. Prema našem istraživanju ovo je prvi put da se bilo koja telekomunikaciona kompanija u Srbiji oglašava na ovakav način, odnosno da se obraća ovoj publici koja realno predstavlja našu ciljnu grupu, a to su potencijalni korisnici premium Interneta.

Našli smo se pred izazovom da moramo prilagoditi kompletnu komunikaciju u skladu sa specifičnostima same platforme. Npr. kako je sadržaj sajta jasno segmentiran po određenim kategorijama, odlučili smo da se svakoj od grupa korisnika obratimo posebno: strejt – single, strejt – u vezi, gej – muškarci. To je značilo posebno prilagođene oglase, adekvatne stranice za prijavljivanje na kojoj će sam proizvod biti opisan adekvatnim porukama, dodatnu obuku prodajnog tima koji će primati pozive…

Na ovaj način želimo da potvrdimo imidž kompanije koja je na ovom tržištu revolucionarna u primeni i realizaciji ICT usluga tako što ćemo svoja znanja i out-of-the-box rezonovanje primeniti i u oblasti oglašavanja.

Iskreno se nadam da je ovo samo početak novog trenda i da ćemo imati sve više prilika da vidimo kampanje na ne tako standardnim mestima i platformama u budućnosti. Ipak, radimo u kreativnoj industriji zar ne?


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Domaći OTA sync obezbedio €1,3 miliona seed investicije

Srpski OTA Sync podigao je dodatna sredstva u svojoj €1,3m seed rundi investicija predvođenih češkim investitorima Presto Ventures.

Novost

Intelisale kroz reorganizaciju timova nastavlja da unapređuje svoje proizvode i usluge

Šta se dešava kada kompanija dobije veći broj klijenata i prepozna nove potrebe tržišta kao priliku za razvoj? O ovim temama razgovaramo sa Novakom Cvjetanom, novim Head of Engineering u kompaniji Intelisale.

Startapi i poslovanje

OTP banka pokreće OTP Connect – program za saradnju, razvoj i podsticaj inovacija kod startapa

Ovaj program pokrenut je sa ciljem da podstakne dalje unapređenje inovacionog ambijenta i formira jednostavan okvir za rast i umrežavanje startap i tehnološke zajednice, i finansijskog sektora.

Propustili ste

Web 3.0

Udruženje HUB21 u Srbiji započinje obrazovanje šire javnosti i profesionalaca u vezi sa Bitcoin tehnologijom

U Beogradu je otvoren HUB21 sa ciljem obrazovanja šire javnosti o tehnologijama u vezi sa Bitkoin. HUB21 će se pretežno baviti istraživanjem i unapređenjem poslovnih mogućnosti za lokalne IT profesionalace u Bitkoin ekosistemu. O svemu tome razgovaramo u velikom intervjuu sa osnivačima ove organizacije.

Startapi i poslovanje

Startup Shower: Prijavi svoju ideju i osvoji 1.000.000 RSD

U cilju podrške razvoju preduzetničke kulture i inovacija u poslovanju, Business Intelligence Institute raspisuje konkurs za projekat "Start up Shower" pružajući finansijsku podršku od 1.000.000 dinara bespovratnih sredstava.

Gaming

Da li je globalna kriza pogodila i domaću ‘game dev’ industriju ili je to samo prolazni period?

Prethodnih meseci bili smo svedoci velikih otpuštanja u IT industriji usled globalne krize koja i dalje traje. Ovom talasu otkaza nije ostala imuna ni game dev scena, a mi smo analizirali šta su glavni razlozi za smanjenje broja kadrova u industriji razvoja video igara i da li je ovo samo prolazni krizni period.

Kultura 2.0

Ko su najzadovoljniji radnici u Srbiji? Istraživanje pokazuje da su to programeri

Kakvo je opšte stanje zadovoljstva i angažovanja zaposlenih na tržištu rada u Srbiji? Luppa i HR fabrika napravile su veliku analizu koja daje odgovore.

Startapi i poslovanje

Srpske kompanije Factory World Wide i EM Analytic među najbrže rastućim u Centralnoj Evropi

Na ovogodišnjem Deloitte Technology Fast 50 Central Europe 2023 konkursu tehnološke kompanije Factory World Wide i EM Analytic Solutions iz Srbije uvrštene su među 50 najbrže rastućih kompanija u Evropi.

Tehnologija

Izabrali smo top 10 gedžeta koje možete kupiti na popustu za ‘Crni petak’

Black Friday je zvanično stigao, a sa njim i sniženja u mnogim prodavnicama širom sveta. Kao i uvek, odlučili smo da vam predstavimo najzanimljivije gedžete koje možete kupiti u toku ovog 'praznika' sniženja.