Ima li na Internetu mesta za devetu umetnost?

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

Ima li na Internetu mesta za devetu umetnost?

Toliko nam je puta najavljivana apokalipsa da smo, čini se, postali imuni na svaki novi pomen smaka sveta. Slično je i sa smakom medija! Sa svakom pojavom novog masovnog medija govorkalo se da će njegov prethodnik biti obrisan sa lica zemlje. Štampa je strepela od radija, radio od televizije, a televizija je zadrhtala pred svevišnjim Internetom.

Tradicionalni vs. novi mediji

Interesantno je da uprkos svim mračnim prognozama nijedan masovni medij nije doživeo apokalipsu, već je suočen sa činjenicom da mu se tron trese i da je transformacija neminovnost. Knjige, dnevni listovi, radio i TV dobili su svoje pandane na Internetu. Ima li tu mesta i za strip?

Ima i te kako! Presvučen iz papira u online “super odelo”, strip se na Internetu obreo kao web strip (eng. webcomics) i digitalni strip (engl. digital comics). Web stripovi su svi stripovi koji su online i za njihovo čitanje je neophodna Internet konekcija, dok u digitalne stripove spadaju ona izdanja koja se distribuiraju i prikazuju digitalno, ali nije nužno da se čitaju online.

Web strip kao izraz

Strip na Internetu nema pojedina ograničenja koja je imao u štampi, pa na primer, autorov izraz nije uslovljen veličinom papira. Otvorile su se nove mogućnosti distribucije sadržaja, zahvaljujući društvenim mrežama potencijalna publika je drastično veća i strip kuca na globalna vrata. Umetnici imaju priliku da stupe direktno u interakciju sa publikom, da čuju povratne informacije o svom radu i koriguju svoje poruke. Njihove priče su implementirane u inovativne online formate koji se najčešće dele na mrežama.

Sa ciljem podizanja broja interakcija, ali i testiranja forme web stripa, kompanija mts kreirala je serijal na svojoj Facebook stranici koji je oživeo uređaje sa kojima se svakodnevno susrećemo.

Strip ima identičnu ulogu kao bilo koji medij – da informiše, edukuje i pre svega zabavi. Pogodan je za slanje gotovo svake poruke i autori koristeći strip mogu pokriti čitav spektar tema, od načina kako radi neki web pretraživač do međuljudskih odnosa.

Google je, na primer, koristio strip na lansiranju svog Chrome pregledača. Koristeći metafore slikovito je predstavljen način rada pretraživača korisnicima koji nemaju izražene tehničke veštine.

Moje strip iskustvo

Svedoci smo da na mrežama ili portalima reklame iskaču sa svih strana i “vuku” nas za rukav sa porukom “Kupi, kupi!”. U toj kakofoniji reklamnih poruka prepoznala sam izazov da osmislim sadržaj koji ljudi vole, a nije direktno prodajno orijentisan. Web strip mi se nametnuo kao najbolje rešenje, jer je vrsta sadržaja koji volimo. On u ljudima pobuđuje pozitivne emocije, a retko ga koristimo u marketinške svrhe.

A morali su da potpišu i ugovor! 😱

Na mts Fejsbuk stranici lansiran je strip koji iz nedelje u nedelju donosi avanture jedne nesvakidašnje porodice – bake (fiksnog telefona), mame (televizora), tate (lap-topa), ćerke (mobilnog telefona) i sina (tableta). Reč je o serijalu strip objava u kojem su junaci oživljeni elektronski uređaji i svaki ima neku specifičnost koja je iskorišćena da personifikuje određeni karakter. Reakcije na sadržaj i rezultati koji su postignuti su potvrdili tezu da je web strip odlična forma.

Organski doseg je povećan za 54%, a svaka objava u proseku ostvari 20 puta više angažovanja publike. Hiljade lajkova iz nedelje u nedelju su strip vinule u sam vrh liste sadržaja koji se plasira na stranicu.

Digitalno doba seli strip na digitalne kanale komunikacije. Na njima on doživljava drugačiju vrstu popularnosti koja se meri lajkovima, komentarima i deljenjima. Definitivno ima svoje mesto pod Internet kapom, ali mora napustiti svoj tradicionalan izgled i transformisati se u web izdanje koje je lako deljivo na mrežama.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

DocsCube iz Srbije efikasno automatizuje dokumentacije za mala i srednja preduzeća

O tome kako je njihov proizvod postao treći proizvod dana na ProductHunt-u i šta im je taj uspeh doneo, razgovarali smo sa suosnivačem DocsCube startapa.

Startapi i poslovanje

Šta posle godine u kojoj se mehur izduvao?

Tema za ovaj, poslednji članak u godini, došla je prirodno. Svakodnevno me prati u razgovorima s kolegama, startapima, investitorima, u sadržajima koje svakodnevno čitam ili slušam.

Novost

NBS: Dodeljene prve dozvole za kripto-menjačnice u Srbiji

Narodna banka Srbije (NBS) je 16. decembra izdala dozvole dvema domaćim kripto-menjačnicama. Šta to sve podrazumeva pitali smo Aleksandra Matanovića, osnivača kompanije (menjačnice) ECD, jedne od dobitnica dozvole.

Propustili ste

Office Talks Podcast

DevRel – Kako se grade dobri odnosi sa programerima?

Gosti 126. epizode Office Talks podkasta bili su Nenad Vitorović (Tenderly) i Lav Leon Hudak (MVP Workshop) koji su nam govorili o značaju dobrih odnosa sa programerima, ali i o kvalitetnoj zajednici i sadržaju usmerenim ka programerima, a koji sve više dolaze do izražaja.

Novost

Shift Miami: Infobipova konferencija posvećena developerima stiže u Ameriku

Ovo je prvi korak ka internacionalizaciji jedne od najvećih evropskih konferencija posvećenih developerima koja se već 10 godina održava u Hrvatskoj.

Novost

Degordian akvizirao Shopycode – srpsku agenciju za e-commerce razvoj

Internacionalna digital-first agencija Degordian akvizirala je Shopycode, srpsku programersku kompaniju specijalizovanu za e-commerce.

Istraživanje

Predstavljamo rezultate ankete o platama dizajnera digitalnih proizvoda i usluga u Srbiji

Prva anketa ovog tipa sprovedena je na uzorku od oko 700 učesnika. Podaci pokazuju da je 71% dizajnera ušlo na tržište u poslednjih 8 godina, dok je 57% ušlo u poslednjih 6 godina.

Društvene mreže

OnlyFans: Kako su poznate ličnosti normalizovale ‘online’ prostituciju?

U ovoj kolumni, otkrivam vam zašto 'girl power' na internetu nije izraz feminističke borbe i zašto se 'online' prodaja vlastite intime ne razlikuje od prostitucije.

Kultura 2.0

Beckoning je animirani film Save Živkovića – Epic Games i 3Lateral bili deo projekta

Kreiranje dugometražnih animiranih filmova je oduvek bilo nedostižno malim timovima kreativaca pre svega zbog produkcijskih ograničenja, ali zahvaljujući novim tehnologijama situacija se znatno promenila.