Toliko nam je puta najavljivana apokalipsa da smo, čini se, postali imuni na svaki novi pomen smaka sveta. Slično je i sa smakom medija! Sa svakom pojavom novog masovnog medija govorkalo se da će njegov prethodnik biti obrisan sa lica zemlje. Štampa je strepela od radija, radio od televizije, a televizija je zadrhtala pred svevišnjim Internetom.
Tradicionalni vs. novi mediji
Interesantno je da uprkos svim mračnim prognozama nijedan masovni medij nije doživeo apokalipsu, već je suočen sa činjenicom da mu se tron trese i da je transformacija neminovnost. Knjige, dnevni listovi, radio i TV dobili su svoje pandane na Internetu. Ima li tu mesta i za strip?
Ima i te kako! Presvučen iz papira u online “super odelo”, strip se na Internetu obreo kao web strip (eng. webcomics) i digitalni strip (engl. digital comics). Web stripovi su svi stripovi koji su online i za njihovo čitanje je neophodna Internet konekcija, dok u digitalne stripove spadaju ona izdanja koja se distribuiraju i prikazuju digitalno, ali nije nužno da se čitaju online.
Web strip kao izraz
Strip na Internetu nema pojedina ograničenja koja je imao u štampi, pa na primer, autorov izraz nije uslovljen veličinom papira. Otvorile su se nove mogućnosti distribucije sadržaja, zahvaljujući društvenim mrežama potencijalna publika je drastično veća i strip kuca na globalna vrata. Umetnici imaju priliku da stupe direktno u interakciju sa publikom, da čuju povratne informacije o svom radu i koriguju svoje poruke. Njihove priče su implementirane u inovativne online formate koji se najčešće dele na mrežama.

Strip ima identičnu ulogu kao bilo koji medij – da informiše, edukuje i pre svega zabavi. Pogodan je za slanje gotovo svake poruke i autori koristeći strip mogu pokriti čitav spektar tema, od načina kako radi neki web pretraživač do međuljudskih odnosa.
Google je, na primer, koristio strip na lansiranju svog Chrome pregledača. Koristeći metafore slikovito je predstavljen način rada pretraživača korisnicima koji nemaju izražene tehničke veštine.
Moje strip iskustvo
Svedoci smo da na mrežama ili portalima reklame iskaču sa svih strana i “vuku” nas za rukav sa porukom “Kupi, kupi!”. U toj kakofoniji reklamnih poruka prepoznala sam izazov da osmislim sadržaj koji ljudi vole, a nije direktno prodajno orijentisan. Web strip mi se nametnuo kao najbolje rešenje, jer je vrsta sadržaja koji volimo. On u ljudima pobuđuje pozitivne emocije, a retko ga koristimo u marketinške svrhe.

Na mts Fejsbuk stranici lansiran je strip koji iz nedelje u nedelju donosi avanture jedne nesvakidašnje porodice – bake (fiksnog telefona), mame (televizora), tate (lap-topa), ćerke (mobilnog telefona) i sina (tableta). Reč je o serijalu strip objava u kojem su junaci oživljeni elektronski uređaji i svaki ima neku specifičnost koja je iskorišćena da personifikuje određeni karakter. Reakcije na sadržaj i rezultati koji su postignuti su potvrdili tezu da je web strip odlična forma.
Organski doseg je povećan za 54%, a svaka objava u proseku ostvari 20 puta više angažovanja publike. Hiljade lajkova iz nedelje u nedelju su strip vinule u sam vrh liste sadržaja koji se plasira na stranicu.
Digitalno doba seli strip na digitalne kanale komunikacije. Na njima on doživljava drugačiju vrstu popularnosti koja se meri lajkovima, komentarima i deljenjima. Definitivno ima svoje mesto pod Internet kapom, ali mora napustiti svoj tradicionalan izgled i transformisati se u web izdanje koje je lako deljivo na mrežama.
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!