Ima li na Internetu mesta za devetu umetnost?

Ima li na Internetu mesta za devetu umetnost?

Toliko nam je puta najavljivana apokalipsa da smo, čini se, postali imuni na svaki novi pomen smaka sveta. Slično je i sa smakom medija! Sa svakom pojavom novog masovnog medija govorkalo se da će njegov prethodnik biti obrisan sa lica zemlje. Štampa je strepela od radija, radio od televizije, a televizija je zadrhtala pred svevišnjim Internetom.

Tradicionalni vs. novi mediji

Interesantno je da uprkos svim mračnim prognozama nijedan masovni medij nije doživeo apokalipsu, već je suočen sa činjenicom da mu se tron trese i da je transformacija neminovnost. Knjige, dnevni listovi, radio i TV dobili su svoje pandane na Internetu. Ima li tu mesta i za strip?

Ima i te kako! Presvučen iz papira u online „super odelo“, strip se na Internetu obreo kao web strip (eng. webcomics) i digitalni strip (engl. digital comics). Web stripovi su svi stripovi koji su online i za njihovo čitanje je neophodna Internet konekcija, dok u digitalne stripove spadaju ona izdanja koja se distribuiraju i prikazuju digitalno, ali nije nužno da se čitaju online.

Web strip kao izraz

Strip na Internetu nema pojedina ograničenja koja je imao u štampi, pa na primer, autorov izraz nije uslovljen veličinom papira. Otvorile su se nove mogućnosti distribucije sadržaja, zahvaljujući društvenim mrežama potencijalna publika je drastično veća i strip kuca na globalna vrata. Umetnici imaju priliku da stupe direktno u interakciju sa publikom, da čuju povratne informacije o svom radu i koriguju svoje poruke. Njihove priče su implementirane u inovativne online formate koji se najčešće dele na mrežama.

Sa ciljem podizanja broja interakcija, ali i testiranja forme web stripa, kompanija mts kreirala je serijal na svojoj Facebook stranici koji je oživeo uređaje sa kojima se svakodnevno susrećemo.

Strip ima identičnu ulogu kao bilo koji medij – da informiše, edukuje i pre svega zabavi. Pogodan je za slanje gotovo svake poruke i autori koristeći strip mogu pokriti čitav spektar tema, od načina kako radi neki web pretraživač do međuljudskih odnosa.

Google je, na primer, koristio strip na lansiranju svog Chrome pregledača. Koristeći metafore slikovito je predstavljen način rada pretraživača korisnicima koji nemaju izražene tehničke veštine.

Moje strip iskustvo

Svedoci smo da na mrežama ili portalima reklame iskaču sa svih strana i „vuku“ nas za rukav sa porukom „Kupi, kupi!“. U toj kakofoniji reklamnih poruka prepoznala sam izazov da osmislim sadržaj koji ljudi vole, a nije direktno prodajno orijentisan. Web strip mi se nametnuo kao najbolje rešenje, jer je vrsta sadržaja koji volimo. On u ljudima pobuđuje pozitivne emocije, a retko ga koristimo u marketinške svrhe.

A morali su da potpišu i ugovor! 😱

Na mts Fejsbuk stranici lansiran je strip koji iz nedelje u nedelju donosi avanture jedne nesvakidašnje porodice – bake (fiksnog telefona), mame (televizora), tate (lap-topa), ćerke (mobilnog telefona) i sina (tableta). Reč je o serijalu strip objava u kojem su junaci oživljeni elektronski uređaji i svaki ima neku specifičnost koja je iskorišćena da personifikuje određeni karakter. Reakcije na sadržaj i rezultati koji su postignuti su potvrdili tezu da je web strip odlična forma.

Organski doseg je povećan za 54%, a svaka objava u proseku ostvari 20 puta više angažovanja publike. Hiljade lajkova iz nedelje u nedelju su strip vinule u sam vrh liste sadržaja koji se plasira na stranicu.

Digitalno doba seli strip na digitalne kanale komunikacije. Na njima on doživljava drugačiju vrstu popularnosti koja se meri lajkovima, komentarima i deljenjima. Definitivno ima svoje mesto pod Internet kapom, ali mora napustiti svoj tradicionalan izgled i transformisati se u web izdanje koje je lako deljivo na mrežama.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Kako Digitalna zajednica vidi efekte zakonskih izmena paušala – i šta predlaže kao rešenje?

Sa Aleksandrom Lugonjom, predsednikom Upravnog odbora Digitalne zajednice, razgovaramo o potencijalnim negativnim efektima koje će izmene paušalnog preduzetništva ostaviti na domaću IT industriju, njihovim saniranjem i budućim planovima ove organizacije.

Gaming

Humanitarni CS:GO turnir obezbediće 1.000.000+ dinara za organizacije koje pomažu medicinske radnike

Kompanija Quantox Technology organizuje online CS:GO humanitarni turnir od 4. do 5. aprila za domaće IT kompanije sa ciljem da se pomogne medicinskim radnicima u borbi protiv pandemije korona virusa.

Mobilno

Potvrđeno: App Store stiže u Srbiju početkom aprila!

Momenat koji smo toliko dugo čekali konačno je tu. Obrativši se iOS developerima, Apple je potvrdio dolazak App Store prodavnice za 20 novih zemalja među kojima je (konačno) i Srbija.

Propustili ste

Kultura 2.0

Pandemija nije ‘sahranila’ naše konferencije iako su organizatori svesni da neće biti lako

Organizatori konferencija poručuju da prate razvoj situacije i da se nadaju pozitivnijem ishodu u drugoj polovini godine. Za najveći broj virtuelne konferencije jednostavno nisu opcija.

Tehnologija

Više od 80 rešenja stiglo na adresu Ministarstva inovacija u okviru inicijative ‘Budi I TI heroj’

Ministarstvo inovacija i tehnološkog razvoja prošle nedelje pozvalo je IT kompanije, organizacije i preduzetnike da se priključe inicijativi 'Budi I Ti Heroj' sa ciljem da se razviju visoko tehnološka rešenja za borbu protiv COVD-19 pandemije.

E-commerce

Upoznajte Yemoru, beogradsku e-commerce agenciju koja globalno iskustvo želi da primeni i na domaće klijente

Da li ste čuli za ime Yemora? Ukoliko je vaš posao e-commerce, možda znate za beogradsku agenciju koja razvija Magento rešenja za neke od najvećih globalnih klijenata.

Društvene mreže

TikTok postaje El Dorado za brendove – hoće li ga domaće agencije i kompanije iskoristiti?

Ako vas TikTok manija još uvek nije uhvatila, spremite se - pogotovo ukoliko dolazite iz oblasti marketinga. Jer, kako nam otkrivaju popularni TikTokeri (koji pritom rade u agencijama), ovo je velika prilika za mnoge brendove da se približe novoj publici.

Gaming

U vreme pandemije domaće iGaming kompanije beleže značajan rast – do 2025. industrija bi mogla da vredi $103 milijarde

Ograničeno vreme kretanja tokom pandemije otvorilo je nove aktivnosti za ljude širom sveta. Značajan rast beleži i 'online gambling' o čijem smo rastu i stanju na tržištu razgovarali sa predstavnicima domaćih iGaming kompanija.

Startapi i poslovanje

Sada nije vreme za strahove jer najbolja prilika za oporavak SME sektora leži u digitalnim servisima

Svedoci smo instant digitalizacije mnogobrojnih poslova i zanimanja izazvanih pandemijom COVID-19 virusa. O tome kako se mali i srednji biznisi mogu uspešno nositi sa ovim promenama - razgovaramo sa osnivačem kompanije SuperHosting.rs.