Ima li na Internetu mesta za devetu umetnost?

Ima li na Internetu mesta za devetu umetnost?

Toliko nam je puta najavljivana apokalipsa da smo, čini se, postali imuni na svaki novi pomen smaka sveta. Slično je i sa smakom medija! Sa svakom pojavom novog masovnog medija govorkalo se da će njegov prethodnik biti obrisan sa lica zemlje. Štampa je strepela od radija, radio od televizije, a televizija je zadrhtala pred svevišnjim Internetom.

Tradicionalni vs. novi mediji

Interesantno je da uprkos svim mračnim prognozama nijedan masovni medij nije doživeo apokalipsu, već je suočen sa činjenicom da mu se tron trese i da je transformacija neminovnost. Knjige, dnevni listovi, radio i TV dobili su svoje pandane na Internetu. Ima li tu mesta i za strip?

Ima i te kako! Presvučen iz papira u online “super odelo”, strip se na Internetu obreo kao web strip (eng. webcomics) i digitalni strip (engl. digital comics). Web stripovi su svi stripovi koji su online i za njihovo čitanje je neophodna Internet konekcija, dok u digitalne stripove spadaju ona izdanja koja se distribuiraju i prikazuju digitalno, ali nije nužno da se čitaju online.

Web strip kao izraz

Strip na Internetu nema pojedina ograničenja koja je imao u štampi, pa na primer, autorov izraz nije uslovljen veličinom papira. Otvorile su se nove mogućnosti distribucije sadržaja, zahvaljujući društvenim mrežama potencijalna publika je drastično veća i strip kuca na globalna vrata. Umetnici imaju priliku da stupe direktno u interakciju sa publikom, da čuju povratne informacije o svom radu i koriguju svoje poruke. Njihove priče su implementirane u inovativne online formate koji se najčešće dele na mrežama.

Sa ciljem podizanja broja interakcija, ali i testiranja forme web stripa, kompanija mts kreirala je serijal na svojoj Facebook stranici koji je oživeo uređaje sa kojima se svakodnevno susrećemo.

Strip ima identičnu ulogu kao bilo koji medij – da informiše, edukuje i pre svega zabavi. Pogodan je za slanje gotovo svake poruke i autori koristeći strip mogu pokriti čitav spektar tema, od načina kako radi neki web pretraživač do međuljudskih odnosa.

Google je, na primer, koristio strip na lansiranju svog Chrome pregledača. Koristeći metafore slikovito je predstavljen način rada pretraživača korisnicima koji nemaju izražene tehničke veštine.

Moje strip iskustvo

Svedoci smo da na mrežama ili portalima reklame iskaču sa svih strana i “vuku” nas za rukav sa porukom “Kupi, kupi!”. U toj kakofoniji reklamnih poruka prepoznala sam izazov da osmislim sadržaj koji ljudi vole, a nije direktno prodajno orijentisan. Web strip mi se nametnuo kao najbolje rešenje, jer je vrsta sadržaja koji volimo. On u ljudima pobuđuje pozitivne emocije, a retko ga koristimo u marketinške svrhe.

A morali su da potpišu i ugovor! 😱

Na mts Fejsbuk stranici lansiran je strip koji iz nedelje u nedelju donosi avanture jedne nesvakidašnje porodice – bake (fiksnog telefona), mame (televizora), tate (lap-topa), ćerke (mobilnog telefona) i sina (tableta). Reč je o serijalu strip objava u kojem su junaci oživljeni elektronski uređaji i svaki ima neku specifičnost koja je iskorišćena da personifikuje određeni karakter. Reakcije na sadržaj i rezultati koji su postignuti su potvrdili tezu da je web strip odlična forma.

Organski doseg je povećan za 54%, a svaka objava u proseku ostvari 20 puta više angažovanja publike. Hiljade lajkova iz nedelje u nedelju su strip vinule u sam vrh liste sadržaja koji se plasira na stranicu.

Digitalno doba seli strip na digitalne kanale komunikacije. Na njima on doživljava drugačiju vrstu popularnosti koja se meri lajkovima, komentarima i deljenjima. Definitivno ima svoje mesto pod Internet kapom, ali mora napustiti svoj tradicionalan izgled i transformisati se u web izdanje koje je lako deljivo na mrežama.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Jovan Krička živi i radi u Amsterdamu i otkriva šta čeka programere koji žele da nastave karijeru u Holandiji

Kako funkcioniše IT industrija u Holandiji i šta može da ponudi domaćim developerima?

Gaming

$12,7 milijardi vredna je akvizicija Zynge od strane Take-Two Interactive čiji je Nordeus ključan deo

Take Two Interactive, jedna od najvećih kompanija u globalnoj game dev industriji, najavila je akviziciju kompanije Zynga za 12,7 milijardi dolara. Na ovaj način pomenuti gigant bi mogao da proširi svoj već bogati portfolio firmi u sklopu kog se nalazi i srpski Nordeus.

Gaming

Igra ‘Beyond the Gates’ pobednik je programa Playing Narratives – uskoro sledi i drugi ciklus

U okviru prvog ciklusa međunarodnog programa koji organizuje SGA, a koji mlade kreativce uvodi u svet kreiranja video igara, razvijeno je pet koncepata za video igre. Glavnu nagradu (produkciju cinematic trejlera za pobedinčki projekat) osvojila je ekipa Soulbusters. 

Propustili ste

Karijere

Jovan Krička živi i radi u Amsterdamu i otkriva šta čeka programere koji žele da nastave karijeru u Holandiji

Kako funkcioniše IT industrija u Holandiji i šta može da ponudi domaćim developerima?

Društvene mreže

Facebook, Instagram i Twitter planiraju da omasove NFT sadržaj – šta to znači za korisnike?

Kompanija Meta, u ovom slučaju Instagram i Facebook, planiraju da korisnicima omoguće da kreiraju, prikazuju i prodaju NFT sadržaj u okviru svojih sistema. Štaviše, i Twitter je odlučio da počne sa prikazivanjem NFT-a što nas može uvesti u jednu novu eru društvenih mreža.

Karijere

Razgovori sa seniorima: Kako domaću IT industriju vidi Global Infrastructure and Cloud Architect?

Svoja razmišljanja za Netokraciju deli Igor Kosanović iz kompanije STADA IT Solutions (STADA GIS Serbia).

Office Talks Podcast

Od prvog gosta do globalne booking platforme

Prethodne dve godine slušali smo i čitali kako je pandemija pokosila industriju turizma. Može li se ovaj ogromni globalni sektor oporaviti brže zahvaljujući većem uplivu tehnologija? Upravo o tome razgovaramo u 78. epizodi Office Talks podcasta sa Đorđem Jevtićem iz startapa SerbianBookers.

Tehnologija

Crypto Lifers prvi je projekat umetnika Vladimira Popova koji nam otkriva kako je ušao u NFT svet

Da NFT i digitalna umetnost bazirana na blockchain tehnologiji nije prisutna samo u bogatim društvima i državama pokazuje nam i jedan od domaćin autora NFT kolekcije, Vladimir Popov. Njegov umetnički rad je već objavljen na internetu, a o tome ćemo govoriti u nastavku teksta.

Karijere

ProductDock organizuje ‘Rookie Boot Camp’ – tromesečnu praksu za studente i diplomce koji poznaju Javu

Program prakse biće organizovan u novosadskoj kancelariji ove kompanije od 1. marta, a otvorene su četiri pozicije za praksu. Na kraju programa, svi učesnici u skladu sa postignutim rezultatima imaće priliku za stalno zaposlenje u ProductDock-u.