Ima li na Internetu mesta za devetu umetnost?

Ima li na Internetu mesta za devetu umetnost?

Toliko nam je puta najavljivana apokalipsa da smo, čini se, postali imuni na svaki novi pomen smaka sveta. Slično je i sa smakom medija! Sa svakom pojavom novog masovnog medija govorkalo se da će njegov prethodnik biti obrisan sa lica zemlje. Štampa je strepela od radija, radio od televizije, a televizija je zadrhtala pred svevišnjim Internetom.

Tradicionalni vs. novi mediji

Interesantno je da uprkos svim mračnim prognozama nijedan masovni medij nije doživeo apokalipsu, već je suočen sa činjenicom da mu se tron trese i da je transformacija neminovnost. Knjige, dnevni listovi, radio i TV dobili su svoje pandane na Internetu. Ima li tu mesta i za strip?

Ima i te kako! Presvučen iz papira u online „super odelo“, strip se na Internetu obreo kao web strip (eng. webcomics) i digitalni strip (engl. digital comics). Web stripovi su svi stripovi koji su online i za njihovo čitanje je neophodna Internet konekcija, dok u digitalne stripove spadaju ona izdanja koja se distribuiraju i prikazuju digitalno, ali nije nužno da se čitaju online.

Web strip kao izraz

Strip na Internetu nema pojedina ograničenja koja je imao u štampi, pa na primer, autorov izraz nije uslovljen veličinom papira. Otvorile su se nove mogućnosti distribucije sadržaja, zahvaljujući društvenim mrežama potencijalna publika je drastično veća i strip kuca na globalna vrata. Umetnici imaju priliku da stupe direktno u interakciju sa publikom, da čuju povratne informacije o svom radu i koriguju svoje poruke. Njihove priče su implementirane u inovativne online formate koji se najčešće dele na mrežama.

Sa ciljem podizanja broja interakcija, ali i testiranja forme web stripa, kompanija mts kreirala je serijal na svojoj Facebook stranici koji je oživeo uređaje sa kojima se svakodnevno susrećemo.

Strip ima identičnu ulogu kao bilo koji medij – da informiše, edukuje i pre svega zabavi. Pogodan je za slanje gotovo svake poruke i autori koristeći strip mogu pokriti čitav spektar tema, od načina kako radi neki web pretraživač do međuljudskih odnosa.

Google je, na primer, koristio strip na lansiranju svog Chrome pregledača. Koristeći metafore slikovito je predstavljen način rada pretraživača korisnicima koji nemaju izražene tehničke veštine.

Moje strip iskustvo

Svedoci smo da na mrežama ili portalima reklame iskaču sa svih strana i „vuku“ nas za rukav sa porukom „Kupi, kupi!“. U toj kakofoniji reklamnih poruka prepoznala sam izazov da osmislim sadržaj koji ljudi vole, a nije direktno prodajno orijentisan. Web strip mi se nametnuo kao najbolje rešenje, jer je vrsta sadržaja koji volimo. On u ljudima pobuđuje pozitivne emocije, a retko ga koristimo u marketinške svrhe.

A morali su da potpišu i ugovor! 😱

Na mts Fejsbuk stranici lansiran je strip koji iz nedelje u nedelju donosi avanture jedne nesvakidašnje porodice – bake (fiksnog telefona), mame (televizora), tate (lap-topa), ćerke (mobilnog telefona) i sina (tableta). Reč je o serijalu strip objava u kojem su junaci oživljeni elektronski uređaji i svaki ima neku specifičnost koja je iskorišćena da personifikuje određeni karakter. Reakcije na sadržaj i rezultati koji su postignuti su potvrdili tezu da je web strip odlična forma.

Organski doseg je povećan za 54%, a svaka objava u proseku ostvari 20 puta više angažovanja publike. Hiljade lajkova iz nedelje u nedelju su strip vinule u sam vrh liste sadržaja koji se plasira na stranicu.

Digitalno doba seli strip na digitalne kanale komunikacije. Na njima on doživljava drugačiju vrstu popularnosti koja se meri lajkovima, komentarima i deljenjima. Definitivno ima svoje mesto pod Internet kapom, ali mora napustiti svoj tradicionalan izgled i transformisati se u web izdanje koje je lako deljivo na mrežama.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Regruteri nam otkrivaju koje su trenutno najtraženije pozicije u IT-ju

Kako bismo saznali koji kadrovi su trenutno najpotrebniji domaćoj tehnološkoj industriji kontaktirali smo predstavnike agencija FatCat Coders, ManpowerGroup i Omnes Group. U nastavku teksta slede njihova iskustva.

Office Talks Podcast

Poreski raj ili pakao? (gost Milan Trbojević)

Da se odmah razumemo, nema te online peticije koja će naterati državu za pregovarački sto sa frilenserima. Radnici digitalne ekonomije moraju se udružiti i ozbiljno shvatiti ambicije države za naplatom poreza za svaku deviznu doznaku.

Startapi i poslovanje

Poreska uprava poziva građane da prijave svoje inostrane prilive – posebno ističu programere i influensere

Poreska uprava Republike Srbije poziva sva fizička lica koja su propustila da podnesu poreske prijave priliva iz inostranstva, da to samoinicijativno urade kako bi izbegli prekršajnu odgovornost.

Propustili ste

Kultura 2.0

Brendovi treba da poštuju autentičnost svakog influensera – i tu leži ključ kvalitetnijeg sadržaja

Ako ste se barem jednom iznervirali kada ste prelistavajući Instagram Story isti proizvod videli na deset različitih profila - ovo je tekst za vas. Sa predstavnicima agencija i influenserima razgovaramo o ovoj praksi.

Office Talks Podcast

Poreski raj ili pakao? (gost Milan Trbojević)

Da se odmah razumemo, nema te online peticije koja će naterati državu za pregovarački sto sa frilenserima. Radnici digitalne ekonomije moraju se udružiti i ozbiljno shvatiti ambicije države za naplatom poreza za svaku deviznu doznaku.

Startapi i poslovanje

Pobednici OTP Generator konkursa Zanateria i Your Pet World otkrivaju dalje svoje poslovne planove

Pre nešto više od nedelju dana završen je još jedan Generator Gamechanger konkurs, ovaj put u 'online' izdanju. Žiri je i ove godine izabrao najbolje digitalne projekte, a njihove priče vam otkrivamo u nastavku.

Internet marketing

Budućnost digitalnog marketinga se ‘kladi’ na mlade ljude – i zato pazite kako birate praktikante

Da li zaista mladima više nije toliko sexy raditi u marketing agencijama ili situacija nije toliko tragična kakvom je predstavljaju?

Startapi i poslovanje

Kanadski startap Autoklose sa kancelarijama u Beogradu akviziran od strane kompanije VanillaSoft

Autoklose nastaviće svoje poslovanje kao deo kompanije VanillaSoft, jedne od vodećih 'sales engagement' tehnoloških kompanija na svetu.

Startapi i poslovanje

LearnUpon sa kancelarijama u Beogradu osigurao $56 miliona investicije

LearnUpon, kompanija koja u Beogradu zapošljava preko 40 developera, osigurala je manjinsku investiciju od 56 miliona dolara od kompanije za globalni rast Summit Partners.