Samsung podigao ulog na IoT

Samsung podigao ulog na IoT: Predstavljena budućnost povezanog doma

City Cube berlinskog Messe sajamskog kompleksa poželeo je jutros dobrodošlicu visokim zvaničnicima južnokorejskog tehnološkog giganta koji su predstavili novitete iz Samsunga, a koji su usko vezani uz ‘Internet of Things’ trend. Naši životi uskoro bi mogli postati u potpunosti digitalizovani i povezani, a poznata kompanija je obelodanila svoju viziju budućnosti koja se već uveliko odigrava pred očima miliona korisnika.

Samsung_1

Kasno sinoć stigli smo u Berlin. Vremena za odmor nije bilo mnogo te smo se već prvom zorom uputili ka Messe sajamskom centru gde se, sada već tradicionalno, održava IFA sajam potrošačke elektronike. Ukoliko bih jednom rečju morao da opišem ovaj događaj, ta reč bi bila “megalomanija”, mada ni reči “fascinantno” i “grandiozno” ne bi mogle opisati veličinu ove konvencije. Bezbroj hodnika, prolaza, ulaza… a opet sve na jednom mestu.

Neki od najvećih tehnoloških brendova upravo ovih dana predstaviće proizvode na kojima su njihove divizije vredno radile prethodnih godinu dana, a broj predstavnika medija koji okupiraju čitave hale i isto tako blokiraju pristup Internetu dodatno nam govori da svet novih tehnologija ovih dana živi u Berlinu, fokusiran je na rad i nema vremena za obilazak lokalnih barova i istraživanje lokalne hipsterske kulture.

530 miliona prodatih uređaja, a sada ih zamislite povezane

Nešto iza 11 časova centralno mesto na glavnoj bini zauzeo je YE Eom, predsednik Samsunga za Evropu koji je pozdravio više od 1200 predstavnika medija (da, to je brojka, bez zezanja), izjavivši da ova južnokorejska kompanija već nekoliko godina zaredom beleži stabilan rast na “Starom kontinentu”, te da se Samsung pametni telefoni danas nalaze u 60% evropskih domova, dok njihovi pametni televizori krase više od 40% domova. Ovi podaci svakako su postavili Samsung kao globalnog lidera na području potrošačke elektronike, ali kako Eom kaže, mi nismo ovde danas kako bismo gledali u proteklih 5 godina, već u narednih 5.

Gde god da se okrenete samo televizori, i Japanci koji fotkaju proizvode iz svih uglova
Gde god da se okrenete samo televizori, i Japanci koji fotkaju proizvode iz svih uglova

A u tih proteklih 5 godina Samsung je prodao 530 miliona uređaja na području Evrope, te je možda i logičan sled događaja da kompanija nastoji da poveže sve te uređaje, sa ciljem međusobne komunikacije. I to je gde IoT stupa na scenu.

Evropska komisija prognozirala je da će Internet of Things dosegnuti vrednost od 1 triliona evra (samo na području EU), te je Samsung zajedno sa drugim igračima odlučio da na vreme zauzme deo tržišta u industriji koja već sada obeležava “post mobile” eru. Pogledamo li samo geslo keynote prezentacije “In sync with life”, sve će nam biti jasno.

Pored mnogobrojnih predstavnika južnokorejske kompanije koji su govorili o različitim kategorijama uređaja, predstavnicima medija obratio se Alex Hawkinson, CEO kompanije Smart Things koju je Samsung akvizirao 2014. godine, a koji je najavio novu verziju Smart Things Hub uređaja koji služi kao centralno mesto za sve konektovane uređaje, povezujući sigurnosne kamere opremljene senzorima za pokret, digitalnim špijunkama i bravama koje možete otključavati uz pomoć pametnog telefona, pa sve do aplikacija koje jutarnji alarm pretvaraju u signal da vaš aparat za kafu “krene u akciju”.

Novi Smart Things dodaci biće dostupni potrošačima u Evropi krajem 2015. godine
Novi Smart Things dodaci biće dostupni potrošačima u Evropi krajem 2015. godine

Posebno mesto tokom keynote prezentacije zauzeo je Samsung SLEEPsense, uređaj koji meri i analizira vaš san, koji je razvijen u saradnji sa Harvard School of Medicine, a koji je takođe IoT kompatibilan, stavljajući nam do znanja da će uskoro naš frižider moći da zaključi da nam fali unos tih i tih namirnica, samo na osnovu kvaliteta sna. Ah budućnosti, teška si…

Mi nastavljamo sa izveštavanjem i praćenjem interesantnih tehnologija, dok je predstavljanje dugo očekivanog Gear S2 sata najavljeno za sutra. Do tada ćemo već probati da nabavimo i neke 4G sim kartice, kako se više ne bismo gurkali sa našim japanskim kolegama koje blokiraju Internet.

Do tada, pozdrav iz Berlina!

samsung_baner_clanak

Želiš da budeš u toku sa najnovijim dešavanjima iz sveta potrošačke tehnologije? Zaprati Netokraciju na Facebooku i Twitteru, a mi ti šaljemo najnovije informacije – pravo iz Berlina! 🙂

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Gaming

Preko 10 miliona ljudi preuzelo je igru srpsko-švedskog studija Sozap – a za domaći tim to je samo početak

Armed Heist je 'mobile' igra studija Sozap i verovatno je najviše preuzimana igra bilo kog domaćeg studija južno od Beograda. Sa predstavnicima niškog ogranka ove gejming kompanije razgovaramo o pomenutoj igri i planovima za budućnost.

Netokracija

Popunite anketu o stanju plata u srpskoj IT i digitalnoj industriji nakon COVID-19

Učestvovanje u anketi je anonimno, zahteva svega nekoliko minuta i biće moguće dok ne prikupimo relevantnu količinu materijala.

Karijere

Kada je pravo vreme da uvećate vaš tim – iz ugla kreativne agencije i IT kompanije

Skaliranje - naizgled strana reč koju ako prebacite u kontekst preduzetništva i poslovanja znači mnogo. Ovog puta govorimo o rastu timova u kreativnoj i IT industriji, o tome kako efikasno voditi ovaj proces i kako izbeći izazove na tom putu.

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.