Pitajte.rs ... a onda se desilo nešto što niko nije očekivao.

Pitajte.rs … a onda se desilo nešto što niko nije očekivao.

Pre oko dva meseca stvorena je ideja o Pitajte.rs, edukativnom programu pod pokroviteljstvom RNIDS-a u kome će relevantni domaći stručnjaci u raznim oblastima ličnog razvoja i razvoja poslovanja, svoja znanja i iskustva predstaviti, a nakon toga će odgovarati na pitanja publike.

pitajters2

Očekivanja od celog programa u startu su bila skromna. Ne zbog toga što to ljudima nije potrebno, naprotiv – već zbog toga što je u našu prirodu i vaspitanje usađen taj strah od sramote, strah od isticanja u gomili. I zaista, kao neko ko zaista često ima priliku da govori, uglavnom mlađoj publici, jako je čest slučaj da iako su reakcije mase bile izuzetne, onog trenutka kada dođe trenutak za pitanja, njih ne bude.

Onda se eventualno neko iz organizacije javi, malo prodiskutujemo i time zatvorimo tu priču. Siđem sa bine, napustim salu, i tada se ljudi skupe kao osice. U narednim satima i danima, stigne gomila e-mailova, zahteva za prijateljstvo… ali u sali, kada je prava prilika, kada sam sigurno fokusiran na to i mogu posvetiti vreme – muk.

Hakovanje mentaliteta

Ipak, verovali smo da u maloj sali, u mnogo intimnijoj atmosferi, možemo dovoljno opustiti par desetina ljudi da se otvore i ohrabre da pitaju. Da će jedni povući druge, i da ćemo uspeti da jailbreak-ujemo taj naš mentalitet.

publika
Daleko popunjeni kapaciteti sale Malo Jezero na Kopaoniku (Foto: RNIDS)

Kada smo primetili da se sala polako puni, a naročito kada smo shvatili da smo prevazlišli njene kapacitete, a da ljudi još dolaze, postalo je jasno da se nešto desilo. Potvrdu smo dobili kada je došlo vreme za pitanja, i kada od šume ruku nismo videli kraj sale.

Pričali smo o mnogim stvarima, o preduzetništvu i tome kako započeti posao, o pravnim problemima i knjigovodstvenim, o brendingu ličnom i korporativnom, o sadržaju i tome kako da on bude bolji, o oglašavanju i analitici, o merenju i upoređivanju. Ljudi su slušali, ali još važnije, pitali četiri Ivana (Ćosića, Rečevića, Bildija, i Minića), Lazara Boškovića, Peđu Milićevića, Danka Jevtovića, Jelenu Ožegović, Žarka Ptičeka, Milana Trbojevića, Vladu Cerića i Sandru Simonović.

pitajters
Tim bez koga pitajte.rs ne bi bio moguć (Foto: RNIDS)

I pričaćemo opet. Što zajedno, što pojedinačno. Pričaćemo dokle god bude imao ko da čuje – jer verujemo da je to potrebno. Ako smo uspeli da izazovemo ovu malu promenu u ljudima, možda u narednoj iteraciji uspemo da promenimo još nešto. Možda ipak ima nade, ali samo ako nastavimo da se trudimo da pobedimo sebe. Zajedno smo sposobni za fantastične stvari, samo treba da pobedimo blam i upoznamo se.

Zato pitajte! Učite, probajte, i pitajte! Jedino ako pitate, možete dobiti odgovor. Pitajte svakog od koga nešto možete naučiti. Samo jedni druge možemo izvući iz blata.

Pitajte, jer i mi smo naučili tako što smo druge pitali i, i dalje pitamo. Zato se i trudimo da kada god možemo i vama odgovorimo.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

5 razloga zašto paušalci ne veruju izmenama zakona i zašto se javno bune protiv njihovog usvajanja

Svako ko je prisustvovao otvorenim razgovorima povodom donošenja novih zakona o poslovanju i oporezivanju paušalaca ima samo jedan pridev - zapaljivo. Suprostavljene strane diskutovale su o zakonskim predlozima, a šta je to što paušalci ističu kao najveće probleme, pročitajte u nastavku ovog teksta.

Kultura 2.0

Horor priče iz industrije: Plata koja nikada nije stigla

Želite da promenite firmu jer više nema šta da vam ponudi? Ja bih, na vašem mestu, ponovo razmislio - ko zna šta vas čeka u sledećoj.

Startapi i poslovanje

Da li je zbog ‘paušala’ na pomolu novi egzodus programera i digitalnih stručnjaka?

Od svih dilema koje poslednjih mesec dana potresaju domaću IT zajednicu, jedna od najizraženijih i najstrastvenijih glasi - otići ili ostati?

Propustili ste

Netokracija

Zakonske osnove za razvoj ‘online’ trgovine u Srbiji su postavljene – web trgovci traže smanjenje sive ekonomije

Treća Netokracijina konferencija posvećena digitalnoj trgovini i budućnosti ove oblasti počela je jutros u prostorijama Naučno-tehnološkog parka. Dvadeset ovogodišnjih predavača publici će predstaviti rešenja i proizvode, govoriće o promenama koje novi zakoni donose za sve digitalne trgovce i podeliti konkretne savete za unapređenje poslovanje web prodavnica.

Internet marketing

Šta je korisnička persona i zašto je presudna za uspeh vašeg digitalnog proizvoda?

Često imam priliku da vidim kako se proizvod oblikuje u odnosu na pretpostavke o tome šta korisnicima treba. U najvećem broju slučajeva pokaže se da su one pogrešne, ali tek kada proizvod izađe na tržište. Ipak, ta situacija se može izbeći.

Startapi i poslovanje

Emitto obećava 10x veći CTR jer sadržaj plasira tamo gde su korisnici – u njihove direktne poruke

Oglašavanje putem društvenih mreža je sve skuplje, e-mail marketing ne donosi iste rezultate kao pre, pa čitava industrija traži alternativne kanale oglašavanja - među kojima su i direktne poruke. O tome zašto je 'dark social' sve popularniji, razgovaramo sa osnivačem startapa Emitto.

Startapi i poslovanje

Tesla Nation: Platforma za networking, poslove i konsultacije bila je logičan korak za Startit

Sinoć su u beogradskom Domu omladine premijerno objavljeni prvi rezultati novog projekta iza kojeg stoji SEE ICT - Tesla Nation. Vukašin Stojkov podelio je sa publikom kako će ova platforma pomoći Srbiji da se rebrendira kao 'go-to' destinacija za tehnološko znanje.

Startapi i poslovanje

Dobra ‘Employer Branding’ strategija je HR sadržaj na marketinški način

Već neko vreme polemiše se o tome kako i na koji način bi odgovornosti i zadaci HR sektora i marketinga trebalo da se preklapaju kada je Employer Branding u pitanju. Čarobne formule nema, ali ima određenih 'caka' kako da obe strane budu zadovoljne.

Kultura 2.0

Stuberi: YouTube uspeh nisu pregledi već odnos prema publici

Ako niste tinejdžer ili svoje slobodno vreme ne provodite istražujući YouTube, verovatno ne znate da domaću scenu na svakih mesec, dva zahvata prava ‘drama’. Sa druge strane, pak, stoji kanal 'Stuberi' koji prati skoro milion ljudi, a koji se ne služe tim trikovima. Oni su za Netokraciju podelili svoju priču.