Pitajte.rs ... a onda se desilo nešto što niko nije očekivao.

Pitajte.rs … a onda se desilo nešto što niko nije očekivao.

Pre oko dva meseca stvorena je ideja o Pitajte.rs, edukativnom programu pod pokroviteljstvom RNIDS-a u kome će relevantni domaći stručnjaci u raznim oblastima ličnog razvoja i razvoja poslovanja, svoja znanja i iskustva predstaviti, a nakon toga će odgovarati na pitanja publike.

pitajters2

Očekivanja od celog programa u startu su bila skromna. Ne zbog toga što to ljudima nije potrebno, naprotiv – već zbog toga što je u našu prirodu i vaspitanje usađen taj strah od sramote, strah od isticanja u gomili. I zaista, kao neko ko zaista često ima priliku da govori, uglavnom mlađoj publici, jako je čest slučaj da iako su reakcije mase bile izuzetne, onog trenutka kada dođe trenutak za pitanja, njih ne bude.

Onda se eventualno neko iz organizacije javi, malo prodiskutujemo i time zatvorimo tu priču. Siđem sa bine, napustim salu, i tada se ljudi skupe kao osice. U narednim satima i danima, stigne gomila e-mailova, zahteva za prijateljstvo… ali u sali, kada je prava prilika, kada sam sigurno fokusiran na to i mogu posvetiti vreme – muk.

Hakovanje mentaliteta

Ipak, verovali smo da u maloj sali, u mnogo intimnijoj atmosferi, možemo dovoljno opustiti par desetina ljudi da se otvore i ohrabre da pitaju. Da će jedni povući druge, i da ćemo uspeti da jailbreak-ujemo taj naš mentalitet.

publika
Daleko popunjeni kapaciteti sale Malo Jezero na Kopaoniku (Foto: RNIDS)

Kada smo primetili da se sala polako puni, a naročito kada smo shvatili da smo prevazlišli njene kapacitete, a da ljudi još dolaze, postalo je jasno da se nešto desilo. Potvrdu smo dobili kada je došlo vreme za pitanja, i kada od šume ruku nismo videli kraj sale.

Pričali smo o mnogim stvarima, o preduzetništvu i tome kako započeti posao, o pravnim problemima i knjigovodstvenim, o brendingu ličnom i korporativnom, o sadržaju i tome kako da on bude bolji, o oglašavanju i analitici, o merenju i upoređivanju. Ljudi su slušali, ali još važnije, pitali četiri Ivana (Ćosića, Rečevića, Bildija, i Minića), Lazara Boškovića, Peđu Milićevića, Danka Jevtovića, Jelenu Ožegović, Žarka Ptičeka, Milana Trbojevića, Vladu Cerića i Sandru Simonović.

pitajters
Tim bez koga pitajte.rs ne bi bio moguć (Foto: RNIDS)

I pričaćemo opet. Što zajedno, što pojedinačno. Pričaćemo dokle god bude imao ko da čuje – jer verujemo da je to potrebno. Ako smo uspeli da izazovemo ovu malu promenu u ljudima, možda u narednoj iteraciji uspemo da promenimo još nešto. Možda ipak ima nade, ali samo ako nastavimo da se trudimo da pobedimo sebe. Zajedno smo sposobni za fantastične stvari, samo treba da pobedimo blam i upoznamo se.

Zato pitajte! Učite, probajte, i pitajte! Jedino ako pitate, možete dobiti odgovor. Pitajte svakog od koga nešto možete naučiti. Samo jedni druge možemo izvući iz blata.

Pitajte, jer i mi smo naučili tako što smo druge pitali i, i dalje pitamo. Zato se i trudimo da kada god možemo i vama odgovorimo.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.

E-commerce

eCommerce Asocijacija otvara vrata svoje Akademije za sve koji žele da pokrenu svoj web shop

eCommerce Asocijacija Srbije pokrenula je eCommerce Akademiju - edukativni projekat u okviru kog će profesionalci iz svih segmenata digitalnog ekosistema sa polaznicima deliti svoja iskustva iz sektora elektronske trgovine.

Intervju

McCann otkriva (skoro) sve što ste želeli da znate o tehnologiji – tokom i posle korone

'WeCann Point of View' je e-book kreiran od strane agencije McCann u okviru kog dele svoja razmišljanja o praćenju i privatnosti, kupovini, dokumentima i parama, ekonomiji deljenja i ekonomiji razdvojenosti, proširenoj realnosti, i drugim trendovima koji su se promenili u toku pandemije. U nastavku za Netokraciju izdvajaju najzanimljivije delove.

Startapi i poslovanje

Kako srpski IT-jevci treba da se brendiraju u inostranstvu – kao jeftina ili kvalitetna radna snaga?

Aktuelna pandemijska kriza (i njene ekonomske posledice), naveli su nas na sledeće pitanje: da li će domaće IT kompanije, agencije, frilenseri i regruteri morati da promene način na koji predstavljaju svoje proizvode, usluge i kadar na međunarodnom tržištu? Dakle, hoćemo li u prvi plat isticati da smo povoljni, da imamo kvalitetan kadar - ili oba?