'Crowdsourced' pristupom do iskusnih seniora - uz preporuku kolega

‘Crowdsourced’ pristupom do iskusnih seniora – uz preporuku kolega

Kako do pasivnih kandidata koji posao menjaju isključivo na preporuku svojih kolega i prijatelja? Beogradska 'talent acquisition' agencija Omnes Group veruje da ima rešenje - u pitanju je prva domaća 'crowdsourcing' platforma za freelance regrutere koja danas kreće sa radom uz podršku 6 IT kompanija. Nevena Sofranić, osnivač Omnes Group, otkriva nam o čemu je reč.

Sa Nevenom Sofranić, razgovarali smo o novitetima koje ovaj pristup regrutovanju donosi.

Kako do visokokvalifikovanih seniora kojima plata nije jedini preduslov za rad u vašoj kompaniji? Možda već imate razrađenu Employer Branding strategiju, možda radite i sa headhunting agencijom, ali jedno je sigurno – više od 30% domaćih (pasivnih) seniora odlučiće se na zaposlenje u drugoj kompaniji isključivo na osnovu preporuke kolega, prijatelja ili porodice.

Pasivne kandidate ujedno je i najteže pretvoriti u kandidate koji će razgovarati sa potencijalnim poslodavcem, no iz beogradske talent acquisition agencije Omnes Group kažu da imaju rešenje – u pitanju je crowdsourced platforma koja upošljava freelance regrutere sa ciljem da se automatizuje proces regrutovanja, ali i smanji cost-per-hire i time-per-hire.

„Na zapadu je to već uveliko dobar način sourcing-a, te poznajući domaće tržište, sigurni smo da će ideja zaživeti“, ističe u razgovoru za Netokraciju Nevena Sofranić, osnivač Omnes Group koja dodaje da je platforma u startu namenjena IT industriji, ali da ovo nije jedina industrija na kojoj će se proizvod zadržati. Sve to u cilju smanjenja troškova zapošljavanja stručnog kadra, putem preporuke koja se nagrađuje.

Preporuke najefikasniji put do seniora

Upravo sistem bonusa tj. nagrade za kvalitetne kandidate koji pronađu put do novog poslodavca, razlog je zašto na domaćem tržištu ima sve više IT-jevaca koji će rado preporučiti svoje bivše i sadašnje kolege za otvorene pozicije u drugim kompanijama. Tek nakon uspešnog zaposlenja, osoba koja je preporučila kandidata dobija novčanu nagradu – time se osigurava visok kvalitet preporuka. Nevena veruje da su preporuke ujedno i najefikasniji način da kompanije dođu do seniora, zato je automatizacija ovog procesa potpuno prirodna stvar koja ima potencijal da promeni tržište zapošljavanja u Srbiji:

Mi nismo HR agencija, ne sprovodimo psihološka testiranja, ali zato uz pomoć velikih stručnjaka iz zajednice često otkrivamo pasivne kandidate ili nove talente kroz tehničke intervjue. Naša baza okuplja podatke o sposobnostima i znanju kandidata, tako da na osnovu tih podataka i kontaktiramo pojedince. Ne volimo da gubimo ni svoje, ni tuđe vreme.

Nakon nekoliko godina rada na domaćem tržištu, rodila se ideja za prvu crowdsourced platformu koja će omogućiti freelance regruterima da preporuče svoje kolege.

Sofranić ističe da je potreba za jednom ovakvom platformom došla nakon višegodišnjeg rada sa domaćim IT kompanijama među kojima su enjoy.ing, Borne ili Chord.agency koje okupljaju dobre talente oko dobrih proizvoda. Tako je interkompanijski startap koji je Omnes Group razvio zapravo namenjen kolegama programerima i developerima, ali i novoj generaciji freelance regrutera koji na ovo gledaju kao na dodatan posao:

Oba navedena primera mogu imati podjednako uspeha, mada verujemo da će najbolje preporuke dolaziti od tech talenata. Svakako nameravamo da obavljamo i razgovore sa potencijalnim regruterima, kako bismo osigurali kvalitet i sprečili masovno kontaktiranje talenata.

Obavezna selekcija regrutera za visok kvalitet prijava

Prilika za brzu zaradu ili veština koju ne poseduje baš svako? Na pitanje Netokracije kako ova beogradska ekipa planira da skalira kvalitet prijava, Nevena ističe da je sam proizvod i dalje u MVP fazi (mnoge stvari tek trebaju da se testiraju), dodajući da je kompanija ograničila broj regrutera koji mogu da rade na jednoj poziciji uz obaveznu obuku za regrutaciju koju sprovodi Omnes Group. Naravno, tu je i selekcija regrutera, no iz testiranja koja su do sada sprovedena vidi se da je najviše programera koji se prijavljuju za freelance regrutere:

Regruteri koji se prijave da budu deo platforme, proći će naš screening, nakon toga dobijaju pristup otvorenim pozicijama i mogu da šalju biografije i preporuke. Regruteri će morati da se takmiče po kvalitetu, ne kvantitetu. Jedino tako će moći da ostanu dugoročno kao deo platforme, ali jedino tako i mogu da zarade i do par hiljada evra mesečno, jer će im se kvalitet isplatiti.

Prijave za regrutere već su dostupne na zvaničnom sajtu Omnes Group.

Naša sagovornica naglašava da u prvoj fazi rada platforme, kompanije potpuno besplatno mogu raspisivati pozicije – uz obaveznu naknadu za uspešne regrutere. Tek kasnije, biće implementirani i paketi. U ovom trenutku, kako saznajemo, biznis model nije „zakucan“ – testira se nekoliko različitih pravaca, a tim u startu želi da isprati na koji se način sama platforma koristi, kako su zadovoljni regruteri, potencijalni kandidati, ali i na kraju dana – sami poslodavci.

Kompanije koje u startu kreću sa testiranjem Omnes Group crowdsourcing platforme za regrutovanje uglavnom su klijenti ove agencije ili prijateljske kompanije – njih šest ukupno, dodaje Nevena, naglasivši da je kompletan projekat rađen in-house, ličnim sredstvima:

U nekom momentu ćemo najaviti šta sve želimo da uradimo i gde vidimo naš road map, ali evo ekskluzivno, želimo da bude prva blockchain platforma za regrutovanje. Znamo da svi samo pričaju o blockchain-u trenutno, ali želimo da kreiramo prvi domaći proizvod u ovoj tehnologiji, jer je ona idealna za jedinstvenu i skoro nepogrešnu potvrdu autentičnosti regrutera.

Više informacija o crowdsourced platformi za zapošljavanje nalazi se na zvaničnom sajtu Omnes Group, gde se zainteresovani regruteri ujedno mogu i prijaviti za posao.

Ostavi komentar

  1. natasa bekvalac

    natasa bekvalac

    20. 6. 2018. u 17:45 Odgovori

    odlicna ideja.

    pitanje: buduci da je kompenzacija na procenat, da li ce regruterima biti pruzen uvid u originalne ugovore sa klijentom? Nadam se da su trenutne cene na sajtu samo test za landing page, jer su dosta ispod trzisnih cena.

    pozz

    • Nevena Sofranić

      Nevena Sofranić

      20. 6. 2018. u 20:48 Odgovori

      Zdravo Nataša 😀
      Navedena naknada je namenjena upravo regruterima, to je bruto iznos na koji imaju pravo ukoliko zatvore poziciju. Javi nam se putem kontakt forme kako bismo čuli tvoja iskustva i proćaskali ili me cimni na nekoj mreži. Verujem da možeš značajno doprineti ovakvoj platformi ukoliko imaš iskustva sa freelance regrutingom.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

SEO i pretraga

Stiže Netokracijina edukacija o SEO trikovima – promo cene karata do 22. septembra!

Netokracija Srbija nastavlja sa organizacijom edukacija, a na red je došla ona o SEO trikovima. Želite da naučite tehnike koje garantuju uspeh na rezultatima pretraga? Čekamo vas 30. septembra u Beogradu!

Propustili ste

Internet marketing

Za srpske agencije jedan SoMo Borac – McCann osvojio nagradu u kategoriji Digitalni Mix

Dobitnici nagrade SoMo Borac za najbolje marketinške kampanje proglašeni su tokom drugog dana Weekend Media Festivala. Predstavnici iz Srbije pobedili su samo u kategoriji Digital Mix, gde su pobedu odneli Drive i McCann Beograd, dok su finalisti u drugim kategorijama bili i Communis i Fullhouse Ogilvy.

Kultura 2.0

Kuda ide muzički biznis u regionu i Srbiji – otkrivaju nam Rasta, Severina i Relja (Bassivity)

Muzika je odavno postala unosan biznis, a rastu ove industrije doprinose novi trendovi poput tehnologije produkcije pesama i spotova, streaming servisi ali i YouTube. Da li i naš region polako ulazi u moderni svet muzičkog biznisa?

Internet marketing

Zašto Dejv Birs kaže da kreativnost nije bogom dan talenat već stvar koju svako može da nauči?

Ovogodišnji Webiz Networking Night ugostiće nagrađivanog britanskog autora i govornika Dejva Birsa. Sa Dejvom razgovaram o tome kako nekonvencionalne stvari prodati šefu.

Netokracija

Kako do uspešnog Employer Branding ekosistema?

Marketari i HR menadžeri, spremite se – početkom oktobra vraća se Netokracijina Employer Branding konferencija! Kada 3. oktobra završite sa poslom pridružite nam se u ICT Hub-u gde ćemo govoriti o razvoju Employer Branding ekosistema u kompanijama. Čekamo vas!

Internet marketing

Kako su brendovi odigrali marketinšku utakmicu tokom Svetskog prvenstva u Kini?

Sa sportske strane svetsko prvenstvo u košarci želimo da zaboravimo što pre, ali sa marketinške strane priča je drugačija jer su brendovi ovaj put bili veoma aktivni. Ipak, da li su u potpunosti iskoristili 'hype' takmičenja u Kini?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?