Nordeus ima 536.000 pretplatnika na YouTube-u i otkriva zašto je akvizicija korisnika na ovom video servisu važna

Nordeus ima 536.000 pretplatnika na YouTube-u i otkriva zašto je akvizicija korisnika na ovom video servisu važna

Koliko je zapravo YouTube važan za gejming kompanije u oblasti akvizicije novih korisnika, ali i zadržavanja starih i vernih pratilaca?

Odgovor na ovo pitanje je naizgled jednostavan – “naravno da je YouTube krucijalan kanal promocije novih igara i važan igrač u indirektnoj komunikaciji na relaciji kompanija – korisnik”. Ali, kako ovo ne bi ostao samo suvoparan odgovor bez detaljnijeg pokrića, potrudili smo se da na realnom primeru kompanije Nordeus, koja dosta ulaže u video sadržaj, saznamo detaljnije o ovoj temi.

Zapravo, ova kompanija ima dva važna YouTube kanala u čiji razvoj i izgradnju ulaže pažnju. Jedan je namenjen za promociju Nordeusa i prikaza rada u ovoj kompaniji, dok je drugi Top Eleven – Be a Football Manager koji broji čak 536.000 pretplatnika i koji je od svog osnivanja 2010. godine zabeležio 39,7 miliona pregleda ukupno.

Baš zato, kroz kraći razgovor sa Andrejom Kugoničem koji radi kao Marketing Lead u Nordeusu, detaljnije približavamo to zašto je za jednu game dev kompaniju ili studio bitno da ulaže u izgradnju jednog YouTube kanala, kao vida komunikacije sa svojim igračima kroz kreativan i relevantan video sadržaj.

Jaka zajednica se gradi na YouTube-u, zato iskoristite ukazanu šansu

YouTube se pretvorio u veliku platformu za gejmere i strimere zajedno sa Twitch-om. Doseg velikih gejming zajednica je najlakše postići na mediju koji je koncipiran kao YouTube i zasniva se na video sadržaju”, otkrio nam je Andrej već na početku.

Prema njegovim rečima, YouTube je odličan kanal konkretno za Nordeus i za građenje brenda, jer tim može vrlo lako da dosegne njihovu ključnu publiku ali čak i širi auditorijum, sa različitim brend aktivacijama koje prave kao što je to bio video sa Žoze Murinjom i različitim komičarima i poznatim ličnostima iz sfere fudbala. Poznato je još od ranije da je čuveni fudbalski stručnjak zaštitno lice ove popularne video igre.

Sve u svemu, naš sagovornik dodaje da je, nesumnjivo, YouTube odličan kanal za postizanje ciljeva u vezi sa izgradnjom brenda, performansom i građenjem zajednice gejmera i ljubitelja fudbala. Andrej posebno ističe da posedovanje sopstvenog YouTube kanala pomenutoj kompaniji pre svega pruža mogućnost da se jednostavnije dosegne relevantna publika i to bez plaćene reklame, već na organski način.

Na pitanje Netokracije koliko konkretno Nordeusu građenje jednog ovakvog kanala i ulaganje u kreiranje video sadržaja pomaže u akviziciji korisnika i postoje li neki konkretni primeri, Andrej nam otkriva sledeće:

Postoje dva glavna vida korišćenja YouTube-a za akviziciju korisnika u smislu performansa. Jedan je UAC (Universal App Campaigns) gde je jedan od glavnih kanala za akviziciju korisnika upravo YouTube (pored Google Play-a, Google Search-a, i Google Display mreže), a drugi je saradnja sa YouTube kreatorima (influenserima) gde oni promovišu našu igru u okviru svojih kanala, a mi ih neretko podržavamo kroz našu igru ili naš YouTube kanal kako bismo povećali doseg tog videa ukoliko je kvalitetan sadržaj u pitanju.

Molimo vas da prihvatite sve kolačiće kako biste mogli da vidite ovaj sadržaj

Nastavivši dalje da objašnjava, naš sagovornik otkriva i da postoji poseban tim u Nordeusu koji se bavi izgradnjom navedenih YouTube kanala, kako on zapravo izgleda ili je ta uloga poverena nekom drugom odeljenju, Andrej nam otkriva da u Nordeusu postoji Community Management tim koji je zadužen za održavanje i izgradnju YouTube kanala Nordeusa uz veliku podršku Product Marketing tima i Marketing Art tima kako bi sve što kompanija objavljuje na kanalu bilo u skladu sa samim brendom, vrednostima i vizuelno privlačno krajnjim korisnicima.

“Mnogi timovi u okviru marketinga koriste ovaj kanal za različite vrste komunikacije, a neki od njih su performance marketing, brend sadržaji, stvaranje i održavanje Top Eleven zajednice”, otkrio nam je Kugonič. Govoreći o narednim i budućim planovima Nordeusa kada je reč o održavanju i izgradnji YouTube kanala, Andrej nam otkriva više detalja:

Planiramo da redovno postavljamo novi sadržaj na kanal kao što je to promocija novih feature-a iz igrica (npr. tutorijali), sadržaj koji ima za cilj da podrži razvoj i održavanje brenda kao što je to bio Meet The Managers serijal ili video sadržaj humorističkog karaktera sa Murinjom, i videi koji podržavaju velika marketing dešavanja u godini (Year in Review, April Fools Day) i mnogi drugi.

Na samom kraju, Andrej dodaje da YouTube često ubacuje nove funkcionalnosti i ono što je tim koji stoji iza Nordeusa zaista bitno jeste da testiraju te funkcionalnosti čim budu dostupne na tržištu jer ovaj tim uvek teži inovativnosti i prati najnovije trendove.

Na primeru pomenute kompanije, jasno se stavlja do znanja koliko je izgradnja i komunikacija na YouTube-u važna kako za već izgrađene game dev kompanije, tako i za manje studije koji tek ulaze u ovu sofisticiranu industriju. Otuda jedan od prioriteta svih marketing timova u ovoj industriji, bar kada govorimo o akviziciji novih igrača i korisnika, treba da bude ulaganje u produkciju video sadržaja.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Office Talks Podcast

Život na točkovima (Mladi Nomadi)

Kako izgleda putovanje od Srbije do Maroka i to u kombiju - kući? U 140. epizodi Office Talks podkadta svoju priču o nesvakidašnjoj avanturi sa nama su podelili Marko Banduka i Katarina Ćirković - Mladi Nomadi.

Internet marketing

Umetnica mora jesti kuvano: Pioniri osvojili prestižnu nagradu Grand Prix Balcannes

Agencija Pioniri iz Beograda je na ovogodišnjem Balcannes festivalu osvojila glavnu nagradu Grand Prix Balcannes sa projektom 'Konstrakta x Metalac – Umetnica mora jesti kuvano'.

Intervju

Nemanja Radosavljević: Već nakon treće godine, studenti RAF-a mogu pronaći posao u velikim tehnološkim kompanijama

Za sve one koji još uvek imaju dilemu oko upisa na IT studije, Netokracija nastavlja svoj vodič. Ovog puta donosimo vam razgovor s dr Nemanjom Radosavljevićem, prodekanom za nastavu na Računarskom fakultetu u Beogradu.

Propustili ste

Najava

Prvi Polkadot Day u Srbiji: Istražite Polkadot ‘blockchain’ ekosistem

Ovaj događaj u organizaciji MVP Workshop-a deo je Belgrade Blockchain Week-a i održaće se na Fakultetu organizacionih nauka 5. juna, sa početkom u 11 časova.

Sponzorisano

Deveto IT istraživanje plata i beneficija u Srbiji: Fenix otkriva najnovije trendove

Fenix se poslednjih 13 godina bavi Tech regrutacijom i svake godine za poslodavce iz tehnološkog sektora priprema detaljno istraživanje u okviru kojih sa njima deli informacije o platama, benefitima, bonusima, brzinom napredovanja, dobrovoljnim odlaskom i sl.

Intervju

Domaća kompanija započinje globalno širenje poslovanja – Vega IT otvara kancelarije u Njujorku

U vreme najavljene recesije, kada većina kompanija zamrzava investicije, domaća firma Vega IT ima drugačiju strategiju. Sa CEO-om i novim predsednikom za američko i azijsko-pacifičko tržište razgovaramo o diversifikaciji poslovanja i globalnim potezima koje ova kompanija sprema.

Office Talks Podcast

Gde programeri provode vreme? (Reddit, Twitter, GitHub)

Na kojim to kanalima i mrežama programeri provode slobodno vreme? Da li više koriste Reddit ili Twitter? Odgovor na ova pitanja potražili smo u 144. epizodi Office Talks podkasta.

Startapi i poslovanje

GapApp: Braća iz Srbije osmislila su platformu koja mesece pravnih poslova pretvara u minute!

GapApp je platforma koja omogućava pravnim i 'compliance' timovima da automatizuju i skaliraju svoje usluge, povećavajući produktivnost za čak 75 odsto.

Analiza

Predstavnici industrije otkrivaju nam kako inflacija utiče na rast plata u IT-ju

U jeku ekonomske krize naše sagovornike pitali smo kako se inflacija odrazila na visinu plate u IT-ju.