Nordeus ima 536.000 pretplatnika na YouTube-u i otkriva zašto je akvizicija korisnika na ovom video servisu važna

Nordeus ima 536.000 pretplatnika na YouTube-u i otkriva zašto je akvizicija korisnika na ovom video servisu važna

Koliko je zapravo YouTube važan za gejming kompanije u oblasti akvizicije novih korisnika, ali i zadržavanja starih i vernih pratilaca?

Odgovor na ovo pitanje je naizgled jednostavan – “naravno da je YouTube krucijalan kanal promocije novih igara i važan igrač u indirektnoj komunikaciji na relaciji kompanija – korisnik”. Ali, kako ovo ne bi ostao samo suvoparan odgovor bez detaljnijeg pokrića, potrudili smo se da na realnom primeru kompanije Nordeus, koja dosta ulaže u video sadržaj, saznamo detaljnije o ovoj temi.

Zapravo, ova kompanija ima dva važna YouTube kanala u čiji razvoj i izgradnju ulaže pažnju. Jedan je namenjen za promociju Nordeusa i prikaza rada u ovoj kompaniji, dok je drugi Top Eleven – Be a Football Manager koji broji čak 536.000 pretplatnika i koji je od svog osnivanja 2010. godine zabeležio 39,7 miliona pregleda ukupno.

Baš zato, kroz kraći razgovor sa Andrejom Kugoničem koji radi kao Marketing Lead u Nordeusu, detaljnije približavamo to zašto je za jednu game dev kompaniju ili studio bitno da ulaže u izgradnju jednog YouTube kanala, kao vida komunikacije sa svojim igračima kroz kreativan i relevantan video sadržaj.

Jaka zajednica se gradi na YouTube-u, zato iskoristite ukazanu šansu

YouTube se pretvorio u veliku platformu za gejmere i strimere zajedno sa Twitch-om. Doseg velikih gejming zajednica je najlakše postići na mediju koji je koncipiran kao YouTube i zasniva se na video sadržaju”, otkrio nam je Andrej već na početku.

Prema njegovim rečima, YouTube je odličan kanal konkretno za Nordeus i za građenje brenda, jer tim može vrlo lako da dosegne njihovu ključnu publiku ali čak i širi auditorijum, sa različitim brend aktivacijama koje prave kao što je to bio video sa Žoze Murinjom i različitim komičarima i poznatim ličnostima iz sfere fudbala. Poznato je još od ranije da je čuveni fudbalski stručnjak zaštitno lice ove popularne video igre.

Sve u svemu, naš sagovornik dodaje da je, nesumnjivo, YouTube odličan kanal za postizanje ciljeva u vezi sa izgradnjom brenda, performansom i građenjem zajednice gejmera i ljubitelja fudbala. Andrej posebno ističe da posedovanje sopstvenog YouTube kanala pomenutoj kompaniji pre svega pruža mogućnost da se jednostavnije dosegne relevantna publika i to bez plaćene reklame, već na organski način.

Na pitanje Netokracije koliko konkretno Nordeusu građenje jednog ovakvog kanala i ulaganje u kreiranje video sadržaja pomaže u akviziciji korisnika i postoje li neki konkretni primeri, Andrej nam otkriva sledeće:

Postoje dva glavna vida korišćenja YouTube-a za akviziciju korisnika u smislu performansa. Jedan je UAC (Universal App Campaigns) gde je jedan od glavnih kanala za akviziciju korisnika upravo YouTube (pored Google Play-a, Google Search-a, i Google Display mreže), a drugi je saradnja sa YouTube kreatorima (influenserima) gde oni promovišu našu igru u okviru svojih kanala, a mi ih neretko podržavamo kroz našu igru ili naš YouTube kanal kako bismo povećali doseg tog videa ukoliko je kvalitetan sadržaj u pitanju.

Molimo vas da prihvatite sve kolačiće kako biste mogli da vidite ovaj sadržaj

Nastavivši dalje da objašnjava, naš sagovornik otkriva i da postoji poseban tim u Nordeusu koji se bavi izgradnjom navedenih YouTube kanala, kako on zapravo izgleda ili je ta uloga poverena nekom drugom odeljenju, Andrej nam otkriva da u Nordeusu postoji Community Management tim koji je zadužen za održavanje i izgradnju YouTube kanala Nordeusa uz veliku podršku Product Marketing tima i Marketing Art tima kako bi sve što kompanija objavljuje na kanalu bilo u skladu sa samim brendom, vrednostima i vizuelno privlačno krajnjim korisnicima.

“Mnogi timovi u okviru marketinga koriste ovaj kanal za različite vrste komunikacije, a neki od njih su performance marketing, brend sadržaji, stvaranje i održavanje Top Eleven zajednice”, otkrio nam je Kugonič. Govoreći o narednim i budućim planovima Nordeusa kada je reč o održavanju i izgradnji YouTube kanala, Andrej nam otkriva više detalja:

Planiramo da redovno postavljamo novi sadržaj na kanal kao što je to promocija novih feature-a iz igrica (npr. tutorijali), sadržaj koji ima za cilj da podrži razvoj i održavanje brenda kao što je to bio Meet The Managers serijal ili video sadržaj humorističkog karaktera sa Murinjom, i videi koji podržavaju velika marketing dešavanja u godini (Year in Review, April Fools Day) i mnogi drugi.

Na samom kraju, Andrej dodaje da YouTube često ubacuje nove funkcionalnosti i ono što je tim koji stoji iza Nordeusa zaista bitno jeste da testiraju te funkcionalnosti čim budu dostupne na tržištu jer ovaj tim uvek teži inovativnosti i prati najnovije trendove.

Na primeru pomenute kompanije, jasno se stavlja do znanja koliko je izgradnja i komunikacija na YouTube-u važna kako za već izgrađene game dev kompanije, tako i za manje studije koji tek ulaze u ovu sofisticiranu industriju. Otuda jedan od prioriteta svih marketing timova u ovoj industriji, bar kada govorimo o akviziciji novih igrača i korisnika, treba da bude ulaganje u produkciju video sadržaja.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Karijere

Otvoren Mejkers lab konkurs: 25.000 učenika imaće pristup učionicama budućnosti!

Grupa za obrazovanje koju čine Nordeus Fondacija, Centar za promociju nauke, Dostignuća mladih u Srbiji i Inicijativa Digitalna Srbija, otvorila je konkurs za pokretanje Mejkers lab učionica u srednjim školama širom Srbije.

Intervju

Miloš Čučulović iz Srbije direktor je u švajcarskom MDPI-u sa više od 6.500 zaposlenih širom sveta

U švajcarskoj kompaniji koja je jedan od lidera u naučnom izdavaštvu, razvija najsavremenije alate zasnovane na generativnoj veštačkoj inteligenciji. A kako je izgledao njegov karijerni put? Pročitajte u intervjuu koji je pred vama!

Office Talks Podcast

Besplatna pravna dokumenta za sve startape

U 194. epizodi Office Talks podkasta razgovarali smo o 'Open Source Documentation' projektu koji je proizašao iz Tenderly Garaže a koji je namenjen da pomogne startapima kada je reč o pravnim dokumentima.

Propustili ste

Intervju

Miloš Čučulović iz Srbije direktor je u švajcarskom MDPI-u sa više od 6.500 zaposlenih širom sveta

U švajcarskoj kompaniji koja je jedan od lidera u naučnom izdavaštvu, razvija najsavremenije alate zasnovane na generativnoj veštačkoj inteligenciji. A kako je izgledao njegov karijerni put? Pročitajte u intervjuu koji je pred vama!

Office Talks Podcast

Besplatna pravna dokumenta za sve startape

U 194. epizodi Office Talks podkasta razgovarali smo o 'Open Source Documentation' projektu koji je proizašao iz Tenderly Garaže a koji je namenjen da pomogne startapima kada je reč o pravnim dokumentima.

Startapi i poslovanje

Native Teams: Kako doći do i na šta potrošiti €6,3 miliona investicije?

Kompanija Native Teams, koja je zakonski poslodavac za frilensere, podigla je višemilionsku investiciju od grupe fondova. Evo u šta će uložiti dobijen novac.

Izveštaj

Domaće softverske kompanije mogu da spasu srpsku privredu, ako im se pruži šansa

Dok IT industrija inovira, tradicionalne privredne grane tapkaju u mestu, jedan je od zaključaka Foruma naprednih tehnologija održanog 12. i 13. juna u Nišu.

Gaming

Potpuno nova Tetris video igra napravljena je u Srbiji

Beogradski studio za razvoj video igara Playstudios Europe, objavio je igru Tetris Block Puzzle namenjenu za igranje na mobilnim telefonima.

Startapi i poslovanje

ICT Hub: Osmislite najbolje rešenje za inovacije u pravosuđu i osvojite vredne nagrade

ICT Hub je lansirao novi projekat 'Inovacije u Pravosuđu' koji ima za cilj da unapredi pristup pravdi za osetljive i marginalizovane grupe u Srbiji kroz razvoj inovativnih digitalnih alata.