Nordeus ima 536.000 pretplatnika na YouTube-u i otkriva zašto je akvizicija korisnika na ovom video servisu važna

Nordeus ima 536.000 pretplatnika na YouTube-u i otkriva zašto je akvizicija korisnika na ovom video servisu važna

Koliko je zapravo YouTube važan za gejming kompanije u oblasti akvizicije novih korisnika, ali i zadržavanja starih i vernih pratilaca?

Odgovor na ovo pitanje je naizgled jednostavan – “naravno da je YouTube krucijalan kanal promocije novih igara i važan igrač u indirektnoj komunikaciji na relaciji kompanija – korisnik”. Ali, kako ovo ne bi ostao samo suvoparan odgovor bez detaljnijeg pokrića, potrudili smo se da na realnom primeru kompanije Nordeus, koja dosta ulaže u video sadržaj, saznamo detaljnije o ovoj temi.

Zapravo, ova kompanija ima dva važna YouTube kanala u čiji razvoj i izgradnju ulaže pažnju. Jedan je namenjen za promociju Nordeusa i prikaza rada u ovoj kompaniji, dok je drugi Top Eleven – Be a Football Manager koji broji čak 536.000 pretplatnika i koji je od svog osnivanja 2010. godine zabeležio 39,7 miliona pregleda ukupno.

Baš zato, kroz kraći razgovor sa Andrejom Kugoničem koji radi kao Marketing Lead u Nordeusu, detaljnije približavamo to zašto je za jednu game dev kompaniju ili studio bitno da ulaže u izgradnju jednog YouTube kanala, kao vida komunikacije sa svojim igračima kroz kreativan i relevantan video sadržaj.

Jaka zajednica se gradi na YouTube-u, zato iskoristite ukazanu šansu

YouTube se pretvorio u veliku platformu za gejmere i strimere zajedno sa Twitch-om. Doseg velikih gejming zajednica je najlakše postići na mediju koji je koncipiran kao YouTube i zasniva se na video sadržaju”, otkrio nam je Andrej već na početku.

Prema njegovim rečima, YouTube je odličan kanal konkretno za Nordeus i za građenje brenda, jer tim može vrlo lako da dosegne njihovu ključnu publiku ali čak i širi auditorijum, sa različitim brend aktivacijama koje prave kao što je to bio video sa Žoze Murinjom i različitim komičarima i poznatim ličnostima iz sfere fudbala. Poznato je još od ranije da je čuveni fudbalski stručnjak zaštitno lice ove popularne video igre.

Sve u svemu, naš sagovornik dodaje da je, nesumnjivo, YouTube odličan kanal za postizanje ciljeva u vezi sa izgradnjom brenda, performansom i građenjem zajednice gejmera i ljubitelja fudbala. Andrej posebno ističe da posedovanje sopstvenog YouTube kanala pomenutoj kompaniji pre svega pruža mogućnost da se jednostavnije dosegne relevantna publika i to bez plaćene reklame, već na organski način.

Na pitanje Netokracije koliko konkretno Nordeusu građenje jednog ovakvog kanala i ulaganje u kreiranje video sadržaja pomaže u akviziciji korisnika i postoje li neki konkretni primeri, Andrej nam otkriva sledeće:

Postoje dva glavna vida korišćenja YouTube-a za akviziciju korisnika u smislu performansa. Jedan je UAC (Universal App Campaigns) gde je jedan od glavnih kanala za akviziciju korisnika upravo YouTube (pored Google Play-a, Google Search-a, i Google Display mreže), a drugi je saradnja sa YouTube kreatorima (influenserima) gde oni promovišu našu igru u okviru svojih kanala, a mi ih neretko podržavamo kroz našu igru ili naš YouTube kanal kako bismo povećali doseg tog videa ukoliko je kvalitetan sadržaj u pitanju.

Nastavivši dalje da objašnjava, naš sagovornik otkriva i da postoji poseban tim u Nordeusu koji se bavi izgradnjom navedenih YouTube kanala, kako on zapravo izgleda ili je ta uloga poverena nekom drugom odeljenju, Andrej nam otkriva da u Nordeusu postoji Community Management tim koji je zadužen za održavanje i izgradnju YouTube kanala Nordeusa uz veliku podršku Product Marketing tima i Marketing Art tima kako bi sve što kompanija objavljuje na kanalu bilo u skladu sa samim brendom, vrednostima i vizuelno privlačno krajnjim korisnicima.

“Mnogi timovi u okviru marketinga koriste ovaj kanal za različite vrste komunikacije, a neki od njih su performance marketing, brend sadržaji, stvaranje i održavanje Top Eleven zajednice”, otkrio nam je Kugonič. Govoreći o narednim i budućim planovima Nordeusa kada je reč o održavanju i izgradnji YouTube kanala, Andrej nam otkriva više detalja:

Planiramo da redovno postavljamo novi sadržaj na kanal kao što je to promocija novih feature-a iz igrica (npr. tutorijali), sadržaj koji ima za cilj da podrži razvoj i održavanje brenda kao što je to bio Meet The Managers serijal ili video sadržaj humorističkog karaktera sa Murinjom, i videi koji podržavaju velika marketing dešavanja u godini (Year in Review, April Fools Day) i mnogi drugi.

Na samom kraju, Andrej dodaje da YouTube često ubacuje nove funkcionalnosti i ono što je tim koji stoji iza Nordeusa zaista bitno jeste da testiraju te funkcionalnosti čim budu dostupne na tržištu jer ovaj tim uvek teži inovativnosti i prati najnovije trendove.

Na primeru pomenute kompanije, jasno se stavlja do znanja koliko je izgradnja i komunikacija na YouTube-u važna kako za već izgrađene game dev kompanije, tako i za manje studije koji tek ulaze u ovu sofisticiranu industriju. Otuda jedan od prioriteta svih marketing timova u ovoj industriji, bar kada govorimo o akviziciji novih igrača i korisnika, treba da bude ulaganje u produkciju video sadržaja.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Plaćali ste CarGo putem PayPala? NBS će vam poslati sporazum o priznanju krivice

Zatekla vas je koverta i u prvi mah ne verujete šta čitate. Bez panike, uz sporazumno priznanje krivice ne plaćate nikakvu kaznu.

Ekskluzivno

NCR otvorio novu zgradu : 30.000 m² najsavremenijeg tehnološkog kampusa u Beogradu vrednog $100 miliona

Donosimo vam ekskluzivne fotografije novog NCR tehnološkog kampusa koji je danas otvoren u prestonici, a u kojem će uskoro raditi više od 5.000 zaposlenih.

Startapi i poslovanje

Continentalovih četiri godine u Srbiji – direktor Saša Ćoringa o IT zajednici, subvencijama i daljem rastu

Prvi put od dolaska nemačkog Continentala u Novi Sad, razgovaramo o zapošljavanju i prilikama za razvoj visokostručnog kadra, proizvodima na kojima rade domaći inženjeri, kao i o daljim planovima kompanije za razvoj poslovanja u Srbiji.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

N26 već prisutan kroz lokalnu kancelariju – od usluga na srpskom tržištu ipak ništa

Iako N26 aktivno širi svoj razvojni tim u Beogradu, proizvodi i usluge ove kompanije za sada ostaju van domašaja korisnika u Srbiji.

E-commerce

Berlinski N26 najavio otvaranje kancelarije u Beogradu – nakon novih $900 miliona investicije

Jedna od najpopularnijih mobilnih banaka najavila je ulazak na srpsko tržište i otvaranje beogradske kancelarije.

Startapi i poslovanje

Domaći Orgnostic osigurao $5M investicije za dalje unapređenje svog alata za HR analitiku

Orgnostic je alat za analitiku i dijagnostiku koji HR-ovima i menadžerima omogućava da na jednostavan način započnu donošenje odluka o zaposlenima koje se temelje na brojkama vezanim uz ljudski kapital.

Tehnologija

Može li pravni sukob između kompanija Apple i Epic Games da promeni AppStore kakav danas poznajemo?

U avgustu prošle godine između kompanija Apple i Epic Games izbio je pravni spor u vezi sa naplatom naknada za kupovinu unutar igara. Ovaj sudski proces koji je ove godine pravično dobio Epic games, mogao bi da promeni budućnost funkcionisanja AppStore prodavnice.

Startapi i poslovanje

Zakazana javna rasprava povodom predloga Strategije razvoja startap ekosistema Republike Srbije za period od 2021. do 2025. godine

Gotovo istovremeno sa javnom raspravom o predlogu Strategije razvoja startap ekosistema Republike Srbije za period od 2021. do 2025. godine održaće se i javna rasprava povodom Nacrta zakona o inovacionoj delatnosti.