Nordeus ima 536.000 pretplatnika na YouTube-u i otkriva zašto je akvizicija korisnika na ovom video servisu važna

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

Nordeus ima 536.000 pretplatnika na YouTube-u i otkriva zašto je akvizicija korisnika na ovom video servisu važna

Koliko je zapravo YouTube važan za gejming kompanije u oblasti akvizicije novih korisnika, ali i zadržavanja starih i vernih pratilaca?

Odgovor na ovo pitanje je naizgled jednostavan – “naravno da je YouTube krucijalan kanal promocije novih igara i važan igrač u indirektnoj komunikaciji na relaciji kompanija – korisnik”. Ali, kako ovo ne bi ostao samo suvoparan odgovor bez detaljnijeg pokrića, potrudili smo se da na realnom primeru kompanije Nordeus, koja dosta ulaže u video sadržaj, saznamo detaljnije o ovoj temi.

Zapravo, ova kompanija ima dva važna YouTube kanala u čiji razvoj i izgradnju ulaže pažnju. Jedan je namenjen za promociju Nordeusa i prikaza rada u ovoj kompaniji, dok je drugi Top Eleven – Be a Football Manager koji broji čak 536.000 pretplatnika i koji je od svog osnivanja 2010. godine zabeležio 39,7 miliona pregleda ukupno.

Baš zato, kroz kraći razgovor sa Andrejom Kugoničem koji radi kao Marketing Lead u Nordeusu, detaljnije približavamo to zašto je za jednu game dev kompaniju ili studio bitno da ulaže u izgradnju jednog YouTube kanala, kao vida komunikacije sa svojim igračima kroz kreativan i relevantan video sadržaj.

Jaka zajednica se gradi na YouTube-u, zato iskoristite ukazanu šansu

YouTube se pretvorio u veliku platformu za gejmere i strimere zajedno sa Twitch-om. Doseg velikih gejming zajednica je najlakše postići na mediju koji je koncipiran kao YouTube i zasniva se na video sadržaju”, otkrio nam je Andrej već na početku.

Prema njegovim rečima, YouTube je odličan kanal konkretno za Nordeus i za građenje brenda, jer tim može vrlo lako da dosegne njihovu ključnu publiku ali čak i širi auditorijum, sa različitim brend aktivacijama koje prave kao što je to bio video sa Žoze Murinjom i različitim komičarima i poznatim ličnostima iz sfere fudbala. Poznato je još od ranije da je čuveni fudbalski stručnjak zaštitno lice ove popularne video igre.

Sve u svemu, naš sagovornik dodaje da je, nesumnjivo, YouTube odličan kanal za postizanje ciljeva u vezi sa izgradnjom brenda, performansom i građenjem zajednice gejmera i ljubitelja fudbala. Andrej posebno ističe da posedovanje sopstvenog YouTube kanala pomenutoj kompaniji pre svega pruža mogućnost da se jednostavnije dosegne relevantna publika i to bez plaćene reklame, već na organski način.

Na pitanje Netokracije koliko konkretno Nordeusu građenje jednog ovakvog kanala i ulaganje u kreiranje video sadržaja pomaže u akviziciji korisnika i postoje li neki konkretni primeri, Andrej nam otkriva sledeće:

Postoje dva glavna vida korišćenja YouTube-a za akviziciju korisnika u smislu performansa. Jedan je UAC (Universal App Campaigns) gde je jedan od glavnih kanala za akviziciju korisnika upravo YouTube (pored Google Play-a, Google Search-a, i Google Display mreže), a drugi je saradnja sa YouTube kreatorima (influenserima) gde oni promovišu našu igru u okviru svojih kanala, a mi ih neretko podržavamo kroz našu igru ili naš YouTube kanal kako bismo povećali doseg tog videa ukoliko je kvalitetan sadržaj u pitanju.

Nastavivši dalje da objašnjava, naš sagovornik otkriva i da postoji poseban tim u Nordeusu koji se bavi izgradnjom navedenih YouTube kanala, kako on zapravo izgleda ili je ta uloga poverena nekom drugom odeljenju, Andrej nam otkriva da u Nordeusu postoji Community Management tim koji je zadužen za održavanje i izgradnju YouTube kanala Nordeusa uz veliku podršku Product Marketing tima i Marketing Art tima kako bi sve što kompanija objavljuje na kanalu bilo u skladu sa samim brendom, vrednostima i vizuelno privlačno krajnjim korisnicima.

“Mnogi timovi u okviru marketinga koriste ovaj kanal za različite vrste komunikacije, a neki od njih su performance marketing, brend sadržaji, stvaranje i održavanje Top Eleven zajednice”, otkrio nam je Kugonič. Govoreći o narednim i budućim planovima Nordeusa kada je reč o održavanju i izgradnji YouTube kanala, Andrej nam otkriva više detalja:

Planiramo da redovno postavljamo novi sadržaj na kanal kao što je to promocija novih feature-a iz igrica (npr. tutorijali), sadržaj koji ima za cilj da podrži razvoj i održavanje brenda kao što je to bio Meet The Managers serijal ili video sadržaj humorističkog karaktera sa Murinjom, i videi koji podržavaju velika marketing dešavanja u godini (Year in Review, April Fools Day) i mnogi drugi.

Na samom kraju, Andrej dodaje da YouTube često ubacuje nove funkcionalnosti i ono što je tim koji stoji iza Nordeusa zaista bitno jeste da testiraju te funkcionalnosti čim budu dostupne na tržištu jer ovaj tim uvek teži inovativnosti i prati najnovije trendove.

Na primeru pomenute kompanije, jasno se stavlja do znanja koliko je izgradnja i komunikacija na YouTube-u važna kako za već izgrađene game dev kompanije, tako i za manje studije koji tek ulaze u ovu sofisticiranu industriju. Otuda jedan od prioriteta svih marketing timova u ovoj industriji, bar kada govorimo o akviziciji novih igrača i korisnika, treba da bude ulaganje u produkciju video sadržaja.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Institut BioSens otvorio novi poziv za akcelerator namenjen IT i poljoprivrednim startapima

Institut BioSens pozvao je inovativne startape iz IT i poljoprivrednog sektora da učestvuju u trećem izdanju akceleratora i na taj način nastavlja dobru praksu pružanja podrške inovativnim preduzetnicima u razvoju ideja koje će doprineti digitalnoj transformaciji poljoprivrede.

Gaming

Wargaming Forge: Novi edukativni program o kreiranju globalnih video igra – uz potencijalno zaposlenje

Industrija razvoja video igara jeste zanimljiva, ali u isto vreme kompleksna stvar. Potencijale talenata koji tu istu industriju grade, prepoznala je kompanija Wargaming koja je pored kancelarija u Beogradu, otvorila i 'Forge' program prakse, sa čijom smo programskom menadžerkom razgovarali.

Startapi i poslovanje

Srpski NOVELIC prodao 54% udela indijskoj kompaniji Sona za 40,5 miliona evra

Indijska kompanija Sona Comstar potvrdila je kupovinu 54% udela u kapitalu za €40,5 miliona srpske kompanije Novelic, osnovane 2012. godine. Ova domaća kompanija razvija radarske senzore bazirane na milimetarskim talasima za auto, IoT i robotsku industriju.

Propustili ste

Office Talks Podcast

Povratak DaFED-a (Danilo Novaković i Stanislava Stojanović Novoselac)

U 128. epizodi Office Talks podkasta imali smo priliku da ugostimo Danila Novakovića i Stanislavu Stojanović Novoselac, osnivače i idejne tvorce DaFED meetupa namenjenih kreativcima i ljudima iz IT industrije.

Upoznajte poslodavce

Zašto je EY akvizirao Zilker – IT kompaniju sa velikom kancelarijom u Beogradu?

U trci zvanoj digitalna transformacija ne učestvuju više samo IT kompanije i agencije. Njima su se priključile i konsultantske kuće, pri čemu je jedna od najpoznatijih još 2020. godine akvizirala IT kompaniju sa značajnim razvojnim odeljenjem u srpskoj prestonici.

Startapi i poslovanje

Katapult akcelerator: Do €300.000 za najbolje domaće startape

Katapult akcelerator nudi obuku i intenzivno mentorstvo u tromesečnom trajanju od 8-16 sati nedeljno, kao i šansu za nepovratno sufinansiranje do 300.000 evra. U program je uključeno oko 40 domaćih i stranih mentora, a o tome koje sve uslove startapi treba da ispune kako bi postali deo programa, razgovarali smo sa Majom Anđelković, inicijatorkom projekta.

Startapi i poslovanje

NTP Beograd otvorio prijave za lokalno AIM Startup 2023 takmičenje – pobedniku sledi put u UAE

Startapi iz Srbije i ove godine imaju priliku da se predstave globalnoj publici i investitorima na međunarodnom investicionom skupu i startap takmičenju AIM 2023 u UAE, od 8. do 10. maja u Abu Dabiju. 

Internet marketing

Da li će digitalni marketing preživeti novu eru privatnosti?

Zbog potrebe da se istaknu u moru konkurencije, brendovi će morati ozbiljno da se posvete kreiranju kvalitetnog, relevantnog i kreativnog sadržaja.

Kultura 2.0

Vlada Srbije ulaže €52 miliona u izgradnju novog centra za kreativne industrije

Obeležen početak radova na rekonstrukciji nekadašnje zgrade Ložionice u kreativno-inovativni multifunkcionalni centar.