Mikro influenseri budućnost su uspešne saradnje sa brendovima - zato krenite već danas!

Mikro influenseri su budućnost uspešne saradnje sa brendovima – zato krenite već danas!

Prostorije ICT Hub-a ugostile su u utorak četvrto izdanje Netokracijine Ladies of New Business konferencije. O tome kako 'influence marketing' može pomoći biznisima i oblikovati razvojni put nove generacije preduzetnica, govorile su uspešne žene iz digitalnih i kreativnih industrija. One su podelile svoje stavove o tome kako najbolje koristiti digitalne kanale za plasiranje proizvoda i unaprediti saradnju sa influenserima.

Priliku da otvori prolećni Ladies (koji je, doduše, održan po snežnom vremenu), imala je Sandra Vojnović, član IO UniCredit banke, koja je najpre istakla kako ova banka ima za cilj da podrži žene preduzetnice. Prema poslednjim istraživanjima koje je Sandra iznela, brojke pokazuju da je 42% žena u svetu izvan finansijskog sistema, te da žene nisu sklone riziku za uzimanje kredita. Namera UniCredit Banke jeste da pomogne u smanjenju ovog procenta.

Kako smo podređeni položaju žena u našoj grupaciji, mi smo već razvili jedan proizvod koji ima konsultativni karakter i omogućava dodatne edukacije. Zanimljivo je da je više od 60% žena prisutno u bankarskom sistemu, a sam trend je rastući, pa smo ponosni na to da je na rukovodećim pozicijama više od 40% žena.

Prvo predavanje održala je Ivana Radovanović, idejni tvorac sajta Mogu Ja To Sama i istoimenog YouTube kanala koj broji preko 140.000 pretplatnika. Od rada na televiziji, pa sve do škole za marketing, Ivana je prikupljala poslovno iskustvo i koristila svoju kreativnu prirodu ne bi li je na kraju upotrebila da započne svoj biznis.

Tamara Milić
Ivana Radovanović otkrila je sa kojim se izazovima suočavala prilikom pokretanja sajta i YouTube kanala Mogu Ja To Sama, a koji su oblikovali njen biznis.

Da ipak treba rizikovati, biti uporan i slediti svoje planove, ona je pokazala na primeru pomenutog sajta i YouTube kanala koji je vremenom prerastao u ozbiljan posao, beležeći sve veći broj poseta. Iako je imala biznis plan i već razrađenu ideju, nije sve teklo glatko poput plana za pisanje – ali su se ovi problemi rešavali u hodu.

Izgradnja poverenja = kvalitetna komunikacija

Radovanović je, između ostalog, sa publikom podelila svoje iskustvo kada je reč o saradnji sa brendovima, ocenivši da je veoma važno da se ljudima putem digitalnih kanala predstavite onakvi kakvi jeste, da budete svoji i originalni – posebno kada se radi o sadržaju edukatvnog karaktera putem kog se prenosi znanje. Ipak, koliko je krucijalno biti strpljiv u ovakvoj vrsti posla, ali u isto vreme i promišljen Ivana ističe:

Kada smo počeli da gubimo nadu o napretku sajta, tada nam se javio prvi oglašivač – što je samo jedan od dokaza da treba biti strpljiv i uporan. Nemojte birati svaki brend po svaku cenu, birajte koga predstavljate svojoj publici. Najbolja saradnja je saradnja sa onim brendovima koji vam dozvoljavaju da vi budete svoji i originalni, te da na svoj način objasnite uslugu ili proizvod koji predstavljate.

Sa srpsko-finskim startapom Fragrance By Me, upoznali smo se još u aprilu mesecu 2016. godine, a na jučerašnjem događaju svi prisutni su imali priliku da poslušaju Outi Mariu Pietilanaho, osnivačicu ovog startapa, koja je pričala o tome na koji način iskoristiti influens marketing u cilju osnaživanja sopstvenog biznisa. Na početku svog izlaganja, Outi je objasnila da Fragrance By Me predstavlja e-commerce rešenje koje nudi custom made parfeme za korisnike.

Tamara Milić
Specijalno za Netokracijinu publiku, Fragrance By Me obezbedio je 20% popusta na svoje proizvode uz promo kod „LadiesRock“

Kao primarni marketinški kanal, ali i kanal za komunikaciju sa korisnicima, ovaj startap koristi influensere – bilo da je u pitanju oblast kozmetike, mode ili pak druga oblast:

Uz influenser marketing dobijate priliku da velikom broju ljudi iz profilisane oblasti kao što je naša, predstavite proizvod ili uslugu koju nudite, ali isto tako sa tim ljudima sa kojima sarađujete u ovom procesu oglašavanja morate da izgradite određeno poverenje, potrebno je razmisliti i odlučiti putem kog kanala se obraćate i kog tačno influensera možete angažovati za taj proces.

Još jedna od prednosti ovog vida marketinga jeste i mogućnost oglašavanja sa manjim budžetima. Ipak, problem sa kojima se na početku suočio ovaj startap jeste i problem komunikacije i saradnje sa tradicionalnim marketarima, te su se ubrzo okrenuli ka influenserima. Međutim, ova saradnja često može da dovede i do neplaniranih prepreka u komunikaciji, a Outi savetuje na koji način iste i izbeći:

Potrebno je da u startu postavite svoje ciljeve oglašavanja, da pristupite influenserima kao da pristupate korisnicima, te da razumete njihov personalitet, interesovanja, poentu. Probajte da komunicirate sa njima i da se bolje povežete, da im objasnite tačno šta je vaš proizvod i kome bi mogao da bude zanimljiv, kako on zapravo radi i slično.

L’Oreal – pozitivan primer upotrebe tradicionalnog i modernog marketinga

O značaju edukacije i prvim koracima u preduzetnišvtu od malih nogu, pričala je Anđelka Janković iz organizacije Inspiring Girls Srbija, koja ima za cilj da inspiriše i pruži podršku devojčicama da jednog dana krenu putem svog biznisa. Sama kampanja je lansirana 2013. godine, a do sada je preko 250.000 devojčica obuhvaćeno ovim projektom. Govoreći o tome kako je zamišljena i koji je cilj ove kampanje, Anđelka napominje:

Prema poslednjim podacima 50% mladih žena smatra da nema dovoljno pozitivnih uzora u javnoj sferi, a mi upravo želimo da utičemo na njih kako bi se ta slika promenila. Veliki broj njih zapravo više sazna i istraži uglavnom o muškim poslovima. Cilj nam je, između ostalog, da inspirišemo devojčice da budu sve što one požele ako su vredne, ako vole da rade i znaju šta žele da postignu, kako tokom školovanja, tako i kasnije na poslovnom planu.

Tamara Milić
Uprkos snežnom početku proleća, više od 130 učesnica posetilo je sada već tradicionalni martovski Ladies of New Business.

Nakon Outinog izlaganja usledila je panel diskusija sa glavnim fokusom na temu kako brendovi i influenseri mogu da ostvare bolju saradnju. Na pitanja moderatorke Ive Čuljak odgovarali su Đorđe Jovanović (Digital marketing menadžer L’Oreala za Adriatic region), zatim Dina Rudić (Executive Grupa), Nataša Jovanović (direktorka Odeljenja identiteta i komunikacija UniCredit banke), i Tamara Ćosić (osnivačica sajta Lepa svaki dan).

Na Ivino pitanje koje se odnosilo na to u kojoj meri L’Oreal Grupa kao kompanija koja uspešno posluje koristeći tradicionalni sektor marketinga, danas koristi influenser marketing, Đorđe kaže da je ova vrsta oglašavanja potpuni game changer u odnosu na nešto što smo navikli do sada:

Na primer, influenseri u svetu su 13 puta jači od najpoznatijih holivudskih glumaca. Tako tradicionalne kompanije danas koriste holivudske zvezde, ali kada angažujemo influensere ostvarujemo veći uticaj jer mlađe generacije mnogo više veruju njima. Kompanije koje ne koriste influenser marketing moraju da počnu to da rade jer će doći u poziciju da o njihovim proizvodima ne govori niko.

Tamara Milić
Panel diskusijom želeli smo da demistifikujemo kako izgleda uspešna saradnja između brendova i influensera.

Gledano iz ugla agencije, Dina ocenjuje da klijenti sa kojima Executive Group sarađuje prate sve što se dešava i koji su trendovi na tržištu, te da samim tim veoma dobro poznaju šta znači influenser marketing. Na primeru bankarskog sektora, Nataša je rekla da ovoj industriji nije lako da se približi mladima, te da je potrebna velika doza interesovanja sa njihove strane – dok je sama banka svakako okrenuta ovoj vrsti oglašavanja i da je već imala određene kampanje.

Razumevanje sa klijentom, pa sve ostalo

Kako je krenula sa realizacijom svoje ideje koja je kasnije prerasla u biznis, govorila je Tamara Ćosić, koja je publici otkrila kako je prethodni posao nije ispunjavao, te da je osnivanjem svog bloga i YouTube kanala dobila šansu da pokaže svoju punu kreativnost:

Ja sam relativno mlad bloger i sam posao se nekako brzo razvio. Kada sam krenula sve to da radim, nije mi bila ideja da zarađujem, već sam imala ideju da sa publikom podelim rešenja za moje probleme, a tako sam i objedinila tehničke i one stvari koje volim. Što se tiče saradnje sa brendovima, mora da se kaže da na deset ponuda sigurno odbijem tri ili četiri, jer pre svega ne treba ugroziti svoju etiku zato što se neki brendovi ne uklapaju u moje interesovanje i sam blog.

Tamara Milić
Nataša Jovanović i Tamara Ćosić govorile su o saradnji na relaciji brend – influenser.

Pred sam kraj panela, svi govornici su se u velikoj meri složili da budućnost influenser marketinga vide u novim i stabilnim partnerstvima influensera i određenih brendova, zatim u plasiranju kvalitetnijeg sadržaja za manji broj klijenata – sa krajnjim zaključkom da je potrebno realizovati ideje koje će influenseri da podrže, uz prepoznavanje kvaliteta i potencijala koje kompanija predstavlja sa svojim proizvodom.

Za zatvaranje četvrte po redu Ladies of New Business konferencije bila je zaslužna Ana Janković aka Ana2cats koja dala nekoliko saveta kada je reč o pomenutom kanalu marketinga i ujedno glavnoj temi ovog događaja. Prema njenim rečima, svet influensera je kod nas veoma nov i nema previše ljudi koji su za tu temu stručni.

Tamara Milić
Ana Janković aka Ana2cats jedna je od najpopularnijih domaćih YouTuberki koja se bavi šminkom i kozmetikom, a koja je publiku upoznala sa dobrim primerima najboljih kampanja.

„Prvo što brendovi treba da uzmu u obzir jeste šta tačno određeni bloger radi, na koji način to radi. Potrebno je u startu saradnje uspostaviti razumevanje i poverenje, da klijent tačno kaže šta želi od vas i šta mu se konkretno dopada u vašem poslu, samo tako mogu da se izbegnu veliki problemi koje sigurno niko ne želi“, zaključila je na kraju Ana.

Ne zaboravite! Netokracija Srbija i Fragrance By Me obezbedili su 20% popusta za kupovinu personalizovanog parfema uz upotrebu promo koda „LadiesRock“.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Kako paušalci mogu pristupiti svom eSandučetu i poreskom rešenju za 2020. godinu?

Januar 2020. za preduzetnike paušalce doneo je još jednu novost – rešenje o porezu direktno u njihovo eSanduče. Međutim, sudeći po reakcijama preduzetnika, taj proces nije jednostavan kao što izgleda. O tome šta vam je sve potrebno kako biste pristupili rešenju o prispelim obavezama analiziramo u nastavku teksta.

Kultura 2.0

Predstavljamo rezultate istraživanja: Koliko srpske IT-jevce košta sedenje za računarom?

Rezultati naše online ankete u kojoj je učestvovalo ravno 700 profesionalaca koji rade u srpskom IT sektoru potvrđuju da dugo sedenje za računarom i savremen stil života ostavljaju posledice po zdravlje. Fokus ankete bio je na ispitivanju uticaja na koštano-mišićni sistem i prikupljanju informacija o najzastupljenijim načinima lečenja, prosečnim troškovima koje lečenje iziskuje, kao i o prevenciji u vidu fizičke aktivnosti.

Kultura 2.0

Da li je vaša AliExpress porudžbina bezbedna od korona virusa?

Sve oči svetske javnosti okrenute su ka Kini koja se, u ovom trenutku, bori sa širenjem smrtonosnog korona virusa. I dok čekamo da saznamo da li postoji rešenje za ovaj ozbiljan globalni zdravstveni problem, zapitali smo se - da li virus koji je par hiljada kilometara daleko može da se prenese i robom sa AliExpress-a?

Propustili ste

Mobilno

Da li ste i dalje spremni da za telefon platite 1.000 evra – kada sličan možete naći za duplo manje novca?

Pre nekoliko meseci, svoj telefon star pet godina, zamenio sam novim, prošlogodišnjim modelom. I dok sam tražio adekvatnu zamenu, prvi put sam se zapitao ima li uopšte razlike između današnjih 'flagship' uređaja i da li nas velike kompanije danas više privlače primamljivim reklamama nego inovacijama koje su nam zaista potrebne.

Kultura 2.0

4 poslovne lekcije koje sam naučio iz druge sezone Narcos Mexico

Oni su trgovci narkoticima, nemaju visoko obrazovanje i fensi MBA programe u svojim CV-jevima. Prodaju 'bijelo' za život, odrasli su na ulicama, nemaju stvarni dodir sa poslovnim svijetom i njegovim trendovim. Ili to samo tako izgleda?

Startapi i poslovanje

Nakon 10 godina u advertajzingu odlučili su da pokrenu restoran u Beogradu – zašto?

Tehnologija i hrana danas su nerazdvojni - kao meso i kiseli kupus. U priči koja sledi, otkrivamo kako je jedna beogradska agencija završila u food-tech vodama i upoznajemo vas sa novim konceptom restorana koji preti da u potpunosti promeni ovu industriju.

Kultura 2.0

Predstavljamo rezultate istraživanja: Koliko srpske IT-jevce košta sedenje za računarom?

Rezultati naše online ankete u kojoj je učestvovalo ravno 700 profesionalaca koji rade u srpskom IT sektoru potvrđuju da dugo sedenje za računarom i savremen stil života ostavljaju posledice po zdravlje. Fokus ankete bio je na ispitivanju uticaja na koštano-mišićni sistem i prikupljanju informacija o najzastupljenijim načinima lečenja, prosečnim troškovima koje lečenje iziskuje, kao i o prevenciji u vidu fizičke aktivnosti.

Tehnologija

Zašto je AI za nas i dalje kao tinejdžerski seks?

U misiji da demistifikujemo AI i konačno isteramo na čistac realne probleme i obesmislimo sav taj AI 'hype' organizujemo prvi internacionalni Brain Summit. Do tada, koje predrasude u vezi veštačke inteligencije vi imate?

Startapi i poslovanje

Beogradski Workpuls analizira efikasnost zaposlenih za preko 1.000 klijenata širom sveta

U trenutku kada se u mnogim kompanijama javlja dodatna potreba za optimizacijom radnih procesa i povećanjem efikasnosti, nameće se i potreba za savremenim alatima koji im u tome mogu pomoći. Jedan od njih je i Workpuls.