
Srpsko-finski Fragrance By Me želi da ‘uzdrma’ 45 milijardi dolara vrednu industriju parfema
Poznati brendovi kao što su Chanel, Burberry i drugi danas dominiraju industrijom parfema i mirisa za koju prognoze kažu da će u 2018. godini vredeti 45 milijardi dolara. Ipak, sve je više onih kupaca koji žele personalizovano iskustvo - koji ne žele da mirišu kao Džej Lo ili Bijonse. Srpsko-finski Fragrance By Me razvija e-commerce rešenje koje nudi 'custom made' proizvod (od mirisa do bočice), a tim je samo nedavno primio investiciju od StartLabs fonda.

Da li ste znali da se tokom poslednjih 50 godina industrija parfema i nije značajno promenila – govorimo o tržištu koje će za svega nekoliko godina vredeti 45 milijardi dolara. Korisnici danas pred sobom imaju široku paletu različitih mirisa, ali gotovo svi do jednog vezuju se za poznate ličnosti i njihove signature linije koje ostavljaju malo mesta za unikatnost. Jer ne žele svi da mirišu kao poznata pevačica ili glumica.
Kupci svesniji svojih potreba
Srpsko-finski startap Fragrance By Me smatra da ima odgovor na ovaj problem, a on stiže u vidu e-commerce platforme koja korisnicima nudi personalizovano iskustvo prilikom kreiranja parfema: počevši od mirisa i mirisnih nota, pa sve do izgleda bočice, ukrasa i lične poruke. Iza ideje stoje osnivači Outi Ortiz i Uroš Brkić koji poseduju veliko iskustvo iz beauty industrije i na polju internacionalne prodaje:
Primetili smo da se ništa ne dešava na polju parfema i mirisa, svi proizvodi se lansiraju u istom maniru. Fragrance industrija stagnira i želimo da uradimo nešto drugačije – što u fokus stavlja korisnike i korisničko iskustvo.
Outi napominje kako su analizom tržišta došli do zaključka da žene na području Severne Amerike danas u proseku poseduju pet parfema. Cilj je da Fragrance By Me bude jedan od tih mirisa, nudeći korisnicima najfinije mirise evropskog porekla koji stoje rame uz rame sa najskupljim brendovima, ali i dizajn proizvoda koji prosto i jednostavno govori da se radi o premium doživljaju.

Koncentrišući se pre svega na korisničko iskustvo, Fragrance By Me želi da zadovolji potrebe onog segmenta tržišta koje je spremno da eksperimentiše sa različitim mirisima i kome isticanje sopstvene unikatnosti nije strano – a takvih je mnogo. Ortiz ističe da su kupci danas svesniji sebe i svojih potreba, da žele nešto što je pre svega njihovo, ali i da za razliku od prethodnih generacija nisu spremni da izdvoje veliku količinu novca samo zbog etikete:
Živimo u doba Instagram selebritija. Mnoge devojke žele da budu poznate na društvenim mrežama, pokreću sopstvene beauty i fashion blogove i rade na ličnoj promociji. Njihovi social media profili okrenuti su samo njima i izuzetno im je stalo do isticanja unikatnosti u odnosu na svoje okruženje.
Početna investicija od StartLabasa
Svoju prvu investiciju startap je primio upravo od StartLabsa, a nas je zanimalo zbog čega se tim odlučio baš za ovaj fond:
Tokom procesa podizanja seed investicije, razgovarali smo sa dosta inostranih early stage fondova i akceleratora. Kako Uroš i ja provodimo dosta vremena u Srbiji, shvatili smo da je ovo sredina u kojoj želimo da razvijamo Fragrance By Me.
Kod izbora fonda vi jednostavno morate da gledate dugoročno. Naša viđenja i ideje poklopile su se sa razmišljanjem StartLabs ekipe pri čemu našu saradnju vidimo kao veliki benefit na duže staze. Tu je i ogromno e-commerce iskustvo koje čitav fond donosi, što je na kraju i presudilo da prihvatmo investiciju od StartLabsa.
Lični pečat 2.0
Dolazeći iz Finske gde je prethodno radila u beauty industriji na kreiranju i implementaciji medijske strategije, Ortiz ističe da su ujedno i najveća reklama za Fragrance By Me blogerke i jutjuberke koje cene ovakav proizvod i koje žele da podele mišljenje sa svojom publikom. Kako dodaje, dosta njih je već pokazalo veliko interesovanje za sam proizvod budući da su se brzo povezale sa porukom koju on nosi.

Svakako najveći napori kada je marketing u pitanju ulažu se upravo na ciljanje self branding industrije. To je ujedno i prvi segment tržišta kome se ovaj startap obraća – devojke koje žele da poseduju custom-made mirise i koje ne žele da se poistovećuju sa poznatim ličnostima i njihovim linijama. Kako Netokracija saznaje, u planu je i širenje na gift industriju, ali i na druge proizvode kao što su sapuni i mirisi za dom. Tržište je zaista veliko, a naša potreba za ličnim pečatom sve izraženija.
Na pitanje u kojoj se fazi proizvod trenutno nalazi, Outi kaže da tim u ovom trenutku radi sa bliskim saradnicima koji su pokazali veliko interesovanje, ali i da se još uvek dosta pažnje posvećuje razvoju samih kupaca (customer development). Ona ističe kako će Fragrance By Me verovatno uvesti ekskluzivni pristup pri samom lansiranju proizvoda – kako se ne bi suočili sa prevelikom potražnjom na koju ne mogu da odgovore, ali i kako bi imali dovoljno vremena, iskustva i povratnih informacija da dodatno usavrše čitav proces prema željama kupaca.
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!