Fragrance By Me želi da uzdrma industriju parfema

Srpsko-finski Fragrance By Me želi da ‘uzdrma’ 45 milijardi dolara vrednu industriju parfema

Poznati brendovi kao što su Chanel, Burberry i drugi danas dominiraju industrijom parfema i mirisa za koju prognoze kažu da će u 2018. godini vredeti 45 milijardi dolara. Ipak, sve je više onih kupaca koji žele personalizovano iskustvo - koji ne žele da mirišu kao Džej Lo ili Bijonse. Srpsko-finski Fragrance By Me razvija e-commerce rešenje koje nudi 'custom made' proizvod (od mirisa do bočice), a tim je samo nedavno primio investiciju od StartLabs fonda.

fbm
Outi Ortiz, suosnivač startapa Fragranceby.me u koji je nedavno investirao StartLabs

Da li ste znali da se tokom poslednjih 50 godina industrija parfema i nije značajno promenila – govorimo o tržištu koje će za svega nekoliko godina vredeti 45 milijardi dolara. Korisnici danas pred sobom imaju široku paletu različitih mirisa, ali gotovo svi do jednog vezuju se za poznate ličnosti i njihove signature linije koje ostavljaju malo mesta za unikatnost. Jer ne žele svi da mirišu kao poznata pevačica ili glumica.

Kupci svesniji svojih potreba

Srpsko-finski startap Fragrance By Me smatra da ima odgovor na ovaj problem, a on stiže u vidu e-commerce platforme koja korisnicima nudi personalizovano iskustvo prilikom kreiranja parfema: počevši od mirisa i mirisnih nota, pa sve do izgleda bočice, ukrasa i lične poruke. Iza ideje stoje osnivači Outi Ortiz i Uroš Brkić koji poseduju veliko iskustvo iz beauty industrije i na polju internacionalne prodaje:

Primetili smo da se ništa ne dešava na polju parfema i mirisa, svi proizvodi se lansiraju u istom maniru. Fragrance industrija stagnira i želimo da uradimo nešto drugačije – što u fokus stavlja korisnike i korisničko iskustvo.

Outi napominje kako su analizom tržišta došli do zaključka da žene na području Severne Amerike danas u proseku poseduju pet parfema. Cilj je da Fragrance By Me bude jedan od tih mirisa, nudeći korisnicima najfinije mirise evropskog porekla koji stoje rame uz rame sa najskupljim brendovima, ali i dizajn proizvoda koji prosto i jednostavno govori da se radi o premium doživljaju.

fgn1
Počevši od izgleda bočice, korisnici su u mogućnosti da biraju i različite ukrase kojima će ‘opremiti’ sopstveni parfem (Izvor: Fragrance By Me)

Koncentrišući se pre svega na korisničko iskustvo, Fragrance By Me želi da zadovolji potrebe onog segmenta tržišta koje je spremno da eksperimentiše sa različitim mirisima i kome isticanje sopstvene unikatnosti nije strano – a takvih je mnogo. Ortiz ističe da su kupci danas svesniji sebe i svojih potreba, da žele nešto što je pre svega njihovo, ali i da za razliku od prethodnih generacija nisu spremni da izdvoje veliku količinu novca samo zbog etikete:

Živimo u doba Instagram selebritija. Mnoge devojke žele da budu poznate na društvenim mrežama, pokreću sopstvene beauty i fashion blogove i rade na ličnoj promociji. Njihovi social media profili okrenuti su samo njima i izuzetno im je stalo do isticanja unikatnosti u odnosu na svoje okruženje.

Početna investicija od StartLabasa

Svoju prvu investiciju startap je primio upravo od StartLabsa, a nas je zanimalo zbog čega se tim odlučio baš za ovaj fond:

Tokom procesa podizanja seed investicije, razgovarali smo sa dosta inostranih early stage fondova i akceleratora. Kako Uroš i ja provodimo dosta vremena u Srbiji, shvatili smo da je ovo sredina u kojoj želimo da razvijamo Fragrance By Me.

Kod izbora fonda vi jednostavno morate da gledate dugoročno. Naša viđenja i ideje poklopile su se sa razmišljanjem StartLabs ekipe pri čemu našu saradnju vidimo kao veliki benefit na duže staze. Tu je i ogromno e-commerce iskustvo koje čitav fond donosi, što je na kraju i presudilo da prihvatmo investiciju od StartLabsa.

Lični pečat 2.0

Dolazeći iz Finske gde je prethodno radila u beauty industriji na kreiranju i implementaciji medijske strategije, Ortiz ističe da su ujedno i najveća reklama za Fragrance By Me blogerke i jutjuberke koje cene ovakav proizvod i koje žele da podele mišljenje sa svojom publikom. Kako dodaje, dosta njih je već pokazalo veliko interesovanje za sam proizvod budući da su se brzo povezale sa porukom koju on nosi.

fgn2
Korisnici na raspolaganju imaju nekoliko osnovnih nota koje se tokom procesa mogu dodatno personalizovati, rezultujući zaista unikatnim mirisom (Izvor: Fragrance By Me)

Svakako najveći napori kada je marketing u pitanju ulažu se upravo na ciljanje self branding industrije. To je ujedno i prvi segment tržišta kome se ovaj startap obraća – devojke koje žele da poseduju custom-made mirise i koje ne žele da se poistovećuju sa poznatim ličnostima i njihovim linijama. Kako Netokracija saznaje, u planu je i širenje na gift industriju, ali i na druge proizvode kao što su sapuni i mirisi za dom. Tržište je zaista veliko, a naša potreba za ličnim pečatom sve izraženija.

Na pitanje u kojoj se fazi proizvod trenutno nalazi, Outi kaže da tim u ovom trenutku radi sa bliskim saradnicima koji su pokazali veliko interesovanje, ali i da se još uvek dosta pažnje posvećuje razvoju samih kupaca (customer development). Ona ističe kako će Fragrance By Me verovatno uvesti ekskluzivni pristup pri samom lansiranju proizvoda – kako se ne bi suočili sa prevelikom potražnjom na koju ne mogu da odgovore, ali i kako bi imali dovoljno vremena, iskustva i povratnih informacija da dodatno usavrše čitav proces prema željama kupaca.

Ostavi komentar

  1. Milica Kesic

    Milica Kesic

    18. 4. 2016. u 13:19 Odgovori

    Cestitke mastovitom preduzetnickom timu! Nestrpljivo iscekujem mogucnost porudzbine, jer vec dugo u glavi imam mirisnu kombinaciju za sebe, ali do sada nije bilo mogucnosti da mi je neko strucno ‘smucka’ 😊 Bravo za Outi i Urosa 🍀

  2. Milena Conti

    Milena Conti

    18. 4. 2016. u 14:57 Odgovori

    Jako mi se svidja cela ideja i pristup! Jedva cekam da se sve pokrene jer sam spremna da napravim svoje mix-eve!! ‘Baby’, ‘Joy’ i ‘Stardust by Mil’ ! Hvala sto ste drugaciji, Fragrance By Me !

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Društvene mreže

Da se bijem sa policijom ne umem, al’ da gutam suzavac – to mogu

Utorak veče. Poput 9/11 i kula bliznakinja, prilepljen sam za TV i pratim dešavanja o kojima izveštavaju reporteri N1. Uživo, pod suzavcem. Za svojih 30 godina nagledao sam se protesta, stoga ne bih da romantizujem kako su ovi drugačiji i kako je diktaturi konačno došao kraj. Jedini kraj koji se nazire jeste apsolutna propast demokratije u Republici Srbiji... ako je ikada i bilo.

E-commerce

Gde je nestala besplatna poštarina i da li će AliExpress ikada vratiti ‘Free Shipping’ za Srbiju?

Pisanja medija s početka meseca o tome da AliExpress izbacuje 'free shipping' određenih proizvoda unelo je paniku među mnogima koji kupuju u ovoj online prodavnici. Mi smo analizirali šta je uzrok ovoj promeni i da li uskoro možemo očekivati da se stvari vrate u normalu.

Kultura 2.0

Kako ste danas?

Pre nekoliko godina jedan lanac privatnih zdravstvenih ustanova preplavio je Beograd bilbordima sa ovim pitanjem. I nikome ko je video nije bilo svejedno. 'Struka' se obrušila na kampanju, a suštinski ni tada ni danas nije bilo jasno koji je tačno problem sa tim što je komunicirano.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Hoće li soba za gejming i dalje biti ‘glavni adut’ poslodavaca ili nas zbog korone očekaju bolji benefiti i povlastice?

Pandemija je promenila mnogo toga, pa i način na koji poslodavci i zaposleni posmatraju kompanijske benefite. U nastavku otkrivamo koje će to povlastice zaposleni u IT-ju moći da očekuju sada kada rad od kuće više nije 'ništa posebno'.

Office Talks Podcast

Zašto ne gotivimo Baku Praseta i Marka Zuckerberga? (gost Goran Jankuloski)

Ova godina se može opisati samo jednom rečju - turbulentno. Osim pandemije i drugih nedaća, svedoci smo i različitih dešavanja na društvenim mrežama, počev od kontraverznih stavova Trampa na Tviteru pa preko novih promena na Facebooku i odnosa sa brendovima.

Kultura 2.0

Kako su dve marketinške agencije i Pozorište Puž napravili dečiju Viber predstavu koju je pratilo 20.000 ljudi

Kada se udruže volja, kreativnost i znanje, postoji rešenje za sve, a to nam pokazuje primer agencija Saatchi and Saatchi, Leo Burnett, kao i Pozorišta Puž i Vibera. Njihovi timovi su usred pandemije odlučili da obraduju mališane i organizuju predstavu - ni manje ni više nego baš na Viberu.

Tehnologija

Spotify je zvanično stigao u Srbiju – pretplata kreće od 580 dinara

Spotify, jedna od najpoznatijih platformi za 'streaming' muzike, dostupan je na tržištu Srbije od srede 15. jula. Šta dolazak ovog servisa znači za domaće korisnike i da li bi isti mogao da ostane u senci veoma prisutnog Deezera?

Startapi i poslovanje

Duško Vesin (Alchemy): Budućnost startapa najviše zavisi od partnera i investitora – ne od proizvoda

Jedan od osnivača startapa Alchemy i nekadašnjeg dryTools, Duško Vesin, otkriva za Netokraciju kako je tekla njihova poslovna priča i na osnovu tog iskustva deli savete za sve buduće preduzetnike.

Startapi i poslovanje

Korisnici žele da sa bankama rade na daljinu, a rešenje nudi domaći Blinking

Video 'onboarding' korisnika, tačnije sistem video identifikacije na daljinu, polako postaje 'mainstream' širom sveta. Domaći Blinking razvio je takvo rešenje, a u nastavku teksta razgovaramo o tome kako ono može da nam skrati čekanje u redovima.