Gde je iPhone 7 u odnosu na konkurenciju?

Gde je iPhone 7 u odnosu na konkurenciju i da li treba razmišljati o zameni?

Faktor iznenađenja kao da je i ovoga puta izostao, no iPhone 7 je konačno stigao. I dok Apple ponosno ističe kako je ovo najbolji telefon napravljen od strane njihovih inžinjera, nameće se i logično pitanje - kako se nova 'sedmica' kotira u odnosu na konkurenciju i da li je Apple ovoga puta zaista otišao korak dalje? Hajde da vidimo.

iphone7_marko

Ukoliko mene pitate, iPhone 4 uređaj je koji možemo posmatrati kao jednu od prekretnica u svetu pametnih telefona. Raskršće na kojem su se sreli forma i suština, dizajn i performanse. Predstavljajući vrhunac mobilne telefonije u tom trenutku, čini mi se da sve do danas Apple nije u mogućnosti da izbaci nešto što će ponovo zaseniti svet i napraviti zaista veliki wow efekat. Ne znam, možda su i vremena drugačija. Danas, nekoliko godina kasnije, stiže nam i sedmica. Veći ekran, brži procesor, bolja grafika… ok, poznat nam je scenario svakog Apple događaja.

Daleko od toga da ne priželjkujemo novi uređaj, no kako se iPhone ovoga puta kotira u odnosu na konkurenciju? Da, mislim na Samsung, Huawei, LG, HTC.

Kao zadovoljni korisnik šestice zapitao sam se šta je to veliko i značajno Apple ponudio sa novom sedmicom, a što nemaju glavni suparnici? Zavaljen u kauč ispratio sam keynote, slušajući Tim Kuka dok je predstavljao novu perjanicu kompanije. Nisam mogao a da ne pomislim na Samsung koji je godinama važio za najvećeg suparnika američke kompanije. Danas, kada su se parnice poravnale… čini mi se da baš danas dobijamo najbolje uređaje koje možemo u ovom trenutku.

iphone-7-
Nove boje, veće brojke, sve nam je to postalo pomalo dosadno. (Izvor: apple.com)

Snažnog hardverskog sklopa koji predvode osmojezgarni procesori, ekrani visoke rezolucije i kvalitetni senzori kamere koji rezultuju neverovatnim fotografijama, uređaji južnokorejske kompanije, koje smo u redakciji i sami nedavno imali prilku da isprobamo – već ranije su se nametnuli korisnicima kao pravi izbor za prvi, drugi ili možda treći pametni telefon.

Držeći se poznate tradicije povećavanja performansi i minimalnih promena na kućištu, Apple se sve do sada nije usudio da napravi zaista veliki iskorak ka inovaciji, kao što je Samsung uradio sa zaobljenim ekranom na ivicama (posebno Note 7), vodootpornim kućištem, senzorom za merenje pulsa, zapravo svim onim sitnicma koje korisnicima „upadaju u oko“ i čine interesantne detalje kada je reč o kupovini. Čini se kao da su upali u začarani krug svake inovativne kompanije. Kad tad – neko te prestigne, bez obzira na tvoju veličinu.

Drugi prednjače u inovacijma, ali Apple kad pogodi – to zapravo radi i svi ga koristimo

Čini se da Apple, iako poznatiji brend na tržištu mobilnih telefona, nije previše odmakao od Samsunga, štaviše već kasni sa pomenutim novotarijama (poput vodootpornog kućišta koje je tek sada predstavljeno), ali taktika tehnološke kompanije je i više nego jasna i zasnovana na poverenju velike armije kupaca širom sveta koji itekako cene znak jabučice na pozadini svojih uređaja. Sa druge strane, značajna prednost u odnosu na poznatog južnokoreanca jeste operativni sistem tj. čitav ekosistem.

Iako iPhone 7 ne donosi velike promene u odnosu na konkurente, veći brat 7 Plus stiže sa dve kamere na poleđini radi boljeg zumiranja, veće oštrine i sa tehnologijom koja pruža veću dubinu polja (depth of field) iliti „ono blurovano u pozadini što fotografije čini super“. Reći će mnogi da je Apple konačno napravio nešto značajniji korak, i zaista jeste, posebno sa procesom mašinskog učenja u okviru čipa kamere. Međutim, pre samo par meseci Huawei se pobrinuo da korisnicima takođe ponudi duplu kameru na P9 telefonu – ipak, bitno je napomenuti da ovde govorimo o potpuno drugačijoj tehnologiji.

iphone-7-kamera
Inovativna tehnologija i kvalitet kamera na iPhone 7 Plus modelu se ne dovode u pitanje, ali Huawei je već ranije ponudio nešto slično.

I dok budemo čekali prve testove kada ćemo se i najbolje uveriti gde se nalazi iPhone 7 u odnosu na konkurenciju, sa druge strane nam se nameće logično pitanje: da li korisnici prethodna dva modela iz Apple-a već treba da razmišljaju o zameni. Odgovora je mnogo, a sve se zasniva na njihovim potrebama, dok iz nekog ličnog iskustva mogu zaključiti da je nova kamera možda i najbolji razlog za promenu, dok je ostalo manje-više stvar finesa, te ukoliko vam je stalo da imate telefon sa već poznatim dizajnom, nešto bržim procesorom i svetlijim ekranom – onda već počnite da štedite novac za uređaj koji neće biti nimalo jeftin.

Od stare slave se ne živi

Ipak, jasno je da je Apple brend koji je godinama gradio svoje ime u svetu tehnologije, postajući tako sinonim za kvalitet i pouzdanost i odvajajući se postepeno od konkurentana, posebno ako govorimo o industriji mobilnih telefona. Tu se uvek i zadržavamo, jer ćemo sve češće stavljati prst na čelo pitajući se koliko je Apple ostao onaj inovativni Apple pod palicom Stiva Džobsa, te koliko je brz polet mobilne industrije uticao na to da se konkurencija na tržištu maltene izjednači – pružajući šansu mladim kompanijama da se ravnopravno takmiče sa gigantima.

Apple ni ovoga puta nije razočarao. Kvalitet novih uređaja svakako ne treba dovoditi u pitanje, ali treba ozbiljno uzeti u razmatranje i konkurenciju – koja je već par godina unazad toliko napredovala da je poslala giganta natrag u školsku klupu kada je reč o razvoju inovativnih patenata, nateravši ga da opet prođe kroz određene lekcije i dobro pripazi kako će u buduće da zaštiti i razvije sve one upečatljive (nekada i revolucionarne) funkcije, kako bi ostao upamćen upravo po tome, a ne samo po dobro poznatim znakom jabuke na poleđini telefona.

Ostavi komentar

  1. Goran

    Goran

    8. 9. 2016. u 15:22 Odgovori

    Ovo vec postaje pretjerivanje… Niko ne pomene REVOLUCIJU koju je Apple uradio sa otkljucavanjem telefona na otisak prsta (koji se danas koristi na svim telefonima), a onda hvalimo Samsung jer ima (nepouzdano) mjerenje krvnog pritiska (koji niko ne koristi a Apple ima istu opciju uz instalaciju odredjene aplikacije), a da ne pominjem beskorisnu zakrivljenost display-a kod Samsunga. Ocekivao sam ozbiljniji clanak…

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

SEO i pretraga

Stiže Netokracijina edukacija o SEO trikovima – promo cene karata do 22. septembra!

Netokracija Srbija nastavlja sa organizacijom edukacija, a na red je došla ona o SEO trikovima. Želite da naučite tehnike koje garantuju uspeh na rezultatima pretraga? Čekamo vas 30. septembra u Beogradu!

Propustili ste

Internet marketing

Za srpske agencije jedan SoMo Borac – McCann osvojio nagradu u kategoriji Digitalni Mix

Dobitnici nagrade SoMo Borac za najbolje marketinške kampanje proglašeni su tokom drugog dana Weekend Media Festivala. Predstavnici iz Srbije pobedili su samo u kategoriji Digital Mix, gde su pobedu odneli Drive i McCann Beograd, dok su finalisti u drugim kategorijama bili i Communis i Fullhouse Ogilvy.

Kultura 2.0

Kuda ide muzički biznis u regionu i Srbiji – otkrivaju nam Rasta, Severina i Relja (Bassivity)

Muzika je odavno postala unosan biznis, a rastu ove industrije doprinose novi trendovi poput tehnologije produkcije pesama i spotova, streaming servisi ali i YouTube. Da li i naš region polako ulazi u moderni svet muzičkog biznisa?

Internet marketing

Zašto Dejv Birs kaže da kreativnost nije bogom dan talenat već stvar koju svako može da nauči?

Ovogodišnji Webiz Networking Night ugostiće nagrađivanog britanskog autora i govornika Dejva Birsa. Sa Dejvom razgovaram o tome kako nekonvencionalne stvari prodati šefu.

Netokracija

Kako do uspešnog Employer Branding ekosistema?

Marketari i HR menadžeri, spremite se – početkom oktobra vraća se Netokracijina Employer Branding konferencija! Kada 3. oktobra završite sa poslom pridružite nam se u ICT Hub-u gde ćemo govoriti o razvoju Employer Branding ekosistema u kompanijama. Čekamo vas!

Internet marketing

Kako su brendovi odigrali marketinšku utakmicu tokom Svetskog prvenstva u Kini?

Sa sportske strane svetsko prvenstvo u košarci želimo da zaboravimo što pre, ali sa marketinške strane priča je drugačija jer su brendovi ovaj put bili veoma aktivni. Ipak, da li su u potpunosti iskoristili 'hype' takmičenja u Kini?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?