Koliko znamo o fenomenu 'Internet of Things'?

Gde se povlači granica kada je u pitanju naša privatnost?

Decembarsko DaFED okupljanje, održano u sredu 02. decembra 2015. u Amfiteatru centralne zgrade Univerziteta u Novom Sadu, bilo je posvećeno temama iz oblasti 'Internet Of Things' (IoT) industrije.

dafed_3

IoT je industrija ogromnog potencijala – veruje se da će do 2020. godine biti 50 miliona “stvari” koje su konektovane na Internet. To znači da će skoro svaki objekat u kući ili na radnom mestu moći da komunicira sa drugim objektima, autonomno. Trenutno se procenjuje da na svetu ima oko 15 biliona pametnih uređaja. Ova komunikacija između objekata je u isto vreme zastrašujuća koliko i ohrabrujuća, pa samim tim i IoT industrija podleže uobičajenoj – dobre i loše strane Interneta – diskusiji.

39. DaFED prethodne je nedelje ugostio dvojicu predavača koji su iz različitih uglova razmatrali i predstavili IoT industriju:

Nebojša Stojanović, senior programer u kompaniji DunavNET, predstavio je nekoliko IoT rešenja u domenima pametnih gradova i poljoprivrede koja su bazirana na korišćenju komponenti Azure i FIWARE cloud platformi.

Vladan Joler, direktor SHARE Fondacije koja je posvećena zaštiti prava građana na Internetu, govorio je o privatnosti, nadgledanju i analizi meta podataka u kontekstu interneta stvari.

Gde su FIWARE i Microsoft Azure u ovoj priči?

Moderna komunikacija danas velikim delom obuhvata proizvode IoT industrije, a posebno velika korist vidi se u idejama koje se sprovode kroz pametne gradove i oblasti poljoprivrede.

Ekspanzija „Interneta stvari“ te celokupna ideja, dovele su do sve većeg broja alata i platformi koje pomažu pri kreiranju IoT rešenja. Ovi alati nude dosta generičkih komponenti koje možete koristiti za svoj proizvod ili nadograditi na svoje postojeće rešenje.

Neki od tih alata su i FIWARE i Microsoft Azure platforma. No, kako se one koriste?

Praktičnu primenu ovih platformi predstavio je Nebojša na primeru ekoNET IoT rešenja koje je u domenu pametnih gradova.

Vladan Joler: ‘The Internet of Bad Things’

Evo jedne interesantne činjenice: digitalni uređaji koje danas koristimo omogućavaju nam da radimo, komuniciramo, saznajemo o svetu više i brže nego ikad, ali… oni takođe omogućavaju “svetu” da zna mnogo o nama.

Znanje je postalo transparentno, i iako je to dobra stvar, loša stvar je da, na primer, mi ne znamo kako putuje informacija nakon jednog klika ili logovanja i kako se ona može zloupotrebiti.

Vi ne morate da koristite Google servise, ali u 90% slučajeva oni znaju tačno šta vi radite.

Sa jedne strane, nema komunikacije bez meta podataka. Sa druge, meta podaci omogućavaju mapiranje naših aktivnosti i profilisanje naših potreba. Potreba da se ovi meta podaci bolje koriste i unaprede različite biznis sektore je očigledna. Ali kakav je odnos meta podataka i IoT industrije?

Ovo su pitanja na koja odgovara Vladan, predstavljajući pomalo zastrašujuće podatke – takve posle kojih ćete možda početi da brišete aplikacije sa vaših telefona. Gde se povlači granica kad je u pitanju naša privatnost i prikupljanje podataka koji se pretvaraju u profit?

DaFED su kao besplatan edukativni događaj namenjen zajednici podržale kompanije Vega IT Sourcing i Eton Digital.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

SEO i pretraga

Stiže Netokracijina edukacija o SEO trikovima – promo cene karata do 22. septembra!

Netokracija Srbija nastavlja sa organizacijom edukacija, a na red je došla ona o SEO trikovima. Želite da naučite tehnike koje garantuju uspeh na rezultatima pretraga? Čekamo vas 30. septembra u Beogradu!

Propustili ste

Kultura 2.0

Kuda ide muzički biznis u regionu i Srbiji – otkrivaju nam Rasta, Severina i Relja (Bassivity)

Muzika je odavno postala unosan biznis, a rastu ove industrije doprinose novi trendovi poput tehnologije produkcije pesama i spotova, streaming servisi ali i YouTube. Da li i naš region polako ulazi u moderni svet muzičkog biznisa?

Internet marketing

Zašto Dejv Birs kaže da kreativnost nije bogom dan talenat već stvar koju svako može da nauči?

Ovogodišnji Webiz Networking Night ugostiće nagrađivanog britanskog autora i govornika Dejva Birsa. Sa Dejvom razgovaram o tome kako nekonvencionalne stvari prodati šefu.

Netokracija

Kako do uspešnog Employer Branding ekosistema?

Marketari i HR menadžeri, spremite se – početkom oktobra vraća se Netokracijina Employer Branding konferencija! Kada 3. oktobra završite sa poslom pridružite nam se u ICT Hub-u gde ćemo govoriti o razvoju Employer Branding ekosistema u kompanijama. Čekamo vas!

Internet marketing

Kako su brendovi odigrali marketinšku utakmicu tokom Svetskog prvenstva u Kini?

Sa sportske strane svetsko prvenstvo u košarci želimo da zaboravimo što pre, ali sa marketinške strane priča je drugačija jer su brendovi ovaj put bili veoma aktivni. Ipak, da li su u potpunosti iskoristili 'hype' takmičenja u Kini?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

Karijere

Kako se zaposliti u kompaniji Facebook? Nenad Božidarević deli svoja iskustva

Nakon četiri godine na poziciji front-end inženjera, najpre sa Facebook, a potom i sa Instagram strane, Nenad Božidarević prelazi u Oculus, gde nakon godinu dana postaje menadžer, a za Netokraciju otkriva da li je Menlo Park zaista raj za domaće programere.