Kako do vidljivosti na Guglu u 2016?

Kako do vidljivosti na Guglu u 2016?

Da Gugl konstantno menja algoritam po kom određuje poziciju sajta u rezultatima pretrage, odavno nije tajna - čak ni za one koji se ne bave isključivo optimizacijom sajtova za pretraživače (SEO). Međutim, ono što jeste večita misterija za veliki broj vlasnika sajtova jesu konkretni načini na koje se zaista može unaprediti rangiranje sajta.

basta1

Zbog činjenice da Gugl nikada nije bio posebno transparentan u vezi sa faktorima koje njihovi algoritmi uzimaju u obzir pri rangiranju sajta, često dolazi do zabune kada se čuju apokaliptične vesti poput onih da je SEO mrtav ili da pisanje članaka kao gostujući autor više nema vrednost. I dok se ovakve vesti plasiraju na svakih nekoliko meseci, sada već dugogodišnja praksa pokazala je šta zaista doprinosi boljim rezultatima.

Iako članovi Guglovog spam tima imaju tendenciju da zakukulje čak i odgovore na najosnovnija pitanja u vezi sa time kako rade „Panda“ i „Pingvin“ (algoritmi koji procenjuju kvalitet sajta), jedna stvar je bila i ostala bezbedan fokus kako za pretraživače, tako i za vlasnike sajtova. Naime, radi se o odličnom korisničkom iskustvu, što podrazumeva kvalitetan kod, brze servere i relevantan sadržaj.

Linkovi sa drugih domena imaju glavnu ulogu

U stvarnom životu, korisničko iskustvo može da znači mnogo toga i zato stručnjaci iz „Moza“ svake godine testiraju konkretne faktore kako bi došli do jasnijih zaključaka o tome kako ti algoritmi stvarno rade. Za 2015. godinu, njihovo istraživanje pokazuje da su od 200 signala koje Gugl uzima u obzir pri određivanju pozicije sajta – najznačajniji oni koji se tiču samih linkova.

Prema njihovim rezultatima, osobine na nivou stranica i domena imaju najveću korelaciju sa višim rangom u pretrazi, pri čemu broj linkova sa drugih domena igra ključnu ulogu. Građenje linkova je zbog toga i dalje osnova za poboljšanje rezultata, a sam taj proces i jeste ono što je u poslednjih par godina najviše evoluiralo.

Naime, građenje linkova odavno više ne znači automatsko distribuiranje referenci ka sajtu na sve moguće blogove, forume i slične onlajn izvore. Umesto toga, linkovi se grade na napredniji način i kroz kombinaciju različitih tehnika.

Tehnike za poboljšanje rangiranja u 2016. godini

  • Napredno građenje linkova – kao jedan od ključnih uslova za bolje rangiranje, portfolio referenci sa drugih sajtova mora odgovarati Gugl odrednicama kvaliteta. Svi linkovi moraju biti na sajtovima koji se bave temama vezanim za ciljnu industriju, kvalitet teksta koji ih okružuje mora biti na naprednom nivou, a sam tekst u linku nikako ne sme biti sama ključna reč (exact anchor text).
  • Strategija razvoja i distribucije sadržaja – stalno insistiranje iz Gugla na pojačanju kvaliteta sadržaja na Internetu iznedrilo je i sveobuhvatnu strategiju koja se bavi kreiranjem, plasiranjem i distribucijom kvalitetnih postova, infografika, istraživanja i video materijala u cilju podizanja relevantnosti samog sajta i dobijanja većeg broja linkova sa drugih sajtova u industriji. Posebno je važno znati da Gugl voli dugačke tekstove, kao što je pokazano u istraživanju kompanije „serpIQ“ još 2012. godine, gde među stranicama koje se najbolje rangiraju najviše ima onih koje imaju oko 2.500 reči teksta.
  • Tehnička optimizacija – iako jedan od prvih i osnovih koraka koji se moraju ispoštovati u cilju unapređenja pozicija, tehnički elementi su ovde na trećem mestu samo zbog toga što neki i dalje misle da je postavljanje meta tagova i opisa bogatih ključnim rečima kraj optimizacije. Istina je da Guglu kroz sve elemente morate jasno reći šta se na vašem sajtu nalazi, ali to ne znači da je SEO gotov onog momenta kad unesete sve tagove i opise. Naprotiv, pravi SEO tu tek počinje.
  • Optimizacija za mobilne uređaje – o dizajnu prilagođenom za prikaz na mobilnim uređajima priča se već godinama, a on je u aprilu ove godine praktično postao i jedan od uslova za bolje rangiranje u mobilnim pretragama. Posle „Mobilegeddona“, kako su to prilagođavanje algoritma iz gugla popularno nazvali stručnjaci, sajtovi koji ne prolaze mobile-friendly test ove kompanije, ne prikazuju se u pretragama na mobilnim uređajima. S obzirom na to da u svetu sada većina ljudi pretražuje Internet sadržaj sa mobilnih platformi, ta vrsta optimizacije uopšte nije mala stvar. U Srbiji, međutim, i dalje se pametni telefoni najviše koriste radi pristupanja mobilnim aplikacijama, ali očito postaju sve važniji za naše svakodnevno funkcionisanje.
  • HTTPS na sajtovima koji skupljaju podatke o korisnicima – jedna od skorijih objava iz Gugla tiče se poboljšanja sigurnosti sajta. Naime, još u avgustu 2014. godine, kompanija je objavila da će sajtove koji kriptuju podatke korisnika na sajtu upotrebom SSL sertifikata i sigurnog protokola https://rangirati nešto više u pretrazi. U decembru tekuće godine, Gugl je pojačao fokus na ovaj signal, te će tako i sigurnost biti veći impertativ u narednim godinama.

Konzistentnost u poštovanju ovih principa koji stižu iz Gugla, osnova je za održavanje stabilnih pozicija sajta u pretrazi. Bez obzira na to čime se sajt konkretno bavi i koji su mu ciljevi, postoji nekoliko univerzalnih stvari koje treba ispoštovati kako bi on bio vidljiviji ljudima koji ga traže.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

SEO i pretraga

Stiže Netokracijina edukacija o SEO trikovima – promo cene karata do 22. septembra!

Netokracija Srbija nastavlja sa organizacijom edukacija, a na red je došla ona o SEO trikovima. Želite da naučite tehnike koje garantuju uspeh na rezultatima pretraga? Čekamo vas 30. septembra u Beogradu!

Gaming

Kako objaviti video igru ili aplikaciju na Google Play i AppStore – korak po korak

Imate ideju za video igru na pametnim telefonima, razradili ste biznis plan, krenuli u razvoj, došli do finalne verzije i sledeći korak je plasiranje proizvoda na AppStore i Google Play. U nastavku vam objašnjavamo kako da prevaziđete poslednji izazov i uspešno lansirate svoju igru ili aplikaciju u 'svet'.

Propustili ste

Internet marketing

Kako su brendovi odigrali marketinšku utakmicu tokom Svetskog prvenstva u Kini?

Sa sportske strane svetsko prvenstvo u košarci želimo da zaboravimo što pre, ali sa marketinške strane je priča drugačija jer su brendovi ovaj put bili veoma aktivni. Ipak, da li su u potpunosti iskoristili 'hype' takmičenja u Kini?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

Karijere

Kako se zaposliti u kompaniji Facebook? Nenad Božidarević deli svoja iskustva

Nakon četiri godine na poziciji front-end inženjera, najpre sa Facebook, a potom i sa Instagram strane, Nenad Božidarević prelazi u Oculus, gde nakon godinu dana postaje menadžer, a za Netokraciju otkriva da li je Menlo Park zaista raj za domaće programere.

Internet marketing

Kako je PornHub najprljavijim pornićem napravio najčistiju marketinšku kampanju ove godine

Marketari, sledeći put kada se budete žalili na svog klijenta setite se da ima i onih čiji se naziv ili (ne daj bože) delatnost ne mogu promovisati putem društvenih mreža, klasičnih medija i drugih platformi. Pa ipak, oni pronađu način da uzbude javnost. Naravno, pričamo o sajtu PornHub.

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

Startapi i poslovanje

Google bi mogao da akvizira Nutanix – šta to znači za Srbiju?

Poslednjih dana u svetskim medijima kruže glasine kako bi kompanija Alphabet koja stoji iza Google-a mogla akvizirati Nutanix kao deo strategije za dalje unapređenje svoje 'cloud' platforme. Da li će se to odraziti na srpski ogranak ove kompanije?