Kako do vidljivosti na Guglu u 2016?

Kako do vidljivosti na Guglu u 2016?

Da Gugl konstantno menja algoritam po kom određuje poziciju sajta u rezultatima pretrage, odavno nije tajna - čak ni za one koji se ne bave isključivo optimizacijom sajtova za pretraživače (SEO). Međutim, ono što jeste večita misterija za veliki broj vlasnika sajtova jesu konkretni načini na koje se zaista može unaprediti rangiranje sajta.

basta1

Zbog činjenice da Gugl nikada nije bio posebno transparentan u vezi sa faktorima koje njihovi algoritmi uzimaju u obzir pri rangiranju sajta, često dolazi do zabune kada se čuju apokaliptične vesti poput onih da je SEO mrtav ili da pisanje članaka kao gostujući autor više nema vrednost. I dok se ovakve vesti plasiraju na svakih nekoliko meseci, sada već dugogodišnja praksa pokazala je šta zaista doprinosi boljim rezultatima.

Iako članovi Guglovog spam tima imaju tendenciju da zakukulje čak i odgovore na najosnovnija pitanja u vezi sa time kako rade „Panda“ i „Pingvin“ (algoritmi koji procenjuju kvalitet sajta), jedna stvar je bila i ostala bezbedan fokus kako za pretraživače, tako i za vlasnike sajtova. Naime, radi se o odličnom korisničkom iskustvu, što podrazumeva kvalitetan kod, brze servere i relevantan sadržaj.

Linkovi sa drugih domena imaju glavnu ulogu

U stvarnom životu, korisničko iskustvo može da znači mnogo toga i zato stručnjaci iz „Moza“ svake godine testiraju konkretne faktore kako bi došli do jasnijih zaključaka o tome kako ti algoritmi stvarno rade. Za 2015. godinu, njihovo istraživanje pokazuje da su od 200 signala koje Gugl uzima u obzir pri određivanju pozicije sajta – najznačajniji oni koji se tiču samih linkova.

Prema njihovim rezultatima, osobine na nivou stranica i domena imaju najveću korelaciju sa višim rangom u pretrazi, pri čemu broj linkova sa drugih domena igra ključnu ulogu. Građenje linkova je zbog toga i dalje osnova za poboljšanje rezultata, a sam taj proces i jeste ono što je u poslednjih par godina najviše evoluiralo.

Naime, građenje linkova odavno više ne znači automatsko distribuiranje referenci ka sajtu na sve moguće blogove, forume i slične onlajn izvore. Umesto toga, linkovi se grade na napredniji način i kroz kombinaciju različitih tehnika.

Tehnike za poboljšanje rangiranja u 2016. godini

  • Napredno građenje linkova – kao jedan od ključnih uslova za bolje rangiranje, portfolio referenci sa drugih sajtova mora odgovarati Gugl odrednicama kvaliteta. Svi linkovi moraju biti na sajtovima koji se bave temama vezanim za ciljnu industriju, kvalitet teksta koji ih okružuje mora biti na naprednom nivou, a sam tekst u linku nikako ne sme biti sama ključna reč (exact anchor text).
  • Strategija razvoja i distribucije sadržaja – stalno insistiranje iz Gugla na pojačanju kvaliteta sadržaja na Internetu iznedrilo je i sveobuhvatnu strategiju koja se bavi kreiranjem, plasiranjem i distribucijom kvalitetnih postova, infografika, istraživanja i video materijala u cilju podizanja relevantnosti samog sajta i dobijanja većeg broja linkova sa drugih sajtova u industriji. Posebno je važno znati da Gugl voli dugačke tekstove, kao što je pokazano u istraživanju kompanije „serpIQ“ još 2012. godine, gde među stranicama koje se najbolje rangiraju najviše ima onih koje imaju oko 2.500 reči teksta.
  • Tehnička optimizacija – iako jedan od prvih i osnovih koraka koji se moraju ispoštovati u cilju unapređenja pozicija, tehnički elementi su ovde na trećem mestu samo zbog toga što neki i dalje misle da je postavljanje meta tagova i opisa bogatih ključnim rečima kraj optimizacije. Istina je da Guglu kroz sve elemente morate jasno reći šta se na vašem sajtu nalazi, ali to ne znači da je SEO gotov onog momenta kad unesete sve tagove i opise. Naprotiv, pravi SEO tu tek počinje.
  • Optimizacija za mobilne uređaje – o dizajnu prilagođenom za prikaz na mobilnim uređajima priča se već godinama, a on je u aprilu ove godine praktično postao i jedan od uslova za bolje rangiranje u mobilnim pretragama. Posle „Mobilegeddona“, kako su to prilagođavanje algoritma iz gugla popularno nazvali stručnjaci, sajtovi koji ne prolaze mobile-friendly test ove kompanije, ne prikazuju se u pretragama na mobilnim uređajima. S obzirom na to da u svetu sada većina ljudi pretražuje Internet sadržaj sa mobilnih platformi, ta vrsta optimizacije uopšte nije mala stvar. U Srbiji, međutim, i dalje se pametni telefoni najviše koriste radi pristupanja mobilnim aplikacijama, ali očito postaju sve važniji za naše svakodnevno funkcionisanje.
  • HTTPS na sajtovima koji skupljaju podatke o korisnicima – jedna od skorijih objava iz Gugla tiče se poboljšanja sigurnosti sajta. Naime, još u avgustu 2014. godine, kompanija je objavila da će sajtove koji kriptuju podatke korisnika na sajtu upotrebom SSL sertifikata i sigurnog protokola https://rangirati nešto više u pretrazi. U decembru tekuće godine, Gugl je pojačao fokus na ovaj signal, te će tako i sigurnost biti veći impertativ u narednim godinama.

Konzistentnost u poštovanju ovih principa koji stižu iz Gugla, osnova je za održavanje stabilnih pozicija sajta u pretrazi. Bez obzira na to čime se sajt konkretno bavi i koji su mu ciljevi, postoji nekoliko univerzalnih stvari koje treba ispoštovati kako bi on bio vidljiviji ljudima koji ga traže.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

E-commerce

Gde je nestala besplatna poštarina i da li će AliExpress ikada vratiti ‘Free Shipping’ za Srbiju?

Pisanja medija s početka meseca o tome da AliExpress izbacuje 'free shipping' određenih proizvoda unelo je paniku među mnogima koji kupuju u ovoj online prodavnici. Mi smo analizirali šta je uzrok ovoj promeni i da li uskoro možemo očekivati da se stvari vrate u normalu.

Startapi i poslovanje

3Lateral kupio parcelu u Novom Sadu vrednu €7,7 miliona evra – da li je na pomolu izgradnja njihovog kampusa?

3Lateral kupio je plac u Novom Sadu od skoro 6.500 m2, a koji je plaćen više od 7,7 miliona evra. Znači li to da ova kompanija planira gradnju kampusa?

Kultura 2.0

Kako ste danas?

Pre nekoliko godina jedan lanac privatnih zdravstvenih ustanova preplavio je Beograd bilbordima sa ovim pitanjem. I nikome ko je video nije bilo svejedno. 'Struka' se obrušila na kampanju, a suštinski ni tada ni danas nije bilo jasno koji je tačno problem sa tim što je komunicirano.

Propustili ste

Intervju

Kako je pandemija uticala na globalno tržište digitalnih usluga i koje pouke se mogu izvući

Ceo svet se preko noći promenio izbijanjem COVID-19 pandemije, a ovaj virus uticao je na sve segmente poslovanja, posebno na globalno tržište IT usluga. Ono je moralo da se prilagodi novonastaloj situaciji i zaposlenima u ovom sektoru nametne potpuno novi izazov - izgradnju internih resursa u cilju što boljeg odgovora na krizu.

Kultura 2.0

Da li i dalje čitamo stripove ili će ovaj kulturološki fenomen ostati u senci digitalizacije?

Ako želiš pobediti, ne smeš izgubiti! Da li i vi često citirate omiljene junake iz stripova, poput čuvenog Alana Forda i jesu li stripovi i dalje deo pop-kulture koji rado konzumirate? Oni su, zapravo, kult koji se ne da tako lako izgubiti u zaboravu, a mi smo analizirali da li će ove male, crtane knjižice i dalje nalaziti put do korisnika - čak i u vreme digitalizacije pisanog i crtanog sadržaja.

Startapi i poslovanje

Kako je beogradski Intelisale porastao za vreme pandemije i prilagodio svoj posao trenutnim potrebama klijenata?

Vratite se koji mesec unazad i zapitajte se - koliko ste svoje poslovanje morali da prilagodite zahtevima klijenata čiji su biznisi bili direktno ili indirektno pogođeni pandemijom COVID-19?

Startapi i poslovanje

Upoznajte Stefana Feješa, najmlađeg programera koji radi u GitHubu i jedinog koji dolazi iz Srbije

Stefan Feješ ima 20 godina, fakultet bi trebalo da završi 2022. godine, a već je kreirao šesti najbrže rastući 'open source' projekat u 2018. godini, govorio na nekim od najpoznatijih 'tech' konferencija širom sveta, a prošlog meseca postao je i najmlađi član GitHub tima.

Kultura 2.0

Kako ste danas?

Pre nekoliko godina jedan lanac privatnih zdravstvenih ustanova preplavio je Beograd bilbordima sa ovim pitanjem. I nikome ko je video nije bilo svejedno. 'Struka' se obrušila na kampanju, a suštinski ni tada ni danas nije bilo jasno koji je tačno problem sa tim što je komunicirano.

Startapi i poslovanje

ICT Hub Venture investirao u beogradski startap Trickest sa ciljem da se podrži razvoj rešenja u oblasti ‘cyber’ bezbednosti

ICT Hub Venture, investicioni fond sa sedištem u Beogradu koji ulaže u startape u ranoj fazi razvoja, investirao je u Trickest, beogradski startap koji se bavi 'cyber' bezbednošću. Cilj je da se podrži razvoj 'cloud-based' platforme koja će omogućiti dinamično testiranje radi pronalaska slabih tačaka i ranjivosti svakog sistema.