Kako do vidljivosti na Guglu u 2016?

Kako do vidljivosti na Guglu u 2016?

Da Gugl konstantno menja algoritam po kom određuje poziciju sajta u rezultatima pretrage, odavno nije tajna - čak ni za one koji se ne bave isključivo optimizacijom sajtova za pretraživače (SEO). Međutim, ono što jeste večita misterija za veliki broj vlasnika sajtova jesu konkretni načini na koje se zaista može unaprediti rangiranje sajta.

basta1

Zbog činjenice da Gugl nikada nije bio posebno transparentan u vezi sa faktorima koje njihovi algoritmi uzimaju u obzir pri rangiranju sajta, često dolazi do zabune kada se čuju apokaliptične vesti poput onih da je SEO mrtav ili da pisanje članaka kao gostujući autor više nema vrednost. I dok se ovakve vesti plasiraju na svakih nekoliko meseci, sada već dugogodišnja praksa pokazala je šta zaista doprinosi boljim rezultatima.

Iako članovi Guglovog spam tima imaju tendenciju da zakukulje čak i odgovore na najosnovnija pitanja u vezi sa time kako rade „Panda“ i „Pingvin“ (algoritmi koji procenjuju kvalitet sajta), jedna stvar je bila i ostala bezbedan fokus kako za pretraživače, tako i za vlasnike sajtova. Naime, radi se o odličnom korisničkom iskustvu, što podrazumeva kvalitetan kod, brze servere i relevantan sadržaj.

Linkovi sa drugih domena imaju glavnu ulogu

U stvarnom životu, korisničko iskustvo može da znači mnogo toga i zato stručnjaci iz „Moza“ svake godine testiraju konkretne faktore kako bi došli do jasnijih zaključaka o tome kako ti algoritmi stvarno rade. Za 2015. godinu, njihovo istraživanje pokazuje da su od 200 signala koje Gugl uzima u obzir pri određivanju pozicije sajta – najznačajniji oni koji se tiču samih linkova.

Prema njihovim rezultatima, osobine na nivou stranica i domena imaju najveću korelaciju sa višim rangom u pretrazi, pri čemu broj linkova sa drugih domena igra ključnu ulogu. Građenje linkova je zbog toga i dalje osnova za poboljšanje rezultata, a sam taj proces i jeste ono što je u poslednjih par godina najviše evoluiralo.

Naime, građenje linkova odavno više ne znači automatsko distribuiranje referenci ka sajtu na sve moguće blogove, forume i slične onlajn izvore. Umesto toga, linkovi se grade na napredniji način i kroz kombinaciju različitih tehnika.

Tehnike za poboljšanje rangiranja u 2016. godini

  • Napredno građenje linkova – kao jedan od ključnih uslova za bolje rangiranje, portfolio referenci sa drugih sajtova mora odgovarati Gugl odrednicama kvaliteta. Svi linkovi moraju biti na sajtovima koji se bave temama vezanim za ciljnu industriju, kvalitet teksta koji ih okružuje mora biti na naprednom nivou, a sam tekst u linku nikako ne sme biti sama ključna reč (exact anchor text).
  • Strategija razvoja i distribucije sadržaja – stalno insistiranje iz Gugla na pojačanju kvaliteta sadržaja na Internetu iznedrilo je i sveobuhvatnu strategiju koja se bavi kreiranjem, plasiranjem i distribucijom kvalitetnih postova, infografika, istraživanja i video materijala u cilju podizanja relevantnosti samog sajta i dobijanja većeg broja linkova sa drugih sajtova u industriji. Posebno je važno znati da Gugl voli dugačke tekstove, kao što je pokazano u istraživanju kompanije „serpIQ“ još 2012. godine, gde među stranicama koje se najbolje rangiraju najviše ima onih koje imaju oko 2.500 reči teksta.
  • Tehnička optimizacija – iako jedan od prvih i osnovih koraka koji se moraju ispoštovati u cilju unapređenja pozicija, tehnički elementi su ovde na trećem mestu samo zbog toga što neki i dalje misle da je postavljanje meta tagova i opisa bogatih ključnim rečima kraj optimizacije. Istina je da Guglu kroz sve elemente morate jasno reći šta se na vašem sajtu nalazi, ali to ne znači da je SEO gotov onog momenta kad unesete sve tagove i opise. Naprotiv, pravi SEO tu tek počinje.
  • Optimizacija za mobilne uređaje – o dizajnu prilagođenom za prikaz na mobilnim uređajima priča se već godinama, a on je u aprilu ove godine praktično postao i jedan od uslova za bolje rangiranje u mobilnim pretragama. Posle „Mobilegeddona“, kako su to prilagođavanje algoritma iz gugla popularno nazvali stručnjaci, sajtovi koji ne prolaze mobile-friendly test ove kompanije, ne prikazuju se u pretragama na mobilnim uređajima. S obzirom na to da u svetu sada većina ljudi pretražuje Internet sadržaj sa mobilnih platformi, ta vrsta optimizacije uopšte nije mala stvar. U Srbiji, međutim, i dalje se pametni telefoni najviše koriste radi pristupanja mobilnim aplikacijama, ali očito postaju sve važniji za naše svakodnevno funkcionisanje.
  • HTTPS na sajtovima koji skupljaju podatke o korisnicima – jedna od skorijih objava iz Gugla tiče se poboljšanja sigurnosti sajta. Naime, još u avgustu 2014. godine, kompanija je objavila da će sajtove koji kriptuju podatke korisnika na sajtu upotrebom SSL sertifikata i sigurnog protokola https://rangirati nešto više u pretrazi. U decembru tekuće godine, Gugl je pojačao fokus na ovaj signal, te će tako i sigurnost biti veći impertativ u narednim godinama.

Konzistentnost u poštovanju ovih principa koji stižu iz Gugla, osnova je za održavanje stabilnih pozicija sajta u pretrazi. Bez obzira na to čime se sajt konkretno bavi i koji su mu ciljevi, postoji nekoliko univerzalnih stvari koje treba ispoštovati kako bi on bio vidljiviji ljudima koji ga traže.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

5 razloga zašto paušalci ne veruju izmenama zakona i zašto se javno bune protiv njihovog usvajanja

Svako ko je prisustvovao otvorenim razgovorima povodom donošenja novih zakona o poslovanju i oporezivanju paušalaca ima samo jedan pridev - zapaljivo. Suprostavljene strane diskutovale su o zakonskim predlozima, a šta je to što paušalci ističu kao najveće probleme, pročitajte u nastavku ovog teksta.

Kultura 2.0

Horor priče iz industrije: Plata koja nikada nije stigla

Želite da promenite firmu jer više nema šta da vam ponudi? Ja bih, na vašem mestu, ponovo razmislio - ko zna šta vas čeka u sledećoj.

Startapi i poslovanje

Da li je zbog ‘paušala’ na pomolu novi egzodus programera i digitalnih stručnjaka?

Od svih dilema koje poslednjih mesec dana potresaju domaću IT zajednicu, jedna od najizraženijih i najstrastvenijih glasi - otići ili ostati?

Propustili ste

Netokracija

Zakonske osnove za razvoj ‘online’ trgovine u Srbiji su postavljene – web trgovci traže smanjenje sive ekonomije

Treća Netokracijina konferencija posvećena digitalnoj trgovini i budućnosti ove oblasti počela je jutros u prostorijama Naučno-tehnološkog parka. Dvadeset ovogodišnjih predavača publici će predstaviti rešenja i proizvode, govoriće o promenama koje novi zakoni donose za sve digitalne trgovce i podeliti konkretne savete za unapređenje poslovanje web prodavnica.

Internet marketing

Šta je korisnička persona i zašto je presudna za uspeh vašeg digitalnog proizvoda?

Često imam priliku da vidim kako se proizvod oblikuje u odnosu na pretpostavke o tome šta korisnicima treba. U najvećem broju slučajeva pokaže se da su one pogrešne, ali tek kada proizvod izađe na tržište. Ipak, ta situacija se može izbeći.

Startapi i poslovanje

Emitto obećava 10x veći CTR jer sadržaj plasira tamo gde su korisnici – u njihove direktne poruke

Oglašavanje putem društvenih mreža je sve skuplje, e-mail marketing ne donosi iste rezultate kao pre, pa čitava industrija traži alternativne kanale oglašavanja - među kojima su i direktne poruke. O tome zašto je 'dark social' sve popularniji, razgovaramo sa osnivačem startapa Emitto.

Startapi i poslovanje

Tesla Nation: Platforma za networking, poslove i konsultacije bila je logičan korak za Startit

Sinoć su u beogradskom Domu omladine premijerno objavljeni prvi rezultati novog projekta iza kojeg stoji SEE ICT - Tesla Nation. Vukašin Stojkov podelio je sa publikom kako će ova platforma pomoći Srbiji da se rebrendira kao 'go-to' destinacija za tehnološko znanje.

Startapi i poslovanje

Dobra ‘Employer Branding’ strategija je HR sadržaj na marketinški način

Već neko vreme polemiše se o tome kako i na koji način bi odgovornosti i zadaci HR sektora i marketinga trebalo da se preklapaju kada je Employer Branding u pitanju. Čarobne formule nema, ali ima određenih 'caka' kako da obe strane budu zadovoljne.

Kultura 2.0

Stuberi: YouTube uspeh nisu pregledi već odnos prema publici

Ako niste tinejdžer ili svoje slobodno vreme ne provodite istražujući YouTube, verovatno ne znate da domaću scenu na svakih mesec, dva zahvata prava ‘drama’. Sa druge strane, pak, stoji kanal 'Stuberi' koji prati skoro milion ljudi, a koji se ne služe tim trikovima. Oni su za Netokraciju podelili svoju priču.