Kako do vidljivosti na Guglu u 2016?

Kako do vidljivosti na Guglu u 2016?

Da Gugl konstantno menja algoritam po kom određuje poziciju sajta u rezultatima pretrage, odavno nije tajna - čak ni za one koji se ne bave isključivo optimizacijom sajtova za pretraživače (SEO). Međutim, ono što jeste večita misterija za veliki broj vlasnika sajtova jesu konkretni načini na koje se zaista može unaprediti rangiranje sajta.

basta1

Zbog činjenice da Gugl nikada nije bio posebno transparentan u vezi sa faktorima koje njihovi algoritmi uzimaju u obzir pri rangiranju sajta, često dolazi do zabune kada se čuju apokaliptične vesti poput onih da je SEO mrtav ili da pisanje članaka kao gostujući autor više nema vrednost. I dok se ovakve vesti plasiraju na svakih nekoliko meseci, sada već dugogodišnja praksa pokazala je šta zaista doprinosi boljim rezultatima.

Iako članovi Guglovog spam tima imaju tendenciju da zakukulje čak i odgovore na najosnovnija pitanja u vezi sa time kako rade „Panda“ i „Pingvin“ (algoritmi koji procenjuju kvalitet sajta), jedna stvar je bila i ostala bezbedan fokus kako za pretraživače, tako i za vlasnike sajtova. Naime, radi se o odličnom korisničkom iskustvu, što podrazumeva kvalitetan kod, brze servere i relevantan sadržaj.

Linkovi sa drugih domena imaju glavnu ulogu

U stvarnom životu, korisničko iskustvo može da znači mnogo toga i zato stručnjaci iz „Moza“ svake godine testiraju konkretne faktore kako bi došli do jasnijih zaključaka o tome kako ti algoritmi stvarno rade. Za 2015. godinu, njihovo istraživanje pokazuje da su od 200 signala koje Gugl uzima u obzir pri određivanju pozicije sajta – najznačajniji oni koji se tiču samih linkova.

Prema njihovim rezultatima, osobine na nivou stranica i domena imaju najveću korelaciju sa višim rangom u pretrazi, pri čemu broj linkova sa drugih domena igra ključnu ulogu. Građenje linkova je zbog toga i dalje osnova za poboljšanje rezultata, a sam taj proces i jeste ono što je u poslednjih par godina najviše evoluiralo.

Naime, građenje linkova odavno više ne znači automatsko distribuiranje referenci ka sajtu na sve moguće blogove, forume i slične onlajn izvore. Umesto toga, linkovi se grade na napredniji način i kroz kombinaciju različitih tehnika.

Tehnike za poboljšanje rangiranja u 2016. godini

  • Napredno građenje linkova – kao jedan od ključnih uslova za bolje rangiranje, portfolio referenci sa drugih sajtova mora odgovarati Gugl odrednicama kvaliteta. Svi linkovi moraju biti na sajtovima koji se bave temama vezanim za ciljnu industriju, kvalitet teksta koji ih okružuje mora biti na naprednom nivou, a sam tekst u linku nikako ne sme biti sama ključna reč (exact anchor text).
  • Strategija razvoja i distribucije sadržaja – stalno insistiranje iz Gugla na pojačanju kvaliteta sadržaja na Internetu iznedrilo je i sveobuhvatnu strategiju koja se bavi kreiranjem, plasiranjem i distribucijom kvalitetnih postova, infografika, istraživanja i video materijala u cilju podizanja relevantnosti samog sajta i dobijanja većeg broja linkova sa drugih sajtova u industriji. Posebno je važno znati da Gugl voli dugačke tekstove, kao što je pokazano u istraživanju kompanije „serpIQ“ još 2012. godine, gde među stranicama koje se najbolje rangiraju najviše ima onih koje imaju oko 2.500 reči teksta.
  • Tehnička optimizacija – iako jedan od prvih i osnovih koraka koji se moraju ispoštovati u cilju unapređenja pozicija, tehnički elementi su ovde na trećem mestu samo zbog toga što neki i dalje misle da je postavljanje meta tagova i opisa bogatih ključnim rečima kraj optimizacije. Istina je da Guglu kroz sve elemente morate jasno reći šta se na vašem sajtu nalazi, ali to ne znači da je SEO gotov onog momenta kad unesete sve tagove i opise. Naprotiv, pravi SEO tu tek počinje.
  • Optimizacija za mobilne uređaje – o dizajnu prilagođenom za prikaz na mobilnim uređajima priča se već godinama, a on je u aprilu ove godine praktično postao i jedan od uslova za bolje rangiranje u mobilnim pretragama. Posle „Mobilegeddona“, kako su to prilagođavanje algoritma iz gugla popularno nazvali stručnjaci, sajtovi koji ne prolaze mobile-friendly test ove kompanije, ne prikazuju se u pretragama na mobilnim uređajima. S obzirom na to da u svetu sada većina ljudi pretražuje Internet sadržaj sa mobilnih platformi, ta vrsta optimizacije uopšte nije mala stvar. U Srbiji, međutim, i dalje se pametni telefoni najviše koriste radi pristupanja mobilnim aplikacijama, ali očito postaju sve važniji za naše svakodnevno funkcionisanje.
  • HTTPS na sajtovima koji skupljaju podatke o korisnicima – jedna od skorijih objava iz Gugla tiče se poboljšanja sigurnosti sajta. Naime, još u avgustu 2014. godine, kompanija je objavila da će sajtove koji kriptuju podatke korisnika na sajtu upotrebom SSL sertifikata i sigurnog protokola https://rangirati nešto više u pretrazi. U decembru tekuće godine, Gugl je pojačao fokus na ovaj signal, te će tako i sigurnost biti veći impertativ u narednim godinama.

Konzistentnost u poštovanju ovih principa koji stižu iz Gugla, osnova je za održavanje stabilnih pozicija sajta u pretrazi. Bez obzira na to čime se sajt konkretno bavi i koji su mu ciljevi, postoji nekoliko univerzalnih stvari koje treba ispoštovati kako bi on bio vidljiviji ljudima koji ga traže.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Predstavljamo rezultate istraživanja: Koliko srpske IT-jevce košta sedenje za računarom?

Rezultati naše online ankete u kojoj je učestvovalo ravno 700 profesionalaca koji rade u srpskom IT sektoru potvrđuju da dugo sedenje za računarom i savremen stil života ostavljaju posledice po zdravlje. Fokus ankete bio je na ispitivanju uticaja na koštano-mišićni sistem i prikupljanju informacija o najzastupljenijim načinima lečenja, prosečnim troškovima koje lečenje iziskuje, kao i o prevenciji u vidu fizičke aktivnosti.

Kultura 2.0

Da li je vaša AliExpress porudžbina bezbedna od korona virusa?

Sve oči svetske javnosti okrenute su ka Kini koja se, u ovom trenutku, bori sa širenjem smrtonosnog korona virusa. I dok čekamo da saznamo da li postoji rešenje za ovaj ozbiljan globalni zdravstveni problem, zapitali smo se - da li virus koji je par hiljada kilometara daleko može da se prenese i robom sa AliExpress-a?

E-commerce

Zanateria je nova ‘online’ robna kuća iz Srbije koja okuplja preko 180 zanatlija, malih proizvođača i njihovih unikatnih proizvoda

Domaća scena izrade zanatskih proizvoda je u ekspanziji, pa je sve više manjih proizvođača koji traže svoje mesto na 'online' i 'offline' tržištu. U tome im može pomoći Zanateria - nova Internet robna kuća, čiji su osnivači za Netokraciju podelili svoju poslovnu priču.

Propustili ste

Kultura 2.0

Uputstvo za primenu Testa samostalnosti konačno je objavljeno

Uputstvo za tumačenje kriterijuma Testa samostalnosti pomoći će paušalnim preduzetnicima i poreskim inspektorima da pravilno protumače devet kriterijuma koji određuju da li su ovi preduzetnici u svom poslovanju nezavisni u odnosu na svog nalogodavca ili ne.

Tehnologija

Plaćanje QR kodovima uveliko dolazi u Srbiju – koje prednosti donosi i šta treba da znamo o tome?

Uskoro bi u prodavnicama širom zemlje trebao da bude integrisan sistem instant plaćanja, odnosno instrukcija - NBS IPS QR kod. Mi smo analizirali šta to znači za korisnike i trgovce i koje benefite donosi.

Kultura 2.0

Lako je isključiti Slack i mail, ali kako se gase misli o poslu?

Ako ovaj tekst čitate posle radnog vremena, koliko puta ste pogledali na mail, pomislili na svoj posao ili zadatak koji morate da završite sutra? Ni statistika, a bogami ni praksa vam ne idu u prilog, pa ste verovatno to učinili barem jednom, a u nastavku ćete otkrićete kako (i zašto) bi to trebalo smanjiti na minimum.

Mobilno

Da li ste i dalje spremni da za telefon platite 1.000 evra – kada sličan možete naći za duplo manje novca?

Pre nekoliko meseci, svoj telefon star pet godina, zamenio sam novim, prošlogodišnjim modelom. I dok sam tražio adekvatnu zamenu, prvi put sam se zapitao ima li uopšte razlike između današnjih 'flagship' uređaja i da li nas velike kompanije danas više privlače primamljivim reklamama nego inovacijama koje su nam zaista potrebne.

Kultura 2.0

4 poslovne lekcije koje sam naučio iz druge sezone Narcos Mexico

Oni su trgovci narkoticima, nemaju visoko obrazovanje i fensi MBA programe u svojim CV-jevima. Prodaju 'bijelo' za život, odrasli su na ulicama, nemaju stvarni dodir sa poslovnim svijetom i njegovim trendovim. Ili to samo tako izgleda?

Startapi i poslovanje

Nakon 10 godina u advertajzingu odlučili su da pokrenu restoran u Beogradu – zašto?

Tehnologija i hrana danas su nerazdvojni - kao meso i kiseli kupus. U priči koja sledi, otkrivamo kako je jedna beogradska agencija završila u food-tech vodama i upoznajemo vas sa novim konceptom restorana koji preti da u potpunosti promeni ovu industriju.